Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle ref (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 07:47:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No a kde máš konkrétní tvou odpověď?
Přestaň se konečně vytáčet a chovej se zpříma jako chlap.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 08:50:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Oko,
Myslím, že o těch věcech přemýšlíš. Poznám to podle toho, že kdo toto téma spokojeně odkýve, tak ho obvykle nepochopil. Kdo o tom přemýšlí, reaguje spíše prudce (stejně jako kdysi já).
Klíč k odpovědi na Tvé otázky leží samozřejmě v Písmu; v pasážích jako jsou ty následující:
On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání. (Ef 1,11)
Farao je spatří a potěší se vším
tím hlučícím davem. Jsou skoleni mečem, farao i celé jeho vojsko, je
výrok Panovníka Hospodina; šířil jsem jím svůj děs v zemi živých.
Uložen je farao i všechen jeho hlučící dav mezi neobřezance ke skoleným
mečem, je výrok Panovníka Hospodina. (Ez 32,31–32)
r
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ta (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:45:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."V něm jsme se stali i dědici, když jsme byli předurčeni podle předsevzetí toho, který působí všechno podle rady své vůle, abychom tu byli k chvále jeho slávy, my, kteří jsme již předtím doufali v Krista."...
Takto také rozumímpúredestinaci. Rozlišuji jen dokonalý pohled Boha na události a nedokonalý pohled člověka v kontextu jeho svobodné volby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 09:12:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsem zcela proti termínu svobodná vůle. Nicméně, jinak bude svobodně volit člověk, který je v Kristu a jinak, který je mimo Krista.
Člověk, který je v Kristu (alespoň) chce volit co se líbí Kristu.
Nikde nepopírám kauzalitu (nejsem fatalista), ale jako nehlubší příčinu rozdílu v reakci "lotra po levici a lotra po pravici" vidím rozdílnou míru Boží milosti.
|
]
|
|