Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ondřej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16266, komentáře < 7 dní: 381, komentářů celkem: 403848, adminů: 60, uživatelů: 5115  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 41 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

cizinec
Danny42
Myslivec
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110164661
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace?
Vloženo Pondělí, 17. duben 2006 @ 23:38:01 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal daggie

Posílám jeden příspěvek o manipulativním uctívání dle charismatického způsobu (praise&worship). Jako bývalý charismatik vám to můžu vysvětlit. Není to jen manipulace lidí, ale taky manipulace Boha. Charismatici tvrdí, že uctíváním (speciální velmi lyrický druh chval, však to znáte) se člověk dostává jakoby z nádvoří Chrámu do Svatyně svatých a setkává se s Bohem. Alespoň tak se to tvrdilo v KS v 1. pol. 90. let. Čili může za to onen pověstný charismatický dispenzacionalismus, který porovnává takovým podivným způsobem NZ církev se SZ Izraelem. No prostě se to plete všechno dohromady (to je na dlouhé povídání).

Jenže co se týče Svatyně svatých a setkání s Bohem, nemohu souhlasit. S Bohem se člověk setkává skrze pokání a prostinkou víru v Ježíšovu oběť na kříži a v Jeho vzkříšení. A v této milosti má přístup k svému milujícímu Otci v nebesích. Viz. Jan 14,6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne." A Svatyně svatých? Ta přece už neexistuje. Stánek a truhla smlouvy nejsou. Šalamounův chrám byl zničen Babyloňany a od té doby truhla smlouvy není k nalezení. Obnovení Chrámu (ať už po babylónském zajetí nebo pozdějí postavení Chrámu Herodem) již Svatyni svatých řešilo mimo nařízení daná Mojžíšovým zákonem. Vzhledem k tomu, že ve velesvatyni nebyla archa, musel tam velekněz položit (dle známých historických záznamů) kadidelnici na kámen uprostřed místnosti. Není-li truhla smlouvy, není kam vylít krev oběti v Den smíření (Jom Kipur). Není-li kam vylít krev, oběť nemá smysl a nastupuje pouhá víra v Boží milost. Když zemřel na kříži náš Pán a Spasitel Ježíš Kristus, roztrhla se chrámová opona odshora dolů a všichni přítomní viděli to, co jsem právě popsal. Že jim jejich hříchy byly již dříve trpělivě odpouštěny pouze na základě Božího milosrdenství, a ne na základě skutků zákona. Tzn. ani oběti neměly smysl bez Božího milosrdenství. A v oběti Ježíše Krista, Mesiáše Izraele a Spasitele pohanů se vše dle Mojžíše a Proroků naplnilo. Viz. Žd 10,1 - 3 V zákoně je pouze náznak budoucího dobra, ne sama jeho skutečnost. Proto stále stejné oběti, přinášené každoročně znovu a znovu, nemohou nikdy dokonale očistit ty, kdo s nimi přicházejí. Kdyby ti, kdo je přinášejí, neměli už vědomí hříchu, protože byli jednou provždy očištěni, dávno by byly tyto oběti přestaly.

Ale těmito oběťmi se hříchy naopak každoročně připomínají, neboť krev býků a kozlů není s to hříchy odstranit.

A jinde je psáno: Žd 10,18 - 22 Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony - to jest obětováním svého těla. Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem, přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.

Takže se ptám, do jaké svatyně mám při chvalách vstoupit, když jsem vyznal Bohu a Otci své hříchy a přijal od něj skrze Ježíše odpoštění (ne jen na zčátku své cesty s Kristem, ale průběžně každý den)? Odpověď zní: DO ŽÁDNÉ, NENÍ TOTIŽ ŽÁDNÁ SVATYNĚ! Ptám se, tak co teda je, když ne svatyně? Odpověď zní: TA SVATYNĚ JE DŮM VAŠEHO OTCE, KTERÝ JE V NEBESÍCH! J 14,1 - 4 "Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.

V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.

A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.

A cestu, kam jdu, znáte."

Takže: Ať hrajeme a zpíváme na bohoslužbě chorály z kancionálu, reggae, tvrdý rock nebo balkánskou dechovku, je to jedno. Otec nás miluje a je s námi VŽDY a to PRO KREV SVÉHO MILOVANÉHO SYNA. Vždyť je psáno u Lukáše 15,31 On mu řekl: 'Synu, ty jsi stále se mnou a všecko, co mám, je tvé.' Tak to je můj radikální příspěvek k problematice chval dle charismatického způsobu.


"Uctívání Boha nebo charismatická manipulace?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 18. duben 2006 @ 08:44:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že jsi to nepochopil... píšeš
"Ať hrajeme a zpíváme na bohoslužbě chorály z kancionálu, reggae, tvrdý rock nebo balkánskou dechovku, je to jedno"

zde nemohu souhlasit..

1. každému je jasné a v KS také že spasení je z milosti a skrze krev Ježíše má káždý přístup k Bohu, že k vykoupení nemůže nic přidat.

2. že chvály nás přibližují k Bohu je z Bible také zřejmé: Žalmy 22:4 Ty jsi ten Svatý, jenž trůní obklopen chválami Izraele.

David říká: Žalmy 73:17 Teprv když jsem vstoupil do svatyně Boží, pochopil jsem, jaký vezmou konec.

Věřím, že skrze chvály a uctívání se přibližujeme více Boží přítomnosti...

třeba Elíša: 2 Královská 3:15 Ale nyní mi přiveďte hudebníka." Když hudebník hrál, byla nad Elíšou Hospodinova ruka.

proč Elíša, který dělal nadpřirozené věci potřeboval hudebníka, aby se setkal s Bohem?

Takže není jedno jaké jsou chvály, jestli duševní nebo duchovní, není jedno jestli je to uctívání nebo koncert, není jedno jestli to Ducha Božího přitahuje nebo odpuzuje..vždyť je psáno že On je jako holubice...

Musíš rozlišovat jednu věc: a to že Bůh je sice Otec ale i Král a Pán. Problém nastává, když z Boha uděláme jen jedno. Vem si Mojžíše, mluvil s Bohem v tváři v tvář, ale když chtěl vidět jeho slávu, tak Bůh řekl spatříš mě jen ze zadu.

Taskže co mě mě týče nemám, problém s tím když někdo řekne ...budeme nyní uctívat a s chválami předstoupíme až před Boží trůn..
Vladimír



Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 18. duben 2006 @ 11:45:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každá církev má Boha chválit modlitbou a zpěvem, neboť platí, že "kdo zpívá, ten se modlí dvakrát".
Církevní zpěv by se ale měl kvalitativně odlišovat od běžné sekulární hudební produkce.
Když slyším "chválící skupinku" baptistů a odmyslím-li si text, mohly by tyto songy klidně zaznít v reklamě na prací prášek.
Takové laciné "chvály" podle mého názoru ani tak neoslavují Boha, jako spíše svou podbízivostí vycházejí vstříct lidem. Ale Bůh jistě ve své lásce i tyto chvály přijímá.
V naší husitské liturgii zpívá kněz tuto chválu: "Neboť tobě náleží všechna čest i sláva, Otci, Synu, Duchu Svatému, po věky věků". A obec odpovídá: "A mír a pokoj lidem dobré vůle na zemi".
Buď Bohu sláva a lidem mír. Bratrsky Presbyter


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: noire v Úterý, 25. duben 2006 @ 09:57:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesouhlas...
"Církevní zpěv by se ale měl kvalitativně odlišovat od běžné sekulární hudební produkce" - jasně, Boha v 21 století budeme oslavovat hudbou 19 století (nebo 17 století)

A obec odpovídá: "A mír a pokoj lidem dobré vůle na zemi".
- Bůh má pokoj i pro lidi, kteří nemají "dobrou vůli", jednak Jeho milosrdenství je věčné a nikdo ho nepřehlédne, jednak zde ekumenický překlad mířil vedle.

MartinČ.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 09:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl jsem být nedávno v jednom nejmenovaném charismatickém sboru (raději ho nebudu uvádět).

Co tam ten člověk vyváděl, ale i co vykládal, to bychom se tady všichni divili...

Ale co chci říct, řekl tam i evangelium tak, jak je napsaný v Bibli. Někdo si říká, že se zastávám charismatiků a letničních. Osobně vnímám výklad Božího slova jinak, než se káže u charismatiků. Ba právě naokpak, mě vůbec neoslovuje to "šaškování", kterého jsem mohl být svědkem v tom charismatickém sboru. (i když jsem se tak nezasmál už nejméně rok, jako v tom místním shromáždění nad divadelním představením místního pastora)

Ale evangelium je tam řečeno, tak nemůžu říct ani "ň". V jiném nejmenovaném charismatickém sboru, před asi 6 roky, když jsem tam byl na návštěvě, místní pastor přirovnal Boží slovo k Pedigree Pal (žrádlo pro psy).

Pro někoho by to bylo téměř rouháním, ale po několika letech, když jsem ten sbor navštívil, můžu konstatovat, že se místní pastor zlepšil zásadně ve svých kázáních a podobné příklady už nedává....

Tím chci říct, že je to věc určitého vývoje. Buď ten sbor směřuje k horšímu, nebo naopak k lepšímu..

O katolících si myslím to samý.., oni ve své věrouce mají maiánskou úctu, svaté a jiné podivné nauky, které mě nikdy "nebraly" a nebudou brát...

Ale liturgie a bohoslužba tam je, mohl jsem navštívit katolické bohoslužby a vím, že tam Duch boží vane jako v našich protestantských sborech. Nakonec evangelium tam je řečeno, tak taky nemůžu říct ani "ň".

A že katolíci nezmění svojí věrouku po zveřejnění pár článků na Grano Salis, to je mi jasný. Proto budu s nimi spíš hledat společný body, než rozdíly...

Ale ty, které budu přívádět k Pánu Ježíši osobně, budu informovat, jak chápu teologii, že odsuzuji mariánskou uctu atd...

S přáním pokoje pro všechny křesťany bez rozdílu přeje Karels



Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Úterý, 18. duben 2006 @ 10:09:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drazí bratři.
Omlouvám se za svůj radikalismus. Byl jsem 5 let členem KS, kde se "jel" Derek Prince, Kenneth Hagin a následně provozovalo "Toronto Blessing" (plus Benny Hinn a Claudio Freidzon). Pak jsem byl 10 v baptistickém sboru, který byl postupně lidmi z původníko KS "předěláván" (bez vědomí členů sboru) na charismatický sbor. Letos se kazatelství v onom sboru BJB ujal mladý (charismaticky orientovaný) baptista, který na mé negativní zkušenosti z 90. let nechtěl slyšet. Nereflektoval ani na teologickou argumentaci a ani na doporučenou literaturu, která hodnotí popsané negativní jevy v charismatickém hnutí.
Spolu s vedoucím sborové misie (který je hlavním finančním přispěvatelem sboru a jeho aktivit) na mě i mou rodinu vyvíjeli silný psychický nátlak, abych nemluvil. Takže jsem byl nucen okamžitě ukončit členství v církvi a požádat poradenské centrum pro krizové situace o psychologickou a právní pomoc. Víte bratři, není to legrace. Tady už jde do tuhého.
Takže v současné době ukončuji veškeré své příspěvky do diskuzí a publikační činnost na Granosalis a budu se věnovat své cestě s Pánem Ježíšem, rodině a hledání cesty, kam mě Pán posílá sloužit. God Blez U 4ever. :-)


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 10:21:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo daggie,

tak to tě chápu..., na druhou stranu, ke všemu, co jsem napsal chci ríct. Je blbý, když ti například slibují uzdravení a to se nestane... Jako důkaz tvého neuzdravení ti řeknou, že máš malou víru (tak z toho by mě trefilo..) takovýmu člověku se jeho zdravotní stav může zhoršit.

Ty lidi bych za takový slibování trestal! (navíc nemůžu slíbit víc, než čtu v Bibli) Co můžeme lidem slíbit je, že jim po uvěření budou odpuštěny hříchy, že se jim změní život. Ale uzdravení? Ta možnost tady je, ale nikoliv jistota, uzdravení dává sám Pán a jenom, když chce on sám.

V době Ježíše Krista nebyli také uzdravení všichni nemocní....

Také otázka peněz a vyučování - dej jenom proto, by ti Bůh požehnal. To je potom jenom takový obchod. No a když zpět nedostaneš, co potom budeš dělat?

Máme Bohu dávat, máme být štědří. Ale také máme být rozumní. Nedám polovinu výplaty, aby moje rodina potom strádala. (mám taky zodpovědnost za ně, když bych takhle jednal sám za sebe, potom je to moje věc, ale jak už mám manželku a děti, tak to jenom moje věc není)

Karels


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 18. duben 2006 @ 11:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Daggie!
Myslím, že právě pro tvé hrozné zkušenosti ze sborů, kde jsi dříve praktikoval svou víru, by bylo dobré, abys na GS zůstal.
Pravda, kterou odhaluješ o manipulacích v charismatických sborech, není příjemná, ale Pán Ježíš řekl, že pravda vás osvobodí.
Přeju ti ze srdce, aby ti náš Spasitel žehnal a byl ti blízko v nelehké situaci, v níž nyní jsi. Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne...
Bratrsky Presbyter


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Úterý, 18. duben 2006 @ 15:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři KarleS a Presbytere!
Ten "průser" s charismatickými baptisty probíhá právě v současné době. Takže pokud byste chtěli, tak se za mě modlete. Ať mi Pán dá sílu k radikálnímu řešení. KarloviS vzkazuju - jsem z města, kde jsi studoval a které máš asi taky rád.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 16:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, že se budu za tebe daggie modlit.

Ono to dokáže hodně naštvat, když se zklameš v církvi.

S pozdravem a přáním pokoje přeje Karels


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 19. duben 2006 @ 02:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč musíš, milý chlapče, kazit mladého kazatele, sotva nastoupí?
A když tě nevyslyší, a dokonce se tě snaží nějak ukáznit, tak "musíš" vystupovat z církve a ještě se obracet na krizové centrum? A to se ani trochu nestydíš? Asi ne, když se tím tady ještě chlubíš.

Olin


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Benjamin v Středa, 19. duben 2006 @ 09:51:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Si děláš srandu, ne? Takhle to u vás v KS chodí? To jseš kazatel? Takhle brutálně zacházet s člověkem, který se ozve? Tak se to dělá jen v sektě.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 19. duben 2006 @ 13:39:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to plácáš? Řeč je o BJB. Přečti si pořádně, co ten neznámý diggie napsal. Máš tam něco konkrétního, co by ten kazatel udělal špatně? Ani slovo.
Máme tam pouze informaci, že se jeden starší bratr pokoušel manipulovat s novým kazatelem jejich sboru. Informaci máme od manipulátora samého, takže asi není vycucaná z prstu.

Nevím, jak je to u tebe, ale já vycházím z toho, že jako kazatel budu kázat slovo Boží jak ho v Bibli vidím, a ne to, co by si členové sboru přáli slyšet.

Když káže někdo jiný, ať zase káže on, jak slovo Boží vidí. V tom je můj liberální přístup. Ne v tom, že budu skákat, jak členové církve pískají.

Takže: milý diggie se pochopitelně může svému kazateli svěřit se svými pochybnostmi o jeho učení, ale když ho kazatel nevyslyší, tak má prostě smůlu, má "zasalutovat" a respektovat ho. Kdo tady vlastně studoval teologii? A kdo tu byl ordinován?

Hnát to až do vystoupení a nějakých stížností - fuj!

Olin


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 19. duben 2006 @ 14:07:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je to v Olomouci, tak v Olomouci bapťáky znám.

Do teď tam kazatele dělal Pavel Coufal, potom to snad vede Petr Coufal jeho rodný bratr, nastoupit tam měl na místo kazatele snad nějaký můj jmenovec - Zdeněk Sýkora (tak nějak se jmenuje).

A protože v místním sboru mám i své blízké přátele, které se znám velice dobře - Agnew Daniel a Lenka, po pravdě nevím v čem je problém.

To je za předpokladu, že se bavíme o olomouckém sboru BJB. Pokud tam dělá kazatele Petr Coufal, tak ten vydal i nějaké chvály a to se třeba někomu nemusí líbit. Mně se hudba líbí, ale taky nejsem obzvláštní nadšenec do chval.

Ale na druhou stranu vím, že tenhle sbor začíná "letničet", což pro někoho nemusí být dobré znamení, ale pro jiného ano.

s pozdravem a přáním pokoje přeje Karels


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 07:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už jste si mě dali jako odkaz na web Notabene. Tak musím ledasco vysvětlit.

Ono "letničení" to není záležitost služby nynějšího kazatele - Petra Coufala. Ale ten proces je více než desetiletý.

Vzpomínám si, že ze před více než deseti roky nevěděli baptisté, co dělat s darem jazyků. Někdo může chápat, že mluvení jazyky, jinými jazyky, tak jak dává Duch jsou jasně letničním znakem. Proto píšu, že začínají "letničet", ale ten proces je více než desetiletý, nikoliv záležitostí poslední doby.

Zase tak onu situaci neznám do hloubky, ale mám v místním sboru některé známé. Knížky Hagina, nebo Hinna jsou "závadné" i pro nás letniční. Jestli z nich čerpá pastor BJB, tak je to podezřelé..., ale to by spíš měl vysvětlit on.

Pokud jde o tu situaci v místním olomouckém sboru BJB, tak by se k tomu spíš měl vyjádřit některý z jeho členů, než já. Ať to není pomluva, co tady píšu.

Za svým názorem si ale stojím - místní sbor začíná "letničet", ale není to záležitost stará několik měsíců, nýbrž více než deset let. Určitě to není konzervativní sbor.

Karels

p.s. zdálo se mi fér, informovat pastora sboru BJB Petra Coufala o této diskuzi a je jenom na něm, zda se k ní vyjádří


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 19:40:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle a Oline, neřešte to. Odvolal jsem se k vyšším teologickým autoritám BJB. BJB nefunguje jako KSka v 90. letech, kde si v místním sboru mohli vedoucí dělat v teologii i ve sborové praxi co chtěli (což jsem zažil osobně v KS Olomouc např. s gnosticismem Dereka Prince nebo s praxí dle C. Freidzona).
Čili i v případě svobodných sborů sdružených do denominace (jak tomu je v BJB) je možné se odvolat výše. To je výhoda. Prosím, počkejte oba na výsledek jednání.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 21:00:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsem rád.

Já to řešit nebudu. Ty jsi to tady začal řešit. Tak jsi to zase ukončil.

Měj se.

Olin


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 22:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj daggie,

já to taky nebudu řešit, neboj. Já jsem se jenom zhrozil :( , že ten můj obyčejnej komentář o situaci v BJB dali na Notabene. Tak jsem to musel upřesnit....

Karels

p.s. co můžu přislíbit je modlitba


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Středa, 19. duben 2006 @ 10:16:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline, na člověka, který odcházel z Římskokatolické církve "posloužit" protestantům skrzevá KMS blahé paměti s požehnáním Jeho Eminence ctihodného pana kardinála a biskupů, jsem takhle zhovadilou reakci v pravdě nečekal. I když na druhou stranu, ty jsi odcházel ma "misi", kdežto on se opovážil namítat "kněžské autoritě", na což jsou i katolíci hákliví. Vřelé díky za praktickou ilustraci dalších společných rysů v učení a praxi charismatiků a katolíků (viz článek Katolíci a charismatici: je zde - a nebo bude zde - nějaký rozdíl?). Věrohodnější svědectví snad ani nemůže být.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 19:34:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline.
Pokud existuje ústředí denominace, lze se odvolat v případě sporu (a to včetně sporu o teologické směřování sboru a také jeho praxe) k vyšším autoritám, než jsou starší a kazatel. Zvlášť pokud mám přímé důkazy.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 20:57:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě. Možnost čistého řešení sporu tu existuje.
Podívej, já nemám tušení, kdo jsi, reagoval jsem na to, co jsi sám napsal. Člověk, který vystoupí z církve a obrací se na krizové centrum se asi nemůže dovolávat pomoci vedoucích své církve. ne?

Dříve, než ale tato situace nastala, se "člověk" musí zamyslet nad tím, kam až takové spory může s čistým svědomím hnát. Co mají společného spory s chválou? Jakmile kvůli chvalám rozpoutáš veřejné spory, nejde už o chválu Boží a nelze se k tomuto tématu ani vrátit. Jde jen p protivného kverulanta, který "musí" prosadit svou teologii.

Začal jsi svým názorem podpořeným Biblí, jakmile jsi ale rozpoutal spor, nejde už o názor podpořený Biblí, ale o rozbroje. A o těch se přece píše ve stejné Bibli, z níž jsi citoval.

Olin


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Čtvrtek, 27. duben 2006 @ 22:44:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mílý Oline.
Nešlo vůbec o chvály, šlo o teologický rozpor. Já vím, že ty jsi charismatik z býv. KS. Takže asi budeš vědět, o co jde. Nový kazatel v BJB po mě chtěl, abych se (jako bývalý starší KS z 90. let) podílel na charismatické "obnově" stávajícího baptistického sboru, který byl ryze evangelikální. Problém byl v tom, že to chtěl udělat za zády sboru. Druhá věc mě odradila, že chtěl použít učení Dereka Prince jako součást své sborové teologie a praxe. Někteří vedoucí už tak potajmu činili již dříve. Jakmile jsem se to dozvěděl (vedoucí se bez obalu přiznali a ani jim to nevadilo), odmítl jsem a odešel jsem. Nastal dost silný nátlak na mě a mou ženu. Takže proto to centrum a antidepresiva. Možná to jako charismatik nevidíš tak tragicky, ale v BJB to přinejmenším není obvyklý způsob modernizace sboru. A propos - studie Aleše France "Derek Prince, učitel národů?"
z webu http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm
není pomluva (jak by se někdo mohl domnívat). Je to přesný teologický rozbor toho, co Prince napáchal.
Na Granosalis už končím. Teď nám vezmou bapťáci sborové PC, takže se s tebou loučím. Ať ti Pán v budoucnu žehná, Oline.


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 27. duben 2006 @ 23:28:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dneska jsem mohl hovořit s jedním z členů BJB v Olomouci a mám naprosto odlišné informace přímo z první ruky - přečti zde


Karels




]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Pátek, 28. duben 2006 @ 10:09:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, pošlu ti to mailem


]


můj názor (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 10:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívejte se,

při svém znovunarození jsme obdrželi Ducha svatého, máme také zdravý selský rozum, rovněž máme Bibli.

Základní chybou je podle mě, že Hospodin Bůh musí nám křesťanům dávat požehnání. Pokud musí, potom tam není prostor pro jeho volbu. Jenom si přečtěte kolik je proseb, modliteb za prosbu o Boží požehnání. Moc jich v Bibli není.

Když dám peníze Bohu a potom čekám o jeho požehnání - že se mi peníze mnohonásobně vrátí, nejsem už v nebezpečí svodu, že mám rád víc ty peníze, na který čekám, než Boha, který je dárcem?

Proto, když se modlím, tak spíš prosím o milost pro druhé a sebe samotného, než o požehnání. Navíc požehnání je v některých učeních "zúženo" pouze na finanční prosperitu, nebo na uzdravení. Ale takhle to v Bibli nečtu...

Karels



Re: můj názor (Skóre: 1)
Vložil: asik v Úterý, 18. duben 2006 @ 13:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, dobře jsi to napsal. S tím souhlasím.


]


Re: můj názor (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 18. duben 2006 @ 19:46:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co víc k tomu dodat? Amen!


]


Re: můj názor (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 19. duben 2006 @ 15:24:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také souhlasím.
Honza


]


Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: nomo v Pondělí, 24. duben 2006 @ 11:16:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Charismatici tvrdí, že uctíváním (speciální velmi lyrický druh chval, však to znáte) se člověk dostává jakoby z nádvoří Chrámu do Svatyně svatých a setkává se s Bohem. Alespoň tak se to tvrdilo v KS v 1. pol. 90. let. Čili může za to onen pověstný charismatický dispenzacionalismus, který porovnává takovým podivným způsobem NZ církev se SZ Izraelem. No prostě se to plete všechno dohromady (to je na dlouhé povídání)."

Kladu si jen otázku, do jaké míry jste schopen oddělit způsob uctívání Boha v židovském světle od "NZ" židovského uctívání Boha v křesťanském světle:-).??? Mám za to, že plést dohromady se to bohužel musí:-)).
Nejde o svatyni, ale o postoj srdce a v tom se člověk může učit celý život nejen od "Židů", ale i od mnoha dalších, kteří svůj život odevzdali tomu Jedinému:-)))



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy