Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116737516
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Falešný prorok Ezechiel? Temné stránky Bible II (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. únor 2008 @ 09:12:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já považuji za chybu hledat v proroctvích chyby.
To není stejný případ, jako když autor nějkého biblického spisu prostě nemá správné informace.
Taky není pravda, že  "tohle nenaplnene proroctvi z Bible nezmizelo". Vždyť o tom, že se jedná o Písmo svaté, patrně rozhodli židovští vůdci v Babylóně, kdy jim muselo být jasné, JAK to ve skutečnosti právě je. A nemuseli to přece mezi Svatá Písma zahrnout.

Oni ale věděli něco, co nám uniká: že totiž Bůh odhalil prorokovi své úmysly. Proto se prorok odvážil velmi konkrétního proroctví, které se naplnilo. 
Zkus si představit: prorokuj, KTERÝ PREMIÉR rozpoutá válku a PROTI KOMU, když se to ještě nestalo! To si nemohl Ezechiel nějak přikrášlit. Jako tip politologa to zase bylo příliš riskantní. Mě se navíc zdá, že to celé dobrodružství bylo divné, protože asi nebylo v zájmu Babylóna valčit proti Tyru. Takže takové proroctví...

Ale ani Ezechiel sám neměl zájem ´takto předpovídat budoucnost. On byl prorok a byl-li pravý prorok, řekl to, co mu ukázal Bůh, příp. také výklad toho slova. To pak není někdy snadné rozlišit.

Podstata problému je jinde: Prorok nemůže za to, že neví všechno, že toho dokonce ví velmi málo. On mluví o tom, co mu Bůh dal poznat, nemluví jko třeba Gregory ZA BOHA. Někdy se to, co mu Bůh řekl, týká budoucnosti, ale budoucnost je budoucnost, neexistuje!
Prorok není zodpovědný za to, že Bůh se nakonec rozhodne udělat to ještě jinak, protože ví nekonečně více, než prorokovi řekl. Nemůže také za to, že Bůh zareaguje na něco, co se teprve stane, ale stát se to nemusí a ve chvíli, kdy prorok prorokoval, se to ještě nestalo.

To, co jsem napsal, by mohla být jen moje spekulace, JENŽE my máme mezi prorockými knihmi knihu, která není proroctvím, ale povídkou o prorokování: Jonáš.
A tam máme napsáno, v jakém dilematu je prorok: Určitě! Já budu prorokovat proti Ninive zkázu, a ty si to pak rozmyslíš - vždyť jsi Bůh, co já s tím nadělám - a jak já pak budu vypadat?

V tomto případě se jedná nepohybně o pravé proroctví, což chápeme vírou, a chápali bychom to tak, i kdyby se z toho dosud nenaplnilo vůbec nic. Ale v tomto případě ho Bůh potvrdil za krátký čas a sice tím, že Nebukadnézar skutečně oblehl Tyros. Samotný tento čin je asi tak "pravděpodobný", jako kdyby v r. 1938 prorokoval prorok proti Britům, že že přijedou Japonci na kole a dobudou Singapur. 

S tím, že "už nikdy nebude znovu vystavěn" to možná chápeme špatně. Jestliže přece někoho napadne založit město na místě, kde stávalo kdysi keltské oppidum a dnes jsou tam jen terénní vlny, tak nevystavěl znovu to oppidum. Je to jen shoda místa, a to platí i v případě, že se přes staletí udržel místní název. To je prostě jiné město, jestliže tu neexistuje ani sídelní, ani politická ani hospodářská kontinuita.
 Každopádně když sultán Kalavun zničil celé pobřeží, tak to bylo právě proto, aby se křižáci nevrátili a nepostavili ta města znovu. A hle, oni už se NIKDY nevrátili. Nevím ale, zda se toto vzthovalo právě k r. 1291. To slovo je v první řadě o Féničanech a Tyru.

Zkrátka: prorok se dopouští omylů, pokud se vydává za Boha, a domnívá se, že Bůh je jho proroctvími vázán. Tak si to kupodivu přestvavují někteří "horrible charismatics".
Prorok se ale nemýlí, jestliže věrně řekne, že se tomu dítěti dá jméno Immanuel a pak se zjistí, že to byl Jošua. Ani prorok nemá budoucnost v moci jen proto, že o ní prorokuje. Moc si ponechává Bůh a rozhoduje se, jak chce.

Olin


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy