Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 201, komentářů celkem: 429742, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 572 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116635514
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Jsou reformovaní také křesťané?
Vloženo Úterý, 01. listopad 2005 @ 14:21:48 CET Vložil: xxx

Kritika bludů
K poctě slavnosti všech svatých a vzpomínky na všechny věrné zemřelé.

K zodpovězení otázky každému, který třeba hledá v reformovaných církvích pomoc, útěchu a naději z Kristova díla, nabízím následující úvahu o křesťanech, tak jak o nich učí Písmo svaté, a o tom jaké učení a jednání mají někteří reformovaní (a protestanté). K této úvaze jsem dospěl na základě opakovaného pročítání článků a komentářů na GS, především těch reagujících na katolické učení.


 
Kdo je to křesťan?
 
Formálně - ten, který absolvoval rituál křtu vodou a ústy vyznal Ježíše za svého Pána.
 - to reformovaní dbalí litery věrně plní.
 
Kdo je ale skutečně křesťan?
 - člověk, křesťan je Ježíšovým bratrem, synem jediného Boha, je znovuzrozený svatý, je členem jedné velké rodiny křesťanů, pomáhá a miluje ostatní lidi, prosí a modlí se za ně a má od Boha moc, že se jeho prosby podle Boží vůle také vyplní.
 
Jací jsou reformovaní? Ve svém učení jsou k tomuto zcela liší:
            
            1) nemají ostatní křesťany za své bratry (nazývají je někdy i zplozenci pekla). Tvrdí, že katolíci Boha neuznávají a slouží modlám (ano, katolíci toho reformovaného bůžka nemilosrdného, nemilujícího, svázaného literou, opuštěného opravdu neuznávají a neslouží mu prázdnými slovy a skutky).
            
            2) nejsou znovuzrození svatí, neboť ve vlastní znovuzrození a připojení se k jednomu tělu  nevěří - po smrti člověka, pro ně jeho život končí, nikoli, že pokračuje znovuzrozený život u Boha (slovo Písma proti nim jasně svědčí - svatí, co zemřou jsou u Boha - Abraham, Izák, Jákob, i chudák Lazar, Eliáš, Mojžíš, lotr z kříže, Štěpán, odevzdávající svého ducha do rukou Pána, a ovšem 24 starců, 144 tisícový zástup, dva svědkové  - a tito všichni samozřejmě ještě před posledním soudem a vzkříšením těla!)
            
            3) nepokládají se za syny Boží, kteří mají právo i povinnost rozšiřovat na světě Boží lásku - neprosí ani za živé ani za zemřelé, neboť je to zbytečné, nebudou přeci něco vnucovat Bohu (co jsou pro ně takoví svatí jako Abrahám, Eliáš, Panna Marie nebo jiní lidé z Písma - syrofenická žena, královský služebník, Bartiamos, ... apoštol Pavel, který k prosbám za sebe přímo vyzývá (1 Tes 5,25) ... nevěří totiž v Boha milosrdného a slitovného, jejich Bůh je neoblomný a milosrdenství na základě nějaké prosby nebo pokání neuznává, nepotřebuje a asi ani nechce (nepřipomíná vám to jinou duchovní bytost tohoto světa??)
 
Jaký je tedy život "křesťana" reformovaného?
 
Jen respekt k liteře, nic víc, nic míň. Chybí nějaké společenství s Bohem - proč taky? Vždyť podle jejich názoru je již vše zapsáno a řečeno. Stačí jen říci - Sola Gratia - a je to! Není divu, že právě tyto dny, kdy se slaví společenství svatých i společenství zemřelých si "reformátor - schizmatik" Dr. Martin Luther (doktor teologie) vybral pro zveřejnění svých bludařských názorů (31.10.1517 přibití jeho 95 tezí) a zahájení odpadu od pravého křesťanského učení. Mnoho lidí se jeho cestou dalo a bohužel tím dobrovolně ztratilo účast na Božím plánu spasení.
 
Jen pravá apoštolská církev Kristova zachovává správné učení o svatých i jejich společenství, které nekončí smrtí člověka, jak by rádi tito hlasatelé anděla smrti chtěli. Katolíci členy protestantských církví nazývají svými bratry, neboť věří v milosrdného Boha, Otce všech, který i je může přijmout do svého společenství. Modlí se za ně, jak za živé tak i za zemřelé. Věří, že i zemřelí svatí jsou u Boha (podle Písma) a to co dělali za svého života na zemi (prosby, přímluvy, modlitby) konají i nadále. Nikoli stejně je to u reformovaných, neboť ti se za katolíky nemodlí, a vůbec již ne za ty zemřelé.
 
Proč si reformovaní myslí, že jsou křesťané?
 
Prázdnotu reformace - bez společenství svatých, bez oběti, bez víry v duchovní znovuzrození - nic nevyplní (i když člověk může tisíckrát vykřikovat, že je znovuzrozen, nechat se desetkrát překřtít, nechat si vkládat ruce - zůstanou to jen prázdná slova a prázdné skutky). Proto si reformovaní mnoha slovy vyplňují svůj duchovní život, bez pravého vztahu k Bohu. Opravdově si myslí, že bezchybné plnění litery Písem starých více nežli dva tísíce let, jim dává spásu.
 
Proto se hlavně - místo šíření učení Pána (lásku, pomoc a bratrství) - snaží reformovaní pokoušet, brát a zpochybňovat opravdově věřícím jejich víru i zkušenosti a setkávání s Bohem. Sami nic takového nemají, neboť svého bůžka o nic prosit nemusí. Nechápou život svatých po jejich fyzické smrti, nepochopili, že svatí jsou u Boha, nechtějí slyšet, že Ježíš přišel na svět skrze Pannu Marii a za jejího spolupůsobení - bez jejího dobrovolného souhlasu, by se tak nestalo! To je i obrazem pravého křesťana - dobrovolně jednat podle Božího plánu. V jejich chápání to Panna Maria nijak nemohla ovlivnit, byla a je to pro ně jen loutka, asi tak jak sami reformovaní chápou svůj život. Víra reformovaných je vírou prázdnou, fatalistickou a plně individualistickou.
 
Jak mají katolíci pomáhat hledajícím Boha?

A to je smutné pro každého pravého katolíka, který se obrací k Bohu o slitování a milosrdenství pro živé, zemřelé i pro nekatolíky - a pro každého, kdo v těchto bludných učeních přebývá. O to více se bratři katolíci (mohou samozřejmě i nekatolíci) modleme růženec, neboť Panna Maria je naším nejlepším vzorem pravého křesťanského života. Ona se stále za všechny potřebné přimlouvá a pomoc nabízí všem, kteří ji potřebují.
 
Naštěstí ne všichni reformovaní jednají podle svého učení o křesťanech, takže (nechtěně) jednají křesťansky. Je třeba být k nim velmi velkorysý (jak to chce po nás náš Bůh) - tak jako k bratru, který vše rozprodal, odešel od svého pravého Otce, vyšel si do světa, kde si našel zábavu a naději podle své vůle, ale ve špatném čase nakonec přeci jen poznal, kde je pravda a pravý domov (kéž by to nebylo pro mnohé až v pekle jako u boháče v podobneství o Lazarovi).

 Není více domovů na světě, a jen v katolickém je pravá útěcha a naděje. Varujte se bludných učení, která se stále nově nabízejí od stále nových "reformovaných", můžete ze svého rozhodnutí ztratit vše, co vám nabízí Bůh!  
 



"Jsou reformovaní také křesťané?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Kdyz dojdou rimskym katolikum argumenty, sahnou k citovym vylevum. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 01. listopad 2005 @ 15:24:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo 2005,

Vim, ze jsi nastvany, protoze jsem Vam rimskym katolikum sahl na ruzencovou modlu v nedavnem clanku http://granosalis.cz/article.php?sid=4459

Nedockal jsem se vsak zadnych argumentu a namisto toho sahas k citovym vylevum. Proto Ti pripomenu, na co bych rad znal od Tebe odpoved.

Odpovez prosim na otazku: Je podle Vas vporadku, kdyz se papez modli k ruzenci?

Zde pripominam uryvek

„Závěr encykliky: Po výzvě ke všem stavům v církvi k modlitbě růžence cituje papež modlitbu bl. Batolo Longa: O blahoslavený růženci Mariin, sladký řetěze, který nás spojuje s Bohem. Pouto lásky, které nás sjednocuje s anděly. Věži záchrany před útoky pekla. Bezpečný přístave v mořské katastrofě! Nikdy tě neodhodíme. Budeš nám útěchou v hodině smrti. Tobě patří poslední polibek hasnoucího života. A posledním výdechem našich rtů bude Tvoje sladké jméno, .......“

Modlit se k nejakemu predmetu namisto k Bohu se nazyva modlarstvim. Nebo reknete i o papezovi, ze je obeti lidove zboznosti?

Ten clanek o ruzenci nikoho neurazel a byl minen jako vazne varovani zejmena pred modlarstvim. Zlobis se, ze nemuzes poprit pravdu?

zdravi
reformovany



Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 01. listopad 2005 @ 15:28:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo 2005! S Tvým článkem nesouhlasím. Je plný demagogie a římskokatolické propagandy.
Vše z toho co uvádíš je záměrně překroucené.
Odpověď na zkušenost s římskokatolickým učením Ti dá tento odkaz a toto svědectví: http://nkz.reformace.cz/?p=3&pp=sr&string=Rímsky%20katolicizmus
Opravdu to stojí za to. Kdo opravdu hledá pravdu a prosí srdečně našeho Pána bývá vyslyšen a odměněn. Pokud máš zájem mohu Ti poslat vynikající knihy a zkušenosti, které usvědčují učení a skutky ŘKC z odklonu od Boha a jeho slova. Záleží na Tobě.



Omyly a nepřesnosti - pište pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Úterý, 01. listopad 2005 @ 16:32:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený bratře reformovany

zde fakta k Tvým bludům, uvedeným v Tvém článku k růženci. Jednak máš, jako obvykle, velmi pochybné zdroje - měl bys je uvést své zdroje, já čerpám přímo z oficiálních zdrojů tj. z Vatikánu resp. České biskupské konference - odkud máš svůj úryvek, je to nějaký skrytý římský katolík?

1. nejedná se o encykliku, ale o apoštolský list Rosarium Virginis Mariae

2. modlitba se neobrací k věci-růženci, ale mluví o modlitbě-růženci (což je mimochodem modlitba-rozhovor s Marií nikoli s korálky) a obrací se k Panně Marii. Zde si přečti slova našeho svatého bratra Jana Pavla:

=Kéž se má výzva setká s vaším přijetím! Na počátku dvacátého pátého roku pontifikátu svěřuji tento apoštolský list do moudrých rukou Panny Marie a v duchu se skláním před jejím obrazem v nádherném chrámu vystavěném k její poctě blahoslaveným Bartolem Longem, apoštolem růžence. Ochotně přijímám za svá jímavá slova, kterými tento služebník Páně uzavírá slavnou Modlitbu ke Královně svatého růžence: „Požehnaný růženec Mariin, líbezné pouto pojící nás s Bohem! Pouto lásky, které nás pojí s anděly, útočiště spásy v útocích pekla, bezpečný přístav v každém nebezpečí ztroskotání, který už nikdy neopustíme. Bude útěchou v hodině naší smrti. Jemu bude náležet poslední polibek dohasínajícího života a posledním slovem našich úst bude tvé sladké jméno, ó Královno růžence z Pompejí, ó Matko naše, Útočiště hříšníků a Utěšitelko trpících. Budiž všude velebena, nyní i vždycky, na zemi i na nebi.“=

odkaz zde: http://tisk.cirkev.cz/gfx/attachments/hq3148_rosar_rev.doc

a teď Tvoje překroucená verze, aby vynikl Tvůj názor, že se uctívají korálky:

„Závěr encykliky: Po výzvě ke všem stavům v církvi k modlitbě růžence cituje papež modlitbu bl. Batolo Longa: O blahoslavený růženci Mariin, sladký řetěze, který nás spojuje s Bohem. Pouto lásky, které nás sjednocuje s anděly. Věži záchrany před útoky pekla. Bezpečný přístave v mořské katastrofě! Nikdy tě neodhodíme. Budeš nám útěchou v hodině smrti. Tobě patří poslední polibek hasnoucího života. A posledním výdechem našich rtů bude Tvoje sladké jméno, .......“

Papež se obracel k Marii a hovořil o požehnaném růženci čili modlitbě, která je pro nás velmi cenná - myslíš si snad, že hovořil o nejaké relikvii=růženci Mariinu, kterou si církev uchovává? Hlavní důraz je pro každého vidoucího na modlitbě k Marii. Růženec se lze modlit i bez korálků, i bez jiných pomůcek, přesto jako modlitba je velmi požehnaný.

Jinak vůbec nejsem naštvaný - naopak jsem smutný, že někteří katolíci u reformovaných hledají nějakou pomoc a naději na zlepšení své církve, což je omyl - reformovaní nic dobrého člověku na jeho cestě k Bohu nenabídli, jen hodně vzali. Článek jsem napsal právě kvůli katolíkům, protože jich mnoho na stránky GS zavítá, což jsem myslel, že je dobré ...

Ani jeden z Vás mi nic z toho co uvádím nijak nevyvrátil, napsali jste jen velmi nekonkrétní (a asi i naštvaný - ale na Vás ten článek opravdu zase tak psán nebyl) komentář. Sám jsem nic citového nepsal (kromě závěru), jde o vaše vyprázdněné učení, které ale bohužel ovlivňuje život mnohých - je-li toto vám moc citové, tak budiž.

Milý Stando - na ty stránky sboru nkz. jsem se samozřejmě díval - stránky nic moc, informací v češtině nebo sloveštině také málo, poslouchat příležitost nemám. Místo odkazů zkus odpovědět na mé poznatky z Vašeho učení - o naději, o spáse, o svatých, o znovuzrození v Kristu,... - i když článek opravdu nebyl určen pro reformované, ale pro hledající katolíky. Mnohé knihy jsem pročetl - i ty nekatolické - a co jsem pochopil jsem napsal. Nemusíš mi nic posílat, bratry Jehovovy potkávám denně a tak nemám problém se svou vírou ve svaté ani v modlitbu k nim.

Při slavnosti všech svatých, i vám všem přeji ať jste svatí - jak živí, tak i po smrti!

jarda2005



Re: Omyly a nepřesnosti - pište pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 01. listopad 2005 @ 19:01:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Jardo,
děkuji ti za to, že jsi sem napsal tento článek,
ty píšeš, že je určen hledajícím katolíkům, ale já doufám, že si jej přečtou hlavně hodně tprotestantů, zejména ti, kteří zde prezentují, že katolíci a protestanti věří stejným věcem. Děkuji ti za to, že jsi jasně ukázal, že Bůh ve kterého věří protestanti je pro Vás katolíky bůžkem, za to, že jasně ukazuješ, že podle Vás katolíků nelze být spasen mimo vaší svatou církev římskou, děkuji ti, že ukazuješ, že nepovažuješ protestanty za křesťany, doufám, že po tvém článku se již všem protestantským "ekumenistům" rozsvítí a poznají, o co Vám katolíkům skutečně jde, jak protestanty vidíte a jak si ekumenismus představujete.


]


Díky i Tobě! (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 13:26:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano děkuji Ti xvejvodam, za pochvalu, i když to myslíš jako upozornění pro reformované.

Ano - někteří reformovaní skutečně vyznávají bůžka, který s Bohem zjeveným v Písmu nemá nic společného.

Ano - snaha, jak někteří reformovaní k tomu stále vybízejí - sjednotit se tak, že vyprázdníme učení mi blízká není a nemá nic společného s ekumenismem.

Ano - podle mě nemůže být spasen, kdo nechce - jak věříte Vy reformovaní, že prý na rozhodnutí lidském nic nezáleží. Naštěstí jsou to okrajové názory, většina křesťanů věří, že se musí obráti a dát se pokřtít, nějaká spása jen tak beze všeho není. To byste vyprázdnili i učení o hříchu. No ale proč ne - může se vůbec jřešit proti Vašemu bůžku, když o ničem nerozhodujeme???

Sám jsem si k ekumenismu postoj vytvořil a myslím, že můžeme být bratry (kdybyste to nepopírali svou vírou). Domnívám se ale, že učení se sjednotit nikdy nedá ... a nevadí mi to - až budeme v nebi, tak naše učení a hádky budou stát za ...




]


Prekrucujes jako obvykle, Jardo 2005! Falesne evengelium je pod kletbou! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 02. listopad 2005 @ 13:43:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim ze jsem mnohokrat opakoval, ze verim, ze milost Bozi ma za nasledek viru a ta ma za nasledek skutky a lidska odpovednost neni milosti Bozi zrusena.

Skutky jiste ke spasitelne vire patri. Rikame-li, ze jsou jejim nasledkem, verime Evangeliu pravemu.

Pokud vsak nekdo veri, ze si za skutky spasu koupi, tak veri pravemu opaku evangelia, jehoz hlasatele jsou pod kletbou Boziho Slova.

ref


]


Re: Díky i Tobě! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 02. listopad 2005 @ 15:09:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No,
jedno ti nelze upřít, jsi upřímný a hlásáš své přesvědčení bez ohledu na na nějaké pseudobratrství.
Shodneme se, že naše víry jsou neslučitelné, vy uctíváte kdejakého člověka, o kterém kdosi rozhodl, že je svatý - čili jste z mého pohledu modláři a my jsme modláři zase z vašeho pohledu, protože uctíváme bůžka.
Jinak co se týká toho reformovaného pohledu (asi myslíš kalvinismus, ale je to obdoba toho, co učil váš svatý Augustin, ke kterému se modlíte), já jej nezastávám (už) a pochybuji, že by jej někdo zastával v těch intencích jak to líčíš, tedy, že by nebylo třeba obrácení a křest


]


Ty také (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 16:23:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Xvejvodam, ta jsi také upřímný a děkuji Ti za to.

Jen se musím ohradit - ano kritizuji vás a vaše učení, ale za bratry vás stále považuji, nikoli za pseudo (tj. falešné), ale za bratry, protože máme jednoho Otce. Nejste pro mne zplozenci pekla, ani mu vedome neslouzite.

Naše učení jsou neslučitelné to ano, v našich vírách bych mnohé společné našel - např. věříme, že je Bůh. Za modláře vás nepovažuji, ale musím vyznat, že vnímání jediného Boha je u vás jiné nežli na více místech svědčí Písmo.

Reformovany nikde nenapsal v jaké církvi je a za co hovoří, ano zdá se, že je kalvínského ražení, ale jaká je skutečně jeho církev to nevím. Reagoval jsem na konkrétní jeho věty, ne na oficiální učení jeho církve - to bych možná neměl ani na co regaivat, protože ekumenismus se prý pohnul ve společném vnímání křesťanského učení daleko!
Augustin, tak jako jiný člověk se v mnohém mýlil a mnohé dělal špatně, něco stihnul odčinit již za svého života (bludařtví manichejců, cizoložství), v něčem to poznáí neměl. Nikde o sobě ale tvrdil, že je víc než člověk, a jako takové musíme brát jeho učení. Je paradoxní, že mnohé co reformovanemu vyvracim v jeho slovech mi zase tak daleke neni, jen to chce znat pravou miru a nevylucovat se. Pokud jsem svou uvahou urazil nektere reformovane, tak doufam, ze ne mnohe, vetsina si totiz rekla jako Ty nebo jako si my katolici na GS rikame - pises o necem, co vubec nevyznavame a netvrdime!

O křtu jsem nepsal, že je zbytečný a že jej neuznáváte, ale v souvislosti s kritikou našich kultických rituálů jsem jen podotkl, že ve vašich jsou také. My i vy máte k jejich průběhu mnoho v Písmu i tradici.

To, že něco považuji za formální neznamená, že to považuji za zbytečné a nepotřebné (jestli se Tě dotkl první odstavec článku).



]


Diky za odpoved. Alespon se shodneme, ze se papez neobracel k Bohu. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 02. listopad 2005 @ 08:42:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
J
Papež se obracel k Marii a hovořil o požehnaném růženci čili modlitbě,

R
Takze urcite se alespon shodnem, ze se papez neobracel k Bohu.

zdravi
ref


]


Ano k .... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 13:29:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas - ke svatým se modlit mohu, neboť jsou ... svatí!

jarda


]


Ze by byla Marie nazyvana retezem? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 02. listopad 2005 @ 11:38:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


]


Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: 53 v Úterý, 01. listopad 2005 @ 18:29:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jarda2005 se mýlí hned zpočátku, neboť křesťané jsou pouze ti, kdo byli Otcem vyvoleni, Pánem Ježíšem Kristem vykoupeni a Duchem svatým posvěceni.



Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 01. listopad 2005 @ 19:24:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"jarda2005 se mýlí hned zpočátku, neboť křesťané jsou pouze ti, kdo byli Otcem vyvoleni, Pánem Ježíšem Kristem vykoupeni a Duchem svatým posvěceni." . . . a reformovanými schváleni. Ostatní mají prostě smůlu !!!


]


Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 02. listopad 2005 @ 08:11:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo2005! Neřad mě k Jehovistům. Jejich učení neuznávám, nejsem a nebyl jsem nikdy jejich členem. Když k nám zazvoní a vedou ty jejich nesmyslné řeči, tak se s nimi slušně rozloučím. Toť vše. Buď tak laskav a přestaň šířit takové nesmyslné římskokatolické učení, které je v přímém rozporu s písmem. V záležitosti uctívání Marie mám jasno. Rovněž víra, že člověk, který věřil před smrtí v Krista a Boží slovo jde ihned do nebe je naprostý nesmysl. Mohu to snadno vyvrátit několika verši z Písma. Navíc při druhém příchodu Pána Ježíše budou všichni, jejichž jména jsou zapsána v knize života vzkříšeni a jejich těla budou proměněna k nepomíjivosti. Proč tedy bude Pán Ježíš křísit mrtvé, když podle tebe milý Jardo jsou již v nebi. Na to mi odpověz. Podotýkám, že na toto téma jsem se bavil na vyšší úrovni (s faráři). Bohužel, solidní a upřímnou odpověď jsem nedostal. Písmo se musí vykládat písmem. Pokus se o to milý Jardo a neoperuj s věcmi, které snižují a uráží pravdivost Písma a zároveň Tě řadí do nižší kategorie. Myslím si, že si to nezasloužíš. S přáním pokoje a Božího požehnání Standa.



Omluva (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 13:46:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se Ti Stando, že to asi vyznělo, jakobych Tě řadil k svědkům Jehovovým. Chtěl jsem vyjádřit, že ke své víře jsem už nějakou četbou došel a i spoustu "různé" literatury přečetl. Svědky jsem uvedl jako příklad, který téměř denně potkávám a vždy nadhazují pro ně dávno vyřešená témata, jak naše církev bloudí.

Jinak jsi mi nijak nevyvrátil mé důkazy z Písma o tom, že se k Bohu můžeme a máme obracet, že se můžeme a máme modlit za sebe i jiné a že někteří svatí jsou u Boha. Citáty jsem už do tohoto článku nepsal - jsou v předchozím nazvaném Přímluvy zemřelých svatých zde: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=4292

V následných komentářích nic vyvráceno z článku nebylo, ale načerpal jsem nové informace a tvrzení reformovaných, na která jsem reagoval ve své dušičkové úvaze - a to že modlitba svatých (za nebo k) nemá žádný význam (jak uváděl Bany Honzu Vonáska).

No a teď bych už podruhé rád čekal důkaz na Tvé tvrzení, že to co píšu je v rozporu s Písmem. Nikde nevyvracím, že nebude vzkříšení mrtvých - naopak na to poukazuji z textu zjevení, kde uvádím starce i veliký zástup, před vzkříšením těla. Jak a proč to tak je? Na tu otázku již odpovídal Pavel. Nepopírám, že budou těla vzkříšena nebo proměněna, nepopírám ani to, že naše těla se rozpadnou a nebodou po naší smrti žít.
Tvrdím ale, že smrtí život svatého nekončí!

Nakonec - neřadím se do vyšší kategorie - katolická víra byla vždy vírou chudých a prostých a na ně také dbá tj. vykládá se tak aby to všichni mohli pochopit a uvěřit Bohu. Nejsem teolog, ale Písmo hovoří celkem jasně.
Nebudu se s Tebou přít o učení o Trojici - v tom klidně podpořím Karelse, ale budu se s ním přít o modlitbu k Marii a k jiným svatým a k Bohu slitovnému a milosrdnému za všechny lidi!!


]


Naprosto souhlasim s uzivatelem 53. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 02. listopad 2005 @ 08:17:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto souhlasim s uzivatelem 53.

Je dobre vedet, ze nase spasa ma koreny v rozhodnuti Bozi milosti. Neni vysledkem vrtkaveho lidskeho rozhodnuti - ani naseho, ani Jardy 2005 ci papeze. Co k tomu dodat. Jestlize nas Buh vyvolil jeste pred stvorenim sveta a Jezis Kristus zaplatil za nase hrichy, co nam muze udelat clovek?

zdravi
reformovany



Lidská rozhodnutí, nebo jen zdání rozhodnutí? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 16:08:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak rozhodujeme nebo jsme loutky?

Nejprve musím uznat, že bychom se asi vzájemně exkomunikovali z církve, a to nejen pokud bychom měli oba pravdu

A teď k věci:

teze 53:
jarda2005 se mýlí hned zpočátku, neboť křesťané jsou pouze ti, kdo byli Otcem vyvoleni, Pánem Ježíšem Kristem vykoupeni a Duchem svatým posvěceni.

teze reformovaneho, který s 53 naprosto souhlasí:
Myslim ze jsem mnohokrat opakoval, ze verim, ze milost Bozi ma za nasledek viru a ta ma za nasledek skutky a lidska odpovednost neni milosti Bozi zrusena.

Porovnám-li si výše uvedené, tak 53 vynechal lidskou odpovědnost, kterou tam přeci jen reformovany vratil

teze reformovaneho:
Je dobre vedet, ze nase spasa ma koreny v rozhodnuti Bozi milosti. Neni vysledkem vrtkaveho lidskeho rozhodnuti - ani naseho, ani Jardy 2005 ci papeze.

Tedy už zase není lidské rozhodnutí nutné??? Není-li nutné pak o ničem nerozhoduji a pak žádná lidská odpovědnost být nemůže, a já jsem jen loutka v rukou bůžka. Zvláštní snaha vymazat lidské rozhodování o tom, zda člověk bude nebo nebude spasen - já souhlasím s tím co reformovany napsal v první polovině věty - bez milosti Boží se víra nevzbudí, ale vytrvání ve víře nebo odpad od ní už máme ve svých rukou sami! Reformovany si stále plete spásu koupenou za zásluhy a spásu o kterou dobrovolně usiluji, protože bez svého úsilí z úzké cesty brzy sejdu. Ale to už souvisí s učením o hříchu, které reformovany nema nutnost brat v uvahu, neboť člověk asi o ničem podstatném ke své spáse nerozhoduje?

Podobně Bůh nabídl Izraelitům v Egyptě spásu - slavit beránka, pomazat veřeje, vyjít z Egypta, opustit plné hrnce a táhnout za Mojžíšem přes moře. Kde jsou Ti, kteří tomu neuvěřili a zůstali v Egyptě, neboť byli také Abrahámovi, kde jsou jejich prvorození?

Stejně důležité osobní rozhodnutí je souhlas Panny Marie s tím, že skrze ni na svět přijde Ježíš. Bez jejího pokorného rozhodnutí by to tak nebylo, a díky němu to tak bylo a je. Tuto zásluhu nemůžete nikdy Panně Marii vzít - přesto ji to nestaví nad Ježíše, i pro ni byla jeho oběť na kříži nutná! Žádné kdyby není. Panna Marie se osvědčila jako první pravý křesťan, její příklad máme následovat, i my máme Bohu říkat ano, ne se plácat v tom, že už bylo rozhodnuto, kdo bude nebo nebude spasen - Bůh to samozřejmě ví, ale my to nikdy vědět nemůžeme, my se máme držet jeho cesty!


]


Rimsky katolicismus neni krestanstvi - je nejvetsi nepritel krestanstvi v nasi zemi. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 02. listopad 2005 @ 08:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Jardo,

Tva slova o netoleranci a nesnasenlivosti jsou k zasmani. Veris vsemu, co Ti RKC predklada k vereni, tedy i vsemu, co rozhodl Tridentsky koncil. A ten krestany verici Bibli zatracuje!! Naopak my jakozto krestane, rimske katoliky nijak nesoudime a modlime se za jejich vysvobozeni z herezi Rima. Nasim nepritelem je zly system zvany rimsky katolicismus.

Ano verim, ze rimsky katolicismus je nejvetsim nepritelem krestanstvi v nasi zemi. Nejvice zatemnuje Bozi slavu a cpe se mezi Boha a lidi. Papezenstvi doslova okrada Krista o Jeho slavu. Napriklad islam, je take zly, ale je zly uz na prvni pohled a vetsine ctenaru GS je jasne, ze Mohamed je falesny prorok falesneho boha. Naopak rimsky katolicismus je nebezpecny v tom, ze je zdarilym padelkem krestanstvi. Pak v jeho osidlech mohou skoncit docela uprimni lide jako jsi Ty, noname nebo Veritas.

A toho si musime byt vedomi. Rimsky katolicismus je nejvetsim nepritelem krestanstvi v nasi zemi.

Rikejme nahlas

Rimsky katolicismus neni krestanstvi!!!

zdravi
ref



Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Středa, 02. listopad 2005 @ 09:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že Jan Pavel možná hovořil "k růženci", je ovšem směšné podezřívat Jana Pavla z modlářství. Byl to nejen vynikající pastýř, ale i herec a básník. Prostě se básnicky vyjádřil o růženci. Někdo napíše píseň o podzimu a určitě o něm nebudeme tvrdit, že se pomátl. Myslím, že doslovné vykládání Písma je zavádějící. Jednou jsem četl vtip, že až přijdou protestancé do nebe, místo Boha tam uvidí velikou Bibli. Katolická víra je naproti tomu živá, vyvíjejcící se, hloubavá. Písmo je součástí naší tradice, v podstatě se dá řící, že jsme ho my katolíci spolu se Židy napsali. Nemyslím si, že protestanté nedali křesťanství nic dobrého, dali mu stejně dobrého i zlého jako katolíci. Otázkou je, zda se v těchto intenzivních výpadech proti katolíkům dá rozpoznat ovoce Ducha - mírnost, pokoj, nezištná láska nebo jen agresivní fanatismus těch, kdo mají patent na pravdu.



Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Středa, 02. listopad 2005 @ 11:03:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ony údajně "bludařské názory" "reformátora - schizmatika" Martina Luthera, tedy jeho 95 tezí, je možné v angličtině (a také latině) najít na této adrese.
Doporučuji přečíst pro základní orientaci v dějinách reformace. Bohužel jsem nenašel na webu českou verzi. Nevíte o ní někdo?
Děkuji.

Štěpán Hlavsa



Re: Jsou reformovaní také křesťané? (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Středa, 02. listopad 2005 @ 15:06:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
v zápalu diskuse manciny moc přestřelil a napsal nesmysl:
"v podstatě se dá řící, že jsme ho my katolíci spolu se Židy napsali."
1/ Celou Bibli napsali Židé sami, bráško manciny!!!
Kdyby to Pán nechal na ne-Židech, kteří nemají úctu k Písmu. to by dopadlo!
2/ ale abych byl přejný, katoličtí autoři přece jen něco do Písma přidali: "vpašovali" tam původně nebiblický text u I.J.5,7 + Mat.28,19, za účelem podpory trojiční nauky. Marně, na každý podvod se jednou přijde.


]


Mt 28,19 je podvod? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 16:00:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakkoliv s Tebou budu Vendaore souhlasit v bodu 1), tak se musím ptát, k bodu 2)

Mt 28,19 je katolický podvod?

Katolická církev bráno v uvozovkách se tak nazývá po schizmatu pravoslavných. Nejstarší dochované texty nebo opisy Matouše jsou jistě z doby dřívější - někde jsem četl že celý text je dochován z 3./4. století, to není doba vlády papeže a katolíků, to je doba východní teologie, vždyť víš že papežští zástupci nebyli na koncilech příliš vítáni a často to zvládli východní Otcové i bez nich! Nauku o Trojici nevymysleli římští katolíci. Byla přijata na ekumenickém koncilu. (Na západě ji jistě proti Ariánům a jiným bránili a podporovali hlavně římští katolíci).

Je-li to dodatečný katolický podvod - proč to tedy všechny církve berou jako kanonické?

Díky za odpověď!

jarda2005

PS.: Vpisek do Janova listu mohl jistě vzniknout s úmyslem včlenit trojiční dodatek do Písma, ale také mohl být včleněn přípisek (glosa) při opisování. Nová Vulgáta jej v textu neuvádí (pokud tedy měl někdo zlý úmysl, současní katolíci jej v tom nepodporují, pokud šlo o omyl, tak jej napravují) - stejně jako Ekumenka, naopak od kralických, kteří tento vpisek ponechali.

Z Nové Vulgáty: 1 Jan 5
7 Quia tres sunt, qui testificantur:
8 Spiritus et aqua et sanguis; et hi tres in unum sunt.
9 Si testimonium hominum accipimus, testimonium Dei maius est, quoniam hoc est testimonium Dei, quia testificatus est de Filio suo.
10 Qui credit in Filium Dei, habet testimonium in se. Qui non credit Deo, mendacem facit eum, quoniam non credidit in testimonium, quod testificatus est Deus de Filio suo.

PS2.: Ještě k 1) ano, Písmo nám zanechali a napsali a předali Židé, prvmí křesťané byli Židé, proto pokud bych se vrátil k jedné staré otázce, kým by Ježíš asi byl a kam by asi šel první, tak myslím, že bych jej hledal i u Židů také, stejně jako u protestantů, reformovaných nebo nás katolíků!


]


Re: Mt 28,19 je podvod? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 02. listopad 2005 @ 16:16:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě jardo2005,

no pokud by byl ten text - "Nebo tři jsou, kteříž svědectví vydávají na nebi: Otec, Slovo, a Duch Svatý, a ti tři jedno jsou." ( Bible Krilická 1 Janova 5:7) Tak je to jeden z kardinálních důkazů pro Trojjedinost - tři jedno jsou.

K tomu textu - "Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého." (Matouš 28:19) Je pro mě záhada proč je formulace ve skutcích zcela odlišná! " Petr jim odpověděl: "Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého." (Skutky 2:38)

Věřím, že katolická církev přece jenom něco skrývá. Nejsou to nějaká nová zjevení nebo nové biblické knihy.

Pokud něco Vatikán skrývá, tak jsou to možná původnější rukopisy, než máme k dispozici. To je jenom moje hypotéza.

Tyto rukopisy by pomohly rozřešit například tento problém. Určitě by to chtělo nějakou solidní práci, která by tento rozpor vyřešila.

Sám jsem pokřtěn podle Mt 28:19 a nevadí mi to, prostě se držím toho, co je psáno. Ale pokud by někdo byl pokřtěn jenom ve jméno Ježíše Krista, potom bych mu to na základě biblické knihy Skutků musel uznat.

S pozdravem Karels





]


Souhlasím s Tebou (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Středa, 02. listopad 2005 @ 16:40:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Tebou - snad každého, kdo čte Písmo uvedení formule Mt 28,19 musí udeřit do očí, zvlášť pokud si uvědomí, že nejprve proběhlo to co se dělo ve Skutcích (křest ve jménu Ježíše, další vkládání rukou přijetí Ducha svatého) a pak asi bylo sepisováno evangelium. Je to pro mě milé, že to tam je, ale v tomto věřím a jsem rád i za tradici a její písma, protože nevím, jak bych to chápal jen na základě textu kánonu Písma.

Prý existoval i nějaký pramen (Quelle) Ježíšových výroků - byl by tam ten verš nebo ne?

Jestli něco katolická církev tají a skrývá rukopisy - to si nemyslím - jednat by nauku kvůli tomu sama stejně nezměnila (nauka byla stanovena ekumenicky, ani s filioque nemá náš učitelský úřad problém, ačkoli je to už přesah i ke koncilu) a jednak vhledem k době - text by musel být nejméně z 3.století, aby byl hodnověrný musel by se vyskytnout na více místech, ve více obcích, aby potlačil ten originál, který teď máme. Nevěřím, že by římští stihly a byli schopni tyto spisy stáhnout z východních obcí, takovou moc neměli.

Co se týče listu Janova - byl by to kardinální důkaz, to ano, ale přijde mi že docela mimo původní jazyk Písma přisuzovaného Janovi - viz třeba text Ježíšových slov v Jan 14-17. Není-li nám tam srozumitelné učení o Duchu svatém, pak nám asi jinak být srozumitelné nemá! Ježíš o Přímluvci hovoří - jen mít uši k slyšení!

To přeji sobě i Tobě!

jarda2005



]


Připojuji se (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Čtvrtek, 03. listopad 2005 @ 10:00:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také bych rád četl teze v češtině!

Neodvážím se Vám argumentovat v angličtině, ale pokud umíte, tak si všimětě především Lutherova učení o odpuštění hříchů - resp. že nikdo není pověřen/oprávněn odpouštět hříchy - jak se Vám to líbí v porovnání s tímto:

Jan 20,23
Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou.

?

Nestaví se tady Dr.Luther nad Písmo a moc, kterou dal Ježíš apoštolům jednajícím v moci Ducha svatého?

Předem díky za český překlad!

jarda2005


]


Re: Připojuji se (Skóre: 1)
Vložil: 53 v Čtvrtek, 03. listopad 2005 @ 20:56:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Když náš Pán a Mistr Ježíš Kristus řekl: Čiňte pokání, chtěl, aby celý celý život věřících byl pokáním.
2. Tomuto výroku nelze rozumět ve smyslu pokání svátostného, to jest zpovědi a dostiučinění, udílených kněžími.
6. Papež nemůže odpouštět žádnou vinu jinak, než že prohlásí, že ji odpustil Bůh, leč by se jednalo o případy jemu vyhrazené. Kdo v takovém případě pohrdá jeho mocí, zůstává vinným.


]


Re: Připojuji se (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. listopad 2005 @ 21:14:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj 53,

píšeš: Kdo v takovém případě pohrdá jeho mocí, zůstává vinným.

Chci se tě zeptat, čí mocí? Papežovou, nebo Boha?

S pozdravem Karels


]


Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy