 |
Právě je 153 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 113089888 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život církví: Hovory k sobě II.
|
poslal oko Zaznívá tu zhusta a vytrvale kritika katolické církve. A opravdu byli v našich katolických řadách už všelijací borci; pomocníci VB, i nějaký ten lidový milicionář by se jistě našel. Tak, jako by se dnes jistě našel katolík, který si nechá hádat z ruky, z karet či z křišťálové koule. Obkládá se různými šutry, aby nasál jejich léčivou energii - ze stejného důvodu chodí jiný objímat stromy, dochází meditovat na jógu či do kurzů reiki, zabývá se numerologií, nebo si nechává sestavovat horoskopy u astrologa.
|
Život církví: Střípky katolické....
|
poslal oko Současné vnitřní schizma římsko-katolické církve.
Řekněme si to na rovinu: katolická církev je ve schizmatu od roku 1968, ne - li déle.
Je to důsledek původní nejednoty, kterou do církve vnesla sexuální revoluce a s ní spojené ideologie. Nemá cenu toto nazývat "širokým názorovým proudem" a lhát si do vlastní kapsy.
|
Život církví: Sekty / Církve / ŘKC (a Eucharistie
|
poslal brusle7
Wikipedie popisuje 4 konstitutivní znaky sektářství:
- autoritativní řízení, podřizování členů skupiny moci vůdce
- fundamentalismus, tedy úzkoprse dogmatický vztah k vlastnímu učení či pramenům
- uzavřenost vůči světu, přinejmenším ideová, ale v mnoha případech fyzická
- selekce informací, ať směrem ze světa vůči členům skupiny, tak ze skupiny vůči světu.
Ježíš založil jedinou církev. Proč jsou dnešní velké počty církví? Proč nejsme jedno dle přání Krista? Mnoho údů, pluralita a tolerance názorů, ale jedna církev?
Proč církve (včetně ŘKC) v praxi fungují jako sekty?
Mým volným a svobodným názorem je to, že církev založená Kristem jsme my všichni, kdo Kristu věříme a žijeme život v Něm.
I ohledně ŘKC eucharistie nyní vnímám Kristova slova jinak - t.j. "Vezměte a jezte/pijte VŠICHNi", nikoliv zákazy uvnitř například ŘKC (tj euchanristie jen pro vyvolené a s podmínkami).
Všichni, kdo slyší Boží hlas a následují Božího Syna, jsou jedna opravdová a pravá Kristova Církev.
|
Život církví: Co je to být uvnitř náboženství?
|
poslal Nepřihlášený Věřící člověk vždy nějakým způsobem praktikuje svoji náboženskou víru. Jeho náboženská víra má konkrétní projevy:
1. Modlí se 2. Čte Bibli a další náboženskou literaturu 3. Chodí do kostela, sborů 4. Propaguje svoje náboženství v internetových diskusích 5. V osobním kontaktu provádí tzv. svědectví nebo evangelizaci
Tyto znaky naplňují všichni zdejší věřící, tudíž je úsměvné, když několik uživatelů o sobě prohlašuje, že nepraktikují náboženství, nýbrž nějakou údajně nenáboženskou alternativu, prý jsou posvěcení a znovuzrození a náboženství už ke svému životu nepotřebují. Je to tak absurdní, že více absurdní to být ani nemůže. Argumentují tím, že v jejich životě došlo v jistý okamžik k dramatickému zvratu, údajně je oslovil samotný tvůrce vesmíru, vybral si je, posvětil, znovuzrodil a oni od té doby jsou svatí, spasení apod.... Jejich proklamace ovšem dokazuje jediné - že do náboženství pouze zabředli hlouběji, nebo přešli do jiné větve. Obvykle se to týká přechodu od katolické verze náboženství do protestantské verze.
Ano, Katolíci mají svá specifika a své historické nánosy, ale to neznamená, že pouze oni praktikují náboženství. Náboženství se věnují všichni, kdo vyznávají stejnou ideologii a čtou stejné náboženské knihy. Je irelevantní, o jakou verzi se jedná. Z pohledu vnějšího pozorovatele je to jedno. Chápu, že někteří touží po exkluzivitě a samotné slovo náboženství v nich vyvolává negativní konotace. To však nic nemění na tom, že pouze zabředli do jiné odnože téhož náboženství. Proklamace těchto jedinců o distancování se od náboženství jsou falešné. Nedistancovali se od náboženství, provozují ho dál. Je chybou ostatních, pokud na podobné proklamace o nenáboženskosti jejich náboženství přistupují.
|
Život církví: Pouť jako setkání s Bohem?
|
poslal brusle7
Jako malé dítě v 60.-70. letech minulého století jsem se vždy moc těšila, když jsme šli s rodiči na nějakou vesnickou pouť, nebo nějaká "pouť" přijela 1x ročně i přímo do našeho města. Tehdy to znamenalo především houpačky, kolotoče pro malé i velké (tzv. "řetízák") a zajímavě lákavé střelnice s motivací ke střílení ze vzduchovky za různých podmínek a s různými lákadly.
Nejlepší byly poutě, kde bylo hodně příbuzných a tetiček, strýců, bratranců, sestřenic apod. (maminka pocházela z 11-ti dětí, tak stále někde u nich nějaká pouť střídavě byla), které nám dětem dávaly kromě základní částky od rodičů 10 Kč na dítě ještě další korunky, takže o neomezenou zábavu bylo postaráno a v partě dětí jsme je prohoupaly, prostřílely, nebo protočily hlavně na řetízáku s různým škádlením a "blbnutím". Tehdy stála jedna atrakce 1 Kč, až kolem puberty pak přišlo zdražení na 2 Kč atd.
Až mnohem později, s dospělostí, jsem se dozvěděla - či začala vnímat, že poutě jsou organizovány křesťany jako "setkání s Bohem", ale já se tam s Bohem nesetkala. Naopak tam byl vždy hluk, hlasitá hudba, plno lidí, buřty, párky, pivo, stále více obchodů a lákadel až ve smyslu tržnic... A Bůh byl kde?
V pozdnější dospělosti jsem pochopila, že pouť jako setkání s Bohem nejsou tyto poutě ve smyslu spíše cirkusu, hluku a tržnic, ale že jde o úplně jinou pouť - o pouť srdce... O pouť ve smyslu odchodu na samotu, do hlubin svého srdce, k osobnímu setkání s Bohem v tichu a mlčení...
Jaké máte vzpomínky a zkušenosti s poutěmi Vy ostatní? Budu se těšit na sdílení.
|
Život církví: Jak lidé vnímají katolickou církev.
|
poslal oko Nejčastěji je katolická církev vnímána obecně jako papež (Vatikán) s kolegiem biskupů a kněží. Obyčejní věřící už v tomto obraze splývají v jakési "mlze".
|
Život církví: Střípky katolické II.
|
poslal oko Čím jsme ve smrti, tím budeme navždy.
|
Život církví: Střípky katolické...
|
poslal oko To, co tu v dialozích běžně vídáme, se dá jen stěží nazvat porozuměním. Nám, katolíkům, je zde např. naprosto absurdně vyčítáno od zmatených lidiček jakési "modlářství" - což je ale ve skutečnosti také jen hlubokým nepochopením katolické víry. A mnohé jiné ....
|
Život církví: Kupčení s vírou v minulosti i dnes!!!
|
poslal Frantisek100 1Když se
přiblížili k Jeruzalému a přišli do Betfage na Olivové hoře, poslal Ježíš dva
učedníky
· 2a řekl jim:
„Jděte do vesnice, která je před vámi, a hned naleznete přivázanou oslici a s
ní oslátko. Odvažte je a přiveďte ke mně.
· 3A kdyby vám
někdo něco říkal, odpovězte: ‚Pán je potřebuje.‘ A ten člověk je hned pošle.“
Netfage byla vesnice
na východní straně hory Olivetské na cestě z Jericha do Jeruzalema
a byla vzdálena asi 500 kroků od vrcholu hory Olivetské a souvisela asi
s Betanií.
Pán Ježíš dosud spíše na veřejnosti zakrýval svoji identitu
krále a Mesiáše. Nyní však se rozhodl svoji pravou identitu veřejně odhalit.
Vkročí do Jeruzaléma přesně tak, jak předpověděl prorok Zachariáš. Ježíš už ví,
že jen pár dní zbývá do konce jeho života na Zemi v lidském těle a také do
jeho vzkříšení.
·
4To se stalo,
aby se splnilo, co je řečeno ústy proroka:
· 5‚Povězte dceři
siónské: Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku
té, která je podrobena jhu.‘
Pán Ježíš vyplňuje proroctví, která o něm byla napsaná ve SZ.
Zachariáš byl prorokem, který žil pět set let před Kristem,
v době, kdy se Izraelci vrátili z babylonského exilu. A právě Zachariáš se ve svých proroctvích
zaměřuje na Mesiáše, krále, kterého Bůh vyšle, aby zachránil lid. Jeho
proroctví bylo naději pro národ, který tak trpěl. Dokonce uváděl i podrobnosti
ze života Mesiáše, která ani dnes nebyla naplněna.,
Pán Ježíš tato proroctví dobře znal a znali jej nejen kněží,
ala mnoho obyčejných lidí, které je slýchávali v synagoze. Všichni si
tehdy si přáli svobodu, zbavit se římských okupantů a mít krále, který nebude
kolaborovat s Římany.
Když se Pán Ježíš
takto objevil, nepřipadalo jim to podivné. Vnímali naplnění proroctví. Prožívali velkou
radost.
·
6Učedníci šli a
učinili, co jim Ježíš přikázal.
·
7Přivedli
oslici i oslátko, položili na ně pláště a on se na ně posadil.
· 8A mohutný
zástup prostíral na cestu své pláště, jiní odsekávali ratolesti stromů a stlali
je na cestu.
Nikomu nevadilo, že tento král je tak chudý,
že má jen oslátko, že nemá zlatou korunu a královské oblečení, že nemá žádnou
zbraň na ochranu, ani jeho učedníci. Vítají ho a bohužel za pár dní budou lidé
volat po křižování. Tuší to Pán Ježíš? Jak vy lidé jste slabí a ovladatelní
nepřátelskými silami??!!
·
9Zástupy, které
šly před ním i za ním, volaly: „Hosanna Synu Davidovu! Požehnaný, který
přichází ve jménu Hospodinově! Hosanna na výsostech!“
· 10Když vjel
Ježíš do Jeruzaléma, po celém městě nastal rozruch; ptali se: „Kdo to je?“ · 11Zástupy
odpovídaly: „To je ten prorok Ježíš z Nazareta v Galileji.“
Bohužel lidé vnímali Ježíše jako pozemského krále, který
naváže na slavné dějiny izraelského království. Ti ve městě a asi všichni ho
také vidí jako proroka.
·
12Ježíš vešel
do chrámu a vyhnal prodavače a kupující v nádvoří, zpřevracel stoly směnárníků
i stánky prodavačů holubů;
Pán Ježíš vstupuje do chrámu, kde naposledy byl jako
chlapec. Stojí na nádvoří a vidí, že v chrámu se kupčí. Na víře lidí
vydělávají obchodníci a směnárníci. Nikdy nepoužil Pán Ježíš násilí, ale tady
je to projev hněvu Božího Syna.
·
13řekl jim:
„Je psáno: ‚Můj dům bude zván domem modlitby,‘ ale vy z něho děláte doupě
lupičů.“
14I
přistoupili k němu v chrámě slepí a chromí, a on je uzdravil.
A jaká byla minulost církví? S čím kupčily? Měl takový
chrám smysl a byl domem, kde působí Boží Duch?
A jak dnes se chovají vůdcové církví a sekt, když kupčí s
vírou lidí a nechají si platit a vyžadují peníze na stavbu svých paláců a
majetku?
|
Život církví: Poslední doba v reflexi současných českých kazatelů
|
poslal Nepřihlášený Zjišťuji, že již i mnoho skeptických křesťanů je přesvědčeno, že žijeme v době těsně před příchodem Krista. Někteří jsou utopičtí či dystopičtí, jiní mají realistický pohled. Ti, o kterých budu psát, mají většinou společnou jednu věc, a to, že s přesvědčivostí hájí svůj pohled, jako ten jediný správný. Mají obvykle nastudovanou literaturu podporující jejich směr a prakticky o ní nepochybují. Vše, co nyní pozorují kolem sebe, skládají do mozaiky, která podporuje jejich vidění světa, resp. vidění jejich učitelů. Tato jednoznačnost sice činí jejich přednášky přitažlivými, protože poskytují posluchačům jakýsi jízdní řád a srozumitelně vysvětlují často komplexní děje, ale může být v případě omylu naprosto fatální.
|
Život církví: Projevy sestoupení Ducha svatého a bezduché biřmování.
|
poslal Nepřihlášený Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše. Jakmile na ně Pavel vložil ruce, sestoupil na ně Duch svatý a oni mluvili v prorockém vytržení.
Apoštol Pavel vkládá ruce na pokřtěné a oni mluví prorocky. Sestoupení Ducha svatého je tak zcela průkazné.
|
Život církví: Veřejné čtení
|
poslal lutrik Frater Johannis a Pražský sbor Luterské evangelické církve a.v. zvou všechny na neformální čtení:
Magistri Johannis Hus: Neděle ctyřmezcietmá po Svaté Trojici Matúš v 9.kapitole. (kázání v dobovém jazyce se slovníčkem)
Betlémské náměstí - před Betlémskou kaplí. Středa 6. 7. Léta Páně 2022 v 17:00 hodin. Vstup volný
|
Vložil: Tomas v Úterý, 28. červen 2022 @ 08:11:27 CEST (189 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
Život církví: Něco málo o svátostech.
|
poslal oko Protože tu v diskusích neustále narážím na základní nepochopení toho, co jsou to vlastně svátosti, pokusím se tu vysvětlit alespoň ty věci nejzákladnější.
|
Život církví: Proč se tak rychle přibližujeme k zániku???!!
|
poslal Nepřihlášený Vzpomínám na dobu, kdy věřící ve sborech kritizovali
komunisty a Sovětský Svaz. Prý to jsou neznabozi a říše zla. Západ byl vychvalován.
Co je vlastně křesťanství? Druh náboženství, politika…? Přetvářka ?? K čemu vede a jaký má vliv
na svět?
Dnes se vzájemně vyvražďují dva slovanské národy, které mají stejnou církev.
Ostatní křesťané tomu bohužel napomáhají zbraněmi a štvaním. To je Kristova metoda? Jen ať se perou??
K té nenávisti a válce musela být nějaká příčina. Proč se o ní mlčí? Jistě začala už o majdanu. Nikdo neřeší, proč
se tak stalo?
Ve válce ale jde už víra stranou. Páchá se zlo. Agresivita stoupá.
Naši lidovci a jiní pobožní jsou plni
štvaní do války. Nikoho nenapadne, že je třeba hledat jiná řešená? Zničit Rusko? To je to zlo? Bylo a je to jediné zlo? A nakonec se dozvíme, že zájem na válce má
jiná mocnost a moc se jí to hodí. Zabije dvě mouchy jednou ranou. Oslabí svého nepřítele a i své jako by přátele, kteří se ekonomicky
zhroutí a začnou se sami hádat mezi
sebou. Budou pak
závislí právě na ní. Neztratí ani vojáka a investice na
zbraně se jí bohatě vrátí jinak.
Modlí se někdo? Pomohlo by to? Co pomůže?? A scházelo nám dosud něco? Copak
jsme neměli svobodu a dostatek všeho? A Ukrajina? Copak můžeme za to, jak divně
tam vládli??
Nepřipravujeme si smrt? Rusko není zvyklé prohrávat. Jedna
atomovka a už to poletí. Celá planeta shoří. V naší době atomových zbraní se
násilím nic nevyřeší.
Kde je pravda?? Na Spektru byl vysílán americký film
Historie desinformací. Pokud lidstvo toto období přežije, jaké bude někdy
pokračování tohoto dokumentu?
Proč se tak rychle přibližujeme k zániku???!!!
|
Život církví: V čem by se vláda měla poučit od některých církví
|
poslal Nepřihlášený Ćasto jsem v církvi zaslechl, že církev není demokracie, ale teokracie, resp. království. To znamená nejen, že vládne a rozhoduje Bůh, ale svoji autoritu deleguje na své autority a skrze ně se pak moc rozlévá zase dále. Církev poté vytváří strukturu pyramidy, na jejímž čele stojí například soudobí apoštolové, kteří se pak zodpovídají už jen Bohu. Autority není možné si zvolit, jelikož je povolává sám Bůh a jejich rozpoznání mohou učinit zase jen vyšší autority, protože jsou v pyramidě Bohu nejblíže. Slyší tudíž nejlépe jeho hlas a jsou schopny rozpoznat vše lépe než ti, kdo v pyramidě obsadili nižší patra. Bůh sám povolává do špice pyramidy lidi dle jejich kvalit a ti jsou odpovědni pouze jemu, nikoliv lidem pod nimi.
|
Život církví: Biřmování - svátost dospělosti křesťana.
|
poslal oko Dary Ducha svatého rozeznáváme jako dary přirozené (charismata prostá) a jako dary Ducha mimořádné - nadpřirozené (charismata mimořádná).
Všechny slouží užitku církve a jsou zaměřeny k jejímu budování, aby prospívaly lidem a potřebám světa.
Dary přirozené užíváme a míváme je všichni zpravidla po celý život přibližně pořád stejné. Když se člověk narodí, dostává do vínku jistou sumu různých
schopností - talentů, jistou míru inteligence a schopnosti objevovat a
učit se novým věcem.
Takže někdo se třeba dobře učí ve škole, jiný hůře - jeden hezky maluje, jiný dokáže jenom škrábanice - jeden má schopnost hudbu vytvářet - jiný ji zase ocenit. Další je třeba manuálně zručný a kutil, jiný má obě ruce levé.
Takto podávaná realita o darech přirozených by snad mohla být zatím pro každého zde snadno pochopitelná.
Narodíš se, zdědíš, jsi obdařen. Tečka.
Co s tím dál uděláš - už záleží na tobě....
|
Život církví: Kdo je skutečný Ježíš
|
poslal rosmano
Na internetových stránkách jsem už několikrát narazil na zajímavou reklamu "Kdo je skutečný Ježíš".
Dnes jsem ji rozklikl a zjistil, že se jedná o celkem dobrý evangelizační počin. Avšak měl jsem k němu nějaké poznámky, připomínky. Autorům jsem je napsal do mailu. Ale nevím, jestli se budou obtěžovat nějak reagovat. Přišla mi sice obratem automatická zpráva v angličtině, ale tu posílají asi každému stejnou. Trochu pochybuji, že by chtěli na připomínky reagovat.
|
Život církví: Jak poznávat Boha.
|
poslal oko „Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Bůh/Syn, jsoucí do/v náruče(-i) Otce, sám ho vypověděl/vyložil.“
|
Život církví: Další pásmo křesťanských básní
|
poslal lutrik Hana Hnilicová: Básně XIII.
Recitují: Hana Hnilicová a přátelé. Hudební doprovod: Petr Maria Lutka.
Sobota 16. 10. L. P. 2020 od 15 hodin.
Komunitní centrum Matky Terezy, U Modré školy 1, Praha 11 - Háje.
Vstup volný.
|
|
|