Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116642032
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Otrok
Vloženo Čtvrtek, 23. říjen 2014 @ 22:03:26 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Otrok hříchu. Někdy to působí jako fráze a nic neříká. Ale ono říká  a hodně. Jak se pozná, že jsem otrok hříchu? Přece podle toho, že nemám možnost jednat jinak, tedy nejsem svobodný.

Jak přesně to vystihnul apoštol Pavel.




Řím 7

Nepoznávám se ve svých skutcích; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž to, co nenávidím.
16Jestliže však to, co dělám, je proti mé vůli, pak souhlasím se zákonem a uznávám, že je dobrý.
17Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně.
18Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.
19Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.
20Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.
21Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo.
22Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
23když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
24Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
25Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! – A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu.
Pavel nám odhaluje toho "pána", který nás zotročuje. Je to hřích. To vnitřní pnutí či nutkání konat proti našemu svědomí i vůli. My všichni jsem otroci a mnozí  to ani  netušíme. Jsme neustále pokoušeni   hříchem zachovat se jinak, než bychom správně měli. To je stav naší duše, našeho já. Žádný psycholog by to lépe nevyjádřil. Stav, kterým nakazil v ráji Evu Satana a  který se dědí. Toto mohl změnit jen ten, o kterém písmo říká, že to bude símě ženy, které mu rozdrtí lebku, čili ho porazí. Pán Ježíš- símě ženy, spojení ženy a Boha.


Pavel si tento stav dobře uvědomuje. A uvědomuje si o to, že tento stav má fatální následky. Vede ke smrti  a vzdaluje nás od Boha. Chtěl bych dodržovat zákon, ale nejde to. Tím spěji ke smrti a k odsouzení.


Zákon


Zákon dal člověku sám Bůh. Apoštol zná Boží zákon tak, jak byl napsán na kamenné desky. Jestliže však zákon porušujeme, pak jsem odsouzeni k smrti. A opět velice logicky vysvětluje.


 7Co tedy máme říci? Že zákon je hříšný? Naprosto ne! Ale hřích bych byl nepoznal, kdyby nebylo zákona. Vždyť bych neznal žádostivost, kdyby zákon neřekl: ‚Nepožádáš!‘
 8Hřích použil tohoto přikázání jako příležitosti, aby ve mně probudil všechnu žádostivost; bez zákona je totiž hřích mrtev.
 9Já jsem kdysi žil bez zákona, když však přišel zákon, hřích ožil,
 10a já jsem zemřel. Tak se ukázalo, že právě přikázání, které mi mělo dát život, přineslo mi smrt.
 11Hřích použil přikázání jako příležitosti, aby mne oklamal a tak mě usmrtil.
 12Zákon je tedy sám v sobě svatý a přikázání svaté, spravedlivé a dobré.
 13Bylo snad to dobré příčinou mé smrti? Naprosto ne! Hřích však, aby se ukázal jako hřích, způsobil mi tím dobrým smrt; tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.
 14Víme, že zákon je svatý – já však jsem hříšný, hříchu zaprodán.

Takže na jedné straně tu je Zákon, který neumím a nemám sílu dodržet. Proč? Protože jsem otrokem hříchu. Dokonce ten hřích mne vede k tomu, aby díky Zákonu ve mě probudil žádostivost. Zákon, který je dobrý a užitečný je díky hříchu něčím, co mne ještě více nutí ho překračovat a jednat jinak.

Pavel je zpočátku nešťastný. Uvědomuje si vnitřní konflikt a bezmocnost to změnit. Uvědomuje si ono duchovní otroctví v sobě a nemožnost se  z něho vymanit.Ale pak pochopí. Ne díky vlastní inteligenci, ale díky Duchu Božímu. Duch Boží je ta moc, která nás dokáže  z otroctví hříchu vymanit. Duch Boží je to, co mohlo přijít na pomoc lidem právě díky Pánu Ježíši, díky jeho smrti tak, jak bylo předpovězeno. On je Mesiáš, Syn Boha živého. On nám poslal Utěšitele  a Pomocníka.

Naše tělo sice podléhá fyzické smrti, ale zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši. osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Duch je ta moc, která umožňuje překonávat hřích. Sami vlastní silou bychom  nikdy nedokázali odolávat hříchu. Dělali bychom jen to, co chceme my sami a co je jen tělesné a nepodřizovali se Božímu Zákonu. Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu.
Opět to Pavel  moc hezky vyjadřuje  a vyjadřuje úžasné a optimistické věci:

 
 10Je-li však ve vás Kristus, pak vaše tělo sice podléhá smrti, protože jste zhřešili, ale Duch dává život, protože jste ospravedlněni.
11Jestliže ve vás přebývá Duch toho, který Ježíše vzkřísil z mrtvých, pak ten, kdo vzkřísil z mrtvých Krista Ježíše, obživí i vaše smrtelná těla Duchem, který ve vás přebývá.
12A tak, bratří, jsme dlužni, ale ne sami sobě, abychom museli žít podle své vůle.
13Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít.
14Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
15Nepřijali jste přece Ducha otroctví, abyste opět propadli strachu, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!
16Tak Boží Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti.
17A jsme-li děti, tedy i dědicové – dědicové Boží, spoludědicové Kristovi; trpíme-li spolu s ním, budeme spolu s ním účastni Boží slávy.
18Soudím totiž, že utrpení nynějšího času se nedají srovnat s budoucí slávou, která má být na nás zjevena.




Tolik naděje nenajdeme nikde. Naše těla jsou fyzicky smrtelná, ale Ježíšův Duch dává život, protože obživí naše těla. A navíc díky Duchu dostáváme statut, který je darem Božím. K Bohu voláme Otče, takže tím je dáno, že jsme jeho děti, Boží děti a dokonce dědicové Boží. Jak malé je proti tomu to největší pozemské utrpení. Už chápu například Štěpána a ty mnohé  a mnohé první křesťany, kteří procházeli obrovským utrpením a přitom zachovali Kristovu povahu do posledních okamžiků života.


"Otrok" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 09:55:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu není co dodat. Tak to je.



Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 12:56:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Hřích je dobrovolné (tedy SVOBODNÉ!!!) špatné jednání vůči Bohu nebo bližnímu.

Pokud dělám něco nesvobodně (třeba v zajetí, v mučení, v duševní nemoci apod.), pak přece nejde o hřích!

Zdraví

brusle7





Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 24. říjen 2014 @ 15:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Zdravím.

To jednání  je už následek hříchu, který mne ovládl,. Hřích je hlavně to, co nás vnitřně nutí dělat něco, co není správné. "Pán", který nás ovládá a v jehož jsme službách čili jsme otroci. U nevěřících působí někdy svědomí, pokud byli dobře vychováváni. U věřících je ve svědomí Pán Ježíš a Duch Boží.

Tak to asi Pavel vnímal. Jistě, že v duševní nemoci jde zase o něco jiného. A v mučení, to už je strašná zkouška. Ale Štěpán vydržel.



]


Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 24. říjen 2014 @ 17:49:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To co nás vnitřně nutí dělat to co nechceme není ještě hřích, hřích je to poté až to uděláme. To co nás nutí dělat to co nechceme, tedy to co jde proti vůli našeho ducha, je duchovní svázanost, duchovní otroctví. Je velmi dobré když člověk vlastní duchovní svázanost v sobě samém rozezná. To je již začátek poznání pravdy o sobě samém, kterou člověku Bůh ukazuje- v pravdě Ducha. To je první vědomý duchovní kontakt s Duchem pravdy. Přijetí duchovního osvobození od nežádoucích duchovních vazeb se děje ve víře. Uzdravení je okamžité, a jde ruku v ruce s přijetím pravdy od Ducha. Duch pravdy působí kdekoliv, kdykoliv, proto se říká, že vane kudy chce. Láska k pravdě otvírá náš duchovní sluch Duchu. Ze začátku je to nepříjemné, časem osvobozující. Čím více nasloucháme Duchu, tím více je lidský duch svobodnější. Čím více je lidský duch svobodnější, tím má větší moc nad zlem a větší rozpoznávací schopnosti. Duchovní boj bez svobody ducha není možný.


]


Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 24. říjen 2014 @ 21:13:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Pavel to vidí takto:

 19Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.
20Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.
 21Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo.
 22Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
 23když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
 24Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?

Takže si myslím, že hřích je v nás ještě dříve, než uděláme hříšný skutek



]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 21:39:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


K otroctví často patří strach. Například svědomí jasně cítí určité nutkání jednat jinak než třeba dav, ale člověk nemá vždy a sílu a odvahu jednat proti davu (s tím jsem dlouho bojovala v ŘKC, ale po schodech jsem se tohoto strachu zbavovala, než se mne zbavili). :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Shaloman v Sobota, 25. říjen 2014 @ 16:59:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím vás, brusle7. vaše odpověď mě zaujala. Prožívám totiž něco možná podobného. Jako miminko jsem byl pokřtěn v ŘKC. Když jsem Boha sám později hledal, přišel jsem do kontaktu s protestanty, konkrétně např. s CB. Říkám si, ano, to je ono. Boží slovo, čisté, průzračné... Přesto mám problém ŘKC opustit. Ano, přiznávám, líbí se mi krása liturgie, přestože často cítím prázdno. Zůstávám po mši na adoraci, přestože po modlitbě zjistím, že jsem tam tu vystavenou hostii vůbec nepotřeboval. A co večeře Páně/eucharistie... Jak ji vnímáte? Jako symbolickou památku, nebo jako skutečně proměněné tělo a krev? Budu vám vděčný, když mi popíšete své zkušenosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 18:04:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím Shalomane.

Své zkušensoti jsem popsala ve svých článcích na Granosalis v "seriálu" s názvem "Reformovat ŘKC - nebo odejít" s několika chronologickými pokračováními....  Ale nějak to prolíná i ve více dalších příspěvcích zde na Granosalis....

Brusle7


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 18:15:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10432


http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10448


http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10483 (+ např.799 komentářů)



atd  atd - viz názvy článků s dalšími pokračováními - stačí kliknout na muj profil brusle7 - články jsou dole

http://granosalis.cz/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=brusle7


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 19:15:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10432











]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 19:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za technické zdokonalení :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 20:41:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejni zač Brusličko. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Shaloman v Neděle, 26. říjen 2014 @ 19:16:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 19:46:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Těch článků přímo z tohoto "seriálu" je 13 + i další prolínají..... viz profil brusle7 dole. Mějte se hezky :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 23:16:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Když jsem Boha sám později hledal, přišel jsem do kontaktu s protestanty, konkrétně např. s CB. Říkám si, ano, to je ono. Boží slovo, čisté, průzračné...

  Ahoj Shalomane.

  Když jsme byli před třiceti lety v ŘKC, 
měli jsme výslovně zakázáno chodit 
na kázání a bohoslužby jinověrců. 

  Jak to máte v ŘKC teď, už můžete 
chodit takto do CB, aniž byste se báli,
že porušujete vaše učení a nařízení?

  Je už i v této věci ŘKC volnější?

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 13:36:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Toníku.
Dovolím si odpovědět i já v tomto. 
Je to možná v každé farnosti trochu jiné - tj. podle přístupnosti a svobodomyslnosti samotného faráře. 
Ale jako v celku si myslím, že hierarchie stále v koncových řetězcích drží při sobě za každou cenu.
Už z toho, že lidé mají např. ve věčných slibech "chudobu, čistotu a poslušnost (člověku)" je jasné, že poslušnost je zásadní pro život v ŘKC. Paradoxně např. čistota ani chudoba se moc neřeší (restituce, lesk, pedofilní a jiné skandály kněží apod)....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 21:05:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Rozumím. 

  Za nás to bylo také tak. 

  Sice to v katechismu bylo přísně zakázané 
a bylo tam dost strašáků proč na cizí bohoslužby 
nejít, ale pan farář v sousední farnosti co se staral 
o mladé nás (celé společenství) sám vzal se podívat 
do CB ke Kaletům a pak i do ČCE na pana faráře Klase. 

  Jiný pan farář v jiné sousední farnosti měl zase 
opačný postoj a "jinověrce" nemusel.

  Toník

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Shaloman v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 20:28:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku, nedávno jsem narazil na katolickou brožurku "Příprava na svátost smíření". Jsou tam napsané hříchy, které je třeba u zpovědi vyznat, pokud se jich člověk dopustí. Jeden z bodů mě zaujal a doslova šokoval: "Zúčastnil jsem se ze zvědavosti nekatolických bohoslužeb?" Dalším šokem bylo zjištění, že ona brožurka nebyla vydaná "kdysi dávno", ale v roce 2012. Mluvil jsem o tom se sestrami v CB. Řekly mi: "Tak to buď v pohodě, ty tu přece nejsi ze zvědavosti". Společně jsme se tomu zasmáli.  Jinak si myslím, že moje opakované účasti na protestantských shromážděních by nejspíš byly považované za hřích. Doma se mi stala zajímavá věc. Moje nevěřící manželka pozná, když se chystám k protestantům. Beru si s sebou Bibli... Měj se dobře!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 20:58:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Mluvil jsem o tom se sestrami v CB. Řekly mi: "Tak to buď v pohodě, ty tu přece nejsi ze zvědavosti". Společně jsme se tomu zasmáli. 

  ;-)

  Jojo.

  Koukám, že v ŘKC se toho moc nezměnilo. 

  Tady se mne někteří ŘK snaží přesvědčit, 
že to, co z ŘKC znám, vůbec není pravda. 

  Tak jsem rád, že se tu občas objeví někdo, 
kdo není pokrytec, nestydí se a popisuje to, 
co jsme zažili i my takže díky za tvoje příspěvky 
i za ty brusle.

  Z katechismu byl ten zákaz návštěvy 
bohoslužeb a kázání jinověrců asi vyškrtnutý,
ale jinak zřejmě v prováděcích předpisech zůstává.


Moje nevěřící manželka pozná, když se chystám k protestantům. Beru si s sebou Bibli... Měj se dobře!

  To máš ještě dobrý. 

  Já když jsem kdysi uvěřil Ježíši, ještě ŘK 
jako řemen, a začal s Ježíšem zažívat moc 
hezké věci, jsem se na jednom římskokatolickém 
společenství svěřil s tím, co žiju. Říkal jsem, 
že Ježíš je živý, že jedná v mém životě, 
pomáhá mi, mluví ke mně, že mi dal pokoj,
uzdravil mne, očistil mne od hříchu. A nadšeně
jsem přečetl něco z písma, co zrovna tehdy 
v mém životě ožilo.

  Měl jsem z toho radost, co dělá Ježíš v mém životě.

  Tehdy mne neomylně identifikovali jako evangelíka
a k tomu, co jsem říkal, se postavili ve stylu "no jo,
to jsou ty vaše specifika".

  Trochu mne to urazilo, ale už ne moc. 

kdy jeden ŘK přemítal zda by se nechal od "vás" pozvat
na památku večeře Páně. ;-)

  Toník


  


]


Otroctví davu v ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 22:10:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Otroctví davu
známé z ŘKC
otřáslo mi hlavu 
rozvázalo mluvu
a šup ven z ŘKC. 

:)


]


Re: Otroctví davu v ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 11:55:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusličko, trochu jsem to přemontoval  :-))
Věnuje Ti Myslivec

Otroctví davu,
otrokáři ve zlatém hávu,
důvěrně známé z ŘKC,
kde duše uvězněná bez práce a pravdy.

Poznání Krista
otřáslo mi hlavu,
ukázalo vlastní duše zradu.
Ve svědectví pravdy 
rozvázalo mluvu,
však řešení točilo se v začarovaném kruhu.

Ty to nenecháš?
Néé a néé?!
Černokněžník již není tvého ducha rádce?
Táhni! A šup ven z ŘKC


]


Re: Re: Otroctví davu v ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:55:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nu, díky :-) jen popravdě řečeno, bylo to trochu jinak :)



Otřásl mnou především ten systém... o kterém jsme přemýšlela pak ještě dlouho, zda se dá reformovat... a dodnes nevím... spíš NE... leda nějakým zásadním zásahem do poznání lidí... 




]


Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:58:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle7 píše:

///Hřích je dobrovolné (tedy SVOBODNÉ!!!) špatné jednání vůči Bohu nebo bližnímu.///

Jak to může být svobodné, když celé Písmo mluví o otroctví hříchu? 

Pojem "svobodná vůle" pochází z řecké pohanské terminologie, z filozofie. Bible tento pojem nezná, protože vše řídí Bůh.

A člověk je buď otrokem hříchu nebo otrokem spravedlnosti (Božím).


]


Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 25. říjen 2014 @ 20:46:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj závěr je sice pravdivý, jenže pouze když je řečený v biblických termínech, jakoby jiné ani neexistovaly. Tedy tvé tvrzení platí, pokud by jsi mluvil starou hebrejštinou. (To jsem slyšel od lingvistů, že původní hebrejština vznikla nejenom jako nástroj dorozumění mezi lidmi, ale pro komunikaci s Bohem.)  Pokud použijeme jiné termíny pro vyjádření a pokud jsme v jiné jazykové oblasti, tak se brusle7 nevyjádřila špatně. Dokonce srozumitelněji pro dnešní dobu.

Ostatně často používané české slovo "svévolník" snad nejpřesněji vystihuje svou vlastní svobodnou vůli.


]


Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 21:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

///Ostatně často používané české slovo "svévolník" snad nejpřesněji vystihuje svou vlastní svobodnou vůli.///

Ne. Pouze vlastní svobodnou volbu (která je ovšem zároveň aktivně nebo pasivně řízena Bohem).



]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. říjen 2014 @ 22:45:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že aspoň někdo vnímá epištoly do Říma a Efezu (zde hlavně první kapitolu) stejně. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 15:14:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, Háčku, Sosno, schází vám křesťansko- filosofický pohled.

Svévolník je člověk který se řídí vlastní vůlí, která není ztotožněná s vůlí Boha.

Svoboda lidské vůle se může naplnit POUZE ve svobodné vůli Boha.

Svoboda se vzájemně nevylučuje, svoboda se vzájemně spojuje!

Svobodná lidská vůle není, ani  nikdy nebyla aktivně ani pasivně řízená Bohem- nebyla by to svobodná vůle, člověk by nebyl obrazem Boha.

Argument!
Kdyby Bůh lidskou svobodu řídil, byl by odpovědný za první hřích..






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:13:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepleť Háčka do toho!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 18:32:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepletu, zařazuji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 20:48:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Kdyby Bůh lidskou svobodu řídil, byl by odpovědný za první hřích..///

Neexistuje větší ZLO a větší zločin, než ukřižování Božího Syna. A přesto tuto vůli nadekretoval Bůh...

Mluvíme-li o tzv. "svobodné vůli" (což je mimo jiné pohanský filozofický termín), popíráme Boží svrchovanost nade vším a Boží řízení všeho...

V případě konkrétně ukřižování - tak všichni, Pilát, Herodes, židovská velerada, židovský lid, Jidáš i Pán Ježíš učinili přesně to, co ruka Boží předuložila...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. říjen 2014 @ 19:01:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, motáš dohromady svobodnou vůli Boha, svobodnou vůli lidskou ztotožněnou s vůlí boží a "svobodnou" vůli lidí tělesných (neznovuzrozených).

Vůlí Boha bylo lidstvo spasit a seslal Mesiáše. Mesiáš se z touto boží vůlí ve vlastní svobodné vůli ztotožnil. Lidi ho ve své "svobodné" tělesné vůli ukřižovali. Prosil za ně: Odpustit jim, vždyť nevědí co činí. V Kristu se spojilo božství a lidství. V Kristu se spojila i vůle Boha a vůle člověka, a spojila se v opět nabyté svobodě. Ztotožnila se svobodná vůle Boha a svobodná vůle člověka- v lásce, svobodné lásce.

Více v mém komentáři níže..



]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:11:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že slovíčkaříš. Nebo tě nechápu. Pokud se vůle nesrovnává s volbou, nejde o svobodné rozhodování.

To ostatní o aktivním či pasivním (co tím míníš? Dopuštění?) Božím řízení lidských údělů jsou teologické odvozeniny z biblických textů a striktně vzato činí Boha odpovědným za všechno zlo na zemi. Zaplétáš se do dávného teologického problému. Jsem rád, že nejsem zastáncem tvého řešení a odpovědnost za zlo vidím v člověku a jeho pohrdnutí Boží přízní. Přestože vím, že Bůh tvoří zlo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:29:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:


///Myslím, že slovíčkaříš. Nebo tě nechápu. Pokud se vůle nesrovnává s volbou, nejde o svobodné rozhodování.

To ostatní o aktivním či pasivním (co tím míníš? Dopuštění?) Božím řízení lidských údělů jsou teologické odvozeniny z biblických textů a striktně vzato činí Boha odpovědným za všechno zlo na zemi. Zaplétáš se do dávného teologického problému. Jsem rád, že nejsem zastáncem tvého řešení a odpovědnost za zlo vidím v člověku a jeho pohrdnutí Boží přízní. Přestože vím, že Bůh tvoří zlo.///

Promiň, přehlédl jsem Tvůj komentář. Svobodná vůle jako celek je mnohem širší pojem, než jednotlivá svobodná volba. Pilát i Herodes si byli vědomi své moci, mohli učinit svobodnou volbu, za kterou jsou zodpovědni (nejsou loutky), ale přesto učinili pouze to, co Boží ruka předuložila. Pojem svobodná vůle je pouze pohanský sen, popírající Boží svrchovanost. Buď vládne Bůh nebo člověk. Nic mezi tím. Pokud má člověk svobodnou vůli, pak Bůh nevládne.

Důkaz z Písem: 1. Při člověku bývá spořádání myšlení, ale od Hospodina jest řeč jazyka. (Př 16,1)  Člověk plánuje své cesty, ale jeho kroky řídí Hospodin.

Nebo: Přísloví 21:1  Jako potůčkové vod jest srdce královo v ruce Hospodinově; kamžkoli chce, nakloňuje ho.

Jestli bude nebo nebude válka s Ruskem, o tom svrchovaně rozhoduje Bůh, tak že řídí srdce Putina, Obamy a evropských králů států NATO. On řídí srdce králů, skrze ně řídí strategické dějiny. A skrze nižší autority - policisty, vojáky, učitele, ředitele, šéfy, majitele, zaměstnavatele, manžely, matky... atd. řídí (řekněme) taktické dějiny.

///To ostatní o aktivním či pasivním (co tím míníš? Dopuštění?) ///

Ano, přesně - dopuštění. 


///Božím řízení lidských údělů jsou teologické odvozeniny z biblických textů a striktně vzato činí Boha odpovědným za všechno zlo na zemi. Zaplétáš se do dávného teologického problému. Jsem rád, že nejsem zastáncem tvého řešení a odpovědnost za zlo vidím v člověku a jeho pohrdnutí Boží přízní. Přestože vím, že Bůh tvoří zlo.///

Jistě obojí je pravda - člověk je zodpovědný za zlo, které učiní a přesto platí: Izajáš 45:7  Kterýž formuji světlo, a tvořím tmu, působím pokoj, a tvořím zlé, já Hospodin činím to všecko.

Největší zlo (a zároveň dobro) ve vesmíru (větší už v jistém smyslu neexistuje), nadekretovala Bůží vůle... 

Bůh prostě svrchovaně vládne nade vším a přesto nikdo není jen loutka. Těžko pochopitelné, ale tak to je...



]


Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 18:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už je mi to jasné Gregu, tys zákoník jak vyšitý. Ohledně biblického slova "otrok" přesně vím kam míříš. Snad bude tvá zákonická kapacita stačit na to, abys odpověděl na tuto otázku.

Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?




]


Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 19:53:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani nejspíš netušíš, jaký problém jsi otevřel.

"Dej mi pár okovů a jsem jen tvůj." Text jedné písně. Nebo myšlenka z epištol Pavla, otroka Krista Ježíše?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. říjen 2014 @ 20:45:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádný problém neotvírám, v tomto mám jasno. Proto píšu, že vím přesně kam míří, a proto jsem položil otázku. Nepodceňuj mne tolik a sebe nepřeceňuj Háčku.


]


Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 20:55:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?///

Lidské bytosti sami o sobě nejsou schopné milovat Boha. Pouze když jim Bůh do srdce vlije svoji lásku, kdy je ze své svrchované vůle znovuzrodí. Kecičky o "svobodné vůli" jsou jen pohanských dětským žvatláním. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. říjen 2014 @ 18:45:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gergu, jako zákoník motáš dohromady "svobodnou" vůli, kterou lze třeba nazvat volnomyšlenkářstí a rozumářstvím. Klidně si takovou vůli nazývej pohanskou. V pravdě je tato "svobodná" vůle, vůlí lidí tělesných.
Bohem jsme povoláni ke svobodě božích dětí a po znovuzrození se stáváme vyvolenými a svobodnými. Svoboda lidského ducha je obrazem božím a hlavním pilířem lásky.

Myslivec ti položil otázku:

///Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?///

Neodpověděl jsi na ni Gregu.
Otázka nezněla zda jsou lidské bytosti schopné sami o sobě milovat.
Takže ještě jednou a přidávám:

A po znovuzrození opětujeme Bohu Jeho lásku ve znovunabyté svobodě ducha. Tuto svobodu nabýváme v Kristu, který nás k ní povolal a následně vyvolil. Proto nás Kristus již nenazývá služebníky (otroky), nazývá nás přáteli, jelikož nám dává v Duchu poznat všechno, co vidí u Otce. Svoboda lidského ducha, svobodná vůle ducha umožňuje Bohu Jeho lásku svobodně opětovat, a v tom je největší hodnota opětované lásky a celé svobodné lidské bytosti. Svobodná vůle ducha umožňuje poznávat a ztotožňovat se se svobodnou vůlí boží, umožňuje svobodně boží vůli poznávat a naplňovat. 
Čím více se člověk hříchem zbavuje svobody vlastního ducha, tím je větším otrokem zla. Čím více se člověk očišťuje boží milostí a odpuštěním, tím je jeho duch svobodnější a tím více Ducha božího vnímá.

Tyto biblická slova jsou určené pro tebe zákoníku Gregu:

Galatským 2:4  jak chtěli ti, kteří předstírali, že jsou bratří, a pokoutně se mezi nás vetřeli s úmyslem slídit po naší svobodě, kterou máme v Kristu, aby nás uvedli do otroctví zákona.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 28. říjen 2014 @ 21:18:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?
Ty Gregu miluješ Boha z poslušnosti a povinnosti jako otrok?///

Vůbec nevíš, o co go



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 29. říjen 2014 @ 08:27:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověz na otázky!

Jinak jsi to ty co neví o co go?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 28. říjen 2014 @ 21:19:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Galatským 2:4  jak chtěli ti, kteří předstírali, že jsou bratří, a pokoutně se mezi nás vetřeli s úmyslem slídit po naší svobodě, kterou máme v Kristu, aby nás uvedli do otroctví zákona.///

Snadno Ti dokážu, že sám jsi zákoník...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 29. říjen 2014 @ 08:31:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím jsi Gregu ani nedokázal odpovědět na tyto dvě otázky!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. říjen 2014 @ 13:11:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?
Ty Gregu miluješ Boha z poslušnosti a povinnosti jako otrok?///

Milovat Boha můžeš pouze jako Jeho otrok, či přítel. Pouze poté, co On sám svrchovaně do Tebe vloží svého Ducha, skrze kterého rozlije Otcovu lásku, kterou milujeme Krista, do našich srdcí.

Před tím milovat Boha nemůžeš a ani po tom netoužíš.

Já miluji Boha z poslušnosti, kterou On nejdříve do mě vložil skrze Ducha Božího. Jinak to ani nejde.

A přirozeně, každý kdo činí Boží vůli a je veden Duchem, je dobrovolným otrokem Božím - vlastní volby. Skutečnost nazvaná svobodnou vůlí je pouze pohanským žvatláním. Jsou jen dvě možnosti na světě - Buď jsi otrok hříchu nebo otrok Boží. Ani v jednom tomto stavu nemá svobodná vůle co dělat. Pouze svobodné volby, které ovšem řídí nebo dopouští Bůh.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 10:15:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále Gregu nerozlišuješ "svobodnou" vůli tělesných lidí a svobodnou vůli božích dětí.
 
Bůh je nejvýše svobodný a my v této boží svobodě žijeme svobodně, proto je člověk obrazem božím. Kdyby byl člověk Bohem zotročený, byl by zpětnovazebně podle lidského božího obrazu Bůh otrokářem. 
Kdyby byli první lidé naprogramovaní a neměli svobodnou vůli, nenesli by žádnou vinu za spáchaný hřích, nesl by ji jejich Stvořitel programátor.
A tom je princip duchovní zrady spáchané člověkem na Bohu. Zrada je svobodná lidská vůle postavená proti svobodné vůli Boha. Svobodnou vůli lze proti Bohu otočit pýchou. "Vynálezce" pýchy známe. Bůh zrádnou a pyšnou vůli zavrhuje a člověk upadá do tělesnosti, do světa bez Boha, do světa ve kterém je pouze tělesný člověk. Zde můžeš používat výrazy pohanská "svobodná" vůle, otrok hříchu, otrok vlastní pýchy, otrok klamných představ. 
Člověk zotročený duchem zla, zotročený vlastní vinou a oddělením od Boha. To je osud otroků hříchu. Kristus otroky hříchu povolává, odpouští, uzdravuje, znovurodí a posléze nás nazývá přáteli a navrací nám svobodu.

Gregu, prosím Tě, přestaň ve spojení boží lásky a boží svobody, znovunabyté svobody božích dětí užívat zcela nevhodný pojem otrok. To se k těmto nesmírně čistým a ušlechtilým duchovním věcem vůbec, ale vůbec nehodí..
Cožpak nevnímáš tu krásu boží lásky, kterou Bohu svobodně opětujeme? I když nám přitom v životě není zrovna dvakrát do zpěvu. Jako hodnotu by měla člověkem opětovaná boží láska z otrocké povinnosti a poslušnosti? Co myslíš? Jakou?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:35:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Gregu, prosím Tě, 
přestaň ve spojení boží lásky a boží svobody, znovunabyté svobody božích dětí užívat zcela nevhodný pojem otrok.///

Je psáno: 1Zjevení Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby svým otrokům ukázal, co se má brzy stát. On to prostřednictvím svého anděla naznačil svému otroku Janovi.

O tom, co je vhodné či nevhodné rozhoduje Písmo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:38:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///
Stále Gregu nerozlišuješ "svobodnou" vůli tělesných lidí ///

Pilát, Herodes, židovská velerada, židovský lid (tedy tělesní lidé) neměli žádnou svobodnu vůli. Pouze učinili svobodnou volbu, kterou předuložila Boží ruka. Bůh vládne!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 20:39:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jakou by pak nesli odpovědnost za spáchanou vinu, kdyby jejich vinu naprogramoval Bůh? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:43:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


///A jakou by pak nesli odpovědnost za spáchanou vinu, kdyby jejich vinu naprogramoval Bůh?
 ///

Byla to jejich svobodná volba. Z toho se vyvázat nemohou. Mají za to plnou zodpovědnost. Za smrt Krista např. - Pilát, Herodes, velerada a lid, Jidáš...

A přesto udělali jen to, co Bůh předuložil.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 31. říjen 2014 @ 08:24:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byla to jejich svobodná volba.....A přesto udělali jen to, co Bůh předuložil.
-------------------------------

Gregu, stále ještě nevidíš jak si odporuješ? 

Bůh není diktátorem, není otrokářem který zotročuje svobodu lidského ducha. Ano, když něco Bůh chce, tak se to stane. Ale nikdy, a to si zapamatuj, nikdy nebude Bůh chtít aby pro vykonání Jeho vůle někdo zhřešil, tedy se stavěl proti Němu. Boží prozřetelnost věděla, že přijde Jidáš, Herodes, Pilát, ale jejich hřích jim nepředuložila!!! Bůh používá zlo k vykonání dobra. Bůh potírá zlo zlem. Bůh je láska, nikdy nikomu nebude předuložovat jeho pád a hřích! O tom si rozhoduje každá lidská bytost sama za sebe. Bůh prozřetelně ví, že zhřešíme, a to co hřeší jde proti Jeho božské vůli. Hřích je vůle lidská postavená proti vůli boží. Když tedy zde chceš polemizovat nad svobodnou vůlí boží a lidskou, nedívej se na Boha jako na diktátora, který všechno předem nalinkoval. To jak svět nyní vypadá si nalinkovali hříšní lidé a to Bůh nechtěl. Prozřetelně to věděl, to ano a zjevil věci budoucí prorokům. To však neznamená, že všechno co se ve světě děje, je podle Jeho vůle. Cožpak je vůlí boží zatracení? To je přece vůle ducha zla! Kdyby bylo nyní všechno podle boží vůle, nevedli bychom duchovní boj. A když prokazatelně nyní duchovní boj vedeme, tak proti komu? Proti schizofrenickému bohu, který tento hříšný bordel předem nalinkoval? Na jedné straně nás zachraňuje, a na druhé straně ti bude předuložovat hřích a pád? Ne Gregu, nezlob se. tvé řeči o "předuložování" neberu.

Gregu, nelze přijmout to, jak zde Boha popisuješ. Takový bůh by byl diktátor, otrokář, schizofrenik a měl by všechnu vinu na svědomí..



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 31. říjen 2014 @ 19:16:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, bohudík za to, že v tomto i v tvých předcházejících komentářích ohledně Božích otroků to cítím také tak. 

Bůh vládne a řídí celý svět tak, aby splnil plán, který si před stvořením světa předsevzal. Kdo jiný by to měl mít pevně v rukou, než ten, kdo ví vše dopředu, dokáže cokoli zvrátit v prospěch dobra, dokáže z kamene udělat orgán schopný lásky, který děkuje za to otroctví podřízené dobru a lásce. 
Koho jiného být radostným otrokem s vědomím, že mě vlastní můj Pán a ten druhý nemůže sebrat jeho vlastnictví. Nechtěl bych patřit Pánu a rozhodovat sám, ve své dřívější zlu zotročené "svobodě volby", zda mám u něj zůstat. To by byl můj konec.

Dokud lidé budou věřit tomu, že oni ve své "svobodě" nezávislé na Bohu - stvoření řídí vesmír a Stvořitel nečinně zírá, bude je o tom muset Stvořitel přesvědčit, že jinak to je.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 31. říjen 2014 @ 19:29:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není špatným pojmem být otrokem Někoho, kdo má na mysli jen naše dobro a lásku k nám, a chce nám předat své dědictví.
Pak nabývá pojem otrok zcela jiných dimenzí, než chápou lidé ve své člověkem praktikované podobě otroctví, které je pokřiveno lidskou povahou. 
I láska stejně jako otroctví může mít více podob a třeba láska k Bohu či ženě, bratru, má jiný význam, i když slovo zůstává stejné, než třeba láska k penězům, k vraždění. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. říjen 2014 @ 13:19:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Milujeme Boha ve svobodě lidských bytosti, nebo jako otroci?
Ty Gregu miluješ Boha z poslušnosti a povinnosti jako otrok?///

Jinými slovy: Všichni lidé dělají skrze své svobodné volby jen to a pouze to, co ruka Boží předuložila před ustanovením světa...






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. říjen 2014 @ 20:39:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A po znovuzrození opětujeme Bohu Jeho lásku ve znovunabyté svobodě ducha. Tuto svobodu nabýváme v Kristu, který nás k ní povolal a následně vyvolil. Proto nás Kristus již nenazývá služebníky (otroky), nazývá nás přáteli, jelikož nám dává v Duchu poznat všechno, co vidí u Otce. Svoboda lidského ducha, svobodná vůle ducha umožňuje Bohu Jeho lásku svobodně opětovat, a v tom je největší hodnota opětované lásky a celé svobodné lidské bytosti. Svobodná vůle ducha umožňuje poznávat a ztotožňovat se se svobodnou vůlí boží, umožňuje svobodně boží vůli poznávat a naplňovat. 
Čím více se člověk hříchem zbavuje svobody vlastního ducha, tím je větším otrokem zla. Čím více se člověk očišťuje boží milostí a odpuštěním, tím je jeho duch svobodnější a tím více Ducha božího vnímá.

Moc hezky napsané.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 10:30:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A v tom tvém hezkém dojmu je obsaženo to, že tyto duchovní pravdy vnímáš stejně. Jen je neumíš tímto způsobem vyjádřit. Vůbec nejde o to zda to umíš, či neumíš. Nejde o to zda to umím já nebo ty. Nejde o to, že jsem to napsal já. Jde o boží pravdy, které zde budou, i když my dva zde již nebudeme. Svobodný člověk hlásající boží slovo si nikdy nedělá "majetkový" nárok na pravdu boží, a nečiní z pravdy boží ní pravdu svoji. Pravda osvobozuje.
Pro boží pravdy je krásné žít, což Bylino?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 16:34:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není nic krásnějšího a víc osvobozujícího.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 16:58:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda, pravda..


]


Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 28. říjen 2014 @ 21:16:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:

///Už je mi to jasné Gregu, tys zákoník jak vyšitý. ///

Ale jdi Ty brepto, píši to jako starší bratr mladšímu... Nevíš ani co je zákoník, ani co je zákonictví...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 29. říjen 2014 @ 08:26:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Synku, rád si hraješ na namistrovaného staršího bratra, co? Ale jenom hraješ. To rádi zákoníci dělají. A přitom ani duchovně nerozlišuješ svobodnou lidskou vůli od Boha a "svobodnou" vůli tělesných lidí. Přestaň číst Písmo jenom očima, přestaň vidět v liteře zákon, a začni v Písmu vnímat pravdu svobodou vlastního ducha. Až duchovně pokročíš, začneš vnímat pravdu Ducha i v životě. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. říjen 2014 @ 11:02:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Synku, rád si hraješ na namistrovaného staršího bratra, co? Ale jenom hraješ. To rádi zákoníci dělají. A přitom ani duchovně nerozlišuješ svobodnou lidskou vůli od Boha a "svobodnou" vůli tělesných lidí. Přestaň číst Písmo jenom očima, přestaň vidět v liteře zákon, a začni v Písmu vnímat pravdu svobodou vlastního ducha. Až duchovně pokročíš, začneš vnímat pravdu Ducha i v životě. ///

Synku, uvidíme, kam s tímhle myšlením dojdeš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. říjen 2014 @ 20:47:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Synkové, přestaňte si honit ego, nebo budete shledáni lehkými.:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 09:43:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehoním si zde žádné ego. Ty se však stavíš do role sudího. Bylino, zde se žádný zápas neodehrává, a podle toho jak pískáš, já nehraji. Na to už mne snad znáš, ne? Zkus se raději vyjádřit k tématu, a nemarni zbytečně čas.

Co ty Bylino, miluješ Boha jako svobodná lidská bytost, nebo jak píše Greg, miluješ Boha jako otrok a z poslušnosti?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 16:15:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že už jsi přečetl dost mých komentářů i na toto téma, aby věděl jak na tom jsem. Jestli nevíš tak hádej. Jako Ty nehraješ jak já pískám, tak i já neodpovídám na písknutí. Kromě toho jsem na nikoho nepískal, jen jsem vás slušně upozornil, že se chováte jak malí kluci a přitom už by jste měli být starší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 16:56:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsou Bylino jen tvé blbé, zbytečné a marné řeči. Nechovám jako malý kluk, a ty se konečně přestaň chovat jako hýkavý osel. Máš opravdu navíc. 

Vyjádři se k tématu a slušně odpověz na položenou otázku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 31. říjen 2014 @ 18:12:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K čemu Ti to bude, když to nedokážeš poznat z mých příspěvků?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 31. říjen 2014 @ 18:34:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je, k čemu by to bylo Tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 01. listopad 2014 @ 09:19:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za této situace by mi to bylo k ničemu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:43:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Co ty Bylino, miluješ Boha jako svobodná lidská bytost, nebo jak píše Greg, miluješ Boha jako otrok a z poslušnosti?
///

Kde jsem toto řekl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:43:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Co ty Bylino, miluješ Boha jako svobodná lidská bytost, nebo jak píše Greg, miluješ Boha jako otrok a z poslušnosti?
///

Kde jsem toto řekl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 20:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já miluji Boha z poslušnosti, kterou On nejdříve do mě vložil skrze Ducha Božího. Jinak to ani nejde.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 09:36:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, zatím nevidíš ani pravdu ke které jsem došel, a kterou ti zde podávám. Jak potom chceš uvidět kam dojdu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 19:47:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Jak potom chceš uvidět kam dojdu?///

Dojdeš tam, kam bude chtít Bůh. Jde ale o to, zda dojdeš do Království (tím myslím Milénium) a obdržíš tak ODMĚNU anebo budeš-li poražen a obdržíš ODPLATU (dočasnou samozřejmě). Pokud tedy jsi znovuzrozen...


2 Korintským 5:10  Všickni my zajisté ukázati se musíme před soudnou stolicí Kristovou, aby přijal jeden každý odplatu za to, což skrze tělo působil, podle toho, jakž práce čí byla, buďto v dobrém, nebo ve zlém.



]


Re: Otrok (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 31. říjen 2014 @ 18:40:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznámka - o kom Pavel mluví? O sobě? Osobně bych se spíše klonil k tomu, že se zde personifikuje do těch, kteří touží dojít spasení dodržováním skutků zákona a podle mne zde stejně jako v 1Tm 1:8-11 ukazuje úlohu zákona a nemožnost přijít k Bohu skrze jeho dodržování. Nevím jestli hovořil přímo o svém boji, protože o sobě jinde hovoří jinak Filipským 3.kapitola.
Jinak vše co píšeš je jak je psáno a na smyslu textu to nic nemění. Je to jen poznámka k zamyšlení.
Pán s tebou




Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy