Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 430132, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 456 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116913628
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekumenizácia nemožná!! (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. červen 2009 @ 22:39:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no tak, podíval jsem se na články od tebe a jeden z nich je těmi stránkami inspirován. A máš tam celkem detailní religionistické vysvětlení toho, v čem se autor plete. A třeba tento článek je taky síla. Autor se prostě za každou cenu snaží najít nějaký ten původní zdroj a naprosto mu uniká, že ty příběhy mají vesměs naprosto odlišné teologické i antropologické aspekty. A podobnost není zřídka ani zdánlivá. Je třeba legrace, když se pro Rodokmen patriarchů uvádí jako zdroj Sumerské královské seznamy (Mezopotámie). Ten zdroj je zdrojem, protože tam jsou stejná jména? (Nevím o žádném, kde by byla - pokud ty ano, pak prosím o link). Nebo je to tak, že zdroj je zdrojem, protože obsahuje seznam jmen? Ohledně zdroje Přísloví se myslí totožný obsah, nebo jen literární forma? Co má společného Sodoma a Gomora s eposem o Errovi? Tedy kromě toho, že tam dojde k nějakému ničení.

Autor podává své spekulace jako fakta (např. Dnes již panuje téměř všeobecná shoda v názoru, že  neznámí autoři evangelií nebyli přímými účastníky událostí spojených s životem a smrtí Ježíše.) aniž by se namáhal nějak to doložit prameny. Buďme konkrétní:

Proto mezi čtyřmi evangelii existují takové rozdíly a mnohdy protimluvy, a to přesto, že byly v rámci kanonizace vybrány jako nejvěrohodnější z asi 200 existujících. - prosím o seznam nebo aspoň link na seznam cca 200 evangelií (evangelií ne tedy apokalyps, skutků a epištol), které vznikly prokazatelně do roku 220 n.l. (tento rok přebírám ze stránky o kanonizaci). Mimochodem, evangelia byla vybrána:-)

Autor je současně nekonzistentní: snaží se autor evangelia  (Matouš) podpořit víru v Mesiáše i za cenu dezinterpretací Písma a nepravd nebo Autoři evangelií byli limitováni úrovní znalostí své doby a mnohdy jim chyběla detailnější znalost textů Hebrejské Bible. Vybírali si biblická proroctví a bez hlubší znalosti jejich kontextu vytvářeli pseudo-biografii Ježíše.A odkud čerpá své přesvědčení o neznalosti Písma v 1. století mezi židy? I když mi přijde zcela nesmyslné např. tvrzení: Autor novozákonních veršů Zjevení 22 patrně znal proroctví Izajáše (Iza 11:1-2), a proto vložil do Ježíšových úst i výše uvedené potvrzení spasitelské role. Ježíšův původ jdoucí přes Davidův rod potvrzují také evangelisté Matouš (Mat 1:1-17) a Lukáš (3:23-38).... Autor veršů Zjevení 22:16 však neznal podrobněji celý kontext Izajášova proroctví. Pravděpodobně netušil, že autor Izajáše popisoval spasitele z rodu Davidova, který měl dospívat v době, kdy na judské království útočil asyrský král., připusťme, že to tak bylo. Co tedy pisatelé NZ dělali? Slyšeli někde nějaké proroctví, které bylo židy vztahováno na mesiáše, a pak upravili Ježíšův životopis? Pak je ale nesmyslná kritika, že něco dezinterpretovali. Nebo snad někde slyšeli nějaký kus Písma a řekli si, že to bude moc fajn mesiánské proroctví a zase upravovali životopis? Anebo vzali nějaký skutečný výrok (příběh) a pak obíhali sousedy a pátrali po nějakém tom SZ výroku, který by se na to dal napasovat? Ať už dělali cokoli (soukromě předpokládám, že autor si asi myslí, že dělali vše dohromady), sám autor stránek poznamenává, že jejich hlavním cílem bylo ostatní přesvědčit, že Ježíš je slíbený mesiáš. Zásadní problém této debaty je, že vy považujete pisatele NZ za neználky (i Pavla!) či demagogy, kteří zřejmě počítali s tím, že si ti, které chtějí přesvědčít, nevyhledají příslušná místa v Písmu.

Není to spíš tak, že zcela legitimně pracovali s Písmem, které znali? Můžeš se podívat na moji debatu s Nematemne u tohoto článku. Nebo se podívej do rabínské literatury a poznáš sám, jak sami židé s Písmem pracují.







| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy