Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svatých? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. duben 2015 @ 07:55:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Spasení nemůžeš získat jinak, než vírou:"...
Ale to víš, že můžeš!
Víra je darem pro plný život v Bohu v tomto světě. Bez víry se nelze líbit Pánu .... Víra se totiž projevuje pravou láskou. Nijak nesnižuji tento dar víry pro život v tomto světě, ale třeba nezapomínat, že i víra jednou pomine, že poznání bude zmařeno, že ani ona není tou přetrvávající nejvyšší hodnotou. Nejvyšší hodnotou je přece láska.
Až se sami jednou postavíme před Boží tvář, už nebude víry potřeba - místo ní nastoupí plné poznání Boha v biblickém slova smyslu - zakoušení Boha v nebeské blaženosti .
Na světě je mnoho lidí, kteří tento dar víry nedostanou - to je objektivní skutečností tohoto světa - a přesto také oni mohou být po smrti spaseni. Za svůj dobře prožitý život podle vlastního svědomí (Mt 25,312-40).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svatých? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. duben 2015 @ 09:04:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..víra jednou pomine, že poznání bude zmařeno, že ani ona není tou přetrvávající nejvyšší hodnotou.
Vaše všelijaké náboženské "víry" v nějaké informace či v existenci něčeho jednou pominou, Stando.
My budeme Bohu věřit vždy: Tak, jak věříme Bohu a sobě teď, budeme sobě navzájem věřit i v budoucím věku. Až se postavíme před Boží tvář, nebudeme mít důvod věřit Bohu méně: Ba naopak, to bude důvod věřit Bohu více.
|
]
Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svatých? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. duben 2015 @ 09:49:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, ve svém svatém nadšení zase plácáš nesmysly poplatné tvému zatmění rozumu a nerozlišuješ význam slov. Džongluješ s příbuznými slovy!
I já budu vždycky věřit Bohu, budu na něho spoléhat.
Ale jen toto ani zdaleka ještě není celým obsahem významu slova "křesťanská víra"!
(Žd 11,1-6) Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
Neboť v ní naši předchůdci dostali svědectví Boží. Vírou rozumíme, že Božím výrokem byly uspořádány světy, takže to, co vidíme, nevzniklo z viditelného.
Vírou
přinesl Ábel Bohu lepší oběť než Kain. Skrze ni se mu dostalo
svědectví, že je spravedlivý, když Bůh vydával svědectví při jeho
darech, a skrze tu víru ještě mluví, i když zemřel. Vírou
byl Henoch přenesen, aby nespatřil smrt. A nebyl nalezen, protože ho
Bůh přenesl, neboť předtím, než byl přenesen, měl svědectví, že se
líbil Bohu. Bez víry však není možné se mu zalíbit, protože ten, kdo přichází k Bohu, musí uvěřit, že Bůh je a že odplácí těm, kdo ho usilovně hledají.
Až budeme mít přímé patření na Boží tvář, této víry už nebude třeba - skutečnosti už budeme vidět vlastníma očima. Nebude nám potřeba věřit, že Božím výrokem byly uspořádány světy, protože to budeme jistojistě vědět!
Místo naší víry tedy nastoupí plné poznání skutečnosti!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svat (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 19. duben 2015 @ 17:00:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy dva berani jste ale dvojka. Oko tvrdí, že si spasení zasluhuje dobře prožitým životem a Cizinec zase neuznává spásu ve víře, ale ve vyznání ústy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. duben 2015 @ 06:16:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Překvapil jste mě myslivče, že jste jednou pochopil, co píšu. To se nestává tak často.
Ano, spása není ve víře, ale spása je v Ježíši Kristu. Víra Ježíši vede ke spasení a spaseni jsme byli Boží milostí skrze víru. Nevyznáváme naši víru, jako to dělají mnohá náboženství, ale vyznáváme Pána Ježíše.
Toto je slovo to víry, kteréž kážeme:
Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše, a srdcem svým uvěříš, že jej Bůh vzkřísil z mrtvých, spasen budeš.
Srdcem se totiž věří k spravedlnosti, ale ústy vyznání se děje k spasení.
I když tohle platí u přímých lidí, u lidí, u kterých je to Slovo blízko jejich srdci. Nevím jak je to u lidí, jejichž srdce je od toho Slova hodně daleko i když pobývali dost dlouho v křesťanském prostředí a celkem dost toho pochopili, ale to nejdůležitější docela minuli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svat (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. duben 2015 @ 10:44:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | C) Překvapil jste mě myslivče, že jste jednou pochopil, co píšu. To se nestává tak často. M) Víš jaký je duchovní obsah tvým dvou vět? "Slušně", ze mne děláš blbce. Rozumím ti víc než si myslíš. Proto k tobě píšu co píšu a ty stále neslyšíš a neslyšíš. Jsi stejně tvrdohlavý jako Oko. Tvrdohlavost je jistým znakem všech rozumářů. Krista nestačí přijmout rozumem! Překvapíš alespoň jednou ty mne? Zkusíš alespoň jednou vnímat za slovy jejich duchovní obsah?
C) Ano, spása není ve víře, ale spása je v Ježíši Kristu. Víra Ježíši vede ke spasení a spaseni jsme byli Boží milostí skrze víru. Nevyznáváme naši víru, jako to dělají mnohá náboženství, ale vyznáváme Pána Ježíše. M) K duchovnímu obsahu tvých vět. Jedná se o typický rozumářský výklad, který je vždy marnou cestou. Víra je široký pojem. Někdo má třeba víru v posvátnou krávu, jiný má víru v různé napodobeniny Krista. A jiný má víru Krista a víru v Krista. Píšu to proto, aby bylo jasně specifikované o jaké víře se bavíme. Víra Krista je darovaná. Je darovaná v Kristově boží milosti. Víra není věc, víra je ŽIVÝ VZTAH. Na víře Kristově, si kristovec buduje, staví, prohlubuje svou víru v Krista. Ve víře v Krista se nachází všechny poznané překrásné duchovní hodnoty. Naděje, láska, důvěra...a to vše je ve víře VZÁJEMNÉ. Díky víře Krista, který přebývá v lidském srdci, můžeme v Duchu pravdy všechno poznávat a poznání se vždy rodí v duchovnu. Rozum je až v druhé frontové linii, a rozmapovává v Duchu poznané pravdy. V rozumu pravda není, a nikdy nebyla! Rozum říká: ano, jedině v Kristu je spása a pokud rozum bere víru jako věc, pak rozum dále říká: ne ve víře spása není.
Jenže při pohledu duchovním a ne rozumářském vidíme naši víru v Krista a víru Krista jako neodělitelnou. Jsme přece navěky Jeho. Jak bych mohl svému rozumu dovolit říct, že ve víře není spásy?! Vždyť ve víře je mé trvalé pouto s Kristem, víra je vztah s Bohem, víra je poznáním v Duchu pravdy. Víra ve které je spása je víra živá. A živá víra je řeka spásy a pramen spásy je Kristus. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. duben 2015 @ 13:49:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | M) Víš jaký je duchovní obsah tvým dvou vět? "Slušně", ze mne děláš blbce.
To se tu stává, že v diskuzích lidé přisuzují druhým podle sebe to, co žijí.
Nemyslím si, že by vaše běžné (ne)pochopení byla záležitost inteligence.
Zkusíš alespoň jednou vnímat za slovy jejich duchovní obsah?
Duchovní obsah za vašimi slovy vnímám velmi dobře, od začátku.
Duch, kterého nosíte, má stejný charakter jako duch mikima, nokie či martina, i když jeho identita je jiná. Je vidět, že jste toho dost přečetl nebo slyšel, ale to duchovní věci nezamaskuje. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. duben 2015 @ 15:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak já jsem si to co k tobě píšu někde přečetl a slyšel. Velmi levný způsob dehonestace. A to jenom proto, abys MOJE slova nemusel brát vážně. Nic nemaskuju! Nejsem ten co si zde hraje na něco jiného než je. Degraduješ mne na padlou úroveň Martina. Nejsi náhodou blbý Cizinče? A za co? Za to, že tě neustále upozorňuji na tvou marnou diskusi s Okem? Za to že tě upozorňuji, že se to ve tvých komentářích sebestředným jájájismem jenom hemží? Je ti to nepříjemné, a to velmi. A proto mne řadíš tam kam řadíš. Ty kážeš Krista jenom svým rozumem. Jsi prázdný Cizinče. Jako panský koblih. Velký, voňavý, ozdobený, nafouklý a prázdný. Taky jsem to někde slyšel a opsal?
Doposud si nedokázal smysluplně reagovat na otázky ke tvé marné dlouholeté diskusi s Okem. Vždyť je to pro tebe diskusní past!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. duben 2015 @ 00:13:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, myslivče.
Pokud jste nějaké otázky pokládal, tak jsem si je nečetl, protože vaše příspěvky čtu jen občas. Nemám tolik času a věnuji se spíše příspěvkům, které nesou nějakou informaci a tématům, které se tu diskutují. Pokud by vás něco k diskuzi s okem zajímalo, napíšu vám to.
Na úroveň Martina vás nedegraduji, to bych dělal zbytečnou práci. To, že tu píšu o sobě, své zkušenosti a sdílím se se svým životem (a s tím co osobně znám) a nevymýšlím si o druhých jako vy či nepíši o něčem dostatečně daleko ode mne, to je fakt vzácný objev. Kdybyste mi to nenapsal, snad bych to ani nevěděl. Pokud bych to tu sám nepsal mnohokrát. Jak kážu Krista těžko můžete vědět, protože se neznáme: Leda že byste měl k tomu duchu, co nosíte, ještě ducha věštěckého, ale to se zatím nikde neukázalo. Pokud je pro vás problém že se dál budu sdílet se svými zkušenostmi a druhých se ptát na jejich, tak moje příspěvky nečtěte a váš problém bude vyřešen.
Cizinec. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme při (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 17:56:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už nevíš jak by ses Myslivce zbavil. Cizinče, proč jsi tak nadutý, a kde se v tobě stále bere ta jistota, že si něco lepšího? Už zde snad není ani jeden tvůj komentář, ze kterého vy nevyčuhovalo tvoje sebestředné ego. Kdy konečně poznáš, že svým JÁ nikomu Krista nepřineseš?!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 11:10:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch, kterého nosíte, má stejný
charakter jako duch mikima,
nokie či martina...
No Cizinče dík za pochvalu, já se tě tady občas zastanu a ty mne pak házíš do jednoho pytle s Norkií a Smrtinem, žádám omluvu! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistou (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:02:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud odpoví bude následovat jeho typická okecávačka na jejímž konci si řekneš. Omluvil se vlastně nebo ne? Je to typický polokatolík. Na úrovni duchovní je u něho všechno vždy jen napůl. Čeho se mu ve vlastním duchovnu nedostává, to dotuje jájájismem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2015 @ 21:43:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Mikime.
Samozřejmě jejich obzor je omezený: Jeden z nich je podle příspěvků zřejmě mluvčím satana a dobře ví, co satan dělá, druhý zase zřejmě pochází z prostředí, kde se konflitky řeší alkoholem, drogami a prášky na uklidnění. Adventistické prostředí je zjevně bohatší jak na podněty, tak na jezyk a mluvu.
Ale charakter vašich příspěvků je často podobný.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme při (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 08:24:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stačí se podívat na tvoji diskusi Cizinče. Jsi slečinka která neumí poslat hajzlíka tam kam patří. Podívej se na svůj komentář. Pokrytectví, svatouškovství z něho přímo čiší. Bavíš se v něm o Martinu a Nokii, ale nejmenuješ. To aby sis náhodou nepošpinil ten svůj farisejský kaftan. Přitom když se někdy s Martinem bavíš, zacházíš s ním jako s nakřápnutým vejcem. Samé ťuťu muťu. Když se ale bavíš o něm, zase se bavíš jinak. Jsi prostě pokrytec jako prase. Upřímnost je u tebe vždy problémem, jelikož nad upřímnsot stavíš svou uměle vypěstovanou svatouškovskou diskusní vizáž. A to vždy notně sebestřednou. Pro tebe je vulgarita a hrubost tabu, něco jako pro dítě v MŠ. Jenže v životě je to jinak, a pokud je někdo nepolepšitelný hajzlík, tak ho posíláme kam? Jenže to ty neumíš. Ke zlu zaujímáš vždy laxní postoj.
Co ti Miki udělal, že ho srovnáváš s takovým řk vypatlancem jako je Martino? Tím tvým drzým a neomaleným srovnáním, ses ty sám dopustil hrubosti na někom, kdo proti tobě hrubě nevystupoval. Když jsi ty sám takový svatouškovský pokrytec, že se nechceš s Martinem špinit, tak raději mlč a nech tu práci na jiných. Jsi jako evangelizátor k smíchu. Tvoje velká starost je to, aby ses náhodou ty sám s nějakým hajzlíkem nepošpinil. Jsi takový ten typický navoněný uhlazený kravaťák s bibli pod paží. Myslíš si, že svou hranou a uhlazenou slušností neseš někomu Krista? Myslíš si, že ten kdo používá vůči hajzlíkům peprnější výrazy musí být vždy nutně na jejich úrovni? O evangelizaci v tomto prostředí nevíš zhola nic a první drsňák by s tvou uhlazeností rychle vyběhl, nakopal ti zadek, a ty by sis nevěděl rady. Zkušenost s lidmi jako ty je už taková. Když se dostaneš do drsnějšího prostředí, nebo do střetu s nějakým hajzlíkem, nevíš si rady, stáhneš se do ulity a chováš se jako zbabělá sketa. A to všechno kvůli tvojí hrané, svatouškovské, sebestředné póze, kterou ti tady dávno nikdo nevěří. Zlu se totiž nedokážeš postavit. Není hříchem za jistých okolností používat hrubé výrazy, hříchem je se zlu nepostavit. A ty se zlu nestavíš nikdy Cizinče. V na případě Martina je tvůj kompromis se zlem víc jak zřetelný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svat (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. duben 2015 @ 10:45:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | C) Překvapil jste mě myslivče, že jste jednou pochopil, co píšu. To se nestává tak často.M) Víš jaký je duchovní obsah tvým dvou vět? "Slušně", ze mne děláš blbce. Rozumím ti víc než si myslíš. Proto k tobě píšu co píšu a ty stále neslyšíš a neslyšíš. Jsi stejně tvrdohlavý jako Oko. Tvrdohlavost je jistým znakem všech rozumářů. Krista nestačí přijmout rozumem! Překvapíš alespoň jednou ty mne? Zkusíš alespoň jednou vnímat za slovy jejich duchovní obsah?
C) Ano, spása není ve víře, ale spása je v Ježíši Kristu. Víra Ježíši vede ke spasení a spaseni jsme byli Boží milostí skrze víru. Nevyznáváme naši víru, jako to dělají mnohá náboženství, ale vyznáváme Pána Ježíše. M) K duchovnímu obsahu tvých vět. Jedná se o typický rozumářský výklad, který je vždy marnou cestou. Víra je široký pojem. Někdo má třeba víru v posvátnou krávu, jiný má víru v různé napodobeniny Krista. A jiný má víru Krista a víru v Krista. Píšu to proto, aby bylo jasně specifikované o jaké víře se bavíme. Víra Krista je darovaná. Je darovaná v Kristově boží milosti. Víra není věc, víra je ŽIVÝ VZTAH. Na víře Kristově, si kristovec buduje, staví, prohlubuje svou víru v Krista. Ve víře v Krista se nachází všechny poznané překrásné duchovní hodnoty. Naděje, láska, důvěra...a to vše je ve víře VZÁJEMNÉ. Díky víře Krista, který přebývá v lidském srdci, můžeme v Duchu pravdy všechno poznávat a poznání se vždy rodí v duchovnu. Rozum je až v druhé frontové linii, a rozmapovává v Duchu poznané pravdy. V rozumu pravda není, a nikdy nebyla! Rozum říká: ano, jedině v Kristu je spása a pokud rozum bere víru jako věc, pak rozum dále říká: ne ve víře spása není.
Jenže při pohledu duchovním a ne rozumářském vidíme naši víru v Krista a víru Krista jako neodělitelnou. Jsme přece navěky Jeho. Jak bych mohl svému rozumu dovolit říct, že ve víře není spásy?! Vždyť ve víře je mé trvalé pouto s Kristem, víra je vztah s Bohem, víra je poznáním v Duchu pravdy. Víra ve které je spása je víra živá. A živá víra je řeka spásy a pramen spásy je Kristus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. duben 2015 @ 07:20:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, napsal jsi:
S vaší "křesťanskou vírou" (jak jsi správně napsal do uvozovek) to tak bude.
S naší vírou Bohu to tak nebude. Ta nepomine, zůstane. Víra, důvěra je nezbytnou součástí lásky: Neexistuje totiž láska bez víry. Tak, jak Bohu a jeho slovu věříme teď, tak mu budeme věřit i v budoucím čase: A více.
To, že je to pro tebe "džonglování se slovy" a "nesmysl" mi vůbec nevadí.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. duben 2015 @ 08:11:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přiznávám, že obsahem naší křesťanské víry skutečně není jen víra a důvěra Bohu. Neexistuje láska bez důvěry. Pak už Božímu slovi nejenom "věříš", ale také ho žiješ. A pokud ho v důvěře žiješ, zažíváš ho srdcem, znáš ho osobně, bytostně a dokonale. Důvěra Bohu je více, než víra. Skutečnost, že věřím Bohu je až důsledkem mé důvěry v Boha, důsledkem vztahu.
Význam slova "křesťanská víra" je poněkud jiný, daleko širší. Je to tím, že naše poznání je zatím omezeno a nedokonalé.
Věříme zjeveným věcem jen na základě důvěry, na základě vztahu. To je podstatou slova "víra".
Ovšem slepému a hluchému se zablokovaným rozumem to asi ani tak nevysvětlím. Takový nevidí, neslyší a dál si vede ten svůj monolog...:
(Žd 11,1-6) Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
Neboť v ní naši předchůdci dostali svědectví Boží. Vírou rozumíme, že Božím výrokem byly uspořádány světy, takže to, co vidíme, nevzniklo z viditelného.
Vírou
přinesl Ábel Bohu lepší oběť než Kain. Skrze ni se mu dostalo
svědectví, že je spravedlivý, když Bůh vydával svědectví při jeho
darech, a skrze tu víru ještě mluví, i když zemřel. Vírou
byl Henoch přenesen, aby nespatřil smrt. A nebyl nalezen, protože ho
Bůh přenesl, neboť předtím, než byl přenesen, měl svědectví, že se
líbil Bohu. Bez víry však není možné se mu zalíbit, protože
ten, kdo přichází k Bohu, musí uvěřit, že Bůh je a že odplácí těm, kdo
ho usilovně hledají.
Nic z tohoto z oblasti křesťanské víry už na věčnosti potřebovat nebudeme.
Toto všechno, co pro nás v tomto pozemském životě zatím zůstává skryto - a stejně i tak tomu věříme, protože v živém vztahu důvěřujeme v pravdivost Božího slova -
toto všechno nám bude ve věčném životě už zjeveno a naše víra bude tak nahrazena našim úpným poznáním. Už nebude třeba doufat v podstatu věcí, které nevidíme, protože skutečnosti uvidíme vlastníma očima.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. duben 2015 @ 14:09:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to, co zůstane navěky a nepomine, naše víra Bohu, tomu říkáme "křesťanská víra". To je víra, o které apoštol říká: Bez víry se nelze líbit Bohu. V tom se náš a váš svět liší: Naše víra Bohu není sestava informací, které všichni odříjakí stejně a jak se člověk v nějaké drobnosti splete, hned se s ním hádáte že je to jinak.
My věříme Bohu, důvěřujeme mu, věříme tomu, co Bůh říká. Věříme tomu, co slíbil, věříme jeho slovu. A tak to bude vždy: Tady na tomto světě i v budoucím věku. Nebude věk, kdy bychom Bohu nevěřili.
Všimni si, že nejsem jediný, koho tvůj výrok zaujal. Teď se tu snažíš svůj výrok "víra jednou pomine" nějak zakulatit, vyrobit "ne i ano", "ano i ne".
Ano: Vaše víra jednou pomine.
A někdo si možná svou víru udrží i po smrti.
Třeba nějaký ateista, až umře a probudí se na soudu, pomyslí si: To je jen iluze. Neurony mají málo kyslíku, tak mozek vymýšlí podivnou virtuální realitu. Evoluční genetický zbytek z počátku lidsta v mezopotámii, v africe či na Azorech.
A jiný, až se po tom soudu, spokojen že se jeho víra že půjde na soud a bude spravedlivě souzen naplnila, ocitne v ohnivém jezeře, a bude pořád ještě v tom budoucím věku svou silnou vírou věřit, že je právě v očistci a že přijal málo odpustků. A jestli mají pravdu univerzalisti, tak bude věřit dobře. A jesli ne, bude to mít se svou vírou dost těžké. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. duben 2015 @ 07:25:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, mlátíš prázdnou slámu. Úplně od věci. Hovoříme zde o obsahu slova "naše víra".
A křesťanská víra není jen o tom, že věříme Bohu a vždycky věřit budeme, ale její součástí je dneska právě také "sestava informací", které zatím nedokážeme rozumem uchopit a dokázat - přesto jim i tak věříme. To je zatím obsahem našeho vyznání víry: Právě proto, že tyto informace mají svůj původ v Bohu a naše důvěra v Boha je činí už nyní součástí našeho žití, základem, na kterém stavíme svůj život. My totiž nejsme nijak schopni dokázat, že Kristus za nás zemřel a vstal z mrtvých, že sedí po pravici Otce a že jednou přijde k poslednímu soudu. Přesto tomu věříme - protože důvěřujeme Bohu a jeho slovu. A On nás v této víře utvrzuje zatím skrze prožívání jednotlivých událostí v našich životech.
Pro nás tedy platí: Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
Neboť v ní naši předchůdci dostali svědectví Boží. Vírou rozumíme, že Božím výrokem byly uspořádány světy, takže to, co vidíme, nevzniklo z viditelného ....
A tak také věříme, že protože Kristus vstal z mtrvých, i nás vzkřísí k věčnému životu.
Až se toto jednou skutečně stane, už tato naše víra bude potvrzena a nahrazena osobním poznáním - tehdy už to nebude víra, už takové víry ve zmrtvýchvstání nebudeme potřebovat, protože už budeme vzkříšeni a naše vzkříšení se stane realitou našeho bytí.
Toníku, co tvůj další komentář, to jen další známky tvého myšlenkového chaosu, postrádajícího logickou návaznost. Vždyť ty už se vůbec nechytáš, už nerozumíš, o čem vlastně doopravdy píši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. duben 2015 @ 10:14:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, určitě píšu od věci, ke které se snažíš odvést téma článku.
Píšu totiž k tématu článku.
Víra, skrze kterou jsme přijali spasení, je víra Bohu. Ta víra nikdy nepomine.
Té víře říkáme "spasitelná víra". Ne proto, že by nás spasila ta víra, spasil nás Ježíš, víra je jen jako "ruka" v duchovním světě, která přijímá a vyznává "Ano" a "Amen" na to, co udělal Bůh.
Tuhle víru budeme potřebovat stále, protože tato víra jde spolu s láskou. Víra Bohu nepomine.
My nepotřebujeme dokazovat, že Ježíš za nás zemřel. To není naše slovo, abychom ho dokazovali: To je Boží slovo. Bůh dokazuje své slovo. A Bůh dokázal svoje slovo v našem životě: Zpečetil svou smlouvu tím, že nám dal nové srdce a zapečetil nás svým duchem. Vím tedy, že Ježíš za mne zemřel. Vím, že Bůh existuje. Vím, že Bůh stvořil svět.
To, že některé věci vím samozřejmě posiluje moji víru Bohu: Tím, že Bůh dokázal a dokazuje svoje slovo, věřím Bohu více.
Tím, že Bohu věříme, věříme i tomu, co říkal Ježíš:
Jděte do celého světa a vyhlašte evangelium všemu stvoření. Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen.
A jestli někdo říká něco jiného, věříme, že se plete nebo že je lhář.
A opět, Stando: Píšu k tématu článku. Tedy o víře Bohu. Pokud ty odvádíš téma někam jinam, píšeš o něčem jiném, než je téma článku, tak pořádně vysvětli, o čem píšeš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistou (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. duben 2015 @ 21:00:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak je u tebe už docela typické, zúžíš a omezíš si téma podle sebe a tyhle mantinely nelze zbořit.
..."Tuhle víru budeme potřebovat stále, protože tato víra jde spolu s láskou. Víra Bohu nepomine."...
Však přes veškeré tvé dokazování stále musí platit i Pavlova slova: "Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme. "
Dneska tyto skutečnosti nevidíme! Ale jednou je vidět budeme. A až je uvidíme, jaký by ještě mělo smysl věřit? Tato víra ve věci, ve které doufáme, že se na nás naplní, bude nahrazena poznáním.
Takže víra není jenom věřit Bohu, ale vírou také je věřit jednotlivě všemu, co Bůh říká a slibuje - a v co my doufáme, že se na nás naplní. A až se to na nás naplní, je opravdu potřeba tolik mimořádně pronikavého úsudku pochopit, že dál už nemá žádný smysl ještě věřit že se tyto věci stanou - protože ony se už staly, už se naplnily ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme při (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2015 @ 09:19:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, já ti neoponuju. Od začátku.
Ano, váš způsob víry jednou pomine, ztratí smysl.
Máš pravdu. |
]
]
Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svatých? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 24. duben 2015 @ 08:47:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Přístup k Bohu. Na jakém základě jsme přistoupili do svatyně svatých? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. duben 2015 @ 20:44:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro nás dneska platí:
Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
Neboť v ní naši předchůdci dostali svědectví Boží. Vírou rozumíme, že Božím výrokem byly uspořádány světy, takže to, co vidíme, nevzniklo z viditelného ....
A tak také věříme, že protože Kristus vstal z mtrvých, i nás vzkřísí k věčnému životu.
Až se toto jednou skutečně stane, už tato naše víra bude potvrzena a nahrazena osobním poznáním - tehdy už to nebude víra,
už takové víry ve zmrtvýchvstání nebudeme potřebovat, protože už budeme
vzkříšeni a naše vzkříšení se stane realitou našeho bytí.
Až tedy ony skutečnosti, ve které dneska vírou doufáme, uvidíme vlastníma očima - a ony se na nás vyplní - to už pak nebude víra, ale osobní poznání nové skutečnosti, ve kterou jsme vírou v životě pozemském doufali.
|
]
|
|