Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429715, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 588 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Mikim
cernof
oko
Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116614084
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO
Vloženo Neděle, 22. říjen 2006 @ 23:19:22 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777

Vzhledem k tomu, že mezi věřícími je katastrofální nepochopení Kristova dokonalého díla věčné spásy, je třeba si o tomto díle znovu zopakovat biblická FAKTA. Nejvíce těchto faktů je obsaženo v listech Římanům, Galatským a zejména Židům. Ze starého zákona víme, že izraelita, když zhřešil, musel za svůj hřích přinést KRVAVOU oběť, protože bez krve vylití není odpuštění hříchů. Od počátku těchto krvavých obětí až do jejich ukončení rozbořením Chrámu v Jeruzalémě Římany v roce 70 BC, padlo za oběť statisíce, možná milióny zvířecích obětí. Jen při posvěcení Šalomounova Chrámu padlo 22 000 volů a 120 000 ovcí. Tyto oběti izraelity posvěcovali k očištění těla. Také svědomí izraelity bylo načas uklidněno, když viděl, že místo jeho hříchu zemřel někdo jiný – nevinná oběť. Mohl si být jistý odpuštěním, protože Bůh řekl:“A bude jim odpuštěno.“ Izraelita však měl i nadále před sebou svoji hříšnost a skutečnost, že měl stále a opakovaně špatné SVĚDOMÍ z hříchů.

Pán Ježíš však přišel jako prostředník LEPŠÍ a DOKONALEJŠÍ SMLOUVY ( Žd 7,22 ). Zvířecí oběti nemohly učinit svědomí izraelity DOKONALÝM ( Žd 9,9 ). Ale Kristus nepřišel skrze stánek udělaný rukou, ale skrze větší a DOKONALEJŠÍ stánek, samo nebe ( Žd 9,24 ). Levitští kněží museli své oběti obětovat častokrát. Ne tak Kristus – Ten je zjeven JEDNOU při skonání věků, na SHLAZENÍ HŘÍCHA, aby obětoval sebe samého ( Žd 9, 26 ). Kristus je obětován k shlazení mnohých lidí hříchů ( ne všech – pouze těch, co uvěří ). Pokud jde o hříchy věřících, shladil tyto hříchy JEDNOU a KOMPLETNĚ – hříchy minulé, přítomné i budoucí. Všechny je vnesl na svém těle na dřevo kříže. Jak bychom mohli mít před Bohem nějaký hřích, když všechny naše hříchy byly PŘIČTENY Božímu Synu? Kristus skrze věčného Ducha obětoval JEDNU věčnou oběť, trvající NAVĚKY. Navěky shladil hřích a hříchy své Církve. Kdyby tomu tak nebylo a Kristus by na svém těle nenesl, všechny naše hříchy KOMPLETNĚ, pak by ještě nebylo DOKONÁNO a Kristus by musel být obětován ZNOVU, a tím by byl postaven na roveň kozlů a telat. Bylo by tím řečeno, že oběť Božího Syna nebyla dostatečná. Jeho oběť však byla DOKONALÁ a proto je schopná také DOKONALE vykoupit. Zatímco starozákonní kněží se při své práci v obětování ani na chvilku NEZASTAVILI a STÁLI pořád u oltáře, aby obětovali, Kristus vykonal JEDNU Oběť, a nyní je DOKONÁNO a proto teď stále SEDÍ na pravici Boží ( Žd 10, 11-12 ). Starozákonní oběti nebyly DOKONALÉ, i když byly bez vady. Proto nemohly také „DOKONALÉHO V SVĚDOMÍ učiniti toho, kdož obětuje“ ( Žd 9,9 ), „neboť není možné, aby krev býků a kozlů shladila hříchy“ ( Žd 10,4 ). Žid byl svou obětí pouze ceremoniálně čist a to ještě jen po určitou dobu. Proto byla židovská bohoslužba spjata s nedostačujícími oběťmi, s obřady, které tížily jako nějaké jho, a s neočištěným svědomím, které v osobě, jež se chtěla klanět, působilo pocit otroctví a strachu. Kristova Oběť je však naprosto DOKONALÁ. On skrze obětování sebe sama ZAHLADIL hřích ( Žd 9,26 ) a skrze tuto „JEDNU Oběť, učinil DOKONALÝMI NAVĚKY ty posvěcené“, t.j. ty co takto v Boží vůli posvětil skrze obětovní těla Ježíše Krista JEDNOU PROVĎY (Žd 10,14// Žd 10,10 ). Bůh proto na naše hříchy JIŽ NIKDY NEVZPOMENE! Vírou v Boží Slovo nyní víme, že všechny naše hříchy jsou skrze Kristovo dílo PRO NÁS učiněné, NAVĚKY ODSTRANĚNÉ, ODPUŠTĚNÉ a ZAPOMENUTÉ ( Žd 10,17 ). Ani pro jeden z nich již NIKDY nebudeme OBŽALOVÁNI a na SOUD ( s nevěřícími ) nepřijdeme ( Jan 5,24 ) a navěky nezahyneme ( Jan 10,28 ) V Boží svaté blízkosti již na nás není ani jeden hřích či poskvrna. Proto již nejsme v duchu otroctví, jako izraelité, ale v Duchu synovství můžeme směle volat Abba Otče ( Ř 8,15 ). Protože již není žádná oběť za hřích ( protože vše bylo DOKONÁNO ), znamená to, že zde máme DOKONALÉ ODPUŠTĚNÍ hříchů (Žd 10,18 ). Proto můžeme SMĚLE ( kvůli Kristově Oběti ), přistoupit s doufáním k TRŮNU MILOSTI. Trůn Boha je pro nás navždy už jen trůnem MILOSTI ( Žd 4,16 ). Proto skrze tuto Oběť Kristovy krve máme nyní PLNOU SVOBODU k VEJITÍ DO SVATYNĚ ( Žd 10,19 ), kam můžeme přistoupit v PLNÉ JISTOTĚ VÍRY, s navěky očištěným SRDCEM OD SVĚDOMÍ ZLÉHO ( Žd 10,22 ). Již nemáme žádné ZLÉ SVĚDOMÍ z hříchů ( Žd 10,2 ). Naše svědomí je očištěno skrze Kristovu krev od skutků mrtvých k sloužení Bohu Živému ( Žd 9,14 ) Jsme skrze Kristovu JEDNU Oběť ČISTI NAVĚKY ( Jan 13,10 ). Jaká je naše Oběť? Kristova Oběť je VĚČNÁ, DOKONALÁ a BOŽSKÁ. Proto je takový i náš POKOJ s Bohem ( Ř 5,1 ), SMÍŘENÍ s Bohem ( Ř 5, 10 ), OSPRAVEDLNĚNÍ ( Ř 3,22 ), ŽIVOT ( Jan 3,16 ), ODPUŠTĚNÍ ( Žd 10,18 ), RADOST ( Fil 4,4 ) a LÁSKA ( Ř 5,5 ) a všechno ostatní Kristovo duchovní bohatství. K tomuto Kristovu dílu již my nemůžeme NIC PŘIDAT. Jediné, co můžeme, je „SKRZE NĚHO ( Krista ) obětovat CHVÁLU Bohu vždycky, tj. ovoce rtů oslavujících Jeho jméno ( Žd 13,15 ). Skutečnosti, že již nemáme žádné VĚDOMÍ VINY a ŽÁDNÉ SVĚDOMÍ z HŘÍCHŮ, však neznamená, že již nemáme více VĚDOMÍ hříchů. Ani to neznamená, že již nikdy nemůžeme mít nějaké zlé svědomí, jestliže klesneme. Ani to neznamená, že bychom se již nepotřebovali zkoušet, „abychom měli svědomí bez úrazu před Bohem i před lidmi.“ (Sk 2,24 ). Kristus nám vydobyl naše ZÁKLADNÍ POSTAVENÍ před Bohem. Na nás je, abychom skrze vyznání hříchů ( umývání nohou ) udržovali celé naše tělo čisté, skrze stálé uplatňování této JEDNÉ Oběti, kterou Kristus obětoval, a která nás skrze Ježíšovu krev PRŮBĚŽNĚ očišťuje. Ale je to stále JEDNO a TOŤÉŽ OČIŠTĚNÍ. Nejde o nějaké NOVÉ a OPAKOVANÉ očišťování. ( Jan 13,10 ). Jedna věc je však FAKT tohoto dokonalého odpuštění a druhá věc je POZNÁNÍ tohoto odpuštění. Pokud ve výše uvedených skutečnostech nemáme duchovní poznání ( ne jen rozumové), nebo když snad nevěříme výše uvedeným skutečnostem, a myslíme si, že stále ještě musíme ke své spáse něco přidat v podobě svých skutků, pak naše uctívání Pána nemůže být skutečně radostné. Chválíme Pána a ve skutečnosti nevíme proč, protože neprožíváme tu duchovní realitu, TEN HLAVNÍ PŘEDMĚT kvůli kterému vlastně máme Pána chválit. Jsou to pak jen chvály pro chvály, děkování pro děkování, uctívání pro uctívání a radost pro radost. Předmětem našeho uctívání pak nemůže být skutečně Pán a uctívání je pak ODDĚLENO od skutečného Krista. Protože máme-li skutečné ZJEVENÍ Ducha o těchto věcech ( Ef 1,17-18 ), musí to u nás vyvolat chvály a velebení Pána a navěky nekončící radost a díky Bohu skrze Pána Ježíše Krista (Žd 13,15 ). Tyto díky a chvály se nám při skutečném zjevení těchto FAKTŮ Božího Slova nikdy neomrzí a nezevšední. Budou stále čerstvé, protože jde o VĚČNÉ Pánovo dílo a uctívání skrze věčného Ducha a o naši společnou radost z Krista – Božího Beránka, kterou navěky společně sdílíme také s Bohem Otcem ( Zj 5,6 ). Bez tohoto ZJEVENÍ je na tom křesťan podobně jako Žid, ba hůře než Žid, protože i ten věděl, že nemůže být Bohem zatracen na základě Boží smlouvy s Abrahamem. Takový křesťan, který stále ještě po tom všem, co vykonal Kristus, věří ve své vlastní skutky zákona, má stále podvědomý strach z možnosti zatracení, která však ve skutečnosti neexistuje. Takový věřící, je jako Galatští. Vypadl z milosti a zbavil se Krista v tom smyslu, že pro svou nevěru neokouší ve své duchovní zkušenosti Kristovo ODPOČINUTÍ ( Žd 4,1 ). A dokud neuvěří Kristovu dokonalému dílu a bude mít stále zlé a nevěrné srdce, které by odstupovalo od Boha Živého, nikdy do tohoto odpočinutí od svých skutků NEVEJDE, protože skrze tyto své skutky stále doufá v sebe a ne v Kristovo dokonané dílo. Kázání evangelia takovýmito „věřícími“, je pak pro ně samé jen trapná zákonická fraška. Protože tito lidé káží RADOSTNOU ZVĚST, kterou sami NEPROŽÍVAJÍ a které sami NEVĚŘÍ. I když by mohli. Když tito zákoničtí křesťané začnou vyučovat těch pár nově uvěřivších, které získají, zjistíme, že jim místo DOBRÉ ZPRÁVY Evangelia zvěstují ZLOU ZPRÁVU Z PEKLA. Vyučují je obyčejné lidské náboženskosti, která vždy tvrdí, že je lepší zařídit, aby srdce člověka žilo ve strachu, chvění a v nejistotě a nevědělo, co přijde. Noví věřící se od nich nikdy nedozví, že již skrze víru MAJÍ VĚČNOU RADOST a VĚCNÝ POKOJ s Bohem. Zákoničtí křesťané tato FAKTA před nimi svojí nevěrou ZATAJÍ a ZASTŘOU mrakem ďábelských lží, vyplývajících z nepochopení Božího Slova. Z nerozlišování mezi VĚČNOU SPÁSOU BEZ SKUTKŮ a ODMĚNOU ZA SKUTKY, mezi věkem VĚČNOSTI a KRÁLOVSTVÍM Krista na zemi trvajícím 1000 let, mezi VĚČNÝM ZATRACENÍM a DOČASNÝM TRESTEM ( zahynutím ) v budoucím věku KRÁLOVSTVÍ, mezi SKUTKY BOŽÍMI a SKUTKY LIDSKÝMI. Proto vyzývám svaté a věrné v Kristu Ježíši, kteří jediní mohou mít zjevení Ducha a otevřené oči svého srdce ( Ef 1,17 ), aby rozjímali o dokonalém Kristově díle zjeveném v listu Židům, a aby se modlili za toto Boží zjevení, aby se tak v něm mohli radovat v Pánu VŽDYCKY a NAVĚKY. Amen.


"KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 08:41:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Samozrejme, na co tenhle clanek neodpovida, je otazka: proc vlastne Buh povazoval za nutny usmrtit vlastniho nevinneho Syna (a jeste tak krute!) kvuli cizim hrichum?
Proc radsi misto toho neodpustil lidem hrichy proste jen tak, jako to dela treba prezident pri amnestii nebo ostatne kazdej clovek, kterej miluje blizniho sveho?

Aviaf



Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 08:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe,

nechceš to nějak vysvětlit? Přiznám se, že argument znám a často s tím argumentují muslimové:

"Proč by Bůh trestal hříchy jiných na nevinném člověku, když je může odpustit přímo?"

Přiznám se, že nevím, co jim na to říct. Odvolávám se na starozákonní oběti zvířat, ale tam hned mají další argument, že oběti lidí byly Starý zákonem zakázány - viz. oběť Krista. Opravdu těžké odpovídat...

Karels


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:00:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jestli konvertuje k islámu desetitisíce lidí ročně, potom stejně dřív, nebo později budeme muset odpovídat na podobné otázky a to ať už muslimům, nebo ostatním lidem.

Karels


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:15:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro člověka je to vcelku jednoduché, ale pro Boha to je otázka spravedlnosti, cti a respektování vlastních zákonů. Pokud nikdo z lidí není schopen, dle zákona "oko za oko", "život za život" přikrýt nebo-li smířit Adamův hřích, tak musel zasáhnout Bůh a poslat svého Syna, aby jako dokonalý člověk, tedy stejně jako Adam, přikrýt svou smrtí, Adamův přestupek. A to bylo možné díky rovnocenné oběti. Za život Adama, musel někdo zaplatit stejným dokonalým životem a to udělal Kristus, když dobrovolně přistoupil k tomu aby jej Židé přibili na kříž. A tak aniž by si to uvědomili naplnili Boží zákon "život za život". Proto aviafe se to stalo tak jak se to stalo.


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Bozi zakon hlavne je odpoustet a neohlizet se zpet. Kde to stoji, "zivot za zivot"? V Bibli stoji "oko za oko, zub za zub", ale Jezis tohle novelizoval v Kazani na hore, jak se pamatuji.

Jo, a to se to jeste komplikuje faktem, ze Jezis existuje uz pred Adamem, takze ta procedura spasy byla stanovena driv, nez k hrichu doslo.

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 14:50:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Exodus 21, 23 Pakliť by smrt přišla, tedy dáš život za život,

Deuteronomium 19, 21 A neslituje se oko tvé; život za život, oko za oko, zub za zub, ruka za ruku, noha za nohu bude.

Zřejmě nechápeš výkupní oběť Ježíše a nevšiml sis prvního proroctví, které popisuje vyřešení hříchu Adama a Evy.


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 20:00:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
"Slyseli jste, ze bylo receno: 'Oko za oko a zub za zub'. JA VSAK VAM PRAVIM, abyste se zlym nejednali jako s vami, ale kdo te uhodi do prave tvare, nastav mu i druhou..." Mt 5:38-39. Jak uz jsem napsal: Jezis tuhle krutost NOVELIZOVAL, takze ta stara formulace nepla.

To, co citujes z Exodu, je podle slov sameho Syna Boziho passe. Znamena tedy Kristova obet, ze se Buh podle Mt 5:38-9 neridi?

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:37:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nazdar Kajo.

Tak ty taky nevis? No to jsme v pekny slamastyce.

Tenhle clanek se hodne spoleha na Zd, takze to podle toho vypada - spoleha se na obrazy spojene s obetovanim. Ale treba epistola Rimanum, tusim, ze 4. kapitola, zase vysvetluje Jezisovu smrt jako unik z moci hrichu, protoze jsme skrze Krista zemreli Zakonu a tudiz i hrichu.

Jinak tech teorii smireni (atonement) je vic. Epistola Zidum je prikladem obetni teorie, ze totiz Kristus byl obetni Beranek, jehoz Buh obetoval sam sobe (coz mi teda zni trosku pritazeny za vlasy). Pak je tu substitucni teorie, kterou zastavali i Tomas Akvinsky a Calvin, ze totiz Kristova smrt je zastupnym trestem za nase hrichy (coz se ovsem vraci k problemu, kterys nastolil). Pak je tu teorie vykupneho, ze totiz jsme byli v moci Satana a Buh nas vlastne za Jezise vymenil, ale ten dablu pak utek (vzkrisenim). Odtud pochazi oznaceni Krista za Vykupitele. Pak je tu jeste teorie dobreho prikladu (moral influence) z pera Abelardova, podle niz Kristus zemrel na krizi, aby nam ukazal, kam az ma jit poslusnost Bohu.

Vsechny teorie smireni ovsem zcela mijej cil, o ktery nam - tobe a mne - tady jde. My se totiz ptame, proc byla na to smireni s Bohem potreba nejaka extra procedura, kdyz o smireni ve vsem vsudy rozhoduje Buh. A na to mam zatim jedinou odpoved: nevim. Asi nejbliz k nejaky rozumny odpovedi dospel Hugo Grotius, kterej zastaval teorii moralni vlady (moral government theory of atonement), podle niz Buh je spravedlivym soudcem, ktery nemuze porusit zakony, jez jednou ustanovil. Takze Jezis trpel ne proto, ze na nej dolehl spravedlivy trest za nase hrichy, ale proto, aby bylo ucineno spravedlnosti zadost (prosta "nahrada skody" - Grotius byl pravnik, co nadelas).

Jedna vec, pro niz je ovsem smrt Spasitele zcela nezbytna a velmi "uzitecna", je dukaz toho, ze smrt fakt porazil. Dokazat, zes premohl smrt muzes (jak se mi zda) jen dvema zpusoby: bud ze nikdy nezemres (ale to by tady musel Jezis stvrdnout naveky a stejne by nic nedokazal, protoze by se akorat porad cekalo jestli zrovna naaahodou treba zejtra nezaklepe backorama), nebo ze zemres, ale pak se vratis - a to je presne to, co Jezis udelal.

No, asi jsem te nepotesil.

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:53:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím,

pro mě to odpověď je. Lepší než zjišťovat, jestli má být v Písně písní přeložené břícho, nebo ženský klín. Tohle je opravdu důležitější. Sám si to zdůvodním, ale nevím, jestli by to takhle akceptovali muslimové. Prostě přijmu Boží podmínky, což je Ježíšova oběť na kříži a potvrdím tak, že Bůh je pravdivý.

Karels


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 13:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buh je svaty a jeho slovo stoji na veky. Kdyz Buh stvoril Adama rekl mu, ze nema jist ze stromu vedeni dobreho a zleho nebot by jiste zemrel. Buh nemuze sve slovo (co rekl) jen tak vymazat i kdyz je vsemocny Buh a prave proto ze je Buh. Jeho slovo plati. Abychom mohli byt oziveni a zase s Bohem navazat vztah muselo se neco udelat aby to vedeli vsichni (andele, cherubini, serafini, satan) a hlavne abychom to vedeli my. Ze nas Buh miluje, ze nas stvoril pro sebe, k obrazu svemu, ale on je svaty a nic nesvateho k nemu nemuze prijit. Musel nas nejak posvetit. Neni odpusteni hrichu bez proliti krve. Buh si vytvari pravidla jaka on chce a ne jak nam by se to libilo. Nas Pan a Bozi Syn Jezis Kristus zil na zemi, jako clovek. Vi co to je citit bolest, smutek, radost, poteseni. Nemuzeme rict Bohu, ze by nas nechapal. Kdyby Buh jen tak rekl, no ja vam tedy odpoustim, mohli bychom namitat, ze je vzdaleny. Ale on trpel hrozne na krizi, i za me, a protoze ja vim co je bolest ,dovedu si predstavit jak hrozne to bylo a tak ho tedy miluji. Milovala bych ho, kdyby me jenom rekl, ze mi odpousti? Povazovala bych si to? Duverovala bych mu kdyby nezil na zemi jako clovek? Jak bych ho mohla rozlisit od jinych Bohem vytvorenych bytosti, jako napr. od andelu? Ale on se s nami ztotoznuje a to proto, ze nas miluje, ze jeho slovo stoji na veky. Prvni prolita krev byla v raji, kdy Buh podle toho, ze dal Adamovi a Eve kuzi na prikryti nahoty, zabil beranka. Podle Stareho Zakona museli Zide obetovavat ruzna zvirata podle pravidel, ktere urcil Buh. A take beranka.
Prolevali krev za sve hrichy. Posledni obeti a to nejsvetejsi obeti se stal Syn Bozi, poslany Bohem Otcem a jeho krev nas vykoupila. On zlomil moc smrti nad nami, pod kterou jsme se dostali, kdyz Adam s Evou v raji zhresili.
Jen tak pro zajimavost: Vite, ze prikaz o nejezeni ze stromu vedeni dobreho a zleho dal Buh Adamovi jeste nez stvoril Evu? A vite, ze kdyz Adam pojmenoval vsechno zivocisstvo nebyla Eva jeste stvorena? A ze Eva byla stvorena ze zebra vite, ale nebyla tedy stvorena primo z prachu jako Adam. Je to vsechno v Pismu. Zdravi Libby


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 20:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Buh si vytvari pravidla jaka on chce a ne jak nam by se to libilo.

Presne tak. Vytvari si takova, jak on chce. Takze evidentne MUSEL CHTIT vytvorit pravidla takova, aby vysvobozenim z hrichu byla synovrazda. To je normalni? Pokud byl navic Jezis OBETI za hrich, pak se dokonce jedna o RITUALNI synovrazdu.

(A to neni jedina takova kuriozita - napriklad vecere Pane neni nic jinyho nez ritualni kanibalismus. Takovi my krestani uz proste jsme: chvalime Boha za ritualni vrazdu a chceme na ni mit ucast prostrednictvim ritualniho kanibalismu).

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 18:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aviafe, na to není těžká odpověď. Kdyby Bůh odpustil lidem hříchy JENTAK, že by nad nimi mávnul rukou, NEBYLO BY TO SPRAVEDLIVÉ. Vždy musí za hřích někdo trpět. Buď nevinné zvíře nebo nevinný Boží Syn, který JEDINÝ byl dokonalým člověkem, který mohl na svém těle nést naše hříchy, tak aby to byla JEDNA NAVĚKY POSTAČUJÍCÍ OBĚŤ, která by problém hříchu vyřešila jednou provždy. Spravedlnost je základem Božího trůnu. Kdyby Bůh jen mávl rukou, otřasla by se spravedlnost v základech. Bez vylití krve není odpuštění hříchů. je to stejné, jako kdyby soudce jen tak mávl rukou a propustil by trojnásobného vraha na svobodu. Bylo by to spravedlivé? Měj se dobře


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 20:23:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Kdyby Bůh odpustil lidem hříchy JENTAK, že by nad nimi mávnul rukou, NEBYLO BY TO SPRAVEDLIVÉ.

To snad urcuje Buh, co je spravedlive, ne? Kdyby se rozhodl, ze to spravedlive je, tak nerekneme ani popel. Cela tvoje arumentace stoji na predpokladu, ze Buh se ridi nejakymi pravidly, ktera sam ustanovil a nechce se porusit. To vsak nic nemeni na faktu, ze si ta pravidla mohl nastavit tak, aby Kristus trpet nemusel.

Vždy musí za hřích někdo trpět.
Zase: to je Bozi ustanoveni, tudiz je v moci Boha ho treba nikdy neustavit. Proc neustavil jako odplatu za hrich treba deset drepu? To by bylo dokonce i zdravy...

Spravedlnost je základem Božího trůnu. Kdyby Bůh jen mávl rukou, otřasla by se spravedlnost v základech.
A s tim ja bych klidne i souhlasil. Otazka spis stoji, CO JE Bozis spravedlnost. A ty mi tvrdis, ze Bozi spravedlnost je vyzadovat krutou smrt jako odskodne za hrich. Kdyby bejval Buh ustanovil, ze staci tech deset drepu, tak bychom si to jako krestani oddrepovali a Bozi trun by v klidu stal neotresen.

je to stejné, jako kdyby soudce jen tak mávl rukou a propustil by trojnásobného vraha na svobodu. Bylo by to spravedlivé?
Tomu se rika amnestie, vime? Az na to, ze dnes ji nedela soudce, ale prezident. Samozrejme, ze v dobach, kdy kral byl sefem jak vykonne tak soudni moci, pochazel rozsudek i milost od jednoho cloveka - krale. A Beranek je Kral kralu.

Bylo by to spravedlive? Pokud by tak Buh nastavil pravidla, tak jiste ano. Bylo propusteni Barabase spravedlive?

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 24. říjen 2006 @ 07:49:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
A ted jsem si jeste vzpomnel, ze Buh odpousti hrichy JEN TAK: to byla ostatne jedna z hlavnich veci, kterou farizejove Jezisovi vycitali: ze klidne rika "odpousteji se ti hrichy". JEN TAK - jako kdyby byl Buh (coz On byl). Cili Buh odpousti hrichy jen tak a ne ze ne.

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. říjen 2006 @ 10:13:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aviafe, Ježíš tomu člověku odpustil hřích právě s výhledem na svoji oběť na kříži. Kromě toho, je tu ještě další důležitá příčina, proč musel Kristus zemřít na kříži. Odpuštění hříchů je ta negativní stránka kříže. Ale je tu i pozitivní stránka. V Kristu totiž bylo ukřižováno celé staré stvoření, včetně našeho starého člověka. A ve vzkříšení, kterého jsme byli účastni spolu s Kristem pak mohlo vvzniknout NOVÉ STVOŘENÍ, NOVÝ ČLOVĚK. Jaký by měl Bůh prospěch z toho, kdyby neustále jen mával nad našimi hříchy? Změnili bychom se? Ne. Zůstali bychom stále stejnými hříšníky. Tím, že nás ale Bůh skrze Kristovu smrt PROTÁHL skrze SMRT do VZKŘÍŠENÍ, mohl náš starý člověk zůstat ve smrti a náš nový člověk mohl být vzkříšen. Jedině tak jsme mohli být připodobněni obrazu Jeho Syna a stát se v Kristu dokonalými. ( Ř 6, 1-11 ) Ahoj


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 25. říjen 2006 @ 02:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ježíš tomu člověku odpustil hřích právě s výhledem na svoji oběť na kříži.

To prece nejde, takhle prehazovat casovou souslednost. V tom pripade mohl Buh (Jezis) hrich odpoustet uz pred Inkarnaci a nejaky obetovani v chramu nebylo nikdy nutny.

A to vo tom novym stvoreni stoji v Bibli kde? Pavel pise o tom, ze musime zemrit hrichu a nase stare telo ma obleci nove, ale to neni akt znovustvoreni, ale znovuzrozeni (a Bible na rozdilu mezi temito dvema pojmy velmi baziruje).

Jaký by měl Bůh prospěch z toho, kdyby neustále jen mával nad našimi hříchy? Změnili bychom se? Ne. Zůstali bychom stále stejnými hříšníky.
Nepodcenuj silu Boziho milosrdenstvi. Navic, Buh odpousti s ohledem na osobni prospech? To jsou mi novinky. Ja myslel, ze z lasky k svetu (podle J 3:16).

Spolehej se vic na Pismo.

Aviaf


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 12:20:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aviafe, zde nejde o čas. Kristus byl obětován skrze VĚČNÉHO Ducha, který nemá s naším časem nic společného. Proto mohl Kristus na kříži vzít na sebe kompletně všechny hříchy věřících - minulé, přítomné i budoucí. Náš zítřejší hřích je již tím hříchem, který Kristus na svém těle vnesl na dřevo kříže před cca 2000 lety. Také odpuštění izraelitům skrze zvířecí oběti, mohlo probíhat pouze a jen s ohledem na tuto budoucí Kristovu oběť. Pouze to nemohlo být dokonalé odpuštění, protože Kristus ještě nebyl obětován. Ještě nenastal KONEC ZÁKONA. Ten nastal až Kristovu smrtí. NOVÉ STVOŘENÍ: Ga 6,15:"Neboť v Kristu Ježíši ani obřízka nic neprospívá, ani neobřízka, ale NOVÉ STVOŘENÍ. 2Kor 5,17:"Protož jest-li kdo v Kristu, NOVÉ STVOŘENÍ jest." Jde o řecké slovo "ktísis" = stvoření, tvorstvo Tím chce Bible naznačit, že ač jsme zrozeni z Boha, nejsme bohové, ale stále jsme stvoření. Samozřejmě Bůh dělá všechno v první řadě s ohledem na svoji slávu, na svůj osobní prospěch a druhotným motivem je láska k svému stvoření. Kdyby Bůh jen mával rukou nad našimi hříchy, znamenalo by to, že je k nám lhostejný a že nás nemiluje. Kdo miluje, ten trestá. Bůh nemůže mávat rukou nad hříchy, protože je spravedlivý a nenávidí hřích. Představ si tu anarchii, kdyby naše justice jen tak mávala nad hříchy zločinců a nesoudila je. To by byl dobrý chaos. Lidstvo by se vzájemně beztrestně povraždilo a vzájemně rozkradlo. Tvoje myšlenky mi opravdu připadají jako myšlenky nevěrců. U těch se s takovým myšlením setkávám. Ahoj


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 11:56:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori,

souhlasím s tím, že špatnou službu v Církvi konají ti, kdo sami neprožívají duchovní radost a pokoj v Kristu Ježíši a mají tendenci, ač mluví o Kristu, vracet se k zákonickým formám zbožnosti.

Mnohdy by se dalo skoro říci, že jejich bůh je MRTVÝ BŮH.

Jak je to možné? Vždyť byli pokřtěni v Ježíše Krista?

Narazila jsem na to mnohokrát a všimla jsem si jedné věci - tito lidé neměli odvahu žít z Ducha.
Proč? Protože žít z Ducha Svatého, to je nejen radost a pokoj, ale také stálá vydanost nejistotě, utrpení, strádání, bolesti, Kříži...

Tedy vítězství těla? strach...? Do jisté míry ano.

Vždyť tento svět se svými vyspělými technologiemi a svým blahobytem je tak nějak "bezpečnější, jistější, pohodlnější..."

(Mimochodem poslední průzkumy potvrzují, že čím větší blahobyt, tím menší religiozita.)

Přiznejme - KŘESŤANSTVÍ JE KRÁSNÉ A NÁROČNÉ.

"A tak bratří, svou sílu hledejte u Pána, v jeho veliké moci. Oblecte plnou Boží zbroj, abyste mohli odolat ďáblovým svodům. Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla."Ef6,10-12

Jinak si myslím, že oporu pro "bázeň a chvění" křesťanů najdeme u Pavla.
Kupř. "JESTLIŽE SVÉVOLNĚ HŘEŠÍME I PO TOM, KDYŽ JSME UŽ POZNALI PRAVDU, NEMŮŽEME POČÍTAT S ŽÁDOU OBĚTÍ ZA HŘÍCHY, ALE JEN S HROZNÝM SOUDEM A ŽÁREM OHNĚ, KTERÝ STRÁVÍ BOŽÍ ODPŮRCE. UŽ TEN, KDO POHRDNE ZÁKONEM MOJŽÍŠOVÝM, NEDOJDE SLITOVÁNÍ A PROPADÁ SMRTI NA ZÁKLADĚ SVĚDECTVÍ DVOU NEBO TŘÍ SVĚDKŮ. POMYSLETE OČ HROZNĚJŠÍHO TRESTU ZASLOUŽÍ TEN, KDO ZNEUCTÍ BOŽÍHO SYNA A ZA NIC NEMÁ KREV SMLOUVY, JÍŽ BYL POSVĚCEN, A TAK SE VYSMÍVÁ dUCHU MILOSTI."Žid10,26-29

Kéž všichni křesťané okusí ve svém životě lásku, kterou k nim má Bůh. Kéž se všichni osobně setkají se svým Pánem, zakusí Jeho udzdravující Moc a Milosrdenství a jsou ochotni Ho následovat až ke Kříži.

Speranza



Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 21:58:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Speranzo, apoštol Pavel samozřejmě chodil v bázni a třesení před Bohem ( 1Kor 2,3 ). Ale zde nešlo o STRACH démonického charakteru, který je popisován v Žd 2,15:"A vysvobodil ty, kteří bázní smrti po všecken čas života podrobeni byli v otroctví." Zde v Židům mluví apoštol právě o strachu, a otroctví, které s sebou přináší Zákon a jakékoliv spoléhání na vlastní skutky ohledně věčné spásy. To je velký rozdíl, mezi tím, když apoštol Pavel chodil v bázni Boží a třesení, protože chtěl naplnit co nejdokonaleji Boží vůli, aby dokončil dílo, ke kterému ho Bůh povolal. Nechtěl udělat nic ze sebe, a proto chodil v bázni Boží, aby neminul vedení Ducha svatého ( Ř 15,18 ). Zde v žádném případě nešlo o strach ze zatracení. Pavel věděl, že něco takového by bylo nemožné. A to místo Žd 10, 26-29, které uvádíš právě hovoří o tomtéž. Zde nejde o morální hříchy, ale o hříchy v učení a praxi. Šlo o to, že věřící z Židů se chtěli vrátit zpět ke zvířecím obětem v chrámu. Kdyby to udělali, znevážili by Kristovu krev, kterou byli posvěceni, pošlapali by Syna Božího a učinili by potupu Duchu milosti ( Žd 10, 29 ). Za to by je čekal přísný trest - ale NE ZATRACENÍ. To byl ten jejich "dobrovolný hřích". Pokud jde o morální hříchy, kterých se dopouštíme, tak většina z nich je "dobrovolných", takže bychom zatraceni museli být všichni, KDYBY TO BYLO MOŽNÉ. Díky Bohu, že věčná spása je cele záležitostí Boží a ne naše. Kdyby byla naše - nikdo z nás by neobstál. Ahoj


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 25. říjen 2006 @ 10:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori,

zde musím souhlasit. Velmi krásně jsi to řekl.

Nicméně zároveň musím i trvat na tom, že i křesťan může od Boha zcela odpadnout a ZŘÍCI SE HO.
Jak jsme o tom vedli spor u minulého článku.

Zdravím Speranza


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 11:41:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, kdokoli z nás se může zříci svého fyzického otce. To však ještě neznamená, že přestaneme být jeho dětmi a že se tím naruší bilogogické pouto mezi námi. A právě tak je to i v duchovní oblasti. Ahoj


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:50:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh se nás nezříká,

ale jelikož se někdo rozhodne zříci se otce,
není nakonec se svým otcem, ale někde úplně jinde.

V duchovním smyslu - v Pekle.

Pro Boha to musí být strašná bolest!
Speranza


]


Re: KRISTOVO DOKONANÉ A DOKONALÉ DÍLO (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 22:53:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, Bůh Otec se svých dětí nezříká ani když by se Ho teoreticky zřekly ony. Bůh zůstává věrný, i když my jsme nevěrní. Proto peklo pro Boží děti nepřipadá v úvahu. Těžký KRIMINÁL třeba i v podobě dočasného pekelného ohně ano ( Mat 5,22-25 // Mt 18,34 // Lk 12,58-59 ), ale nikdy ne věčné peklo. Pokud si to myslíš, pak ještě nevíš, co to je EVANGELIUM, ani co to je milost. Zato však víš, co je to ZÁKON. Ahoj


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy