Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116604992
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jak se zbavovat hříchů?
Vloženo Pátek, 13. březen 2009 @ 20:58:23 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Svátost pokání, nebo zpověď?

Jsem docela zděšen představami, kteří někteří sdílíte o ŘKC. Ve světle těchto představ se nedivím, že cokoli katolického vás naplňuje hrůzou a děsem a z principu to odmítáte. Kdyby tyto představy byly jen z části pravdou, taky bych je odmítal. Ale skutečnost je docela jiná, to co nenávidíte, není katolické učení, ale nepravdivé představy o něm ...

..."V ŘKC, ale i v některých jiných denominacích, se přece jenom odměřují hříchy jako brambory na krámě. Totiž třídění hříchů v první vlně se odehrává už ve zpovědnici, kde zpovědník hodnotí "váhu" hříchu a vyměřuje protihodnotu k pokání. Další kolo se koná v hříchopračce-očistci, nebo přeneseně v říši odpustků"...


Jak je to tedy s odpouštěním hříchů v katolické církvi doopravdy?

Hříchy odpouští jedině Bůh, nikdy ne člověk. Ani papež nemůže odpustit jediný hřích. Hříchy se odpouštějí na základě pokání - lítosti.

(2. Kor 7,10)
Zármutek, který je podle Boha, přece působí pokání vedoucí ke spasení, jehož nelze litovat. ..

Písmo na mnoha místech křesťany k pokání vyzývá. Pro žádného křesťana není jiné cesty ke spáse. Snad se nenajde nikdo, kdo by se mnou v tomto nesouhlasil.

(Sk 3,19)
Proto čiňte pokání a obraťte se, aby vaše hříchy byly smazány a přišly časy osvěžení od Pánovy tváře ...

Jedná se o vnitřní pokání, o obrácení srdcem k Bohu a o rozchod s hříchem. Zároveň sebou přináší touhu změnit život s nadějí v Boží milosrdenství a jeho pomoc.

Projevy pokání vyúsťují do změny vztahu k sobě, k Bohu i k bližním ve třech hlavních podobách: Modlitba, půst a almužna.

Mimo radikální očištění, jaké působí křest, nebo mučednictví, se v ŘKC klade důraz na úsilí o smíření s bližními, starost o jejich spásu, přímluvu svatých a skutky lásky.

(1. P 4,8)
Především však mějte jedni k druhým horlivou lásku, neboť láska přikryje množství hříchů....


Pán Ježíš dal apoštolům moc svazovat a rozvazovat (Mt 18,18), dal jim podíl na vlastní moci odpouštět hříchy. Protože smíření s církví je neodlučitelné od smíření s Bohem. Těžký hřích zasazuje ránu i církevnímu společenství.

Konkrétní způsob, jakým církev vykonávala tuto moc, prodělal za staletí mnoho změn. V prvních staletích bylo smíření křesťanů, kteří se dopustili zvlášť těžkých hříchů, podmíněno veřejným pokáním za přísných podmínek, trvajících často celá léta. Když k nám přišli r. 863 zvěrozvěstové Cyril a Metoděj, přinesli si sebou ještě "Penitenciář", knihu, ve které byly stanoveny tresty za hříchy podle tehdejší církevní praxe.

Dva takové příklady z Penitenciáře:
Za opilství, vedoucí ke blití - týden o chlebu a vodě.
Za vraždu - 7 let vyloučení z podílu na Večeři Páně, vyloučení ze společenství církve, z toho 4 roky o chlebu a vodě.

Pod vlivem mnišské tradice východu se postupně rozšířila praxe "soukromého" pokání. Svátost se provádí diskrétnějším způsobem a otevřela cestu k pravidelnému přijímání této svátosti.

Praxe pokání se ustálila v církvi dneska ve třech podobách.

1.) V nebezpečí smrti, kdy už není jiná možnost, k dokonalému odpuštění stačí upřímná lítost nad hříchy.

2.) Svátost pokání hromadná, spojená s rozhřešením - využívá se jen vyjímečně, např. vojsko před bitvou.

3.) Svátost pokání soukromá. Toto je dneska nejčastější podoba této svátosti, kde samotná zpověď je jen jednou z pěti podmínek, nutných k odpuštění.


                                          Jednotlivé části soukromé svátosti pokání.


1.) Zpytování svědomí - křesťan v modlitbě prosí Ducha svatého, aby mu dal poznat pravý stav jeho nitra, aby si své hříchy uvědomil.

2.) Lítost - Je absolutně nejdůležitější a nezbytná pro odpuštění hříchů. Souvisí se zpytováním svědomí.

3.) Opravdové předsevzetí - rozhodnutí se svým životem cosi udělat, obrátit se k Bohu.

4.) Vyznání hříchů (zpověď) - Křesťan se vyznává ze všech hříchů smrtelných ale je dobré se vyznat i z hříchů lehkých. Kněz je zde jako zástupce církve, jako rádce a pomocník. Kněz dávno nevyměřuje "protihodnotu" pokání, ale sleduje jeho duchovní dobro, nesoudí, pomáhá. Má kvalifikaci, aby dokázal v obtížné situaci poradit, aby připomněl hlavní zásady, ukázal směr řešení. Mocí svazovat a rozvazovat zastupuje Boha i církev. Ale pouze zastupuje. Do lidského srdce nevidí. Upřímnost pokání posuzuje Bůh sám a jen ten odpouští hříchy.
Kněz skrze službu církve uděluje rozhřešení slovy: "Pán ti odpustil hříchy, jdi v pokoji".


5.) Dostiučinění - Usilovat o splnění svých předsevzetí, vykonat uložené pokání. Je to logické, má - li mít pokání smysl, musí se projevit v lidském životě kvalitativní změnou k lepšímu.


Kdo uzná své hříchy a odsoudí je, souhlasí již s Bohem. Bůh odsuzuje všechny hříchy; a odsoudíš - li je i ty, spojuješ se s Bohem. Člověk a hříšník, to jsou dvě rozdílné věci; člověk je Boží dílo, hříšník je tvé dílo, člověče.
Znič, co jsi udělal ty, aby Bůh spasil, co učinil on. Když tě začne mrzet, cos vykonal, tehdy začínají tvé dobré skutky, protože jsi odsoudil své špatné skutky. Dobré skutky začínají uznáním špatných skutků. Konáš pravdu a přicházíš ke Světlu.

(sv. Augustin)


Odpustky se samotnou svátostí pokání vůbec nesouvisejí. Neodpouštějí hříchy, ale napravují jejich následky.


Podobná témata

Katolicismus

"Jak se zbavovat hříchů?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 13. březen 2009 @ 22:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, díky za vysvětlující článek. Jen mi tam cosi chybí. Během mešní liturgie se říká následující (parafrázuji - nepamatuji si to přesně):

"Vyznávám všemohoucímu Bohu i vám všem (nebo snad bratři a sestry), že často hřeším myšlenkami, skutky a slovy a nekonám, co konat mám. Je to má vina, má veliká vina. Proto prosím ... (je tady Panna Marie, svatí i zúčastnění), abyste se za mě u Boha přimlouvali." Pak kněz, který to celé uvedl slovy:"Vyznejme tedy Bohu i sobě navzájem své hříchy a Bůh nám odpustí ...", dodá:"Smiluj se nad námi, všemohoucí Bože, odpusť nám naše hříchy a uveď nás do věčného života."

Myslel jsem si, že je to něco, co by spadalo do kategorie Svátost pokání hromadná, ale vzhledem k tomu, že tam píšeš jen o vojsku před bitvou a o vyjímečném využití, je to zřejmě jinak. Co to tedy je? Je to očividně projev pokání, mluví se tam o příslibu odpuštění hříchů a jejich odpuštění, ale nenacházím to ani v jednom z těch tří bodů - lidé nejsou v nebezpečí smrti, hromadná to tedy není a soukromá taky ne.  V textu, který jsem snad moc nepopletl, jsem zvýraznil klíčová slova, které mě vedou k názoru, že při mši se na základě pokání hříchy odpouštějí - samozřejmě těm, kteří to, co říkají myslí vážně (zpytují svědomí, litují, mají předsevzetí a ze srdce vyznávají).

Zaujal mě bod 5. (Dostiučinění - docela divné slovo:-) ). Znamená to snad, že odpuštění ve zpovědnici je pouze podmíněné? Kněz přece říká:"Pán ti odpustil hříchy, jdi v pokoji" a ne:"Pán ti odpustil hříchy, pokud ... Jdi v pokoji." Vlastně ani moc nechápu, jak to kněz může říci - vždyť vedle bodu 5., který asi špatně chápu, ani neví, jestli první tři byly splněny. Už se mi párkrát stalo, že se mi někdo svěřil se svým hříchem. Pomodlil jsem se s ním, pokusil jsem mu nějak pomoci slovem, ale nevidím do jeho srdce, takže nevím, jak je na tom před Pánem. Vždyť sám píšeš:"Mocí svazovat a rozvazovat zastupuje Boha i církev. Ale pouze zastupuje. Do lidského srdce nevidí. Upřímnost pokání posuzuje Bůh sám a jen ten odpouští hříchy." - není to protimluv? Pokud Ježíš řekl:"Bylo ti odpuštěno", pak věděl, že odpuštěno bylo. Pokud kněz řekne:"Bylo ti odpuštěno", jistotu nemá a třeba neříká pravdu.

Promiň, jestli se ptám na nějaké banality. Doufám, že je ti jasné, že se to snažím pochopit a neptám se, abych se do katolíků navážel;-)



Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? katolicky, pravoslavně a lutersky (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 14. březen 2009 @ 02:11:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta slova ´... Vyznejme tedy Bohu i sobě navzájem své hříchy a Bůh nám odpustí ..." jsou jistě ze samých začátků. I liturgie má své dějiny, nepatrně se mění, ale v průběhu staletí je ta změna vidět. Tato slova jsou jistě starší edice. Odpovídá to ostatně slovům z listu ap. Jakuba 5, 16  ´...proto vyznávejte si navzájem hříchy..´, protože ve verších 14 a 15 se říká o pomazání olejem a modlitbě: ´..a jestli se dopustil hříchů, odpustí se mu.´. A protože ve verši 16 se říká ´.. modlete se NAVZÁJEM za sebe..´, je to v duchu těch slov ve mši. Odpuštění následuje při pokání (zkroušenosti) při přítomnosti dalších a modlitbě.  Vzájemná zpověď je v pravoslavné církvi jistě v Rumunsku, jak jsem zjistil z povídek. Tam se líčí, jak mládenci, kteří chtěli studovat bohosloví se sešli na začátku vyučování v roku na louce před kostelem a zpovídali se sobě navzájem.
Vůbec u pravoslavných si můžete vybrat, je tam dokonce  také možná i ta ´ušní zpověď´, kdy potřebujete kněze.

Dokonce při návštěbvě u bratří baptistů jsem byl svědkem, že před přijímáním se lidé stojící vedle sebe obrátili k sobě a hovořili. Co asi ? Jedině slova přiznání a odpuštění - sobě, věřící jeden druhému na místě Božím.
Luteráni se vrátili k tiché zpovědi sebe sama před Bohem a to před přijímáním. Nicméně kněz jde podle řady klečících před oltářem a klade ruce na hlavy věřících a říká : ´ já nehodný sluha Boží ZVĚSTUJI  VÁM  odpuštění hříchů´.
Píšeš: ´... při mši se na základě pokání hříchy odpouštějí...´, ano, i já si to myslím, ale člověku je dobře při rozhovoru, když to s ním někdo spolu jaksi ´projedná´. A je  možné, že chladná dušení atmosféra v kostelech už neukazuje tu vřelost, jaká byla ve shromáždění kdysi. Zato jednou mne dojali starokatolíci při přijímání. Ale kdo to chce vidět, ať si to zkusí uvidět osobně, tu soudržnost je lépe vidět, než popsat.
´... Dostiučinění...´, divné slovo, ale je to asi dotvrzení podle mínění, že pokání přináší ovoce – dobré skutky. Také Jakub 1, 22 říká : ´..buďte však činiteli slova, ne jen posluchači...´.
´... jak to kněz může říci - vždyť vedle bodu 5., který asi špatně chápu, ani neví, jestli první tři byly splněny...´ ano, ale kněz věří, že to kajícník myslí a udělá upřímně. Jinak by nebyla možná důvěra ani konání.  Kdyby se kněz neměl spolehnout, že návštěvník to myslí opravdu, pak by ani nemohl účinkovat.
Ale myslím, že v jednom určitě měli apoštolé pravdu : když viděli stav člověka a měli moc pocházející od Boha (a Ježíše).  


]


Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 13:31:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokání má mnoho podob, můj článek není zdaleka vyčerpávající. Jen jsem poukázal na zásadní omyly v pohledu na katolíky.

Pohled katolíků:
Každým pokáním se očišťujeme, proto tedy i hromadně na začátku mešní oběti. Lehkých hříchů se tak zbavíme a můžeme se setkat s Kristem. Jestli si ale někdo myslí, že takto smaže i smrtelný hřích, nemusí mít pravdu. Je to základní nepochopení křesťanství vůbec.
Křesťanství není jen intimní záležitost mezi člověkem a Bohem, do které nemá nikdo jiný co mluvit, ale křesťanství je společenství věřících v Kristu - církev. Proto prosíme společně a navzájem za sebe.
(1. J 5,16)
Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil za ten.

Jestli křesťan spáchá hřích, vedoucí ke smrti, má do toho tedy církev co mluvit.
Není to jen záležitost mezi Bohem a člověkem, ale i mezi lidmi navzájem. Křesťan je přece údem církve!
(1. K 6,15-16)
Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě!
Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo."


(Mt 18,15-18)
"Kdyby tvůj bratr proti tobě zhřešil, jdi a napomeň ho mezi čtyřma očima. Jestliže tě poslechne, získal jsi svého bratra.
Pokud tě neposlechne, vezmi s sebou ještě jednoho nebo dva bratry, aby každé slovo obstálo v ústech dvou nebo tří svědků.
Nechce-li však poslechnout ani je, řekni to církvi. A pokud odmítne poslechnout i církev, ať je tedy pro tebe cizí jako pohan a celník.
Amen, říkám vám, že cokoli svážete na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážete na zemi, bude už rozvázáno v nebi.


Hříchy tedy odpouští Bůh skrze službu církve (mocí svazovat a rozvazovat). Nemá - li už člověk možnost před smrtí této služby využít, Bůh mu odpustí všechny hříchy (i smrtelné), pokud jich upřímě lituje. Má - li ale křesťan tuto možnost, v případě smrtelného hříchu se musí vyznat církvi.

Kněz není Bůh. Pokud rozvazuje a říká: "Bůh to odpustil, jdi v pokoji" - je to vždycky jen za předpokladu upřímného vyznání. Kdybych třeba byl teroristou a měl už dopředu naplánovanou další vraždu, zpověď by byla neplatná, i kdyby mě rozvázal samotný papež. Protože zde chybí upřímný kající postoj k Bohu. Kněz dohlíží na to, co jde z lidského pohledu posoudit. Poučí, aby zpověď byla skutečně platná. Pokud třeba kajícník žije s přítelkyní v hříšném svazku (jak je dnes moderní) "na hromádce" a nemíní tento stav změnit, nemůže dostat rozhřešení. Své pokání totiž nemyslí vážně. Chce - li dát do pořádku svůj vztah s Bohem a církví, musí si dát do pořádku i život.

Dostiučinění (katechismus říká "zadostiučinění").
Rozhřešení odstraní hřích, ale nenapraví všechno, co hřích uvedl do nepořádku. Naše hříchy ublížily našim bližním. Součástí pokání je tedy napravení škod, které jsou v našich silách napravit. Nahradit škodu, vrátit ukradené, omluvit se za křivdu a pod. Tam, kde to nejde, nahrazuje se to modlitbou, skutky lásky bližním, dobrovolným zřeknutím se něčeho, trpělivým přijetím kříže, který musíme nést. Takové pokání nám pomáhá připodobnit se Kristu. Stáváme se "spoludědici" vzkříšeného Krista, poněvadž trpíme s ním (Ř 8,17).
Jen tak nabude člověk plného duševního zdraví.


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 14. březen 2009 @ 21:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, podle toho podtitulku o ustálených 3 formách jsem usoudil, že je to kompletní systematický přehled. Jedna otázka však zůstává - je ten lidský prostředník (kněz) nutný? Copak nestačí vyznat se Bohu a omluvit se postiženému, kterého jsem kopl do brňavky? Případně se vyznat bratrům a sestrám ve sboru? Vyznáním ve sboru myslím něco na způsob té mešní liturgie, kdy se neuvádí konkrétní provinění, je-li "lehčího" charakteru, nebo se v případě nějakého závažného provinění vyznat z konkrétního činu? Netvrdím, že kněz nemůže být prostředníkem - pokud to někomu vyhovuje, prosím. Ale k čemu je nutný?


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 09:49:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."je ten lidský prostředník (kněz) nutný?"...

Jistě řada nekatolických církví tuto praxi nemá a já bych si nedovolil tvrdit, že jim tedy Bůh hříchy neodpouští.
Cesty pokání mohou být různé, ale my se držíme toho, co Tradice církve prověřila staletími, co se žitým křesťanstvím kdysi dávno zformovalo do určité podoby.

Komu se v případě vážného pochybení vyznáš z konkrétního činu? Třeba ses dopustil manželské nevěry, lituješ toho a nechceš to nikdy opakovat. Urazils Boha, poškodils církev (učinils z jejího údu úd nevěstky), ublížils manželce.

Vyznáš se z toho veřejně ve sboru? Jak se tvá žena bude cítit? Hanbou by se propadla! A pokud to ani jistě neví, tak jí způsobíš další bolest. I když ti odpustí, můžeš u ní vyvolat lavinový nástup chorobné žárlivosti.

Proto se takové věci řeší citlivě, s ohledem na minimalizaci dalšího zla, které vychází jako důsledek původního hříchu.

Proto je tak důležitá jistota zpovědního tajemství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 15. březen 2009 @ 10:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O: Jistě řada nekatolických církví tuto praxi nemá a já bych si nedovolil tvrdit, že jim tedy Bůh hříchy neodpouští.
Cesty pokání mohou být různé, ale my se držíme toho, co Tradice církve prověřila staletími, co se žitým křesťanstvím kdysi dávno zformovalo do určité podoby.

S: Díky. Pokud vám to tak vyhovuje a přivádí vás to blíž k Pánu, pak nelze nic namítat.

O: Komu se v případě vážného pochybení vyznáš z konkrétního činu? Třeba ses dopustil manželské nevěry, lituješ toho a nechceš to nikdy opakovat. Urazils Boha, poškodils církev (učinils z jejího údu úd nevěstky), ublížils manželce.

Vyznáš se z toho veřejně ve sboru? Jak se tvá žena bude cítit? Hanbou by se propadla! A pokud to ani jistě neví, tak jí způsobíš další bolest. I když ti odpustí, můžeš u ní vyvolat lavinový nástup chorobné žárlivosti.

S: Ježíš říká, že nevěrou je už chtivý pohled (Mt 5,27 a 28). Pokud jsi měl na mysli dokonaný akt, pak se mi o tom těžko mluví, protože svoji ženu a Boha miluju příliš na to, abych je takto podrazil. Pokud bych se ale takové podlosti dopustil, svěřil bych se nejprve své ženě (doufal bych, že mě nezabije dřív, než se svěřím Bohu:-)) ) a následně Bohu - nedokázal bych požádat Boha o odpuštění před tím, abych se omluvil jí. Řekla-li by, že nechce, abych se s tím svěřil někomu jinému, pak bych mlčel. Pokud by si myslela, že bych to měl vyznat veřejně, udělal bych to.

O:Proto je tak důležitá jistota zpovědního tajemství.

S: Nevěra je případ, kdy chápu, že zpovědník může být užitečný. Jednak někomu může dodat odvahy postavit se tomu čelem, jednak mu může poradit a povzbudit ho. Nemáme ve sboru žádného profesionála, ale jsou bratři a sestry, o kterých vím, že by ho více než dobře zastoupili a kteří by tajemství rovněž zachovali, aby ještě nerozmnožili zlo, které jsem já napáchal. Jediný rozdílmezi námi je tedy v tom, že vy to máte nějak nadefinováno (5 kroků osobního vyznání, bratra kněze, který má předepsanou mlčenlivost), my ty 4 body (zpytování, lítost, předsevzetí, zadostiučinění) vnímáme taky, i když pouze na základě Písma. Ten 4. bod v případě, že by mi žena řekla, ať o tom s nikým nemluvím, u mě odpadá, ale to by záleželo na ní - viz výše.

Může kněz to tajemství porušit, aby zabránil nějakému dalšímu zlu? Dva příklady: někoho jsem zavraždil a někdo nevinný byl za to chybou justice odsouzen; ten tvůj terorista, o kterém jsi tu někde psal - má v plánu další útok. Kněz jim jistě neřekne "Pán ti odpustil", ale může to tajemství porušit, když mu vrah řekne, že se udat na policii nepůjde ani náhodou, a terorista setrvá v názoru, že další útok provede? Jsou to exktrémy, ale kněží se určitě setkávají s případy pedofilie. Mohou porušit tajemství a ohlásit to, aby zabránili dalšímu zlu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2009 @ 18:17:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Pokud jsi měl na mysli dokonaný akt, pak se mi o tom těžko mluví, protože svoji ženu a Boha miluju příliš na to, abych je takto podrazil.!...

A to je dobře. Pokud člověk žije v Bohu a v lásce k bližním, Bůh mu dává sílu milosti, aby neklesl do smrtelného hříchu. Ale stává se, že člověk nejdříve zvlažní, láska ochabne a mnoho lehkých a zavčas nelitovaných hříchů zatemní vědomí člověka. Pak je na nejlepší cestě upadnout i do hříchu smrtelného.


Máš pravdu, kněz nemůže prozradit nic, co bylo ve zpovědi řečeno. Protože on tam skutečně není nejdůležitější, hlavní komunikace probíhá mezi kajícníkem a Bohem. Je - li kající postoj upřímný, kněz může člověka nasměrovat, aby se vymanil ze závislosti na hříchu. Pokud je ale člověk zatvrzelý a nechce, nemůže mu pomoci.

Zdá se to tvrdé a kontraproduktivní, kněz nemůže zabránit dalšímu zlu. Je bezmocný, podobně jako Kristus, přibitý na kříž. Může se jen modlit.

Ale je třeba mít na paměti, že kdyby neexistovala jistota zpovědního tajemství, ani ten pedofil, ani terorista, by pak knězi nejspíš o svých úmyslech stejně nic neřekli.


]


Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 13. březen 2009 @ 23:09:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jak moc se musí hrob obílit, aby byl bílý?

  Natíráš statečně, oko, všechan čest.



Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 17:57:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Mt 7,1-5)
"Nesuďte, abyste nebyli souzeni.
Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou mírou měříte, takovou vám bude zase odměřeno.
Proč tedy vidíš třísku v oku svého bratra, ale trámu ve svém oku si nevšímáš?
A jak můžeš říci svému bratru: 'Nech mě, ať ti vytáhnu z oka třísku,' a hle, ve tvém oku je trám!
Pokrytče, vytáhni nejdříve trám ze svého oka a tehdy prohlédneš, abys vytáhl třísku z oka svého bratra.

Napsal jsem věci ze své životní praxe a aby mě někdo nenařkl z bludů, nebo že to není katolické učení, držel jsem se katechismu. To je všechno, celé to "bílení".


]


Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 13. březen 2009 @ 23:16:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,
připrav si asi tak 20 litrů dobře vyjetého oleje a kýbl močůvky. Pak si kup ten nejdražši koberec, který seženeš. Peněz nelituj, bohatě se ti tato investice vrátí. Koberec rozprostři u vás doma v pokoji a polij ho tím olejem a močůvkou. No a pak ten koberec zase uveď do původního stavu, pomož si jak uznáš za vhodné. Hezky ten kobereček vydrhni, aby nikdo nepoznal, jak byl zaprasený.
Milý Oko, člověk přichází na tento svět zatížen hříchem, říkejme třeba dědičným. Rodí se jako hříšník, jeho přirozeností je hřešit. Pokud chce do nebe, musí najít někoho, kdo je schopen a ochoten ten kobereček za něho vyčistit. A to byl schopen pouze Pán Ježíš a to svojí krví. Když jsem se narodil, byl ve mně zlý, satanský Lu, můj praví duch. Ten mě vedl do svého domova, do pekla. Ale tam jsem nechtěl. Přijal jsem Ježíše jako svého Spasitele a Pána. V tom starý ohavný Lu zemřel a narodil se nový Lu, Boží, spravedlivý, můj nový pravý znovuzrozený duch. Získal jsem tak jistotu spasení. Stejně jako jsem sňatkem se svojí ženou získal jistotu, že jsem ženatý. Starý Lu to mířil do pekla, lépe napsáno, již v pekle byl. Pak Lu uvěřil v Ježíše a dostal od něho novou občanku na které je napsáno: občan Božího království. /A nechal se pokřtít, ponořit./
Někdo se bude možná ptát, jestli je možné, aby křesťan, ten kdo přijal Ježíše Krista hřešil. Musím napsat, že jsem si svůj nový život dost zašmodrchal a dopouštěl jsem se opravdu ohavných hříchů. Ale díky Pánu, dostal jsem od něho milost své hříchy vidět, vyznat mu je a přijmout od něho odpuštění.




Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 13:41:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Lu.
A co ti lidé, kterým jsi svými ohavnými hříchy ublížil?

Ty si myslíš, že jsi dnes čistý, jak lilie a oni se možná dosud táhnou životem s jizvami a nezahojenými ranami od tebe. Nemyslíš, že je tvá podoba "náboženství" hodně sobecká?

A co církev, když jsi kdysi učinil z jejího údu úd nevěstky?

Ta církev tím trpěla a nemá do toho co mluvit?



]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,
moje bývalá žena se se mnou rozváděla přibližně z těchto důvodů: Že jsem opilec, násilník, nestarám se o děti a běhám za jinými ženami. V pokání mi pomáhal jeden bratr, který má vystudovanou teologii, několik let pracoval jako kazatel a dnes se podílí na překladu Bible Křesťanské misijní společnosti. Vedl mě k tomu, abych se své bývalé ženě omluvil. Což jsem učinil písemně. Jiná možnost dost dobře nepřicházela v úvahu. Moje bývalá žena mi odpověděla, že mi odpustila, ale že vztah se mnou již natrvalo ukončila. Dále mne onen bratr vedl k tomu, abych se omluvil i svým dětem. To už mi nešlo tak lehce. Omluvil jsem se prostřední a druhé nejstarší dceři. Druhá dcera mi odpověděla, že mi už dávno odpustila. Máme spolu velice dobrý vztah. Jezdí mě navštěvovat. Se synem jsem se viděl po rozvodu několikrát, a mohu napsat, že se náš vztah uzdravuje. Nejstarší dcera mě navštívila jedenkrát, to aby mi představila svého snoubence. Teď jsou již manželé a jsem pozvaný k nim na návštěvu, až se trochu vzpamatují z narození syna.
Samozřejmě, že mě velice mrzí rány, které jsem způsobil a to nejen své bývalé rodině. A byl bych rád, aby ti všichni lidé prožili co nejdříve uzdravení. Ale jak to urychlit, poraď ?
K církvi si dovolím napsat toto: Od druhé do šesté třídy jsem chodil na katolické náboženství a byl jsem, dá-li se to tak npsat, horlivým katolíkem. Žel, pan farář, ač jsem ho měl velice rád, mi neřekl, že se musím znovuzrodit. Určitě bych to i jako dítě pochopil.
V 18ti letech jsem přišel do Českobratrské církve evangelické v Praze Holešovicích, tady jsem uslyšel evangelium. Rozhodl jsem se pro Boha, vydal jsem mu svůj život a přijal jsem, uvěřil jsem, že jsem skrze Kristův kříž spasen, převeden do Božího království.
Po vojně jsem se oženil a se svojí tehdejší manželkou jsme hledali, kam se zařadit. Zkoušeli jsme katolíky, evangelíky v místě bydliště, Církev bratrskou, Apoštolskou církev. V roce 1988 jsme vstoupili do svých "rodných" Holešovic. Pak následovali mé tři nejkrásnější Církevní roky. /Byla to doba vzniku Křesťanských společenství./ Vznik KS v místě mého bydliště byl, alespoň pro mne, tak bouřlivý, že jsem z celou rodinou vystoupil. Pak nastalo dlouhé období hledání a nenalézání. Čím dál tím více jsem byl v hospodě nežli v kostele. V roce 2002 začíná rozvodové řízení. Stěhuji se na sever Čech. Zde navštěvuji KS, JB, Hnutí víry. Na kursech Alfa v JB se seznamuji se svojí novou manželkou. Začíná výrazný obrat v mém životě. Žel, můj pobyt v JB končí tím, že mi staršovstvo sboru, ne zcela bezdůvodně, zakazuje vstup do sborové budovy. Mé nastávající ukončuje členství. Vstupujeme do Hnutí víry. Zde vydržím dokonce dva roky. Po roztržce s pastorem na téma, jak budovat Boží rodinu, ukončuji členství. Ale snad se konečně blízká na lepší časy, máme neformální společenství s jedněmi manželi z AC. Motem tohoto scházení je pravidelná misijní služba v jednom domově seniorů.


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:49:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám potvrzuješ, že se nestačí jenom vyznat Bohu, je odpuštěno a začínáme z čistým štítem.  Ono je to všechno pravda, hříchy máme odpuštěny, pokud jsme opravdu litovali, ale k dokonalé nápravě je třeba vyléčit i mezilidské vztahy. Zvlášť mezi nejbližšími. Udělat, co je v našich silách a konečný výsledek nechat na Bohu. A modlit se za uzdravení vztahu, modlit se za své děti, za rodiče, za manželku. A děkovat a chválit Boha! Na to zapomínáme.

Ale křesťan bez církve - to nejde. Neformální společenství s manžely nenahradí církev v úplnosti. I když nejmenší částí církve je už rodina, je třeba se podílet na životě církve v širším společenství. Své místo si ale musíš najít sám, v tom ti nikdo neporadí. Vlastně jeden by mohl. Pros o radu Ducha svatého, ten ti určitě pomůže.


]


Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 13. březen 2009 @ 23:18:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

nezlob se na mne. ale při čtení tohoto tvého článku se mi dělá skutečně fyzicky zle. Tož tak.

w.



Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 13. březen 2009 @ 23:31:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus sodu.


]


Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 13. březen 2009 @ 23:37:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, můžeš být konkrétnější? Z čeho se ti špatně? Jak se to projevuje na tvém fyzickém těle?


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 14. březen 2009 @ 13:11:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

nezlob se, mně se v tom (hnoji) nehchce "hrabat", abych rozlišoval jednotlivé součásti. Projevovalo se tak, že se mi prostě začalo "navalovat" na zvracení. Jakmile jsem přestal číst, odešlo to.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 13:57:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Opravdu v tobě poznávám pravého křesťana, protože máš lásku k bližním.

Nazvat mou víru hnojem ale předpokládá silný žaludek.

(J 13,34-35)
"Dávám vám nové přikázání, abyste se navzájem milovali; jako jsem já miloval vás, abyste i vy milovali jeden druhého.
Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, když budete mít lásku jedni k druhým."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:06:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel také svou (bývalou) víru nazval hnojem a lejnem oproti poznání Pána Ježíše Krista a nebylo to namířeno proti ostatním farizeům či zákoníkům, kteří věřili stejně jako on do doby, než se setkal s Pánem Ježíšem. Prostě vyznával (víru v) Toho, Komu uvěřil. To nemělo nic společného s jeho vztahem k nim.

Napsal jsem to, co jsem vnímal při čtení tvého článku. To nemá nic společného s mým vztahem k tobě. Já proti tobě nic nemám! A kdybys mi byl jedno, nenapsal bych v reakci nic, poněvadž by mi to bylo fuk.

Co kdyby ses však zamyslel před Pánem nad tím, proč se mi to stalo? Vždyť i Greg ti napsal, že tam máš nehorázné lži. Co když to je ten důvod, proč mě bylo špatně?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:29:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nestačí napsat, že tam jsou nehorázné lži. Je třeba je pojmenovat a vyvrátit jejich platnost. Dokázat, že je to lež.

Já jsem představil podobu své víry. Nikoho k ní nepřemlouvám. Pokud tvrdíš, že je ti z toho špatně, na blití, tak se mně to niterně dotýká.

Apoštol Pavel prohlásil za hnůj (ne za lejno!) všechno od obřízky a židovského původu, přes pronásledování křesťanů, až po spravedlnost za zákona. Ale hnůj zahradníkovi voní, protože ví, že bez něho nebude úroda, zahrada nepřinese užitek. Ví, že aby byla na konci úroda, musí být na začátku hnůj!

Nebo myslíš, že když četl Starý zákon o obřízce, bylo mu z něho špatně na blití?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:59:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

vystudoval jsem střední zemědělskou technickou školu, obor pěstitel-chovatel. V posledním ročníku jsme měli jako předmět i zahradnictví, a tak o hnoji něco vím. Lejna jsou jeho hlavní součástí. Zahradník používá hnůj ve stavu, kdy už tak nes*****í. Já ho jako zootechnik a traktorista zažil v méně "voňavém" stavu a velice dobře Pavlovi rozumím, co myslel tím, co napsal. Tož tak.

willy 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 21:34:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím kterému "Pavlovi" rozumíš, ten, kterého mám já na mysli, mluví o hnoji, ne o lejnu.  Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 14. březen 2009 @ 22:09:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

ve většině překladů Fp 3:8 včetně anglických je použito slovo "smetí" nebo "nic", slovenský katolický používá slovo "odpadky". Nemá smysl se tu přít o slova, Podstata je jasná. Všechno to, čeho si Pavel vážil a cenil předtím, než poznal Krista, považoval za nic, ať už to vyjádříme jakkoli, ve srovnání s poznáním Krista. Měl to za ztrátu a rád to pro poznání Pána a kvůli Pánu opustil, jak to ostatně Pán požaduje po každém svém učedníkovi. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 14. březen 2009 @ 23:00:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy napsal jsi: Všechno to, čeho si Pavel vážil a cenil předtím, než poznal Krista, považoval za nic, ať už to vyjádříme jakkoli, ve srovnání s poznáním Krista. A moje otázka na be zní jseš si tím opravdu jistý? Vždyť Pavel jistě před obracením poznál i Starý zákon (Tenach), v jaké míře to je jiná otázka. Chceš tedy řici, že  Starý zákon pak po obracení již Pavel nepřijmál nebo si ho nevažil?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. březen 2009 @ 12:43:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starý respektive Mojžíšův Zákon byl pěstounem ke Kristu, ale farizeové a zákoníci ho tak nevnímali Cenili si SZ jiným způsobem, který jim bránil poznat a uznat Pána Ježíše jako Spasitele a Mesiáše, protože hledali spravedlnost ze Zákona, nikoli z víry v Krista. A ačkoli věděli právě ze SZ, jakými zázraky se prokáže Mesiáš a byli svědky "mesiášských" zázraků Pána Ježíše, přesto v Pána Ježíše jako Mesiáše neuvěřili a ty, kteří Ho za Mesiáše uznávali vylučovali ze synagog. A právě takové vnímání (SZ) považoval Pavel ohledně SZ za nic, za smetí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 15. březen 2009 @ 14:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, je tedy pohled farizeju tedy to co poznal před Ježíšem tedy Starý zákon všechno? Nebo SZ s výklad SZ čí postoj k SZ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 09:34:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kralický překlad, který se drží věrně řeckého originálu, používá výraz "smetí". Kde jsi tedy přišel k tomu lejnu?

Ty nazýváš moji podobu víry lejnem, nad kterým se ti dělá špatně, a divíš se, že mě to uráží.

Srovnej si to!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. březen 2009 @ 12:50:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

kdyby jsi byl duchovní člověk a učedník Pán a Ježíše Krista, pak bys jednak taková slova vůbec nenapsal a druhak by ses neurazil, To, že tvá slova jsou hrubou urážkou Boha, tě zřejmě vůbec nezajímá. To, že se tvému bratru z tvých slov dělá fyzicky zle, tě zřejmě také nezajímá. Ty jsi prostě uražen. A aby ses nemýlil - já se tomu nedivím. Mně to o tobě vypovídá víc, než si můžeš myslet. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 17:40:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, já se omlouvám.
Jsem skutečně jen člověk a navíc hříšný. A jako člověka se mě takové výrazy o tom, co je pro mě posvátné, dotýkají.

Bůh zná mé nitro a ví, že já bych ho vědomně neurazil.

Můžeš uvést, která má slova ti připadají jako hrubá urážka Boha? To, že Willy má absenci lásky k druhému a nerespektuje ani jeho důstojnost?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 16. březen 2009 @ 12:33:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

jestli to, co je posvátné pro tebe, je v očích Boha hnůj a působí-li ve svém služebníku při čtení "tvého posvátna" fyzickou nevolnost, měl by ses nad tím před Pánem přinejmenším zamyslet. Boha a mě se například bytostně dotýká, když bratra v Kristu označuješ za dementa.

Už tu tedy, prosím tě, nemluv o lásce, kterou jsi ostatně chtěl sám pro sebe, aniž bys nějakou lásku vůči bratrům také vyjadřoval. Kdo nemiluje bratra, nemiluje Boha!!! Dovol, abych ti připomněl Pánovo slovo z Lukáše 6:31 - Jak chcete, aby lidé činili vám, [i vy] stejně čiňte jim. Chceš snad být označován za dementa? Jestli ne, pak tak NESMÍŠ označovat nikoho jiného, neboť jakým soudem soudíš, takovým budeš odsouzen. Tož tak.

Jsi-li hříšný člověk, žijící v hříchu, nech na něj (ně, je-li jich víc) Pána zasvítit, aby ti byly zjeveny; pak své hříchy uznej a vyznej je Bohu - On ti odpustí a očistí tě díky Jeho věrnosti a spravedlnosti krví Kristovou od každé nepravosti a poté se od svých hříchu odvrať a zůstavej v Bohu, svém Spasiteli.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2009 @ 18:54:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
nepřeváděj pozornost na jiné téma.

"jestli to, co je posvátné pro tebe, je v očích Boha hnůj"...

A tuto jistotu pro své tvrzení čerpáš z čeho? Z toho, že tvrdíš, že se ti navaluje na zvracení, ale nedokážeš určit konkrétní věci, které by odporovaly Písmu?

Já o nikom neřekl, že je dement, ale že se chová, jako dement. To je podstatný rozdíl. A taky jsem hned vysvětlil, v čem se tak chová. Pořád dokola vysvětlujem, že se nejedná o oběť novou, ale o zpřítomňění stále stejné oběti Kristovy. Jak jinak bys charakterizoval jeho chování, když nám pořád podsouvá nesmysly? Když ti budu i po tvém vysvětlení tvrdit, že vyznáváš věci, které nevyznáváš, pak o mě klidně prohlaš, že se chovám jako dement.

"Po tolika vysvětleních z naší strany, že se nejedná o oběť novou, ale o zpřítomnění stále stejné oběti Kristovy, se vyjadřuješ jako dement."...

Své hříchy vyznávám pravidelně Bohu i církvi.


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, myslíš že mi je příjemně, když mi někdo podsouvá víru v takové podobě, které ne veřím. Nebo když mně nazve, že neustálé lžu, a nedokáže (nebo nechce) mi ukázat kde je tato lež. Čí jak někdo napíše v co ŘKC dopravdy věří a další k tomu doplní svůj falešný vyklád těchto věci.
Tento komentář není mířen proti tvé osobě, nýbrž je proto tebe.


]


Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. březen 2009 @ 11:02:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

píšeš:

///3.) Svátost pokání soukromá. Toto je dneska nejčastější podoba této svátosti, kde samotná zpověď je jen jednou z pěti podmínek, nutných k odpuštění.///

To jsou nehorázné lži. V Písmu se o žádné zpovědi nic nepíše, natož o zpovědi knězi, natož aby se tam psalo o služebném knězi ve stylu ŘKC.

K odpuštění hříchů stačí prosté uznání vyznání hříchu našemu Nejvyššímu Knězi - Pánu Ježíši Kristu nebo Bohu Otci!

Ukažte mi někdo jediný případ toho, o čem píše Oko v této větě, že se něco takového dělo v apoštolské Církvi prvního století.




Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 13:50:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Já tě přece k ničemu nepřemlouvám.
Jen jsem se snažil uvést základní postoj katolíků v této věci. Abyste pochopili, čemu věříme a nepodsouvali nám nesmysly.

..."K odpuštění hříchů stačí prosté uznání vyznání hříchu našemu Nejvyššímu Knězi "...

Když mě kopneš do brňavky, můžeš si to dávat do pořádku s nejvyšším knězem jak chceš, ale mě bude přesto dál noha bolet a modřina sleze až časem. I můj vztah k tobě (vzpomínka na nespravedlnost, na bolest) zůstane narušen, pokud nepřijdeš a neomluvíš se!

Že církev má i oprávnění do našich hříchů mluvit, jsem doložil v komentáři výše.


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. březen 2009 @ 16:38:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

ani bych se přemlouvat nenechal. Jde však o to, že tady s tím svým "speciálním" nebiblickým učením mlžíte a matete ty, kteří neznají Bibli.

Církev má oprávnění mluvit do našich hříchů, to nikdo nepopírá. Ve svém komentáři popírám pouze vyznávání hříchů knězi (zpověď) a  vůbec existenci kněžstva. Nic takového se za našich otců apoštolů nedělo. To zavedli až vaši otcové, když zakládali JINOU církev, než apoštolskou.

Takže prosím nemaťte lidi a neříkejte, že jste Církví, kterou založil Ježíš Kristus Nazaretský.


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 18:15:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nic takového se za našich otců apoštolů nedělo"...

Jak jsi na toto přišel? Přijdeš se svou představou, s nějakým pochybným tvrzením a nijak ho nedoložíš. Znovu ti opakuju, už si to jednou uvědom: "Jsi novodobá rychlokvaška bez minulosti, bez historie, s mnoha pochybnými názory. Máš daleko k prvotní církvi". To ty mateš lidi hloupostmi.

První křesťané se nepotřebovali vyznávat z hříchů?
Udělovaná tvrdá pokání jsou historicky doložená od nejstarších dob. Jakým způsobem tedy podle tebe církev "mluvila" do jejich hříchů? Jaká byla podle tebe praxe, ne - li tato předaná?

Uznáváš, že církev, potažmo apoštolové měli co mluvit do hříchů prvních křesťanů.
Jak by ale do nich mohli prakticky mluvit, kdyby jim je hříšníci nevyznali? Jak by mohli svazovat a rozvazovat? Myslíš, že byli vševědoucí?


Naprosto logický argument:

Vyznání hříchů církvi je nutným předpokladem pro to, aby se k nim církev vůbec mohla vyjádřit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 19:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

máš více než nezvratný důkaz - Bobli - Nový Zákon - přečti si ho a uvidíš, kolik máte vy katolíci vymyšleného učení.

Soukromé hříchy věřící vyznávali přímo Bohu. Hříchy, které byly veřejně zjevené, řešila Církev skrze kázeň a to podle postupu zjeveného v Písmech NZ.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:36:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád jsi mně nevysvětlil, jak jinak se církev může dozvědět o smrtelném hříchu, když zůstane v tajnosti a hříšník ho církvi nevyzná. Jak by se církev v takovém případě mohla k němu nějak vyjádřit?


]


Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 15. březen 2009 @ 00:05:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregova "logika": Oko sem píše "nehorázné lži". Jak to? "V Písmu se o žádné zpovědi nic nepíše". To je důvod himbajs! V Písmu se to nepíše a tak to jsou lži. A to neberu v úvahu na chvíli, že píše, akorát gregory neumí číst. Řekněme že nepíše. "K odpuštění hříchů stačí prosté uznání vyznání hříchu našemu Nejvyššímu Knězi" dí gregory. Zapoměl připojit odkaz, takže riskuje, že se to tam taky "nepíše". Pak by to byly taky lži. Nehorázné. Gregory chce taky ukázat jediný případ, "že se něco takového dělo v apoštolské církvi prvního století. Já o něm tedy nevím. Ale ukažte mi jediný případ, že se v apoštolské církvi prvního století někdo dopouštěl tak krkolomných výkladů napsaného písma, jak to tady předvádí kolikrát gregory. Vážně: máme v apoštolské církvi prvního století JEDINÝ případ člověka, který stojí mimo jakýkoli sbor a přitom poučuje všechny okolo o "pravém učení"?


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 15. březen 2009 @ 05:32:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale, no tak, Oline-pastore....  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 15. březen 2009 @ 09:11:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Používáš výrazivo prisilné, chlapče. Obzvlášť vzhledem k tomu, že tvé před pár dny předložené učení o hříších malých, středních a velkých, a praktickým problémům s očišťováním, vzhledem také k tvému učení o chození ve světle. Tvé vývody jsou totiž mnohem kostrbatější a od Písma vzdálenější, než učení katolické.


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 15. březen 2009 @ 10:57:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Březen - na internet vlezem.
Haló, tady potrefená husa !
Jak možno vidět z mého předchozího předlouhého příspěvku, nevydržím v žádném společenství přiliš dlouho. Jistě je chyba na mé straně. Ale jen na mé ? Co takhle založit sbor nezařazených křesťanů ? Jak dlouho by asi vydržel ? Jsem velice vděčný za tyto internetové stánky, alespoň částečně mi společenství nahrazují. Křesťané, stojící mimo jakékoliv společenství, spojte se, pardon, ozvěte se !


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 15. březen 2009 @ 11:51:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau Lu!
Já nepokládám lidi mimo církev za odsouzeníhodné, aby bylo jasno, rozhodně nejsem zastáncem pochybných těch učení o autoritě. Já totiž církev znám. Spousta lidí skončí na nějakou dobu nebo i natrvalo bez závazného společenství. Z různých důvodů. Do jisté míry se to týká i mě, protože nepatřím do žádné církve v místě svého bydliště, ale do sboru 80km vzdáleného. 

Gregoria jsem popíchnul, protože jde o do očí bijící kontrast mezi troufalostí jeho učení na straně jedné, svévolnými výklady, k nimž občas dochází, na straně druhé, a dlouholetou izolací od všech církví na straně třetí. Gregory je jedinečný.  Ale - je to upřímnej křesťan, milující našeho Pána a to tady na granu není samozřejmost. Domnívám se, že mu Kristus jeho úlety odpouští a ještě se u toho zasměje.  


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 18:40:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lu

Pán Ježíš ustanovil společenství věřících. Křesťanství není jen záležitostí jednotlivce, ale i celého společenství.
(1. J 1,7)
Chodíme-li však ve světle, jako on je ve světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše Krista, jeho Syna, nás očišťuje od veškerého hříchu.

Ekumenismus je hledáním toho, co nás stále ještě spojuje, co máme společné. Tím se uzdravuje církev, protože rozdělení pochází od zlého.

(1. Kor 1,9-10)
Věrný je Bůh, jímž jste byli povoláni ke společenství jeho Syna Ježíše Krista, našeho Pána!
Prosím vás však, bratři, jménem našeho Pána Ježíše Krista, abyste všichni mluvili stejně a aby mezi vámi nebyly roztržky, ale abyste byli dokonale spojeni v téže mysli a v tomtéž úsudku.



]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 19:59:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pirmine (Oline),

samozřejmě, že pro biblické věřící (což ty nejsi, liberále), to znamená, že zůstávají pouze na půdě Bible. Pokud z ní něco uberou nebo k ní přidají, uvádějí tak bezbožné učení urážející Boha a ocitají se mimo Pravdu a mimo Církev.


]


Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 09:56:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Přiznáváš, že církev má právo mluvit do našich hříchů.

Dokážeš vysvětlit mechnismus, jak se o našich hříších má církev dozvědět, když jí je nevyznáš?



Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:00:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

já nemám co vyzbávat hříchy Církvi. vyzbávám je přímo Bihu a nezatěžuji jimi Církev. Církev řeší hříchy, které jsou veřejné.


]


Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 20:48:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu!
O kousek výš píšeš, cituji: "Církev má oprávnění mluvit do našich hříchů, to nikdo nepopírá."

O kousek níž ale píšeš: "já nemám co vyznávat hříchy Církvi. vyznávám je přímo Bohu a nezatěžuji jimi Církev."

Jde to dohromady?

Nezdá se ti pokrytecké tvrdit, že církev řeší jen hříchy veřejné? Takže když hřích šikovně utajíš, tak do toho církvi nic není? To je tvoje učení? To čisté učení Kristovo, které hledí na srdce člověka?

Udělat z církve (těla Kristova) údy nevěstky a protože je to diskrétní (neveřejné), tak do toho církvi nic není?

Ale to jsi pěkně vedle (jak ta jedle)!


]


Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. březen 2009 @ 19:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

institut zpovědi knězi (člověku) v Písmu NS vůbec neexistuje. Věřící si mají vyznávat pouze hříchy, kterých se dopustili vůči sobě navzájem (Jak// Mt 5,22-26).

Jestliže nějaký kněz (nehomosexuál), poslouchá ve zpovědnici vyznání např. sexuálních hříchů žen, je nemyslitelné, aby se sám ubránil pokušení. A pokud je homosexuál a poslouchá vyznání mužských hříchů, je opět ve stejné situaci, protože je také jen slabý člověk, poddaný týmž lidským bídám. Ne tak náš Nejvyšší kněz - Kristus.

Celkově je zpověď člověku humus a nečistota. Soukromé hříchy se vyznávají pouze Bohu. Pokud by je věřící např. vyznával přímo na shromáždění Církve, dopustil by se těžkého zneuctění Boha a znesvěcení všech přítomných. Proto se takové hříchy vyznávají Bohu ještě PŘED shromážděním.

Zpověď  knězi je opět jeden ze stovek vašich vlastních výmyslů. Samotné kněžství (tzv. služebné) je vaším výmyslem, doprovázejícím judaistické křesťanství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. březen 2009 @ 21:14:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Institut zpovědi umožňuje dokonalou kontrolu nad lidmi, která přísluší pouze Bohu.

A nic bych za to nedal, že právě zpověď je jednou z rozhodujících příčin sexuálních hříchů katolických kněží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 21:39:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět jen nepodložené spekulace zaslepeného člověka.

Zpověď pro mě vůbec není humus a nečistota, ale naopak očistná lázeň, svátek, intenzivní setkání s Bohem, doprovázené dary Boží milosti.


Pořád mně odmítáš vysvětlit, jak si představuješ, že se má církev vyjádřit ke tvému hříchu. Nebo jsi zase něco nedomyslil?

O kousek výš píšeš, cituji: "Církev má oprávnění mluvit do našich hříchů, to nikdo nepopírá."

O kousek níž ale píšeš: "já nemám co vyznávat hříchy Církvi. vyznávám je přímo Bohu a nezatěžuji jimi Církev."

Uznej, že takto položené vedle sebe si to dost odporuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. březen 2009 @ 22:17:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

celá Bible obsahuje stovky rozporuplných veršů. Je jen potřebné jim porozumět. Církev má právo hovořit do hříchů, o kterých ví, nikoli o těch, o kterých neví. Do těch má právo hovořit pouze Bůh.

Dokonce i když zhřeší bratr proti bratrovi, nelze s tím běžet hned na veřejnost (do celé místní Církve). Nejdříve se věc řeší pouze mezi čtyřma očima. Když to nepomůže, tak se dvěmi či třemi diskrétními svědky a teprve až nakonec, když nemůže být sjednána náprava, může být věc svěřena Církvi, což navíc může také znament, že nejdříve pouze starším sboru (Mt 18).

Což ovšem nevylučuje možnost, že se věřící svěří se svým hříchem blízkému diskrétnímu bratrovi. Zpověď ve stylu ŘKC, však Písma neznají ani náhodou. Natož zpověď knězi či staršímu. Natož pak zpověď jako povinnost a podmínku odpuštění.

Vy katolíci máte totiž příliš bujnou fantazii, což vás vede k bezpočtu nesmyslných výmyslů.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2009 @ 20:37:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Pořád si odporuješ. Když učiníš z údu těla Kristova úd nevěstky, není to záležitost celého těla? Je - li nemocný jeden úd, je přece nemocné celé tělo!

(1. Kor 12,26)
A tak, jestliže trpí jeden úd, trpí s ním všechny údy. Jestliže je jeden úd chválen, všechny údy se radují spolu s ním.

Kdo z nás dvou tedy má bujnou fantazii?
Osobní hříchy se v církvi neřeší na veřejnosti (pokud se nejedná o pohoršení jiných), ale v intimitě zpovědního tajemství. Je ale naprosto nebiblické tvrdit, že tvé hříchy jsou pouze mezi tebou a Bohem. To není úplné.
Tvé hříchy se bolestně dotýkají i církve i všech lidí, kterým jsi hříchem ublížil. Jsi ve svých závěrech katastrofálně povrchní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 22. březen 2009 @ 13:07:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

ale fakt, že se hříchy věřících dotýkají celého Těla Kristova není důvodem k tomu, aby jste si vymysleli neexistující institut zpovědi člověku. Není v silách jednoho člověka, aby byl schopen na sebe bez následků vzít tolik špíny ostatních lidí.

Tyto věci nemají vůbec vejít v uši jakéhokoli člověka, protože např. smilstvo a všeliká nečistota nemá být mezi svatými ANI JMENOVÁNO. (Ef 5,3).

Vyznání hříchů je pouze pro Boha a našeho Nejvyššího kněze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2009 @ 19:02:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Není v silách jednoho člověka, aby byl schopen na sebe bez následků vzít tolik špíny ostatních lidí"...

Pán Ježíš pověřil apoštoly mocí svazovat a rozvazovat (Mt 18,18). Není to tedy síla člověka, ale síla Krista, který na sebe bere lidskou špínu.


Institut zpovědi jsme si nevymysleli, je ustanoven Kristem a zakotven v Písmu.


(J 20,21-23)
Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec, i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."


Jen naprostý ignorant Písma může pochybovat o tom, že apoštolové dostali moc odpouštět hříchy. Touto mocí pak následně pověřili pokračovatele své služby v církvi.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. březen 2009 @ 05:35:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

opět,

moc odpouštět hříchy nemá nic co činit se zpovědí člověku.

Příklady v Písmu pro odpouštění či zadržrní hříchů nám dal např. apoštol Pavel, když např. v pastýřských listech vyslovil větu na adresu věřícího Alexandra Kotláře, který činil zlé:"Odplať mu Pán, podle jeho (zlých) skutků". To je příklad zadržení hříchů.

A naopak na adresu hřešícího Onezifora,který mu předtím velmi pomohl, řekl:"Kéž je mu Pán milostiv v onen Den." A zde je příklad odpuštění hříchů.

Příklad pro zpověď v Písmu nenajdeš, Dokonce ani příklad pro novozákonního kněze.

To vše jsou vaše VÝMYSLY, bez uvedení konkrétních příkladů. Celé to stojí jen na vodě, resp. na písku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 24. březen 2009 @ 11:02:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nestojí to ani na vodě, ani na písku, ale na obyčejném lidském rozumu. Logika věcí říká, že má - li někdo v církvi (třeba apoštol Pavel) odpustit hříchy, musí mu je někdo vyznat, aby se o nich vůbec dozvěděl. Nepodezříváš ho z toho, že by byl vševědoucí, že?

A odpuštění hříchů (kromě jejich vyznání zástupci církve) je podmíněno kajícím postojem, lítostí. Tedy žádné výmysly, ale církevní praxe, která sice během 2000 let mohla měnit formy, ale podstata zůstává stejná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 24. březen 2009 @ 20:32:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

obyčejný lidský rozum je sám o sobě v Božích očích méně než voda či písek ba méně než nic, takže to vlastně stojí na ničem.

Bůh coby Boží Slovo = Kristus je skála a základ, na Němž ohledně Církve všechno stojí. On je všemi a ve všech, vším ve všem v Církvi a navíc je Hlavou nade vším církvi coby Těla Kristova. Tož tak.

willy 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 24. březen 2009 @ 22:26:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy pišes: obyčejný lidský rozum je sám o sobě v Božích očích méně než voda či písek ba méně než nic. Tedy proč nás Bůh stvořil s lidským rozumem, proč nás nestvořil ku příkladu s opičím mozkem nebo psím?Dále píšeš: Bůh coby Boží Slovo takže Bůh je to co o Něm pouze to co vypovídá Boží slovo? Nebo Bůh = Boží slovo? Pro mně lidský rozum je dílem Boha, které Bůh dál člověku, aby ho poznavál v Božím díle a v Písmu. A neřekl bych, že lidský rozum je v Božích očích méně než voda čí písek, protože kdyby to byla pravda, náč by to Bůh člověku davál. Boží slovo není pro mně bohem, to by byla bibliolatrie, nybrž Bible je pro mně Písmo svaté inspirované Bohem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 25. březen 2009 @ 09:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

v mé větě je důležité spojení "sám o sobě". Vzhledem k tomu, že nás Bible učí, že rozum nám Bůh dal, abychom Ho hledali, pak smyslem a účelem lidského rozumu je Boha hledat a nalézat. Používat ho k něčemu jinému, jak se často děje obzvláště u nevěřících lidí, je vlasně zneužívání rozumu. Jinak řečeno - rozum, který si myslí a dělá, co chce bez ohledu na Boha, je Bohu k ničemu. A jelikož nás Bůh stvořil pro sebe, chce abychom i náš rozum používali v souladu s Boží vůlí. Tož tak.

P.S. Nevím, proč jsi v citaci toho, co jsem napsal, vynechal Krista coby skálu a základ?! Napsal jsem: Bůh coby Boží Slovo = Kristus je skála a základ, ... kde je tu, prosím, slovo Bible?!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zbavovat hříchů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. březen 2009 @ 22:49:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

mnou uvedené příklady jasně dokazují, že se jedná o veřejné hříchy (známé) obou zmíněných aktérů - Alexandra i Onezifora. Jestliže se někdo pod tíhou svědomí dozná jinému bratru ke svým tajným hříchům, může tak učinit a je to jeho věc. Avšak institut povinné zpovědi člověku, natož pak knězi v Nové Smlouvě nenajdeš.

Neveřejné hříchy jsou odpuštěny vyznáním Bohu.


]


Re: Jak se zbavovat hříchů?svátost smíření (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 15. březen 2009 @ 12:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Používá se výraz ´svátost smíření´, což je trefné



Stránka vygenerována za: 0.84 sekundy