Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 332, komentářů celkem: 430035, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 590 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
rosmano
rebekah

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116761058
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Spása zvířat (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pondělí, 23. listopad 2009 @ 09:11:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne každý má řidičský průkaz, tj. Duchem svatým daný dar učit.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Spása zvířat (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pondělí, 23. listopad 2009 @ 12:06:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
promiňte, ale mírně si protiřečíte

No jo, máte možná pravdu. Ohledně Řehoře a jeho názoru na spásu čertů se tedy očividně pletu. Vycházím z možná chybné logiky, že Písmo jako pomůcka pro náš rozum a srdce, je určeno lidem a vyjadřuje se primárně k otázkám, které se nás bezprostředně týkají. V případě Satana je situace navíc velmi stížena tím, že jeho pochopení se v rámci Bible velmi měnilo. A tak Nu 22,22 lze usuzovat, že satan (odpůrce) se jako Boží anděl postaví do cesty Bileámovi. Satan je několikrát zobrazován jako účastník nebeského soudu (úvod knihy Jób, Ž 109,6 a Za 3,1-2). Za povšimnutí stojí, že o Satanovi se dovídáme, že si žádal o svolení, aby mohl něco konat (např. Lk 22,31) Zajímavé je pak porovnání 2S 24,1 (Hospodin znovu vzplanul proti Izraeli hněvem a podnítil Davida proti nim: "Jdi, sečti Izraele a Judu!") s 1Pa 21,1 (Proti Izraeli povstal satan a podnítil Davida, aby sečetl Izraele.). Onen "satan" však pro absenci členu tu však prý nemusí znamenat duchovní bytost - posoudit nemohu. Je tedy veskrze spekulativní otázkou, neplatí-li tu o Satanovi přesně to, co platí o smrti, která bude "hozena do jezera", což znamená zničena, neboť těžko spasit Bohu odporující princip, který není obdařenou samostatnou existencí. Ohledně Satana tu spatřuji silný vliv pársismu a situci nijak neulehčuje, že na něj byly uměle napasovány verše, které se původně týkaly pozemských králů Fénicie a Babylónie (Iz 14, Ez 28). Podíváme-li se do 1S 29,4 a 1Kr 11,14+23, pak je snad opravdu možné, že satan (s členem i bez) prostě vyjadřuje neosobní princip podobně jako ta smrt. Rovněž Ježíš identifikuje samotného Petra jako satana (16,23) a používá stejná slova jako při pokušení na poušti (Mt 4,10). Uznávám, že tato interpretace satana je neobvyklá, ale v Písmu se i o smrti často mluví jako o "osobě" a přesto nikoho nenapadne věřit, že je to skutečně existující osoba.

Je-li to tedy se satanem jako se smrtí, pak se domnívám, že je oprávněné domnívat se, že bude tento princip zničen - jistě nečekáte, že v rámci nastolení Božího království někde potkáte kostlivce s kosou, který vám řekne:"Zdravím, jsem spasená smrt." Máte-li pravdu vy, což je jistě možné, pak už Satan spadá do toho všeho na nebi a na zemi.

Neřekl bych, že Origenova nauka o preexistenci je v nějaké rozporu s křesťanstvím (zejména mluvíme-li o preexistenci potenciální v Boží mysli), ale přiznávám, že mi tato nauka přijde docela zbytečná a nic neobjasňující.

Nejsem sice evolucionista, ale nejsem vlastně ani to, co se rozumí pod kreacionistou. V evoluční biologii se nevyznám, ale z hlediska chemie je vznik života dosud neobjasněnou otázkou. Syntetizovat racemát aminokyselin za podmínek, které jsou nastaveny v rozporu s poznatky o prapůvodním prostředí na Zemi (např. otázka redoxního chování atmosféry), není totéž jako objasnění vzniku DNA a potažmo života. Považuji za jisté, že vše, co je, bylo stvořeno tím, který je sám čisté bytí, tj. Bohem. Technické otázky typu JAK jsou jistě zajímavé, ale pro víru nepodstatné. Za současného stavu poznání tak volím přímé stvoření života před samovolnou abiogenezí, v případě dalšího vývoje života bych pak váhal mezi přímým stvořením druhů a inteligentním designem.

V případě Pavla vycházím z dobového vědeckého poznání. Pavla tedy považuji za čistého kreacionistu a v jeho pžípadě se tedy stvoření na prvopočátku kryje se současným stavem. I kdyby se nakrásně časem ukázalo, že vývoj vesmíru probíhal tak, jak se dnes domníváme, nemůžeme přece takové představy zpětně promítat do textu někoho, kdo netušil vůbec nic o atomech, molekulách, genetických mutacích atd.

K poslednímu bych dodal, že vedle spekulací a hypotéz je to i o tvorbě teorií.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy