Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 209, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116640597
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný
Vloženo Úterý, 06. listopad 2007 @ 13:11:20 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jah

 

Olinův argument o "bezvýznamném obecním Františkovi" je zcestný

Diskuse nad první částí publikace Skrytá tvář charismatismu - I. Manipulace v charismatickém hnutí ukázala, že proti tomuto dílu vedou diskreditační kampaň pouze tři osoby: Historicky první předseda KMS Oldřich Kadlec, charismatický pseudoprorok Jiří Krupa a obhájce charismatismu z AC Petr Vlček. Jejich diskreditační kampaň je založená na několika málo argumentech, které neustále opakují.

Jedním z argumentů je tvrzení, že se jedná o "bezvýznamného obecního Františka" a jeho osobní selhání, přičemž tisíce lidí žije v charismatických sborech naprosto v pohodě a nejsou potrefeny úchylkami obecního Františka, proto nemůže jít o chybu systému charismatismu. Tento argument je asi nejlépe vyjádřen Olinem Kadlecem:

Žijeme v době kvasu, ne fundovaného systému. Charismatický systém nikdo nepostuloval. Pouze místní charismatičtí šéfičci fundují vlastní systémy tam, kde se cítí ohroženi buď bludy, nebo anarchií, nebo konkurencí. Oceán charismatického hnutí však nikdo nenacpe do kádinky tradičního sboru, aniž by to cákalo.

Tento argument je však naprosto zcestný.


Když si tuto situaci zanalyzujeme, zjistíme že se zde jedná o situaci, kde máme velké hnutí, na kterém participuje velké množství lidí, v tomto hnutí se objevují oběti některých exponentů hnutí.

V tomto jednoduchém rámci základních rysů této situace můžeme hledat analogie známých případů, se kterými jsme se již setkali. Pokud bychom tento Olinův argument analogicky aplikovali na situaci se stejnými základními rysy: hnutí-oběti-exponenti, například na nacionální socialismus v Německu, pak zjistíme, jak je tento argument absurdní.

Nacionální socialismus v Německu ve světle argumentace Olina a spol.:

Podle Olinovy argumentace by nacionální socialismus v Německu ve 30. a 40. letech minulého století neměl fundovaný systém. Byla to doba kvasu. Osmdesát miliónů Němců žilo spokojeně a nacionální socialismus pro ně analogicky podle Olina vykonal mnoho dobrého: zvedl zaměstnanost na 100%, stavěly se dálnice, budoval se průmysl, lidé byli spokojení a rozhodně se necítili jako oběti manipulace a zločinných praktik. A co oběti v koncentračních táborech?

Analogicky podle Olina to nebyla chyba systému, ale různých místních šéfíčků, velitelů lágrů, kteří si fundovali vlastní systémy, které produkovali oběti. Za to oceán národního socialismu podle Olinovy argumentace nemohl. Oceán národně socialistického hnutí přece nikdo nenacpe do kádinky koncentračního tábora, aniž by to cákalo.

Většina Němců dokonce neměla o obětech koncentračních táborů ani tušení. Propaganda jim servírovala obrázky šťastných vězňů, kteří byli prací převychováváni k novému řádu. Stejně jako propaganda v charismatickém hnutí ukazuje manipulaci a excesy jako potřebné a kázeň utužující nástroje, které slouží ke šťasnému životu všech charismatiků.

Podle Olinovy argumentace tedy za oběti národního socialismu nesli zodpovědnost pouze obecní Františci, šéfíčkové koncentračních táborů a nikoliv ideologie národního socialismu a jeho hlavy: Hitler, Himmler, Göring, Goebbels a další. Ve světle Olinovy argumenatace byli tito vůdci nacionálního socialsmu analogicky nevinní, stejně jako nacionální socialismus jako takový.

Všichni víme, že je to absurdní představa, která nám ilustruje, jak je argumentace O. Kadlece a spol. zcela zcestná.


Podobná témata

Charismatici

"Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 06. listopad 2007 @ 13:58:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potlesk!

My, kteří tady normálně diskutujeme s Liborem zvaným Ajsí o věcech, o kterých on podle vlastních slov diskutovat CHCE, vedeme - sic! -diskreditační kampaň.

Jaxevede správná krytycká dyskuze, nám právě předvádí jeden Talib. Ratatatata!

Počkej, ono ti dojde. Američani prý vynalezli čipy, které se budou válet u vás mezi kamením. Tak se naplní "kamení volati bude!"

Olin



Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 14:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz

Jahu

 1) nejsem prorok
 2) nevím, co chceš říct tím pseudoprorok

 Tvé oslovení už samo prostě je útočné, jak můžeme věřit v to, že chcete opravdu diskuzi, když dáváš k mému jménu taková slova,které vůbec nepomáhají. Pak se divíš, že se někteří s Vámi vůbec nebaví.

 3)Nevedu diskreditační kampaň. O kampani natož diskreditační...  proč o tom takto mluvíš? Jahu, proč takto jednáš?

  Dle Tebe je vše v těch prácích v poho, ok, charismatismus je dle Tebe špatný.

Proč označuješ lidi, kteří tam vidí něco zkresleně napsané a interpretované, hned takto útočně?

  Sami autoři říkají, že nejsou bezchybní, věří tomu, to mimo jiné znamená, že přece jejich práce nejsou nekritizovatelné.

Ano, vystavuji jeho práci kritice. (nebo diskuze má být jen absolutní souhlas?) A divej, ty přijdeš, začneš používat takové narážky "pseudoprorok atd.", vkládat motivy , viz "diskreditační kampaň".

 Říkáte, že Vám vadí, že charismatici prý některé věci a slova považují za nekritizovatelná, a hle, objeví se nesouhlas, polemika "prací stoupence Tvého tábora" a ten, kdo si o ní dovolí zapochybovat, už je "nepřítel".

Mrzí mne to!


Vyjadřuji se k tomu, co se týká mé osoby.

Je snad nemožné vystavit ten text pochybnostem? Nebo to je jasná nekritizovatelná věc?

Takže kritika charismatiků  je možná, a charismatici navíc učí špatně o nekritizovatelnosti autorit. Ale kritika opačným směrem možná není a jakmile někdo neosouhlasí, vystrnadíme ho, zesměšníme ho ("pseudoprorok") a nějak prostě použijeme kromě argumentů (to bych bral)  jakési takové mimo sdělení.

Dovolíš mi Jahu přistoupit k práci IC kriticky, nebo ji musím "slepě přijmout"?



Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: venca v Úterý, 06. listopad 2007 @ 16:57:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Perfektni! Naprosto souhlasím! Přesně to sedí.

Nemůžu mluvit za autora článku, ale to co napsal, je přesný:

diskreditační kampaň - na rozdíl od diskuse, kde se řekne argument jednou a když ho někdo nepochopí, tak se zopakuje, při kampani se ten omílá furt dokola až do zblbnutí a ne kvůli tomu, s kteým se dskutuje, protože ten ho už umí nazpaměť, ale kvůli lidem co čtou ta svědectví, aby to měli furt na očích, a to tihle pánové skutečně dělají až je to nechutný.

pseudoprorok - to je přesný, jasně že J. Krupa není prorok, ale hraje si na něj a s tím proroctvím o Paroubkovi to jenom potvrdil

útočný oslovení to není - prostě jah nazval věci pravým jménem

O.Kadlec a spol s IC 434 nediskutujou ale vedou proti němu a jeho dílu kampaň - nediskutujou k věci, ale nejdřív omílali, že to není podepsaný, pak chtěli vědět jména kritizovanejch vedoucích, pak se vysmívali svědectví, protože ti vedoucí jsou bezvýznamný atd. takže jejich "diskuse" byla o tom, jak celý dílo shodit a ne diskutovat k těm charismaticým problémům.

To samý se ukazuje i teď na těch komentářích O. Kadlece a J. Krupy k tomuto článku: nediskutujou k argumentaci jaha, která je fakt přesná, ale šijou do autora a hledají blbinky, kterýma by jeho článek shodili.




Reakce na zmiňovaný argument (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 17:20:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Diskreditační kamaň ?

Pak nechápu, proč se znovu a znovu a znovu a znovu vyjadřujete stejnými dokola omýlanými argumenty o "charismatickém hnutí". Že by jsi "pravým jménem" pojmenoval to, co se tu děje?

Pseudoprorok

Nejsem prorok. Netvrdím nikomu ani neříkám, že jsem prorok. To, že v Prorocké školce předložím slovo, které vnímám jako možné Boží a řeknu, že se má zkoumat a jen se s tím sdílím, je možná kontroverzní, ale není to zlé.  Odsoudit člověka za nějakou chybu (viz  s Paroubkem) je sice možné, ale nemyslím, že je to moudré.

Diskuze k problému:

Opakovaně jsem zminil věci, které jsou jasně k problému:

- rozdílné chápání slova charismatik, volal jsem po ujasnění a konkrétnosti, o kom u nás(denominace a skupiny) je tedy řeč
- upozorňoval jsem na deziformace ohledně toho, co je předkládáno jako učení a uvedl konkrétně dané věci
- snažil jsem se ukázat, že mnoho lidí, tak jak popisuje IC nejedná

"a ne diskutovat k těm charismaticým problémům."

To máš jen částečně pravdu. V Reakci na výzvu jsme uvdl x možných léček a charismatických problémů a také Olin mluvil o některých, pokud bys sledoval celou diskuzi, všiml bys si toho.

"To samý se ukazuje i teď na těch komentářích O. Kadlece a J. Krupy k tomuto článku: nediskutujou k argumentaci jaha"

Protože to je svým způsobem velice ošemetný a slabý argument. To je stejné, jako když lidé tvrdí, že křesťanství je špatné, protože to a to a to, a teď uvádí spoustu (a mnohem více) zneužití(obětí) . Ale my víme, že je tomu jinak. Platí zde také - hnutí-oběti-systém nebo jak to jah konstruuje?

Ohledně nacinalismu, v jeho genech jistě šlo rozpoznat nějaké náznaky již dříve, než vypučeli v plný rozkvět, proto někteří lidé odcestovávali z Německa dříve. Ano, jsou učení, ve kterých lze rozpoznat geny vedoucí k destrukci.

Ale vy uvádíte geny, které obecné charismatické hnutí nemá, a furt to nejste ochotni přijmout a opakujete zatvrzele, ž charismatismus jako takový je špatný. Ano ve vaší logice, křesťanství je špatné, protože upálili JAna Husa a dělali čarodějnické pokusy. A prováděli křižácké války. V Písmu se také nějaké verše najdou, které k tomu někdo může použít.

Ohledně zodpovdnosti vedoucích. Vedoucí nad odpovídá za vedoucí pod. Myslím, že je to celkem výstižně v Písmu, když Pavel varuje Timotea, ať nikoho neustanovuje ukvapeně, aby neměl spoluvinu na cizím hříchu.

Pokoj

Uznáš, že argumentuji nyní k problému?



]


Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 06. listopad 2007 @ 17:42:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On má asi občan kadlec strach, že když to teď prasklo na fandu, tak by to třeba příště prdlo na olina.

Ne, vážně. Články jsou dobré, kdo chápe význam jazykové stavby snad chápe, že autor zvolil určitý styl vyprávění, ale hlavně - že má všech 5 pohromadě. Kritika, která se na něj okamžitě snesla měla možná za úkol odvrátit pozornost od problému, na který upozornil. Já se ptám, komu ta kritika měla prospět? Protože v Čechách, na Moravě a i ve Slezsku běhá dost samozvaných Františků, inkvizitorů, manipulátorů, kteří se "v Boží bázni" opájejí mocí a zastrašují a manipulují lidmi. IC to vystihnul ve svém článku velmi přesně a patří mu za to velký dík. A jeho kritici? Na ně platí pořekadlo o potrefené huse, co zakejhá...


]


Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 18:50:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jen bych připomněl, že zde není argument, ale soud a subjektivní hondocení.

Narozdíl on některých našich argumentů, které říkají, že všeobecné závěry IC jsou neplatné.

Před chvíli někdo z tvého tábora řekl, že nevedeme argumentaci, ale chceme něco o autorovi. Ukázal jsem mu na několika faktech, že argumentaci vedeme.

Považ ale, co říkáš ty. Že jsme "potrefené husy" a že chceme odvés pozoronost od problému.

Možná máš pravdu, že diskuze z naší strany je spíše obranná na negativní závěry, než že byhcom se nějak patlali v tom negativním, co je zmiňované a co opakovaně i Olin i já uznáváme. Nevyhýbáme se tomu, copak sis toho nevšiml. My nechceme odvést od toho problému, to ne (to by přece nebylo pravdivé a čestné jednání), chceme ukázat, že závěry jsou špatné. OK?

:)


]


Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: venca v Úterý, 06. listopad 2007 @ 19:50:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdepak! Podle krátkého a trefného popisu vás tří v úvodu článku, aby čtenář pochopil, o kom mluví, usuzuješ na soud? A celý zbytek článku, který elegantně vyvrací Olinův argument už nebereš v úvahu? Říkáš, že chcete ukázat, že závěry IC 434 jsou špatné, a to je podle tebe O.K. Jah ukazuje, že vaše argumentace je zcestná, a to je podle tebe soud a subjektivní hodnocení. Nestačím se divit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:07:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ne jah se snažil  argumentovat, dal argument, na ten jsme přece pak reagoval, poslední komentář byl jen na tu reakci, že jsme potrefené husy a tak.

Na ten argument jsem řekl, že "křesťanství je špatné, protože přineslo tisíce oběti, války a upalování čarodějnic".

Pokoj


]


Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 18:02:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslim ze to je trefny, analogie s ideologie valecneho nemecka me taky napadla ;)



Křesťanství a oběti (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 19:14:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Opět

Křesťanství přineslo "plno obětí, neshod, válek" ...je špatné!


]


Re: Křesťanství a oběti (Skóre: 1)
Vložil: venca v Úterý, 06. listopad 2007 @ 19:38:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak, křesťanství - ryzí křesťanství první církve - žádné takovéhle oběti a války nepřineslo! Katolická ideologie a krutovláda v pozdějších stoletích ano. Z toho vyplývá, že ne křesťanství, ale katolická ideologie je špatná.


]


Re: Re: Křesťanství a oběti (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:16:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Aha, ty vnímáš rozdíl, ale vysvětli to někomu zvnější. Budou ti, kteří to prostě budou brát jako "křesťanství" a Tvůj vnitřní náhled a rozlišení nebudou vidět. Nepočítaje, že k obětem přivedli a ke smrti jiných i protestanté a tak vůbec po křesťanství celkově. A co teprve Mojžíš, nechal zabíjet i děti.Bible je násilná kniha!

Ty máš bližší pohled, proto víš, že takto to nejde zjednodušit, což neví ale lidé někteří ze světa.

Je to podobný problém .. vy máte napsaný o nich "charismaticích"  vyslověně někdy kraviny, který kdyby byli absolutně pravda, tak bych musel z tama vlakem express, jenže ....no až vysvětlíš některým, jak je to s tím křesťanstvím a násilím atd. , možná my vysvětlíme Tobě, že ta země"není tak hrozná, jak je popsaná".

Hoj

"ale záraky se dějí, je Bůh,který je mocen se dotknout našich očí"


]


Re: Re: Re: Křesťanství a oběti (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 06. listopad 2007 @ 23:21:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"ale zázraky se dějí, je Bůh, který je mocen se dotknout našich očí"

Moc bych Ti to, Jirko, přál.


]


Re: Re: Křesťanství a oběti (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 23:41:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takovouto demagogickou odpověď bych čekal snad jen od Svědků Jehovových. Za vše může katolická ideologie a krutovláda? Ty jsi mi hlava. Samozřejmě že nic z těch skutečností se katolické purpurové babičce nevyhnulo, ale protestanti na tom nejsou o moc lépe. Ty na tom také lépe se svým krestanstvím nebudeš počítám. Ono ryzí křesťanství je zároveň odlišné od antocharismatické propagandy (nebo tak jak je zde předváděna), nebo má něco s ryzým křesťanstvím společného? Samozřejmě téměř nic. Každý totiž co to křestanství aplikujeme ve svých životech a sborech, ho zároveň spoluutváříme i se svou omylností. Každý ten proud má při aplikaci časem jisté potíže, především díky lidské nedokonalosti. To se první církvi též nevyhnulo. Bůh má svůj plán, ale církev Jeho zmocnění a povolání. Přitom každý sbor má svou správu a každý krom toho učení, důrazů má i systém (samo osobě nic špatného). Tam kde je Pán, Duch Boží jedná a tam kde má prostor Jeho Slovo, Bůh koná své dílo. Nebude se dovolovat ani zahořklého anticharismatika, nebo roztlemeného charismatika, žoviálního olina, zapšklé jakobin, rozjetého pattreho ani přemoudřelého pastýře, nebo uskupení, či hnutí jež se hlásí k Ježíši. Tam kde Bůh jedná je zrovna Jeho vůle a zítra být nemusí, pozejtří (po pokání a reformě) zas bude. Nebo snad aplikují čisté křesťanství ti co kritizují? Co tu vlastně hájíš a napadáš člověče? Zanech raději silná slova o přirovnávačkách k nacismu. Chrismatici, stejně jako letniční a mnozí jiní Boží děti u sebe smýšlejí, že je třeba žít podle Bible a věří že tak činí, jak nejlépe svedou a věří. Za každém z nás je pak jisté ovoce.


]


Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 18:17:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jahu, toto je demagogie:-)
Se stejnou logikou muzes tvrdit, ze Jan Zelezny by ostepem tech devadesat ctyri metry, ci kolik je ten jeho rekord, hodil i na povrchu planety Mars...
Ano, prirodni zakony jak na Marsu, tak i na Zemi, jsou stejne, jenom ty podminky jsou vsude odlsine. Uplatnovat stejna meritka na marsu jak na zemi je nesmyslem.
Stejnym nesmyslem je srovnanavni nacismu a tzv charismatickeho hnuti.



Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: venca v Úterý, 06. listopad 2007 @ 19:44:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdepak. Jahovi tady nejde o srovnávání podmínek ale charakteru situace: hnutí - oběti - exponenti hnutí. A vina. A to je naprosto srovnatelné.

Takže to nepřekrucuj: on nesrovnává (neztotožňuje) charismatismus s nacismem, ale aplikuje Olinovu argumentaci v obhajobě charismatismu na nacismus a na tom příkladě ukazuje absurdnost jeho argumentů.



]


Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 21:32:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re> ale aplikuje Olinovu argumentaci v obhajobě charismatismu na nacismus a na tom příkladě ukazuje absurdnost jeho argumentů.

nikoliv, absurdnu nebyla Olinova argumentace, absurdni je aplikovat tuto argumentaci na nacismus.
Prave proto, ze nacismus je programove zlo> Dobri lide, da li se to tak nazvat, jsou velice velice cestnymi vyjimkami.
Charismatismus se vsak snazi drzet Bible, aplikovat ji do sveho zivota, drzet se Pana Jezise. A bible je aplikovane dobro. Pravda, i v charismatickem hnuti mohou byt vyjimky a asi mnohem vice, nez v nacismu.
Argumenty ohledne aplikovaneho dobra nemuzes aplikovat na aplikovane zlo. To je absurdni, argumenty v kontextu, do ktereho jej posunul Jah, ne v kontextu, v jakem je pouzil Olin.
Co plati o Bohovi neplati o volovi.


]


Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: venca v Úterý, 06. listopad 2007 @ 21:40:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdepak! Tady vůbec nejde o obhajobu Božího Slova, ale o obhajobu toho, že tan systém produkuje oběti. A to Boží Slovo v žádném případě oběti neprodukuje. Čili, aplikoval-li by charismatismus pouze čisté Boží Slovo, pak by nemohl produkovat oběti. Analogicky, aplikoval-li by nacismus čistou demokracii, pak by také neprodukoval oběti. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Obeti produkuji i silnicni provoz, letecky provoz, skolni system, kapitalismus, komunismus, sport a tak dale a tak dale...
Jiste, nespravne aplikovana Bible muze plodit obeti, a to nejenom v charismatickem hnuti. Ale presto trvam na tom, ze charismatismus jako aplikovane Bozi Slovo je aplikovane dobro (jiste, v prostredi nedokonalosti lidskeho padu).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcest (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:17:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Bible nebyla nespravne aplikovana jenom v charismatickem hnuti. Vzpomenme si treba na postoje dr Martina Luthera k zidum, vzpomenme si na ranny kalvinismus v Zeneve, rany angklikanismus, na podil krestanskych protestantskzch cirkvi na trzich s otroky na segregaci cernochu v americe, vzpomenme si na osud indianu, nejruznejsi excesy typu husitskych valek a jinych a jinych. bohuzel, podobne excey se nevyhnuly ani Jednote Bratrske, vzpomenme si na pristup jana amose Komenskeho ke svedskemu vojsku. Jenom malokter krestansky proud nema za sebou obeti fyzicke a kdyz nema obeti fyzicke, tak urcite by se nasli obeti duchovni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcestný (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:20:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re> charismatismus pouze čisté Boží Slovo, pak by nemohl produkovat oběti. Analogicky, aplikoval-li by nacismus čistou demokracii, pak by také neprodukoval oběti. 

Tato analogie vsak vubec neplati. Nebot vztah charismatiku k Bozimu Slovu se neda srovnavat se vztahem nacismu k ciste demokracii. Nacismus s demokracii nema nic spolecneho, nenavazuje na ni, ani se na ni neodvolava, nebere ji jako svuj vzor, prave naopak.

Tve analogie nejsou analogie, ale demagogie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je zcest (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. listopad 2007 @ 22:22:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Bible nacismu neni Hovoy s TGM, ale Mein Kampf... Ukaz mi, co je na Mein Kampfu "ciste demokratickeho..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ je z (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 06. listopad 2007 @ 23:45:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzpomenme si treba na postoje dr Martina Luthera k zidum, vzpomenme si na ranny kalvinismus v Zeneve, rany angklikanismus, na podil krestanskych protestantskzch cirkvi na trzich s otroky na segregaci cernochu v americe, vzpomenme si na osud indianu, nejruznejsi excesy typu husitskych valek a jinych a jinych. bohuzel, podobne excey se nevyhnuly ani Jednote Bratrske, vzpomenme si na pristup jana amose Komenskeho ke svedskemu vojsku. Jenom malokter krestansky proud nema za sebou obeti fyzicke a kdyz nema obeti fyzicke, tak urcite by se nasli obeti duchovn.

Možná by pomohlo vstoupit do katolické církve, tam žádné takové excesy nikdy nebyly.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olinův argument o ´bezvýznamném obecním Františkovi´ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 07. listopad 2007 @ 06:04:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To jsem nenapsal, mily pastyri, jen pochybuji, ze takovyto argument by na pany typu gojima, nebo zde Vency, udelal jakykoliv dojem. Nerad bych marnotratne vyhazoval a odhazoval slova jenom pro slova samotna...


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy