Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 07:49:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Učení katolické církve je ovšem jenom jedno a můžeš se o jeho skutečné podobě přesvědčit ve 2865 podrobně rozebraných bodech katolické věrouky, uvedené v katechismu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 15:27:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
Učení katolické církve je ovšem jenom jedno
+ lidová zbožnost, které se meze nekladou a která má mnoho podob... |
]
Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 18:00:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je - li lidová zbožnost v protikladu k učení církve, jedná se o pověru, či o herezi.
|
]
Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 17:12:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Učení katolické církve je sepsáno sice jako jedno. Ale protože výklady katolických duchovních poslouchám též, tak vím, že jsou rozdílné jako u protestantů. Kdyby byl jednolité jak prefabrikáty podle učebnice, nikdy bych o ně ani nezavadil. |
]
Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 17:28:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra každého člověka je přece osobitá, každý jsme originálem.
Nikdo se však po právu nemůže nazývat římským katolíkem, pokud v čemkoli věří jinak, než jak učí katechismus.
Jistěže je i takových lidí plno. a považují se za katolíky. Často člověk zastává mylné postoje ve víře jen díky své nedostatečné vzdělanosti ve víře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 16. prosinec 2015 @ 15:17:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kontroluje to někdo? :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 06:53:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U vás snad někdo kontroluje čistotu víry jednotlivých členů vaší církve?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 07:16:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikdo se však po právu nemůže nazývat římským katolíkem, pokud v čemkoli věří jinak, než jak učí katechismus.
A který katechismus, Stando? Ten právě aktuální, nebo ten minulý?
Slovo se stalo tělem, abychom měli „účast na božské přirozenosti“ (2 Petr 1,4): „Vždyť to je důvod, proč se Slovo stalo člověkem a Boží Syn synem člověka: aby se člověk stal Božím Synem tím, že vstoupí do společenství se Slovem a dostane tak božské synovství.“ „Vždyť Boží Syn se stal člověkem, aby nás učinil Bohem.“ „Jednorozený Boží Syn, chtěje nás učinit účastnými svého božství, vzal na sebe naši přirozenost, aby, když se stal člověkem, z lidí učinil bohy.“
Věříš v této věci "stejně", nebo věříš "jinak"? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 07:53:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nahoře jsem nezávisle na tento dotaz napsal:
"Jsem však vykoupeným bratrem Mesiáše Krista, bratrem člověka v oslaveném těle v nebi, který je zároveň i Bohem. Skrze toto darované bratrství se po právu nazývám milovaným Božím synem."
Já docela rozumím tomu, že v této hodně těžké otázce máte guláš, vždyť ten máte i ve věcech daleko jednodušších - ty osobně nejsi třeba s to ani pochopit tak elementární věc v křesťanství, že člověk je znovuzrozen koupelí vody, kterou doprovází slovo - ve křtu, tím, že je ztotožněn s Kristovou obětí, že získává osobní účast na Kristově oběti společným ponořením s Kristem do jeho smrti a společným vzkříšením s Kristem do života nového, do života Božího dítěte. Osobní účast na Kristově oběti, na jeho smrti a vzkříšení z nás činí Boží děti. Výhradně mocí Ducha svatého, člověk k tomuto daru nemůže nic přidat, ani nic ubrat.
..."aby, když se stal člověkem, z lidí učinil bohy"...
Rač si povšimnout (při tvém vzdělání), že ve slově "bohy" je zde použito malé písmeno.
Určitě sis nahoře přečetl moje zdůvodnění, co to znamená "jednorozený Syn" (J 1,14).
My jsme se sice narodili z Boha, ale nikoli zplozením nebeským Otcem, ale mocí Ducha svatého ve křtu skrze výkupnou oběť Kristovu.
Jsme tedy Bohem přijatými dětmi, nikoli zplozenými Otcem (Synem Otce podle Boží přirozenosti je výhradně jenom Kristus), my jsme se stali Božími dětmi darem - nadpřirozeným pozvednutím nad naši lidskou přirozenost!
(J 1,12) Těm však, kteří ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v jeho jméno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 08:03:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já docela rozumím tomu, že v této hodně těžké otázce máte guláš, vždyť ten máte i ve věcech daleko jednodušších....
Stando, já docela rozumím tomu, že když se římského katolíka zeptám na jednoduchou otázku na jeho život, začnete si místo odpovědi na tu otázku vymýšlet o mne nesmysly podle toho co vy sami žijete. Žádná novinka. To, že vy máte zmatek v úplně základních věcech křesťanství a že ty ses od doby, kdy jsi ani nevěděl, zda jsi či nejsi znovuzrozený jeden čas najednou zcela zázračně "znovuzrodil ze křtu miminka", je známé, popisuješ to tu často a opakuješ dokola, aby ses ujistil, že sis to vymyslel správně.
Tak znovu od tvého kličkování k jednoduché otázce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 08:46:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snad jsem odpověděl a nahoře už vysvětlil, že věřím v této věci stejně.
Tobě je těžké cokoli vysvětlovat, jsi duchovně svázán herezemi a jako slepý nevidíš.
Jednou až budeme po smrti těla v nebi oslaveni se staneme společenstvím svatých v nebi s přímým patřením na Boží tvář jako Boží děti. Budeme tedy "bohové" s malým "b", budeme spolu s Kristem sedět na jeho trůnu a spolu s Kristem vládnout:
(Zj 19,13-16) Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená
bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je
bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu
a rozhorlení Všemohoucího Boha.
A na svém rouchu a na boku má napsané jméno: "Král králů a
Pán pánů."
(Zj 2,26-28) Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc
nad národy.
Bude je pást železným prutem a budou rozbíjeny jako hliněné
nádobí - jak jsem to i já přijal od svého Otce -
(Zj 3,21) Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na mém trůnu, jako
jsem i já zvítězil a usedl jsem se svým Otcem na jeho trůnu.
Kristova vláda má pak tuto podobu: (Lk 22,25-30) On jim řekl: „Králové národů panují nad nimi a ti, kteří nad nimi mají pravomoc, jsou nazýváni dobrodinci. Avšak ne tak vy; kdo je mezi vámi největší, buď jako ten nejmenší, a kdo je vedoucí, buď jako ten, který slouží. Neboť kdo je
větší: ten, který je u stolu, či ten, kdo obsluhuje? Zdali ne ten,
který je u stolu? Já však jsem mezi vámi jako ten, který slouží. A vy jste ti, kdo se mnou v mých zkouškách vytrvali. A já vám uděluji království, jako je můj Otec udělil mně, abyste jedli a pili u mého stolu v mém království; usednete na trůnech a budete soudit dvanáct kmenů Izraele.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 16:25:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tobě je těžké cokoli vysvětlovat, jsi duchovně svázán herezemi a jako slepý nevidíš.
Já vím, Stando. Ta tvoje "svoboda" lhát. Ještě nedávno sis dával předsevzetí, že nebudeš dále takto lhát a už je to tu systematicky znovu. Alespoň chápu, proč jsi dříve psal, že tvoje předsevzetí mívají jepičí život. To jsi měl pravdu a prakticky jsi to předvedl.
Snad jsem odpověděl a nahoře už vysvětlil, že věřím v této věci stejně.
No, zatím jsi mi ještě neodpověděl. A já jsem po tobě zatím nechtěl ani žádné vysvětlení. Jen jsem se tě zeptal.
Pokud máš nutkavou potřebu místo odpovědi na otázku vysvětlovat, na co jsem se neptal, můžeš teď svou potřebu naplnit.
Jestli tedy dobře chápu tvé mimochodné psaní, věříš "stejně" jako je to v právě aktuálním katechismu a jsi tedy opravdový katolík.
Píše se tam v tom katechismu:
Rač si povšimnout (při tvém vzdělání), že ve slově "Bohem" je zde použito velké písmeno. Snad víš, co to velké písmeno znamená. Věříš tomu tedy stejně, jak je to tam napsáno?
Jednou až budeme po smrti těla v nebi oslaveni se staneme společenstvím svatých v nebi s přímým patřením na Boží tvář jako Boží děti. Budeme tedy "bohové" s malým "b".
Bohové s velkým "B" tedy nebudete? Teď tedy nejste "bohové" s malým "b"? Pokud ne, co z vás udělá bohy s malým "b"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2015 @ 07:48:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A já jsem po tobě zatím nechtěl ani žádné vysvětlení. Jen jsem se tě zeptal. "...
Tobě snad už ani nedochází, jakých totálních logických absurdit jsi schopen vyplodit.
..."Slovo se stalo tělem, abychom měli „účast na božské přirozenosti“ (2
Petr 1,4): „Vždyť to je důvod, proč se Slovo stalo člověkem a Boží Syn
synem člověka: aby se člověk stal Božím Synem tím, že vstoupí do
společenství se Slovem a dostane tak božské synovství.“ „Vždyť Boží Syn
se stal člověkem, aby nás učinil Bohem.“ „Jednorozený Boží Syn, chtěje
nás učinit účastnými svého božství, vzal na sebe naši přirozenost, aby,
když se stal člověkem, z lidí učinil bohy.“"...
Je evidentně nemožné vysvětlovat takové věci někomu, kdo pochopit nechce, kdo uvězněn ve své slupce stupidních herezí pochopit odmítá.
Nikdo se zdravým rozumem si nepředstavuje, že se snad jednou stane všemohoucím Bohem, který bude tvořit nové vesmíry. Naše božské synovství plyne totiž jenom z našeho společenství se skutečným jednorozeným Synem.
..."Vždyť Boží Syn
se stal člověkem, aby nás učinil Bohem."...
"Učinil Bohem" - ve smyslu sdílení naší existence ve věčném životě s dokonalou existencí Boha (věčná blaženost) - nikoli ovšem tak, že bychom se v Bohu jaksi rozplynuli, ale tak, že s ním pořád jako samostané osoby budeme mít dokonalé společenství Lásky (společenství lásky všech andělů a svatých v nebi, společenství "oblaku svědků") - té samé lásky, která panuje mezi Otcem a Synem už od věčnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 10:07:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tobě snad už ani nedochází, jakých totálních logických absurdit jsi schopen vyplodit.
Já, Stando?
Já se tě jen zeptal, jestli věříš "stejně" jako to máte v katechismu, nebo věříš "jinak". Nechtěl jsem po tobě žádné vysvětlení.
Logicky jsem očekával, že buď věříš "stejně", pak napíšeš, že věříš "stejně" a žádné další vysvětlování by nebylo potřeba, bylo by zbytečné. Nebo odpovíš, že nevěříš "stejně" a pak by mělo smysl, abys vysvětlil, "jak" vlastně věříš.
Ty jsi ale neodpověděl vůbec a jal ses vysvětlovat nějaké motaniny, do kterých ses ty sám zamotal na tvých křivolakých cestičkách tvých výkladů vašeho učení.
A mě píšeš, že já jsem schopen logických absurdit. To sis mne asi popletl s tebou, ne?
Je evidentně nemožné vysvětlovat takové věci někomu, kdo pochopit nechce, kdo uvězněn ve své slupce stupidních herezí pochopit odmítá.
Tak se s takovými lidmi nestýkej a neplýtvej čas a zkus místo plýtvání tvým vzácným časem odpovědět v diskuzi na otázky, které ti diskutující pokládají. Pokud máš problémy se zdravým rozumem a divnými věcmi, které tě napadají, tak bys je měl určitě řešit. Nezapomeň, že ty jsi byl ten, kdo měl poznámky ve stylu "Rač si povšimnout (při tvém vzdělání), že ve slově "bohy" je zde použito malé písmeno." Zřejmě jak sis pořádně nečetl vaše učení a místo čtení sis ho vykládal, tak sis nevšiml, že hned vedle je Bohem s velkým "B".
Zpět k otázkám.
Podle tvých odpovědí teď Bůh nejsi. Nejsi ani bůh. Pochopil jsem tě dobře?
Budeš jednou bohem nebo Bohem?
Pokud ano, co z tebe toho boha nebo Boha udělá?
(zkus se vyhnout vysvětlování něčeho, co nechceš pochopit a čemu nerozumíš a místo toho odpovědět na otázku, co jsem ti dal).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 12:56:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na všechny tvé otázky odpovídám komplexně v dalším článku o našem "Zplození" nebeským Otcem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2015 @ 16:32:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
My jsme se sice narodili z Boha, ale nikoli zplozením nebeským Otcem, ale mocí Ducha svatého ve křtu skrze výkupnou oběť Kristovu.
No a v tom se náš život dost podstatně liší.
Jsme tedy Bohem přijatými dětmi, nikoli zplozenými Otcem ...
Opakuješ, že nejste zplozeni Otcem. Mám ze tvého psaní pocit, že to zdůrazňuješ a snažíš se tím vyhranit.
Je to pro tebe nějak důležité, významné, že nejste zplozeni Otcem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2015 @ 07:30:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednorozený Syn není mým výmyslem. Hovoří o něm třeba evangelista Jan na mnoha místech.
..."Je to pro tebe nějak důležité, významné, že nejste zplozeni Otcem?"...
Pro člověka nezablokovaného falešným učením je tu zcela zásadní faktický rozdíl v původu.
My sice máme také svůj původ v nebeském Otci - nikoli však plozením, ale stvořením - tím, že jsme jako lidi byli stvořeni Otcem, skrze Syna, mocí Ducha svatého.
To, že se Bůh ujímá potomků Abrahámových (potomků nikoli jenom podle těla, ale i potomků podle zaslíbení), dělá tak mocí nadpřirozenou.
Neplodí nás ovšem - na něco takového může přijít jenom totální náboženský pomatenec (vždyť už přece jednou reálně existujeme i před znovuzrozením),
ale znovuzrozuje nás mocí Ducha svatého do nové důstojnosti Bohem přijatých Božích dětí. Bůh člověka takto pozvedává do důstojnosti nad anděly (Žd 2,16).
Člověk se nemůže stát Božím dítětem nijak jinak, než skrze osobu Syna - Krista, skrze "pokristění" - za Kristovy zásluhy.
Kristus na svém těle nesl i hříchy našich těl, nejenom hříchy našeho ducha. Byli jsme tedy Kristem pokristěni úplně celí - i s tělem a naše tělo se pokristěním stalo chrámem Ducha svatého, Ducha syna, který volá: "Abba Otče".
Z tohoto plyne naše skutečné bratrství s Kristem, bratrství nejenom podle ducha, ale také bratrství podle těla.
Proto se Kristova Matka stala také Matkou naší. Proto nebeský Otec je také našim vlastním Otcem. Skrze Synovství Krista jsme se stali kristovci - syny nebeského Otce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 10:30:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pro člověka nezablokovaného falešným učením je tu zcela zásadní faktický rozdíl v původu.
To jsem rád, že už nejsi zablokovaný falešným učením a konečně po letech chápeš, že je faktický, zásadní rodíl v původu mezi stvořením a zrozením.
Dílo je něco jiného, než dítě.
Když někdo vyrobí dva výrobky, tak to jsou dva výrobky. Dvě díla rukou jsou dvě díla rukou.
Když se někomu narodí dvě děti, tak to jsou dva bratři. Nebo sestry. Nebo bratr a sestra.
Vztah díla a tvůrce je rozdílný od vztahu syna a otce.
My sice máme také svůj původ v nebeském Otci - nikoli však plozením, ale stvořením - tím, že jsme jako lidi byli stvořeni Otcem, skrze Syna, mocí Ducha svatého.
Ano, tomu rozumíš dobře, přesně.
To je přesně ten rozdíl, který je mezi námi a vámi, vystihl jsi ho.
Snad jsi tomu tedy po mnoha letech porozuměl.
Neplodí nás ovšem - na něco takového může přijít jenom totální náboženský pomatenec (vždyť už přece jednou reálně existujeme i před znovuzrozením),...
No, jen si tak nefandi. Samozřejmě je známé, že jste zablokovaní ve vašich falešných učeních, ve všelijakých motanicích náboženství Královny, které si držíte a sami sobě vehementně potvrzujete.
Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás podle svého velikého milosrdenství znovu zplodil k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých, k dědictví nezničitelnému, neposkvrněnému a nevadnoucímu, uchovávanému v nebesích pro vás, kteří jste mocí Boží střeženi skrze víru k záchraně, která je připravena, aby byla zjevena v posledním čase.
Protože ty, které Bůh předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími. Ty, které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.
I římský katolík tedy může zahlédnout, že apoštol Petr nebyl "totální náboženský pomatenec", za kterého ho považuješ ty, ale římský katolík může být znovu zplozen slovem pravdy.
"Jednorozený Syn" není tvým výmyslem, to je dobře, že to víš. Ani není nejspíš není ani tvým výmyslem to, že "Ježíš Kristus zůstává sám navěky jednorozeným Božím Synem", ale nejspíš jsi tenhle omyl přejal při tvých motaninách od někoho jiného. Omlouvám se, že jsem ten výmysl přiřknul tobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 13:03:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristus je jako Bůh jednorozeným Synem.
Jako člověk je pak prvorozený mezi mnoha svými bratřími, kteří se stali jeho bratry ve křtu - a to "vrozením" do Krista, naroubováním na Krista, milostí bez vlastních zásluh - jen pro zásluhy Kristovy.
..." ale římský katolík může být znovu zplozen slovem pravdy"...
Nikoli zplozen, ale doslova "vrozen".
I to vysvětluji v samostatném dalším článku.
Ovšem pochybuji, že ty ve své zaslepené pýše budeš schopen na toto vysvětlení reflektovat.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 07:40:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ty sis to slovo "vrozen"někde přečetl v Bibli?"...
V řeckém originálu Bible je použito slovo " ἀπεκύησεν" (doslova "vrozeni"). Toto slovo se v řečtině běžně nepoužívá, protože označuje právě jenom tuto konkrétní situaci, kdy je člověk naroubován na Krista.
Ani čeština běžně nepoužívá slovo "vrozen", protože takovýto děj, co by se tímto dalo označit, se v životě přirozeného člověka nevyskytuje..
Karle, zkus se oprostit od svého ničím nezdůvodněného očerňování mé osoby a soustřeď se raději na věci konkrétní. bude to užitečnější pro všechny.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 10:58:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, zkus se oprostit od svého ničím nezdůvodněného očerňování mé osoby a soustřeď se raději na věci konkrétní. bude to užitečnější pro všechny.
Stando, já přímo Tebe ničím neočerňuji. Jestli něco očerňuji, tak je to vaše učení, kterému, bohužel, slepě věříš a to Ti brání poznávat skutečnost. A jestli chceš někoho napomínat, tak napomeň především sebe. Takto jsi Ty očernil Toníka:
Ovšem pochybuji, že ty ve své zaslepené pýše budeš schopen na toto vysvětlení reflektovat.
A teď tedy k věci. Můžeš mi napsat v kterém verši se vyskytuje to slovo " ἀπεκύησεν". Já ho totiž nenalézám v řecko-českém slovníku.
Mám silné pochyby, že se nějaké takové slovo někde vyskytuje, protože je naprosto nesmyslné. Můžeš mi vysvětlit, jak si představuješ, že se něco někam vrodí? Naopak Toník, Ti dal několik míst Písma, kde se praví, že nás Bůh zplodil, nebo že jsme zrozeni. Tyto místa pro Tebe neplatí? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformac (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:28:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To slovo se vyskytuje v originále textu Jk 1,18:
(βουληθεὶς ἀπεκύησεν ἡμᾶς λόγῳ ἀληθείας, εἰς τὸ εἶναι ἡμᾶς ἀπαρχήν τινα τῶν αὐτοῦ κτισμάτων)
Nemůžeš ho ve slovníku nalézt, protože pro nic jiného se už toto slovo nepoužívá. Proto ani čeští překladatelé Bible nepoužili přesný výraz "vrozeni" (ani my takové slovo běžně nepoužíváme, i když je pro tuto situaci asi nejvýstižnější), ale používají výrazy opisné.
např.: Jeruzalémský překlad: Chtěl nás zplodit slovem pravdy, abychom byli jakoby prvotinami jeho tvorů....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:08:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ovšem pochybuji, že ty ve své zaslepené pýše budeš schopen na toto vysvětlení reflektovat.
Stando, zkus se oprostit od svého ničím nezdůvodněného očerňování mé osoby a soustřeď se raději na věci konkrétní. Bude to užitečnější pro všechny.
Jestli konečně odpovíš na těch na pár otázek, které jsem ti položil, místo vysvětlovánísi toho, co tě asi trápí a nerozumíš tomu, budu rád.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:15:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak můžeš být až tak od věci!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle reformovat reformaci? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 19:48:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, zkus se oprostit od svého ničím nezdůvodněného očerňování mé osoby a soustřeď se raději na věci konkrétní. Bude to užitečnější pro všechny. |
]
|
|