Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 190, komentářů celkem: 429731, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116624304
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu
Vloženo Pondělí, 05. únor 2007 @ 12:41:42 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Proč jsem nepodepsal Chartu Oecumenicu? Stanislav Piętak, biskup SCEAV Vůči návrhu Charty Oecumenicy jsem vznesl zásadní námitky na zasedáních Církevní rady 21.2.2000 a 20.3.2000. Jelikož tyto námitky nebyly brány v úvahu, zápisy z těchto zasedání jsem nepodepsal, což mohu doložit. Charta Oecumenica nebyla schválena na žádném synodu a nebyla její problematice věnována žádná pastorální konference, přestože bývalí představitelé naší církve se hlásí k tomu, že na jejím utváření se podíleli.

Na zasedání Církevní rady 4.12.2006 jsem sdělil, že 22.1.2007 na ekumenických bohoslužbách v Praze mají představitelé církví podepisovat Chartu Oecumenicu, což mi dělá potíže, jelikož mám mimo jiné výhrady vůči závazku „jít vstříc cíli, kterým je eucharistické společenství.“ Členy Církevní rady jsem vyzval, aby si Chartu Oecumenicu našli na internetu a sdělili mi své stanovisko (viz zápis CR 4.12.2006 - 3/b). Do 22.1.2007 jsem žádnou odpověď nedostal. K prostudování a připomínkování Charty Oecumenicy jsem vyzval také faráře na tzv. homiletických setkáních 4.12.2006 a 15.1.2007. Dostalo se mi od několika farářů pouze povzbuzení Chartu Oecumenicu nepodepisovat. Omlouvám se těm, kteří očekávali ode mne ještě zřetelnější postoj před 22.1.2007, avšak k tomu si dovolím poznamenat, že kancelář biskupa jsem převzal 9.1.2007, a to s obsáhlou agendou k vyřízení. Jde mi o jednotu církve, proto očekávám, že ti, kteří šíří lživé informace ústně i internetem, přehodnotí svůj postoj v duchu evangelia. Obsah Charty Oecumenicy je tak závažný, že ho nemíním podepsat, aniž by jeho obsah byl představen ve světle symbolických knih naší církve na příštím řádném zasedání synodu. Jak ordinační slib, tak i slib při uvedení do služby biskupa mě zavazuje zachovat věrnost Písmu svatému a symbolickým knihám naší církve. Otázky nad Chartou Oecumenicou: 1. Zavazuje, či nezavazuje? Charta Oecumenica v úvodu prohlašuje, že „na všech úrovních církevního života má vést k rozvoji ekumenické kultury dialogu a spolupráce a vytvořit závazné měřítko.“ V další větě sice stojí: „Charta však nemá nikterak učitelský nebo církevně-právní závaznost“, ale následně každý z dvanácti článků obsahuje závazné prohlášení, čili dvanáctkrát končí větou: „Zavazujeme se…“. Je tedy závazná, nebo není? Pán Ježíš říká: „Vaše slovo buď ´ano, ano – ne, ne´; co je nad to, je ze zlého,“ (Mt 5,37). 2. Cílem je eucharistické společenství. Eucharistické společenství je vzpomenuto již v prvním článku a pátý článek končí: „Zavazujeme se… jít vstříc cíli, kterým je eucharistické společenství.“ Co to znamená? a. Eucharistie je základním pilířem katolické církve. „Eucharistie je zdrojem a vrcholem celého křesťanského života“ (čl. 1324) a „zůstává středem života církve“ (čl. 1343). b. V Římsko-katolické církvi eucharistie znamená opakované obětování Krista. V Katechismu katolické církve se píše: „V liturgii, hlavně ve svaté eucharistické oběti, se koná dílo našeho vykoupení“ (KKC čl. 1068). Písmo svaté nás učí, že Ježíš Kristus byl obětován jednou provždy a není ho třeba znovu obětovat. „To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali… který nemusí jako dřívější veleknězi denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama,“ (Žd 7,26‑27 a dále Žd 9,12.26.28; 10,10.12.14; 1 P 3,18). Člověk nemůže přinést pro své spasení žádnou oběť. Jediné, co může: přijmout Kristovu oběť vírou a přinášet sebe sama jako oběť vděčnosti za spasení. M. Luther viní Římsko-katolickou církev z trojího zadržování svátosti: Neposkytnutí kalicha laikům; druhé, „méně zatěžující svědomí“ – transsubstanciace; a třetí, „to nejhorší zneužití ze všech“ – učení, že „mše je dobrým dílem a obětí“. c. Eucharistie v katolickém pojetí znamená společenství s papežem, Marií a všemi svatými. „Papež, pověřený Petrovou službou v církvi, je spojen s každým slavením eucharistie, v níž je jmenován jako znamení a jako služebník jednoty všeobecné církve“ (KKC čl 1369). „S Kristovou obětí se nespojují jen údy, které jsou ještě na zemi, nýbrž i ty, které už pobývají v nebeské slávě. Církev totiž přináší eucharistickou oběť ve společenství s nejsvětější Pannou Marií, kterou výslovně připomíná, stejně jako se všemi svatými a světicemi“ (KKC čl. 1370). „Eucharistická oběť se přináší také za zesnulé věřící, (KKC čl. 1371). Učení o papežství se nedá podložit Písmem svatým. Porovnej texty o Petrovi a jejich pořadí: Mt 16,15-18 a Mt 16,22-23. Sám apoštol Petr ukazuje jedině na Pána Ježíše: „Přicházejte k němu, kameni živému, jenž od lidí byl zavržen, ale před Bohem je ´vyvolený a vzácný´. I vy buďte živými kameny, z nichž se staví duchovní dům…“ 1P 2,4-6. Slova o klíčích Mt 16,19 je třeba chápat v souvislosti s učením o moci církve Mt 18,28-20. Taktéž vzývání zesnulých a oběti za ně nelze podložit kánonickými knihami Písma. d. V eucharistii se jedná o přepodstatnění (transsubstanciace). Katolický kněz proměňuje chléb a víno na tělo a krev Krista a tak přináší oběť Krista Bohu. M. Luther píše ve Šmalkaldských článcích: „Pokud jde o transsubstantiaci, o přepodstatnění, nevšímáme si vůbec vtipnou sofistiku, ve které učí, že chléb a víno opouštějí nebo ztrácejí svou přirozenou podstatu a zachovávají jen podobu a barvu, a ne skutečný chléb. Vždyť se to nejlépe shoduje s Písmem, že chléb je tu a zůstává, jak sám Pavel říká v 1K 10,16 a v 1K 11,28. e. Eucharistické společenství je jednoznačně přístupné pouze pro katolicky věřící v eucharistii. Evangelík se může za určitých podmínek eucharistie zúčastnit, pokud projeví katolickou víru v eucharistii a získá povolení katolického biskupa. Katolík se nesmí zúčastnit evangelické Večeře Páně za žádných okolností. 3. Charta Oecumenica nejasně uvádí cíl spolupráce s muslimy. „Zavazujeme se… že se budeme spolu s muslimy podílet na společných záležitostech.“ Jaké to jsou společné záležitosti? Ochrana života, lidská práva apod.? V pořádku! Společné uctívání Pána Boha? Není možné! V Chartě Oecumenice se jedná o rozvíjení vztahů s islámem právě v duchovní oblasti: „Chceme zintenzivnit na všech úrovních setkání křesťanů a muslimů, jakož i dialog mezi křesťanstvím a islámem. Zvláště doporučujeme vzájemné rozhovory o víře v jediného Boha a objasnění chápání lidských práv. Zavazujeme se, - že budeme k muslimům přistupovat s úctou; - že se budeme spolu s muslimy podílet na společných záležitostech.“ Úctu zasluhuje každý člověk, avšak to nás neopravňuje k směšování náboženství. „Jméno jiného boha nebudete připomínat; ať je není slyšet z tvých úst,“ (Ex 23,13). „Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Děti varujte se modlářství,“ (1J 5,20-21). 4. Vážím si jinak věřící, proto jim chci otevřeně a s úctou vydávat svědectví o Kristu a všem lidem bez rozdílu sloužit jako bližním. Hodnověrný partner však při podpisování je ten, který podepisuje to, čemu věří, čím se řídí a chce splnit to, k čemu se zavázal. Diskuse ať nás nerozděluje. Apoštol Pavel nás povzbuzuje, abychom „povzbuzeni v srdci a spojeni láskou hluboce pochopili a plně poznali Boží tajemství, jímž je Kristus“ (Ko 2,2). Jde nám o jednotu a dobro církve. Římsko-katolická církev nám může být vzorem v zápase o ochranu života, v podpoře zdravé rodiny a v mnoha dalších oblastech. Muslimové nám mohou být vzorem horlivosti v modlitbách, v boji proti pornografii apod., avšak cestu spasení hledejme v Písmu svatém a buďme mu věrni. Zdroj: www.sceav.cz


"Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:11:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dekuji Bohu Otci, jmenem Pana Jezise, za biskupa pana Stanislava Pietaka a za to, ze mu dal moudrost nepodepsat nahore zminenou Chartu.



Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen! Nech mu Boh velmi zehna a da mudrost ako sa stavat proti zaludnosti new age.


]


Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:20:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV. Trochu ho osobně znám. Velmi si vážím jeho poctivosti, jeho upřímné snahy říkat jednoznačně ANO, ANO, nebo NE, NE. Takováto upřímnost je v současné době u biskupů nejrůznějších církví spíše výjimkou. Nejběžnější jsou rozličné kompromisy; a to nejen s věroukou.
Piętak je pietistickým luteránem, navazujícím věroučně na Spenera, Franckeho a další Boží muže živé víry.
Eucharistii chápu pravoslavně, tedy jinak než Piętak. Jsem však přesvědčen, že cestou ke skutečné eucharistické jednotě nesmí být podfuk typu Charta Oecumenica.
Plně souhlasím s následujícím vyjádřením: "Charta Oecumenica nejasně uvádí cíl spolupráce s muslimy. „Zavazujeme se… že se budeme spolu s muslimy podílet na společných záležitostech.“ Jaké to jsou společné záležitosti? Ochrana života, lidská práva apod.? V pořádku! Společné uctívání Pána Boha? Není možné! Úctu zasluhuje každý člověk, avšak to nás neopravňuje k směšování náboženství. „Jméno jiného boha nebudete připomínat; ať je není slyšet z tvých úst,“ (Ex 23,13). „Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Děti varujte se modlářství,“ (1J 5,20-21). Muslimové nám mohou být vzorem horlivosti v modlitbách, v boji proti pornografii apod., avšak cestu spasení hledejme v Písmu svatém
a buďme mu věrni."

Odpověděl:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:37:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Libor, spolocna zalezitost je tam hlavna katolicka modla Maria. Ona je prostrednica, nie? Tu si muslimovia tiez "ctia" :-¨))) tak ako v mexiku, babylone, tak ako devaki a krisna, shing moo, venusa a cupid, alebo Velka Matka s dietatom v afrike, je to jeden isty zaludny duch. Tam Jezis zial nema miesto ....

Pozri: Preco Maria place ...


]


Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:41:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ještě prosím na Marsu, Jupiteru, Uranu, Uralu a v Tramtárii...


]


Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:03:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie, tu na zemi ...


]


Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:09:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
na tu by ses měl už konečně vrátit ;-)


]


Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nikdy .... moje miesto je v nebi ... v Bozom kralovstve :-)))


]


Re: Velmi si vážím Stanislava Piętaka, biskupa SCEAV (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:12:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
tak to jsem rád ;-)


]


Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:12:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Gojime, já přesně rozlišuji mezi skutečnou Marií Pannou, o které je řeč v Bibli a mají ji blahoslavit všechny národy, a mezi Marií Fatimskou, kterou si muslimové ctí. Marie Fatimská (já věřím, že maskovaný démon) se údajně ukázala r.1917 v portugalském místě zvaném Fatima podle jména nejmilejší (manželky či dcery) Mohamedovy. Jméno Fatima sjednocuje katolíky (ve 20.století masivně obelhané) s muslimy. Pak je sjednocují bludné názory 2.Vatikánského koncilu o možné spáse muslimů bez víry v Božství a bez víry ve vzkříšení Krista.
Biblická Panna Marie katolíky od muslimů až do začátku 20. století hluboce rozdělovala. Viz bitvy s Turky u Lepanta, u Vídně. Biblická Marie panna odděluje pravoslavné od muslimů dodnes. Katolická, zdánlivě mariánská jednota s muslimy je podfuk z ďáblovy dílny ve 20.století.

Sbližování moderního katolictví a islámu, které probíhá především poslední půl-století mě upřímně děsí. (Viz - cituji z Karelsova článku:
http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6461 )
Zejména pak konstituce o církvi (Lumen gentium), z roku 1964, kde je islám v návaznosti na schéma encykliky Ecclesiam suam a étosu o uznání morálních, duchovních a jiných hodnot různých nekřesťanských náboženství popsán takto: „Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahamovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.”
Přitom pojem „Abrahámovská náboženství” je umělý a objevuje se až v díle arabisty Louise Massignona (zemřel 1962). Ten dlouho pobýval v Bagdádu, a studoval tam prameny o Súfijském mučedníku al-Halládžovi a celé islámské mystice. Hledal spojitosti mezi křesťanstvím a islámem, a snažil se o hlubší vzájemné porozumění. Takže viděl souvislosti i tam, kde žádné nebyly. O islámu pak tvrdil, že je to náboženství dědiců Izmaele, synů neprivilegovaných, ale přesto zahrnutých v širším plánu Božího zaslíbení…
Spousta učenců tento názor přijala a tak mohly vzniknou ve Vatikánu úřady jako „Pontifikální rada pro dialog mezi náboženstvími” nebo „Pontifikální institut arabistiky a islamistiky v Římě”, vydávajíce revue nazvanou „IslamoChristiana”

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Opačně než Piętak mluví předseda Ekumenické rady církví Pavel Černý (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:41:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Otázky nad Chartou Oecumenicou:

Stanislav Piętak:
1. Zavazuje, či nezavazuje? Charta Oecumenica v úvodu prohlašuje, že „na všech úrovních církevního života má vést k rozvoji ekumenické kultury dialogu a spolupráce a vytvořit závazné měřítko.“ V další větě sice stojí: „Charta však nemá nikterak učitelský nebo církevně-právní závaznost“, ale následně každý z dvanácti článků obsahuje závazné prohlášení, čili dvanáctkrát končí větou: „Zavazujeme se…“. Je tedy závazná, nebo není?
Pán Ježíš říká: „Vaše slovo buď ´ano, ano – ne, ne´; co je nad to, je ze zlého,“
(Mt 5,37).

Zcela opačně mluví současný předseda Ekumenické rady církví ČR 22.1. 2007 Pavel Černý na internetu (a poté i v radiu):
http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=191&zamysleni=true
2. Slovo „charta“ implikuje některým představu právního dokumentu a jako k takovému k chartě přistupují. Charta Oecumenica je ale ve skutečnosti dokumentem deklarativním a povzbuzuje k dialogu a spolupráci. Rozebírat tento spíše teologicko-praktický dokument z právního hlediska kterékoli církve je samo o sobě problematické.


Piętak je mi svou vědomou pravdomluvností bližší.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Opačně než Piętak mluví předseda Ekumenické rady církví Pavel Černý (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:00:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Chces rici, ze pan Cerny vedomne lze?
I verejna deklarace zavazuje. Jestlize verejne neco slibim, tak si za svym slibem stojim.
Rozdil mezi verejnou deklaraci a pravem je podle meho nazoru takovyto: Pravu jde o slovicka. Verejne deklaraci o vuli.
U soudu se probiraji slovicka pravnich paragrafu, pravo je proto formulovano co nejpresneji, co neni vyslovne zakazno je dovoleno. Nekdy zase plati, co neni vyslovne dovoleno je povoleno.
Pri verejne deklaraci jde o vuli. Jde o vuli jit za deklarovanym cilem. Pri verejne deklaraci clovek neni vazan pouze slovicky, ale a hlavne "duchem" textu. V pravnim slova smyslu jde duch textu stranou a zkoumaji se slovicka, pri verejne deklaraci jdou slovicka stranou a zkouma se duch a vule.
K necemu se hodi pravo, k necemu jinemu verejna deklarace.
Rikat, ze kdyz jednou cirkve podepsaly dekalraci a tak ted MUSI vstoupit za vsech podminek do nejake supercirkvi nevestkiy a antichristovskeho papeze, enbot se zavazali k jednote, je smesne a nesmyslne.
Prave na to Pavel Cerny, podle meho nazor, reagoval.
Ze se vyjadril nepresne, Ok. Kdo z nas nedela chyby? Kdo hleda chyby, ten si nejakou uz jiste najde. To je principem prava:-))


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:30:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já oceňuji tyto postoje církevních vedoucích.
I když z opačných důvodů, než vy: Charta oecumenica tím získává na vážnosti a ceně pro mladší generace, a o to mi jde.

Olin



Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 13:55:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekni mi Oline, k čemu je ta charta dobrá? Jaký mají smysl takovéhle "smlouvy" a prohlášení? Proč bych měl mít "chartu" s katolíky, baptisty, luterány, atd.... . K čemu je to dobré? S protestantskými církvemi máme jednotu v tom čemu věříme, a spolupracovat můžeme i bez charty. S katolíky jednotu víry nemáme a žádná charta tomu nepomůže.

Proč by se měli církve a vyznání unifikovat a stírat rozdíly? Je to jen dobře, že je pestrost. Metodisté mají svoje, baptisté mají svoje, letniční mají svoje. Proč by měli opouštět svoje důrazy a své "vyprofilování" v zájmu pofidérní všeobecné "jednoty"?

Pak to bude vypadat jako v "the Wall" nebo v 1984 uříznout vršek hlavy, vyndat mozek, nalít do vzniklého prostoru "chartu", vytvořit jednotnou homogenní masu která papouškuje "válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla". A každý další kdo vstoupí do tohoto náboženského sytému bude jen another brick in the wall.

Nelíbí se mi "Charta ..." a díky Bohu za každého kdo se od ní distancuje. Nechci být jednotný s katolíky, nechci být jednotný s muslimy, nechci být jednotný s budhisty, nechci být součástí jednoho velkého všeobjímajícího světového náboženství.

Petr J.(eagle) aka (vogel)


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:38:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý vogle, v mém případě neplatí, že...
...S protestantskými církvemi máme jednotu v tom čemu věříme, a spolupracovat můžeme i bez charty. S katolíky jednotu víry nemáme a žádná charta tomu nepomůže

Já se setkávám s rozdílnou mírou jednoty - nejednoty u různých reprezentantů různých církví a nevšiml jsem si dosud, že by naše jednota s protestanty byla zásadně větší, než s katolíky.

Kromě toho mi o jednotu nejde. Jde mi o smíření, respekt a vzájemnou spolupráci.

Pestrost církví je pro ty, kdo chartu podepsli axiomem! Všichni se na tom shodli a neustále to zdůrazňují: nikdo není nucen se vzdávat ničeho, co má za to, že mu dal Bůh. Opakují se v tom všichni ekumeničtí činitelé jak hodiny.

Jak to, že to neslyšíš?

Jinak - něco jsem ti poslal soukromně.

Olin


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:00:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde mi o smíření, respekt a vzájemnou spolupráci.


Na nic z toho ale nepotřebuji žádnou chartu, buďto je to postoj mého srdce, a nebo není a pak je podepsání "charty" jen další pokrytecký čin.



]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:41:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)
No jasně! A k cestě do USA taky nepotřebuješ vízum, stačí přece přicestovat tam s dobrými úmysly a čistým srdcem. Kčemu se ale píšou všechny ty mezinárodní smlouvy?
Proč si vlastně amíci nedohodnou ten radar s našim gen.štábem jen tak per huba?

Teď z tebe, milý vogle, mluví free křesťan, který nepatří do žádné církve a proto si může do kterékoli církve přijít a být tam jako doma.

Jenomže já ne, já mám tu smůlu, že jsem kazatel Křesťanských společenství. A když přijdu do CB, správně tam bez předchozího souhlasu staršovstva nesmím ani k večeři Páně.
To je ta jednota.
Abych tam přišel třeba na mládež a otevřel bibli a něco jim řekl - to je absolutně vyloučeno.

Olin



]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:11:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K cestě do USA sice potřebuji vízum, ale nepotřebuji podepsat, že se ztotožňuji s názory prezidenta Bushe a kongresu, a ani se nepotřebuji zavázat, že budu prosazovat americké zájmy ve světě a jíst jenom hamburgery.

ad free křesťan - jednota v duchu neznamená chodit si kam chci jak chci, to je tak trošičku anarchie, proč bych měl chodit do jiných církví než do své? Když jsem byl člen Slova života, tak jsem taky nechodil chvíli sem, chvíli tam. Chodil jsem do SŽ.


A když přijdu do CB, správně tam bez předchozího souhlasu staršovstva nesmím ani k večeři Páně.

(a) souhlasu vašeho, nebo jejich staršovstva?
(b) proč tam vůbec chodit? U vás nemáte večeři Páně?


Abych tam přišel třeba na mládež a otevřel bibli a něco jim řekl - to je absolutně vyloučeno.

A co je na tom divného? Proč by měl někdo chodit do cizích církví a bez pozvání tam něco učit? To asi nejde ani u vás, že by si kdokoliv z vašeho zboru jen tak mírnix tírnix stoupl za kazatelnu a jen tak začal něco vykládat.



Na nic z výše popsaného nepotřebuji podepisovat žádnou chartu.


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:34:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jo!
Ty ne! Po tobě ten podpis přece nikdo nechtěl.
Podepisovali to představitelé církví, protože na nich záleží, jak moc budou naše církve navzájem prostupné, zástupné a přestupné.
A na tom mi záleží, protože jsem praktický člověk a protože jsem už sedmnáct let v jistém smyslu "představitel církve".

Protože se v současné době připravuji stěhovat, budu sloužit v jiném sboru, dovedu si docela dobře představit, že přitom vyměním i denominaci. A není docela jedno, zda ta nová církev "uzná", že jsem byl někde léta pastorem.

A když se nějaký mládežník rozhodne studovat teologii a vyslat do služby nějakou jinou církví, není tak úplně jedno, zda vůbec uznají, že byl pokřtěn.

A když do našeho kostela chodí v létě hosté na dovolené, není docela jedno, jak se jejich faráři doma tváří na to, že k nám v létě chodí a že s námi slaví večeři Páně.

Poslední věty z mého blogu:

"Jak jsem řekl: otvírat oči - ne ovládat - to je smysl Ekumenické charty.

Její tvůrci chtějí, aby i jejich ovečkám došlo to, co už přijali pastýři stáda: že jsme si před Bohem rovni a ve službě Pánu jsme i při všech odlišnostech navzájem zastupitelní."

Jak vidíš na tomto fóru na vlastní oči - zdaleka všem to nedochází - a někteří se s tím dokonce nemohou smířit!

Situace: u tene soukromě samozřejmě záleží jen na postoji srdce.
Ale ne tak u tvého biskupa.
On je veřejným činitelem, a jeho postoje k těmto problémům mají být veřejné.
Charta oecumenica je takováto veřejná deklarace veřejných činitelů.
Zejména lidem z vlastní církve tím dávají najevo, jakou cestou se chtějí vydat. A to není jejich soukromá věc.

Olin






]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:52:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podepisovali to představitelé církví, protože na nich záleží, jak moc budou naše církve navzájem prostupné, zástupné a přestupné.

Ale PROČ? Proč by naše církve měli být prostupné, zástupné a přestupné?


Protože se v současné době připravuji stěhovat, budu sloužit v jiném sboru, dovedu si docela dobře představit, že přitom vyměním i denominaci. A není docela jedno, zda ta nová církev "uzná", že jsem byl někde léta pastorem.

To snad není o tom, co kdo uzná, ale o tom koho kam povolal Bůh, ne? Když povolal, tak zařídí i ten zbytek. Když nepovolal, tak může kdo chce uznat na základě charty co chce a je to stejně k ničemu. Oline já taky sloužil a kázal na víc místech, takže mám taky zkušenosti. Je ale fakt, že to bylo v rámci jedné "denominace". Sice mezi naprosto samostatnými a nezávislými sbory ale přece jenom to bylo SŽ.

Její tvůrci chtějí, aby i jejich ovečkám došlo to, co už přijali pastýři stáda: že jsme si před Bohem rovni a ve službě Pánu jsme i při všech odlišnostech navzájem zastupitelní."

Ale to není pravda, ať si podepíšou co chtějí, já stejně nikdy nebudu polykat sušenku v katolickém kostele a účastnit se tak jejich okultního rouhání (oni tomu říkají eucharistie). Stejně tak nepolezu do mešity a nebudu se tam zouvat (i když mám narozdíl od Wolfovitze ponožky v pořádku), a vzdávat tak hold mocnostem co stojí za islámem.

Když budu na dovolené, tak to bez Večeře Páně vydržím. Když se přestěhuji, tak přejdu do jiné církve a taky nebudu bez Večeře Páně.


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:43:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidiš!

Tak se nám nakonec podařilo demonstrovat, k čemu je dobrá Charta oecumenica.
(takový uvědomělý nepřítel ekumenismu, jako je pastýř, to dobře ví)

// nikdy nebudu polykat sušenku v katolickém kostele a účastnit se tak jejich okultního rouhání (oni tomu říkají eucharistie).

Pro tebe je to okultní rouhání, pro mě je to Večeře Páně.
Na tom nic nezměníme. Ekumenická charta nám oběma demonstruje, na pozici koho z nás stojí ti představitelé církví, kteří ji podepsali.

A to není marné! Jsou to pastýři, jdou příkladem.

Když jsme byli na Maninách, byli jsme stejná banda nevycválaná, jako později Voda života.
Klidně jsme ve svém svatém nadšení mohli dospět k podobným postojům. Ale my jsme měli lídrem vzdělaného faráře, Dana Drápala, a na maninách se sloužila každou neděli Večeře Páně (což v evangelickém sboru vůbec není normální), a Dan nám zdůrazňoval, že to bere se stejnou vážností, jako katolická církev eucharistii.
Dan nás učil, že v každé církvi lze vystopovat něco, co ta církev uchovala věrně pro budoucnost ve prospěch teologie všech ostatních církví, a v případě katolíků to jsou mimo jiné zejména svátosti. Ačkoli neučil katolickou teologii o svátostech, považoval si toho, že se uchovala úcta k nim a svátosti samé, včetně Večeře Páně.

Proč to vzpomínám: příklady táhnou! P/říklady, dané veřejnými činiteli ovlivňují mnohé další lidi.

Ať už si ponecháš ten svůj skandální přístup jak dlouho chceš, skutky vedoucích církví, a dokonce jejich úmysly, zveřejněné Ekumenickou chartou, ovlivní mladší generaci.

Pastýřovi se to nelíbí, proto proti tomu brojí, a jeho biskup to nepodepsal, což taky ovlivní mladší generaci.

A to je smysl Ekumenické charty!

Ještě tedy jednou - resumé: šéfičci zveřejňují, kudy půjdou, protože mají zato, že to není jen jejich soukromá věc.

Olin


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:52:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě tedy jednou - resumé: šéfičci zveřejňují, kudy půjdou, protože mají zato, že to není jen jejich soukromá věc.

ano, s tím souhlasím, a těm šéfíčkum co to podepsali se vyhnu :o))


Ad Maniny - tady je príma článek od Dana Drápala
Ke vzniku Křesťanských společenství


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo!
Já to pamatuji od r. 1983.


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:54:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to není marné! Jsou to pastýři, jdou příkladem.

No jo, ale co když to nejsou pastýři, ale "slepí vůdcové slepých"? ;o)



]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:25:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co když?

No právě! Když - tak jdi za jiným pastýřem, který je lepší.

Tomu já říkám prostupnost církve.
Podívej se, kolik je na granu nešťastníků, kteří v nějakém sboru narazili, a místo toho, aby si našli za rohem jinou církev, brečí tady jako ztroskotanci a neví, kam se uchýlit. A za to mohou neodůvodněné předsudky proti církvím.

Olin


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:33:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jávím kam bych chtěl chodit, ale problém je ten, že obě dvě ty církve (jedna je baptistická "Jefferson Park Baptist Church in Charlottesville" a druhá je "Trinity Bible Fellowship") jsou v USA :o)

Ale naštěstí můžu poslouchat jejich kázání :o)


Jeff Riddle
Dr. Phil Fernandes


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 05. únor 2007 @ 23:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

píšeš: Jenomže já ne, já mám tu smůlu, že jsem kazatel Křesťanských společenství. A když přijdu do CB, správně tam bez předchozího souhlasu staršovstva nesmím ani k večeři Páně (což dobře víš, že není pravda). To je ta jednota. Abych tam přišel třeba na mládež a otevřel bibli a něco jim řekl - to je absolutně vyloučeno (což také není tak úplně pravda).

Jenže, drahý Oline, Tvé pohrdání suverenitou a autonomií denominací je všeobecně známé a je dokonce možné, že tam, kde dříve četli Život víry, si Tě mnozí budou pamatovat. Jde navíc o to, že jsi člověk, který zlehčuje autoritu Písma a nediv se, že bys nemohl vyučovat mládež jiného sboru. Já bych jako vedoucí mládeže také nedovolil mluvit člověku, který i mezi křesťany mluví sprostě. Vždycky jsem si velmi dobře všímal, komu nejvíce vadí zdi a ploty... Buď je tedy musíš přelézat (nechci být nyní kousavý vzhledem k Tvé funkci emeritního předsedy KMS) a nebo jednoduše musíš vstoupit dveřmi. Normální křesťan neusiluje vyučovat v jiných církvích a má-li ambice, buď si počká, až jej pozvou nebo slušně poprosí vedoucí daného sboru. Chápu, že se Ti to zdá divné, ale Písmo nás učí vcházet dveřmi. Chceš-li, můžeš přelézt plot, ale pak to s Tebou opět nemusí dobře dopadnout.

Ačkoliv mi Charta vadí z důvodu dogmatiky, ani její podpis Ti neumožní udělat si z jiných církví průchozí místnost. Dokud bude v církvi Duch svatý, bude Boží dům vždy ovečky chránit zdmi, aby k nim nemohl nezvaný host :-)

S přátelským pozdravem,

Tvůj Pastýř


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 23:44:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Líp to ani vyjádřit nejde.
Myslím, že je teď diskuse zbytečná, a že už každý chápe, k čemu je ekumenická charta.

Olin


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 09. únor 2007 @ 19:51:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro náhodného čtenáře trochu kontextu:

Pozdvihněte své lebky, radí emeritní předseda KMS

Varování před "upřímným" expředsedou KMS O. Kadlecem a jeho katolickým směřováním

Katolíci a charismatici: je zde - a nebo bude zde - nějaký rozdíl?


Charismatická církev sjednocení?



]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 09. únor 2007 @ 20:42:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Pro náhodného čtenáře trochu kontextu:

Pastýř nemůže vystát Olina, tak se ho snaží zdiskrediovat :-) .


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:03:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin, aj posledne casy ma Boh pevne v rukach. Koniec pride, kedy On bude chciet a nie kedy mladsie generacie....

Inac medzi nami ... ak Tebe osobne o "to" ide, potom z rekatolizacie velmi nemam strach... Ty si vlastne taky Bozi nastroj, lebo ty to skor nevedome brzdis ako urychlujes. Aspon tu na grane urcite ....

Apropo, rozmyslal si niekedy, ze kym pridu tie "mladsie generacie" nasa generacia moze byt uz u Pana? Ako mu raz vydáš počet za podporu new age?

Jakub 3:1  Nechcite byť, bratia moji, tak mnohí učiteľmi; vedzte, že súd nad nami bude ťažší ...


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:11:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ty si vlastne taky Bozi nastroj, lebo ty to skor nevedome brzdis ako urychlujes."

To bylo moc hezky řečeno :-)


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A jéje, už se zase vyhrožuje Božím soudem! To máme ale deska mládež... ;-)


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:37:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...JASNE...Pismo "netreba" brat vazne ...Vasa tradicia predsa hovori nieco ine ....vsak?


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:45:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A co??


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:54:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no, napriklad:

Katechizmus :

80 "Posvátná tradice a Písmo svaté jsou tedy ve vzájemném těsném spojení a sdílení. Obojí vyvěrá z téhož božského pramene, splývá jaksi vjedno a směřuje k témuž cíli." Jedno i druhé zpřítomňuje v církvi tajemství Krista a činí je plodným, neboť on slíbil, že zůstane se svými "po všechny dny až do konce světa" (Mt 28,20).

Biblia:

6 Řekl jim: "Dobře prorokoval Izaiáš o vás pokrytcích, jak je psáno: `Tento lid ctí mě rty, ale srdce jejich je daleko ode mne; 7 marná je zbožnost, kterou mne ctí, učíce naukám, jež jsou jen příkazy lidskými.´ 8 Opustili jste přikázání Boží a držíte se lidské tradice." 9 A ještě řekl: "Jak dovedně rušíte Boží přikázání, abyste zachovali svou tradici! [...] 13 tak rušíte Boží slovo svou tradicí, kterou pěstujete. A takových podobných věcí činíte


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:57:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Nějak jsem nepochopil, že se tím říká, že Písmo se nemá brát vážně, spíše naopak.


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 15:15:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty, a ako sa da brat Pismo vazne, ked si s katechizmom odporuje? Aky je potom sulad pravdy?


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 15:25:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Neodporuje. Opatruj se.


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 16:01:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nie???

Cely zoznam protimluvou je tu

... a je toho asi 10x viac ....


]


Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:15:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Biblická Panna Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala. Pravoslavné odděluje dodnes.

Bratře Gojime, já přesně rozlišuji mezi skutečnou Marií Pannou, o které je řeč v Bibli a mají ji blahoslavit všechny národy, a mezi Marií Fatimskou, kterou si muslimové ctí. Marie Fatimská (já věřím, že maskovaný démon) se údajně ukázala r.1917 v portugalském místě zvaném Fatima podle jména nejmilejší (manželky či dcery) Mohamedovy. Jméno Fatima sjednocuje katolíky (ve 20.století masivně obelhané) s muslimy. Pak je sjednocují bludné názory 2.Vatikánského koncilu o možné spáse muslimů bez víry v Božství a bez víry ve vzkříšení Krista.
Biblická Panna Marie katolíky od muslimů až do začátku 20. století hluboce rozdělovala. Viz bitvy s Turky u Lepanta, u Vídně. Biblická Marie panna odděluje pravoslavné od muslimů dodnes. Katolická, zdánlivě mariánská jednota s muslimy je podfuk z ďáblovy dílny ve 20.století.

Sbližování moderního katolictví a islámu, které probíhá především poslední půl-století mě upřímně děsí. (Viz - cituji z Karelsova článku:
http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6461 )
Zejména pak konstituce o církvi (Lumen gentium), z roku 1964, kde je islám v návaznosti na schéma encykliky Ecclesiam suam a étosu o uznání morálních, duchovních a jiných hodnot různých nekřesťanských náboženství popsán takto: „Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahamovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.”
Přitom pojem „Abrahámovská náboženství” je umělý a objevuje se až v díle arabisty Louise Massignona (zemřel 1962). Ten dlouho pobýval v Bagdádu, a studoval tam prameny o Súfijském mučedníku al-Halládžovi a celé islámské mystice. Hledal spojitosti mezi křesťanstvím a islámem, a snažil se o hlubší vzájemné porozumění. Takže viděl souvislosti i tam, kde žádné nebyly. O islámu pak tvrdil, že je to náboženství dědiců Izmaele, synů neprivilegovaných, ale přesto zahrnutých v širším plánu Božího zaslíbení…
Spousta učenců tento názor přijala a tak mohly vzniknou ve Vatikánu úřady jako „Pontifikální rada pro dialog mezi náboženstvími” nebo „Pontifikální institut arabistiky a islamistiky v Římě”, vydávajíce revue nazvanou „IslamoChristiana”

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 14:45:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Serafin.

Uz som Ti raz pisal, ze mne sa s Tebou nepolemizuje dobre, pretoze viem co vsetko pre Boha robis ...:-¨)))
Ale blahoslavit mariu nieje ju uctievat ... To Maria NIKDY nechcela, ona nieje prostrednica ....Ozaj, nespytal si sa niekedy: Preco Maria place ...?


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:24:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
já přesně rozlišuji mezi skutečnou Marií Pannou, o které je řeč v Bibli a mají ji blahoslavit všechny národy,

Nikde v Bibli není napsáno, že ji mají blahoslavit všechny národy. Je tam oznamovací věta, že ji budou blahoslavit. Oznamovací, ne rozkazovací. A to se děje to blahoslavení. Mariánský kult je všeobecně známým a rozšířeným.


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:36:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A navíc, blahoslavit je něco poněkud jiného, než to co se děje v rámci Mariánského kultu.

Význam slova "blahoslavit" velmi dobře vystihuje překlad NBK.

Má duše velebí Hospodina a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli, neboť si všiml ponížení své služebnice. Hle, od nynějška všechna pokolení budou vyprávět o mé blaženosti, neboť mi učinil veliké věci Ten, který je mocný. Jeho jméno je svaté a jeho milosrdenství k těm, kdo jej ctí, trvá od pokolení do pokolení. Svou paží dokázal moc, rozehnal ty, kdo mají v srdci pyšné myšlenky. Mocné svrhl z trůnů a ponížené povýšil. Hladové nasytil dobrými věcmi a bohaté propustil s prázdnou. Ujal se Izraele, svého služebníka;pamatoval na milosrdenství - jak zaslíbil našim otcům - vůči Abrahamovi a jeho semeni až navěky.

Mimochodem, Marie nebyla žádný heretik a celá tato její promluva směřovala k tomu, že všechny sláva patří Hospodinu a ona že je obyčejný hříšný člověk (" ..... v Bohu, mém Spasiteli .. jen hříšník potřebuje spasitele)

Podle toho jak o ní mluví Římsko katolická církev, měla Marie v Bibli spíš říct: "Nazdar, já jsem Marie a porodím Ježíše, to je sice důležitá persóna, ale když mu budete něco chtít, musí to jít přese mne, a teprve až to schválím, tak mu to postoupím. Když vám budu něco chtít, nechám vám vzkaz v Medžugorie. A hlavně - nezapomeňte mi stavět hodně soch a sošek a klanět se jim, jinak mě fest namíchnete a já se za vás nepřimluvím a budete mít po ptákách!!"


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:44:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))
lepší vysvětlení místa Marie - prostřednice všech milostí v katolické soteriologii jsem ještě neslyšel!

Olin


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:22:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Když něčemu, vogele, nerozumíš, nesnaž se o tom psát a vydávat se za znalce, vypadá to fakt trapně a navíc si můžeš přivodit ostudu. Myslím, že za to ti to nestojí. Já nejsem znalcem vín, tak o nich nemluvím. Ty nejsi znalcem mariánské úcty, který je k slávě Boha, tak o ní také nemluv. A tvoje srandičky tvou neznalost nezamaskují.


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:38:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale kamaráde, přece nechceš abych se tady začal rozepisovat o koncilech, které schvalovali Marii, počínaje Efezským v roce 431, který ji prohlásil za bohorodičku, aby "schválil" lidovou tradici, a ostudné okolnosti který ten koncil provázeli. atd... atd .... atd .... .

Mariánská kult není ke slávě Bohu, je to rouhání non plus ultra.

A pokud jde o mé ztrapnění a zostuzení, jen do mě :o))




]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:59:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Tak znovu:

Když něčemu, vogele, nerozumíš, nesnaž se o tom psát a vydávat se za znalce, vypadá to fakt trapně a navíc si můžeš přivodit ostudu. Myslím, že za to ti to nestojí. Já nejsem znalcem vín, tak o nich nemluvím. Ty nejsi znalcem mariánské úcty, který je k slávě Boha, tak o ní také nemluv. A tvoje srandičky tvou neznalost nezamaskují.


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 00:41:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak znovu

Ale kamaráde, přece nechceš abych se tady začal rozepisovat o koncilech, které schvalovali Marii, počínaje Efezským v roce 431, který ji prohlásil za bohorodičku, aby "schválil" lidovou tradici, a ostudné okolnosti který ten koncil provázeli. atd... atd .... atd .... .

Mariánský kult není ke slávě Bohu, je to rouhání non plus ultra.

A pokud jde o mé ztrapnění a zostuzení, jen do mě :o))


]


i rozepiš se proč nevěříš v Krista - Boha (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:18:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jen do toho Vogle,

rozepiš se proč nevěříš v Krista - Boha - Pána - věčného a vždy jediného ...

... možná připiš i ze jteré literatury kromě Písma čerpáš - v Písmu je totiž o Ježíši - Bohu - docela dosti ...

jarda


----------------------------------
Ale kamaráde, přece nechceš abych se tady začal rozepisovat o koncilech, které schvalovali Marii, počínaje Efezským v roce 431, který ji prohlásil za bohorodičku, aby "schválil" lidovou tradici, a ostudné okolnosti který ten koncil provázeli. atd... atd .... atd .... .


]


Re: i rozepiš se proč nevěříš v Krista - Boha (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:27:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Mu pořád říkáte jenom Mesiáš? On snad nemá jméno?

Když se podíváš do Bible (teď už vám to nezakazujou) tak ho tam najdeš. Jmenuje se Ježíš Nazaretský.

A pokud jde o zbytek - co takhle poslat na mě inkvizici? Ti by to ze mě už dostali, ne? ;o)


]


Re: i rozepiš se proč nevěříš v Krista - Boha (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:49:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... no tak dobře - říkej si mu třeba Pepek námořník, když Ti o to jde ...

... Dostal jméno Ježíš (především matka mu jej dala - jí bylo to jméno řečeno andělem), toť vše - tak jej oslovovali jeho učedníci - a také jej nazvali (apoštol Petr, Tomáš) Kristem - Mesiášem ...

Pro většinu křesťanů je Bohem - tím jediným, který je. Proto se žádný křesťan nebrání nazývat Marii bohorodičkou. Každý křesťan totiž ví, že tím jak ji nazýváme tak Marie nezbohatne ani Bůh nezchudne ...

jarda




]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:41:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nicméně - s čím v tom co jsem nesouhlasíš, pane znalče Mariánského kultu?


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 21:42:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nicméně - s čím v tom co jsem napsal nesouhlasíš, pane znalče Mariánského kultu? Když tak prosím necituj katechismus ani vaše tradice, ale Bibli a to nevytrhanou a v kontextu, OK?


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 23:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Pouhé Písmo budu citovat, až mi Písmem dokážeš Sola Scriptura, ale to se ti nepodaří, takže "adios, amigo!".

Já v sobě vím, že Marii se neklaním a také v sobě vím, že mariánská úcta je v souladu s živým Kristem, který sám je vůlí Otce. Když budeš nadále zraňovat Kristovu lásku, nediv se, že bude krvácet Jeho srdce, i mé.

Ano, zraňuješ mne, neboť se vzpouzíš něčemu, co teď neznáš. Rouháš se Boží vůli a také mi podsouváš postoje, které mi jsou cizí. Nevidíš do mého srdce a přesto ho obviňuješ z modloslužby. Není ti stydno? Před Bohem jsem čistý a poznat tajemství Mariino v díle Božím je velký dar. Nestydím se za něj, naopak. Mně je tento dar záminkou k poznání Ježíše Krista a celé krásné nerozdílné Trojice, tobě však je záminkou k osobním a škodolibým výpadům. Ale ať je podle tvého, užij si svůj "nadhled", kterým se vyvyšuješ i nad to, co je Kristovo, nad to, co doposud neznáš. Také jsem byl takový, ale Bůh mne trumfl svojí milostí, která přemáhá naši hříšnost. Bůh je veliký a já mu děkuji.

Vzývám Ducha pravdy, aby nás osvítil k lásce ke Kristu, nikoliv k vzájemným ranám. "Vždyť synové tohoto světa jsou vůči sobě navzájem prozíravější, než synové světla." (Lk 16,8) Přeji ti postoj úcty ke druhým a pokoj Ducha Kristova.


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 00:47:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký, lukine, hezký, ale argumenty v tom nebyly žádný.

Takže skončíme diskuzi každý na své straně - já na své, že Mariánský kult je rouhání všemohoucímu Bohu, a ty na své, že není.

A mimochodem, Kristus je funkce, ne jméno. Spasitel se jmenuje Ježíš Nazaretský.


]


Bohorodička ... a vogel (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 08:20:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vogle,

překvapuje mě, že nevěříš v Ježíše Krista Pána a Boha našeho.

Považuješ svou víru asi za hodně dospělou, ale Tvoje tvrzení mi připadají jako od dítěte, které se teprve učí číst a poznávat okolí a co vidí nebo slyší tomu věří.

Maria, kterou křesťané ctí je matkou Ježíšovou - tou matkou, která pod svým srdcem nosila Boha - Ježíše. Nebo snad přebýváš a vyznáváš v "adopcionalismus"?

Kdybys sis uvědomoval, co je to mít Krista v srdci a patřit mu, pak bys mluvil jinak o nás, kteří ctíme Pannu Marii jako křesťanku hodnou následování.

Ale to je stejně marné Ti byť i jen vysvětlovat, natož o tom svědčit svým životem a svými skutky.

jarda


]


Re: Bohorodička ... a vogel (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 09:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"překvapuje mě, že nevěříš v Ježíše Krista Pána a Boha našeho"

To mě fakt pobavilo :oD


"..... ctíme Pannu Marii jako křesťanku hodnou následování."

Sochy jí stavíte protože je to "křesťanka hodná následování"? Modlíte se k ní protože je to"křesťanka hodná následování"? Legenda o jejím nanebevstoupení, tu máte proto, že je to "křesťanka hodná následování"?





]


Re: Bohorodička ... a vogel (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 09:35:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediné co mohu, je modlit se za vás katolíky aby vám Bůh dal Ducha moudrosti a zjevení aby jste ho znali, a Hospodin pak může otevřít vaše oči a vy vyjdete z Babylona a opustíte uctívání model a okultní praktiky. A začnete konečně věřit Bibli místo katechismu.


]


Re: Bohorodička ... a vogel (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:13:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Díky, už se dávno stalo, ale modlit se můžeš dál, to nikdy neuškodí...


]


Chytrý jako had - copak je to za ptáka? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:13:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře jsi se vyzul z toho přiznat, jak je na tom Tvoje víra v Krista jako Boha.

Sochy se staví i jiným lidem nežli svatým a obrazy jakbysmet ... např. já mám doma tolik obrazů a fotek díky nímž mohu vzpomínat na své blízké kteří již nejsou mezi námi.

Nikde v katolictví nejsou sochy považovány za svaté tj. živé - máš snad o tom nějakou povědomost?

Věříš v Krista, živého Boha?

Neodpověděl jsi. Kdybys přiznal, že věříš, musel bys totiž přiznat i Panně Marii matce Kristově titul Bohorodička. Ale jako adopcionalistu Tě chápu - nejsi katolík.

jarda


]


Re: Chytrý jako had - copak je to za ptáka? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:24:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proto že nejsem katolík, tak se ti ani nebudu zpovídat :o))

A pokud jde o Marii - ano, je to matka Ježíše Nazaretského který je Kristus, a byla to požehnaná žena, která věřila Hospodinu a naplnila Jeho plán pro její život. Teď je mrtvá a je v nebi. Jediný prostředník mezi Bohem a lidmi je Ježíš, podle Bible teda (to je ta knížka, kterou vám vaši šéfové zakazovali číst, teď vám ji dovolili aspoň číst, sice né vykládat, ale číst jo, což je pokrok).

Ad sochy, obrazy a fotky co máš doma - taky je uctíváš, zapaluješ před nimi svíčky, líbáš je a klaníš se jim a křižuješ se před nimi jako to dělají lidi v kostele?

Sochy se sice slaví i slavným lidem, ale ještě jsem neviděl nikoho klečet a modlit se třeba u busty Zátopka, nebo Karla Hynka Máchy :o))


]


Re: Chytrý jako had - copak je to za ptáka? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:42:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zpovídat se nemusíš - to budeš právě Bohu.

Zvaž si to ve své víře, zda je pro Tebe Ježíš Bůh - ten samý co stvořil svět, vyvedl Židy z Egypta atd.

Jako takový přišel na svět své matce Marii - tak jako Ty nebo já. Jen díky tomu jí lze nazývat Bohorodičkou - díky Bohu.

Marii ctím jako každého jiného křesťana hodného následování - jen vzhledem k tomu, že jich zase tolik neznám, tak se na ni obracím i s prosbami.

Modlím se i v kleče (i ve stoje) - neklaním se ani sochám ani obrazům.


jarda

--------------
Co se týče zákazu čtení Písma - zákaz platil jen pár let a pokud víš něco o husitech a jejich následovnících - utrakvistech, tak ti byli celkem v jednotě i s papežem.

Na jakou to církev navazuješ Ty? Na tu, která se snaží vždy o dohodu a vzájemnou lásku nebo na tu satanovu co stále rozděluje?


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:26:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Což Vogele nevíš, že v internetových diskusích se po katolicku nesouhlasit řekne nenávidět, mít jiný názor se řekně rozbíjet, oponovat se řekne šířit rozkol a mít jiný výklad se řekne nerozumět? Avšak pokud je Ti již řečeno, že něčemu nerozumíš, obvykle to znamená, že se Tvůj názor nedá již vyvrátit.

Avšak je to pochopitelné. Katolické dogma často požaduje to, co ani v Duchu obnovenou myslí nelze nejen pochopit, ale ani příjmout. Například konsekrovaná oplatka je prostě "fyzicky" Kristus se vším všudy - přitom jde stále o usušený škrobový hydrogel, lepící se nepříjemně na patro - oplatka, která neslyší, nemluví, nechodí a když ji necháš zvlhnout, tak zplesniví a rozpadne se. Dříve, než se tak stane, je však obětována za hříchy. Pak-li že přesto řekneš, že je to škrob a ne Kristus, pak tomu prostě jen nerozumíš. A protože tomu nikdo "nerozumí", ani katolíci, pak to je třeba příjmout. :-)

Pastýř



]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 05. únor 2007 @ 22:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tys ty jejich sušenky ochutnával? :o)



]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 23:27:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A jak se může nekonečný a věčný Bůh vejít do konečného a pomíjejícího lidství? Židé to nemohli pochopit ani přijmout, ti, kdo však uvěřili Kristovým slovům, poznali Pravdu, neboť Království patří maličkým, ne moudrým a učeným tohoto světa. Pokoj Tobě.


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 06. únor 2007 @ 16:23:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))) Duch (dusa) cloveka je vecna ....a s oplatkou ho moze porovnavat len Lukin, aby obhajil neobhajitelne ...


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 07. únor 2007 @ 18:58:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Zato pastýř, ten rozumí všemu, člověk by řek, že nedělal poradce biskupovi, ale samotnýmu Pánu, a že snad Písmo napsal on


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Středa, 07. únor 2007 @ 19:01:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jen klid, trpí samomluvou, ale až mu to docvakne, to bude mela! :-)


]


Re: Biblická Marie katolíky od muslimů až do počátku 20.stol. oddělovala (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 07. únor 2007 @ 19:14:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tam skor "cvaka" to , ze je to iba tvoje nenaplnene prianie, nic viac ....


]


Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 05. únor 2007 @ 18:46:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jestlli dobre chapu biskup, tak on ani tak Chartu neodmita, jen vola po diskuzi.



Re: Proč biskup Slezské církve evangelické a.v. nepodepsal Chartu Oecumenicu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 14. únor 2007 @ 19:48:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je-li tento článek autentický, pak bych velmi rád br. biskupa Stanislava Piętaka nominoval na cenu Zlatá perla Grano Salis, a to za osobní odvahu a lásku k pravdě, která se projevila tím, že upřednostnil věrnost Písmu a své svědomí a vzepřel se tak veřejně tlaku, který obvykle bývá na souhlas s takovýmito prohlášeními vyvíjen. Stal se tak příkladem i pro ostatní protestanty, kteří již ztrácejí pojem o tom, v čem spočívá podstata jejich konfesí.

Pastýř




Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy