Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 224, komentářů celkem: 430124, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 576 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Nemohouci1
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116904666
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekumenizácia nemožná!! (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 03. červen 2009 @ 08:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--A třeba tento článek je taky síla.--
celkem inspirující
 --Autor se prostě za každou cenu snaží najít nějaký ten původní zdroj a naprosto mu uniká, že ty příběhy mají vesměs naprosto odlišné teologické i antropologické aspekty. A podobnost není zřídka ani zdánlivá.--
:-)  Co třeba takový příběh o potopě? -  Uta-napištimu bůh Ea nařídil aby zbudoval archu, na níž by mohl na níž by mohl zachránit svůj život i „všechno živoucí plémě“. Následuje popis stavby archy.
   Samozřejmě najdou se odlišné detaily od Noa. 
 --Je třeba legrace, když se pro Rodokmen patriarchů uvádí jako zdroj Sumerské královské seznamy (Mezopotámie). Ten zdroj je zdrojem, protože tam jsou stejná jména?--
Podobnost je zřejmě  jiná a to neuvěřitelný věk,kterého se měli oni patriarchové a sumerští králové dožívat

--Autor podává své spekulace jako fakta (např. Dnes již panuje téměř všeobecná shoda v názoru, že  neznámí autoři evangelií nebyli přímými účastníky událostí spojených s životem a smrtí Ježíše.) aniž by se namáhal nějak to doložit prameny.--
prameny většinou uvádí dole. Myslím,že toto tvrzení ti potvrdí většina historiků už s ohledem na dataci vzniku a kolik let se tehdejší lidé dožívali .Pro mě by navíc museli být těžkými sklerotiky když si v NZ přečtu jak odlišně popisují např. události po vzkříšení .Kolik žen bylo vlastně u hrobu?   
 Buďme konkrétní: 

--Proto mezi čtyřmi evangelii existují takové rozdíly a mnohdy protimluvy, a to přesto, že byly v rámci kanonizace vybrány jako nejvěrohodnější z asi 200 existujících. - prosím o seznam nebo aspoň link na seznam cca 200 evangelií (evangelií ne tedy apokalyps, skutků a epištol), které vznikly prokazatelně do roku 220 n.l. (tento rok přebírám ze stránky o kanonizaci)--
otázka je co to je prokazatelně?  Řada evangelií se ani nedochovala a známe jen jejich název  
Celkem pěkný seznam je zde:

--Autor je současně nekonzistentní: snaží se autor evangelia  (Matouš) podpořit víru v Mesiáše i za cenu dezinterpretací Písma a nepravd nebo Autoři evangelií byli limitováni úrovní znalostí své doby a mnohdy jim chyběla detailnější znalost textů Hebrejské Bible. Vybírali si biblická proroctví a bez hlubší znalosti jejich kontextu vytvářeli pseudo-biografii Ježíše.A odkud čerpá své přesvědčení o neznalosti Písma v 1. století mezi židy?--
Rozebírá konkrétní proroctví , např. u Matouše článek "Pomýlený Matouš a ukazuje jeho omyly plynoucí  ať už z neznalosti nebo vědomé manipulaci se SZ .Pěkný je také rozbor virtuální Ježíšových rodekmenů   
-- I když mi přijde zcela nesmyslné např. tvrzení: Autor novozákonních veršů Zjevení 22 patrně znal proroctví Izajáše (Iza 11:1-2), a proto vložil do Ježíšových úst i výše uvedené potvrzení spasitelské role. Ježíšův původ jdoucí přes Davidův rod potvrzují také evangelisté Matouš (Mat 1:1-17) a Lukáš (3:23-38).... Autor veršů Zjevení 22:16 však neznal podrobněji celý kontext Izajášova proroctví. Pravděpodobně netušil, že autor Izajáše popisoval spasitele z rodu Davidova, který měl dospívat v době, kdy na judské království útočil asyrský král., připusťme, že to tak bylo. Co tedy pisatelé NZ dělali? Slyšeli někde nějaké proroctví, které bylo židy vztahováno na mesiáše, a pak upravili Ježíšův životopis?--
Dá se říci - zjednodušeně řečeno - znali některé tradované Ježíšové výroky od svědků Ježíšova života,které se zachovali i v jiných nekánonických knihách napž. v Tomášově evangeliu ,zbytek vyplnili vlastní "omáčkou"  dle své víry  
--sám autor stránek poznamenává, že jejich hlavním cílem bylo ostatní přesvědčit, že Ježíš je slíbený mesiáš.--
no právě,takový horlivý přístup pak vede k  nekorektnosti a omylům něco zpětně vykládat tak ,aby mi to vyšlo tak  jak si přeju
-- Zásadní problém této debaty je, že vy považujete pisatele NZ za neználky (i Pavla!) či demagogy, kteří zřejmě počítali s tím, že si ti, které chtějí přesvědčít, nevyhledají příslušná místa v Písmu.--
nemalé znalosti určitě měli,spíše bych je popsal jako horlivce,kteří do textu vkládali i svá vlastní přání a vize jak by to mělo být . Přirovnal bych to k závadám na automobilu-některé vady jsou zřejmé i laikovi,jiné poučenějšímu laikovi ,ale jsou i závady které je schopen poznat jen odborník. Jejich nežidovští čtenáři  hebrejsky neuměli a i Židé bez hlubší znalosti písma to poznat vždy nemohli.Mohlo jim být např. zřejmé ,že Izaijáš nepíše o panně jak se snaží vnutit Matouš ale obecně o mladé ženě    
  


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy