Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116606197
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: S ODSTUPEM ČASU A JINDY
Vloženo Pondělí, 06. srpen 2007 @ 07:09:10 CEST Vložil: gojim

Poezie poslal Nepřihlášený

Moje "patlaniny" dávají smysl,
když si je člověk pomalu přečte,
a někdy,
větu od věty,
se nad tím zamyslí.

Ukaž mi nějakou takovou,
moji vlastní patlaninu,
a najdeš tam
– myslím -
kus světla.

Udělej si ale pokus,
a dej tomu komentáři více času,
a zastav se nad větami...
zjištíš,
že nesou pravdu.
A o to jde předně.

Není pro mne tak důležité,
kdy se ti zdá můj text složitý,
či kdy nelze přečíst jedním dechem,
ale musíš se prostě zastavit,
jinak ho nepochopíš,
....jako kde je nepravdivý,
to je pro mne důležité.

A je to - myslím - pravda,
i u tohoto extrémního příkladu,
onoho komentáře,
pod kterým vznikl tento nápad,
který jsi nyní zrealizoval,
jistě pod vedením Ducha Svatého.

Pokoj Tobě
(vážil jsem, myslím-li toto přání upřímně)
... ano, zcela,
tentokrát se "tělo" vůbec neozvalo,
...nerozumíš?
..není chyba ale na vysílači ...)

Ne, nechci tvůj "argument" zhodit,
poukazem na něčí neidentitu,
opravdu ne,
ale prostě mne to tak napadlo,
jestli se znáte?

- jinak vážně řeknu,
že kdo to stíhá číst vše,
určitě je asi vyčerpaný,
já to píšu spíše s tím úmyslem,
že vím,
že Bůh někdy může vést k různým textům,
ve své časy,
a pak taky mluví ..

I když to píšu teď frekventovaněji,
neočekávám u všeho,
že čtení toho bude probíhat stejně rychle,
ale klidně třeba až s odstupem a jindy...


Originál zde: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6261



Podobná témata

Poezie

"S ODSTUPEM ČASU A JINDY" | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: S ODSTUPEM ČASU A JINDY (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 16:15:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neprihlaseny prihlas se. Jsi uplny poeta. To se ti tedy povedlo.



Re: S ODSTUPEM ČASU A JINDY (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 16:49:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poezii jsem v tom tedy nepoznal. Kdybys to nepsal po verších, kde se mimochodem nerýmuje ani nadpis se závěrem a napsal to za sebe, mohl bys to nazvat třeba Jalová úvaha a dát to příště mezi články jako prózu. J.Farel



Vážím si upřímnosti Jiřího Krupy (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Středa, 08. srpen 2007 @ 11:27:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)

Nevím jaký smysl sledoval anonym vytrháním vět z Jirkových komentářů, ale i s odstupem od té doby co to tady na Grano Salis  Jirka Krupa psal, si ho vážím.

Psal upřímně, tak jak to cítil - k tomu prostě patří i zabývat se tím, jak to asi čtenáři přijmou a pochopí, svými pochybnostmi, pohledem co a jak myslí, když to píše.

Jistě svou upřímností a naivitou a pravopisnými chybami a neprofesionálním zpracováním nemohl géniúm typu Aleše France tady na GS konkurovat.

Ale jeho stránky Joelnet byly dobré dílo, kde jeho články sdělovaly v úplnosti jeho názory a postoje. Jako takového jej pokládám za nadšeného charismatika, ve kterém není kouska lsti.

Kéž by jeho slovy - neprobíhalo čtení stejně rychle jako psaní.

jarda





Re: Vážím si upřímnosti Jiřího Krupy (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 08. srpen 2007 @ 15:30:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako takového jej pokládám za nadšeného charizmatika, ve kterém neni kouska lsti.

Většinou se tu setkávají lidé s úplně jinou polaritou vnímaní charizmatiků.

Já jsem zas nahlédnul několik skalních charizmatiků, které bych klasifikoval, co melodie věty podobně, ale přesto diametrálně jinak.

Mnoho z těch které z této oblasti znám bych označil takto.

Pokládám jej za vyčůraného charizmatika ve kterém není kouska cti. (nicméně tvého charizmatika nesoudím) Farel


]


Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Pátek, 10. srpen 2007 @ 08:53:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Fareli,

děkuji, že rozlišuješ i mezi charismatiky. Pokud máš špatné zkušenosti s některými z nich, tak se určitě o nich můžeš takto vyjádřit. Já znám charismatiky pouze z dálky, když se nějak blížili (KS, JB, CHO), tak mě cesta vedla vždycky jinam ...

Nevím tak, zda je Jirka charismatik, nebo mu takovou nálepku jen někdo přidělil, či ji do něj natlačil, podle jeho komentářů a článků tady i na jeho stránkách, jej pokládám za křesťana, který přijímá vstřícně všechny dary, které mu život přináší tj. např. modlitby v jazycích, vedení Duchem svatým i skrze vidění a zázraky. Ani já ale proti těmto skutkům apriori nic nenamítám, vše je ale nutné zvažovat zda je to od Boha a k jeho slávě.

Myslím, že se ale ke všemu staví i dostatečně sebekriticky - to je snad patrno z těch vytržených citátů.

A aby bylo jasno - nemyslím si, že autor (anonym), který ty útržky poslal jako poezii - je sám Jirka. Spíš někdo komu tady na Grano Jirka chybí - ať už z pozitivních důvodů (přínos jej číst) nebo negativních (možno na něj bezvadně reagovat).

jarda




]


Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl jsem přítomen tak až teď.

Jirku vůbec neznám a prvotně jsem se vyjadřoval k té formě jakou byly verše v uvozovkách napsány.

Termín charizmatik ve kterém není kouska lsti mě však spolehlivě zvedá ze židle. Já rozlišuji charizmatiky pouze na manipulující a manipulované. Je dost dobře možné, že Jirka je pouze manipulován, o co je však na tom lépe, než ten který ho manipuluje. Vzhledem k tomu, že jablko nepadá daleko od stromu je velmi pravděpodobné, že pouze kousek za hranicemi svého sboru už není Jirka manipulovaný, ale manipulující. Čím více charizmatismus nahlížím, ze všech stran, uvedený model se mi moc nemění. Není li v Jirkovi kouska lsti, je v charizmatickém prostředí velmi snadnou kořistí. Kdysi jsem dostal letáček jednoho charisboru (který mimochodem je na tom už tak dobře, že v rámci jednoty a samostatnosti  opustil i rodná KS). Bylo na něm na první stránce napsáno" Jsme tady pro Vás" a čísi neumělá ruka tam dopsala, "až do té chvíle, než tu budete vy pro Nás." Je to celkem výstižné. Mohl bych to vyjádřit jinak a sice jak se ze zachráněné a bohulibé ovečky stává tupá ovce. Málokdo analyzuje, kde došlo ke ztrátě boží identity božího dítka. Nepopírám, že jsou mezi charizmatiky upřímně věřící, ale mám čím dal tím opodstatněnější obavy o tom, že charisystém je nakonec převálcuje do požadovaných tvarů a rozměrů. Staré denominace tyto formy "církve" většinou eliminují jen co nahlédnou, že je jejich hlavním cílem uzurpace moci. Forem charizmatických pojetí je velmi mnoho a i když mají spoustu jednotných poznávacích znaků manipulace většinou vítězí. Je to jako s těmi hlodavci (slabší nátury si mohou představit třeba veverky), kteří byli ve velkém počtu uzavřeni do místnosti ze ktéré nebylo úniku, kupodivu nezačli vytvářet jakési sjednocené veverčí emiráty, ale navzájem se sežrali a zcela ve směru proroctví Dereka Prince zůstal jen jeden nejlepší, největší, nejchytřejší, který usedl na trůn.Pa Farel


]


Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:25:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Já rozlišuji charizmatiky pouze na manipulující a manipulované.

Je vidět,
Joe, že nejrozumější věci píšeš, když nepíšeš vážně. S těmito postoji by sis rozuměl s mými komunistickými učiteli. Ti ale nevěděli, co znamená "charismatik", a rozšířili tento bystrozraký soud prostě na křesťany.

Olin


]


Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:58:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z komunistickými učiteli si nerozumím protože žádné takové nemám a projevil li se někdo jako komunistický učitel vezmi ujištění, že zcela jistě nebyl můj. Zato tvé přivlastňovací zájmeno zdá se hovoří o mnohém. Z komunisty mám své zkušenosti a jsem si celkem jist, že bohatší než ty tvoje. S charošema je to podobné. Je něco jiného o dané problematice číst a zkoumat ji zvenku a něco jiného dlouho v těchto systémech žít. A to ty všechno Olčo postrádáš i když se na první ( a možná i na druhý pohled ) zdá že jsi takový velký znalec. Pa Farel


]


Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:04:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo? Tys nechodil do školy? Pokud vím, tváříš se tu v kyberprostoru, jako že jsme vrstevníci.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:47:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To sice jsme to je ale zhruba vše. Ten přístup se liší celkem diametrálně. Jinak vnímali velkou stranu ti, co s ní vyli. Pak ti co s  ní vyli, ale  neradi. Pak ti co s ní nevyli rádi. Pak ti co s ní nevyli vůbec a pak ti, co vyli proti. Kam by ses tak zařadil ? Hned za Magora, za Havla nebo za frontu na maso. Poškozenost svědomí pracuje mnohdy i celkem jemnými nuancemi. S charošema je to podobné. Jak říkal váš emeritní D.D. člověk je infikován menším množstvím křesťanství aby byl vůči němu následně celkem slušně imunní. A u charošů je to podobný. Prvotní náznak duchovních příslibů při obrácení většinou vymizí a lidé místo aby žili své křesťanství mnohdy bez nějakých výrazných pocitů a emocí zabřednou do kauzálního systému, který udržuje a výrazně určuje sám velký charobratr podle vzoru já jsem tady vedoucí. A opět záleží kam až si to člověk pustí. Já to měl dost hluboko, ale moje vytí velmi zesláblo a to až do minimálně slyšitelných dimenzí a pak jsem teprve s překvapením zjistil, že mé sténání bylo prezentováno jako vytí proti, bylo celkem výrazně zesíleno a použito poropagandistickým způsobem pro posílení lidového vůdce v jeho neotřesitelné a těžké úloze. Jinými slovy Ježíš na sebe nechal plivat, nechal se bičovat, nadávat si atd. abychom mi takovéto věci nemuseli prožívat. To že jsi to Olčo nezažil o ničem nevypovídá snad jen o tom, že by ses neměl účastnit hovorů o věcech o nichž nic nevíš. Tvé tendence tyto věci zazdít nebo bagatelizovat jsou skoro pověstné. Já ti ale můžu naoplátku a myslím, že doživotně slíbit, že jakmile budu mít prostor a čas komouše i charoše nějakým způsobem nakopout do pozadí (myslím, že pán mluvil o tváři tak předpokládám, že pozdí je povoleno) budu vždy připraven.howgh Farel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. srpen 2007 @ 10:35:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, tak do školy jsi chodil, ale komunisti tě asi neučili, anebo už nevíš co.
Nejsi ani zmanipulovaný, ani manipulující, jen vyšeptalý. Lehce zmanipulovaně ale vypadáš, podle té chuti na komouše a charouše.
A sázíš okolo sebe dědečkova moudra "Jó to byste museli zažít, děti!"
Pěkný. Já žiju v charismatickém prostředí už 24 let., a to velmi aktivně. Je to málo, že? Asi si budu muset přečíst nějakou knížku.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 21. srpen 2007 @ 13:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, že je to málo. Je to zoufale málo. Ty si Olčo jen takovej charizmateckej kecka, co do všeho potřebuje vnést nějaké opravné prostředky, že se ti jich ale nedostává, tě nijak netrápí. Ty jsi takový vrhač slov. Tvé emeritní záležitosti ti namlouvají, že už jsi starej mazák co všechno ví a všechno zná. A kdyby charoši provozovali nějaký vlastní biograf myslím, že madlo v tomto zařízení by bylo tvým rodištěm. Pa Farel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. srpen 2007 @ 13:19:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Charoši přece v jednom inkriminovaném městě provozují biograf! Já to musím vědět, já vím všechno.

Říkal jsem, že nejlepší věci píšeš, když to není vážně. To jde. Někteří jedinci sem píšou mnohem horší věci, a vážně!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišování (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 22. srpen 2007 @ 18:06:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tím se to všechno vysvětluje.


]


Neumějí odejít? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Úterý, 21. srpen 2007 @ 08:16:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak nevím, co bych ještě k článku dodal. Spíše než diskuse o CH, by mě zajímalo kdo a s jakým cílem sem ten článek dal. Jirka je zcela konkrétní osobnost, který žije nějaký život a snaží se někam směřovat, nevím ale co ten anonym.

Tedy k té diskuzi, co se rozjela:

K dělení na manipulující a manipulované - i takový pohled na církevní vztahy lze mít. Přijde mi ale jednoduchý a černobílý, takový svět ale osobně nepozoruji. Jistě, že každý vedoucí sboru nebo duchovní vůdce, vede a udílí rady svým žákům nebo spolubratřím. Každý učitel ve škole to dělá a není na tom nic špatného. Pokud má vedoucí nějaký názor na Boží vůli, tak jej presentuje svým ovečkám, to také přeci není špatné.

Mám proto dojem, že nějak někteří lidé neumí odejít z CH církve nebo sboru, aniž by neurčili nějakého viníka za tento odchod. Prostě nechápu, proč lze celkem snadno odejít z tradičních církví, ale z menších církví to už nejde a pořád s tím jsou nějaké problémy (CH, SJ). Beru, že se tam lidé stanou trochu závislí na svých vůdcích, ale neměly by ztrácet zdravý rozum, tam už není jenom odpovědnost na tom co vede lidi k blbnutí, ale i na těch lidech co se nechají blbnout. Znám pár lidí co odešli od SJ, je to na nich jen trochu znát, ale spíše je na nich znát, že jim jiné společenství více prospělo.

Jinak - taky tady moc nejsem, takže se Fareli neomlouvej, taky tady je dost článků, kde se můžeme prodiskutovat.

jarda


]


Re: Neumějí odejít? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 21. srpen 2007 @ 14:05:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednoduchý a černobílý svět. Je opravdu znát, že se ti podařilo charizmatismu uniknout i tvé úvahy jsou víceméně coby bylo, kdyby bylo. Vývin charizmatických společenství je ale velmi různorodý a má mnoho zákonitostí. Negativní příspěvky na adresu charizmatického hnutí a jeho forem jsou víceméně o tom, že pokud denominace, ve které se tito (vesměs teologicky a řekl bych mnohdy i jinak, nevzdělaní) vůdcové pohybují, nedohlíží na směřování těchto dominátorů, barevný svět víry se lehce dostane do černobílošedých odstínů.
Každý vedoucí sboru nebo duchovní vůdce, vede a udílí rady svým spolubratřím. To by byla přesně formulace kterou by tito vzdělanci použili pro sebe. Moje zkušenosti jsou však odlišné. Šeptandou vytváří kolem různých oveček pavučiny z nichž se nemohou dostat samy a ostatní k nim zaujmou postoj jako k černým ovcím. Diagnóza je prezantována jednoduše tak, že jsou za vším skryté hříchy a jestli dotyčný nebude naslovo poslouchat a činit pokání tak peklo už otvírá tlamičku. Vrátnici od pekla má tento dobrý pastýř stále pod kontrolou.

Charizmatický systém je prošpikován křížem krážem tuplovanou kontrolou takže vše funguje podle naprosto seriózních a slušných pravidel typu:" Ne, že bych chtěl bonzovat, ale hlásit se to musí." Vůdce tak ví o každém prdu a běda jak byl vypuštěn jeho směrem. To se z něj stává Mojžíš t.č. sestupující z hromů a blesků Sinaje.

Tvá úvaha o odchodu z těchto struktur odpovídá naivitě lidí kteří černobílou formu charizmatizmu nezažili ať už z důvodů, že ho nezažili vůbec, nebo kápli na slušně vychovaného kluka (vůdce), který minimálně alespoň ještě tuší, co je slušné chování a tak jsou v tomto společenství ještě nějaké barvy.Jinak to probíhá ale jako za komančů. Po desetiletí socialisticky zpracovávaní občané již přemýšlí socialisticky a svou klec neopouštějí i když je otevřená. U charošů je to stejné. Formování výjimečným učením, výjimečnými zážitky. Nedomnívám se, že by bylo hlavním cílem těch kterým se charoše podaří opustit určení viníka, jak píšeš. Spíše se domnívám, že viníka nehledají, neb je velmi složito tyto věci nahlédnout. Myslím, že hlavní myšlenka která vytane těmto exkomunikovaným ovcím na mysli je: "Tak jsem to přežil, děkuji ti Pane."

Proč je snadno odejít z tradičních církví? Píšeš, že by lidé neměli ztrácet zdravý rozum. Kde není, není co ztratit. Zdravý rozum je většinou členům černobílých společenství odebrán již na začátku. Je argumentováno třeba i Př 3,5. Jinak řečeno pokud máš zdravého vůdce tvůj rozum už je ti na nic. A to je zřejmě i důvod proč lidé z těchto společenství těžko a komplikovaně odcházejí. K odchodu je alespoň kousek rozumu třeba. Pokud se však stane ten zázrak a odosobněné ovečce se alespoň trochu rozumu vrátí, většinou má hned našlápnuto na jiné pastviny.

Změna je v tomto případě vždy pozitivní. Dokonce jsem náchylen doporučit na odbahnění i kratší dobu v katolických sádkách.

Ahoj Farel


]


Re: Re: Vážím si upřímnosti Jiřího Krupy (Skóre: 1)
Vložil: 19kopretinka v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 21:39:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jiřího kupy ze zubří?


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy