Re: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. únor 2023 @ 10:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Jirko.
To mám v mnohém dost jiný pohled, tak nevím, zda bys neutek.
Nevím, jak je to u vás - u nás jsme malé okresní město, 15 000 lidí.
Na starověk by to teda bylo velké město, velkoměsto. Větší byl tak jen Korint, Řím. Jsme asi tak +/- velcí, jako Jeruzalém, když tam byl Pán Ježíš.
A u nás, na tom malém městě, je tak asi sto míst, kde není církev.
Proč by měla být církev v jednom městě a ne třeba v jedné čtvrti?
Proč by neměla být jedna církev v jedné ulici?
Křesťanů tu není pět a půl, ale několik set. Církve tu nejsou úplně malé, ale rozdílné - husiti mají "tři babičky", ti jsou skutečně malí. Evangelíci mají na shromáždění několik desítek lidí, KS a ŘKC asi stovku. AC má jen domácí církev, to je malinká skupinka, pár lidí, Romáci také, ale těch je více jak asi stovka. To je tak vše, co mám přehled.
A pak je tu 14 500 nekřesťanů. To je třeba 145 církví po 100 lidech. Klidně by se tu tedy ve městě mohlo založit víc jak stovka církví, které by na české poměry (ale i na novozákonní poměry) byly velké a ještě by zbylo. A nijak by si nepřekážely.
Nevím, zda se někde v Jeruzalémě scházelo více jak desítky lidí? Už když bylo 120 lidí, tak to asi bylo někde venku? Možná že měli místnost, kde by bylo 120 lidí...
Nevím, jak to máte u vás - my jsme třeba před lety stavěli domy tak, aby v nich mohla být církev, kdyby něco. Ale pohodlně se k nám do obýváku vejde tak 50 lidí, méně pohodlně tak 70, 120 by se tam nevešlo ...
A to není výmluva - to je ryze praktická záležitost. V písmu máš několik církví, které byly v domě. Kde se celá církev sešla v domě.
Možná pro tebe bude zajímavé, že před pár lety tu bylo o jednu církev více - byly tu dvě církve, jedna měla asi padesát lidí, jedna asi osmdesát. Spojili jsme se dohromady - právě pro jednoduché praktické věci, pro to, že lidé v jedné a druhé církvi měli různá obdarování. A zároveň se rozdělili - část lidí zůstala ve městě, které je vzdálené asi 30 km, odkud k nám dojížděli. A založili církev tam.
V něčem mám s tebou stejný či podobný pohled - pokud má někdo brožurku, podle které se řídí, neměl bych srdce být v takové církvi či denominaci a neřídit se tou brožurkou, tvářit se, že není.
A mám i zkušenost, že jsem byl v jedné takové denominaci, co měla takovou brožurku, "ústava" se to dokonce vznosně jmenovalo. Měli jsme tam tehdy nějaké těžkosti, tak jsme se jako členové té denominace podle ústavy odvolali na to, co se v ní píše, že se máme právo ptát, máme právo na informace k tomu, co se děje. A co se nestalo? Dle ústavy vedení správně rozpustilo náš místní sbor, tím jsme přestali být členy a přestali jsme dle ústavy mít právo se ptát a právo na informace. Měli jsme pak možnost stát se členy té denominace v sousedním městě. No, asi budeš vědět, co jsme si o tom mysleli a jako to dopadlo ... Vyřešili náš problém za nás a dnes jsem jim za to vděčný, stejně jako tehdy :-)
Pak už jsem se denominacím a členství v nich vyhýbal. Ale jak jsem psal Danymu - není to principielní, kdyby Bůh řekl, půjdu, kam je potřeba. Jen je zbytečné si komplikovat život, když to potřeba není. I tak je dost trápení na světě.
Ale ústavu opravovat nebudu. Ani vyrábět. To není moje práce, touha, povolání.
Stejně tak při scházení - pokud se sejdu s katolíky na faře, nebudu jim přece opravovat jejich brožurky. To by bylo nesmyslné, směšné.
Stejně tak u husitů - pokud mají tři babičky a brožurku, přeci je není možné nějak nutit, aby se přidali někam, kde je lidí víc a brožurku dali stranou ...
Anik jednomu nemám srdce.
Toník |
| NadřazenýRe: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 17. únor 2023 @ 17:33:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za svědectví. Jsem za něj rád, protože mne zajímá praxe, v hlavách máme vždy správné ideály, ale jaké skutečně jsou se pozná v životě.
Zatím jsi mne tedy k útěku nepřesvědčil, takže pokud se potkáme dříve než u Otce, tak klidně do mně. Můžeme se sdílet dál, tedy pokud jsi se nepolekal ty.
cituji: Ale ústavu opravovat nebudu. Ani vyrábět. To není moje práce, touha, povolání.
To je v pořádku, bylo by divné. kdyby byli všichni k tomu povoláni. Ale hypoteticky, tedy řečnická otázka, tedy nejde o odpověď, ale o otázku... co když by někdo povolán byl? V Ezechielovi je to třeba dobře popsáno. Srážce lidu. Ony totiž brožurky mají moc zabít.
Ale ani já nejsem povolán k likvidaci brožurek, ale ani je nepodporuji a když je pro někoho brožurka více než Bůh, tak ...
cituji: Pak už jsem se denominacím a členství v nich vyhýbal. Ale jak jsem psal Danymu - není to principielní, kdyby Bůh řekl, půjdu, kam je potřeba. Jen je zbytečné si komplikovat život, když to potřeba není.
Toto je zajímavé svědectví, prožívám to rozumem stejně, nepovažuji ičo za zlé z principu, ale s postupujícím věkem mně začíná nahlodávat statistika. Ale to zlo není v samotném iču, ale spíš ičo je prvním důsledkem něco jinak zatím neviditelného odklonu od Boha. Zatím jsem nepotkal nikoho, kdo by přežil vlastní ičo, .... ale abych byl upřímný, zažil jsem společenství, které mělo první bod vyznání, že nejsou denominace a přitom se ničím nelišili. Takže ať s ičem nebo bez něj, důležité je být s Bohem. Statisticky ovšem ičo myslím hovoří.
Na toto mám jedno zlé svědectví. Jeden bratr kilometrově daleko chodil do zdravého společenství, ale mermomocí toužili (byl to vývoj) po církevním iču. Varoval jsem jej, protože to s*****ělo. K čemu církev potřebuje ičo a nedejbože církevní? Ale nebyl jsem schopen říci, bratři je to hřích, ale bylo to divný. Nešlo o to ičo, ale tu divnou touhu. Jenže církevní ičo není jen tak. A tak použili ičo jedné organizace, která je ráda půjčuje. Slyšel jsem trávu růst, nic se nestalo, byl jsem blázen.... dokud neuplynulo cca 5let. Pak jeden člen řekl, chci polít miminko,,, ale bratře, miminka se nepolévají, křtí se na víru křtěnce a polévání miminek je modloslužebný zvyk.... a v tu chvíli ten "bratr" vytáhl brožurku a řekl, ale pokřtíte. Tak sbor sklapl, povolal externistu na křest a všichni se účastnili duchovní vraždy miminka. Už si nedokázali představit život bez iča, to raději zapřeli víru. Ne všichni, někteří setřásli prach. Ale ičo pomohlo zabít víru.
Ale není příčinou, spíše něco zjevuje a nebude to většinou nic dobrého.
|
]
Re: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2023 @ 09:58:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, ani v hlavách to vždy není v pořádku a musí se změnit to, co je v hlavě a někdy to trvá ;-)
Ale hypoteticky, tedy řečnická otázka, tedy nejde o odpověď, ale o otázku... co když by někdo povolán byl?
Jo, určitě. Může být.
A ta ústava byla hezky napsaná. Ten, kdo jí vymýšlel, myslel na lidi v denominaci, že mají právo na informace, že se jako členové mohou ptát, oficiálně i neoficiálně. Myslel i na krizové situace, když je nějaký sbor neefektivní, zbytečný, tak ho může vedení rozpustit a vypustit. A stalo se vše podle ústavy, tak, jak byla napsaná.
Takto je i se Zákonem, že funguje. Jsou ale věci, které nevyřeší. Které se zákony a ústavou řešit nedají. A je s tím potřeba počítat.
S IČO - pomáhal jsem zakládat tři církve, dvě osobně, jednu zprostředkovaně. U obou těch dvou jsme měli IČO, hned na začátku. Nebylo teda IČO církevní, to jsme nepotřebovali. IČO jsem registroval já, podepisoval jsem papíry a tak.
IČO pro mne byla jen praktická záležitost - když je například potřeba si pronajmout sál od města, je pro město srozumitelnější, když se do formuláře napíše IČO. Není potřeba nic vysvětlovat, znozu a znovu se zdržovat fikcemi, domyšlenkami, podezřením.... Je to důveryhodné, jasné, kdokoliv, s kým se jedná v nějakých praktických věcech, se může podívat do rejstříku na smlouvu a odpovědné osoby. To mají zvlášť úředníci rádi. Stejně tak v bance, ale i k soukromým osobám. Zároveň je to bezpečnější pro problematické situace. Navíc lidi v církvi, co se věnují něčemu praktickému - učitelé, pastýři, co dělají evangelizaci - pak nemusí řešit formality.
Tím promne úloha IČO končí. IČO je práce na půlden, nic složitého, že by si to člověk dal jako životní metu.
A ani církevní IČO není složité, je pár takových, co jsou rádi, že budou "větší" ;-)
IČO pro nás nebylo ani odklonem od Boha, ani příklonem k Bohu. Ve smlouvě jsme neměli polévání miminek, ani učení církve (to je v bibli) ale praktické věci vůči světu - kdo rozhoduje o smlouvách a jakým způsobem, jakou má odpovědnost.
Ale potkal jsem lidi, co měli jiné postoje - na jedné straně lidi, co byli striktně ideologicky proti IČO, na druhé straně lidi, pro které bylo IČO životní meta, něco jako církevní Mount Everest. Služebné věci nad podstatnými. Zbytečně Špatně.
Díky za svědectví. S tím poléváním miminek chápu.
Toník
|
]
Re: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 18. únor 2023 @ 10:40:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, nakonec je to stejně o víře, následování a vše může sloužit dobrému a vše se může stát osidlem. Pro někoho ičo, pro někoho boj proti iču, ale ani jedno není podstatné. Je to ten boj co se vede od počátku. Jirka |
]
Re: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2023 @ 11:26:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ježíš IČO neměl.
Ani registraci církve u státu :-) Ani nic takového nebylo potřeba. A kdyby si v Čechách chtěl Ježíš registrovat církev u státu, nepovedlo by se mu to - musel by sehnat 300 podpisů lidí, a on měl na konci služby jen asi 120 lidí. I kdyby teda chtěl (jako že pochybuju), tak by si církev v ČR nezaregistroval. ;-) Leda, že by podváděl a a sehnal si na podpisy mrtvé duše, nebo se přidal k některé denominaci.
Ale měli pokladnu, spravoval jí Jidáš, platili daně, museli se starat průběžně o několik desítek lidí a zřejmě i o další okolo ... Takže také nějaké praktické věci řešit museli. A ne málo věcí. Není ale nijak moc popsané jak je řešili, zjevně to tedy nebylo důležité, podstatné. Byly to okrajové věci. Zaznamenali ze života to, co je podstatné.
Tak to beru - podstatné je, když člověk, který žije víc jak desítku let zavřený doma v bytě s totální fóbií ze světa tak, že i nakupovat za něj chodí někdo jiný a je uzdravený, chodí po městě a stará se o lidi postižené tak, jako on. Člověk z vyloučené komunity, co opustí sobectví a příživnictví, pracuje a ještě stará o lidi okolo sebe. Násilník, havíř se základkou, feťák, vrah, co se smíří s Bohem, doplní si vzdělání a je nepostradatelným elementem ve fabrice, kde pomáhá lidem okolo pracovat... Desítky a desítky příběhů a životů lidí. To je podstatné.
Pokladna, co měl na starost Jidáš, objednávky v restauraci či cokoliv podobného je tak vedlejší, že je v ní zmíňka v písmu jen mimochodem zcela u jiného tématu. Stejně, jako IČO a jiné služebné věci.
Toník |
]
Re: Jan Kalvín zabil teologické rivaly: Špatný výklad Bible to ospravedlnil (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 18. únor 2023 @ 18:49:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | cizinec
Pak už jsem se denominacím a
členství v nich vyhýbal. Ale jak jsem psal Danymu - není to
principielní, kdyby Bůh řekl, půjdu, kam je potřeba. Jen je zbytečné si
komplikovat život, když to potřeba není.
Jak si to tak uvědomuju, v církvi- denominaci, kam opravdu často chodím, nejsem nějak oficiálně členem. Ale berou mě jako sestru, která k nim patří. Součást sboru.
Vím, že jsem to řešila s Pánem, nechtěla jsem zůstat bez společenství křesťanů. A tady poblíž kromě katolické žádná jiná asi není.
Když tak píšeš o tom, že půjdeš kam je potřeba. Něco takového jsem řešila v době covidové. Nějakou dobu platil zákon, že zaměstnanci budou muset být očkovaní. Odmítla jsem. Hrozilo propuštění. Už jsem se rozhlížela po jiné práci, našla bych, to ano. Ale v této práci mám lidi, takové, které jsem nechtěla opustit, ztratit kontakt. Tehdy jsem to nechala na Pánovi - jestli mám tam pro ty lidi být, něco se změní. A stalo se. Zákon byl pozměněn, povinnost zrušena.
Stejně tak při scházení - pokud se sejdu s katolíky na faře, nebudu jim
přece opravovat jejich brožurky. To by bylo nesmyslné, směšné.
Stejně tak u husitů - pokud mají tři babičky a brožurku, přeci je není
možné nějak nutit, aby se přidali někam, kde je lidí víc a brožurku dali
stranou ...
Ani k jednomu nemám srdce.
Něco takového bych taky neuměla. Není to moje starost, něco takového řešit. Ale nebrání mi to s takovými upřímnými věřícími se sejít.
Ostatně u nás ve sboru bývají i katolíci , husita.
A my jako sbor občas jedeme a scházíme se s evangelikální církví , apoštolskou taky, s husity. Že se nevidíme častěji, je spíše problém vzdálenosti, dojíždění.
pokud má někdo brožurku, podle které se řídí,
neměl bych srdce být v takové církvi či denominaci a neřídit se tou
brožurkou, tvářit se, že není.
Spíše se mi stane, že zapůjčují literaturu od lidí, co je považují za učitele církve. Nebo o nich mluví, citují.
Pak se ozvu, Řeknu co k tomu mám, proč je nečtu, nepovažuju za autoritu.
Asi ta zdejší "moje" denominace nějaké stanovy má, organizační strukturu. Ale neřeším to. Jsme uskupení více sborů v různých městech, jedna církev. Ale jak jsem už psala, oficiálně vlastně člen nejsem.
Prostě jsem mezi ty zdejší začala přicházet. Spolupracujeme, známe se, jsme přátelé. Když je třeba, pomůžeme si.
|
]
|
|