|
Právě je 593 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano oko Ekrazit
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116708516 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. listopad 2009 @ 10:17:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Oko, vidíš, že pro Pavla nebyla smrt těla ten rozhodný okamžik života. Tohle je velmi důležitý verš - Pavel žije na zemi, má přijít jeho smrt a podle ŘKC nauky by měl očekávat soud, na kterém vlastně vůbec nebude vědět, jak to dopadne. Ale Pavel ve smrti neočekává soud ani něčí přímluvu, ale to, že bude s Kristem.
My proto máme jednoduché vysvětlení - Pavel věřil Ježíši docela stejně jako my, věřil, že prošel soudem a přešel ze smrti do života, smrt těla pro něj neznamenala nic tak významného - jen přechod ke Kristu. Což je ostatně jasné ze všech jeho ostatních listů.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. listopad 2009 @ 13:42:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."podle ŘKC nauky by měl očekávat soud, na kterém vlastně vůbec nebude vědět, jak to dopadne."...
Toto je naprostá dezinformace, nepochopení. My máme jistotu, že pokud v dobrém vytrváme, budeme jistojistě spaseni. V této naději jsme spaseni už teď, a to nás posiluje, abychom vytrvali. I když neztrácíme se zřetele, že možnost nevytrvání v dobrém stále existuje.
A toto není jen nauka nějaké ŘKC, ale nauka Písma. Nauka církve, ze které Písmo vzešlo.
..."Pavel věřil Ježíši docela stejně jako my, věřil, že prošel soudem a přešel ze smrti do života"...
V tom případě bys měl okamžitě doložit výrok Písma, kde Pavel věří, že již prošel soudem. Protože toto to asi nebude.
(2. Kor 5,10) My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou
stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle,
podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo
zlé.
Zde Pavel říká přímo opak a ty pak hlásáš jiné evangelium. Že jsi Kristovým soudem už prošel - a to není pravda. Kristův soud proběhn až po naší smrti. Tak učí církev od nepaměti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. listopad 2009 @ 19:55:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko,
to že jsi ještě neprošel tím soudem ty nebo lidé okolo tebe ještě neznamená, že jím neprošli jiní. Nemusíš všechno zevšeobecňovat.
Pavel věřil, že když zemře, bude s Ježíšem. Stejně tak věřil třeba Štěpán a mnozí další lidé z bible. Věřili tomu proto, že to bylo evangelium, které přinesl Ježíš. evangelium o pokání z
mrtvých skutků a víry v Boha, učení o křtech, vkládání rukou, vzkříšení z mrtvých a o
věčném soudu.
Čemu ohledně věčného soudu a ospravedlnění věřil Pavel je možné si přečíst třeba v Římanům 5, Židům 9, taky by ti mohl pomoci závěr 1 kor 11. Víru křesťanských církví ohledně věčného soudu si ale můžeš přečíst v Janovi 3 kapitole a podrobně je to rozvedeno v 5. kapitole. Tolik tedy k tomu věčnému soudu - o soudu, na kterém se rozhoduje o věčném životě. Každý člověk tímhle soudem projde, dřív, nebo později. A my říkáme: čím dřív, tím líp a k tomu také vedeme lidi.
Pak jsou ještě jiné soudy - třeba odměna za to, co křesťané v životě dělají nebo soud andělů, ale na těch se nerozhoduje o věčném životě člověka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. listopad 2009 @ 21:05:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I já věřím stejně jako Pavel a Štěpán že až zemřu, budu s Ježíšem. Přesto si nemyslím, že by kdokoli prošel Kristovým soudem před svou smrtí. Ani ty ne.
(Ž 9 27-28) A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,
tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy
mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu,
aby je spasil. Nerozumím ti. Tento verš přece jasně říká opak toho, co tvrdíváš ty. ..." zemřít, a potom přijde soud"...Ty tvrdíš, že jsi už soudem prošel. Jak můžeš tvrdit opak? ... " těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu,
aby je spasil"...Ty tvrdíš, že už jsi byl spasen. Zase tvrdíš opak co apoštol Pavel.
Závěr 1. Kor 11 mluví o něčem zcela jiném. Kdo porušuje lásku ke spolubratřím, chová se k tajemství těla a krvi Krista lehkomyslně. Kdo ho přijímá s těžkou vinou v srdci, proviňuje se urážkou proti Bohu - hříchem. Hříchy mají následky úměrné závažnosti. Kdyby v této věci měli Korintští čistší svědomí, Ježíš by je chránil před tolika zly, protože ta je stihla jako následky jejich hříchů.
(J 3,18) Kdo v něj věří, není souzen, ale kdo nevěří, je již odsouzen;
neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Božího
Syna.
Není souzen - totiž soudem odsuzujícím, není tedy odsouzen (Některé rukopisy mají čas budoucí - nebude odsouzen)
J 5,24 "Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života.
Znovu: takový nepřijde na soud odsuzující. Předešel ze smrti duševní (či ze stavu hříšného) do života (či do stavu milosti).
|
]
Soud, věčný život a smrt Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. listopad 2009 @ 00:39:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stanislave.
Děkuji za dobré připomínky k věci. Je hodně důležité vědět, čemu křesťané v téhle věci věří, protože učení o smrti a soudu je (kromě jiných věcí) úplně ten nejzákladnější základ křesťanství. Vezmeme to popořádku a bude to dlouhé, snad budeš mít trpělivost.
Smrt člověka.
Genesis, 2, 16: Hospodin Bůh člověku přikázal: „Z každého stromu v zahradě můžeš svobodně jíst, kromě stromu poznání dobra i zla. Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš.
Víme, že Adam z tohu stromu jedl. A také víme, že potom žil dalších 900 let, t.j. nezemřel jako člověk, smrt o které Bůh mluví není smrtí těla. V ten den, kdy jedl, zemřel Adamův duch (to je ta část, o které furt píšeme co ti schází do celého člověka), nezemřela ani jeho duše (vždyť věříte, že je nesmrtelná), ani jeho tělo.
To je ta podstatná smrt, která je průšvihem, t.j. smrt ducha, duchovní smrt - smrt těla je už jen následkem smrti duchovní.
Když přišel Ježíš, přišel udělat opak toho, co se stalo s Adamem - Adam byl duší živou, Ježíš se pro nás stal duchem obživujícím. Podrobně to popisuje Pavel v listu Římanům před tím, než píše o spasení (které nutně navazuje na tuhle smrt). Ježíš s námi prošel touhle smrtí.
3 Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše, jsme pokřtěni do jeho smrti? 4 Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli začít chodit v novotě života. 5 Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení. 6 Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu. 7 Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu. 8 Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také budeme žít.
Ohledně Ježíše už jsem psal o krevní smlouvě a o tom jak funguje (to je ta úplně nejzákladnější věc křesťanství) Pokud jde o smrt, funguje krevní smlouva docela stejně, jako v jakékoliv jiné oblasti (viz 2 Kor 5,15):
14 Vždyť Kristova láska nás zavazuje. Máme zato, že jestliže jeden zemřel za všechny, pak zemřeli všichni; 15 a on zemřel za všechny, aby ti, kdo žijí, již nežili sami pro sebe, ale pro Toho, který za ně zemřel a vstal z mrtvých.
Soud.
Každý člověk, který je mrtvý ve svých hříších, půjde na soud mrtvých. To je ten soud, kterého se lidi bojí - soud, na kterém se rozhoduje to úplně z nejpodstatnějších, co jen v životě člověka je a to je věčnost, věčný život nebo věčná smrt.
Zákon byl vydán a ten říká jasně: "odplata za hřích je smrt." To je ta věčná smrt. Věci ohledně zákona, hříchu a soudu popisuje opět Pavel v Římanům 5 a 6.
"odplatou za hřích je smrt, ale Božím darem je věčný život v našem Pánu, Ježíši Kristu."
Každý člověk musí projít tímhle věčným soudem, na kterém se bude soudit život a smrt - a odplata za hřích je smrt. A tenhle soud byl svěřen Ježíši Kristu. Jak je to s tímhle soudem popisuje Ježíš v 5 kapitole Jana:
22 Otec totiž nikoho nesoudí, ale všechen soud dal Synu
Ve 3 kapitole Jana popisuje Ježíš že ten soud už přišel na svět a v čem ten soud je
17 Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen. 18 Kdo v něj věří, není souzen, ale kdo nevěří, je již odsouzen; neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Božího Syna. 19 A toto je ten soud, že světlo přišlo na svět, ale lidé si více oblíbili tmu nežli světlo, protože jejich skutky byly zlé.
Křesťané a jejich situace
Každý člověk tedy musí projít tímhle věčným soudem a smrtí, dřív, nebo později, ale jen jednou, ne vícekrát. A jediné, co já říkám stále dokola navíc - je lepší, aby člověk tímhle soudem prošel co nejdřív, mnohem, mnohem dřív, než až zemře jeho tělo (i když bych pro to asi našel verše :-)
Aby se stal člověk křesťanem, musí udělat několik věcí.
1. Člověk musí změnit smýšlení
Většina lidí si o sobě myslí že jsou celkem dobří, jen občas se spletou. A pokud nejsou dobří, tak když se budou snažit, budou dobří.
Když Bůh začne jednat s člověkem, pošle svého ducha a ten začne usvědčovat ze hříchu - skrze Boží slovo. Člověku pak dojde, že je beznadějně ztracen, protože všichni zhřešili a odplatou za hřích je smrt.
2. Člověk musí uvěřit Ješíši, přijmout jeho očišťující oběť
To první poznání je na pěknou depresí, ale Duch s ním zároveň dává poznání spravedlnosti z víry. Jestliže člověk přijme oběť Ježíše, je očištěn a skrze Ježíše může ve svobodě přicházet před Boha.
3. Člověk musí vyměnit svůj život s Ježíšem
To je ta věčná krevní smlouva, o které mluvíme.
- Zákon říká, že odplata za hřích je smrt - Soud podle tohoto zákona už byl proveden, rozsudek vynesen a proveden - to je dílo Ježíše Krista. - můj život je jen smrt. Ve smlouvě s Ježíšem pokládám svůj život (umírám sám sobě) a přijímám život Ježíše. To je ta výměna srdce, výměna života (krevní smlouva - t.j. se vším všudy).
To je ten věčný soud. Ježíš tyhle věci říká naprosto jasně. Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života. To je totiž jediné logické. Žádný člověk nemůže být za jedno provinění souzen dvakrát, to by byla nespravedlnost. Ten, kdo přijal spolu s Ježíšem rozsudek toho věčného soudu, zemřel a byl spolu s Ježíšem pohřben už nemá podruhé na tomtéž soudu co dělat. To, že jako křesťané nepříjdeme na soud mrtvých a že jsme přijali věčný život samozřejmě neznamená, že žijeme bez odpovědnosti, můžeme si hřešit jak chceme či jakékoliv podobné nesmysly, které si o nás různí lidé z neznalosti vymýšlejí. Jestliže jsme přijali Ježíšův život, patříme jemu.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 01. listopad 2009 @ 10:27:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To podobenství je i o tom, že mrtví nechodí za živými.
Srovnej Fp 1,21-24 s tím, co říká Kristus na kříži: " Amen říkám ti dnes budeš se mnou v ráji." Lk 23,43 Ani Ježíš, ani lotr v ráji DNES nebyli.
I kdyby byl Pavel s Kristem v nebi, asi v netělesné schránce - ke vzkříšení těl ještě nedošlo, nic nás neopravňuje s Pavlem komunikovat. Ostatně Pavel má zakázáno komunikovat s námi, viz ono podobenství o Lazarovi.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. listopad 2009 @ 13:45:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ani Ježíš, ani lotr v ráji DNES nebyli."...
A to víš odkud? Považuješ Božího Syna za lháře?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 01. listopad 2009 @ 14:36:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednak je to součástí kréda: ....sestoupil do pekel.... a jednak (Jan 20, 17) Ježíš říká v neděli ráno po svém vzkříšení Marii Magdaléně: "...ještě jsem nevystoupil ke svému Otci...."
Z toho usuzuji, že v den ukřižování v ráji nebyl.
Stejně jako Pavel nemusel být hned v den své popravy s Kristem. Může prostě spát v nevědomí v hrobě. Až ho Kristus vzkřísí budou tisíce let, kdy byl mrtev - spal, jako vteřina.
(Troufl bych si dokonce napsat, že Kristus byl nejprve vzkříšen, až potom sestoupil do pekel a až potom se ukázal Marii.....)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. listopad 2009 @ 15:18:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak běž dál, nezůstávej na půli cesty. Ježíš tedy lotru lhal?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 01. listopad 2009 @ 17:20:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nelhal. Víš, Oko, já nevěřím na posmrtný život /život po životě/. Věřím ale na věčný život. Ten začíná přijetím Ježíše Krista. Takže onen lotr byl s Kristem v ráji už na tom kříži. Na kříži se obrátil a přijal věčný život !
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. listopad 2009 @ 20:23:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak o tom bys mohl napsat článek. S takovou podobou víry jsem se ještě nesetkal. A rozum mi to takhle ve zkratce nebere.
Věčný život znamená ve významu přece život i po smrti, život po životě s Bohem. Věčný život je životem i po naší smrti. To je neúprosná logika.
(To je přesně obraz zemřelého boháče, který mluví s dávno zemřelým Abrahámem).
Opositem věčného života je věčné zavržení, život v ohni, druhá smrt.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 17:33:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tos mě upřímně dojal, s tím přáním, abych napsal na toto téma článek. Teď mám dost práce, snad za zimních večerů ;-) Ale nehledej v tom žádnou vědu. Skoro totéž, ale jinými slovy píše o pár řádků výše Cizinec, v těch komentářích o soudu. Ten lotr soudem prošel prostě na tom kříži. Jakoby si s Kristem vyměnili na chvíli kříže.
Člověk se rodí odsouzen k věčné smrti. V Kristu získává věčný život. ...a tak jsme v něm, totiž v jeho synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Jan 5, 11nn
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. listopad 2009 @ 16:05:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu,
trochu jsi to popletl. Pán Ježíš i onen lotr na kříži samozřejmě ještě ten den spolu v ráji byli, tj. byli tam, kde se už před nimi ocitl žebrák Lazar z Lukáše 16 - a pozor, opakovaně tu připomínám, že se nejedná o podobenství, nýbrž o skutečný příběh. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 01. listopad 2009 @ 17:15:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíšova podobenství budou většinou skutečné příběhy :-)
Hledal jsem nějaké přirovnání k tomu Pavlovu výroku "....toužím být s Kristem.....", tak mě napadlo ono často omílané "dnes" z kříže.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. listopad 2009 @ 17:43:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoliv - podobenství jsou podobenství a příběhy jsou příběhy. Podobenství začínají tak, že je jasné, že se jedná o podobenství - viz Mt 13:3,18,24,31,33,44-45,47
- A pověděl jim mnoho v podobenstvích: - Vy tedy poslyšte podobenství o rozsévači. - Předložil jim jiné podobenství: „Království Nebes je podobné ... - Předložil jim jiné podobenství: - „Království Nebes je podobné pokladu ... - Království Nebes je dále podobné člověku ...
- Dále je království Nebes podobné síti ...
Příběh v Lukáši 16 (19-22) začíná jinak - „Byl jeden bohatý člověk a oblékal se do purpuru a kmentu a den co den skvěle hodoval. U jeho vrat lehával/býval odkládán nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů, a toužil se nasytit aspoň drobty, které padaly ze stolu toho boháče; dokonce i psi přicházeli a lízali jeho vředy. Stalo se, že ten chudák zemřel a byl anděly odnesen do klína Abrahamova; zemřel pak i boháč a byl pohřben. Z toho, co je podtrženo, vyplývá že se jedná o příběh. Tož tak.
willy
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život (Skóre: 1) Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 06:49:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To zhola nic se vztahuje na povědomí o dění v lidském světě. Tam kde jsou ti, kdo zemřeli, nemají podíl na věcech, které se dějí pod sluncem. Co je na tom k nepochopení? Kristova odpověď o Bohu živých je popřením saducejských teorií ne podkladem uctívání svatých. |
| Nadřazený |
|
|
|