|
Právě je 563 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116700455 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:17:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | No, snad si tento můj "monolog" alespoň přečteš.
No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu. Z toho co píšeš, odhaduju, že nejsou určené pro mne. Ty si něco sám sobě dokazuješ, měl by sis tedy svoje příspěvky pozorně přečíst, aby sis to dokázal.
Já spíše diskutuju, tak pokládám otázky a uprostřed tvého monologu hledám na ty celkem jednoduché a konkrétní otázky odpověď. Často marně.
Teď zpět k tématu, znovuzrození a tvému pojetí. Napsal jsi věty:
1. "Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu." 2. "Maria se znovuzrodila svým přijetím Krista do života. "
Tak se ptám: Tehdy se šlo znovuzrodit přijetím Krista do svého života, ale dnes už to nejde? Proč to dnes nejde?
Totiž všichni lidé, které znám a kteří se znovuzrodili, se znovuzrodili přijetím Ježíše Krista do svého života. Neznám ani jednoho člověka, který by se znovuzrodil křtem, proto se na to ptám.
Navíc je mi divné co píšeš, jako ŘK bys měl vědět, že Maria byla svatá, počatá bez hříchu: Proč se tedy znovuzrodila, až když přijala Krista do života, když už před tím byla svatá?
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:22:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | K tomu navíc máš článek papeže, který říká moc hezky: "Ježíš vchází dovnitř a rozdává radost a
pokoj, život a naději, tedy dary, které potřebujeme ke svému lidskému a
duchovnímu znovuzrození. Jenom On může odvalit ony náhrobní kameny,
kterými člověk zakrývá vlastní city, vztahy a svoje činy; kameny, které
označují smrt: rozdělení, nepřátelství, zášť, závist, nedůvěru a
lhostejnost. " či: "Mějme důvěru ve Vzkříšeného, který má moc
darovat život a umožnit nám, abychom se znovu narodili jako děti Boží a
byli schopni věřit a milovat. Víra v Něho náš život proměňuje,
vysvobozuje ho ze strachu, dává mu pevnou naději a oživuje ho tím, co
dává existenci plný smysl: láskou Boží."
To je i naše zkušenost. Všech lidí, kteří přijali Ježíše a s ním i spásu. Ať už jako miminka potkali faráře s konvičkou, nebo ne.
Tady mne zajímalo, jak to bereš. Jestli ti dobře rozumím.
V Janovi je napsáno:
Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“
Papež tomu rozumí tak, že: "(Ježíš) proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření. Darem Ducha svatého,
jenž je od vzkříšeného Krista, začíná nový svět."
Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem. Tomáš pak o osm dní později, úplně stejně, jako my, vyznáním Ježíše za Pána svého života.
Všichni bez křtu. Nebo alespoň není napsáno, že by je Ježíš křtil, nebo že by se křtili navzájem. A předpokládám, že na něco tak důležitého jako křest nezapoměli.
Ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem.
(Stačí ti takováhle argumentace? Nebo jakou argumentaci k tématu by sis představoval?)
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu."...
Pak pochopitelně nemůžeš ani sledovat tok mých myšlenek a to, co se ti snažím vysvětlit. Proto mívám kolikrát pocit, že mluvím jak "do duba".
..."ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem."...
Takto spojené je to protimluv. V důsledku tímto svým (upraveným) tvrzením upíráš němému člověku spasení.
Ke spasní přivádí popořadě: slyšení Božího slova o Kristu, z tohoto slova vyklíčí víra v Krista Spasitele (jako přijatý dar od Boha), uvěření Kristu jako lidská odpověď, jako vytvoření obousměrného vztahu lásky - vnitřnímu přilnutí srdce.
Vnitřnímu přilnutí srdce odpovídá pak vnější vyznání víry, tak, jak k němu dochází při křtu.
Vnitřním přisvědčením pravdám víry (vnitřním ztotožněním se s evangeliem) se přichází k ospravedlnění. Vnějším vyznáním víry a životem podle ní nabýváme vytrvalosti v přijaté spravedlnosti (v posvěcující milosti) až do smrti.
Samotné spasení ovšem nastává až naroubováním člověka na "ušlechtilou olivu" - naroubováním na Krista, na Kristovu církev ve křtu. Až ponořením ve křtu spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života Božího dítěte a darem věčného života je z člověka opravdový křesťan.
To tvoje "spasení", co se děje vyznáním ústy (mimochodem toto samo je popisem spasení ze skutku člověka!) je jen tragickým neporozuměním Písmu. Svůj kořen má u proroka Joela 3,5 (Avšak každý, kdo vzývá Hospodinovo jméno, se zachrání. ) Ta slova se vztahují na ty, kdo se budou při soudu dovolávat Hospodina. Pavel jich užívá o věřících, kteří pro víru v Ježíše Krista dojdou spásy - samozřejmě skrze pokristění ve křtu (Gal 3,27).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:40:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem."...
Kdybys tomu rozuměl stejně jako papež, nebylo by mezi námi rozporu. Papež totiž učí, že naroubováni na Krista jsme ve křtu.
Jestliže se měli učedníci znovuzrodit z vody a z Ducha jak popisuješ (“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“), co to bylo za další křest Duchem o Letnicích?
..." Všichni bez křtu. "...
Tvé nepochopení, co je křest.
Křest je přijatým pozváním do života s Kristem - včetně jeho smrti a vzkříšení.
Všichni, Maria i apoštolové výslovně pozváni byli - a všichni pozvání přijali.
|
]
|
|
|
|