Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 335, komentářů celkem: 430038, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 571 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116769280
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. prosinec 2012 @ 12:57:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče křest miminek ano či ne? Jsem z té vaši diskuze okem zmaten. Z těch tvých vyroků, co oko cituje mi se jeví, že tvrdíš, že nikoliv ale v tom příspěvku zase tvrdíš, že si o tvém pohledu oko vymýšlí. Prosím o jednoslovné vyjádření. Děkují.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 16. prosinec 2012 @ 19:11:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Chtěl jsem se bavit konkrétně o tvých názorech, dokonce konkrétně o tvé osobě. Čtu pozorně tvé příspěvky a snažím se jim porozumět.
Pokud však ve tvých slovech narazím na rozpor, který nechápu a považuji za omyl, upozorním na něj. Položím zpravidla tvé rozporné výroky vedle sebe a poukážu, v čem si protiřečí. Lépe to opravdu neumím.
Ty však místo toho, abys to vysvětlil a zaujal k problému jasné stanovisko, tvrdíš, že si o tobě vymýšlím a píšu nepravdy.


Zkusím to tedy shrnout ještě jednou:

Já vysvětloval význam křtu, že člověk se obléknutím Krista ve křtu znovuzrozuje do novosti života. Křtem do Pánova jména se z nás (lidí podle těla) stane nový člověk - křesťan s odpuštěnými hříchy a nárokem na dědictví věčného života. Říkáme tomu spasení Kristem. Už zde ani znovu neuvádím jednotlivé odkazy z Písma, které o tomto svědčí (napsal jsem je už snad tisíckrát), musíš je za tu dobu už znát zpaměti.


Přesto tento základní fakt křesťanské víry - znovuzrození křesťana z vody a z Ducha ve křtu stále odmítáš přijmout.
Už to je pro mě nepochopitelné, taková zatvrzelost proti jasnému Božímu slovu od člověka, který chce žít svůj život s Kristem.


Naopak tvrdíš, že spasení se stává lidským přijetím smlouvy - tedy v podstatě až lidským skutkem uvěření Kristu.
Vysvětluješ, že spasení je ono natažení lidské ruky pro pokrm, který zachrání od hladu, zatímco jiný ruku nenatáhne - a zemře.
Ale samotné uvěření (natažení ruky pro pokrm) není spásou, od smrti hladem tě zachrání jedině až samotný pokrm (lhostejno jakým způsobem se ti dostane do úst), který s natažením ruky (s uvěřením) sice souvisí (bez víry nelze křtít), ale když ty sám nejsi jako  miminko schopen ruku ještě sám natáhnout, může tě od smrti hladem stejně dobře spasit i ruka matky.


Na tomto příkladě ti vysvětluji oprávněnost církevní praxe křu miminek, kdy pro víru rodičů Kristus znovuzrozuje také je a stávají se z nich Boží děti
Takhle skrze víru našich rodičů jsme se znovuzrodili také my oba dva. Oba dva jsme tak prošli Kristovou obřízkou srdce už v miminkovské nevědomosti a vyrůstali už jako Boží děti.

Každý člověk však díky své pokřivené přirozenosti stále znovu postupně ztrácí své počáteční vysvobození z mocnosti temnoty a z moci zla. Každý z nás se drobnými hříchy stále znovu postupně Bohu odcizuje - postupně vylučuje ze společenství s Bohem a z působení jeho uzdravující moci přijaté ve křtu. Svou hříšností se uzavíráme před Boží milostí. Býváme nevěrní, jen Bůh je věrný. Proto je na místě neustálá obnova člověka pokáním a obrácením. Eucharistie pozvedá člověka z této omezenosti a spirály smrti hříchu. Pozvedá člověka z omezenosti pozemského života do života věčného. Je to v životě křesťana stálý a nepostradatelný proces, eliminující všechny naše nevěrnosti.
Všichni ti "katolíci" pokřtění v miminkovském věku, kteří dneska žijí jako pohané podle těla (a je jich spousty!), na jejichž způsob života právem poukazuješ jako na špatný, udělali v životě stejnou chybu: přestali provádět neustálou obnovu svého vztahu s Bohem, uzavřeli se Boží milosti. Odmítají se ze hříchů kát a očišťovat.

A bez Boha není už ani života podle Boha a člověk se podle vlastní přirozenosti nutně propadá spirálou stále těžších hříchů do věčné smrti. I když byl kdysi jako malý ponořen do Krista a vzkříšen spolu s Kristem do Božího dítěte. I když byl zachráněn vírou církve pro život s Bohem.

Spasení v Kristu (křest) je tedy záchranou pro život s Bohem - a to už i v pozemském životě.
Není ale ještě žádnou definitivou pro život věčný, není jistotou pro život po smrti s Bohem. Bůh nám sice pokrm k záchraně opakovaně nabízí, ale na nás pořád zbude tu svou ruku natáhnout.
Dokud žijeme, svou hříšnost musíme neustále kompenzovat pokáním.
Když přestaneme, rozmůže se hřích a láska vychladne. Kdo ve vztahu nevytrvá může nakonec dopadnout podobně jako ten, kdo vztah vůbec neměl.





| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy