Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116609545
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: A ještě jednou speciálně pro Gójima
Vloženo Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 21:15:58 CET Vložil: bolek

Studijní materiály poslal Nepřihlášený

Panna Maria -  Prostřednice milostí
Prostřednice milostí

Tomáš Machula


Boží vůlí je, abychom měli vše skrze Marii (Sv. Bernard z Clairvaux)



Jedním z nejmladších mariánských svátků je památka Panny Marie, prostřednice všech milostí, kterou do kalendáře zavedl papež Benedikt XV. Mariino prostřednictví se stalo v poslední době diskutovanou otázkou v souvislosti s iniciativami za vyhlášení tzv. pátého mariánského dogmatu. O Mariině prostřednictví navíc existují nejrůznější představy, které jsou často zkreslené a nepřesné. Je proto vhodné se nad podstatou této liturgické památky podrobněji zamyslet.

Spása a milost jsou výlučně Boží dary a člověk si je nemůže vynutit vlastními silami ani zasloužit. Bez aktivní účasti člověka však takové Boží dary nemohou dojít naplnění. Nikdo nemůže být spasen proti své vůli. Bůh ale nezůstává na tomto prvním bodě a vede člověka k tomu, aby byl nejen svobodným příjemcem jeho darů, ale i aktivním spolupracovníkem na díle spásy. Vzpomeňme například Mojžíše, starozákonní proroky nebo Jana Křtitele. Panna Maria je takovou spolupracovnicí par excellence. V Písmu by se dala najít řada konkrétních výpovědí o účasti lidí na Božím díle spásy. Protože nám teď jde o Pannu Marii, soustředíme se pouze na ni.

Nejdůležitějším a základním povoláním Marie je být matkou Božího Syna. To neobnáší pouze souhlas s vtělením a porod. Znamená to i dlouholetou péči a výchovu dítěte Ježíše. Bylo by chybou domnívat se, že Ježíš nepotřeboval mateřskou péči, výuku a výchovu. Taková představa by redukovala jeho lidskou přirozenost. Na formování lidské stránky Ježíšovy osobnosti měla Maria (a samozřejmě i Josef) obrovskou zásluhu. To byla jejich zvláštní forma spolupráce s dílem vykoupení, ke které je Bůh vyvolil a posvětil. Jejich prostřednictvím "Ježíš prospíval na duchu i na těle" (Lk 2, 52).

Klasickým místem, kterým se ve vztahu k Panně Marii zabývají mnozí církevní otcové, je svatba v Káně (Jan 2, 1-12). Maria zde vystupuje jako zprostředkovatelka prvního Kristova zázraku. S důvěrou předkládá svému Synu nouzi bližních a vybízí je, aby "udělali vše, co jim on řekne". Ježíš zde oslovuje Marii slovem "ženo", což je jakýsi odkaz na protoevangelium: "Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu" (Gn 3, 15). Žena přislíbená v protoevangeliu je Maria, kterou církevní Otcové nazývají nová Eva. Jedna se díky své neposlušnosti stala příčinou pádu, druhá svou poslušností naopak příčinou spásy: Panna, dřevo a smrt byly symboly naší porážky. Eva byla pannou, protože do té doby nepoznala muže. Strom byl dřevo, Adamův pád byla smrt. Avšak hle, opět Panna, dřevo a smrt, symboly porážky, se staly symboly vítězství. Neboť místo Evy je Maria. Místo dřeva poznání dobra a zla je dřevo kříže. A místo Adamovy smrti smrt Kristova (sv. Jan Zlatoústý).

A skutečně, znovu tento titul "žena" použije Ježíš pro svou matku pod křížem: "Ženo, hle, tvůj syn!" (Jan 19, 26). V Janově osobě vidí církevní otcové celé lidstvo, kterému se Maria stává matkou v řádu milosti (srv. Lumen gentium 62). Papež tuto skutečnost vyjadřuje slovy: Maria se od začátku bezvýhradně darovala osobě a dílu svého syna, a musela tedy přenést tuto svou mateřskou oddanost hned od začátku také na církev. Po synově odchodu trvá její mateřství v církvi dál jako mateřské prostřednictví... Mateřské prostřednictví služebnice Páně dosáhlo vykupitelskou smrtí jejího Syna univerzálního rozměru, protože dílo vykoupení se vztahuje na všechny lidi.(Redemptoris mater 40) A Koncil učí: Mariino mateřství v plánu milosti trvá neustále ... až do věčného dovršení spásy všech vyvolených (Lumen gentium 62).

Písmo říká, že je pouze jediný prostředník mezi Bohem a lidmi: Ježíš Kristus (srv. 1 Tim 2, 5). To samozřejmě u mnoha lidí vzbuzuje otázky o oprávněnosti titulu "prostřednice" pro Pannu Marii. Často se s tímto postojem setkáváme u mnohých nekatolických křesťanů, kteří se obávají oslabení nebo popření jedinečnosti Kristova vykupitelského díla. Kdybychom tvrdili, že jsou dva nebo více prostředníků nebo vykupitelů, byla by zmíněná obava na místě. Katolická církev však zcela zřetelně vyznává, že je skutečně pouze jeden jediný Vykupitel a Prostředník. Mariino prostřednictví je účastí na tomto jediném prostřednictví Kristově (srv. Lumen gentium 62), podobně jako veškeré kněžství (ať společné křestní, tak svátostné služebné) je účastí na jediném kněžství Ježíše Krista, veškerá svatost účastí na jediné svatosti Boží nebo každá mešní oběť zpřítomněním jediné oběti Kristovy.

Sv. Alfons z Liguori to vyjadřuje rozlišením mezi zprostředkováním spravedlnosti skrze zásluhy a zprostředkováním milosti skrze přímluvu. Je zřejmé, že zprostředkování přímluvou se odvolává a je odvozeno z onoho zprostředkování skrze zásluhy, jinými slovy z prostřednictví Krista.

Z toho, co bylo řečeno, lze tušit, že účast na prostřednictví a vykupitelském díle Kristově se nevztahuje pouze na Marii. Její prostřednictví je však ve srovnání s jinými lidmi zcela zvláštní a výjimečné. Vyplývá z jejího mateřství, které je pro veškeré mariologické úvahy výchozím bodem. Mariin mateřský vztah k Ježíši jí umožnil zvláštním způsobem spolupracovat s jeho dílem. Dovršením tohoto díla vykoupení pak dostalo Mariino mateřství univerzální rozměr, který je vyjádřen označením Mater ecclesiae (Matka církve). Maria totiž i nyní, po svém nanebevstoupení spolupracuje mateřským způsobem s tímto dílem spásy a svými přímluvami vyprošuje milost pro církev putující. Jan Pavel II. nazývá toto Mariino působení "orodujícím prostřednictvím" (Redemptoris mater 40). Veškeré prostřednictví tedy podle slov koncilu spočívá v podřazené účasti na všeobecném prostřednictví Vykupitele, jediného Prostředníka.

Mnoho křesťanů nekatolíků si myslí, že rozlišování mezi prostřednictvím Ježíše a ostatních tvorů je hraní se slovíčky, které zbytečně plete hlavy a vede k mylnému ztotožňování Ježíše a Marie. Nám katolíkům se dá zajisté leccos vytknout, ale najít katolíka, který by stavěl Marii na stejnou úroveň s Ježíšem, by asi nebylo tak snadné. Nedostatky v našem pochopení Mariina prostřednictví se ve skutečnosti skrývají jinde. Nejčastěji se jedná o hrubě materializující představu Panny Marie jako expresní služby. Bůh "vytáhne" milost a Maria ji promptně doručí adresátovi, hezky z ruky do ruky. Možná k tomu vede i poetická věta sv. Bernarda: Bůh chtěl, abychom neměli nic, co neprošlo rukama Mariinýma. Sv. Bernard chtěl samozřejmě dát důraz na Mariinu výjimečnou roli při spolupráci na díle spásy, ale jistě by se ohradil proti primitivnímu pojetí milosti jako balíčků humanitární pomoci, které si Bůh s Marií předávají. Musíme opět konstatovat, že Mariino prostřednictví vyrůstá z jejího mateřství a uplatňuje se univerzálním posláním Přímluvkyně.

Účastí na díle jejího Syna se na Marii viditelně naplňují Ježíšova slova o tom, že kdo chce být velký, ať je služebníkem všech (srv. Mt 20, 26-28). Dcera siónská a ponížená služebnice Páně (srv. Lk 1, 48) se stává Matkou církve a Královnou nebes. Její výjimečné postavení je realizováno její neustálou přímluvou za celý svět - tedy službou. To nás vede k rozjímání a napodobování. Znalost pravé katolické nauky o blahoslavené Panně Marii je nejen klíčem k přesnému pochopení tajemství Krista a církve (Pavel VI.), ale vede nás také k přípravě cest pro naši vlastní spolupráci na Božím díle (Jan Pavel II.).

Doporučená literatura:
Lumen gentium 52-67
Redemptoris mater 38-50
Katechismus katolické církve 963-975

http://krystal.op.cz/amen/1998/amen5-98/a5.htm


Podobná témata

Studijní materiály

"A ještě jednou speciálně pro Gójima" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 21:20:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
VSECH milosti??



Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:27:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Milý Demagogu,
 katolická církev to chápe tak, že naší veškerou milostí je JEŽÍŠ KRISTUS, který do tohoto světa přišel skrze Marii. Maria tedy není zdrojem, původem milosti, nýbrž branou, skrze niž k nám vchází Milost všech milostí - Ježíš Kristus. A jak dále věří katolická církev, i tím nám mj. Bůh chtěl něco říci o Marii, která však nenahrazuje ani nezastiňuje Ježíše Krista, ale slouží mu celou svojí bytostí, čehož důsledkem je, že Kristus "získal" v Marii lidské tělo. Vše, čím byla a kje Maria, slouží Kristu a celé Trojici.

Lukáš Drexler


]


...ale Pismo to tak nechape, Lukin.... :-) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 23. březen 2007 @ 08:52:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ale Pismo to tak nechape, Lukin...


]


Re: Re: Re: Ty jsi ale schopny demagog lukine (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 23. březen 2007 @ 11:16:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ty jsi ale schopny demagog lukine!

Nemit Pismo, tak by Ti clovek malem uveril.

Bible vsak rika

1. Timoteovi 2,5
Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,


Skoda lukine. ze prezdivka demagog je jiz zabrana, ze?

reformovany


]


Re: Re: Re: Re: Ty jsi ale schopny demagog lukine (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 23. březen 2007 @ 12:03:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
To je fakt škoda, hned bych ti tak začal říkat... :-))


]


schopny demagog??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 23. březen 2007 @ 14:53:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reformovany prepac ....:-))) ale Lukin a ... schopny demagog?  :-)))) Nesuhlasim. Najma z vyrazom "schopny" :-)))) ale pozri, kazdy ma pravo vyznavat akekolvek nabozenstvo. Lukin sa rozhodol pre rimsky-katolicizmus, a na zdovodnovanie svojej viery pouziva napriklad nadavky alebo rozpravky o cervenej ciapocke ... (zavisi od nalady ...) . Velmi Ta prosim aby si zvážil ci je vhodne citovat Bibliu. Nieje to zbytocne ??? Pismo nieje pre katolika viac ako ich vymysli v ich katechizme ...


]


Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 22:20:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Podivejme se na osmou kapitolu Prvniho Listu Korintskym...:


8,1 Pokud jde o maso obětované modlám, víme, že 'všichni máme poznání'. Poznání však vede k domýšlivosti, kdežto láska buduje.
8,2 Jestliže si někdo myslí, že něco už plně poznal, ten ještě nepoznal tak, jak je třeba.
8,3 Kdo však miluje Boha, je od něho poznán.
8,4 Pokud tedy jde o to, zda se smí jíst maso obětované modlám, víme, že modly ani bohové tohoto světa nic nejsou a že jest jen jeden Bůh.
8,5 I když jsou tak zvaní bohové na nebi či na zemi - jakože je mnoho takových bohů a pánů -
8,6 - my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho.
8,7 Ale všichni nemají toto poznání. Někteří jsou až podnes tak zvyklí na modly, že jedí toto maso jako oběti modlám; Jejich svědomí je nejisté, a proto je poskvrněno
8,8 Pokrm nás Bohu nepřiblíží; nejíme-li obětované maso, nic neztrácíme, jíme-li, nic nezískáme.
8,9 Dejte si pozor, aby se tato vaše svoboda nestala kamenem úrazu pro slabé.
8,10 Když někdo tebe, který máš poznání, uvidí za stolem v pohanském chrámě, zda tím nepřivedeš svědomí toho slabého bratra k tomu, aby také jedl maso obětované modlám?
8,11 Jenže tak bude ten slabý tvým poznáním uveden do záhuby - bratr, pro kterého Kristus zemřel!
8,12 Když takto hřešíte proti bratřím a ubíjíte jejich slabé svědomí, hřešíte proti Kristu.
8,13 A proto: je-li jídlo kamenem úrazu pro mého bratra, nechci už nikdy jíst maso, abych nepřivedl svého bratra k pádu.

Lukine, ty mas mozna plne poznani backgroundu ucty k panne Marie. Ale ma treba toto poznani kazdy, kdo te treba uvidi, jak uctivas Pannu Marii? Nemuze se tve chovani stat prave takovymto kamenem urazu, pro ktery ne plne poznane bratra privedes k modlarstvi?

Tve vety mi pripadaji trosku jako krouceni slov a dojeni jalovice. V podstate rikas, ze Panna Marie ma sve atributy skoro "na zaprenou." Ze je ziskava tak nejak "pasivne", nejak "amo." Ale tyto atributy Panny Marie u plne neuvedomeleho cloveka, ktery tento background nezna, muze prinest spatne ponauceni, ktere ho dovede  k modlarstvi (napriklad k ucte Panne misto Stvoriteli) a skrze tohotot spatneho ponauceni rovnou do smrti.

Vezmes si to na svedomi?

Ne vse nam prospiva a ne vse prospiva nasim bratrum.

Hovoril jsem s jednou katolickou sestrickou. Ta  mi rikala, ze Pannu Merii citi vsude kolem sebe. Ale kde potom ma prostor Kristus?

Chovani katolicke cirkve, minimalne pri pohledu z vnejska, vypada jako modlarstvi a odpuzuje mnoho lidi, kteri pak toto (omylem) si muze spojit s krestanstvim.

Hovoril jsem s jednou islamkou, ptal jsem se ji, proc prijala Mohameda. V jeji odpovedi bylo na prvnim miste krestanske modlarstvi, modlarstvi v ucrte Jezisovi a v Panne Marii.




]


Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 25. březen 2007 @ 23:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagog skutocne zasnem nad Tvojou argumentaciou ale dovolim si Ta upozornit ze nikde v Pisme niesu vyzvani ludia zaoberajuci sa spiritizmom alebo babylonskym okultizmom uctievania kralovnej nebies k tomu aby svoje modlarstvo ukryvali ale k tomu aby ho opustili. Ty vlastne lukina nabadas k tomu aby svoje modlarstvo maskoval ... Zoberies si to na svedomie ????

Marianske modlarstvo je dovodom preco nemozu byt krestanmi miliony ludi .... nielen niektori mohamedani.


]


Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:14:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ale Gojime,
pises: udia zaoberajuci sa spiritizmom alebo babylonskym okultizmom uctievania kralovnej nebies..

Prece k tomu, aby bylo pripomenuto, ze uctivani  Panny Marie je bbylonsky okultismus kralovny nebes, mam tebe a reformovaneho, nac nosit drivi do lesa a podruhe pect uz jednou upeceny chleb? Zvlast, kdyz nemam podrobne informace o babylonskem nabozenstvi, na rozdil asi od tebe, tudiz se k tomu nemuzu vyjadrovat:-)




]


Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 26. březen 2007 @ 13:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Milý demagogu, je-li mariánská úcta (kterou neztotožňuji s modloslužebným klaněním, z něhož jsem mnohými neznamlými věci stále obviňován) správná a pravdivá a od Boha, není se čeho bát.

Před nevěřícími bych mohl třeba mlčet i o Kristu, aby se náhodou pro ně Kristus nestal kamenem úrazu, vždyť pro nevěřící je víra v Ježíše Krista naprostým bláznovstvím!

Jinak k modloslužbě může člověka vést cokoliv, např. věci každodenní potřeby, máme je snad proto přestat užívat?

Napsal bych ti o mém vztahu s Marií více, ale vím, že by to na GS bylo pouze zneužito (ne však tebou), proto si to ponechám pro sebe.

Ta výmluva muslimky je pravděpodobně jenom výmluva. Vždyť má za modloslužbu i naši božskou úctu k Ježíši Kristu, podobně jako (kdysi i dnes) Židé.

Je-li poznání o Marii od Boha (a já věřím, že ano), pak se není čeho bát. Vše, co nám Bůh skrze Ducha svatého dává znát, je pro naše dobro i spásu.

Pokoj tobě, bratře!

Lukáš Drexler


]


Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:30:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Milý demagogu, je-li mariánská úcta (kterou neztotožňuji s modloslužebným klaněním, z něhož jsem mnohými neznamlými věci stále obviňován) správná a pravdivá a od Boha, není se čeho bát.

Před nevěřícími bych mohl třeba mlčet i o Kristu, aby se náhodou pro ně Kristus nestal kamenem úrazu, vždyť pro nevěřící je víra v Ježíše Krista naprostým bláznovstvím!


Muze byt spravne a pravdive neco, co od sebe rozdeluje krestany? Nebo chces rikat, ze jedinni pravi krestane jsou v katolicke cirkvi?
Jezis Kristus od sebe oddeluje verici, od neverici, ty, kdo jdou k svetlu s temi, co patri tme. Ale Panna Marie od sebe oddeluje ty, c patri Kristu!  Myslis si, ze pokonra Panna Marie by si prala byt kamenem urazu mezi krestany?

Muzes dat ruku do ohne, ze zadny, kdo se klani drveneym madonkam a  liba nohy sochy apostola Pavla  ve svem srdci nemodlari? Muzes strcit ruku do ohne z to, ze kazdy katolk toto chape spravne?  Nemuzes li, paks e jedna o podobnny priklad, na ktery narazi apostol Pavel. Pavet take neresi, jestlize je pojidani masa obetovane modlam spravne, ci nespravne, skodlive ci neskodlive, ale jake je dane ovoce? Nebot ne vse PROSPIVA, jednotlivcum a celku.

Takze shrnme si to. Na jedne strane je ucta k Panne Marii jednim z duvodu rozdeleni krestanstvi a na strane druhe muze vest ne zcela informovane veici do zahuby modlarstvi. Tvuj spravny postoj srdce bloudici ovecka nevidi, vidi jen, ze se napriklad klanis nejake sose z dreva ci kamene. Z vnejsku oba delate totez, klanite s epred sochou a presto (mozna) ne. Tvuj priklad muze vest neinfomrovaneho, sptane informovaneho, spatne chapajiciho ci zbloudileho krestana primo do zahuby.

Nemyslim si, ze by pokorna Panna Marie chtela byt rpicinou neceho takoveho.

Bible na vicero mistech uci, ze rozdeleni krestanu je z tela, ne z Ducha.

Římanům 14,15
Trápí-li se tvůj bratr pro to, co jíš, nežiješ už v lásce. Neuváděj tedy svým jídlem do záhuby toho, za nějž Kristus umřel.

Myslis si, ze zde mluvi Pavel POUZE o jidle?

14,1 Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se sním o jeho názorech.
14,2 Někdo třeba věří, že může jísti všechno, slabý však jí jen rostlinou stravu...
14,13 Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.
14,14 Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě, ale tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté.
14,15 Trápí-li se tvůj bratr pro to, co jíš, nežiješ už v lásce. Neuváděj tedy svým jídlem do záhuby toho, za nějž Kristus umřel!
14,16 Nevydávej v potupu to dobré, co jste přijali.
14,17 Vždyť království Boží není v tom, co jíte a pijete, nýbrž ve spravedlnosti, pokoji a radosti z Ducha svatého.
14,18 Kdo takto slouží Kristu, je milý Bohu a lidé si ho váží.
14,19 A tak usilujme o to, co slouží pokoji a společnému růstu.

14,19 A tak usilujme o to, co slouží pokoji a společnému růstu.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Úterý, 27. březen 2007 @ 15:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Milý Demagogu,
 to, co rozděluje křesťany, není Maria ani mariánská úcta, ale dva druhy hříchu (dědičný a osobní) a nevědomost, a také kombinace těchto skutečností.

S pozdravem Lukáš Drexler


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 18:29:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ze neni?
Tak se podivej kolem sebe...
A neposlouchej pouze, ale i naslouchej.

Neodpovedel jsi mi na otazku: Muzes  dat ruku dio ohne za kazdeho katolika, ktery si klekne pred sochou Panny Marie anebo nejakeho svateho? Ze kazdy z nich skutecne kleci pred Bohem a ne pred Pannou Marii ci pred tim svatym?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 18:32:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jestlize kleci pred Bohem, nebudi spise zdani, ze kleci pred Pannou Marii ci pred svatym? A budi li takoveto zdani, neni to onim kamenem urazy, co vede slabsiho bratra rovnou do smrti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Středa, 28. březen 2007 @ 20:05:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"Neodpovedel jsi mi na otazku: Muzes  dat ruku dio ohne za kazdeho katolika, ktery si klekne pred sochou Panny Marie anebo nejakeho svateho? Ze kazdy z nich skutecne kleci pred Bohem a ne pred Pannou Marii ci pred tim svatym?"

Demagogu, nevím, proč bych měl za ně dávat ruku do ohně.
 Lukáš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 22:30:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To jsem, Luky, vysvetlil vyse.
Jedna se o to, aby ses ty svym chovanim nestal kamenem urazu pro sve bratry. Aby jsi ty svym chovanim nevedomky nepodporil blud, ktery ten ci onen ma v srdci.
Takze, jestli existuje riziko, ze nekdo se pri uctivani Marie a svatych dopousti modlarstvi, a jestlize te ten ci onen uvidi, jak uctivas Boha pred obrazkem toho ci onoho tim ci onim zpusobem,nepodpori to v nej jeho blud?
Precti si jeste jednou Rimanum 14 kapitolu, prvni list korintskym 10 kapitolu a prvni kor 8 kapitolu 10-11:

8,9 Dejte si pozor, aby se tato vaše svoboda nestala kamenem úrazu pro slabé.
8,10 Když někdo tebe, který máš poznání, uvidí za stolem v pohanském chrámě, zda tím nepřivedeš svědomí toho slabého bratra k tomu, aby také jedl maso obětované modlám?
8,11 Jenže tak bude ten slabý tvým poznáním uveden do záhuby - bratr, pro kterého Kristus zemřel!
8,12 Když takto hřešíte proti bratřím a ubíjíte jejich slabé svědomí, hřešíte proti Kristu.
8,13 A proto: je-li jídlo kamenem úrazu pro mého bratra, nechci už nikdy jíst maso, abych nepřivedl svého bratra k pádu..





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Středa, 28. březen 2007 @ 23:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Demagogu, existuje riziko, že někteří jedinci budou chápat křest magicky, tedy např. jako jakousi ochranu božstva před zlem ap. Máme snad proto přestat křtít??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 03. duben 2007 @ 21:00:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Je tu jeden rozdil, Luky...

V Bibli je prima vyzva ke krteni, ale jiz ne ke klaneni se pred obtazkami svatymi. Proto nemuzes smesovat jedno s druhym.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 18:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: ale dva druhy hříchu (dědičný a osobní)

A ten hrich, to je na "ktere strane?" Nejsem li katolik, nebot se nechci klanet Panne Marii, jsem pro to hrisnikem? Je spasa ve vire v Syna Boziho anebo v primluvnou moc Panny Marie na Syna Boziho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:35:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Jinak k modloslužbě může člověka vést cokoliv, např. věci každodenní potřeby, máme je snad proto přestat užívat?

Jeste jsem nevidel zadny kostel, kde by se napr pred zaramovanou tisicikorunou shromazdovali krestane, aby se spolecne pred touto bankovkou klanili, klekali, modlili se...


]


Muzes mi Lukine "vlozit ruku do ohne..." (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:37:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Rozumis? Tu jde o priklad. O priklad, ktery jeden "informovany" krestan muze davat neinformovanemu, nevedomky ho utvrzovat v bludu a tim ho odvadet od Krista. Muzes mi vlozit ruku do ohne za to, ze se tak pred sochou Panny Marie nedeje?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
PS: I  tisicikoruna muze byt pozehnanim od Pana Boha. Vzdyt i v Modlitbe Pane se modlime: Chleb nas vezdejsi dej nam dnes. Take takovato tisicikoruna muze byt darem od Pana. Je etdy vhodne ji zaramovata pred ni klekat, modlit se, zapalovat svicky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:50:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Lukine,

Církev se řídí učením APOŠTOLŮ. Nikoli učením někoho, kdo přišel AŽ PO NICH. A apoštolové o nějaké "mariánské úctě" neučili VŮBEC NIC. Ani hlásku.

Kdyby byla tzv. mariánská úcta tak důležitá, určitě by se o ní některý z apoštolů alespoň JEDNOU zmínil. NESTALO SE TAK.
Jediným koho vyvyšovali a oslavovali byl Bůh a Pán Ježíš Kristus. A to je znak a práce Ducha svatého ( Jan 15,26 // Jan 16,14 )

Jak by potom mohla být mariánská úcta z Boha?


]


katolik-lukin prirovnava ucenie Pisma k filmu Shrek (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 19:40:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Gregorios, ja len jednu malu poznamku. Katolici neveria ze Pismo je Bozie slovo, pre nich su to nejake spisy ktorych vyvoj nieje ohraniceny a preto si ho mozu doplnat cim chcu (teda napriklad aj ucenim o bozskosti katolickej marie prevzatej z Babylonskeho modlarstva) ... to znamena ze citacie s Pisma su pre katolikov nepodstatne a nezavazne. Zavazne je len ucenie koncilov, ktore urcuju co je "in" a co nie. Ked katolikovi hovoris co je a co nieje v Pisme, znamena to pre neho nieco ako citanie rozpravok a preto katolicizmus nezaradujeme medzi krestanske cirkve a katolikom je potrebne niest evanjelium uplne od zaciatku. V jednom clanku katolik-lukin prirovnava ucenie Pisma k filmu Shrek a biblicke argumenty ironizuje citaciami rozpravok, cim dava na javo to, co pre neho Pismo naozaj znamena. To je to kam okultny katolicizmus vedie ....


]


Re: katolik-lukin prirovnava ucenie Pisma k filmu Shrek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Gojim,

s tím se nedá než souhlasit. ŘKC jako celek není křesťanská Církev. Patří k ní pouze ti z katolíků, kteří v srdci skutečně uvěřili v Krista
a na tom základě byli znovuzrozeni. To, že jsou pak dále obětí falešného učení, je už druhá věc, která nesouvisí se spasitelnou vírou.

Právě tak jako to nesouvisí u protestantů, kteří jsou začleněni ve falešných charismatických kruzích apod. a kteří na počátku svého duchovního života uvěřili v Pána Ježíše.

Obě dvě skupiny věřících přijdou o svoji odměnu ( nevstoupí do Království ) a sklidí trest. Nepřijdou však o věčnou spásu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 08:47:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych dodal, že apoštol Jan nám napsal:


"My ( myslí tím apoštoly ) z Boha jsme. Kdo zná Boha, poslouchá NÁS. Kdož není z Boha, neposlouchá NÁS. A po tom poznáváme ducha pravdy a ducha bludu." ( 1Jan 4,6 ).


Srovnejme proto učení katolické církve o Marii s učením Pána Ježíše a apoštolů, a zjistíme snadno, že katolická církev NEPOSLOUCHÁ
APOŠTOLY. Poslouchá lidi, kteří přišli desítky nebo stovky let PO apoštolech, a kteří úplně převrátili učení apoštolů.

To samo o sobě je důkazem, že mnoho z učení ŘKC pochází z ducha BLUDU a ne z Ducha svatého.

Již tzv. církevní otcové PŘESTALI POSLOUCHAT APOŠTOLY a tento jev pokračoval a rozvíjel se dál. Výsledkem je bludné učení
katolicismu. Ovšem, abychom byli spravedliví, protestantismus nezůstal příliš pozadu v systematickém odchylování se od učení apoštolů.

Naší jedinou šancí na nápravu je zkoumání apoštolského učení a NÁVRAT K NĚMU. To nás může sjednotit.

Jasným příkladem toho je sama katolická církev. Má jednotné učení a z toho vyplývající JEDNOTU, která dosahuje dostatečné pevnosti.
I když v ŘKC dochází k názorovým štěpením, nedochází v ní příliš často ke skutečnému rozdělení. Pokud vím, tak k tomu došlo jen jednou ( r. 1054 )

Katolická jednota je však založena na jednotném učení, které ale NENÍ UČENÍM APOŠTOLŮ.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 09:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokonce to jde až tak daleko, že sám apoštol Pavel píše Galatským, že i kdyby ONI ( apoštolé ) jim najednou kázali NĚCO JINÉHO, než doposud, ať jsou prokletí. Ani samotní apoštolé nemohli náhle ZMĚNIT původní učení. ( Ga 1,8 ).


]


duchovny rozsah kliatby ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 27. březen 2007 @ 18:50:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja viem. Lenze keby duchovny rozsah tejto kliatby zostal aspon za branami kc ... pre ludi ktori sa pre neho dobrovolne rozhodli, lenze sucasna situacia je taka ze podpisanim dokumentu charta ecumenica sa vazeni predstavitelia evanjelikalnych cirkvi rozhodli vplyv "ineho evanjelia" zaniest priamo do svojho stredu. Zaviazali sa k spolupraci na katolickej eucharistii, ktora nema s ponatim poslednej vecere nic spolocne, jej korene pochadzaju s okultneho pohanstva. 

Infiltratori vedu krestanov k tomu aby nad tym mavli rukou a klamu okolie tym ze ide o tretotriednu zmluvu ... ale clovek ktori pozna ponatie "zmluvy" podla Pisma vie aky to bude mat duchvny dosah v celku ... 

Mily gregorios. Zmluvu s katolicizmom nepodpisali charizmatici ...Boli to zastupcovia tradicnych evanjelikalnych cirkvi. Za charizmaticku by sme s nich mozno mohli oznacit AC ...aj to neviem presne, nakolko neviem o oficialnej definici toho kto to vlastne charizmatik je.

Je to celoplosna zalezitost ktora sa moze dotknut celeho spektra evanjelikalnych spolocenstiev od tych najvacsich az po tie mensie, rodinne alebo menej viditelne ....










]


Re: duchovny rozsah kliatby ... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 19:38:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gojime,

ano. Představitelé, kteří podepsali Chartu, uzavřeli smlouvu se smrtí. Charismatici to nepodepsali, samozřejmě, protože ti ani neuznávají denominace. Což je správné. Ale charismatici zase mají jiné vážné odchylky od apoštolského zjevení. AC není denominace, která se počítá k charismatickému hnutí. Jde o letniční denominaci. Už to, že to je denominace je důkazem, že nepatří k charismatickému hnutí. To, jak známo je však velmi zpřízněno s ŘKC.

Tradiční církve většinou chartu podepsaly. Ale čemu se divíš? Je to normální proces odpadnutí pod taktovkou antikrista. Bůh toto předpověděl a tak se také stane ( 2Tes 2,9-12 ). Nyní jde jen o jednotlivce v tomto Babylonu, aby to vše uviděli a vyšli z toho. V tom jim ale antikrist rafinovaně a lstivě brání falešným pojetím lásky a jednoty na úkor pravdy. A na to se většina naivních věřících velmi snadno chytne a nechá se tak oklamat a zaplete se do této sastanské pasti.


]


Preco Maria place ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 21:54:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily neprihlaseny.

Maria sa bude s Vami raz pred Bohom sudit za tie bludy co o nej hlasate a za to ze ste ukradli jej meno a ulohu v evanjeliach,  aby ste s nej spravili modlu z Bozskymi vlastnostami, ktore jej neprinalezia. (na sposob babylonskej semiramis)

Maria, pokial je vobec vzkriesena - z vasej tvrdohlavosti a neochoty brat Bozie slovo vazne - plače. Vy mate plne usta Marianskej ucty ale pritom prekrucate jej slova, jej zivotne dielo, jej poslusnost pokoru a oddanost Bohu.

Biblicka Maria totiz tvrdila Lukáš 1:46  

Vtedy povedala Mária: Velebí moja duša Pána a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi ...

vy ste to ale cele prekrutili a babylonska modla, demon ktori sa zjavuje ako biblicka maria v medzugori, tvrdil uplny opak:

Vybizim vas aby ste sa mi otevreli tak, ze skrze kazdeho s vas ja budu moci zmenit a spasit tento svet kteri je plny hrichu a zlych veci ...



Pozri vynikajuci rozbor marianskeho modlarstva v knihe Jim Tetlow: Spravy s nebes.


K teme:

Preco Maria place ...










Re: Preco Maria place ... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:56:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Gojime,

tak tak. Jak už jsem psal jeden vtip:

///Dívají se z nebe Pavel, Petr a Marie a vzpomínají, jaké to bylo na zemi. „Já bych se ještě jednou rád podíval k Damašku,“ říká Pavel, „tam mne Pán Ježíš zastavil poprvé.“ „Já bych se rád podíval do Říma,“ povídá Petr, „prý mi tam postavili nádhernou baziliku, tak bych ji rád navštívil.“ A Marie si povzdechne: „Já bych se moc ráda podívala do Medžugorie.“ „A prosím tě proč zrovna do Medžugorie?“ „No, protože jsem tam ještě nikdy nebyla…“///


]


Re: Re: Preco Maria place ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 22:02:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))) ... len neviem ten Peter ... keby vedel z akych penazi a preco bola ta bazilika postavena ... ci by tam vobec siel ...ale inac si ma fakt pobavil ...:-)))


]


Re: Re: Re: Preco Maria place ... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 08:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime,

to máš pravdu s tou bazilikou. To tam nějak nesedí. Ale důraz je zde hlavně na názor Marie.


]


Re: A ještě jednou speciálně pro Gójima (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 25. březen 2007 @ 07:44:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby ses radsi kal z toho hrichu uctivani teto Panny, kterou zde uvadis. To neni matka naseho Pana. Zavcas cin pokani a odvrat se od takovych bludu a dej slavu tomu, ktery si ji svou krvi zaslouzil.



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy