Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 23:16:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ja sa zasa usmievam na tom, že ty nie a nie pochopiť, že ja, keď hovorím o "veľkej KC", mám na mysli celosvetovú KC,
kým ty to dávaš do súvislosti ako cirkev "našem městě", a zdá sa, že ty
chápeš slovo "cirkev" len ako jedno spoločenstvo, občina, farnosť.
Já samozřemě myslím slovem "církev" oboje, t.j. jak místní církve, tak celou církev. Situace jakou popisuješ ty v rusku nebo jakou jsem popsal já zde v Čechách je zhruba stejná po celém světě (až na jih evropy a jižní ameriku).
a preto ten prívlastok "veľká", kým u vás
toto povedomie nie je, pretože vy ste spoločenstvo -ako si povedal -
nezávislé, s nikým formálne nespojené, a tak to prežívajú aj iné KS
vášho typu.
Opět: Němel bys psát o druhých, když nerozumíš jejich situaci. To, že nemáme jedno IČO a namísto-krista neznamená, že bychom neměli povědomí toho, že církev je jedna. Snaž se tedy pochopit zmysel, který píšu: A to ten, že "váš píseček" je vzhledem ke křesťanstvu v celosvětovém měřítku už poněkud malinký - pokud se uvažují lidé, kteří "věří".
K tomuto si dovolím ztiež jednu vysvetľovaciu
poznámke, totiž mne sa zdá že ty sa nepovažuješ za protestanta
/byjadruješ sa, ako by sa ťa oni netýkali, a akoby nemáš s nimi nič
spoločné.../, no ja my keď hovoríme o protestantoch, zahŕňame do toho
prakticky všetkých mekatolíckych kresťanov okrem pravoslávnych.
Chápu, Elo.
Dívám se na to podobně: Římští katolíci a protestanté jsou v podstatě jen odštěpkem od jednotné církve, vzniklým v jedenáctém století, s různými specialitami, které s křesťanstvím mají pramálo společného. Zrušili jste Boží přikázání, ze soboty udělai pracovní den. Jste schopni se pohádat a rozdělit kvůli tomu, jestli se mají velikonoce slavit o pár dní dříve nebo později. Od protestantů se v podstatě téměř ničím důležitým nelišíte, jste jeden ze zbytků po velkém štěpení, teď už ani ne největší. Jste si navlas podobní v tom, v čem se od křesťanství lišíte: Ve vlastních vedoucích kteří vytvářejí vlastní doktríny, ve vzájemné nevraživosti a neustálém štěpení, ve formalitách a formulích.
Takže se neuraž, když tě označím za takového pre-protestanta, který štěpením a pronásledováním církve otevřel cestu celému následnému štěpení v mnoha dalších staletích.
Snad to budeš brát trochu s nadhledem, Elo. Zjednodušování, ideologizace a vzájemné škatulkování rozhodně k porozumění v diskuzi nepřispívá.
Myslím si, že ako kresťania by sme sa mali cítiť zodpovední za to, aká úroven je na kresťanských fórumoch, pretože je to naozaj na hanbu všetkým nám.
Tak to opravdu necítím. Opravdu není moje věc co tu kdo píše, nejsem administrátor fóra, ani manipulátor. A svoboda - a zvláště svoboda vyznání - je jedna z vysoce ceněných hodnot u nás. Pokud tu Martino či Myslivec (a další) píší nějaké urážy, útoky, je to jejich věc a nijak se to mne netýká, nepatří ke mně a nemám s nimi nic moc společného. Nemám žádné právo je napomínat nebo řešit jejich situaci.
Moje právo je psát o sobě, číst si co druzí píší (ti, co mne zajímají) a ptát se, čemu nerozumím abych diskutujícího pochopil.
Pokud jde třeba o Oka, tak se podle mne zbytečně plete do diskuzí, do kterých mu nic není - pokud si tu nějací protestanti chtějí psát něco o ŘKC, tématu zjevně nerozumí, jen útočí, tak je to jejich věc, ne? Proč do toho musíte nutně zasahovat? Betma tu třeba o křesťanech píše stále dokola nějaké totální nesmysly, pomluvy, lži, ideologické povídačky. Kdybych měl reagovat na každý ten ideologický plk a cílenou protikřesˇˇtanskou propagandu, upsal bych se k smrti.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 08:52:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, Toník, škoda, že opäť trochu zvyšuješ hlas, a práve pred Vianocami. Trochu mám pocit podcenenia z tvojej strany, pokiaľ hovoríš o cirkvi. Mne sa zasa zdá, že trochu to zjednodušuješ, keď sa nazdávaš, že je to medzi katolíkmi presne tak ako u vás. Už len tpo je rozdiel, že nás spájajú určité jednotiace osobnosti Cirkvi, v ktorých vidíme ztelesnenú vôľu Krista o štruktúre Cirkvi /apoštoli.../. A to sú v KC viaceré úrovne a stupne počnúc svojim farárom, cez biskupov /ešte je aj rovina hnutí, reholí a pod./ až po rímskeho pápeža ako viditeľného zjednocujúceho predstaviteľa našej katolíckej rodiny.V KC preto sme aj denne informovaní o krokoch určitých významných ľudí v Cirkvi a ich podujatí, za čo sa aj modlíme na celom svete, sú zjednocujúce spoločné stretania a podujatia /mládežnícke, rodinné, rehoľných inštitúrov či iných hnutí a pod./. A to všetko je pod zjednocujúcou hlavičkou pápeža... Určite u vás nič podobné neexistuje na úrovni sveta. Veľmi dobre viem, ako to funguje, že to funguje len v malom, napr. cirkev Slovo života má také čosi, sú zväzy luteránske, baptistov, metodistov, Svetová rada cirkv a pod., ale to nie je presne analógia toho, čo je v KC. U nás je to všetko - povedané politickou rečou - "jedna federácia", kým tam je to o "konfederácii", či o zmluve o priateľstve a spolupráci. No u nás je to ako jedna rodina, v ktorej otcovia /narozličnej úrovni ako biskup, metropilita, rehoľný predstavený a pod./ môže zasahovať a všetci to prijímajú ako legitímne, kým tam prakticky každý je právne nezávislý, a navyše môže tak iných kritizovať, či oddeliť sa, či dokonca založiť nový zbor bez ohľadu na všetkých ostatných... Je to naozaj niečo iné. A KS sú v tomto práve také - nezávislé. Ciže tu nejde o nejaké IČO, ale o praktická prejavenie rodinnosti, nielen ako pekná "teória o jedne neviditeľnej cirkvi po celom svete"... /Napokon, v KC má každý svoje IČO, aj Vatikánm aj každá diecéza, ba aj fara a iné zložky.../. Ak to naozaj nechceš vidieť, tak treba vyhľadať "očného"... -----------
NO toto, čo píšeš ďalej, je, nehnevaj sa, podľa mňa prejavom toho starého Cizinca, ktorého som poznal voľakedy, a tak sa mi zdá, že v jadre si sa vôbec nezmenil:
"Římští katolíci a protestanté jsou v podstatě jen
odštěpkem od jednotné církve, vzniklým v jedenáctém století, s různými
specialitami, které s křesťanstvím mají pramálo společného." - Prepáč, ale blud jak mraky. Máš právo mať taký názor, ale v tom prípade sui myslím svoje, a ak by som to mal vysloviť, zrejme by ťa to urazilo... Považujem trento výrok naozaj za prjav maximálne obmedzeného sektársko.fanatiského videnia skutočnosti a nebudem radšej pokračovať v jeho podrobnejšom komentovaní... Ja som totiž iba reagoval na to, že nenáležite používaš slovo protestant, naozaj som nečkal od teba také ďalekosiahle vývody kdesi spod tvojho "žlčníka"...
"Zrušili jste
Boží přikázání, ze soboty udělai pracovní den.!" - To je presne výrok z tej istej kategorie ako vyššie. Škoda, že nesnažíš sa pochopiť nič z toho, čo veľakrát sa aj na GS vysvetľovalo. V poriadku, sväť si svoju sobotu, len nebuď ako fanaticcký adventista, ktorý všetkých preto, že nesvätia ako oni, obviňujú. To si sa, Toník, celkom zhodil v mojich očiach. Prepáč, ale chcem byť úprimný... A musím zasa len konštatovať, že nič nechápeš, ničomu nerozumieš, len si namýšľaš, že chápeš a vieš...
"Jste schopni se pohádat a
rozdělit kvůli tomu, jestli se mají velikonoce slavit o pár dní dříve
nebo později. Od protestantů se v podstatě téměř ničím důležitým
nelišíte, jste jeden ze zbytků po velkém štěpení, teď už ani ne
největší. Jste si navlas podobní v tom, v čem se od křesťanství lišíte:
Ve vlastních vedoucích kteří vytvářejí vlastní doktríny, ve vzájemné
nevraživosti a neustálém štěpení, ve formalitách a formulích." - Tak naozaj, nemýlim sa. Ty vieš hrať nejaký čas "divadlo", a viesť navonok akoby kresťansky ústretové diskusie, no v srdci si stále rovnako plný zloby, odsudzovania a zaujatosti voči všetkému katolíckemu, ba dokonca aj protestantskému /hoci vy naozaj máte, aj keď to nechceš priznať od protestatntov podtatu "DNK".../. Toník, musím ti povedať, že aj keď KC zažila v histórii niekoľko štiepení, predsa práve v súčasnej KC sa nachádza to jadro Cirkvi, ktoré bolo jadrom aj pred reformáciou, aj pred východným rozkolom, aj pred chalcedonským štiepením v 5. stor., aj pred ariánmi, či montanistami, či gnostickými prúdni 2. storočia, a až k apoštololm siiaha to jadro dnešnej KC. A práve preto, lebo nástupcovia apoštolov vrátane nástupce prvého z nich, Petra, sa nachádzajú v tomto jadre dnešnej KC, a toto jadro je napriek štiepeniu aj tak najväčšie na svete pokiaľ ide o formálny počet/vyše 1 miliardy z 2 mld všetkých.../, a myslím si aj pokiaľ ide o neformálnych kresťanov, že v KC je aj tak viac opravdivých ľudí ľúbiacich Boha a blížneho ako v ktorejkoľvek inej cirkvi vrátane tých väčších z nich. A ak niekto vytvára vlastné doktríny, to ste vy, mimo KC, pretože u nás je kontinuita v učení, a ak chce niekto zaviesť novú doktrínu v KC, musí presvedčiť celú KC, kým mimo KC stačí sa oddeliť, vziaľ Bibliu, a vytvoriť skupinu, a už je na svete nový zbor, cirkev s novým, trochu odlišným výkladom možno pár výrokov... Veď tu na GS to máme stále na očiachm že to tak beží. A v Rusku by som ti vedel aj v našom meste rozpovedať o vzniku niekoľkým cirkví takým spôsobom... A ak je nejaká nevraživosť medzi kresťanmi, to naozaj hľadaj medzi tými zakladateľmi všemožných frakcií v širokospektrálnom svete protestantizmu /vrátane KS.../, a nie u nás. U nás každé nové hnutie je prísne sledované, a je schválené až po dostatočnom overení v praxi... Takže neviem kde si sa pozeral, kd toto popisuješ, zrejme si si pomýlil "kanál"...
"Takže se neuraž, když tě označím za takového pre-protestanta, který
štěpením a pronásledováním církve otevřel cestu celému následnému
štěpení v mnoha dalších staletích." - Isteže: trebárs metodisti vznikli z nespokojnosti a protestu voči anglikánom, tí s protestu voči KC, takže zdá sa, že všetko vyšlo z KC, a preto je najľahšie obviniť ju zo všetkého. To je tvoja logika, no podľa mňa podstatne vadná. POdobne ako by si obvinil Krista za to, že povolal Judáša- zradcu. Zrejme nechceš vidieť a priznať jednoduchý fakt, že diabol pracuje od samého začiatku, a jeho vášňou je rozdeľovať Kristovu Cirkev a všetko, čo je Kristovo... A v tej zaslepenosti pritom nechceš pripustiť, že všetko rozdelenie, ktorému ktokoľvek v dejinách podľahol /hoci mal na to dôvod - chyby ľudí v predchádzajúcich cirkvách/ po*****dza od diabla, a že rozdelenie v princípe nemôže pochádzať od Boha, pretože Kristus jasne si želal jednotu všetkých učeníkov, ved práve preto založil Cirkev tak, že ustanovil v nej autority /apoštolov/, a aj centrálnu autoritu /Petra/. A všetko ostatné je len ľudské ospravedlňovanie svojho konania /rozdelenie pod takým alebo dtruhým dôvodom.../. Opravdivý kresťan preto nemá hľadať ako obviniť druhých /najľahšie KC/, ale hľadať cvestu, ako obnoviť jednotu všetkých kristových učeníkov aj "v srdci" , no aj viditeľne, navonok, hoci negformálne. A úprimne ti poviem, Toníík, že takého hlášky neprispievajú k tej jednote v žiadnom smere, skôr naopak...
" Zjednodušování, ideologizace a vzájemné škatulkování
rozhodně k porozumění v diskuzi nepřispívá." - Naozaqj nie. Tvoj príklad je naozaj názorným príkladom toho zjednodušovania a ideologizácie a demagógii - prevracaní pojmov a skutočnosti.
Toník, prepáč, že pred Vianocami som musel takj reagovať. Možno som to mohol odložiť po Vianociach, ale snáď ti pripomienka príchodu Božieho Syna na svet pomôže obnoviť v srdci trochu toho vnútornéího ppokoja, v ktorom budeš uvažovať s "menšou žlčou" o iných, a viac budeš otvorený pre plnú skutočnosť, ako ju vidí Boh, nielen "tí naši". To ti želá zo srdca Elo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 23:00:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | - Naozaqj nie. Tvoj príklad je naozaj názorným
príkladom toho zjednodušovania a ideologizácie a demagógii - prevracaní
pojmov a skutočnosti.
OK, snad jsi tedy pochopil, proč jsem to napsal? Napsal jsem ti:
" Snad to budeš brát trochu s nadhledem, Elo.
Zjednodušování, ideologizace a vzájemné škatulkování rozhodně k
porozumění v diskuzi nepřispívá."
Asi sis té věty nevšiml, nebo nejsi schopen brát věci s nadhledem?
Celý ten můj příspěvek (který tak pracně komentuješ) byl reakcí na tvou nesmyslnou snahu říci o mne to, že jsem protestant. Říci o mne že jsem protestant je asi jako kdybych já o tobě řekl, že - pro zjednodušení - budu tebe nazývat anglikánem nebo LUtheránem. Třeba proto, že bych mezi tebou a tvým vyznáním a anglikány nebyl schopen najít nějaký extra rozdíl. A pak bych místo s Elem komunikoval s lutheránem,
Mermomocí se mne snažíš někam zařadit, abys pak mohl komunikovat s tím zařazením. Já bych byl radši, kdyby ELo komunikoval s Cizincem, ne aby římský katolík komunikoval s protestantem. Ta první komunikace mne zazjímá, tyu druhou si nech na nějaké posezení s nějakým protestantem - jistě jich najděš dost ;-)
Reagoval jsi jak jsi reagoval, podle toho, jak rozumíš věcem. Tvůj příspěvek je srozumitelný. Jen bych tě chtěl upozornit, že to, cos napsal o mne a o vás - a co sis vymyslel nebo ti to někdo vymyslel - se nezakládá na pravdě. Jen pro pořádek, pokud tě to zajímá.
hezké svátky, Elo
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Elo v Středa, 26. prosinec 2012 @ 06:56:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Asi sis té věty nevšiml, nebo nejsi schopen brát věci s nadhledem?" - Toník, nehnevaj sa, ale keď očakávaš pokojnú reaakciu odo mňa, tak tvoja akcia by mala byť tiež primeraaná. Ale ako možno brať s nadhľadom také vety ako "Římští katolíci a protestanté jsou v podstatě jen
odštěpkem od jednotné církve, vzniklým v jedenáctém století..."?... Alebo "Zrušili jste
Boží přikázání, ze soboty udělali pracovní den.!"?... Alebo "Od protestantů se v podstatě téměř ničím důležitým
nelišíte, jste jeden ze zbytků po velkém štěpení..."?... No povedz, čo som ti na to mohol povedať? Podľa mňa je to naozaj totálne prevrátené, a úprimne ti poviem, že od teba, o ktorom som si myslel, že je trochu viac vzdelaný a sčítaný, som to naozaj nečakal. Ako keby si nečítal nič iné, len nejaké sektárske príručky, ktorých obsah mi je dosť dobre známy z mnohých diskusií s takými ľudmi /nielen na GS.../. Proste tendenčné, prefabrikované tvrdenia, silne skresľujúce skutočnú históriu a skutočnosť... To je môj názor, ja už teraz viem, že ťa nepresvedčím, ty si preto ver, čomu chceš, ale vedz, že pri takýchto tvrdeniach sa budeš pred aspoň trochu znalými ľuďmi len zhadzovať... Ty naozaj si neuvedomuješ, že ten podľša teba "odštěpek od jednotné církve, vzniklým v jedenáctém století." bola a je tá väčšia časť vtedajšej jednotnej KC, navyše s právoplatným nástupcom nielen apoštolov, ale aj prvého z nich, Petra, a dnes je KC 60 percent kresťanstva... A ohľadom tej soboty si neuvedomuješ, že to vy ste pridali k adveentistom 7. dňa, ktorý sa v podstate ako jediný odštiepili /pokiaľ ide o sobotu/ od ostatného kresťanstva, vrátane protestatnského sveta až v 19 storočí. A ja by som ti vedel zacitovať dokonca sv. Ireneja z 2. storočia, ktorý už vtedy tvrdil jasne, že sobota je spojená so Starým zákonom, a tí, čo patria k novému poriadku spásy, slávia Pánov deň, t.j. nedeľu ako sobotný /sviatočný/deň, preto to aj tí istí biskupi 4. storočia, ktorí rozhodovali v podstate o kánone Písma, o božstve Krista /proti ariánom/ o Najsv. Trojici /proti jej popieračom/ rozhodli aj o svätení nedele, a nie soboty v zhode so starým cirkevným podaním a zvykom pochádzajúcim z apúošt. čias.... Takže je to trochu inak, milý pánko...
"Celý ten můj příspěvek (který tak pracně komentuješ) byl reakcí na tvou nesmyslnou snahu říci o mne to, že jsem protestant. Říci o mne že jsem protestant je asi jako kdybych
já o tobě řekl, že - pro zjednodušení - budu tebe nazývat anglikánem
nebo LUtheránem." - Myslím, že to tak vôbec nie je. Ja viem, že ty vyynakladáš silnú snahu dokázať, že nie ste protestanti, a tých hádžete skoro do jedného vreca s katolíkmi a odsudzujete. Ja som chcel iba toľko povedať, že vašu cirkev považujem za jednu osobitnú zložku protestantského sveta, ktoré vzniklo v rámci procesu, ktorý sa zahájil reformáciou, a v protestntskom svete pokračuje doteraz vznikom nových cirkví. Spoločným znakom všetkých vzniklých cirkví po rermácii je totiž, že v podstate verní prvým reformáčným princípom /niekoľko "Sola...": Scriptura a i./ zrušili z dedišstva KC viaceré sviatostí /zo 7 ponechali v podstate len 2-3/, nemjú kňazstvo, nemajú sv. omšu - Eucharistiu a ich tzv. Večera Pánova nemá obetný charakter na rozdiel od sv. omše, zrušili mariánsku úctu a úctu k svätým a modlitby k nim, používanie ikon, či sôch, odmietajú učenie o očistci, modlitby za zosnulých, zástupné pokánie, prvenstvo rímskeho biskupa a legitímnosť nástupníctvo apoštolov a i./. tTkže vidíš, že pravdou je to, že v učení ste vy veľmi podobní protestantom, líšite sa len dôrazom na niektoré vysvetlenia výrokov Písma a vo forme vašich bohoslužieb, či v spôsobe apoštolátu... No ked si mysslíš, že "protestant" to je urážka, nepovažuj sa za protestanta, no uvedom si, že ľudia nemajú povinnosť vyznať sa v takmer dnes už neprehľadnom svete rozličných cirkví, denominácií, kresťanských zborov a hnutí. To by ste žiadali príliš veľa od nás. Preto nám dovoľte zjednodušene, ale dosť blízko skutočnosti pokladať aj váš kresťasnský zbor za jednu odnož protestantského sveta. Tak sa to berie aj v Rusku, nikto sa na tom neuráža, a myslím, že tak je to aj inde...
"...cos napsal o mne a o vás - a co sis vymyslel nebo ti to někdo vymyslel - se nezakládá na pravdě..." - Isteže, ak si pravdu definuješ ako to, čo je tvoj názor, vtedy máš opravdu. Ale ak je pravdou skutočnosť, a nie tvoje názory, a predsatvy, vtedy si myslím, že sa Toník, bez urážky, v mnohom podstatne mýlioš vtých tvrdeniach, ktoré si tu použil. Ja napriek tomu, že som presvedčný, že som opísal verne skutočnosť, neuchýlim sa k takým silným slovám ako ty, že by som tvrdil, že vo všetkom sa mýliš, alebo že ja mám vo všetkom pravdu. Ja len tvrdím, že tak to vidím ja v tom svetle, ako som to celé mnohé roky študoval a poznával, konfrontoval /hlavne , čo sa týka KC/, a pritom rešpektujem to, ako to vidíš ty, hoci s mnohým nesúhlasím. /Považujem totiž povedať io niekom ako si to ty použil o mne, že totiž všetko, čo som tvrdil "sa nezakladá na pravde" sa mi zdá trochu trúfalé, zaváňa falošným sebavedomím o tvojej vševedúcnosti...
No napriek tomu, Toník, že máš také názory, aké máš /v mnohom proti.../, nepovažujem ťa za nepriateľa, ale za brata v Kristovi, teda aj za kresaťna, a súčasť jednej Kristovej Cirkvi, aj keď s určitým neúplným chápaním a prostriedkami, ktoré Kristus dal svojej Cirkvi. Viem, že Kristus chápe prečo je to tak, a vie tiež, že aj s tým, čo celý ten veľký svet "protestantizmu" prijal a verí môže dosahovať pri dobrej vôli taktiež vysoký stupeň duchovného a kresťanského života a svätosti, ba môže predčiť mnohých katolíkov, ktorí hoci majú /podľa našej viery/ plnosť prostriedkov spásy aj pravdy Božieho zjavenia, ale ich nepraktizujú, či porušujú... A myslím, že aj z vašej strany by ste sa mohli tako nejak analogicky pozerať na nás ako tých, ktorí /podľa vás/ sa v niečom mýlia, ale zato majú mnohí dobrú vôľu, a milujú Boha a slúžia mu podľa svojho svedmia ako najlepšie vedia podľa ich presvedčenia. Nemyslím si, že snaha odsudzovať tých druhých len preto, že nie sú "ako my" a podsúvať im niečo, čo nie je pravda, je kresťanské a komusi to pomôže... Preto
nech ti spomienka na narodenie Krista, Spasiteľa po tieto dni prinesie mnoho svetla a jasu do tvojej viery a požehnania do života tvojho, tvojej rodiny i tvojho zboru
želá zo srdca Elo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 26. prosinec 2012 @ 16:04:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, Elo, vy lutheráni máte fakt divné názory. Nosíte zvláštní roucha, vytvořili jste si spoustu lidských tradic a nauk a nezlob se, fakt je těžké se v těch vašich věčných štěpeních, dohadech nad svátostmi, obětmi a nad vašimi dalšími specialitami vyznat. Těžko můžeš po mne takovou věc chtít. A pokud tady píšeš o křesťanech nesmysly a předsudky z vašich lutherských sektářských příruček, je to jen známka tvé nevzdělanosti a tvého úzce militantního a nesnášenlivého zaměření.
Pokud jde o nás, tak my jsem nezrušili ani mše, ani svátosti, ani jsme nezrušili kněžstvo ani nic jiného a není naše práce rušit Lutherány. Pokud vím, svátosti a kněžstvo u vás dosud trvá a my se nechystáme vás rušit, ani teď, ani v budoucnu. Naopak si myslím, že anglikáni si mohou dělat co chtějí a jsem rád, že máte svobodu k vašemu vyznání, nijak nemáme zájem do světa protestantizmu zasahovat. Není naše práce vás odsuzovat, to si myslím, že vy lutheráni zvládnete spolu s anglikány navzájem docela dobře, nás na to vůbec není potřeba.
Přes to vše, co jsi napsal, tě považuju jen za popleteného, prostě nemáš dostatek informací, o to více máš nutnou potřebu se vyjadřovat k tomu, o čem víš jen málo a vytvářet si ideologické pohledy na svět tak, abys měl naproti sobě správně vymezeného nepřítele a mohl se tvářit, že máš převahu. Budiž ti to přáno, neberu ti to, Elo, užívej si to.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Elo v Čtvrtek, 27. prosinec 2012 @ 07:56:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toník, myslím, že patrilo by sa, hlavne na Vianoce, nevyjadrovať sa urážlivo. 1.My nie sme luteráni. Dobre viedš, že ja som katolík, a keď sa takto vyjadruješ, je to urážka. Pretože toto rozlíšiť vie hocikto... 2. UKázal som ti, že svojím obsahom viery ste vy oveľa bližší luteránom aka my... Ak si myslíš niečo iné, potom si to treba doštudovať... 3. Ani katolíci, ani luteráni nie sú sektou, takže sa nesluší - obrazne povedané - zlodejovi kričať "Chyťte zlodeja!"... To skôr tvoje vyjadrovania a postoj k druhým svedčia o sektárskom štýle... 4. Vy ste síce nezrušili nič z ztoho, čo spomínaš, ale ste to jednoducho zdedili z reformácie, čo si treba čestne priznať, a nedištancovať sa od toho, ako by sa vás to vôbec netýkalo. To nie je čestné, a zaváňa to demagógiou... 5. Či nosíme rúcho alebo nie, to je naša vec. Ak tomu nerozumieš, alebo nemáš pre tžo zmysel, tak sa to nepatrí haniť... A taktiež ak sa nevyznáš v tých našich tradíciách a učeniach, tak to neohováraj a nenazývaj hanlivo... U nás to tak beží nejaké to tisícročie dlhšie a my a naši ľudia sa v tom vyznajú, vaši sa nemusia... 6.O tom, Toník, kto je popletený, sa môžeme iste dohadovať, ale to by bolo len tvrdenie proti tvrdeniu a je to zrejme vaše ponímanie dejín oproti nášmu. Preto si myslím, že vychovaný človek nevynáša také jednostranané útočné súdy ako to ty robíš. My sa zrejme v tom svojom vyznáme lepšie, a podsúvať nám niečo, čo u nás niet, alebo to pomenovať inak, sa nepatrí. Ja som sa len bránil proti tvojim obvineniam /sobota, a i./, a keby si vôbec nespomenul tieto kontroverzné veci a nezačal útočiť, pretože o tom nebola reč, vôbec by som ani nereagoval na takéto veci...
Toník, myslím, že je preto načase skončiť. Žiaľ, trochu si ma celkove sklamal pokiaľ ide o spôsob komunikácie. Si zrejme hodne impulzívny a náladový, a nie príliš férový, takže naozaj si nerobím ani veľké ilúzie o tvojej úrovni kresťanstva, kresťanskej lásky a teda aj tie tvoje narážky na "kresťanstvo" ti príliš nesvedčia. POdľa mňa lepšie je príliš sa nechvastať tým svojím "kresťanstvom" /dokonca až s očierňovnaím kresťanstva tých druhých - čo máš vo zvyku.../, ale naozaj byť správať sa ako kresťan. Žiaľ, v tom až príliš nevynikáš. Nech ti Pán ostatné dokreslí. Elo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 27. prosinec 2012 @ 08:42:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Elo, myslím si totéž co ty. Zkus se podívat na začátek naší diskuze a na tvou snahu neustále ze mne udělat protestanta přes mé několikeré upozornění, že s mnohými protestanty máme jen málo společného (například s Lutherány či Anglikány toho mají jistě společného více ŘK než my). Svými příspěvky jsem se jen snažil ukázat na tvůj hloupý, ideologický neinformovaný pohled, kterým ses mne snažil natlačit do pozice, ve které nejsem a ani nehodlám být, poté, co jsem ti dost jasně snažil popsat, kdo jsme.
Snad jednou přijde čas a pochopíš naši komunikaci a přestaneš se na mně dívat tím vaším štěpným pohledem ve stylu "vy protestanti jste si všichni podobní kdo se ve vás má vyznat kdežto my jsme jedna církev od počátku" a začneš se bavit normálně nad tématy a fakty.
Nezlob se, Elo, ale soudy nech laskavě na Bohu. To, že se od tebe nenechám natlačit do škatulky "protestant" či "reformátor" (což, jak musíš vědět, je u vás urážlivé označení) vůbec neznamená, že bych byl náladový a vznětlivý či se na tvůj ideologický pohled, který mi neustále vnucuješ, zlobil. Naopak jsem své příspěvky psal cíleně. To, že tys je nepochopil mne mrzí.
Snad je pochopíš po tomto mém příspěvku.
Nech ti Pánu ukáže, že svět je o poznání větší než ten váš římsko-protestantský velkolepý boj a ne každý má zájem se do něj zapojit.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Elo v Pátek, 28. prosinec 2012 @ 06:20:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toník, mne je už dávno jasné, že ty sa nepovažuješ za protestanta, rsp. si na to alergický, ak ťa medzi nich niekto zaradí /ako aj mnohí iní z podobných kresť. zborov.../. A ja si ťa iste nepletiem ani s luteránom, ani kalvínom, či anglikánom. Len, prepáč, zdá sa mi to trochu divné vynakladať z tvojej strany až takú energiu na potvrdzovanie tohto názoru, a to aj za cenu toho, že začneš útočiť, ironizovať a hrať sa na urazeného, a to len za to, že som si dovolil predstaviť iný názor na túto vec. Názor, ktorý je mezi ľuďmi naozaj oveľa rozšírenejší /a to aj medzi znalcami kresť. prúdov/, aj keď je iste zjednodušený, že totiž práve preto, že ste vznikli /hoci až neskôr/ v tom istom procese, ktorý začal reformáciou a jej odvrhnutím mnohých katolíckych tradičných článkov viery /kňazstvo, pápežstvo, iné sviatosti, omša, Mária, svätí, ikony, sochy nedeľa.../ a podčiarknutím halvne "Sola Scriptura", vás beztak - aj keď s určitým diferencovaním - považujú za cirkvi viac súvisiace s protestantským svetom, než s katolíckym, či pravoslávnym. A pokiaľ ide o obsash a náuku viery /teda nie spôsobi bohoslužby, či apoštolátu.../, naozaj si myslím, že ste bližší viac protestantom, než katolíckom, či pravoslávnym... Nechápem, prečo ťa to tak dráždi, a kvôli tomu si vyvolal zbytočné konflikty... A spomínaš si, že to začalo tým, že ja som sa nejako neuspokojil s tým, keď si charakterizoval vašu cirkev jednoducho ako "kresťania". To čo mňa však /pochopiteľne/ neuspokojilo, pretože to je analogické, ako keby mi Nemec na moju otázku ohľasdom národnosti odpovedal, že je "človek"... Tak to všetko začalo, a stačilo povedať "KS" hneď na začiatku, nekrúžiť okolo toho, a bolo by to vybavené. Ale v poriadku, každý sme na niečo citliví, budem sa to snažiť chápať, a nedotýkať sa tejto tvojej "rany"... A ak som sa dotkol, prepáč...
"Snad jednou přijde čas a pochopíš naši komunikaci a
přestaneš se na mně dívat tím vaším štěpným pohledem ve stylu "vy
protestanti jste si všichni podobní kdo se ve vás má vyznat kdežto my
jsme jedna církev od počátku" a začneš se bavit normálně nad tématy a
fakty." - Myslím, že keď sa stretnú ľudia z 2 rozličných kultúr /napr. Európan, Afričan u pralesa a pod./, sotva je možné čakať, že jeden že prijme kritéria hodnotenia a posudzovania toho druhého. Realita je taká, že len do určitej miery sa možno vžiť do situácie toho druhého, no do určitej miery zasa nie, a práve to je ten priestor pre snahu o pochopenie a veľkodušnosť voči tomu druhému, a že jednoduché odsúdenie nebolo by na mieste a spravodlivé. A pretože ja si myslím, že je to tak trochu analogické aj medzi našimi "dvoma kultúrami". Ja pre správny prístup k tebe potrebujem čosi sa dozvedieť o tvojich názoroch a postojoch, a ty o mojich. NO naše svety myslenia sú napriek mnohým styčným plochám aj tak dosť odlišné, a preto nepovažujem za reálne, že bude vždy možné tak ako ty tvrdíš len tak "se bavit normálně nad tématy a
fakty." Jednoducho preto, že tvoja "optika" pohľadu bude v mnohých prípadoch iná. Tak ako ty nemôžeš vygumovať u seba určité "premisy", ktoré ovplyvňujú tvoju logiku a posudzovanie skutočností/napr. názor na cirkev, jej definíciu, Písmo a jeho funkciu a pod./, tak to nemôžem zrejme vygumovať ani ja /definícia Cirkvi v spojitosti s apošt. postupnosťou, nielen Písmo, ale aj Tradícia a pod./. Preto ak sme ľudia na úrovni, tým viac kresťania, mali by sme si uvedomiť tieto fakty, aj tie rozdiely, a zatiaľ aj určitú nezmieriteľnosť týcbto skutočností, a postupovať ľudsky a kresťansky tak, žesa budeme snažiť aspoň do uritej miery pochopiť toho druhého nie iba z pozície svojej, ale aj trochju empaticky, teda snahou postaviť sa do "topánok druhého"... Tu teda vzniká priestor na vzájomné obohatenie, rozvíjanie svojej ľudskej a kresťanskej veľkodušnosti a snahy o pochopenie. To je teda možnosť... Ale číha tu pokušenie, že človek sa nebude chcieť empaticky vžiť, a prijať druhého aj s jeho históriou, ale bude ho iba jednostranne odsudzovať podľa len svojich kritéríí, a bez snahy o pochopenie. To je práve to pokušenie, ktoré určite diabol chce úmyslene vniesť medzi všetkých Kristových učeníkov, aby ich stále viac štiepal na kúsky, rozhádal, aby sa nikdy "navzájom nemali radi, ako nás mal on rád" a pod. Pochopil si?...
Ja na základe toho, čo pozorujem na GS, som toho názoru, že len niektorí ľudia na jednej a na druhej strane dozreli na túto úroveň a snažia sa chápať tých druhých, a nielen jednostranne zo svojho úzkeho /svojej denominácie, či cirkvi/ pohľadu odsudzovať druhých. Ostatní, a je ich dosť, žiaľ, sú ešte ďaleko od tohto spomenutého ideálu. Ja nemám na mysli takú podobu tej snahy o pochopenie druhej strany, že by bolo nutné súhlasiť s názormni druhého, lebo viem, že to nie je také jednoduché. Ja myslím, že Pán od nás čaká otvorenosť, snaahu pochopiť a veľkodušnosť do maximálne možnej miery, ba dokonca aj s tým že človek bude schopný oceniť a pochváliť to dobro, ktoré uvidí na driuhej strane, rpípadne priznať určité nedostatky, či ich následky na svojej strane. Ak človek u seba všetko len háji, a u iných všetko iba kriotizuje, to je ten negatívny extrém... Ak má maximálnu snahu chápať, vie priznať aj určité "kvality" protivníka, a nie je zlomyselný voči nemu, to sa cení... Myslím si, Toník, že my dvaja sa k tomuto blížime, a aj takými dialógmi sa vzájomne vychovávame k tomuto...
Vďaka za trpezlivosť. Ešte raz sa ospravedlňujem, ak som niekedy necitlivo zadrapil do tvojej "rany". Verím, že naše "cibrenie sa" a schopnosť opravdivej kresťanskej komunikácie bude pokračovať na viacerých "frontoch" a budeme sa postupne približovať k tej preto predstave komunikácie, akú má Kristus o svojich učeníkoch.
Nech v tom tebe i mne pomáha Pá, ˇ6elám pekné prežite posledných dní v roku 2012. Elo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. prosinec 2012 @ 09:14:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Elo, díky za příspěvek.
Toník, mne je už dávno jasné, že ty sa nepovažuješ za protestanta, rsp. si na to alergický, ak ťa medzi nich niekto zaradí ... Len, prepáč, zdá sa mi to trochu divné vynakladať z tvojej strany až takú energiu na potvrdzovanie tohto názoru, a to aj za cenu toho, že začneš útočiť, ironizovať a hrať sa na urazeného, a to len za to, že som si dovolil predstaviť iný názor na túto vec.
Víš, domýšlivost není zrovna dobrá vlastnost. Pokud ty si podle svých zkušeností domýšlíš nějaké nesmysly, ideologizuješ a stavíš druhého do pozice ve které není kvůli tomu, že ty máš nějakou utkvělou falešnou představu, které říkáš "svůj názor", je to jsitě tvoje věc a neberu ti to. Přeji ti, aby ses podle svých slov, která jsi o diskuzi napsal, také řídil.
Nepiš tolik o druhých (o kterých víš prd) a napiš něco o sobě.
Takže se neuraž, ale já nejsem nijak alergický na to, že nejsem protestant, ani to není moje bolavé místo: To je jen tvoje představa, abys měl o čem psát. Nejsem ani v KS, KS je normální česká denominace s ústředím (což bys asi měl vědět) a nevím, proč se snažíš mne takhle neustále někam natlačit, k čemu ti to je užitečné. nejsem ani potomek reformace, i když by sis to ve svých představách toužebně přál: Ale to je zase jen otázka informovanosti, aby sis něco zjistil o historii církve a křesťanství a nemyslel si, že křesťanský svět jsou jen římani a protestanti, váš ideologický boj.
Jen jsem ti svým příspěvkem na téma lutheráni/anglikáni chtěl prakticky ukázat jak informované je tvé "vždyť ty jsi přece jasný protestant, protože já to říkám". Pochopil jsi to, nebo stále ještě ne?
Pokud jde o rozdíly, Elo: Zkus vyjmenovat nějaké důležité rozdíly mezi vámi a Husitskou církví či Lutherány. Zkus vyjmenovat nějaké důležité rozdíly mezi zjevením pravoslavné ženě, které zde propaguješ a zjevením adventistů EGW. ŘKC je lutheránům podobná jak vejce vejci, liší se v detailech. Způsob zjevení které zde propaguješ a jeho šíření je podobné jak vejce vejci zjevení Elen Whitové a jeho propagace způsobu propagace adventistů, liší se jen v drobných detailech obsahu.
Přesto tě pro zjednodušení nebudu v diskuzi považovat za lutherána nebo adventistu, byť z mého pohledu jsou vaše způsoby vystupování docela stejné a vaše uvažování se v ničem důležitém se neliší. To, že je tvojí bolestí neustálé štěpení latinské větve (až do dnešního dne), hádky, boje, vraždy a necchceš se k nim z nějakého důvodu znát budu respektovat.
Jak se ti líbí takové psaní, Elo? Je ti příjemné, když tě zařadím mezi Adventisty nebo Lutherány? Není a vztekáš se, viď. Je to proto, že je to tvoje bolest, jsi na to alergický? Není, viď. Je to proto, že jsi římský katolík a nejsi adventista nebo Lutherán.
Já jsem ti psal, že se tu nechci bavit na úrovni římský katolík - protestant, nic víc. To se bav s Pastýřem, reformovaným, Lutheránem či kýmkoliv jiným, kdo na ti na to skočí.
Naše východiska jsou zcela jiná, než protestantská a reformátorská: Nemáme vůbec žádný zájem zasahovat do etablovaných denominací a náboženství, nechceme reformovat růženec a zrušit kněžství, neřešíme svátosti a hierarchii církve a spoustu vašich témat. Éto vaš byznis, váš boj, vaše dohady a nechci se do nich nechat zatáhnout (více než tak, že například napíšu s tématem vlastní zkušenost nebo že se budu zajímat o vaše názory). nebereme vám vaše představy a nauky o neviditelné církvi, o zasahování do politiky a světa, o čemkoliv, co jste si vytvořili.
Naše práce je nést evangelium ztraceným, zachraňovat ty, kteří žijí v pekle, otroctví hříchu. Nést zprávu o Ježíši Kristu, spasiteli světa, v moci tam, kde je potřeba a přijímat ty, které Bůh církvi přidá a starat se o ně a nést svědectví o tom, co Bůh dělá v našich životech.
Můžeš to respektovat a řídit se tím, co jsi napsal ve svém příspěvku a já budu rád. Nebo mne tlačit do optiky, kterou nezastávám a ani nechci zastávat a bavit se se mnou jako bych lidi rozlišoval na katolíky a protestanty a chtěl s vámi pokračovat v tom vašem boji.
To už je na tvém rozhodnutí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 30. prosinec 2012 @ 07:54:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Víš, domýšlivost není zrovna dobrá vlastnost..." - Zdá sa mi, že toho obviňovania stačí. Neviem naozaj z čoho ma obviňuješ, keď nikdy si mi jasne nevysvetlil... To, že som sa na základe tvojich vyjadrení ja dovtípil, že patríš k nejakej odnoži KS /t.j. Kresť. spoločenswtvá, či sbory/, no možno sa mýlim, to je len dôsledok tvojej nejasnosti vo vyjadrení, nakoľko to, že ťa mám nazývať "kresťanom" mi naozaj nič nehovorí, lebo aj ja som, aj luteráni, aj baptisti sú kresťania. Ja som sa napokon uspokoil aj s tým, že o tom nemusíš nič hovoriť, preto neviem, prečo voči mne tie sliny... A tá tvoja "lekcia" a luteránoch/anglikánoch nie je podľa mňa výstižná, ba je zavádzajúca a v podstate ironická. Radšej však sa vyhnime témy identifikovania tvojej cirkvi, lebo vidím, že to nikam nevedie, a len sa zamotávame... Mysli si, čo chceš, ja si o tom budem tiež myslieť svoje, a vlastne na tom naša spása aj tak nezávisí...
"Zkus vyjmenovat nějaké důležité rozdíly mezi vámi a Husitskou církví či Lutherány." - Neviem, načo ti to je, ale ak chceš, tak podotknem, že aj jedni aj druhí vznikli o.i. ako protest proti chybám v KC. POkiaľ ide o bohoslužby, v čomsi sú nám podobní, no pokiaľ ide o obsah viery, v tom sú tieto dve cirkvi dosť blízke, ako sú blízke aj ostatné protestantské cirkvi, aba aj tie, čo vznikli z nich /baptisti, metodisti atď./. No to podstatné, čo sa týka charakteru nášho Boha /jeden Boh v troch osobách, Kristus ako pravý Boh i človek a jediný Prosteredník medzi Bohom a ľuďmi/, to máme spoločné, a to je podľa mňa to najhlavnejšie
" Zkus vyjmenovat nějaké důležité
rozdíly mezi zjevením pravoslavné ženě, které zde propaguješ a zjevením
adventistů EGW.... Způsob zjevení které zde propaguješ a jeho šíření je podobné
jak vejce vejci zjevení Elen Whitové a jeho propagace způsobu propagace
adventistů, liší se jen v drobných detailech obsahu." - V tom naozaj nemáš pravdu, pretože zrejme nemáš preštudované hlavne Posolstvá TLIG /Vassula/, no zdá sa, že ani EGW. Skús si, prosínm ťa, najprv čosi viac prečítať o Posolstvách Vassuly na www.tlig.cz a prípadne aj o EGW na http://biblickestudie.cz/studie/egw.pdf, a presvedčíš sa sám, že nemáš pravdu. O EGW sú známe mnohé nesplnené proroctvá, je zánámy jej chorobný duševný stav, je známe celé ospravedlnenie adventizmu vrátane s nevydarenými proroctvami o konci sveta, a následnými teóriami, ktorými to práve ona odôvodňovala, a tak zčasti zachránila členskú základňu CASD... Okrem toho EGW je celkom v rozpore so starou tradíciou kresťanstvaa, a dokonca vo vierouke neverí ani v existenciu duše, ani v to, že po smrti už môžu duše prísť k Bohu. O posolstvácch TLIG /Treue Life In God/ je svedectvoi mnohých významných a vzdelaných vo viere ľudí v mnohých cirkvách, ktorí jednoznačne tvrdia, že tma sa nenachádza nijaký rozpro pokiaľ ide o Bibliu, či starú cirkevnú tradíciu, reč týchtoi posolstiev je naozaj rečou Krista Evanjelií, kým s EGW jeto celkom iné, kontroverzné, o čomn sa presvedčíš, ke´d si to viac naštuduješ... /Inak: tie spomenuté svedectvá o TLIG nájdeš aj medzi poslednými komentármi k tomuto článku.../
"ŘKC je lutheránům podobná jak vejce vejci, liší se v
detailech." - Ak to tak tvrdíš, zrejme potom nevieš, čo je podstatné,.. Možno naše kostoly sú navonok podobné, no o tom to určite nie je. A aj keď v tom vyššie spomenutom smysle / charakter Boha.../ sme s luteránmi /aj s mnohými inými denomináciami protestatnkými, či post-protestatnstkými.../ veľmi blízki, v mnohom sme predsa odlišní, a to som tui už ukázal /chápanie cirkví, kňazstva, pápežstva, viacerých sviatostí, mariánskej úcty a úcty k svätým a i./. V tom všetkom ste vy skôr blizki luteránom, či nie?
"Naše východiska jsou zcela jiná, než protestantská
a reformátorská:" - Ja by som sa naozaj rád pozitívne dozvedel konečen, aké sú vaše východiská /namiesto toho ovbviňovania mňa z domýšľavosti a nechápania.../.
"Nemáme vůbec žádný zájem zasahovat do etablovaných
denominací a náboženství, nechceme reformovat růženec a zrušit kněžství,
neřešíme svátosti a hierarchii církve a spoustu vašich témat...." - Naozaj nechápem takúto formuláciu od toho, koho sa to netýka, pretože to už z princípu odmietol... /ako predsa môžete reformovať niečo, čo ste vôbec neprijali. ako ruženec a i. ?/
" Naše práce je nést evangelium ztraceným,
zachraňovat ty, kteří žijí v pekle, otroctví hříchu. Nést zprávu o
Ježíši Kristu, spasiteli světa, v moci tam, kde je potřeba a přijímat
ty, které Bůh církvi přidá a starat se o ně a nést svědectví o tom, co
Bůh dělá v našich životech." - Prečo si myslíš, že je to len vaša práca. Naša KC to robí už 2000 rokov, a sotva kto má toľko misionárov, ktorí rozšírili Evanjelium, priniesli spásu mnohým, a založili mnoho dobročinných diel, ktoré v konečnom dôsledku sleujú tiež to sisté : spsásu ľudí na základe okúsenia prejavov Božej lásky cez jeho Cirkev...
Nie jeto síce pekná "pochúťka" na prelome rokov, ale aj tak ti želám nenechať sa vykoľajiť, a namiesto prostého obviňovania radšej pozitívne vysvetliť vecí, ktoré si myslsíš, že mi vysvetliť z tvojej strany treba. Tak to bude vecné, aj kresťanské. ale Preži pekne tie posledné a prvé minúty, oddychni si, a pokojne.
Želá Elo.
|
]
|
|