Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 08:07:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."chápu jako přirozenou součást společenství komunikaci
mezi těmi, co mají "společenství". Obousměrnou komunikaci. Takto s námi
komunikuje Bůh a my s ním. Při znovuzrození dal každému svému dítěti
svého ducha, srdce, skrze které Boží děti slyší Boží hlas. Když se
modlíme, Bůh odpovídá.
Máte to při růženci také tak? Znamená
to "plné společenství" i komunikaci? Komunikuje s vámi vaše Matka,
slyšíte její hlas, nebo je vaše komunikace jednosměrná a tu zpětnou
komunikaci si virtuálně představujete nebo posloucháte média, která
přináší zprávy od Matky jako jsme to měli my? Pokud slyšíte ten hlas,
dokázal bys popsat přibližně jak to vypadá?"...
Ahoj Toníku. Růženec je forma modlitby. Církev i křesťané se modlili vždycky. Pokud ty slyšíš Boží hlas, můžeš popsat tu obousměrnou komunikaci? Dokázal bys přibližně popsat jak to vypadá? Když Bůh odpovídá, slyšíš jeho hlas? Jak vypadá, je vysoký ženský, nebo hluboký mužský? Nebo je celá tvá komunikace s Bohem jednosměrná a tu zpětnou komunikaci si jen virtuálně představuješ?
Já chápu společenství nikoli intelektuálně, ale v prožívání. Když jsem uprostřed kruhu rodiny, nikdo mi nemusí říci ani slovo, nepotřebuji k tomu žádné písemné potvrzení. Zažívám společenství rodiny. AŤ už se mluví, nebo i v naprostém tichu. To vůbec není podstatné. Podstatné je, že jsme spolu. Pro čas, který sobě věnujeme, jsme si blízcí. Události v běhu života pak toto společenství potvrzují i zjevně.
Jestliže je Bůh všudypřítomný a Maria i ostatní svatí jsou neustále s Kristem (Žd 2,11-12) Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni,
jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry,
když říká: "Budu ohlašovat tvé jméno svým bratrům; uprostřed
shromáždění ti budu zpívat chvály." jejich všudypřítomnost se tak přece logicky odvíjí ze všudypřítomnosti Boží. Svatí jsou v Bohu. Jako kdybys byl uvnitř slunce, mohl bys také vidět všechna místa, na které dopadají sluneční paprsky.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 10:08:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Růženec je forma modlitby. Církev i křesťané se modlili vždycky....
,,vždycky,, to myslíš asi od 4.storočia vznikom rímskeho katolicizmu?...lebo máme zápis z 1.storočia vo forme nového zákona a tam sa nikto nemodlil ruženec a nikto nemal ,,spoločenstvo so zosnulými,,...tam mala cirkev spoločenstvo iba z Kristom, Otcom a Duchom sv....(čítaj nový zákon)
jejich všudypřítomnost se tak přece logicky odvíjí ze všudypřítomnosti Boží...
...všadeprítomnosť a vševedúcnosť je atribút Boha...ale žeby tým obdaril zosnulých?...to si si vymyslel vo svojej fantázii, alebo si to vyčítal z katechizmu....rozhodne písmo nikde netvrdí že zosnulí sú schopní naraz vnímať celé dianie pod slnkom...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 16:33:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milý Ivane.
Jsi zase zcela mimo, jako už tradičně.
I Kristus se modlil a naučil to i své apoštoly!
Tedy křesťané se modlí od samotného počátku, nikoli až od čtvrtého století.
..."...všadeprítomnosť a vševedúcnosť je atribút Boha...ale žeby tým obdaril zosnulých?.."...
Bůh se stal člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem.
Nikoli snad ve smyslu nadřazenosti člověka místo Boha, ale ve smyslu účasti na Božství Kristově.
Ježíši v oslaveném lidském těle byla dána veškerá moc na nebi i na zemi (Mt 18,18). A nás nazývá svými bratry! (Žd 2,11).
Také nesmrtelnost je atributem Boha. I na ní však získáváme (milostí pro zásluhy Krista) také svou účast.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 16:36:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh se stal člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem.
...som presvedčený, že za túto vetu by ťa vyobcovali aj z katolíckej cirkvi...určite by ťa za ten výrok prijali do new age...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 16:47:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1 Kor 15)
A až mu bude všechno poddáno, pak se i sám Syn poddá Tomu,
který mu všechno poddal, aby Bůh byl všechno ve všem.
...
Hle, říkám vám tajemství: ne všichni zemřeme, ale všichni
budeme proměněni -
naráz, v okamžiku, za zvuku poslední polnice. Neboť
zatroubí a mrtví budou vzkříšeni jako nesmrtelní a my budeme
proměněni.
Toto pomíjivé totiž musí obléci nepomíjivost a toto smrtelné
musí obléci nesmrtelnost.
A když toto pomíjivé oblékne nepomíjivost a toto smrtelné
oblékne nesmrtelnost, tehdy se uskuteční to slovo, které bylo
napsáno: "Smrt byla pohlcena ve vítězství."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 17:15:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...no a ja som vždy myslel že to iba Satan ponúka človeku že: budete ako Boh; budete vedieť, čo je dobro a čo zlo . Genesis 3:5 ...a to už aj Oko...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 09:54:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."to iba Satan ponúka človeku že: budete ako Boh"...
(J 10,33-36) Židé mu odpověděli: "Nekamenujeme tě za dobrý skutek, ale za
rouhání, totiž že ty, člověk, ze sebe děláš Boha!"
Ježíš jim odpověděl: "Není ve vašem Zákoně napsáno: ' Já jsem
řekl: Jste bohové'?
Jestliže nazval bohy ty, k nimž přišlo Boží slovo (a Písmo
nemůže být zrušeno),
proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět,
říkáte: 'Rouháš se,' když jsem řekl: 'Jsem Boží Syn'?
|
]
Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 17:30:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud ty slyšíš Boží hlas, můžeš popsat tu obousměrnou komunikaci? Dokázal bys přibližně popsat jak to vypadá? Když Bůh odpovídá, slyšíš jeho hlas? Jak vypadá, je vysoký ženský, nebo hluboký mužský? Nebo je celá tvá komunikace s Bohem jednosměrná a tu zpětnou komunikaci si jen virtuálně představuješ?
Ahoj Stando.
Moje komunikace s Bohem je obousměrná, dokážu jí popsat a vícekrát jsem to udělal i tady na Granosalis v příspěvcích.
Pro mne je komunikace a blízkost dost podstatná, řekl bych, že je
základem reálných společenství, ve kterých žiji. Když někde není komunikace (je tichá
domácnost, lidé spolu nemluví) a není tam blízkost (lidé žijí odděleně
od sebe, ale představují si, že jsou spolu) tak to neodpovídá obsahu
slova "společenství" tak ten pojem znám a takové "společenství" je tak leda virtuální.
Stejně tak si společenství nepředstavuju tak, že bych každý přišel domů a řekl:
Zdrávas cizinko Plná milosti a požehnaná, Pán s tebou požehnaná jsi mezi ženami a požehnaný plod života tvého Jonáš a Matyáš Svatá cizinko, statečná matko, co mám dneska k jídlu?
A totéž bych udělal poté, co bych ráno vstal z postele.
Právě proto se ptám tebe na to tvoje "společenství" v růženci a jeho "plnost", co konkrétně znamená. Já znám "plnost" "společenství" v růženci z kostela či kaple, kdy lidé sedí sami a stále dokola povídají jednu naučenou básničku. Pak znám ruženec ze společenství, kde lidi sedí v kroužku a stále dokola (buď všichni, nebo jeden po druhém) povídají básničku. Pak znám ruženec z osobní "modlitby", kdy člověk je člověk sám a stále dokola povídá naučenou básničku.
Zajímalo mne, jestli ta tvoje "plnost" vypadá tak, jako když jsem se modlil růženec kdysi já nebo mnozí jiní, se kterými jsem si povídal.
Jestli jsem dobře pochopil tvou sáhodlouhou vyhýbavou odpověď docela míjející mé otázky, tak tvoje komunikace v růženci je také jednosměrná básničková jako tehdy naše a společenství si virtuálně představuješ, jako my tehdy a celé to balíš do spousty vzletných slov bez schopnosti napsat cokoliv konkrétního.
Pochopil jsem to dobře?
To jsem od tebe tak v podstatě čekal. Ale přeci jen jsem měl naději, že bys mohl něco napsat česky a srozumitelně o tom, jak takové "společenství" v růženci vypadá a jestli lidé podle tebe měli tu "plnost" před tím, než někdo růženec objevil.
Hezké svátky.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 08:27:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Je pro mě docela zarážející, že ty, který se hlásíš ke Kristu, máš tu odvahu parodovat pozdravení andělské. Takže podle tebe nebyla komunikace anděla Gabriela a Marií skutečná, ale byla jen virtuální? Když totiž zrovna ji dáváš jako příklad virtuálního společenství.
Plnost vztahů ve všech třech rozměrech (které se naplňují při modlitbě růžence - ale nejenom při ní, ale i při společnství církve při bohoslužbě slova i bohoslužbě oběti) jsem už docela podrobně popsal v komentáři výše. Zřejmě sis toho nevšiml, když se znovu ptáš na to samé.
Já ti rozumím, co myslíš onou "básničkou". Býval jsem na tom podobně, růženec jsem nijak "nemusel". Nechápal jsem a neuvědomoval jsem si, o co v něm jde. Do růžence musí člověk dozrát zkušeností. Kontemplace je nedílnou součástí růstu ve víře a přichází bez pozvání, nedá se naplánovat. Jako nenaplánuješ třeba mluvení jazyky. Vůbec jsem od tebe jinou reakci nečekal a nijak se pro ni na tebe nezlobím. Jsou věci, které poznáš a porozumíš jim - až samy přijdou.
Milostiplné svátky narození našeho Pána.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 11:57:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je pro mě docela zarážející, že ty, který se hlásíš ke Kristu, máš tu odvahu parodovat pozdravení andělské. Takže podle tebe nebyla komunikace anděla Gabriela a Marií skutečná, ale byla jen virtuální? Když totiž zrovna ji dáváš jako příklad virtuálního společenství.
Ahoj Stando.
nevím, z čeho sis zase svoje doměnky vyložil co je co podle mne.
Pokud tě to zajímá, tak podle mne právě komunikace anděla s Marií byla skutečná. Ten anděl měl skutečné, reaálné společenství s Marií (Byl u ní, mluvil na ní, ona mu odpovídala). Komunikaci Gabriela s Marií bych tedy dal zcela jistě jako příklad skutečného společenství.
Parodie na tuto skutečnou komunikaci, kterou jsme léta praktikovali (a dnes by mne to ani nenapadlo) považuji za "virtuální společenství", když je někdo zcela jinde než Marie, říká nějakou parodii na komunikaci a na druhé straně je ticho (bodejť, když je člověk sám).
Televizi také nepovažuji za společenství lidí s hlasatelem. Ani jakoukoliv jednosměrnou komunikaci, ať při ní mají lidé jakékoliv virtuálníl představy.
Pokud ty jsi růženec "nemusel" a nechápal jsi o co v něm jde, je to jistě tvoje zcela reálná zkušenost. Myslím, že jsi psal, že jsi žil ŘKC víru jen formálně a dělal věci z tradice. To ale nemusí znamenat, že by to tak měli všichni. U nás byla ŘKC víra živá a dělali jsme věci ze srdce, byli jsme obeznámeni s tím, co co znamená. Kdybych se modlit růženec nechtěl, nikdo by mne do toho nedonutil. Modlil jsem se tedy růženec sám od sebe a nikdo mne do toho nemusel nutit.
Četl jsem tvé příspěvky. Psal jsi o slunci a svatých, o tom, jak chápeš společenství v rodině. O růženci a o tom, co růženec prakticky pro tebe znamená, co při něm prožíváš a jestli prožíváš něco jiného než tenkrát my jsi zatím nenapsal nic.
Byl bys tedy schopen napsat něco z praxe růžence? Vynechat tvoje představy os a sluncí a normálně česky normálním jazykem popsat, co při růženci prožíváš, jak to prakticky probíhá, aby se dalo porovnat, jestli je to něco jiného, než jsme znali my?
Díky
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 21:21:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Modlitby se dají rozlišit na modlitby ryze osobní (Já a Bůh) a na modlitby společenství celé církve (my všichni křesťané v Kristu putující na této zemi i všichni svatí v nebi u Krista, kteří s námi v jednotě chválí Boha).
Je to zatím srozumitelné?
Modlitba růžence se řadí mezi modlitby celého společenství.
Pokusím se tedy na příkladu ze života přiblížit princip takové modlitby:
Představ si, že jste jedna veliká rodina.
Jeden jde pracovat na zahradu, jiný třeba do dílny, další zůstane pracovat v kuchyni. I další členové rodiny jdou za svými povinnostmi. Ale kolem čtvrté odpoledne rázem všichni zanecháme své práce a sejdeme se doma na kávičku nebo na čaj. Posedíme půl hodinky - hodinku, povyprávíme a je nám spolu dobře. O tom je také život - o vzájemném vytváření společenství v lásce.
V takovém společenství není na druhé straně ticho, ale pozorné naslouchání.
A zrovna o toto jde i ve společenství růžence - prožít společenství lásky křesťanů zde na zemi s křesťany v nebi, se kterými jsme propojeni skrze naše společenství v Kristu, aby Bůh zavládl v srdcích všech zúčastněných. Oslavit tak Boha a potěšit nebeského Otce vzájemnou láskou jeho dětí.
Přijali - li jsme my (žijící na zemi) podle zaslíbení dar Ducha svatého (Sk 2,38), jsme propojeni s Kristem, a jsou - li svatí v nebi také spolu s Kristem (Fp 1,23) - a Boží slovo musí platit!
Tak jak by pak mohlo platit to tvoje tvrzení, že "na druhé straně nikdo není a že je člověk sám?"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 14:05:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jeden jde pracovat na zahradu, jiný třeba do
dílny, další zůstane pracovat v kuchyni. I další členové rodiny jdou za
svými povinnostmi. Ale kolem čtvrté odpoledne rázem všichni
zanecháme své práce a sejdeme se doma na kávičku nebo na čaj. Posedíme
půl hodinky - hodinku, povyprávíme a je nám spolu dobře. O tom je také
život - o vzájemném vytváření společenství v lásce.
V takovém společenství není na druhé straně ticho, ale pozorné naslouchání.
Tak, sláva, tomu rozumím, přesně tak chápu společenství. Snad se tedy shodneme na tom, co znamená společenství, jak funguje a že komunikace a naslouchání je jeho nedílnou součástí.
Pokud jsi toto dal do souvislosti s růžencem, funguje tobě takto komunikace i v růženci? Pokud ano, mohl bys nám tedy prosím napsat, jak s tebou komunikuje tvoje Matka? (nebo je to sestra?) Jak ta komunikace vypadá, co ti třeba při minulém růženci (nebo někdy dříve) řekla a tak.
Díky
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 18:10:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud jsi toto dal do souvislosti s růžencem, funguje tobě takto komunikace i v růženci?"...
Toníku Jak se můžeš takhle ptát, když nahoře máš jasně napsáno, že právě na tomto příkladu vysvětluji princip modlitby růžence? Nerozumíš snad česky? Zase se schválně děláš natvrdlým?
..." Jak ta komunikace vypadá, co ti třeba při minulém růženci (nebo někdy dříve) řekla a tak. "...
Přirozeně nejdřív mě napadá Maria coby Přímluvkyně a Pomocnice v naléhavých potřebách. Její odpovědí nejsou nějaká prázdná slova (jak se snažíš naznačit), ale činy. Události života, které se vyvíjejí v můj prospěch.
Ty osobně snad, když se modlíš k Bohu, slyšíš nějaké hlasy jako odpověď, když se tak blbě ptáš??
Tak naivní dotazy, jako bys ty sám ještě neměl vůbec žádnou osobní zkušenost s vyslyšením modliteb, pražádnou zkušenost se společenstvím modlitby. Tobě Bůh snad hned šeptá odpovědi do ouška?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 21:54:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak se můžeš takhle ptát, když nahoře máš jasně napsáno, že právě na tomto příkladu vysvětluji princip modlitby růžence? Nerozumíš snad česky? Zase se schválně děláš natvrdlým?
Snažím se ti porozumět, Stando. Proto se ptám. Kdybys přímo odpověděl na mé otázky, neptal bych se a přečetl si odpověď.
Jenom napíšu jak takové společenství u kafe vypadá u nás.
Sejdeme se a sedneme si. Buď doma, nebo na zahradě. Já něco povídám a moje manželka mne poslouchá.
Pak zase něco povídá ona a poslouchám jí já. Do toho něco povídají naši
synové a ty posloucháme oba a reagujeme na jejich odpovědi. Opět obvykle tak, že
jim odpovídáme.
Probíhá to tak u vás o čtvrté také, nebo se o čtvrté sejdete, jeden mluví 53x nějaký stále stejný "rozhovor" a ostatní poslouchají a nemluví aby neříkali prázdná slova?
Přirozeně nejdřív mě napadá Maria coby Přímluvkyně a Pomocnice v naléhavých potřebách.
Její odpovědí nejsou nějaká prázdná slova (jak se snažíš naznačit), ale
činy. Události života, které se vyvíjejí v můj prospěch.
Chápu, že máte zkušenost s prázdnými slovy, tak to stále dokola opakuješ.
Mohl bys tedy odpovědět na otázku: Je ta tvá komunikace "v plnosti" růžence obousměrná? T.j. mluvíš jen ty, nebo mluví také druhá strana a ty také kromě mluvení posloucháš a slyšíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 08:20:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jelikož se jedná o stejný problém, který řešíme dole, odpovídám níže.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 09:46:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě bych to doplnil o pohled z jiné strany.
V každé normální správně fungující rodině spolu sourozenci komunikují v lásce a klidně i přímo - nikoli zásadně jen přes rodiče a nikomu to nepřipadá nijak divné. Vůbec tím neutrpí ani autorita jejich rodičů.
Když je můj bratr automechaniak a já mám problémy s autem, naprosto přirozeně ho požádám o pomoc. Když bude rybářem a já budu potřebovat rybu, proč bych ho nemohl požádat přímo, ale musel žádat rodiče? Vždyť v tomto se jedná o naplňování smyslu vytvářeného společenství v lásce bratra s bratrem!
Někdy se však stává, že se sourozenci rozhádají a přestanou spolu komunikovat. Vůbec pak spolu nemluví - jako by ten druhý ani neexistoval.
Takováto situace jejich rodiče vždycky velmi bolí a trápí se proto. Naopak rodiče jsou šťastní a mají radost, když vidí, že se jejich děti mají rádi a že si navzájem ve všem pomáhají. Takový by měl být obraz správně fungující rodiny. A takový by měl být obraz i správně fungující rodiny Božích dětí - jak zde na zemi, tak i se společenstvím rodiny církve vítězné, která je spolu s Kristem v nebi. Toto je obraz správného vztahu se svatými v nebi, toto je obrazem našeho společenství se svatými v nebi.
A co udělali evangelíci a evangelikální hnutí? Zemřel jsi a tím jsi pro mě přestal existovat! Jako by jsi nikdy nebyl!
Tedy typický obraz rozhádaných sourozenců. Může snad z takového stavu snad mít nebeský Otec nějakou radost?
Kde zůstala naše víra ve vzkříšení? Být spolu s Kristem v nebi je zisk, je to vyšší kvalita života. Vůbec to není okradení o společenství s lidmi, které jsem měl rád a které jsem zatím zanechal na zemi. Naše splečenství v lásce překlenuje i hranice duchovního světa.
(1 Kor 13,13) Nyní pak zůstává víra, naděje a láska, tato trojice; ale
největší z nich je láska.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 11:17:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....ahoj Oko....zbytočne sa namávaš ...ja by som veril radšej písmu ako tvojmu rímskemu katechizmu...a písmo hovorí jasne s kým máme mať spoločenstvo...:
Čo sme (teda) videli a počuli, zvestujeme aj vám, aby ste aj vy mali spoločenstvo s nami. Naše spoločenstvo aby bolo s Otcom a s Jeho Synom Ježišom Kristom. 1 Ján 1:3
...naše spoločenstvo kresťanov je spoločenstvo žijúcich kresťanov + spoločenstvo s Otcom + spoločenstvo so Synom... ...rímske kresťanstvo je spoločenstvo žijúcich kresťanov + spoločenstvo s Otcom + spoločenstvo so Synom + spoločenstvo s ,,Máriou,, + spoločenstvo so zosnulými, anjelmi...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 11:31:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivane
ty smrtí těla snad přestaneš patřit do rodiny Božích dětí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 12:09:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hmm, to znamená, že se apoštolové a diakoni rozhádali se Štěpánem před jeho mučednickou smrtí ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 17:47:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové a diakoni docela určitě nijak nezměnili svůj vztah se Štěpánem po jeho zabití a i když už byl spolu s Kristem, dál s ním vytvářeli společenství lásky v Kristu, společenství rodiny církve.
Stejně jak to i my děláme až dosud.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 08:20:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové a diakoni docela určitě nijak nezměnili svůj vztah se Štěpánem po jeho zabití.
Ty oko zasvěceně víš něco o tom, jak apoštolové a diakoni komunikovali se Štěpánem po jeho smrti? Něco jako že se apoštol Pavel modlíval : "Ó svatý Štěpáne, oroduj za nás v hodině naší smrti?" Z jakých pramenů to víš?
Ty také neměníš svůj vztah se zemřelými, které jsi znal za jejich života? Pořád stejně se s nimi setkáváš, povídáš ? A to i s těmi, co jsou v očistci nebo v pekle? Co ti v očistci ti povídají?
Lidé normálně, a to včetně křesťanů, mění svůj vztah se zemřelými. A to tak, že za zemřelými truchlí, což za jejich života nedělali. Truchlí proto, že již nemohou s nimi mít vztah jako za života. Stejné to bylo i v případě Štěpána.
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. prosinec 2012 @ 14:07:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jaký?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 26. prosinec 2012 @ 15:26:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednak já se ptal jako první, tak je neslušné odvádět pozornost
odpovídáním na mé otázky protiotázkami a tak se prostě ještě jednou
zeptám : Ty oko zasvěceně víš něco o tom, jak apoštolové a diakoni komunikovali se Štěpánem po jeho smrti? Něco jako že se apoštol Pavel modlíval : "Ó svatý Štěpáne, oroduj za nás v hodině naší smrti?" Z jakých pramenů to víš?
Ty také neměníš svůj vztah se zemřelými, které jsi znal za jejich života? Pořád stejně se s nimi setkáváš, povídáš ? A to i s těmi, co jsou v očistci nebo v pekle? Co ti v očistci ti povídají?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 12:55:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
také by mě zajímalo, jak vypadá to tvoje společenství, ta správně fungující rodina se svatými v nebi.
Když skloníš svá kolena, ve svém nitru je všechny vidíš a můžeš s nimi začít komunikovat? Tedy tisíce těch, co jsou s Pánem v nebi? Oni všichni ti věnují svou pozornost? Anebo jen ti, které přivoláš? Anebo jsou rozděleni po menších skupinách do nějakých místností, do kterých se můžeš přihlásit? Ty tedy můžeš stejně jako ve společenství zde na zemi i v tom nebeském poznat, kdo tam je a kdo není? Anebo je to jen taková virtuální bezejmenná masa lidí? Poznáš každého jednotlivého sourozence jako ve správně fungující rodině? Věnuješ každému přiměřenou pozornost a lásku, nebo z egoistických pohnutek jen vybraným ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 18:25:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako v každém normálním společenství zde na zemi věnuji většinou pozornost jen někomu. Na to, abych se mohl věnovat naprosto všem, jsem omezen svou nedokonalou lidskostí, svými omezenými schopnostmi i svou hříšností. Proto když potřebuji třeba rybu, jdu naprosto konkrétně za rybářem ...
Když zase potřebuji výmluvnost, abych osvětlil bludy, nejdu za rybářem, ale v rovině vertikální prosím a dary Ducha a v rovině horizontální se nechávám inspirovat svým starším bratrem - svatým Antonínem Paduánským. Ten, když si obyvatelé Rimini zacpávali uši před Evangeliem, odešel na břeh moře a Bůh učinil zázrak - hejna ryb připlula, aby slyšela jeho kázání.
Výjimkou je okamžik přijetí Krista v eucharistii (což je dokonalý posvěcující krok Boha), kdy jsme v Kristu propojeni naprosto všichni kteří přijímáme Krista - propojeni i se všemi svatými v nebi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 08:25:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | a v rovině horizontální se nechávám inspirovat svým starším bratrem - svatým Antonínem Paduánským.
Není "nechávat se inspirovat někým" přece jenom něco jiného, než si s ním povídat?
Ten Antoním Paduánský ti něco vypráví na vašich setkáních?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 09:02:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejhlavnějším je, že tento Antonín je už spolu s Kristem a má podíl na jeho moci (Zj 2,26). Má tedy stále aktivní podíl na Božím plánu se světem a má moc pomáhat nám žijícím.
Antonínovu osobnost, svatost a nesmlouvavost k hříchu charakterizuje následující jeho dobový výrok. Bije ve svaté horlivosti i do "vlastních řad" v církvi.
Říká totiž o prelátech, kteří hledají jen slávu, následující:
Tihle chtějí vidět slávu božství, kterou spatřili apoštolové, ale nechtějí přijmout hanbu utrpení, Kristovu chudobu, již apoštolové zakoušeli, a proto ho neuvidí spolu s apoštoly, nýbrž spolu s bezbožníky spatří toho, jehož probodli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 14:14:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, nech evangelíky (kterým, zdá se, moc nerozumíš) napokoji a napiš něco radši o vás a o vaší praxi.
Když je můj bratr automechaniak a já mám problémy s
autem, naprosto přirozeně ho požádám o pomoc. Když bude rybářem a já
budu potřebovat rybu, proč bych ho nemohl požádat přímo, ale musel žádat
rodiče? Vždyť v tomto se jedná o naplňování smyslu vytvářeného
společenství v lásce bratra s bratrem!
Automechaniak? A není to přenosné? ;-)
Mohl bys prosím trochu přiblížit praktickou komunikaci se svým bratrem automechanikem? Jak svého bratra požádáš o pomoc? Děláš to podobně jako při růženci? Máš manuál s přesným postupem a slovy? Něco ve stylu:
Zdrávas bratře, milý automechaniku. Jsme rádi že te máme a umíš opravovat auta a že nikdy nikdo kdo se na tebe s autem obrátil se ještě nezklamal. Milý bratře, oprávaři aut, Oprav mi dnes mé auto a opravuj ho i nadále Dokud neumřeme Amen.
Nebo jste alespoň trochu normální, zvedneš telefon a zavoláš třeba: "Hele brácho, zas mě ten japonec nechal u Hodonína, nemáš tam někde odtahovku?"
Víš čím se liší život od neživých věcí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 18:38:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Automechaniak?"...
Bazíruješ na evidentním překlepu? No jasně, tonoucí se i stébla chytá! Jsi v tomto trošičku trapný. Myslel jsem, že ti jde upřímně o podstatu probíraných věcí.
Mám jednoho Japonce (4x4), ale ještě nikdy mě nenechal ve štychu. Raději se o něj preventivně starám. :-)
Lajdáka totiž nevyslyší ani svatí v nebi.
Svého bratra v nebi nikdy o nic nežádám bez vědomí jiného mého bratra - Krista. Jenom když jsem já sám v Kristu, mohu vytvářet společenství s jinými svatými v nebi. Toto společenství není jen ryze účelové k nějakému mému zisku, ale je spíš naší společnou příležitostí k oslavě Boha a odevzdání se do Jeho vůle. Je poznáváním a naším souhlasem se spoluprací na Božím plánu se světem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 22:08:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bazíruješ na evidentním překlepu? No jasně, tonoucí se i stébla chytá! Jsi v tomto trošičku trapný. Myslel jsem, že ti jde upřímně o podstatu probíraných věcí.
Stando, když napíšu znak ;-) tak tomu se říká v počítačovém žargonu ironautie, to je pokus o odlehčení rozhovoru, pokus o vtip. Asi byl trochu trapný, tak promiň. Nebo seš o kus větší suchar, než jsem čekal ;-)
Jde mi upřímně o podstatu probíraných věcí, rád bych se dozvěděl, jestli ta "plnost společentví" kterou zažíváš při růženci je zhruba stejná "plnost společenství", kterou jsme při růženci zažívali my.
Přirovnal jsi růženec k tomu, že "Když je můj bratr automechaniak a já mám problémy s
autem, naprosto přirozeně ho požádám o pomoc. Když bude rybářem a já
budu potřebovat rybu, proč bych ho nemohl požádat přímo, ale musel žádat
rodiče? Vždyť v tomto se jedná o naplňování smyslu vytvářeného
společenství v lásce bratra s bratrem!". Ale spoň tak jsem to pochopil, že to bylo přirovnání k růženci, když si to psal na otázku týkající se růžence.
Zajímalo mne tedy, jestli se a automechanikem nebo rybářem bavíš stejným stylem, jako s tvou Matkou v nebi, t.j. naučenými náboženskými frázemi, nebo jestli jsi normální a bavíš se s nimi česky (nebo v hantecu, to už je jedno).
Pak mne zajímá:
1. Počítáš Matku ke které se modlíš růženec jako sestru nebo ne?
2. Považuješ za normální, když se dva sourozenci baví, že se baví mezi sebou?
Víš, jednou se můj brácha vrátil domů z vojny, plný zážitků. Povídali jsme si v posteli, dlouho do noci, moc mne to bavilo a jeho taky. Já jsem si s ním povídal do dvou do rána a on si se mnou povídal až do čtyř hodin.
Tak mne zajímalo: Když máte to "plné společenství", jestli si povídáte tak, jako já jsem si povídal s mým bratrem, nebo sestli si spíš povídáte tak, jako si povídal můj bratr se mnou od dvou do čtyř?
Zatím jsem tvé dlouhé povídání a narážky bez jasné odpovědi pochopil tak, že to "rozhovor mezi sourozenci či rozhovor s Matkou" je jednosměrný, tak jako jsme to měli my, čili jsem o žádnou extra plnost nepřišel a prožíval při růženci jsem totéž, co vy.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 08:55:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zajímalo mne tedy, jestli se a automechanikem nebo
rybářem bavíš stejným stylem, jako s tvou Matkou v nebi, t.j. naučenými
náboženskými frázemi, nebo jestli jsi normální a bavíš se s nimi česky"...
Nutíš mě zdůraznit věci, o kterých bych předpokládal, že jsou už každému věřícímu, který má osobní zkušenost s modlitbou, dávno jasné. Ovšem charakter tvých otázek svědčí o opaku.
Mezi rozhovorem s člověkem dosud žijícím a modlitbou (k Bohu, ke svatým) je podstatný rozdíl.
Zatímco odpovědi člověka žijícího vnímáme tělesnými smysly (převážně sluchem), modlitba je rozhovorem ze světa viditelného do světa duchovního. Odpovědi z duchovního světa tedy už nevnímáme tělesnými smysly, ale duchovně - srdcem.
Komunikace s duchovním světem je vždycky pod tajemstvím. Bůh je pro nás zahalen tajemstvím a rozhovor s Ním je tímto tajemstvím také poznačen. Bůh odpovídá různými způsoby. Zpravidla neodpovídá přímo slovy (ani spisovně, ani v hantecu, ani ve frázích), ale odpovídá často hned činem - během událostí v našem životě. Nebo člověk srdcem najednou pozná odpověď na věc, která mu předtím nebyla jasná.
Modlitba (komunikace s duchovním světem) je tedy ve svém mechanismu podstatně odlišná od rozhovoru mezi žijícími lidmi, i když podstata komunikace zůstává stejná. Zatímco mezi lidmi žijícími si beze slov moc nepokecáte (Jsou výjimky, které teď pomíjím), modlitba beze slov může svou výmluvností předčit i ta nejkrásnější slova.
Rozhovor sourozenců dosud žijících a rozhovor sourozenců z nichž jeden je ve světě viditelném a ten druhý už ve světě duchovním se tedy ve své podobě liší. Ten druhý však není o nic méně reálným, než ten první. Jen je potřeba mít na paměti, že rozhovor do světa duchovního vždycky musí obsahovat nejen rozměr horizontální, ale že je vždycky nesen rozměrem vertikálním - našim vztahem s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 12:51:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nutíš mě zdůraznit věci, o kterých bych
předpokládal, že jsou už každému věřícímu, který má osobní zkušenost s
modlitbou, dávno jasné. Ovšem charakter tvých otázek svědčí o opaku.
Ne, Stando, to jsme se nějak nepochopili. Do ničeho takového tě opravdu nenutím a nic takového mne ani nezajímá, nevím z čeho sis to zase vyložil. Opravdu mne nezajímají obecné virtuální poučky, ale zajímá mne tvoje osobní zkušenost s daným tématem.
Zkusím se ještě jednou zeptat, jestli se mi nějak podaří zeptat tak, abys pochopil mou otázku. Snad nebudou pro tebe otázky složité.
Napsal jsi:
" ... při růženci, ve ztišení modlitby, se uskutečňuje cosi krásného - uskutečňuje se plnost prostoru modlící se církve v Kristu, plné společenství. ..." " ... Ale kolem čtvrté odpoledne rázem všichni zanecháme své práce a sejdeme se doma na kávičku nebo na čaj. Posedíme půl hodinky - hodinku, povyprávíme a je nám spolu dobře. O tom je také život - o vzájemném vytváření společenství v lásce. ... " " ... V každé normální správně fungující rodině spolu sourozenci komunikují v lásce a klidně i přímo - nikoli zásadně jen přes rodiče a nikomu to nepřipadá nijak divné. Vůbec tím neutrpí ani autorita jejich rodičů. ... "
Té druhé a třetí větě rozumím, chápu je stejně jako ty, alespoň mi to tak připadá, že jim rozumíme podobně. Rád bych pochopil, jak prožíváš tu první větu a co přesně znamená to "plné společenství" a jestli je tvá zkušenost stejná, jako moje (podle tvých vyhýbavých odpovědí míjejících mé otázky to tak vypadá).
Zajímá mne ta "komunikace".
Komunikace je pro mne nedílnou součástí pojmu "společenství". "Plné" společenství obsahuje komunikaci. "Společenství" bez komunikace je pro mne neplné společenství. Zkusil bys prosím odpovědět na co se ptám?
1. Jste s Marií, tvou Matkou či Sestrou normální správně fungující rodina? Komunikujete spolu v lásce, klidně a přímo?
Pokud ano, jak s tebou tvoje sestra-matka komunikuje? Co ti naposledy (nebo někdy jindy) řekla? O čem jste si povídali, o čem si povídala ona s tebou? Mohl bys o tom napsat osobní zkušenost? Pokud ne, proč s tebou nekomunikuje, má k tomu nějaký důvod, žít v "plném společenství" a přitom nekomunikovat?
Moje zkušenost z růžence je taková, že komunikace byla jednosměrná, ode mne někam. Když jsme potřebovali komunikaci z druhé strany, hledali jsme média, která nám komunikaci zprostředkovávala (například pana Mráčka, který přinášel nová poselství královny míru). Máš ty jinou zkušenost?
2. Když ty komunikuješ v růženci se sestrou/matkou, považuješ daný styl komunikace za normální? Bavíš se stejným způsobem se svým automechanikem, když potřebuješ pomoci či se svojí ženou? Máš předpřipravené formulace, kterými se mechanika snažíš přesvědčit, aby udělal, co je třeba? Nebo se s ním bavíš česky vlastním jazykem?
Já se třeba se svojí ženou bavím docela normálně česky, mluvím na ní česky a ona mi česky odpovídá. Nemám naučenou frázi, kterou rozhovor začnu.
I můj automechanik je celkem normální, když potřebuju pomoc, nemám napsaný postup slov, kterým se musím ohlásit, aby to bylo správně. Navíc když svému automechanikovi volám kvůli autu, nepovažuju to za společenství: Za společenství spíše považuju když si sedneme nad skleničkou nebo hrajeme volejbal.
Jsou ty dva okruhy otázek - na tvou zkušenost s komunikací tvé sestry/matky s tebou v růženci a na tvůj styl komunikace směrem k ní - srozumitelné?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. prosinec 2012 @ 13:46:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku. Měj strpení, odpovím ti. Ale máme teď návštěvy a nemohu se ani soustředit, ani tomu věnovat tolik času.
Navíc mám velkou radost. Pod stromeček jsme dostali krásný dárek - snímek z ultrazvuku. Když dá Bůh, přivítáme v červenci do rodiny čtvrté vnouče.
Hezké svátky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 09:04:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Počítáš Matku ke které se modlíš růženec jako sestru nebo ne?"...
Marii vnímám ve třech rovinách.
1.) V rovině osobní ji vnímám jako sestru, která mě ve víře předešla.
2.) V rovině společenství křesťanů ji však vnímám jako matku Krista, Pána mého života. V této rovině je Maria také matkou Kristova těla - církve.
Kristus je králem nebe i země (Mt 28,18). Jeho matka má co do důstojnosti titul "královna Matka" (Debirah) - o které svědčí Písmo.
3.) V rovině důstojnosti je pro mě právě Maria touto Královnou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 09:54:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ahoj Oko.... prajem ti pekné vianoce a zároveň ťa upozorňujem že cirkev nemá a nepotrebuje žiadnu matku...písmo nič nehovorí o matke cirkvi, to mlží iba rímsky katechizmus...
Kristus je kráľ...to je pravda, lebo to hovorí písmo...ak postupujeme podľa písma, tak kráľovná je manželka kráľa...to znamená, že iba Kristova manželka môže byť kráľovnou, v žiadnom prípade nie Kristova matka...
Oko to isté platí aj o novom Adamovi o ktorom hovorí písmo a o tzv. rímsko- katolíckej ,,novej Eve,,...tu tiež platí ten istý princíp...ak ide o analógiu manželsta Eva-Adam, tak ,,nová Eva,, nemôže byť matka Krista, ale iba jeho manželka...
aj napriek týmto účelovým rímskym bludom ti prajem hezké vánoce
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 15:21:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to, co píšeš, ivane, potvrzuje i Písmo.
Ga 4:26, Zj 19:7, Zj 21:2 |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 16:07:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."tak kráľovná je manželka kráľa...to znamená, že iba Kristova manželka môže byť kráľovnou, v žiadnom prípade nie Kristova matka..."...
Ahoj Ivane. Nic proti tobě, je to skutečně jenom o biblickém vzdělání.
V biblických dobách měli králové množství manželek (celý harém), které však nezaujímaly žádné významné postavení. Které z Šalomounových manželek bys chtěl přisoudit titul "Královna"?
Zcela výsadní postavení na nejčestnějším místě hned vedle krále měla jeho matka.
Sedávala po králově pravici když on zasedal k vládě a honosila se titulem "Královna Matka" (hebr. Gebirah).
Když Betšaba žádala Davida o to, aby jejího syna Šalomouna učinil králem, nebyla to prosba tak docela nezištná. Zároveń se svým synem získala nesmírnou moc také ona.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 16:19:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."cirkev nemá a nepotrebuje žiadnu matku"...
Postačí trochu logiky a zjistíš nutně opak:
1.) Ježíš Kristus jako člověk má matku Marii. Matkou Kristova těla je Maria. Najdeš to třeba v Lukášově evangeliu, hned v první kapitole.
2.) Církev je tajemným tělem Krista (Kol 1,18-24).
Z těchto dvou tvrzení logicky vyplývá , že Maria je matkou církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 16:57:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z těchto dvou tvrzení logicky vyplývá , že Maria je matkou církve.
Taková logika ovšem odporuje Písmu! Ga 4:26, Zj 19:7, Zj 21:2 |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 08:47:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to jinotaj, neboť ty ženy jsou dvě smlouvy: jedna z
hory Sinaj, rodící své děti do otroctví, a to je Hagar.
Tato Hagar je hora Sinaj v Arábii a odpovídá nynějšímu
Jeruzalému, neboť je se svými dětmi v otroctví.
Ale ten horní Jeruzalém je svobodný, a ten je matkou nás
všech. Stará smlouva odpovídá nynějšímu Jeruzalému. Hagar rodí své děti do otroctví. Maria porodila Krista, který nám přinesl Novou smlouvu. Tato skutečnost je znamením "horního Jeruzaléma". Každý člověk, ponořený ve křtu spolu s Kristem do jeho smrti (Kol 2,9-14), se znovuzrozuje (J 3,5) do svobody Božího dítěte (Ř 8,21). Obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27) se tak stává už nyní obyvatelem Horního Jeruzaléma, ve křtu získává "nové občanství" tohoto Jeruzaléma, s právem na dědictví věčného života. My totiž už jako Boží děti máme zaslíbení!Svatí SZ, kteří zemřeli před Kristem, ještě tuto výsadu Božích dětí za svého života neměli: (Žd 11,13-16) Ti všichni zemřeli ve víře, aniž by dosáhli zaslíbení, ale
jen je zdálky zahlédli, věřili jim, vítali je a vyznávali,
že jsou na této zemi cizinci a přistěhovalci.
Ti, kdo takto mluví, dávají najevo, že hledají vlast.
A kdyby měli na mysli tu, ze které odešli, měli by přece
příležitost se tam vrátit.
Jenže oni touží po lepší vlasti, totiž po nebeské. A
proto se Bůh nestydí nazývat se jejich Bohem, neboť jim
připravil město.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 13:29:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ahoj Oko...to by jeden nevymyslel čo vymyslela RKC...
Zcela výsadní postavení na nejčestnějším místě hned vedle krále měla jeho matka
...to máš z písma alebo z katechizmu???...a hneď si aj protirečíš: ...Když Betšaba žádala Davida o to, aby jejího syna Šalomouna učinil králem, nebyla to prosba tak docela nezištná. Zároveń se svým synem získala nesmírnou moc také ona.
Oko vždyť Beršeba bola manželka Dávidova, ktorá sedávala po jeho boku...Beršeba mala moc ako kráľovná-manželka Dávida a nie ako by sa tebe hodilo matka Šalamúna...
píšeš ďalšiu blbosť: 1.) Ježíš Kristus jako člověk má matku Marii. Matkou Kristova těla je Maria. Najdeš to třeba v Lukášově evangeliu, hned v první kapitole. 2.) Církev je tajemným tělem Krista (Kol 1,18-24). Z těchto dvou tvrzení logicky vyplývá , že Maria je matkou církve.
dá sa to aj takto povedať.: Mária je matka Krista, Kristus je Spasiteľ, ja som brat Krista a zároveň máme tú istú matku Máriu (Mária je matka cirkvi, teda aj moja) potom som aj ja spasiteľ ako Kristus...
alebo. Mária je matka Krista aj moja matka, Kristus je mojim bratom a zároveň spasiteľom...a keďže máme rovnakú matku aj Otca, tak sme obidvaja Spasitelia sveta...
alebo:keďže Mária je matkou Krista a zároveň matkou cirkvi a Kristus je Pánom cirkvi, tak Mária musí byť pánom nad Kristom...(čo sa aj v RKC deje...)
alebo...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkán (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 13:48:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."vždyť Beršeba bola manželka Dávidova, ktorá sedávala po jeho boku."...
To máš z Písma, nebo z Heidelberského katechismu?
Mimo Betšaby měl David za manželku Saulovu dceru Míkal, dále chytrou Abigail a jakož i několik dalších žen. Myslíš si, že když soudil, sedělo kolem něho spousta jeho žen, které mu do toho mudrovaly?
..."zároveň máme tú istú matku Máriu (Mária je matka cirkvi, teda aj moja) potom som aj ja spasiteľ ako Kristus"...
Nepřehnal jsi to s tím svátečním pitím?
Jistěže jsme ve svém znovuzrození bratry Krista () a Maria je proto i naší matkou: "Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni,
jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry" - (Žd 2,11).
Kristus se nestal Spasitelem proto, že se narodil Marii, ale proto, že za nás zemřel na kříži. Co to tedy máš za "logiku"?
Kristus není "Pánom církvi", ale je hlavou církve, je součástí církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Se (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 14:04:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže jsme ve svém znovuzrození bratry Krista () a Maria je proto i naší matkou
Podle této vzletné úvahy je zase moje maminka matkou Krista. Protože Kristus je můj bratr.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. prosinec 2012 @ 13:40:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen zase raději rychle přistaň!
Znovuzrodil se snad Kristus v tobě, nebo to bylo naopak?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encou (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 26. prosinec 2012 @ 20:41:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marie je matka Krista podľa tela....Kresťan je Božie dieťa podľa ducha...
2 Korintským 5:16 Takže nepoznáme odteraz nikoho podľa tela. Ak sme Krista aj poznali podľa tela, teraz (Ho) už nepoznáme.
Mária nemôže byť matkou cirkvi, lebo cirkev je zriadená podľa Ducha a nie podľa tela z Márie. Kristus je splodený od večnosti z Otca a nie z Márie....z Márie má iba telo...Cirkev je splodená z Ducha a preto nemá nič spoločné z telesnou Máriou... Mária nemá nič spoločné s telom Kristovým - cirkvou....cirkev nemôže mať matku a ani ju nepotrebuje...nač by nám bola?
ivanp
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 13:38:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Maria porodila Krista, který nám přinesl Novou smlouvu. Tato skutečnost je znamením "horního Jeruzaléma".
Marie porodila člověka - Ježíše, který se stal Kristem/Mesiášem, tj. Pomazaným.
No a k hornímu Jeruzalému - matce všech skutečných věřících Starého i Nového zákona a k tomu, co jsi psal, ještě Žd 11:8-10, 12:22-24, 13:14 Vírou uposlechl Abraham, když byl volán, aby vyšel na místo, které měl dostat za dědictví; a vyšel, ačkoli nevěděl, kam jde. Vírou se usadil v zaslíbené zemi jako v zemi cizí, bydlel ve stanech s Izákem a Jákobem, spoludědici téhož zaslíbení. Očekával totiž město mající základy, jehož stavitelem a tvůrcem je Bůh. Ale přistoupili jste k hoře Siónu a k městu živého Boha, nebeskému Jeruzalému, a k desetitisícům andělů, k slavnostnímu shromáždění a k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích, a k Bohu, soudci všech, a k duchům spravedlivých, kteří jsou učiněni dokonalými, a k prostředníku nové smlouvy Ježíšovi, a ke krvi pokropení, která mluví lépe než Ábel. Neboť zde nemáme trvalé město, ale toužebně hledáme to budoucí.
Zj 21:2-3 A to svaté město, nový Jeruzalém, jsem uviděl sestupovat z nebe od Boha, připravené jako nevěsta ozdobená pro svého muže. A uslyšel jsem mocný hlas z trůnu, který řekl: „Hle, Boží stánek s lidmi; bude přebývat s nimi a oni budou Jeho lid, a sám Bůh bude s nimi a bude jejich Bohem.
To nade vší pochybnost znamená, že horní, nebeský, nový Jeruzalém je matkou všech věřících všech věků a pokolení, městem, které buduje Bůh jako vzájemný příbytek trojjediného Boha a jednoho nového člověka - místo svého přebývání a odpočinku, vyjádření Boha na věky/věčnost.
Tož tak. |
]
|
|