Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 186, komentářů celkem: 429727, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 572 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
oko
Ekrazit
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116618828
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ?
Vloženo Pondělí, 30. říjen 2006 @ 05:28:03 CET Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal BohemianAnonymus

JSOU ŽIDÉ VĚŘÍCÍ V HOSPODINA VYLOUČENI ZE SPÁSY ? Stále častěji se setkávám s názorem, že Židé věřící v Hospodina, tj. ti, kdo našeho Spasitele nepřijali jsou vyloučeni ze spásy, neboť odmítli jedinou Cestu, Pravdu i Život (text 1). Tedy neznají svého Spasitele, tudíž On nezná je (J.10 : 14). Někteří křesťané na tomto základě docházejí k závěru, že církev zaujala postavení Izraele, který odmítnutím našeho Spasitele a svojí nevěrností o svá zaslíbení přišel. Tak vznikla tzv. "teologie náhrady", která Židům upírá místo v dějinách spásy a vedla ve svých nezamýšlených důsledcích k tomu, že bylo Židům upíráno nejen právo na vlastní zemi, ale i na život. Některé biblické texty užité v argumentaci.

A) Jediná cesta k Otci. 1) J.14 : 6 "Ježíš mu odpověděl : "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikd nepřichází k Otci, než skrze mne." B) Spasení Izraele v SZ. 2) 3.M.18 : 5 "Budete dbát na moje nařízení a na moje řády. Člověk, který podle nich bude jednat, bude z nich žít. Já jsem Hospodin." 3) 2.Sam. 23 : 5 "I když můj dům před Bohem takový není, ustanovil pro mne věčnou smlouvu ve všem uspořádanou a dodrženou. Je to veškerá má spása a veškeré blaho, odjinud nevzejde nic." 4) Sd. 2 : 1 "...Svou smlouvu s vámi navěky nezruším." 5) Iz. 55 : 3 "Nakloňte ucho a pojďte ke mně, slyšte a budete živi ! Uzavřu s vámi smlouvu věčnou, obnovím milosrdenství věrně Davidovi prokázaná." 6) Iz 45 : 17 "Izrael je spasen Hospodinem spásou věčnou." C) Spasení Izraele v NZ. 7) Řím. 11 : 1,2 "Chci tím říci, že Bůh zavrhl svůj lid ? Naprosto ne ! Vždyť i já jsem Izraelec, z potomstva Abrahamova, z pokolení Benjamínova. Bůh nezavrhl svůj lid, který si předem vyhlédl." 8) Řím. 11 : 11 "Chci snad říci, že klopýtli tak, aby nadobro padli ? Naprosto ne ! Ale jejich selhání přineslo pohanům spásu, aby to vzbudilo žárlivost Židů." 9) Řím. 3 : 1 - 4 "Co tedy má Žid navíc ? A jaký užitek obřízky ? Veliký v každém ohledu ! Předně ten, že Židům byla svěřena Boží slova. A co když někteří byli nevěrní ? Nezruší jejich nevěrnost věrnost Boží ? Naprosto ne ! D) Nezrušitelnost Boží smlouvy s Izraelem. 10) 1M. 17 : 7 "Smlouvu mezi sebou a tebou i tvým potomstvem ve všech pokoleních činím totiž smlouvou věčnou, že budu Bohem tobě i tvému potomstvu." 11) 3M. 26 : 44 "Avšak i když budou v zemi svých nepřátel, nezavrhnu je a nezprotivím si je, jako bych s nimi měl skoncovat a zrušit svou smlouvu s nimi." (zde Písmo sv. předvídá konec obou izraelských království v r. 720 a 587 př. n. l., následné deportace a vznik celosvětové židovské diaspory). 12) Ž.130 : 8 "On vykoupí Izraele ze všech jeho nepravostí." 13) 1.Kr. 19 : 18 "Ale zachovám v Izraeli sedm tisíc, všechny ty, jejichž kolena nepoklekla před Baalem a jejichž ústa ho nepolíbila." 14) Ř. 9 : 3 - 5 "Přál bych si sám být proklet a odloučen od Krista Ježíše za své bratry, za lid, z něhož pocházím. Jsou to Izraelci, jim patří synovství i sláva i smlouva s Bohem, jim je svěřen Zákon i bohoslužba i zaslíbení, jejich jsou praotcové, z nich rodem pochází Kristus. Bůh, který je nade všemi, buď pochválen na věky, amen." E) Vyvolenost Izraele. 15) 1.M. 17 : 19 "...a nazveš ho Izák. Svou smlouvu s ním ustavím pro jeho potomstvo jako smlouvu věčnou." 16) 1.M. 17 : 21 "Ale svoji smlouvu ustavím s Izákem..." 17) 2.M. 19 : 5,6 "...budete mi zvláštním vlastnictvím jako žádný jiný lid, třebaže má je celá země. Budete mi královstvím kněží, pronárodem svatým." 18) 5.M. 28 : 13 "Hospodin tě učiní hlavou, a ne chvostem, budeš vždycky stoupat výš a neklesneš níž, budeš - li poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, které ti dnes udílím, abys je bedlivě dodržoval." F) Jednota Otce i Syna. 19) J. 10 : 30 "Já a Otec jsme jedno." G) Návaznost SZ na NZ. 20) Ř. 10 : 5 "Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na Zákoně; "člověk, který tak jedná, bude živ." 21) Lk. 10 : 25 - 28 "Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho : "Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě ?" Ježíš mu odpověděl : "Co je psáno v Zákoně ? Jak to tam čteš ?" On mu řekl : "Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí a miluj svého bližního, jako sám sebe. Ježíš mu řekl : "Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ." H) Platnost Zákona. 22) Mt. 5 : 17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit." 23) Lk. 16 : 17 "Spíše pomine nebe i země, než aby padla jediná čárka Zákona." I) Završení Zákona. 24) Ř. 10 : 4 "Vždyť Kristus je konec Zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří." 25) Ef. 2 : 14 "V něm je náš mír, on dvojí spojil v jedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka a tak nastolil mír." Opona chrámová roztržena od vrchu až dolů !!! Nyní tedy máme skrze Spasitelovu oběť přímý přístup do svatyně svatých, tedy k Bohu Otci. (Mt. 27 : 51; Mk. 15 : 38; Lk. 23 : 45 !!! - dále viz níže 2.Kor. 3 : 14 - 16). 26) 2. Kor. 3 : 14 "Avšak jejich myšlení na tom ustrnulo. Až do dnešního dne zůstává onen závoj při čtení staré smlouvy a nesnímá se; je zrušen v Kristu." J) Úloha Izraele na konci dějin. 27) Ř. 11 : 25 - 27 "...Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů. Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno : "Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost; to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy." 28) Zach. 8 : 22,23 "A budou přicházet četné národy i mocné pronárody, aby hledaly v Jeruzalémě Hospodina zástupů a naklonily si ho. Toto praví Hospodin zástupů : v oněch dnech se chopí deset mužů z pronárodů všech jazyků pevně cípu roucha jednoho Judejce a řeknou " "Půjdeme s vámi. Slyšeli jsme, že s vámi je Bůh." (Iz. 14 : 1). V diskusích na toto téma se neustále setkávám s argumentem, že Židé věřící v Hospodina jsou ze spásy vyloučeni, neboť nevyhoví podmínce stanovené textem 1. O spasení Izraele v SZ a NZ vypovídají texty 2 - 6; 7 - 9. Apoštol Pavel připouští i význam obřízky - ale zároveň upozorňuje v 1.Kor. 7 : 19 na větší význam zachovávání Božích přikázání. Nezrušitelnost Boží smlouvy s Izraelem : texty 10 - 14. Vyvolenost Izraele : texty 15 - 18. Text 21 je zajímavý tím, že náš Spasitel : 1) potvrdil možnost být spasen na základě zachovávání Zákona (SZ stále aktuální - texty 22, 23), 2) nevyzval tohoto zákoníka k následování jako učedníky a např. bohatého mládence (Mt. 19 : 20 - 22) - proto, že k Němu nepřišel s čistými úmysly; 3) ale vzdor tomu zákoníka neodsoudil - jen ho zanechal na úrovni jeho dosavadního poznání, ale nevzal mu možnost záchrany skrze Zákon - k jehož zachovávání ho dokonce vyzval !!! Jaká velkorysost !!! JAKÁ MILOST !!! Slovo našeho Spasitele stále platí - to znamená před, i po Jeho oběti na kříži. A protože zde Spasitel hovořil k Židovi (zákoníkovi), pak Spasitelova výzva k zachovávání Zákona pro Židy (kteří ho dosud nepřijali), stále platí - tedy stále mají naději. Spasitel nezpochybnil platnost Zákona, o čemž nás informují texty 22, 23. Tedy ten, kdo upírá Židům spasení a argumentuje textem 1, se musí dostat do rozporu minimálně s textem 21. (a dále s texty 2 - 6; 7 - 9; 10 - 14). Mám za to, že pokud Židé slouží Hospodinu, tj. Bohu Otci, nevědomky tím slouží i Jeho Synu - neboť Otec i Syn jsou jedno, viz text 19. Proroctví týkající se Izraele nebylo zrušeno, nýbrž jen odsunuto (text 27). Jejich nevěrnost měla za následek, že se hlasatelé evangelia obrátili k pohanům (text 8), tedy k nám, kteří jsme tak dostali před Židy přednost. Židé se přes všechny jejich nevěrnosti a omyly nikdy Bohu nezprotiví (text 11). A to i z důvodu, že si Hospodin v tomto národě zachová oněch 7 000 spravedlivých, kteří nesehnou svá kolena před Baalem - ať už přijde v jakékoliv podobě (text 13). To je velice slavné zaslíbení. Věřící Židé na konci věků přijmou Spasitele a stanou se Kristovými misionáři, kteří zcela zastíní misionáře doposud nám známé. Texty 27, 28 svědčí o tom, že úloha Izraele v dějinách spásy trvá a duchovní rozvoj Izraele znovu přijde. Alois Adlof ve své knize "Výklad modlitby Páně" (Nákladem křesťanského spolku mladíků v Čechách, Praha 1922), píše na str. 126 : "Avšak dříve bude museti evangelium zvěstováno býti ve všech národech, a my sotva už nalezneme národu, kam by nevnikly paprsky evangelia, ba i ten Izrael bude oživen při příchodu Páně." Na str. 127 praví : "Židé pak kajícně hledati budou tváři Ježíšovy a naleznou ji." Marius Baar ve své knize "Das Abendland am Scheideweg" (Verlag Schulte und Gerth Asslar; asi 1980) vidí problém takto : "Je omyl domnívat se, že Církev zaujala postavení Izraele. Tím by bylo uvedeno v pochybnost jeho právo na život a Izrael by už neměl žádnou eschatologickou úlohu. Bůh uzavřel jen dvě smlouvy : Jednu s Izraelem na hoře Sinai, druhou s Církví skrze oběť svého Syna na kříži (Mt. 26 : 28). S národy ale žádnou smlouvu neuzavřel. Ať už jsou následky a oběti jakékoli, Bůh tyto dvě smlouvy pro svou věrnost dodrží. Nemohou být zrušeny a také, ta druhá neruší tu první." (konec citátu). Z Boží milosti !!! máme vyšší poznání, než Izrael nyní. Texty 24 - 26 jsou Židům doposud skryty. Židé, jsou dnes národem který nepřijal Spasitele; byli bez vlasti, všude neoblíbeni, pryč vyháněni a často masakrováni - nikde nebyli doma. Ale po přijetí Spasitele se vše změní - nakonec budou Židé jako hlasatelé evangelia všude ve světě žádáni a následováni, jak praví text 28. Bůh Izraele neztratil se zřetele - a jeho plány nelze ničím překazit. Nakonec Bůh i Hitlerova šílenství použil k naplnění svého plánu - totiž k tomu, aby se tento lid navrátil (a dosud navrací) z diaspory do své biblické vlasti. Problém židovství a křesťanství je velice starého data; musel ho řešit i apoštol Pavel. V Ř. 11. nás vybízí k pokoře - k vědomí, že ne my neseme kořen, ale kořen nese nás. Pokud tedy máme doposud vyšší poznání než Židé, máme ho z Boží milosti (1.Kor. 4 : 7). Nadřazenost jedněch nad druhými je vyloučena, neboť jsme všichni zhřešili a jsme daleko od Boží slávy (Ř. 3 : 23). BohemianAnonymus


"Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 05:43:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím uznat, supertěžké téma zpracované s odvahou... Já sám v tom nemám úplně jasno a jako se ve Svatých textech Bible psalo o církvi, že to bylo tajemství, tak myslím teďka je to pro změnu - Izrael, který je tajemstvím.

Určitě bych ale měl evangelizovat židy, slyšel jsem už názory, že vy máte Ježíše a my zase Mojžíše - tak s tím zrovna dvakrát nesouhlasím. I oni - židé by měli být zahrnuti do našich misijních aktivit (minimálně se za ně můžeme modlit - i to může být jedna z forem evangelizace)

Karels



Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 12:55:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ze Zákona je možné pouze teoreticky dosáhnout spásy, protože by člověk (Žid i pohan) musel dodržovat Zákon dokonale! Což nikdo kromě Krista nedokázal a nedokáže.
Všichni, kdo kdy (v SZ i NZ) došli spásy, jí došli Z MILOSTI, tj. BEZ SKUTKŮ ZÁKONA, a to SKRZE VÍRU V BOŽÍHO MESIÁŠE!
Samozřejmě, že taková víra plodí poslušnost Bohu, ale ovoce nečiní strom dobrý, nýbrž strom musí být nejprve dobrý, aby mohl nést dobré ovoce... K zamyšlení přidávám text z Galatským 3: "Pochopte tedy, že syny Abrahamovými jsou lidé víry. Protože se v Písmu předvídá, že Bůh na základě víry ospravedlní pohanské národy, dostal už Abraham zaslíbení: `V tobě dojdou požehnání všechny národy.´ A tak lidé víry docházejí požehnání spolu s věřícím Abrahamem. Ti však, kteří spoléhají na skutky zákona, jsou pod kletbou, neboť stojí psáno: `Proklet je každý, kdo nezůstává věren všemu, co je psáno v zákoně, a nečiní to.´ Je jasné, že nikdo není před Bohem ospravedlněn na základě zákona, neboť čteme: `Spravedlivý bude živ z víry.´ Zákon však nevychází z víry, nýbrž praví: `Kdo bude tyto věci činit, získá tím život.´ Ale Kristus nás vykoupil z kletby zákona tím, že za nás vzal prokletí na sebe, neboť je psáno: `Proklet je každý, kdo visí na dřevě´. luterán
www.luterani.cz



Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 17:11:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izrael jako národ nemůže být zavržen ani zatracen hlavně pro smlouvu s Abrahamem, což byla smlouva milosti. Abraham měl několikeré potomstvo: 1. Tělesné potomstvo - Izrael podle těla a Izmaele ( 1Kor 10,18 ) 2. Potomky "podle víry" - věřící Židé jsou "praví Izraelští." ( Ř 9,6-8 ) 3. Čistě duchovní potomstvo - ( Ga 3, 6-9+29 ) Ahoj


]


Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:21:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravý Izrael, který nebude zatracen ani zavržen pro smlouvu milosti uzavřenou s Abrahamem, jsou pouze věřící všech dob - z Židů i z pohanů (body 2+3). Být tělesným potomkem Abrahama (bod 1), ale nemít jeho víru, nic neprospěje. Bůh si může takové potomky učinit z kamení (Mt 3:9).

luterán
www.luterani.cz


]


Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 17:27:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také je nutné vzít v úvahu, že při druhém příchodu Krista v moci a slávě bude činit pokání celý v té době žijící Izrael a bude spasen, když uzří "v koho jsou bodli" a budou plakat na Pánem Ježíšem, jako se pláče nad prvorozeným ( Za 12,9-13,1 )



Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 01. listopad 2006 @ 11:29:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje reakce na komentář bratra Luterána.

K židovské bohoslužbě :
Bůh Otec i Syn jsou jedno (J. 10 : 30). Jestliže tedy Židé slouží Otci, pak automaticky slouží i Synu, i když si to vůbec neuvědomují.
Nedokonalost jejich bohoslužby spočívá právě v tom, že Božího Syna doposud nepoznali : jde o závoj, který jim zastírá ducha. (2. Kor. 3 : 13, 14). Avšak nikdo z lidí nebyl pověřen Bohem, aby jim tento závoj strhával. Ten jim může odejmout jen Bůh. (Ř. 11 : 25 - 27). To si bohužel neuvědomil německý reformátor Martin Luther, který poté, co se Židů zastal, očekával hromadnou konverzi. Nestalo se. Když někdo někoho předělává - předělává ho nutně k obrazu svému a nikoli Božímu. My ale na Božím díle sejmutí závoje můžeme participovat svými modlitbami, které budou Bohu velmi milé. Příkladem nám budiž apoštol Pavel :
Ř. 10 : 1 "Bratří, toužím z celého srdce a modlím se k Bohu, aby Izrael došel spásy."

Pokud je někdo odloučen od společenství Pána Ježíše Krista, pak to není a priori Žid - ale ten, kdo Ježíše Krista jako Božího Syna nenávidí.

J. 15 : 23 "Kdo nenávidí mne, nenávidí i mého Otce."
Pokud je mi známo, tak Židé nechovají k našemu Spasiteli nenávist - vždyť koneckonců pochází z jejich vlastního národa. Oni ho pouze nepřijali.

Text Lk. 10 - 25 - 28 (text 21) se dá vyjádřit také takto : tím, že zákoník (jako reprezentant většiny národa) nepřijal Spasitele, byl ponechán na úrovni jeho dosavadního poznání - tj. zůstává stále v éře SZ, ve fázi očekávání na Mesiáše. Tím pro něj ale platí podmínky spasení obsažené v SZ - tedy podmínky, k jejichž zachovávání ho Spasitel vyzval ! Mnozí křesťané dělají chybu v tom, že Izrael posuzují dle novozákonních hledisek. Pak ale docházejí k nesprávným závěrům, které jsem ve svém příspěvku uvedl. V kontrastu s těmito lidskými závěry uvedu argument málo známý - ten, že Boží Syn (tedy vševědoucí Bůh !!!) předvídal své odmítnutí vyvoleným národem a přesto mu toto odmítnutí ze Své milosti toleroval !!! To my křesťané většinou k Izraeli ani zdaleka tak tolerantní postoje nezaujímáme.

V dobách SZ k životu stačilo dodržování Zákona. Byl dán Zákon, nikoli ještě Spasitel. Po Spasitelově příchodu pouhé dodržování Zákona již nestačí - neboť Kristova oběť na kříži, která má nekonečnou hodnotu, vše radikálně mění.

Ř. 3 : 20 "Vždyť ze skutků zákona nebude před ním nikdo ospracedlněn, neboť ze zákona pochází poznání hříchu."
Ř. 11 : 28 - 32 "Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce. Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná. Jako jste vy kdysi Boha neposlouchali, nyní jste však došli slitování pro jejich neposlušnost. I tak i oni nyní upadli v neposlušnost, aby také došli slitování, jakého se dostalo vám. Bůh totiž všechny uzavřel pod neposlušnost, aby se nad všemi slitoval. "

Kristova oběť na kříži byla nejdůležitější událostí lidských dějin. A protože její hodnota je nekonečná, změnily se i podmínky spásy. Dodržování Zákona již nestačí - postačující je pouze přijetí Kristovy oběti. Nicméně Židé, kteří Spasitele nepoznali, žijí doposud ve starozákonní době - platí text Písma sv. (Lk. 10 : 25 - 28); (text č. 21 výše).

Oddíl Gal. 3 se týká křesťanů, kteří sklouzávají zpět k židovství, tj. spoléhají na Zákon a nikoli na Kristovu milost. Křesťan, který od milosti v Kristu přejde zpět k židovství musí zachovat Zákon celý. Nemůže počítat s Boží, tedy Kristovou milostí - neboť od ní odešel. Na takového křesťana konvertujícího k židovství se budou vztahovat ohledně plnění Zákona daleko tvrdší požadavky než na Židy, kterým Bůh prominul nedokonalé zachovávání Zákona. A v tomto smyslu je pro křesťana konvertujícího k židovství Zákon prokletím, neboť není v jeho silách ho zachovat (zůstává tedy pod Zákonem, jehož nedokonalé zachovávání vede k smrti) - a ne pod Kristovou milostí, kterou pohrdl. Bůh ve své lásce chce, aby všichni využili milosti, nabízené v Kristu.(Ř. 11 : 32).

BohemianAnonymus




Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy