Fakt se tu ani jako můj bratr v Kristu nechováš.
Jak by jsi se asi cítil, kdybych i já zde uvedl veřejně naplno tvé jméno i bydliště?
Schováváš se zbaběle za svůj nick a zavádíš sem praxi podpásovek, nedůstojných slušného člověka - natož takového, co se o sobě domnívá, že následuje Krista!
Myslíš si, že takto podle a zbaběle - jak jednáš - by jednal i Kristus?
Pokud tu kdokoli bude šířit podobné nesmysly, jako zde šíříš ty - budu reagovat a uvádět věci na pravou míru.
Jsi tu nejenom za hlupáka ( nevzdělaného ve víře), ale také za ješitného trolla, který je bez sebe vzteky, když ho někdo jiný upozorní, že šíří pitomosti. Místo, aby se z toho poučil - natož pak uznal, že nemůže mít pravdu.
Na Harlowovi není co k nepochopení, ale dopouští se školáckých chyb:
Nemá pravdu!
Toto platí o člověku. U Boha je tomu jinak. Božské osoby nejsou analogií osob lidských. "Osobami" je nazýváme jedině proto, že v řeči lidské nemáme lepší a přiléhavější výraz. Lidské slovo neobsáhne Boží velikost.
V trinitární teologii není osoba definována skrze Boží podstatu nebo přirozenost, ale znamená především subsistující vztah. Subsistující znamená, že se jedná o vztah, který je pro danou osobu určující - tedy osoba by mimo tento vztah prostě nebyla - neexistovala. Otec by nebyl sám sebou bez svého Syna a Syn by nebyl sebou samým bez Otce. Osoba je vnitrobožský vztah!
Bůh Otec do své otcovské role vůči Synu nevstupuje jako lidští otcové vůči svým dětem - on prostě Otcem věčně je!
Božská osoba není totožná s centrem vědomí, vědění a chtění. Kdyby každá osoba Trojice měla své vlastní samostatné vědění a chtění, jednalo by se o tři samostatné bohy!
V Bohu je jedno jediné vědomí, vědění, jedna jediná Boží vůle - ale zároveň tři vědoucí, vědící a jednající....
|