Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 14. únor 2020 @ 17:47:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | 1. Janův 5, 13 [biblenet.cz]Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život. |
| NadřazenýRe: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. únor 2020 @ 09:04:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Žl 10,4)
... Bůh není.... |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 15. únor 2020 @ 09:24:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čemu jsi uvěřil a co vyznáváš, tak tak to máš.
Pokud tvá víra je taková, že jsi a budeš navždy hříšníkem, tak to tak budeš žít až do smrti. A když spravedlivý stěží bude zachráněn, bezbožný a hříšný kde se ocitne ?
Pokud uvěříš v Evangelium o svém spasení, Bůh ti dá nový život, nové srdce, poznáš, že ospravedlnění je skutečné, ne fiktivní, dostaneš v milosti Boží, v Duchu svatém svobodu neotročit hříchu, vítězit nad hříchem, budeš reálně, ne fiktivně žít a prožívat to, o čem mluví ap.Pavel: (Ř8,1) - 1 [biblenet.cz]Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,
- 2 [biblenet.cz]neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.
tak to tak budeš mít. A budeš moci radostně vnímat, prožívat to, o čem mluví Pavel v 5. kapitole Římanům (to jste vy, ne?:-) ) - 1 [biblenet.cz]Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
- 2 [biblenet.cz]neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
- 3 [biblenet.cz]A nejen to: chlubíme se i utrpením, vždyť víme, že z utrpení roste vytrvalost,
- 4 [biblenet.cz]z vytrvalosti osvědčenost a z osvědčenosti naděje.
- 5 [biblenet.cz]A naděje neklame, neboť Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha svatého, který nám byl dán.
- 6 [biblenet.cz]Když jsme ještě byli bezmocní, v čas, který Bůh určil, zemřel Kristus za bezbožné.
- 7 [biblenet.cz]Sotva kdo je hotov podstoupit smrt za spravedlivého člověka, i když za takového by se snad někdo odvážil nasadit život.
- 8 [biblenet.cz]Bůh však prokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní.
- 9 [biblenet.cz]Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
|
]
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 18. únor 2020 @ 08:24:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne.
Ale když uvěříš Bohu, že ti v Ježíši Kristu nejen odpustil dosavadní hříchy, ale i dává nový život v posvěcení, a po upřímném pokání z hloubi srdce (nejen ústy) mu začneš za tu milost i děkovat, tak ti ta milost ve tvém životě, na tvém účtu, také i přistane.
Tak se to stalo mně.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 19. únor 2020 @ 08:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani ses nemusel s námahou vnitřně zásadním způsobem změnit? Vyvinout žádné vlastní úsilí se stát lepším? Odvést na svém zbudování pořádný kus práce?
Čáry, máry, fuk - a bylo to? Máme zde jedním rázem dokonalého křesťana?
Nekoukal jsi moc na Avatary? |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 19. únor 2020 @ 13:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ///Ani ses nemusel s námahou vnitřně zásadním způsobem změnit? Vyvinout žádné vlastní úsilí se stát lepším? Odvést na svém zbudování pořádný kus práce?///
Ano. Nový život je nový život.
Dítě, když se rodí, tak ten přechod do života je poměrně krátký, netrvá roky. A nemusí mu (tomu svému přechodu do života) to dítě nějak extra pomáhat. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. únor 2020 @ 15:56:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ani ses nemusel s námahou vnitřně zásadním způsobem změnit? Vyvinout žádné vlastní úsilí se stát lepším? Odvést na svém zbudování pořádný kus práce? Čáry, máry, fuk - a bylo to? Máme zde jedním rázem dokonalého křesťana?Nekoukal jsi moc na Avatary?
Stando, zvláštní, co tu předvádíš jako římský katolík. Co máš s tím čarováním? Myslíš tyto věty "čáry máry fuk" vážně?
Římští katolíci mají mši svatou. Jednou, dvakrát, třikrát za týden. Dobrý římský katolík i sedmkrát.
Takový římský katolík, co je praktikující, jemu asi 70 roků, tak byl na mši svaté asi tak 70 let * 50 týdnů * 3 za týden.
To je alespoň tak 1000x.
A při pozdvihování se tam na té mši říká:
„Blahoslavení, kdo jsou pozváni k hostině Beránkově. Hle, Beránek Boží, ten, který na sebe vzal hříchy světa“
A lidi odpovídají:
„Pane, nezasloužím si, abys ke mně přišel, ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena“
Takový Standa z diskuze to musel říci asi tak 1000x, ne-li více.
Všiml sis někdy, Stando, co při mši svaté říkáš, co ústy vyslovuješ?
Pokud ano, všiml sis někdy těchto slov o slově a duši, co znamenají?
Pokud ano, když jsi ta slova říkal, myslel jsi je někdy v životě vážně, z té tisícovky vyslovení alespoň 1x?
Pokud ano, stalo se ti někdy ta slova? Že by Pán přišel, řekl jen slovo a tvoje duše byla uzdravena?
Nebo ta slova vyslovuješ jako většina ŘK bez víry, bez očekávání, bez toho, že bys je jen jedenkrát zažil?
Řekl bych to druhé, protože jinak by ses nepsal "Čáry, máry, fuk - a bylo to? " ale věděl bys, o čem to Rosmano píše.
A to Pán může říci slovo a uzdravena bude nejen duše, ale hlavně jeho srdce. A to je ještě o kus důležitější.
Toník |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 19. únor 2020 @ 17:58:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, ještě bych nulu přidal :-)
Ne 1 000x ale 10 000x :-) |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. únor 2020 @ 09:23:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já psal o Rosmanově autosugesci "přijetí spasení".
Dobře to vyjádřil Jirka B.:
Já osobně "spravedlivému" hřešícímu křesťanovi neříkám křesťan, ale náboženský člověk žijící v autosugesci spasení.
...„Pane, nezasloužím si, abys ke mně přišel, ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena“...
Tato slova jsou vyjádřením víry z evangelia - je to Boží slovo. A to koná svou práci:
(Iz 55) Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou — dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí — 11tak bude mé slovo, které vyjde z mých úst: Nenavrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu ho pošlu. .... |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 20. únor 2020 @ 10:20:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, já vím oko. Přijmout spasení je autosugesce. Nepřijmout spasení je správný postoj tzv. "pokorných křesťanů" :-) |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. únor 2020 @ 09:18:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nepřijmout spasení je správný postoj tzv. "pokorných křesťanů" .... "...
Toto je o vzdělání v křesťanské víře.
Byli jsme spaseni Kristem ve křtu (křest nám umožňuje život s Bohem, neznamená automaticky ještě věčnou spásu pro každého pokřtěného) , naše spasení se stále ještě uskutečňuje pozemským životem s Bohem a jednou, na Kristově soudné stolici po smrti těla budeme Kristem spaseni navěky.
O kterém přijetí spasení tedy ty konkrétně hovoříš? |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 21. únor 2020 @ 11:23:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, chybí ti oko vzdělání v křesťanské víře. A tím pádem i základní křesťanské zkušenosti.
Bez ospravedlnění Bohem (o kterém zde svědčíš, že jste ospravedlněni nebyli, nebo jste byli pouze "ospravedlněni" v uvozovkách, ospravedlněni všemožně zpochybňuješ) není spasení. To je základní křesťanská pravda, ve které by ses měl vzdělat a pochopit.
A pokud jste vy byli, jak o tom svědčíš, pouze "ospravedlněni" v uvozovkách, pouze jako, pak jste byli i "spaseni" pouze v uvozovkách, pouze jako. Čili nebyli jste spaseni. Ani ve křtu ani mimo křest. To je další křesťanská pravda, ve které by ses měl vzdělat.
Ospravedlnění - i z něho plynoucí spasení se děje z milosti, skrze víru. Neděje se napínáním svalů a mnohaletou dřinou od rána do večera. Neděje se vyvinutím vlastního úsilí se stát lepším, ani odváděním pořádného kusu práce na svém zdokonalení.
" Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás — je to Boží dar; 9 [www.obohu.cz]není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil." Ef2.
To je další křesťanská pravda, ve které by ses měl vzdělat.
Mohl. Ale nemusel, samozřejmě. Můžeš zůstat v tom tvém budhismu, nebo co to je.. ?
Ř5 1 [www.obohu.cz]Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti, v níž stojíme a chlubíme se nadějí Boží slávy. A nejen to, chlubíme se také souženími, neboť víme, že soužení působí vytrvalost, vytrvalost osvědčenost a osvědčenost naději. A naděje nezahanbuje, neboť Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán. Vždyť když jsme ještě byli bezmocní, zemřel Kristus v určený čas za bezbožné. Sotva kdo podstoupí smrt za spravedlivého, i když za dobrého by se snad někdo i odvážil zemřít. Bůh však projevuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní. Tím spíše tedy nyní, když jsme byli ospravedlněni jeho krví, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. únor 2020 @ 10:15:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O tom vzdělání v křesťanské víře to opravdu říká ten pravý!
Být spasen - ve významu znamená : "být zachráněn pro další život".
Člověk tedy během svého života může být od nebezpečí smrti zachráněn (spasen) i vícekrát - mnohokrát.
Je to pro tebe zatím dost pochopitelné, stačíš to sledovat?
Poprvé je křesťan zachráněn (spasen) Kristem ve křtu. Potom během svého pozemského života ještě mnohokrát - nesčíslněkrát. Např. vždycky, když člověk učiní pokání ze svých hříchů a Bůh mu je odpouští. Naše spasení se v pozemském životě totiž stále ještě jen uskutečňuje.
Když však v dobrém životě s Bohem vytrváme až do smrti (Mt 24,13; Mk 13,13), budeme pak Kristem před jeho soudnou stolicí spaseni už navěky.
Nauč se tedy nejdříve rozlišovat, o jakém druhu záchrany vlastně mluvíš - citujíc Písmo. Zatím jsi jako prázdný sud - nechápeš skutečný smysl míst Písma, které cituješ. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 23. únor 2020 @ 13:02:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím oko. V té vaší budhistické víře to tak máte. To stačím sledovat. Není to složité.
Křesťanství to ale není.
Spasení v řeckém originále (Nový zákon byl psán řecky) není to, co jste si pro tento pojem vymysleli. Takové nic - údajně " být zachránen pro další život " (a to dokonce bez pokání, bez víry, bez vědomí o čemkoliv). Jakoby ta miminka, která nebyla pokřtěna, neměla před sebou další život.
V řeckém jazyku je použito slovo sozo.
A to slovo znamená "zachráněn od hříchu, uzdraven, osvobozen, osvobozen z prokletí hříchu, které tížilo na člověku." Toto je význam slova spasení.
Není to nic o tom, že jsem se málem mohl nabourat, ale byl jsem od nebezpečí smrti zachráněn - spasen. Jak tady lživě podsouváš. Ani to není o tom, že při každém pokání před Pánem, očišťování se v Něm, jde údajně o postupné, pořád se opakující, rozmělněné a obsahově vyprázdněné "spasování".
|
]
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 24. únor 2020 @ 08:54:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Chápu oko, že se chytáš každé příležitosti, každého slovíčka, jen abys zpochybnil spasení lidí, člověka, jak o tom mluví Písmo a o kterém tady někteří z nás svědčí.
A místo toho se sem snažíš vsunout to vaše budhistické pojetí spasení ve vašem miminkovském nevědomí bez pokání a odpuštění hříchů, bez přijetí Božího ospravedlnění, přes další nekonečné se spasování a zvýšování své spravedlnosti s vypětím všech sil.
Pokání ze svých hříchů jsem činil v minulosti. A byl jsem z nich očištěn, uzdraven a osvobozen. Spasen. Když dneska činím pokání z věcí, kterými jsem se ušpinil, které znečistily mé svědomí, tak je to nikoliv o spasení, ale o tomto :
"Pohleďte, jakou lásku nám Otec dal, abychom byli nazváni Božími dětmi; a také jimi jsme. Proto nás svět nezná, neboť nepoznal jeho. Milovaní, nyní jsme děti Boží; a ještě se neukázalo, co budeme. Víme však, že až se zjeví, budeme mu podobni, protože ho uvidíme takového, jaký je. A každý, kdo v něm má tuto naději, očišťuje se, tak jako on je čistý."
"Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého. 2 [www.obohu.cz]On je smírčí obětí za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za hříchy celého světa. "
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. únor 2020 @ 07:55:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pokání ze svých hříchů jsem činil v minulosti. A byl jsem z nich očištěn, uzdraven a osvobozen. Spasen. Když dneska činím pokání z věcí, kterými jsem se ušpinil, které znečistily mé svědomí, tak je to nikoliv o spasení, "...
Dneska to tedy už snad u tebe nejsou hříchy, ale jen "věci", kterými jsi se ušpinil, které znečistily tvé svědomí?
Pokud to jsou pořád hříchy - a hříchy vedou k duchovní smrti - právě záchranu z duchovní smrti pak nazýváme spásou člověka.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 25. únor 2020 @ 08:23:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /// Pokud to jsou pořád hříchy - a hříchy vedou k duchovní smrti - právě záchranu z duchovní smrti pak nazýváme spásou člověka. ///
Co vy čím nazýváte není směrodatné. Nazýváte to spásou, abyste zpochybnili a rozmělnili význam slova spása, spasení. Abyste anulovali význam, nebo vůbec existenci osobního obracení, osobní víry srdcem, vědomé odevzdání se Kristu, znovuzrození, přechodu ze smrti do života, ze tmy do světla. Popřeli moc Evangelia k novému životu.
Ale to se i v katolicismu mění. Že ty to nereflektuješ je věc jiná. Právě proto, že masy katolíků toto neznaly, neprožily, je už nějakou dobu zavedena v katolické církvi tzv. Nová evangelizace. Právě pro ty masy katolíků, které nikdy moc Evangelia nepřijaly a nikdy osobně neuvěřily v něj. Problém ovšem je, když tu Novou evangelizaci dělají kněží a biskupi, kteří sami tu moc Evangelia nepřijali a nepoznali a neprožívají... Ale jsou i takoví, kteří přijali a žijí. A těch si moc vážím (přes některé věroučné rozdíly).
Ale co je zásadní : Boží slovo očišťování od nečistoty, spáchaného hříchu, již spaseného člověka, který žije s Kristem, v Boží milosti, spásou nenazývá. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. únor 2020 @ 17:29:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já psal o Rosmanově autosugesci "přijetí spasení".
Ne, to jsi určitě nepsal, Stando. Tím jsem si jistý.
A takovéhle lži a pomluvy o druhých ti nesluší. Jsi snad z vesnice a ta by měla být o kus slušnější, než ten druhý římskokatolický hulvát a troll?
Zpět k tématu.
Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou — dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí — tak bude mé slovo, které vyjde z mých úst: Nenavrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu ho pošlu. ....
„Pane, nejsem hoden, abys vstoupil pod mou střechu; ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven. Vždyť i já jsem člověk postavený pod pravomocí a mám pod sebou vojáky; a řeknu-li tomuto: ‚Jdi‘, on jde; řeknu-li jinému: ‚Přijď‘, přijde; a řeknu-li svému otroku: ‚Udělej toto‘, pak to udělá.“
Když bys takovou věc četl, tak už bys porozuměl, jak se stane změna člověka?
Už nebudeš psát "Čáry, máry, fuk" jako nějaký posměvačný bezbožník?
Nebo stále nerozumíš, jak, čím se stane změna člověka?
Na otázky jsi opět neodpověděl.
Římští katolíci mají mši svatou. Jednou, dvakrát, třikrát za týden. Dobrý římský katolík i sedmkrát.
Takový římský katolík, co je praktikující, jemu asi 70 roků, tak byl na mši svaté asi tak 70 let * 50 týdnů * 3 za týden.
To je alespoň tak 10 000x. (jak mne dobře upozornil Rosmano...)
A při pozdvihování se tam na té mši říká:
„Blahoslavení, kdo jsou pozváni k hostině Beránkově. Hle, Beránek Boží, ten, který na sebe vzal hříchy světa“
A lidi odpovídají:
„Pane, nezasloužím si, abys ke mně přišel, ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena“
Takový Standa z diskuze to musel říci asi tak 10 000x, ne-li více.
Všiml sis někdy, Stando, co při mši svaté říkáš, co ústy vyslovuješ?
Pokud ano, všiml sis někdy těchto slov o slově a duši, co znamenají?
Pokud ano, když jsi ta slova říkal, myslel jsi je někdy v životě vážně, z té desítky tisíc vyslovení alespoň 1x?
Pokud ano, stalo se ti někdy ta slova? Že by Pán přišel, řekl jen slovo a tvoje duše byla uzdravena?
Nebo ta slova vyslovuješ jako většina ŘK bez víry, bez očekávání, bez toho, že bys je jen jedenkrát zažil?
Řekl bych to druhé, protože jinak by ses nepsal "Čáry, máry, fuk - a bylo to? " ale věděl bys, o čem to Rosmano píše.
A to Pán může říci slovo a uzdravena bude nejen duše, ale hlavně jeho srdce. A to je ještě o kus důležitější.
Toník
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. únor 2020 @ 09:36:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A to Pán může říci slovo a uzdravena bude nejen duše, ale hlavně jeho srdce. "...
Představ si podobnou situaci v reálném životě těla: dneska chytneš rýmu a doktor ti dá lék a uzdravíš se - to ovšem neznamená, že zítra či pozítří nebudeš doktora potřebovat znovu kvůli úplně jiné nemoci.
Rosmano zde ovšem vystupuje jako člověk, který byl jednou doktorem uzdraven a od té doby je prý už dokonale zdravý. Stačilo prý jednou svůj dar zdraví (spasení) přijmout a už neonemocníš. To je to "čáry, máry, fuk!"
To je ovšem virtuální nepravdivý svět.
Když já znovu a znovu říkám při každé mši tato slova, uvědomuji si svou nedostatečnost a prosím Pána, aby mě z ní uzdravil - a On to udělá! (Jsem nedokonalý učedník, jsem na cestě, zatím se učím žít s Bohem a pořád dělám nějaké chyby).
Ale já časem znovu onemocním a znovu potřebuji pomoc od "lékaře duší". A je dobré prosit o tuto pomoc zavčas, dokud je nemoc třeba zatím banální - nečekat, až propukne plnou silou.
Zatím svým životem se jen připravuji na přijetí věčné spásy, uskutečňuji ve spolupráci s Bohem na jeho plánu to své spasení - tím, že konám skutky, které mi do konkrétních životních situací připravil nebeský Otec, připravuji se (s chybami) na věčný život v nebi. V naprosté závislosti na tom, který mě v životě vede.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. únor 2020 @ 15:43:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rosmano zde ovšem vystupuje jako člověk, který byl jednou doktorem uzdraven a od té doby je prý už dokonale zdravý. Stačilo prý jednou svůj dar zdraví (spasení) přijmout a už neonemocníš. To je to "čáry, máry, fuk!" To je ovšem virtuální nepravdivý svět.
A zeptal ses někdy Rosmana na tvoje fantazie o něm?
To je určitě virtuální nepravdivý svět. Stando, to je zajímavé, že když se tě zeptám na jednoduché věci ze tvého života, z reality, kterou žiješ, začneš si místo odpovědi vymýšlet nesmysly o druhých podle fantazie virtuálních nepravdivých světů, co máš ve tvé hlavě....
Zpět tedy k tématu a realitě tvojí.
Když já znovu a znovu říkám při každé mši tato slova, uvědomuji si svou nedostatečnost a prosím Pána, aby mě z ní uzdravil - a On to udělá!
A kdy to udělá? Zažil jsi někdy, že by to Bůh udělal?
Pokud ano, všiml sis někdy těchto slov o slově a duši, co znamenají?
Pokud ano, když jsi ta slova říkal, myslel jsi je někdy v životě vážně, z té desítky tisíc vyslovení alespoň 1x?
Pokud ano, stalo se ti někdy ta slova? Že by Pán přišel, řekl jen slovo a tvoje duše byla uzdravena?
Nebo ta slova vyslovuješ jako většina ŘK bez víry, bez očekávání, bez toho, že bys je jen jedenkrát zažil?
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. únor 2020 @ 08:04:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta slova vyslovuji jako většina římskokatolíků s vírou. Jak jsi na to přišel, že bez víry?
Mé duchovní zdraví je zranitelné, potřebuji být Kristem uzdravován průběžně každý den. Jenom tak je možno duchovně růst ve víře. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 25. únor 2020 @ 09:57:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neřekl bych, že s vírou.
Říkáte to jako básničku.
Víra znamená prosit, a přijmout. Vzít. Vzít s vírou, ve víře. A děkovat, že jsem obdržel.
Nekonečněkrát prosit a nepřijmout, nebýt schopen přijmout, myslet si že se musím vlastními silami vylepšit, abych byl schopen či hoden přijmout, není víra, není s vírou.
To Přijmout díky Boží milosti je právě to tvé "čáry, máry, fuk", které ti tak nevoní a opovrhuješ tím. Ale chce to jen jedno, nebo 2 věci - pochopit a uznat, že se nikdy nevylepšíš dostatečně, abys byl hoden přijmout a najít odvahu skočit do Božího milujícího objetí, do milující náruče Otce. Skočit do toho moře Boží lásky. A pít z vody živé... |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. únor 2020 @ 07:22:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Víra znamená prosit, a přijmout. Vzít. Vzít s vírou, ve víře. A děkovat, že jsem obdržel."...
Bůh j ti klidně daruje svůj dar. Pro názornost třeba housle. Tímto darem se ale z tebe ještě houslista nestane!
Naučit se na tento jeho dar hrát (zvládnout jej adekvátně používat) - to od člověka vyžaduje osobní nasazení, námahu a odříkání - oběti.
Až tímto Boží dar skutečně postupně přijímáš - námahou vlastního života, svým úsilím, ve kterém rosteš a tím uskutečňuješ smysl onoho daru.. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 28. únor 2020 @ 09:53:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. únor 2020 @ 15:21:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Změnil jsem od základu svůj život ve vztahu k Bohu i k lidem.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 28. únor 2020 @ 16:21:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A poděkoval jsi Bohu za tu uzdravenou duši ?
A máš ji uzdravenou ? Pokud ano, proč pořád dokola až do zblbnutí prosíš Boha, aby ti duši uzdravil ?
A urážíš Boha tím bezmyšlenkovým opakováním |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 29. únor 2020 @ 08:57:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Má duše byla Bohem uzdravena - ale potřebuje být Bohem dále uzdravována, hýčkána a chráněna od zla.
Je to nikdy nekončící rekonvalescence - růst do síly a milosti - to abych jednou mohl přijmout i to, co bych dneska ještě neunesl.
Není to tedy jen bezmyšlenkovité opakování nesmyslu, ale je to prožívání živého vztahu mojí závislosti na Bohu. Tímto vyznávám, že bez Boha bych svůj pozemský život nijak nezvládl. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 29. únor 2020 @ 12:05:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A děkuješ Bohu za to, že byla tvoje duše uzdravena ?
Anebo z toho uzdravení máš rozporuplné pocity a to děkování ti nějak nejde přes ústa ?
///abych jednou mohl přijmout i to, co bych dneska ještě neunesl.///
Ty bys neunesl, kdyby tvoje duše byla pořádně uzdravena ? Z čeho tak soudíš ?
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2020 @ 17:48:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejenom děkuji - ale přímo chválím Boha v každé době.
To, že ti Bůh odpustí hříchy je aktem přímé Boží záchrany člověka od věčné smrti - takovou duchovní "resustitací".
Do plného uzdravení do plné síly člověka má však toto ještě velmi daleko. Nadále ve člověku i po odpuštění hříchů přetrvávají některé jeho slabosti, hříšné návyky.
Těch se člověk může zbavovat jenom postupně, v dlouhém čase naplněném úsilím o vlastní dokonalost a životem s Pánem.
Vezmi si pro příklad takové kouření - zdánlivě nevinné, ovšem škodící zdraví. Kouření je hříchem sebepoškozování, člověk se díky droze nikotinu v podstatě stává otrokem sušeného listí. Je to jednání ponižující lidskou důstojnost, urážející Boží obraz v člověku.
Znám bývalého kuřáka, který přestal s kouřením, který si už několik desítek let nezapálil.
Vyprávěl mi jednou svůj sen: Zdálo se mu, jak slastně potahuje dým z cigarety a jak slastně to vonělo! Organismus nezapomněl!
Podobně je to i s jinými hříchy - třeba v oblasti vnímání pohlavní čistoty. Člověk koutkem oka zahlédne někde na plakátu nahé ženské tělo a už se pohledem zastaví ...
Pokušení hříchu jsou různá a ďábel cílí právě na naše slabá místa, na nedoléčené dřívější rány. On není vůbec hloupý, inteligencí nás předčí. Není radno jej podceňovat.
A už vůbec není radno si namlouvat, že jsme silní, když ve skutečnosti jsme pořád slabí. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. březen 2020 @ 07:57:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak jsi na to přišel, že bez víry?
No z tvého příspěvku. Psal jsi zde v diskuzi:
Ani ses nemusel s námahou vnitřně zásadním způsobem změnit? Vyvinout žádné vlastní úsilí se stát lepším? Odvést na svém zbudování pořádný kus práce? Čáry, máry, fuk - a bylo to? Máme zde jedním rázem dokonalého křesťana? Nekoukal jsi moc na Avatary?
To vypadalo jako posměch tomu základnímu faktu, že Bůh uzdravuje člověka, jeho ducha, duši, tělo.
Ty otázky napovídaly, že nevíš o tom, že Bůh řekne jen slovo a to slovo se stane.
Proto jsem se tě ptal, jestli se ti někdy stalo, že by Bůh řekl jen slovo a tvoje duše byla uzdravena. Bez nějakého vašeho "čárymaryfuk", "svalů", "avatarů" a "dokonalých křesťanů" a jiných podobných nesmyslů, které tě napadají při těchto základních křesťanských tématech z vašeho světa a stylu uvažování.
Stalo se ti někdy, že by Bůh řekl jen slovo a tvoje duše byla uzdravena?
Pokud ano, byly u toho Božího uzdravení tvoje čárymárifuci a avataři? Byl u toho Božího uzdravení nějaký ten tvůj "dokonalý křesťan"? Byly u toho uzdravení Božím slovem tvoje statečné vypracované "svaly"?
Nebo tě Bůh uzdravil bez tvých svalů, bez tvých avatarů a čárymáryfuků?
Toník |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2020 @ 18:12:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už jsem ten rozdíl vysvětloval rosmanovi:
To, že ti Bůh odpustí hříchy je aktem přímé Boží záchrany člověka od věčné smrti - takovou duchovní "resustitací".
Do plného uzdravení do plné síly člověka má však toto ještě velmi daleko. Nadále ve člověku i po odpuštění hříchů přetrvávají některé jeho slabosti, hříšné návyky.
Těch se člověk může zbavovat jenom postupně, v dlouhém čase naplněném úsilím o vlastní dokonalost a životem s Pánem.
Vezmi si pro příklad takové kouření - zdánlivě nevinné, ovšem škodící zdraví. Kouření je hříchem sebepoškozování, člověk se díky droze nikotinu v podstatě stává otrokem sušeného listí. Je to jednání ponižující lidskou důstojnost, urážející Boží obraz v člověku.
Znám bývalého kuřáka, který přestal s kouřením, který si už několik desítek let nezapálil.
Vyprávěl mi jednou svůj sen: Zdálo se mu, jak slastně potahuje dým z cigarety a jak slastně to vonělo! Organismus nezapomněl!
Podobně je to i s jinými hříchy - třeba v oblasti vnímání pohlavní čistoty. Člověk koutkem oka zahlédne někde na plakátu nahé ženské tělo a už se pohledem zastaví ...
Pokušení hříchu jsou různá a ďábel cílí právě na naše slabá místa, na nedoléčené dřívější rány. On není vůbec hloupý, inteligencí nás předčí. Není radno jej podceňovat.
A už vůbec není radno si namlouvat, že jsme silní, když ve skutečnosti jsme pořád slabí.
Proces dokonalého uzdravení člověka je dlouhodobým procesem - nikoli záležitostí jediného okamžiku. To, že provedeš masáž srdce a přivedeš pacienta zpátky k životu ještě vůbec neznamená, že je už dokonale zdravý! Kdykoli se může kolaps opakovat. Třeba odstranit příčinu, uzdravit orgán, aby znovu nezkolaboval. A to i doktorům i při správné diagnóze trvá někdy roky!
Nejinak je tomu v oblasti duchovní.
Odpuštění hříchů neznamená ještě dokonalé uzdravení člověka od hříchu a jeho závislostí. A zde, v růstu víry a odolnosti vůči hříchu, hraje lidské snažení a námaha, soužení, utrpení a oběti v dlouhém časovém horizontu velmi důležitou úlohu:
(Jk 1,3) Víte, že zkoušení vaší víry působí vytrvalost.
(Ř 5,3-4) A nejen to, chlubíme se také souženími, neboť víme, že soužení působí vytrvalost, vytrvalost osvědčenost a osvědčenost naději ....
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2020 @ 18:14:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Resuscitací |
]
|
|