Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 317, komentářů celkem: 430067, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116833333
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Prosba na Jaelu (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 21. listopad 2009 @ 11:26:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Mi se také hodně věcí nelíbí. Ale pochop, že jsou věci, které mohu a které nemohu. Myslím si, že když diskutujete o tak závažné věci, jako je úcta M. Jana Husa k P. Marii, že si něco nastudujete a ne pouze plácnete do větru.

Momonka plácla do větru, že kdyby M. Jan, nezemřel, kdoví, jestli by nezměnil svůj pohled na Pannu Marii - píšu to svými slovy, ne jejími - nebudu se již vracet k tomu co píše Momonka. Po ní nechceš, ať ti to nějak doloží? Stvoř článek, kde se ji zastaneš.

Já ti teda napíšu, že jeden člověk z naší rodiny píše o tom, co chceš vědět, abych nebyla křivá a fanatik, jak píše Momonka a ty ji můžeš bránit.
A dejme tomu tímto na GS končím.

Promiň, že chci zůstat ve virtuální realitě. Je přece více protestantů, kteří by Momonce měli vysvětlit, jak se mýlí a ne abyste se sesypali na mne.

Měj se hezky.
Jaela




| Nadřazený

Re: Re: Re: Prosba na Jaelu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 21. listopad 2009 @ 11:38:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns

Neznám konkrétně Husův postoj k Panně Marii, ale Je pravdou, že zvláště v začátku reformace byla i mezi protestanty velká úcta k Marii. O Lutherovi je známo, že měl ve své ložnici Dürerův obraz Matky Boží, před kterým se často modlíval. Stejná úcta k Marii byla z počátku i mezi Českými bratry. Dá se očekávat, že Hus, jako katolický kněz neměl důvod mít jiný postoj k Marii, než jeho okolí. Mezi jeho spisy najdeš cokoli, ale spis proti uctívání Marie tam není. A jestli se nepletu, tak Marie nefiguruje ani na soupisu jeho skutečných, či údajných herezí.

Teprve později následkem názorových střetů katolicizmu s protestantismem (snahou se proti druhému co nejvíce vyhranit), byla na reformační straně úplně potlačena mariánská úcta (i úcta ke svatým obecně), na straně katolické byla zase potlačována důležitost studia Písma a vyzdvihována úloha církve. Obojí postoje jsou extrémní, jako následky střetu, se kterými je třeba se historicky vyrovnat.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Prosba na Jaelu (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 21. listopad 2009 @ 12:27:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Luteránský biskup o Panně Marii Johannes Hanselmann (l975 - 1994 zemským biskupem evangelické luteránské církve v Bavorsku)
Cituji:
Evangeličtí křesťané se setkávají se jménem Marie zejména ve vánoční době, ale také ve vyznání víry, když říkají "narodil se z Marie Panny." Naši římskokatoličtí spolukřesťané mají většinou silnější vztah k matce našeho Pána. V poslední době roste však i v evangelické církvi zájem o ni. Protestanté tím navazují na své reformační kořeny. Martin Luther ctil a miloval "něžnou Boží Matku", jak ji nazýval, jako zářivý vzor křesťanské víry. V jeho Malém katechismu z roku 1529 se na začátku jeho vysvětlení k druhému článku víry praví: Věřím, že Ježíš Kristus, pravý člověk, zrozený z Marie Panny, je můj Pán (....)"

     Augsburské vyznání z roku 1530 v třetím článků říká, "že Bůh Syn se stal člověkem, narodil se z čistě Panny" a v konkordanční formuli z roku 1577 stojí" "Proto věříme, učíme a vyznáváme, že Maria nepočala neporodila jen pouhého člověka, nýbrž pravého Božího Syna, proto se právem nazývá Boží Matkou a opravdu jí také je" (Epitome VIII, 12). Nikoli náhodou obsahuje také nový Evangelický zpěvník dvanáct chorálů, jež opěvují Marii.

     Přesto neexistoval pro Luthera a ostatní reformátory důvod, dále ji prosit o přímluvu u Krista, protože přece víra očekává veškerou pomoc v životě a ve smrti od trojjediného Boha. I když v důsledku toho neexistují v evangelické církvi modlitby k Marii, přesto úcta k Marii ano, už od reformace má své oprávněné místo. Tak přece Luther v roce 1521 důkladně a citlivě "do němčiny přeložil a vyložil" chvalozpěv Marie z Lukášova evangelia. Toto biblické místo se podle prvního slova latinského textu nazývá Magnifikat.

     ...........
    
     ............

     Jen tak je možné opravdu naslouchat slovo o pokoře Boží služebnice, a tím také dát Marii jí náležející místo v naší církvi  a v naší osobní zbožnosti. O tomto místě máme za to, že ji ho přidělil Bůh Jak už bylo řečeno: Nevzýváme ji, ale milujeme její pokoru, učíme se z její poslušnosti, ctíme její víru, tušíme, co zažila a vytrpěla. Je nám lidem blízká na její obtížné cestě po zemi: jako služebnice Pána, jako Matka Ježíšova - ve všech nadměrných požadavcích a v odpírání, ve  stavu bez střechy nad hlavou a na útěku, v mnohé osamělosti až po hořké hodiny pod křížem toho, kterého ve jménu Božím nosila ve svém těle, porodila, vychovala a milovala - vždy s Božím příslibem v srdci: Tento Ježíš "bude velký a budou ho nazývat Synem Nejvyššího". K tomu Martin Luther: Toto srdce Marie je pevné a stejné v každé době, nechává v sobě působit Boha podle jeho vůle, z ní si bere jen dobrou útěchu, radost a důvěru v Boha. Tak bychom si měli počínat i my, tak by bylo zpíváno pravé Magnificat.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy