Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 429730, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116620217
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Ohavnost (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Neděle, 27. červenec 2008 @ 16:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče,
 když hned na začátku píšeš o věci, "která je katolíkům společná, jinak by už snad ani nebyli katolíci", napadá mě, že bych podle tohoto dělaní asi katolík vůbec nebyl - ostatně přesně toto mi už dříve napsala Irena.
 Já totiž, jak mi i sám doporučuješ níže, skutečně nedělím na "katolíky a ty ostatní", ale dá se říct, že stejně jako Ty, na "ty, co věří bibli a poslouchají ji" a ty "ostatní". Důvod, proč vlastně tak pořád zmiňuju katolíky a protestanty jako oddělené skupiny je vlastně paradoxní - já se totiž snažím na toto dělení upozorňovat na zbytečnou a dokonce nebezpečnou věc, která jen staví bariéry.
 Nesnažím se o to, abychom bagatelizovali rozdíly v učeních a přestali upozorňovat na chyby a nepochopení Písma, ale abychom - když použiju obrat z komentáře výše - neupozorňovali na chyby někoho, ale obecně chyby a bavili se o nic na obecné úrovni. Ne o tom, co dělají špatně katolíci a protestanti, ale je špatné. Totiž: za prvé podle mě není možné odsuzovat všechny lidi jednoho vyznání za jedny chyby - pak se stane, že jsou odsuzování mnozí za něco, co nedělají, a to bolí. Tito se potom stávají alergičtí a přecitlivěle reagují na jakoukoliv zmínku o problému, i když není řeč o nich samotných - pak podle toho neadekvátně reagují a to mnohdy bolí zase ty druhé. Vím o čem píšu, sám jsem s tím musel a dodnes musím bojovat.
 Když to shrnu: ne, asi nikdy jsem vážně na katolíky a protestanty nedělil, když jsem přišel na školu do Brna, seznámil jsem s protestanty a vlastně se pohybuju v duchovní sféře jen v protestantských kruzích. Nikdy jsem se ale nesetkal s jakýmikoliv předsudky vůči mě jako katolíkovi, vlastně to skoro nehrálo roli a rozumíme si velice dobře, podobně jako tady na Granu např. s Hyperionem.

 K tomu, co je jádrem evangelia - věřím tomu, že bychom se ve většině otázek shodli. Alespoň my dva. Nevím, jak s ostatními katolíky, ale věřím, že taky.

 Pokud jde o "<i>vytváření sošek, jejich převlekání, nošení na podstavcích v průvodech, vytváření novén a oslavných písní, korunování, líbání sošek a šatiček, klekání před nimi</i>", my se asi neshodneme v podstatné věci: jestli na tomto stojí katolická víra. Já totiž - zdá se mi, že na rozdíl od Tebe - věřím, že ne. V tomto názoru mě podporuje to, co jsem z katolických zdrojů četl, slyšel a také to, co denně žiju a vidím kolem sebe. Vidím, že takovéto projevy zbožnosti jsou podstatné pro ty katolíky, kteří si je sami vyberou, a pro ty, kterým nic neříkají nebo k nim mají i odmítavý postoj, neznamenají nic. Tak jsem to zažil ze svého prostředí - zdá se, že narozdíl od Tebe.
 Pokud jde o modlářství, věřím tomu, že jde o vnitřní postoj, to, co dávám na první místo. Jak už jsem psal, líbání šatiček a oblékání sošek mi neříká nic a nechystám se nic podobného dělat, nicméně, na druhou stranu se neodvažuju za tyto věci soudit druhé - opět, jak jsem psal, do srdcí jim nevidím. Bez pochyby měřítkem toho, co modlářství je, je Písmo - já jeho poselství v tomto ohledu chápu tak, jak jsem napsal výše.


 "<i>Jinak ten můj popis jednojediné církve: Když jsem byl u katolíků, tak se to tam fakticky učilo. Učili mne, že Učitelský úřad Církve je právě zárukou toho, že v celé Církvi je stejné učení a stejné vyznání. Že díky němu a díky působení ducha svatého, kterého Církev výlučně dostala, je úplně jedno, kam v ŘKC příjdeš, všude je to stejné, jednojednotné. Všichni katolíci (na rozdíl od protestantů) jsou na tom zkrátka stejně dobře a mají plnou milost. Je dobře, že už se to dnes v ŘKC neučí.</i>"

 Tak teď vážně nevím: buď učili proti oficiálnímu učení církve Tebe, nebo mě. Když si ale čtu třeba zmiňované Lumen Gentium, obávám se, že spíš Tebe.

 Řeknu Ti ještě jednu věc. Víš, proč mám mimo jiné rád svoji církev? Protože jako její člen v souladu s jejím učením hledám dialog se bratry a sestrami za jejími hranicemi, snažím se (úspěšně, řekl bych) s nimi sdílet společenství a porozumět jim, protože moje církev o nich praví, že "mají v úctě Písmo svaté jako směrnici víry a života a projevují upřímnou náboženskou horlivost, s láskou věří v Boha, Otce všemohoucího, i v Krista, Božího Syna a Spasitele." Tohle čtu v dokumentech své církve, údajně "pravé, jednojediné a zcela jednotné opravdu římsko-katolické Církve"(!), zatímco až na malé vyjímky (mluvím teď o Granu) čtu z pera spolubratrů mimo moji církev, že my, katolíci, vůbec neprojevujeme "náboženskou horlivost", že vůbec "s láskou nevěříme v Boha", ale naopak, že ani nejsme křesťané, ale okultní a démoničtí modláři! Nebudu skrývat, že mě to často bolí a jsem rád, že jako katolík mám své bratry a sestry mít rád. To neznamená s nimi ve všem souhlasit, ale nestavět bariéry, ale hledat porozumění.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy