Záměrně formulovaná tupá a primitivní otázka od tebe byla, zda očistec odpouští hříchy. Takový nesmysl dokáže zplodit jen zlé srdce, protože ty moc dobře víš, jak je to s odpouštěním hříchů a kdo jedině odpouští hříchy..
Asi jsem nečekal, že podle svého srdce budeš soudit druhé a místo toho, abys odpověděl na otázku budeš chytat za slovíčka.
Když už jsi tedy takto začal, tak když výše píšeš: "Odpustky smývají jak lehké hříchy, tak i následky hříchů.", tak je to opravdu tak, že odpustek smyje lehký hřích a následek hříchu? Nebo to, cos napsal, je nesmysl, který dokáže zplodit jen zlé srdce a hřích a následek hříchu dokáže smýt jen Bůh a ty jsi slovy "odpustky smývají jen lehké hříchy" jen použil určitou vyjadřovací zkratku?
Chápu snad tvůj výklad ohledně modlářství. Ti vojáci si vzali modly kvůli tomu, aby vyhráli bitvu a díky těm modlám zemřeli. Ale ty nejsi schopen říci, zda to byl hřích těžký, nebo lehký, pochopil jsem tě dobře?
Jsi na tom tedy se znalostmi římskokatolické víry buď značně hůře než on, nebo se záměrně děláš hloupým a provokuješ - a pak je pro tebe škoda mého času.
Stando, podle své situace, znalostí a svého srdce nesuď druhé.
Kdyby tě to zajímalo, tak jsem neprovokoval a vím, že dříve se do očistce nemohl dostat člověk s těžkým hříchem. Proto jsem se tě ptal na dané téma a kdybys nevypěnil, třeba bychom se dostali k tomu, co jsem ti chtěl ukázat.
Měl bys vůbec zájem v daném tématu něco ukázat, nebo je tvým cílem jen obhajovat tu ohavnou nauku a útočit na lidi, kteří jí nevěří, nebo z ní vyšli? |