Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 200, komentářů celkem: 429741, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116632212
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Zajímavosti
Vloženo Pondělí, 07. duben 2008 @ 18:05:04 CEST Vložil: gojim

Zajímavosti poslal ferda

Zajímavosti

Večeře Páně – akt duchovní, nebo tělesný? Berengar z Tours (999-1088) byl francouzský teolog a ředitel katedrální školy Chartres, asi 90 km jihozápadně od Paříže. Zúčastnil se Lateránského koncilu v roce 1059 za Mikuláše II., ale přítomných 113 biskupů odmítlo poslouchat jeho námitky proti přeměně krve a těla Páně. Berengar je označil za „divoké bestie.“

Jeho přátelé se pomalu od něho z obavy z exkomunikace odvraceli, hněv jeho nepřátel rostl a na synodě v 1075 ho málem zabili. Berengar odmítal nauku o tělesné přeměně těla a krve Páně, která podle něho odporuje faktu nanebevstoupení Pána. Učil, že je pouze jedno tělo a jedna oběť Pána. Učení o přeměně nazval absurditou a lidovou pomateností, poněvadž nemůžeme jíst a pít doslovnou krev a tělo Pána, ale můžeme mít vírou jen duchovní společenství. Tak to učil i Kalvín. Zpočátku ho kardinál Hildebrand chránil, ale jak se stal papežem Řehořem VII., tlačili na papeže biskupové: odvolání, nebo smrt! Aby si papež zachoval zdání pravověrnosti, nutil Berengara změnit názor a ten se podřídil. Zemřel jako zlomený muž. ( http://www.ccel.org/s/schaff/history/4_ch11.htm)



Církev ve středověku http://www.whitehorsemedia.com/docs/HISTORY_OF_THE_CHRISTIAN_CHURCH_06.pdf; kniha o 490 stranách na internetu;

V listopadu volím křesťana Když na počátku své volební kampaně prohlásil John McCain, že „Amerika byla založena jako křesťanský národ“, možná ani nevěděl, jak je to pravdivé. Můj kandidát na post prezidenta nemusí být pravidelným návštěvníkem kostela. Nemusí ani věřit v církevní teologii a politiku. Od mého kandidáta požaduji jediné: Ať napodobuje Ježíše, ať je opravdovým křesťanem. Ať uzdraví zraněnou a rozdělenou zemi. Poselství z Mat.5,44 o milování nepřátel není slabost, ale moudrost. Musíš-li už vystřelit, buď rozvážný. Využij všechny možnosti k jednání a nahraď nepřátelství smířením. Ať napodobuje Ježíše v poznání rozdílu mezi sebeobranou a pomstou podle Mat.5,39. Nastavení druhé líce není ústupek, ale rozhodnost tváří v tvář provokaci. Zvážení důsledků následné reakce a hloubky ublížení při okamžité reakci. Ať uzdravuje jako Ježíš a moudře nakládá se svým bohatstvím podle Mat.6,19, ať zabrání koncentraci bohatství v rukou hrstky lidí a nesnižuje daně jen těm, kteří nemohou do smrti své bohatství využít. Ať nepohrdá a nezapomíná na chudé, na imigranty, na dětská ghetta, na nemocné a slabé, kteří si nemohou dovolit léčení, neboť o tyto všechny se Ježíš zajímal. Ať povýší dobro lidstva a světa nad zájmy nejbohatších 400 lidí v seznamu Forbesu. „Ježíš hovořil častěji o chudých, než o modlitbě“, jak to řekl pastor Mel Williams z Durhamu v Severní Karolíně. Neboť podle Mat.22.kap.budeme souzeni ne podle naší zbožnosti, ale podle toho, jak jsme se chovali k chudým. Snad se někdy opravdu bude moci Amerika nazvat křesťanskou zemí. Ale bude to tehdy, až bude věnovat více pozornosti Ježíšovým slovům a činům a méně pozornosti těm, kdo mluví se zlostí, hořkostí, pomstou a negací v Ježíšově jménu. (Haarec, Bradley Burston, 28.2.08, ) (Haarec byl založen v 1918 a je to nejstarší izraelský deník. Jeho dopisovatel Bradley Burston byl vyznamenán cenou Eliav-Sartawi Blízkovýchodní žurnalistiky, což je výroční cena pro Araby, Izraelce a mezinárodní novináře. K Haarec přišel Burston od Reuters v 2000. Narodil se v Kalifornii a od 1976 žije v Izraeli) Lova Eliav byl izraelský politik a diplomat od vzniku Izraele. Dr.Issam Sartawi byl Arafatův poradce, zavražděný v 1983 za své umírněné postoje.



Jeho vítězná esej zde: http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=715046&contrassID=2 http://www.haaretz.com/hasen/spages/956317.html



Vrchol hlouposti je když izraelský Aškelon zásobuje Gazu elektřinou, přestože arabští teroristé z Gazy na elektrárnu vystřelují rakety. Vrchol pokrytectví je když, muslimové tvrdí, že si váží „lidí knihy“, tj.židů a křesťanů, ale korán je přesto proklíná. Schizofrenie je, když muslimové tvrdí, že jejich Alláh a Bůh židů a křesťanů je tentýž. Nelze ujišťovat svou láskou lidi, které pak obratem proklíná, jak to dělá Alláh v koránu. Umírněnost končí, když Abbás nazývá bytovou výstavbu „etnickou čistkou“, když protiteroristickou operaci izraelské armády označí za „barbarský a kriminální čin“, nebo když jeho deník Al-Hajat Al-Jadida nazval vraha osmi židovských studentů „svatým mučedníkem.“ Jidášův polibek je, když francouzský prezident Sarkozy prohlásí, že bezpečnost Izraele závisí na „zastavení kolonizace“ Judeje a Samaří. Stín vlastizrady spočívá na místopředsedovi izraelské vlády Chaimu Romonovi, který chce v zájmu „dobrého jména v zahraničí“ urychlit vyhnání Židů z Judeje a Samaří i za cenu násilných střetů. Špatnou pověst má Izrael, když nový státní zástupce Moše Lador musí v Knesetu přiznat, že izraelský politický systém je „zamořený korupcí.“ Posedlost antisemitismem je když se britská Národní unie učitelů rozhodla zakoupit propagační materiál od Palestinské solidární kampaně pro britské školy. Přiznání pravdy o islámu je, když islámská vláda Malajsie zakázala křesťanům používat pro Boha slovo „Alláh“. To se může používat jen pro muslimského boha. Podle ministra náboženství Abdullaha Zina by používání slova Alláh mezi křesťany „mohlo zmást“ muslimy. Snad to otevře oči českým obhájcům islámu, kteří islámské vyznání víry –„Není boha kromě Alláha“ – bláhově překládají jako „Není boha kromě Boha“, což je případ pro psychiatra.

***Ferda***


Podobná témata

Společnost

"Zajímavosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Dva reformátoři církve – Martin Luther a František z Assisi ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 07. duben 2008 @ 18:38:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Berengar z Tours) Zemřel jako zlomený muž.

Zvlastne ale je, ze katolici jednotne tvrdia ze okultny system je mozne zreformovat. Karels napisal o tom dokonca aj clanok s nazvom: Dva reformátoři církve – Martin Luther a František z Assisi ktori doporucujem prestudovat. 
Frantiska z Asisi v nom nazyva "reformatorom" a s kontextu clanku vyvstava ze je to reformator s este  
vacsim prinosom a zasluhami ako dr. Martin Luther ...

Z toho ale vyvstava otazka, ako mozte reformovat okultny system bez toho aby ste s neho vysli, ak Vas za to caka ista smrt?  







Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 08. duben 2008 @ 09:44:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Přiznání pravdy o islámu je, když islámská vláda Malajsie zakázala křesťanům používat pro Boha slovo „Alláh“"

To by mě zajímalo, kteří křesťané a proč nazývali svého Boha Alláhem...



Re: Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. duben 2008 @ 15:47:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Asi ty, co maj arabstinu za rodnej jazyk, ne? A.


]


Re: Re: Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 08. duben 2008 @ 16:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslel jsem, že Alláh je vlastní jméno - alespoň to "Není boha kromě Alláha" mi tomu nasvědčovalo.


]


Re: Re: Re: Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. duben 2008 @ 17:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Je to stejne vlastni jmeno jako Elohim v SZ. Obe slova snad dokonce snad pochazej ze stejnyho korene.

"Neni boha krome Allaha" je asi spatnej preklad.

Tohle k tomu ma wikipedie (sahada):

Arabic text:
أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

Romanization
:
'ašhadu 'an lā ilāha illā-llāh, wa 'ašhadu 'anna mu'ammadan rasūlu-llāh

English
rendering:
"I testify that there is no god worthy of worship but God (Allah), and I testify that Muhammad is the messenger of God."

Jak asi vidis z romanizovaneho prepisu arabskych slov, fraze "neni boha krome Boha" pracuje s tim samym korenem slova jak pro boha (lā ilāha), tak pro Boha (illā-llāh).

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 08. duben 2008 @ 17:29:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za vysvětlení.
Potom by ten překlad "Není boha kromě Boha" byl ale asi logicky správnější, čeština rozlišuje mezi "bůh" a "Bůh" tak, že by to řekl bych odpovídalo původnímu znění.


]


Re: Zajímavosti (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Úterý, 08. duben 2008 @ 15:30:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ferdo, ty opravdu nejsi normální....



Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 08. duben 2008 @ 18:03:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu něco k vaší hře s písmenky. Každý křesťan ví, že Bůh Bible a bůh koránu jsou každý úplně jiný.

Bůh Bible se zjevuje v prostoru a čase, v celých dějinách, je Všudypřítomný a osobně jedná. Bůh hřímal, těšil, mluvil, provázel, trestal. Bůh se zjevuje v lidské podobě, hovoří k člověku jemu srozumitelným stylem a jazykem. Bolí ho, když člověk hřeší, má radost z lidí, kteří jdou naopak za ním, žárlí, když člověk uctívá jiné bohy. Bůh vstupuje do tohoto světa! Je tady s námi, pomáhá, varuje před hříchem, a kterému je líto, když člověk selže.

Avšak v chápání Boha v islámu je podstatný rozdíl. Nemá k prostoru a času na tomto světě bezprostřední vztah, necítí, nehněvá se, ani se neraduje. Na emocionální rovině zůstává vzdáleným bohem. Muslimové říkají, že Alláh je tak velký, a tak se nestará o člověka osobně. Je tak velký, že to  je něco zcela nemyslitelné. Je tak velký, že nevyhledává kontakty nebo dokonce trvalejší vztah s lidmi.  Křesťan ví, že Bůh Bible je Suverénní, Stvořitel nebe a země, Skutečný Pán a Udržovatel života. Bůh, který vyhledává společenství s člověkem, protože ho proto stvořil. Má spočítaný každý vlas člověka na jeho hlavě. V koránu není žádná řeč o Alláhově lásce.

Bůh Bible je živý, a to tady a teď, to je nevyvratitelné svědectví. Muslimové neznají osvobozující zprávu, že Bůh Bible má o ně osobní zájem, že existuje jiná cesta do nebe, než sebe a druhé odpalovat bombami. A tak Bůh Bible posílá své služebníky, aby muslimům tuto zprávu o Boží lásce k člověku předali.

rive




Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 09. duben 2008 @ 05:15:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sdilim s tebou tento nazor rive a podelim se se svou zkusenosti v teto oblasti. Kdyz jsme byli vloni na kratke dovolene v Malajsii, tak jsme si zaplatili ruzne tury a rano pro nas prijelo auto s ridicem a vozil nas po tech zajimavostech a sem tam o tom neco rekl. Jenze ja jsem zvedava a tak jsem se dost vyptavala a taky prisla rec na moslimy, protoze tam byla nejaka nova mesita a to povidal az moc. Tak jsem mu rekla, ze do te mesity ani nemame zajem se jit podivat, ze nam to staci zvenku videt a ze jsme krestane a ze nas Buh nas miluje a tim se lisi od jejich Boha a dal o Panu Jezisi, aby vedel ten rozdil. V duchu jsem si rikala, ze kdyz mam byt soli zeme, tak mam krasnou prilezitost aji k evangelizaci. Ten ridic ztichl a nerikal nic. Druhy den prijelo jine auto s jinym ridicem a to jeste takovym zpusobem, ze nas napred ten prvni ridic zavezl na nejaky vzdalenejsi trh a rekl, ze bude vymena ridicu, ze musime chvili pockat. Tak jsme vystoupili a cekali. On se tam zatim s nekym bavil a nas si nevsimal, ale divali se po nas. Pak prijelo jine auto s jinym ridicem a ten nas vozil a pri tom o vsem vykladal a bylo vedet, ze hodne zna a neni mu lenosno nam to povidat. Az nazpatek jak jsem byla potesena, tak jsem zase neco zacala o vire a on rekl, ze je taky krestan a to katolik. Ten rozdil v jeho chovani a pristupu k nam byl veliky. Ale co bylo z toho nejvic dulezite, ze mi rekl, ze tam nemuzu muslimovi vykladat o krestanstvi. Ze je to velice nebezpecne. Ze by si mysleli, ze je chci prevratit a to je vazna vec. Ze on sam si musi davat pozor kde co mluvi a udrzovat si viru jen pro sebe i kdyz chodi kazdou nedeli do katolickeho kostela. Takze nas tam Buh tak ochranoval.


]


Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 09. duben 2008 @ 08:00:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš Libby,
jax bylas za svuj vyznavačskej postoj odměněná - výměnou průvodce za lepšího! Jen houšť

Osobně si myslim, že Alláh, jak např. označujou Boha křesťané na Maltě, v arabskym světě a jak je vidět i v Malajsii, protože kdyby to místní bratří nedělali, tak by jim to nikdo nezakazoval a vůbec, co má kdo kristovcum co kafrat do toho, jak maj oslovavat svého Boha :-[, o Kterém se píše v muslimských knihách je Otcem Ježíše (arab. Ísá), že se tam o našem Bohu nepíšou pravdivé věci je špatný, ale spousta křesťanskejch teologů psala o Bohu taky nepravdivý věci a nikdo nedělal vědu z toho, že by nemuseli psát o našem Bohu. I v českejch lidovejch zkazkách kolujou o Bohu různý pomluvy a nikdo netvrdí, že se nejedná o Boha z Bible.
Tož tak.
eleazar

P.S.: Malajsie je pověstná tim, že "chrání" muslimány před konfrontací s jinejma náboženstvíma. Jelikož sím nechci bejt obtěžovanej různejma obskurníma naukama (např. z Voltairova institutu), který negativně ovlivňujou muj duchovní život, tak mi to příde spíš jako plus. Taky bych ocenil, kdyby se někdo staral o to, aby mě různý pseudoasijský sekty a "humanistický intelektuálové" neobtěžovali svejma kravinama.


]


Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 09. duben 2008 @ 09:04:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobre, ze ti Eleazare vadi "humanisticky intelektualni kraviny", protoze je tim videt, ze tvuj duch tihne k necemu jinemu. Neda se ale neco takoveho zakazovat, protoze bys byl jako oni. Ty jsi svobodny a vis, ze to vsechno jine pro tebe neni a drzis se sve cesty.


]


Nebyl by jako oni! (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 11. duben 2008 @ 14:39:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Libby,
  nebyl!

  I kdyby chtěl Eleazar něco zakazovat, rozhodně by jako "oni" nebyl, vždyť jedním z cílům humanismu je mj. svoboda projevu a vyznání, kdepak zakazovat něco! Však: viděla jsi někdy, že by v těch článcích byla někdy snaha něco zakazovat? Já ne. Oni  popírali pravdivost či užitečnost křesťanské filosofie a to není jejím zákazem.

  A propos: Evropské křesťanství se v tomto mělo co učit od humanistů, stejně jako humanisté od křesťanství zase v jiných odvětvích. Oboje se navzájem ovlivnilo tak, že už to dnes ani nedokážeme rozlišit, co je odkud. Myslíš, že bez vzniku humanismu by jsi (stejně jako já) dnes napsala "Neda se ale neco takoveho zakazovat"? Já bych si tím tak jistý nebyl.



]


Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 09. duben 2008 @ 09:20:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeste ti chci Eleazare, rict jednu zajimavost. Pises, ze jsem byla za svuj vyznavacskej postoj odmenena. Na jedne strane ano, tim krestanskym pruvodcem, ktery nas pak uz kazdy den vozil, ale na druhe strane, ja skoro vzdycky ty sve evangelizacni vyklady (rekne se to tak?) odskacu telesne. Prijela jsem domu s nohama odrenyma uplne do masa a to jsem tam chodila v opankach, ktere jsem mela uz rozchozene v minule letni sezone, kdy jsem je nosila tri mesice bez oderky. To byl uplny zazrak, ze jsem nedostala otravu krve nebo neco jineho. Mela jsem na chodidlech pruhy stazene kuze, ktere se mi hojily hodne dlouho. Letos ty sandaly zase nosim a nemam ani jedno odreni.


]


Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 11. duben 2008 @ 14:16:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se, že Ti, Eleazare, nerozumím: jak můžou byť i sebevětší nesmysly z Voltairova institutu negativně ovlivňovat Tvůj duchovní život? Buď je to, na čem stojí, pevné a člověk ví, čemu věří, nebo je to vratké a bojácné, a co potom s takovým duchovním životem. Pokud jsi v tom prvním případě, pak Tě přece nemůže negativně ovlivňovat nic, ani útoky z Voltairova institutu.

Libby pak píše: "To je dobre, ze ti Eleazare vadi "humanisticky intelektualni kraviny", protoze je tim videt, ze tvuj duch tihne k necemu jinemu."
A já ani s tímto nesouhlasím, konkrétně s tím, že je to "dobře". To, k čemu tíhne duch, přece neurčuje to, co mi vadí, ale jakou cestou se vydám. A pokud jsem se do nějaké cesty zamiloval natolik, že jí dám celý život, pak ji ani tma pekel nepřemůže, tak co by mi mělo vadit. Nebo ne?

Na druhou stranu, pochybnost je pro mě sestra víry, jedno bez druhého být nemůže: pochybnost bez víry je beznaděj, víra bez pochybnosti zaslepenost. Myslím, že duchovní život je snahou naučit se žít s oběma, ale taky najít si bod, ze kterého vycházím, na kterém všechno stavím. A jak je tento bod silný? Podle toho, kam jsem došel v dialogu víry a pochybnosti. Jedno před druhým neschovávám, ale naopak nechám "vymluvit se". A je-li to, čemu věřím, pravda, pak se přece nemám čeho v takovém dialogu bát, naopak si můžu být jist tím, že svou víru posílím. Pletu se?

Aj tak to vidíme u nás na Moravě:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 11. duben 2008 @ 15:10:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výplody Voltairova institutu muj duchovní život ovlivňujou velmi negatívně, protože člověk vo tom začne přemejšlet a já osobně se při představě, že by natom mělo něco bejt pěkně vyděsim. Nejhorší je, když se začne spokulovat vo věcech, který nejsou v Písmech vůbec vysvětlený anebo sou řečený jenom obecně, takže nikdo vlastně není nic určitýho. Možná mi řekneš, že nemam "živou víru", ale sem už holt taková povaha, že dycky věřim spíš v to nejhorší možný vysvětlení. Proto mě vadí, že sem domucenej řešit problémy, vo kterejch sem vůbec nevěděl, protože mě to prostě nedošlo. Taky proto bych uvítal, kdybych moh žít v ňáký ulitě, kterou by někdo jinej hlídal, aby se do ní nedostalo nic, co by mi mohlo vadit.
Právě v tom to je, že moje víra stojí na mnohem nepevnějšim základě, než je na první pohled patrný protože:
1-spoustu věcí prostě nevim a nedozvim se
2-v mnoha věcech mam guláš, ve kterym se nevyznám protože je příliš nepřehlednej
takže víru moc neposílim a konfrontace mě pomůže jenom k většímu zmatku v hlavě
eleazar



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 11. duben 2008 @ 17:22:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, rozumím. Přiznám se, že mě taky do jisté míry lákálo zavřít se do své ulity a mít pokoj. A láká i teď - koho vlastně ne, ať už se svou vírou nebo či nevírou, nebo prakticky čímkoliv. Je ale moc fajn, když si to člověk uvědomí, ne každý si to totiž chce přiznat. Nepovažuju ten postoj ale za vyloženě špatný!
Akorát si myslím, že tohle není cesta pro mně. Cítím to tak, že umět se "vypořádat" s tím, co mi moji víru nahlodává, je jediná cesta, jak v ní získat jitotu, koneckonců o tom jsem psal už výše. Ale nejen to - rozepíšu se:

V jedné ze svých knih Tomáš Halík psal o tom, že za své kněžské působení mohl vidět jakoby dvě hlavní skupiny lidí ve víře: jedny, kteří jsou "převálcováni" ohromným obklopujícím světem, který je příliš velký, nepochopitelný a nebezpečný, tito ve víře proto hledají pevný bod, kterého se můžou přidržet a na kterém můžou stavět. O těchto psal, že jim vždy popřeje mnoho štěstí v životě, jen jim klade na srdce, aby byli opatrní ve výběru "domu víry", do kterého vstoupí, aby nepadli za oběť někomu, kdo by toho chtěl zneužívat. A pak je tu ale ještě druhá skupina, těch, kteří vnímají svět zcela opačně: pro ně je naopak příliš všední, těsný a plochý, a víra je cestou vedoucí mimo tyto omezující hranice, mezi kterými se tak těžko dýchá. Tito lidé jsou fascinováni  neznámem víry, a ne jen chtějí, ale přímo musejí zkoumat vše, co se jim po této cestě vírou naskytne, ať už je to cokoliv.
(Citace to nebyla, tahal jsem ten text přibližně z hlavy, navíc jsem ho četl už poměrně dávno, tak se omlouvám, co jsem nechtěně zkreslil nebo třeba špatně interpretoval.)

Zdá se mi ale, že to funguje! Když čtu diskuze a poznávám lidi nejen na granu, ale i osobně, mám dojem, že to platí. Můžu říct, že u každého se dá rozpoznat, ke kterému z těch pólů více inklinuje - sám sebe asi ještě v tomto příliš neznám, ale vidím se čím dál víc na tu druhou skupinu. Proč jsem to ale psal? Když jsem četl (nejen) Tvůj minulý komentář, získal jsem dojem, že patříš spíš do té první skupiny - mám pravdu? Pokud ano, můžu tomu taky rozumnět. Ten rozdíl mezi náma je ale nasnadě: to, co produkuje např. Voltairův institut nebo píše nula já číst nejen můžu, ale musím. Nedá mi to...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 12. duben 2008 @ 21:57:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemejšlim, kdo který skuopiny patřim. Na jednu stranu toužim ve víře po pevnym bodu, se kterym nikdo nehne. Ale na druhou stranu nesnášim stereotyp. Nedovedu si představit, že bych se měl uzavřít mezi nějakej vymezující prostor. Jednou z mejch nejčernějších obav je, že bude věčnej život stereotypní a že se budu nudit (případně, že budu muset věčně dělat něco, co mě nebude bavit).
Taky se hrozně boji, že se začnu "nudit" teďka, a že mě tahle neklidnost jednou odvede od Pána. Vem si, že moje nenávist k světu je nihilismus 16-ti letýho kluka, kterej se drží 7 let a na kterym stojí a padá moje touha dít přednost Bohu před světem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bůh (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pondělí, 14. duben 2008 @ 20:31:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare,
  díval jsem se do Tvého profilu, a dle věku jsme prakticky vrstevníci. Takže, mluvíš-li o "nihilismu 16-ti letýho kluka, kterej se drží 7 let", asi Ti rozumím, protože moje touha dát Bohu přednost před světem se vyvinula ze stejného důvodu, byť asi jinou cestou. Byl jsi upřímný, budu taky:
  Svoji dávku existenciálního pekla jsem si nesl několik let, v několika vlnách různých intenzit a projevů. Bylo to tak, že se mi soustavně drolila a sesypávala dosavadní představa Boha, a jak mi začínalo být postupně jasnější, že přežívá, ačkoliv prakticky je už dávno mrtvý, mohl jsem nihilismus taky vychutnávat čím dál plnějšími doušky. Tehdy jsem si zvolil: budu se držet rozumu a toho, co mi říká, i kdyby měl spálit i to poslední stéblo naděje. Držel jsem se, a taky že spáleno nakonec bylo - jenže pak se stalo něco, co jsem nečekal.
  S tím, jak Bůh definitivně zemřel a já jsem si to byl ochotný konečně přiznat, zůstala po něm jen ta temná, studená a nekonečná hlubina Ničeho - někdo dává přednost slovům marnost, nihilismus. Ale jak jsem v něm byl donucen žít, postupně jsem si začal všímat, že to Nic je vlastně jaksi v té ohromné, majestátní, právě proto nic, které jsem předtím neznal. Jakoby to všechno vytvářelo nějaký nový fascinující rozměr, který jsem předtím neznal, protože jsem místo něj vzhlížel jinam, tam, kde jsem si myslel, že Boha najdu. A potom jsem pochopil, že pokud je někde Bůh, tady ho mám hledat - nebyl to ten předchozí, který zemřel a musel zemřít, protože to byla kamenná modla, kterou jsem si ve své nevědomosti na Jeho místo postavil. Celá ta křížová cesta, kterou jsem si krok po kroku postupně procházel až k trpkému konci na kříži Beznaděje, mi byla cestou ven z jakéhosi děsivého omámení - ano, teď už chápu - a snad asi jedinou možnou cestou, kterou mně Bůh vyvedl.
  Svou smrtí smrt přemohl, nejen v evangeliu, ale i ve mně - pro Boha jsem ztratil Boha. Je to paradox, buddhista by řekl "koan", ale je to pravda, za kterou jsem Bohu nesmírně vděčný. Myslím si, že jedině takto se dá získat ve víře jistota a skála - nebo alespoň pro mně. A s úžasem jen zpětně hledím na Pánova slova, která to vlastně vystihují: "Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne." - ten kříž jsou totiž i naše pochyby, nejistota a malověrnost - a ty jako takové máme nést s sebou. Jsem o tom přesvědčen.


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 11. duben 2008 @ 14:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--ze jsme krestane a ze nas Buh nas miluje a tim se lisi od jejich Boha--

jak jsem ukázal rive viz. níže  Alláh muslimy také miluje tedy určitě ten v Koránu takže i pro vás platí,že si nejdříve ten Korán sama přečtěte když už chcete tvrdit,že tam není něco ,co tam ve skutečnosti napsané je...


]


rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 11. duben 2008 @ 12:39:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Bůh Bible se zjevuje v prostoru a čase, v celých dějinách, je Všudypřítomný a osobně jedná.--

řekl bych tvoje přání otcem myšlenky.... Tvůrce vesmíru nelze ztotožnit s žádným náboženstvím,ale kdejaká skupina se dělá nárok že zrovna ona má to jediné správné chápání Boha.  

--Bůh hřímal, těšil, mluvil, provázel, trestal. Bůh se zjevuje v lidské podobě, hovoří k člověku jemu srozumitelným stylem a jazykem. Bolí ho, když člověk hřeší, má radost z lidí, kteří jdou naopak za ním, žárlí, když člověk uctívá jiné bohy. Bůh vstupuje do tohoto světa!--

To dělá x bohů např. v řeckých bájích a i v tom Koránu .Právě u univerzální Boha bychom očekávali že nebude podléhat lidským zlozvykům např. žárlivosti ,pomstychtivosti nebo např. propadat nudě jako ve Starém zákoně i jinde.    


--Avšak v chápání Boha v islámu je podstatný rozdíl. Nemá k prostoru a času na tomto světě bezprostřední vztah, necítí, nehněvá se, ani se neraduje.--

Bych si nějdříve ten Korán přečetl než takto fantazírovat snad z neznalosti ne ze lži     


--V koránu není žádná řeč o Alláhově lásce.--

 
Evidentě jsi Korán nikdy nečetla a pak píšeš taková nesmyslná tvrzení ,které ti zřejmě někdo pověděl v nějaké církevní organizaci - v Koránu se totiž dá najít  množství veršů vybízející k lásce jak k bližnímu tak i o Alláhově lásce


namátkou několik veršů o Alláhově lásce z Koránu:
 

Rozdávejte na stezce Boží, avšak nevrhejte se do zkázy vlastníma rukama! Konejte dobré skutky, neboť Bůh miluje ty, kdož dobré skutky konají.

A Bůh přivede lidi, které bude milovat a kteří budou milovat Jeho a kteří budou pokorní vůči věřícím a přísní vůči nevěřícím, budou bojovat na cestě Boží a nebudou se bát výčitek nikoho. A toto je laskavost Boží a On ji uštědřuje, komu chce, a Bůh je velkorysý, vševědoucí.

Satan vám vyhrožuje chudobou a přikazuje vám hanebnosti, avšak Bůh vám slibuje odpuštění Své a laskavost - a Bůh věru je velkorysý, vševědoucí.

Kdybyste chtěli spočítat všechnu laskavost Boží, nikdy ji nespočtete - a Bůh věru odpouštějící je i slitovný.

 A kdyby Bůh nechránil mezi lidmi jedny před druhými, věru by země dospěla do záhuby, však Bůh je pln laskavosti k lidstvu veškerému.

A radují se z přízně Boží a laskavosti Jeho a z toho, že Bůh nedopustí, aby ztratila se odměna věřícím patřící.

A tak se vrátili díky přízni a laskavosti Boží a nestalo se jim nic zlého. A usilovali o to, co se líbí Bohu, a Bůh pánem je laskavosti nesmírné.


a vše, oč žádali jste Jej, vám uštědřil. A kdybyste chtěli spočítat projevy laskavosti Boží, nikdy je nespočítáte, vždyť člověk je věru nespravedlivý a nevděčný.


A kdyby nebylo laskavosti Boží vůči vám a milosrdenství Jeho a toho, že Bůh je shovívavý, slitovný. . .

Vy, kteří věříte! Nenásledujte kroky satanovy! Tomu, kdo následuje kroky satanovy, přikazuje on nestoudnost a věci zavrženíhodné. A kdyby nebylo laskavosti Boží vůči vám a milosrdenství Jeho, žádný z vás by se byl nikdy neočistil, avšak Bůh očišťuje, koho chce, a Bůh slyšící je i vševědoucí.


--Bůh Bible je živý, a to tady a teď, to je nevyvratitelné svědectví.--

živý je především v myšlenkách svých uctivačů stejně tak jako živě vnímají Alláha muslimové  a x dalších pro nemluvňátka je to mrtvý pojem ,pro nevinném zmeť jim nicneříkajících písmenek a cizích představ. 





Re: rive (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 11. duben 2008 @ 21:42:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo

Tvůj komentář jsem četla. Díky. Já jsem už podstatné napsala, a nechci se opakovat. Je vidět, že jsi musel o Bohu Bible přemýšlet, a to je určitě dobře, to je stále nadějné J)))).

 „Evidentně jsi Korán nikdy nečetla a pak píšeš taková nesmyslná tvrzení ,které ti zřejmě někdo pověděl v nějaké církevní organizaci „

Tak už to na tom světě chodí :((, že podle sebe soudím tebe.

rive



]


Re: Re: rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 12. duben 2008 @ 16:14:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a to je určitě dobře, to je stále nadějné J)))).--

pro tebe určitě:-)

 „Evidentně jsi Korán nikdy nečetla a pak píšeš taková nesmyslná tvrzení ,které ti zřejmě někdo pověděl v nějaké církevní organizaci „

--Tak už to na tom světě chodí :((, že podle sebe soudím tebe.--

No to je jen moje dekukce,protože jsem na to tvrzení které jsi napsala právě narazil na stránkách některých církví,tak jde poznat odkud vítr vane totiž kdyby sis ten Korán sama přečetl tak by jsi takový nesmysl napsat nemohla  asi tak


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy