Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 11. říjen 2016 @ 19:20:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jedna nepříjemnost ze života mistra (magistra, Mgr.) Jana z Husince, co na něho vrhla stín jeho 'osudu', který vytrpěl a odplatil:
18. duben 1389, tzv. bílá sobota před křesťanskými Velikonocemi.
Židovskou Prahou procházel katolický kněz se svátostí oltářní k zaopatření umírajícího. Při ostré výměně názorů mezi ním a kolemdoucími židy jeden židovský chlapec hodil kamenem a zasáhl posvěcenou hostii. Kněz to prohlásil za hanobení živého Krista, přítomného v hostii. Městští drábové zatkli několik podezřelých židů a uvrhli je do šatlavy v prostorách Staroměstské radnice. Den na to referovali v kázáních pražští kněží o incidentu, v patřičných barvách a tím poštvali lid proti židům.Dav se srotil na Staroměstském náměstí a na počest oslavy Ježíšova vzkříšení vtrhl do židovského ghetta. Židé po krátkém boji podlehli přesile a dav vyvraždil prakticky vše, co se mu dostalo pod ruku ,od kojenců až po starce a ženy. Ti co se schovali do prostorů Staronové synagogy si tím život nezachránili. Dav vtrhl i tam a vraždění pokračovalo. Ještě po několika desetiletích byly na stěnách synagogy patrné krvavé skvrny obětí. Bilance - 3000 mrtvých židů.
Postoj Jana z Husince byl: "říkali si o to, tak to mají".
Pravidlo 'požehnání a prokletí' (požehnán bude žehnající, prolat proklinající) se později na něm naplnilo. Je to stinná stránka jinak dobrého muže. To pravidlo se však naplnilo i na mnohých jeho odpůrcích. Nikdo není bez viny. |
Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 11. říjen 2016 @ 20:28:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ...á do*****le,...( jen si ulevit) |
]
Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Úterý, 11. říjen 2016 @ 20:33:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | I na ty na které působí Svatý duch může být osten Satanův. Židi na Ježíše sice plivou jako na falešného mesiáše ale to není důvod k násilí. Ježíš přišel a dal nám dvě největší přikázání...a tento čin byl proti nim. |
]
Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 11. říjen 2016 @ 22:28:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ježíš nám ta největší z přikázání Zákona nedal. Bylo to už rabínské učení. Dokonce je znal i jeden 'mládenec'. Jde o dvě 'královská' přikázání Zákona, v nichž spočívá (jsou ústřední zvěstí a těžištěm) celého Mojžíšova Zákona a Proroků (+ spisů). Dal nám je Bůh ústy Mojžíše, samozřejmě. Zase jedna z takových rozšířených pověr ... |
]
Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Úterý, 11. říjen 2016 @ 22:38:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A Ježíš byl taky jen ústa Boha anebo sám jediný Bůh ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 09:06:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To si budeš muset asi rozhodnout sám v sobě, čemu věřit, Dzehenuti. Jen ta královská přikázání Zákona a celý Zákon nám nebyl dán skrze Ježíše Krista, skrze něhož se stala milost a pravda. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 14:05:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No, a milost je v tom, že nenaplňujeme Zákon našimi skutky, nýbrž vírou v Pána Ježíše Krista, v Jeho jméno díky pravdě, že On ten Zákon naplnil a naplňuje za nás a v nás, kteří věříme evangeliu o Ježíši Kristu. Tou milostí jsme zachráněni a jsme to, co jsme, tj. Božími dětmi díky tomu, že jsme přijali Pána Ježíše Krista jako Spasitele a Pána a uvěřili v Jeho jméno. A touto vírou žijeme; nežijeme zachováváním skutků Zákona, ale vírou v Toho, kdo Zákon zachovával a naplnil. On je náš život, tj. Kdo v nás žije a skrze Něhož žijeme my Jeho životem, který je jediný přijatelný pro Boha a Jemuž Bůh vydal svědectví, že se Mu líbí a uspokojuje Jej, tj. že splňuje Boží požadavky na člověka kladené. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 15:25:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy, Willy, asi ti to tak nějak leze krkem, viď ... nedokážeš si poskládat tu stavebnici? Měl bys to znát ze života. Víš Zákon nemohl člověka ospravedlnit z jeho nevíry Bohu. Ačkoliv by člověk dodržoval Boží přikázání Zákona, ale nevěřil Bohu, že buď je anebo se odměňuje těm, kdo v něho (jemu) věří, pak jeho skutky byly před Bohem prázdné, protože mu scházela víra. Svými skutky ani podle naprosto svatých přikázání Zákona člověk své nevěrné zlé srdce neospravedlní. Ale myslet si, že Zákon naplníš vírou beze skutků Zákona, je extrém opačný a zjevuje, že člověk Bohu nevěří, má srdce nevěrné, hraje si na víru slov, neuvěřil jeho slovům - což jsou slova Zákona, aby Zákon svými činy plnil. O obém říkám, že je naprosto prázdným a vyprázdněným náboženstvím, kde na jedné straně jsou sice skutky, ale nikoliv vírou Bohu, ale v sebe - moudrost čistě prozaická; a na druhé straně chybí skutky a ta víra v Boha je mrtvá, naprosto nečinná - pouhopouhá slova, moudrost čistě teoretická a to je snad ještě horší než mít pouhopouhé skutky podle Zákona. A nám byla odpuštěna nevěra, ze které nás nemohl Zákon ospravedlnit, ale naopak nás z ní usvědčoval, ač bychom plnili skutky Zákona. Ale ty jsi uvěřil jako já, aniž bys kdy před tím přikázání Zákona alespoň svými skutky kdy plnil. Jsi pohan. A namísto toho asi, abys měl za to, že vírou v Krista ti nic neschází k tomu, abys plnil Zákon svými skutky víry Bohu, od Zákona se odvracíš a myslíš si asi, že tvá víra je dostatečná před Bohem ke tvému ospravedlnění bez toho, že bys Zákon plnil. Jenže víra beze skutků je mrtvá, jako i skutky bez víry jsou prázdné před Bohem. Zákon člověka učí, co je správné činit a co je zlé a usvědčuje člověka z toho, že ačkoliv skrze učení Zákona rozumem rozpoznává to, na čem záleží a co je Bohu odporné, svými skutky to popírá a tak usvědčuje člověka z toho, že jen rozumové rozpoznání dobrého od zlého člověka před Bohem neospravedlní, ale že jen ten, kdo má do svého srdce vryta Boží slova (přikázání Zákona), takový neplní Zákon proto, že ho slyší, ale proto, že ho žije. A tady se stále ptám: proč ti, kdo uvěřili v Krista, Zákon svými skutky ruší a svými činy-nečiny popírají přikázání Zákona a mají za to, že Zákon člověka neučí dobrému a je v Kristu zrušen. Plněním micvot Zákona se sice člověk lepším nestane, ale rozpoznává v něm, na čem záleží a získává skrze něho moudrost ke spasení skrze víru v Krista. Vždyť v jeho krvi jsme přeci ospravedlněni skrze víru.
Sk13, 38Budiž vám tedy známo, muži bratři, že s krze něho
se vám zvěstuje odpuštění hříchů. Od všeho, od čeho jste nemohli být ospravedlněni v
zákoně Mojžíšově, 39je v něm ospravedlňován
každý, kdo věří.
Zj14, 12Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží
přikázání a Ježíšovu víru.
Jk2, 24Vidíte, že ze skutků
je člověk ospravedlňován, a ne jen z víry. 25A nebyla podobně
ospravedlněna ze skutků i nevěstka Rachab, když přijala posly a propustila je
jinou cestou? 26Neboť jako je tělo bez
ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.
Ga3, 22Avšak Písmo uzavřelo všechno
pod hřích, aby bylo dáno zaslíbení z víry Ježíše Krista těm, kdo věří. 23Dokud
nepřišla víra, byli jsme hlídáni pod Zákonem, uzavíráni pro víru, která měla
být zjevena, 24takže se Zákon stal naším vychovatelem ke
Kristu, abychom byli ospravedlněni (poznámka: dosáhli ospravedlnění) z víry.
Ř2, 11U Boha
není přijímání osob. 12Ti, kdo
bez Zákona zhřešili, bez Zákona také zahynou; a ti, kdo zhřešili pod Zákonem,
skrze Zákon budou souzeni. 13Neboť u Boha nejsou spravedliví ti, kdo Zákon
slyší (poznámka: vyprázdněné skutky od víry) , ale ospravedlněni budou ti, kdo jej
plní. 14Když totiž pohané, kteří
nemají Zákon, přirozeným způsobem činí to, co Zákon požaduje, pak jsou sami
sobě Zákonem, ač Zákon nemají. 15Ukazují, že mají dílo (slova víry, skutky víry) Zákona
napsané ve svých srdcích. Jejich svědomí bude svědčit spolu s myšlenkami, jež
se navzájem obviňují nebo také obhajují, 16v den,
kdy Bůh skrze Ježíše Krista bude podle mého evangelia soudit, co je skryto v
lidech.
Ř2, 17Jestliže se však nazýváš Židem, spoléháš na Zákon a chlubíš se Bohem, 18poznáváš jeho vůli (poznámka skrze Zákon) a vyučován ze Zákona rozpoznáváš to, na čem záleží; 19jsi o sobě přesvědčen, že jsi vůdcem slepých, světlem těch, kteří jsou ve tmě, 20vychovatelem nerozumných, učitelem nedospělých, maje v Zákoně ztělesnění poznání a pravdy -- 21ty tedy učíš druhého, a sám sebe neučíš? Ty hlásáš, že se nemá krást, a kradeš? 22Ty říkáš, že se nemá cizoložit, a cizoložíš? Ty si ošklivíš modly, a věci z jejich chrámů bereš? 23Ty, který se chlubíš Zákonem, přestupováním Zákona zneuctíváš Boha? 24Neboť kvůli vám je jméno Boží mezi národy v opovržení, jak je napsáno. 25Obřízka prospívá, jestliže děláš to, co přikazuje Zákon. Jsi-li však přestupníkem Zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou.
Ř3, 19Víme,
že vše, c o Zákon praví, praví těm, kdo jsou pod Zákonem, aby byla umlčena každá
ústa a aby se před Bohem stal vinným celý svět, 20protože
ze skutků Zákona nebude před ním ospravedlněn žádný člověk, neboť skrze Zákon
je poznání hříchu. (poznámka: hřích je nevěra Bohu, jeho slovu - nic víc a nic méně) 21Nyní
však je zjevena Boží spravedlnost bez Zákona, dosvědčovaná Zákonem i Proroky, 22Boží spravedlnost skrze víru Ježíše Krista pro všechny a na všechny ty, kdo věří.
Není totiž rozdílu: 23všichni
zhřešili (poznámka: stali se nevěrnými) a postrádají Boží slávu, 24ale
jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí skrze vykoupení, které je v Kristu
Ježíši. 25Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření skrze
víru v jeho krev, aby ukázal svou spravedlnost s ohledem na prominutí
prohřešení, jež byla spáchána již dříve 26v čase Boží shovívavosti, a aby ukázal svou spravedlnost v nynějším čase, takže sám je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry Ježíšovy. 27Kde je tedy chlouba? Byla vyloučena! Jakým zákonem? Zákonem skutků? Nikoli, nýbrž zákonem víry. 28Soudíme totiž, že člověk je ospravedlňován vírou bez skutků Zákona. (poznámka: Bůh soudí člověka podle toho, co je ukryto v člověku a ne podle vnějšího projevu; avšak člověk, který neprojevuje dobro, nemůže být ani dobrý uvnitř a člověka jeho skutky-neskutky také usvědčují z nevěry). 29Nebo je snad Bůh pouze Bohem Židů? Není i Bohem pohanů? Ano, i pohanů! 30Vždyť je přece jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru. 31Rušíme tedy vírou Zákon? Naprosto ne! Naopak, Zákon potvrzujeme. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 15:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Právě že to znám ze života a ne z dodržování Zákona a konání skutků Zákona. A právě proto, že vím, že víra Zákon neruší, ale potvrzuje, tak jsem nikdy netvrdil, že Zákon je zrušen, ale že je naplňován jiným způsobem podle jiné, tj. Nové, smlouvy, než ta byla stará. Kromě toho stará smlouva se vztahovala jen na Židy a konvertity k židovství, kdežto nová smlouva se vztahuje úplně na všechny, i když je primárně určena především Židům. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 18:09:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Právě že to znám ze života a ne z dodržování Zákona a konání skutků Zákona.... Zákon ... je naplňován jiným způsobem podle jiné, tj. Nové, smlouvy, než ta byla stará.
To mě zajímá. Jakým "způsobem" bylo za Smlouvy ze Sinaje požadováno, aby byl Zákon naplňován a jakým "jiným" způsobem podle smlouvy "uzavřené v krvi Kristově" Zákon naplňuješ? Nějaký příklad ze tvého života by byl? Třeba popiš životně zažité rozdíly.
Kromě toho stará smlouva se vztahovala jen na Židy a konvertity k židovství, kdežto nová smlouva se vztahuje úplně na všechny, i když je primárně určena především Židům.
Smlouva ze Sinaje je smlouvou mezi Bohem a Izraelským národem a mezi všemi těmi, kdo uvěřili v toho Boha, který učinil svou Smlouvu mezi ním a Izraelským národem. Tzv. "nová smlouva" není smlouvou naprosto novou, ale obnovenou té, která předcházela Smlouvě ze Sinaje. Smlouva ze Sinaje s národem Izraelským je obnovením Smluv uzavřených mezi Bohem a praotci Izraele a byla také obnovena před smrtí Mojžíšovou. Zákon byl ve Smlouvě ze Sinaje přidán Izraelskému národu, kvůli přestoupením Smlouvy uzavřené s Abrahamem. Smlouva s Abrahamem uzavřená byla smlouvou, která navazovala na Smlouvu Boha uzavřenou s Noem a všemi národy světa. Národům světa se skrze Abrahamovu víru dostalo požehnání za Noachistické smlouvy - v něm jsou (budou) požehnány všechny národy světa. Apoštolové proto ani po pohanech nevyžadovali to, aby plnili celý Zákon, ale jen ta z přikázání Smlouvy uzavřené Bohem s Noem, která však obsahuje Zákon (znáš je?), a to bez tělesné obřízky, protože ono zaslíbení pohanským národům bylo Abrahamovi a jeho potomku (jedinému - Kristu) dáno ještě před tělesným obřezáním Abrahama a jeho domu. Avšak Izák a pak Jákob byl obřezán a dostalo se jim, už jako obřezaným zaslíbení Izraele. (Izrael byl vyvolen Bohem jemu za svatý národ - lid - mezi národy a to vyvolení trvá až dodnes).
Proč mi tedy pořád vlastně oponujete, (ty asi už tolik ne), když píšu, že nejste praví Židé a nejste Izrael? A proč na Boží církev z pohanů vztahujete požehnání daná Izraelskému národu? Myslíš si snad, že když Žid uvěří v Ježíše jako Krista, že už nemusí žít podle Zákona a plnit ho? Každé přikázání Zákona sebou nese požehnání i zlořečení. Myslíš si, že když podle Zákona nebudeš ty jako pohan žít a budeš žít životem Zákonu odporujícímu, dostane se ti Božího požehnání v Kristu, jako bys ta přikázání plnil, ač je svým životem (ve svém životě) neplníš? Co je pro tebe tím požehnáním, kterého se dostalo věřícím v Kristu ze všech národů (i Izraele) v Abrahamovi? Co to pro tebe, Willy, znamená být spasen (zachráněn)? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 19:51:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co je pro tebe tím požehnáním, kterého se dostalo věřícím v Kristu ze všech národů (i Izraele) v Abrahamovi?
Duch Boží, Svatý, oživující, Ježíše Krista, Ježíšův, Kristův v mém duchu a ve svém důsledku jako símě Abrahamovo dědic podle zaslíbení¨- viz Ga 3:14, 29.
Co to pro tebe, Willy, znamená být spasen (zachráněn)?
Mít odpuštěné hříchy a Boží věčný život v Kristu Ježíši, který je mým životem a vším. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 20:47:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Duch Boží, Svatý, oživující, Ježíše Krista, Ježíšův, Kristův v mém duchu .... á to konkrétně pro tebe - tvůj život - má význam ...? :-)
Mít odpuštěné hříchy a Boží věčný život v Kristu Ježíši, který je mým životem a vším. ...... .... á to konkrétně pro tebe - tvůj život - má význam ...? :-)
Promiň, ale ona slova by měla mít pro tebe zcela konkrétní obsahy ....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 21:29:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Samozřejmě, že ta slova pro mne mají svůj konkrétní význam a obsah. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 21:51:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No a mohl bys mi ten obsah a význam těch slov tady zcela konkrétně vyjádřit?
A ještě odpovědět na tu první otázku?: Jakým "způsobem" bylo za Smlouvy ze Sinaje požadováno, aby byl Zákon naplňován a jakým "jiným" způsobem podle smlouvy "uzavřené v krvi Kristově" Zákon naplňuješ? Nějaký příklad ze tvého života by byl? Třeba popiš životně zažité rozdíly. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2016 @ 22:25:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No a mohl bys mi ten obsah a význam těch slov tady zcela konkrétně vyjádřit? Nemohl.
A ještě odpovědět na tu první otázku?: Jakým "způsobem" bylo za Smlouvy ze Sinaje požadováno, aby byl Zákon naplňován a jakým "jiným" způsobem podle smlouvy "uzavřené v krvi Kristově" Zákon naplňuješ? Nějaký příklad ze tvého života by byl? Třeba popiš životně zažité rozdíly.
Na úvodní otázky hledej odpovědi v Písmu. Příkladů z mého života tady najdeš dost, nové, jiné, další psát netřeba. Životně zažité rozdíly nemám, protože od počátku mého křesťanského života žiju pod milostí podle Nové smlouvy, ne pod Zákonem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 01:15:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nu, naprosto přesně jsem takové tvé odpovědi očekával. Jedním slovem - nic - vyprázdněno - za spoustem tvých slov. I tak, díky. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 14:49:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | O spoustě svých slov nevím, jelikož se snažím slovy šetřit. Za to u tebe tu pozoruji spoustu slov, jejichž význam mi uniká, takže jestli to v tvém případě není ono "podle sebe soudím tebe." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 16:40:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Může být, a proto tě i dobře rozpoznávám ... ;-) škoda jen, že neodpovídáš nikdy přímo, když prostě ty nevíš - druhý si to má najít, a místo odpovědí píšeš - to víš, že to vím - a nic víc. Moudrý se o svou moudrost podělí bez pohrdnutí učencem. Proč ne ty? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN HUS (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 17:08:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mou (nejen) moudrostí je Kristus (1K 1:30), který je také mým Pánem, Jehož poslouchám, takže si nemohu dělat, co chci nebo co chceš ty. A s Kristem coby mou moudrostí se tu sdílím neustále, tebou či kýmkoliv jiným nepohrdajíc. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr JAN (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 18:35:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A co myslíš ... sdílím se tu i já o moudrost Kristovu? Je Kristus i mou moudrostí, o kterou se tady sdílím? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mistr (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 19:11:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ty to nevíš? A co když já si myslím něco, co si nemyslí Bůh? Nezáleží přece na tom, co já si myslím, ale na tom, jestli si to myslí i Bůh - to bys měl zjistit. A jestli v něčem smýšlíš jinak než Bůh, pak chtít, aby ti to Bůh zjevil a dal ti milost ke změně tvého smýšlení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 20:12:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A co když vím, že smýšlíš jinak než Bůh a za tebe se modlím, aby ti dal Ducha zjevení a moudrosti k poznání Jeho? ;-), že tvé 'Tož tak' není Tak, ale jen tak asi, a že každému je darována míra poznání podle moudrosti Boží jemu dané? Víš, ta tvá 'hra na pravdu - Tož tak' mi fakt nevoní. Jdu od toho. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 20:16:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Už jsi o tom psal a já jsem reagoval. Co ti bránilo jít od toho už tehdy, jak jsi psal? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 20:43:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Žes tady na mne ty první reagoval? :-) po té, co jsi se zbytečně pustil do mne a zeryka a vymýšlel si o nás? Fakt tu hru hrát neumím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 21:15:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Reagoval jsem na tvou poznámku o "hře". Jinak jsem na vás dva reagoval pod mým článkem proto, že vaše příspěvky byly nepatřičné a chtěl jsem na to poukázat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 21:27:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy, fakt už nekecej. Tady na tomto vláknu jsi po své absurdní reakci na náš rozhovor znovu na mne zareagoval. A znovu jsme se dostali ke tvé hře. A jsi tak naprosto drzý, že náš rozhovor 'o lásce, toleranci, lepším mínění o druhém než o sobě', považuješ za nepatřičný! S tebou tebou takové jednoty ducha jako s zerykem nejsem, aby stačily jen odkazy na Písmo a znám jeho naprosto dobré smýšlení zcela normálního dobrého srdce. Své sprosté soudy si ponech pro sebe. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 21:44:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já jsem jiného ducha než zeryk a ty, takže je logické, že nejsem zajedno ani s jedním z vás. Nicméně žádných sprostých soudů a už vůbec ne o vás dvou jako osob si nejsem vědom a pokud jsem posuzoval to, co jste napsali (nikoli vás), mám za to, že to nebylo ani sprosté ani drzé a že bych si to případně před Pánem zodpověděl. Tobě za to, co jsem napsal, zodpovědný rozhodně nejsem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 22:06:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsi zodpovědný za své soudy nás o našich nepatřičných příspěvcích. Willy rozhoduje, co je a není, tedy jistě - Willy píše jen to, co říká Bůh. Že se máš za odpovědného pouze Bohu, zase odráží tebe sama. Odpusť si už takové své poznámky k druhým. Ty zeryka neznáš. A mně je tedy opravdu bližší jeho uvažování, než tvé 'Boží' - jak jinak než 'Boží'. A že si ničeho vědom nejsi, není omluva. Tady už toto zakončuji. Buď si to k srdci vezmeš nebo ne. Ale k tomu reagovat už nebudu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2016 @ 22:15:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak teď nevím, co si mám vzít k srdci? To, co jsem neudělal nebo to, co jsem napsal a neomluvil se za to, protože to nebylo to, co jsi z toho udělal ty? Jinak znovu opakuji: zodpovědný za to, co dělám (skutečně, ne domněle), jsem toliko Pánu a tím ani ty ani nikdo jiný nejste. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 15. říjen 2016 @ 20:37:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ...Lk. 19:39-40
"Mistře, napomeň své..."
Willy , tele se mne nejednou zastal, a Ty máš blíž k mému duchu než telecímu...rád bych mu to opětoval jsouce "jiný", doba kdy začne volat i kamení zerykovo, a přitom stačilo odpovědět a tím usilovat o "pokoj".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 15. říjen 2016 @ 21:19:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nemusíš se Petra zastávat, já proti němu nic nemám; je to přece naopak. |
]
|
|