Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 04. květen 2018 @ 09:44:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | oko
Pohané v tomto konkrétním Petrovu proslovu tehdy (historicky přesně) zahrnuti ještě nebyli (v Jeruzalémě Petr hovořil přímo k židům, nikoli k pohanům
martino
oko nesouhlasím. Proč nesouhlasím? Toto Petrovo slovo je součástí NZ, tedy kanonicky přijatých knih a obsah vyřčený k židům je platný v NZ tedy pro všechny. Kdyby tento text nebyl součástí kanonicky přijatých knih, pak bych souhlasil s tvým názorem, takto ne a obhájit to nemůžeš, neboť bys radil ostatním křesťanům toto se na vás nevztahuje, ten text byl pouze pro židy a to uznáš, je blbost. Pokud by šlo o apokryfní texty, bylo by to k diskusi. Petr již nebyl rybářem, ale hlavou Církve a jeho slovo je platné a závazné pro všechny nás. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2018 @ 10:15:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky Martino za rozumnou odpověď k tématu.
O tom jsem psal - také jsem se kdysi omylem domníval, že to Petrovo slovo není adresované mně, že je adresované jen a pouze těm Židům, kteří se sešli v Jeruzalémě tehdy o letnicích a mnoho let jsem to slovo ignoroval.
Ale přišel čas, kdy jsem porozuměl, že to slovo, ten příkaz "Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh." je stejně tak pro mne, jako pro Židy - že platí církvi, není rozdílu pokud jde o národnost.
Také jsem tomu slovu uvěřil a poslechl ho.
Cizinec. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 04. květen 2018 @ 20:33:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | martino
Petr již nebyl rybářem, ale hlavou Církve
Pouze Kristus je hlavou Církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 09. květen 2018 @ 10:14:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milka
Petr již nebyl rybářem, ale hlavou Církve
Pouze Kristus je hlavou Církve.
martino
Ale to my víme, proto "Petr" včera, dnes i zítra bude vždy jen zástupce a nikoliv nástupce za Krista. Nebo nevíš z Písma, že Kristus vybavil Petra veškerou mocí kterou má ON. "A já ti říkám: Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbuduji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou. Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi." Zase v tom plaveš jako wollek co nezná Písmo, ten má také věčně problém pochopit a porozumět, jako ty....My se máme držet Písma a slov Krista a ne, vynášet nějaké hloupé své názory...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2018 @ 09:22:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Toto Petrovo slovo je součástí NZ, tedy kanonicky přijatých knih a obsah vyřčený k židům je platný v NZ tedy pro všechny. "...
O tomto ale spor vůbec není.
Já upozornil Toníka na to, že tehdy (Sk 2) Petr oslovoval pouze lidi židovské víry, kteří měli Tóru . Tehdy ještě nikoho jiného.
Výzva k pokání, obrácení, křtu a přijetí víry v Ježíše Krista byla rozšířena i na pohany až daleko později, u Kornélia (Sk 10,44). Historicky až tehdy byli pokřtěni - a tím přijati do církve i první pohané nežidovské víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. květen 2018 @ 07:48:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já upozornil Toníka na to, že tehdy (Sk 2) Petr oslovoval pouze lidi židovské víry, kteří měli Tóru . Tehdy ještě nikoho jiného.
To jako mě, Stando?
Kde jsi mne na něco takového upozornil?
A proč bys (kdybys) mne upozorňoval na něco, co samozřejmě dávno vím?
Snad ti ale Martino výše vysvětlil, že příkaz apoštola v NZ platí pro celou Církev a pochopil jsi to?
Stejně jako další příkazy, které psal například Pavel Galatským, Židům, Římanům.... Tedy platí i pro nás. Neplatí pro nás jen příkazy, které psal Pavel Římanům, protože jsme byli Římani či co přikázali apoštolové pohanům, protože jsme pohani.
Proto jsme se podle toho příkazu dali pokřtít.
Celá ta tvoje mylná motanina s tím, že příkaz o křtu "říkal apoštol Petr výhradně židům v dospělém věku" je jen tvůj další útěk od diskuze, odvedení řeči od jednoduchého faktu, že tvoje víra tě ke křtu nedovedla, nevede a nikdy nedovede.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 07. květen 2018 @ 10:58:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Pohané v tomto konkrétním Petrovu proslovu tehdy (historicky přesně) zahrnuti ještě nebyli (v Jeruzalémě Petr hovořil přímo k židům, nikoli k pohanům.
martino
oko já rozumím, že pokud Petr mluvil jak píšeš / historicky přesně / v Jeruzalémě přímo k židům co máš na mysli. Pavel velmi často oslovoval židy a také jeho texty jsou součástí knih NZ. Proč? Protože Církev nám předkládá toto jako platnost trvale platnou vždy a všude ať apoštolové v historické době mluvili jedno ke komu či podruhé k jinému společenství posluchačů. Jděte do celého světa ...je příkaz Krista k apoštolům. My nevedeme historicky rozbor, ale diskusní analýzu o platnosti NZ pro všechny v duchovní oblasti. Takže já nesouhlasil a nesouhlasím právě s tímto tvým komentářem:
Výzva k pokání, obrácení, křtu a přijetí víry v Ježíše Krista byla rozšířena i na pohany až daleko později, u Kornélia (Sk 10,44).
Ano, čtení je zrovna ze včerejší neděle, ale tvůj názor, že: "Výzva k pokání, obrácení, křtu a přijetí víry v Ježíše Krista byla rozšířena i na pohany až daleko později" musím odmítnout, neboť toto popírá Kristův příkaz před jeho nanebevstoupením 19Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého; 20a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku. “ Takže příkaz Krista zazněl cca. 7 let před Kornéliem a měl platnost realizace obratem, tedy IHNED. Jak úspěšně kdy a kde se tento příkaz Krista naplňoval je již věc jiná. Museli bychom jít krok za krokem s každým apoštolem kdy a kam se vydali naplňovat příkaz Krista získávat mu učedníky ze všech národů. Mě připadá tato diskuse zbytečně vyhrocená a zbytečně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 07. květen 2018 @ 11:18:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino, píšeš to velmi rozumně. Jsem mile překvapen.Tyto skutečnosti jsou také zcela jasné z listů apod. Pavla, kde píše např. o tom, že- 11Pamatujte proto vy, kteří jste svým původem pohané a kterým ti, kdo jsou obřezaní na těle a lidskou rukou, říkají neobřezanci,
- 12že jste v té době opravdu byli bez Krista, odloučeni od společenství Izraele, bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení, bez naděje a bez Boha na světě.
- 13Ale v Kristu Ježíši jste se nyní vy, kdysi vzdálení, stali blízkými pro Kristovu prolitou krev.
- 14V něm je náš pokoj, on dvojí spojil vjedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil
- 15zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka, a tak nastolil pokoj.
- 16Oba dva usmířil s Bohem v jednom těle, na kříži usmrtil jejich nepřátelství.
- 17Přišel a zvěstoval pokoj, pokoj vám, kteří jste dalecí, i těm, kteří jsou blízcí.
- 18A tak v něm smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem.
- 19Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte právo Božího lidu a patříte k Boží rodině.
Už od vzkříšení Pána Ježíše platí, že Ježíš usmířil Židy i pohany s Bohem, a již od vzkříšení Ježíše mohou Židé i pohané stanout v jednotě Ducha před Otcem. |
]
|
|