Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Prokop.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 15759, komentáře < 7 dní: 294, komentářů celkem: 361590, adminů: 60, uživatelů: 4910  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 46 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

leonet
Willy
oko
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Vyšlo èervencové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Èervnové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Výroèí Bílé hory bude pøipomínkou, ne oslavou, shodují se církve
·Sloup smíøení jako symbol nesmíøení
·Slovensko 2020: konzervatívna revolúcia, alebo kampaò proti kresťanstvu? II.
·Slovenský minister zdravotníctva sa stal najnenávidenejším mužom v krajine
·Slovensko 2020: konzervatívna revolúcia, alebo kampaò proti kresťanstvu? I.
·Marek Krajèí a nový riadite¾ Národného ústavu detských chorôb
·Slovensko chce opìt zpøísnit interrupce. Lékaøi mají strach projevit nesouhlas.
·Nad diskusními texty o veèeøi Pánì

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
101538513
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Nebeské jízdenky za dobrovolně zištné dary.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Za žádnou svátost se v římskokatolické církvi penězi neplatí!



 Římskokatolickým hodnostářům se za svátostné služby platí penězi formou darovaného stipendia, a to za účelem spásně zištným!

Při poskytování svátostných služeb jsou finanční dary v příliš těsné blízkosti. Pro tuto těsnost nejde přesně určit, zda se jedná o nezištný dar, či platbu za něco. Rozdíl je prakticky neznatelný. A  právě pro tuto neurčitost vznikl kontroverzní pojem, a nutné zdůraznit, že se jedná o hojně užívaný pojem u praktikujících katolíků: dát na mši. Prakticky to znamená dát peníze farářovi za odsloužení mše. Nezištnost nutná k tomu aby se dalo mluvit o daru je pouze fiktivní. Dárce tímto zištným darem za "něco", si chce "něco" zajistit.

Ale ať katolíci odpoví proč vlastně finanční dary "na mši" poskytují? Snad nezištně a jenom tak? Anebo za ně "něco" očekáváte? Co třeba očekáváte od finančního daru na zádušní mši?

 Římskokatoličtí hodnostáři tvrdí, že stipendium za svátosti nesmí provázet ani zdání obchodu a spekulace. Ve formě finančního daru se zcela běžně přijímá stipendium (ne platba!) před a po svátostných službách, čímž vzniká oprávněný dojem, že se za tyto služby platí. Římskokatolický slang "dávat na mši" či za jiné římskokatolické služby, je typickým výrazem praktikujících katolíků, kteří jsou hlavními propagátory této "dobrovolné" dárcovské činnosti mezi vlažnými katolíky. 
 Pokud někdo neznalý za svátostné služby finanční dar neposkytne, není po něm ze strany římskokatolických hodnostářů dar nikdy vyžadovaný. Svátostná služba je ze strany poskytovatelů zdarma. To jim nelze upřít. Tak jako nejde popřít, že přijímají finanční dary za akci krátce po a před akcí ve formě stipendia.
 Kontroloři "dobrovolného" dárcovství jsou vždy z řad praktikujících katolíků, a katolíky vlažné kontrolují typickou otázkou: "dali jste panu farářovi na mši"?
U vlažných katolíků je dobrovolnost daru většinou vynucená, a u katolíků praktikujících  se vzhledem k náboženskému fanatismu o dobrovolnosti nedá mluvit už vůbec, jedná se totiž o naučený zvyk. "Dávat na mši" je tradičním římskokatolickým výrazem. Tento výraz náleží k dalším typicky zlidovělým katolickým výrazům jako třeba: chodit (chodíš) do kostela.?


Vložil: Tomas v Pátek, 05. červen 2020 @ 01:11:56 CEST (151 čtenářů)
Více... | 5374 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Moje nevyřešené obavy z COVID-19 a nařízení vlády
Sebeobrana

poslal Nepřihlášený

Velice jsem znepokojen tím, že vláda má najednou takovou pravomoc, že může diktovat církvi, zda může nebo nemůže provádět bohoslužebné shromáždění. Církev tady byla již hodně dávno a od začátku své existence prohlašovala, že bude vládě poslušná jen tehdy, pokud její nařízení nejsou v rozporu s tím, koho prohlašuje za svého jediného Kyrios. Takže svá pravidla církev nastavila již dávno. Prohlásit Ježíše za Krále nebyl náboženský ale politický projev, který vedl k jistým následkům.

I přesto, že můžeme souhlasit s vyhlášením karantény a z tohoto důvodu bohoslužby dobrovolně neprovádět (obávám se slova zrušit), jsem znepokojen pokorným přijetím přímého zásahu vlády do věci církve. Najednou se ukázalo, že všechny rozhovory o odluce státu od církve jsou jen slova, a v případě potřeby vláda bez problémů může najít dobrý důvod k diktování a nařizování toho, jak se má církev zachovat.
Vložil: Tomas v Neděle, 12. duben 2020 @ 12:24:54 CEST (667 čtenářů)
Více... | 3397 bytů | 32 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Stavba třetího chrámu...
Konspirace

poslal studentbible

Křesťané, přiznejte se, ať se svět baví!

Vložil: Tomas v Neděle, 23. únor 2020 @ 13:07:35 CET (384 čtenářů)
Více... | 448 bytů | 17 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Je zástupce Ježíše Krista na Zemi opravdu zrádce?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Jak ho vidí jeho konzervativní duchovní a jaká je " jednota v jediné pravé a svaté církvi "? 




Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 02:41:54 CET (344 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Skóre: 0



Život církví: První křesťané
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Neděle, 17. listopad 2019 @ 14:01:41 CET (291 čtenářů)
Více... | 1020 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Vznikne denominace novokalvinistů?
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

Čas od času dojde na církevní scéně k registraci nové denominace. Taková událost budí často nelibost zavedených církví z důvodu, že její členové se obvykle rekrutují z jejich řad spíše, než z řad nových konvertitů. Možná přitom ovšem někteří zapomínají na své začátky. Členové jsou ale dnes přeci jenom více úzkoprofilovým zbožím než dříve a každá církev, zvláště evangelikální, si díky všudypřítomnosti hnutí církevního růstu někdy až úzkostlivě hlídá své růstové grafy. Imaginární růst je dnes celebrován jako známka požehnání a Božího působení. Paradoxem ovšem zůstává, že zatímco počet církví a sborů roste, počet křesťanů se snižuje.

Nabídka a poptávka na trhu idejí

Nová hnutí a církve dnes až na výjimky vznikají importem americké teologie. Zde bych ale rád zopakoval, že žádné americké učení (z Asie a Evropy nyní mnoho nových nauk nepřichází) by se zde neujalo, pokud by mu k tomu nebyl vytvořen prostor. Novokalvinismus v jeho separatistické modifikaci ve svých důrazech dokázal zaplnit něco, co zde vlivem nedávného směřování církve evidentně scházelo. Naplnil tak poptávku na trhu idejí. Vlivem ekumenismu, genderismu a liberalismu si dnes v církvích málokdo dovolil citovat verše o inspiraci veškerých Písem, o stvoření, potopě, o poddanosti ženy muži, o hříchu homosexuality, o neslučitelnosti římskokatolického učení s protestantismem. Exaltované zaměření na růst církve navíc zcela ignorovalo učení o vyvolení, a snaha změnit společnost přestala brát v úvahu, že svět leží ve zlém a bude odsouzen. Církevní představitelé, pokud už byli nuceni se vyjádřit, buď přijali nové paradigma, nebo se předháněli v tom, kdo vydá krajně umírněnější stanovisko. Ve snaze vyhnout se konfrontaci tak církev přestala ohrožovat hřích.

Vložil: Tomas v Pátek, 30. srpen 2019 @ 10:11:35 CEST (223 čtenářů)
Více... | 10052 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Život církví: Chystá se nová denominace: Sbory evangelikálních baptistů
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

V prostředí slezských luteránů koluje informace ke sběru podpisů na letošním XcamPu, kterou rozeslal místopředseda spolku Křesťanské společenství, z. s., jehož jednou z aktivit je XcamP.

Jedná se o zřejmou reakci na Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu
.

3.8.2019

Sestry a bratři,
protože se v našich společenstvích šíří různé (často i zkreslené) informace o sběru podpisů na XcamPu, chci Vás uvést tímto e-mailem do problematiky:

Jak víte, několik sborů Bratrské jednoty baptistů v loňském roce deklarovalo svou vůli odejít z této denominace mj. kvůli neochotě vedení této denominace řešit problémy s liberálním sborem na Topolce v Praze. Jedná se o sbory, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme a odkud pocházejí i přednášející, kteří u nás sloužili slovem na XcamPu i jinde.

Tyto odcházející sbory zvažují ustavení nové denominace. Ačkoli mají jen něco přes 200 členů a k registraci církve je třeba 300 podpisů, měli zato, že je možno legitimně doplnit podpisy budoucích členů i podpisy angažovaných sympatizantů. Vycházely i z praxe Ministerstva kultury, které zaregistrovalo v poslední době denominace, které zjevně nemají 300 členů a listinu k jejich registraci podepsaly desítky sympatizantů (ostatně podobný proces pamatujeme i my na Slezsku při registraci LECAV). Domnívali se, že tato praxe má opodstatnění v textu zákona, který nehovoří o členech, ale o osobách hlásících se, resp. přináležejících k církvi. Tento svůj názor na právní stránku vyjádřili i v podpisové listině, na níž uvedli, že je jak pro budoucí členy, tak i pro ty, kteří se „příležitostně zúčastňují akcí sborů EB [= tj. Sbory evangelikálních baptistů], nebo je různými způsoby podporují“.

Vložil: Tomas v Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:54:14 CEST (577 čtenářů)
Více... | 5351 bytů | 27 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Novokalvinisté z prostředí BJB zakládají novou církev
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

Církevní rada Slezské církve evangelické augsburského vyznání vydala prohlášení ohledně štěpných aktivit novokalvinistů v rámci jejich církve.

Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu

pátek, 02 srpen 2019

Církevní rada na svém zasedání dne 1. 8. 2019 diskutovala o situaci, která kulminovala na křesťanském festivalu XcamP 2019 ve Smilovicích a s politováním konstatuje, že XcamP již několik let otevírá dveře tomu, aby členové naší církve byli indoktrinováni neokalvinistickou teologií, díky čemu dochází k odklonu mnohých od naší luterské teologie. To se děje především skrze dávání prostoru kazatelům či členům sborů, které v minulém roce vystoupily z Bratrské jednoty baptistů (BJB). Jako církev se principiálně nebráníme ekumenické spolupráci, tato skupina však při spolupráci nectí ekumenickou rozdílnost a vědomě vytváří nesoulad a chaos mezi členy naší církve a přetahuje je ke své teologické doktríně.

Vyvrcholením těchto aktivit bylo nedělní svědectví na XcamPu a především pokoutné „sbírání podpisů“ ze strany bývalých členů (kazatelů) BJB mezi účastníky a členy naší církve pro podporu nově vznikajícího uskupení (církve), která pro registraci na Ministerstvu kultury ČR potřebuje splnit podmínku získání aspoň 300 podpisů členů.
Vložil: Tomas v Pondělí, 05. srpen 2019 @ 09:32:45 CEST (875 čtenářů)
Více... | 4782 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biřmování je křtem Ducha svatého.
Katolicismus

poslal oko

Je to ve stejném významu, jako tvrzení, že biřmování je křest Duchem svatým.

Kristus vícekrát přislíbil toto vylití Ducha; tento příslib uskutečnil nejprve v den velikonoc a později skvělejším způsobem v den letnic. Apoštolové, plni Ducha svatého, začali „hlásat velké Boží skutky“ (Sk 2,11) a Petr prohlásil, že toto vylití Ducha na apoštoly je znamením mesiášské doby. Ti, kteří tehdy uvěřili kázání apoštolů a dali se pokřtít, dostali pak „dar Ducha svatého“ (Sk 2,38).
„Od té doby apoštolové, plníce Kristovu vůli, udíleli nově pokřtěným skrze vkládání rukou dar Ducha, který přivádí k plnosti křestní milost.
To vysvětluje, proč se v listu Židům mezi prvními prvky křesťanské výchovy připomíná nauka o křtech a také o vkládání rukou. Katolická tradice právem považuje toto vkládání rukou za původ svátosti biřmování, která jakýmsi způsobem činí v církvi milost letnic trvalou.
Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:30:19 CEST (736 čtenářů)
Více... | 5033 bytů | 85 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Vyžaduje Bůh dětskou oběť?
Z našich církví

poslal leonet

Žijeme ve světě, kde nejen dětská oběť není bohužel nic výjimečného. Následující slova pocházejí od jednoho syna misionáře.
Před časem jsem byl pozván na setkání žen a mužů zastupujících několik desetiletí misijní práce. Jako děti jsme byli posláni do internátních škol a hostelů, protože naši rodiče šířili evangelium. Dnes mi to připadá nepředstavitelné, ale tehdy se to od nás očekávalo a byla to norma. Patřilo to k naší povinnosti, k oběti, kterou jsme přinesli, aby druzí mohli slyšet o Ježíši. Někteří lidé na našem srazu, byli tak hluboce zraněni, že v rozhovoru nebo proslovu počítali zmínky o Ježíši či o Bohu, a když napočítali do šesti, zvedli se a odešli. Zkrátka to neunesli.

Vložil: Tomas v Pátek, 07. červen 2019 @ 21:01:45 CEST (731 čtenářů)
Více... | 4715 bytů | 69 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Peklo si vytváříme my sami tady na Zemi.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Pokud něco může odloučit člověka od Boha, tak je to peklo tady na zemi. Války a jiná zla….. A to peklo vytváří sami lidé. A to i lidé, kteří mají plnou hubu Boha. Kolik zla způsobili právě takoví lidé. A právě takové peklo lidi odloučí od Boha. Mnoho lidí přestalo věřit v Boha, když viděli, jak se ti údajní zbožní chovají. Podívejme se na dějiny církví.  Zlo  a násilí. Bohužel tuhle pravdu nechtějí mnozí věřící slyšet.  Peklo někde po smrti je spíše strašení lidí. A církve rádi straší  a vyhrožují. Peklo mohou lidé prožívat i v náboženské sektě. Bavme se o pekle, které si způsobujeme sami, protože sami jsme daleko od Boha, když pácháme zlo. Peklo je často už tady na zemi. Nebaví mne ty fanatické náboženské fráze vytržené z kontextu.Podle čeho se poznají například křesťané? Nejsou někdy sami šiřitele pekla????



Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:05 CEST (486 čtenářů)
Více... | 2484 bytů | 33 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Svatá církev dle Svatého písma versus realita
Zamyšlení

poslal dzehenuti

Svatá církev dle Svatého písma versus realita Jen v ČR je registrováno 40 náboženských církví. Z toho většina deklaruje, že právě ta jejich církev je tou pravou Svatou církví. Co říká Svaté písmo o Svaté církvi : Efezským (český studijní překlad) 5 kapitola - 1Napodobujte tedy Boha jako milované děti 2a žijte v lásce, jako i Kristus miloval nás a vydal sám sebe za nás jako dar a oběť Bohu v příjemnou vůni. 3Smilstvo ani žádná nečistota nebo chamtivost ať nejsou mezi vámi ani zmiňovány, jak se sluší na svaté. 4Ani hanebnost, hloupé řeči nebo laškování, což se nesluší; nýbrž raději vzdávejte díky. 5Neboť toto vězte a znejte, že žádný smilník ani nečistý ani lakomec — to jest modloslužebník — nemá dědictví v království Kristově a Božím. 6Ať vás nikdo nesvádí prázdnými slovy, neboť pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. 7Nemějte s nimi tedy nic společného. 8Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste světlem v Pánu. Žijte jako děti světla — 9ovoce světla je ve veškeré dobrotě, spravedlnosti a pravdě — 10zkoumejte, co se líbí Pánu, 11a nemějte žádnou účast na neplodných skutcích tmy, spíše je usvědčujte. 12Neboť o tom, co se u nich vskrytu děje, je hanba i mluvit. 13Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno, 14neboť všechno, co je zjevováno, je světlo. Proto praví: ‚Probuď se ty, kdo spíš, a vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.‘ 15Dbejte tedy pečlivě na to, jak žijete; nežijte jako nemoudří, ale jako moudří; 16vykupujte čas, protože dny jsou zlé. 17Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle. 18A neopíjejte se vínem, v němž je prostopášnost, ale naplňujte se Duchem, 19mluvíce k sobě v chvalozpěvech, v oslavných zpěvech a v duchovních písních, svým srdcem zpívajíce Pánu a velebíce ho 20a vždycky za všechno děkujíce ve jménu našeho Pána Ježíše Krista Bohu a Otci. 21Podřizujte se jeden druhému v bázni před Kristem: 22Ženy, podřizujte se svým mužům jako Pánu, 23neboť muž je hlavou ženy, jako je Kristus hlavou církve; on je zachráncem těla. 24Ale jako církev je podřízena Kristu, tak i ženy ve všem svým mužům. 25Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sám sebe za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. 28Takto jsou povinni i muži milovat své ženy jako svá těla. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. 29Neboť nikdo nemá své tělo v nenávisti, ale živí je a pečuje o ně, jako i Kristus o církev. 30Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí. 31‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev. 33Ale také jeden každý z vás ať miluje svou ženu jako sám sebe a žena ať se bojí svého muže.    Pavlíkův překlad : 25Vy muži své ženy milujte podle toho, jak i KRISTUS shromáždění miloval a za ně vydal sám sebe,26aby je posvětil, očistě je koupelí vody skrze slovo,27aby on sám sobě shromáždění představil slavné, nemající skvrny nebo vrásky nebo něčeho z takovýchto věcí, nýbrž aby bylo svaté a bezúhonné.28Tak jsou i muži povinni své ženy milovat jako svá těla; kdo miluje svou ženu, miluje sám sebe,29vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS shromáždění.30Jsme totiž údy jeho těla [, z jeho masa a z jeho kostí];31pro tuto příčinu opustí člověk svého otce i matku a přilne k své ženě, i stanou se ti dva jedním masem.32Toto tajemství je veliké, já však mluvím o Kristu a o shromáždění;33nicméně i vy, každý jednotlivě, nechť svou ženu tak miluje jako sám sebe, žena pak aby se muže bála.   Svaté písmo jasně říká : Svatou církev staví Ježíš (sám sobě staví), Svatá církev je Svatá bez poskvrny. Důlěžitá je i zmínka o masu/těle vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS. Všimněte si, že je to v pravém opaku toho co činí Šelma s falešnou církví :Zjevení Janovo 17 kapitola - 15I praví mi: Ty vody, jež jsi uviděl, kde ta nevěstka sedí, jsou národnosti a davy a národy a jazyky; 16a těch deset rohů, jež jsi uviděl, a to zvíře, ti tu nevěstku pojmou v nenávist a učiní ji opuštěnou a nahou, a budou jíst její maso a budou ji spalovat v ohni, 17neboť Bůh dal do jejich srdcí, by vykonali jeho mínění a zachovali se jednomyslně a dali své království tomu zvířeti, než budou Boží slova uskutečněna.18A ta žena, již jsi uviděl, je to veliké město, jež má království nad králi země. No a na závěr se zamysleme v duchu a pravdě, která z těchto registrovaných církví v ČR je bez poskvrny a tedy je tou Svatou ze Svatého písma ???Sám za sebe v duchu a pravdě říkám Vám ani jedna.

Vložil: Tomas v Úterý, 26. únor 2019 @ 09:58:40 CET (580 čtenářů)
Více... | 31 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Prohlášení Výkonného výboru BJB k ´´Oficiálnímu prohlášení pěti sborů´´
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Vážení bratři a sestry ve sborech Bratrské jednoty baptistů,

na jednání Rady zástupců sborů 3. 11. 2018 v Brně jsme byli seznámeni s dokumentem „Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB“.

Toto prohlášení bylo prezentováno zástupci čtyř sborů (Jablonec, Kroměříž, Kuřim, Lovosice), ke kterým se přidává stanice děčínského sboru v Jílovém (zástupci nebyli přítomni). Bylo nám oznámeno, že se v uvedených sborech a stanici rozhodli uskutečnit kroky vedoucí k vystoupení z Bratrské jednoty baptistů. Přestože se zdá, že vedoucí oněch sborů část svojí kritiky směřují zvláště k některým postojům pražského sboru Na Topolce (instalovaná kazatelka, postoj k praktikované homosexualitě), je zřejmé, že odsoudili BJB jako celek, ze kterého musí pro uchování čistého svědomí před Pánem vystoupit.  

Toto zevšeobecňující odsuzující hodnocení našich sborů odmítáme, je pro nás velmi bolestivé a nezakládá se na pravdě. Ve vší pokoře před Pánem církve vyznáváme, že v našich sborech máme v úctě Písmo svaté a přijímáme ho jako autoritu v otázkách víry a života, jak o tom také vydávají svědectví i naše zásady a stanoviska. Kazatelé v našich sborech upřímně, podle svého nejlepšího svědomí, s modlitbou o vedení Duchem, týden co týden usilují přinést posluchačům správný výklad Písma. Nezakrýváme skutečnost, že nemáme ve všech otázkách stejné chápání Písma, jsou mezi námi rozdíly, někdy na sebe narážíme a také spolu ve všem nesouhlasíme. Přesto vynakládáme upřímnou snahu na dosažení jednomyslnosti v základních otázkách víry a praxe. Pokud tedy autoři tohoto prohlášení hovoří o někom, kdo svévolně nakládá s Božím slovem, není to realita ostatních sborů BJB.

Vložil: Tomas v Úterý, 04. prosinec 2018 @ 10:34:19 CET (1139 čtenářů)
Více... | 5859 bytů | 55 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biblicko- a historicko-teologické poznámky k Oficiálnímu prohlášení pěti sborů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Prohlášení má obsahem i formou podobu teologického traktátu o zásadách a podmínkách křesťanské pospolitosti, která se drží Písma a navazuje na nauky a svědectví,jež jsou jeho věrným výkladem. Jako takové se ovšem z principu týká celé církve Kristovy, nikoliv jen sborů BJB, i když jde formálně o „stanovisko k situaci v BJB“, protože dělení na baptisty a ty ostatní je jen historická a sociologická souvislost, která pro otázku pravdivosti toho, co tu je na ono téma říkáno, nehraje žádnou roli. 

Ve své preambuli mluví Prohlášení o tom, že Písma Svatá byla pro baptisty historicky vždy závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Že takto Písmo bylo a je mezi baptisty chápáno, je jistě pravda a baptisti v tom nebyli a nejsou zdaleka sami: To, že se Písma Starého a Nového zákona vůbec zachovala, svědčí o jejich nesporné autoritě v celé „ekumeně“, čímž míníme celek církve jako boží stavby (oikos) ve světě. Vědomí závaznosti vycházelo z přesvědčení o božském původu svědectví, kolem nějž byla komunita víry ustavena a které vždy také sama tvořila (autorita je tu bytostně spojena s „autorstvím“ – s vědomím toho, díky čemu tu jsme a kdo jsme). To má na mysli i citovaná formulace z Vyznání víry z roku 1886, odkazující na 2Tm 3,16, kde se mluví o „božském vdechnutí“ (theopneustos).

Závaznost byla ovšem od počátku chápána různě. Samo citované místo z apoštolského listu z toho vyvozuje, že „písmo“ je „užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti, aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový“ (v EP: „je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu“). O tom nikdo v celých dějinách církve nepochyboval. Co konkrétně to znamená, záleželo na svědomí i představivosti těch, kdo si toto apoštolské „napomenutí“ osvojili.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 22. listopad 2018 @ 08:54:01 CET (525 čtenářů)
Více... | 13858 bytů | 6 komentáře | Skóre: 3



Život církví: Pět sborů oznámilo odchod z Bratrské jednoty baptistů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB

Pro baptisty, byla historicky vždy Písma Svatá závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Protože si to doba postupně žádala, byla formulována nejrůznější baptistická vyznání víry, která obsahovala biblické pravdy a která jednotlivé sbory zastávaly. Ne jinak tomu bylo i v případě prvního baptistického sboru v Praze. Jeho kazatel Jindřich Novotný st. vydal Vyznání víry u víře pokřtěných křesťanů, obyčejně baptistů zvaných v roce 1886, rok po založení sboru. O naprosto zásadním významu Bible pro baptisty pak svědčí skutečnost, že první článek tohoto Vyznání je O Slovu Božím a výslovně se v něm připomíná, že Písma Svatá "pravdivě Duchem Svatým vdechnuta jsou". Na tuto bohabojnou službu svých předků chceme i my vědomě navazovat a s pomocí Boží se stejně držet těch základních pravd, které v naší zemi právě v minulosti vedly k založení baptistických sborů.

Žel tyto základní pravdy, na kterých byla naše Jednota založena, se v poslední době vytrácí. V průběhu posledních sedmi let jsme se pokoušeli upozorňovat na nejrůznější skutečnosti, které se v BJB objevují a jsou v rozporu s biblickým učením. Činili jsme tak na sjezdech delegátů skrze řady návrhů, které však byly vždy zamítnuty a k jejich obsahu se ani nerozvinula námi očekávaná biblická diskuze.

I v tzv. Prohlášení 5 sborů a Výzva všem členům Jednoty šlo především o snahu oslovit a varovat každého jednotlivého člena BJB na nebezpečí stále více se šířícího vlivu liberální teologie, která naši jednotu zhoubně odklání od původního směru BJB stojícího pevně na Božím slově. Je nám upřímně líto, že naše Jednota o čistotu učení založeného na Písmu nejeví takový zájem jako naši předkové. Mrzí nás, že nadsborová jednání se nesou spíše v duchu politiky, osobních preferencí a postrádají hledání pravdy založené na Boží vůli zjevené nám v Písmu. Jednotě chybí duchovní ostražitost a důsledkem toho se postupně odbourává a prolamuje jedna biblická doktrína po druhé. Naše největší námitky se dlouhodobě týkají následujícího:

Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:19:24 CET (762 čtenářů)
Více... | 10412 bytů | 7 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Mladý papež
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

https://sdeleni.idnes.cz/serial-mlady-papez-vas-sokuje-i-okouzli-fcq-/kultura-sdeleni.aspx?c=A180425_170703_kultura-sdeleni_rest



Výborný televizní seriál, ke kterému není co dodat, to se musí zhlédnout postupně od prvního dílu.. 
Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:18:32 CET (567 čtenářů)
Více... | 4 komentáře | Skóre: 1



Život církví: Současné tlaky na katolickou církev ze strany liberálů.
Katolicismus

poslal oko

Pojem naslouchající církve je sám o sobě zcela v pořádku.
Jedná se o věc, která je nejen dobrá, ale dokonce žádoucí.
Vložil: Tomas v Úterý, 13. listopad 2018 @ 23:40:51 CET (433 čtenářů)
Více... | 5013 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Gnóze: hledání jiného křesťanství
Historie

poslal Nepřihlášený

Výsledek polemik v druhém a třetím století určil, jak dnes chápeme křesťanskou tradici
Vložil: Tomas v Středa, 31. říjen 2018 @ 08:01:07 CET (456 čtenářů)
Více... | 15431 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Postavení žen a otroků v Novém zákoně
Etika

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Středa, 15. srpen 2018 @ 14:39:28 CEST (812 čtenářů)
Více... | 1064 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Husovo kázání
Akce

poslal Lutrik

6. 7. – Svátek mistra Jana Husa

Frater Iohannis a Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v.,
zvou všechny na neformální veřejné čtení:

Magistri Iohannis Hus: Kázání:
Čtenie třetie neděle – Matúš. v 11. kapitole.
(Kázání je v dobovém jazyce se slovníčkem)


Vložil: Tomas v Pondělí, 18. červen 2018 @ 08:57:53 CEST (393 čtenářů)
Více... | 525 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.77 sekundy