|
Právě je 555 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116825897 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:43:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ahoj Karle,
He 11:1 Víra jest podstata/pevné ujištění/předpoklad (uskutečnění) věcí, v něž doufáme, důkaz (tzn. ověřovací důkaz) nebo: potvrzení neviditelných
skutečností.nebo: pevné ujištění / předpoklad
(uskutečnění) Toto praví rozšířený studijní překlad KMS.
Tak se na to podívejme. Předmětem Boží víry jsou neviditelné Boží věci, poněvadž se týkají neviditelného Boha. Bůh nám o těchto věcech říká a chce, abychom Mu věřili. Přestože věříme něčemu, co nyní nevidíme, máme naději/doufáme, že to jednou uvidíme, takže to, že věříme, je důkaz toho, že ty věci, i když je nevidíme, existují neboli naše/Boží víra je potvrzením faktu, že existují neviditelné skutečnosti, které dříve či později budou existovat i viditelně.
Nikdy jsem Pána Ježíše fyzicky neviděl, ale věřím, že existuje, poněvadž jsem Ho slyšel a viděl jsem Ho jednat. Nemohu dokázat, že existuje, nemohu Ho nikomu fyzicky ukázat. Ale přijde den, kdy Ho uvidí všichni! I ti, kdo v něho dnes nevěří. Takže moje víra se vztahuje k Někomu/něčemu neviditelnému, a proto je důkazem, že Ten Někdo existuje a že se to jednoho dne ukáže jako skutečnost.
Tož tak.
willy
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:07:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy
Díky za odpověď. Já bych to též tak chápal, jenomže ten verš mi přijde příliš obecný. Tys uvedl příklad ze své víry, ale stejně tak dobře mohu zvolit jiný objekt, např UFO. No možná dělám chybu v tom, že si verš příliš zobecňují, ale on si o to přímo říká. Dále mi nejde do hlavy, že by víra měla být důkazem (i když třeba jen pro dotyčného). Když věřím, tak přece to věření samo o sobě není důkaz o tom, že objekt víry skutečně existuje, viz třeba víra v UFO ještě neznamená, že UFO existuje, nebo třeba víra v nanebevzetí Marie ještě neznamená, že Marie je někde v nebi. Ledaže by měli pravdu ti z jakéhosi východního duchovního směru, kteří tvrdí, že svět kolem nás je je iluze a existuje jen v mozku. Potom by víra v něco, to něco vytvářela stejně jako je vytvořen svět v mozku dotyčného. Ale takhle to asi nevidíme, že?
Karel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:31:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když to zobecníš, Karle,
můžeš se dostat do problému právě tím, že svou víru věnuješ věcem, které neexistují.
Proto právě řekl Pán Ježíš: mějte víru Boží! Boží víra se totiž vztahuje výhradně k věcem, které skutečně existují, a proto Boží víra může být a je důkazem/potvrzením věcí neviditelných a nadějných. Předmětem Boží víry je prostě sám Bůh a Jeho věci, které jsou věčné a spolehlivé a umožňuje nám dokonce rozumět věcem, kterým se ani jinak rozumět nedá, poněvadž je naše hlava nebere. A navíc - Boží víra působí tak, že nejenže věříme; my některé věci prostě víme! Nevíme jak, ale víme!
Když se tě zeptám - jak víš, že se jmenuješ Karel? Co odpovíš? Zřejmě nějak takto: no, od mala, co si pamatuju, mi tak říkali rodiče i všichni ostatní (- to je víra ze slyšení). Když jsem pak začal umět číst, mohl jsem si přečíst své jméno ve svém rodném listě a později v občance a tak prostě věřím/vím, že se jmenuji Karel. S Božím Slovem/Bohem je to podobné. Víra je ze slyšení zvěsti a zvěst skrze Slovo Kristovo/Boží (Ř 10:17). Něco slyšíme, něco si přečteme a ani nevíme jak, najednou se stane, že věříme/víme, že Bůh je.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. červen 2010 @ 18:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .......najednou se stane, že věříme/víme, že Bůh je.........
No dobře Willy, ale víra/vědění vychází z toho, že se něco stane, víra tady přece není důkazem existence předmětu víry, je následkem toho, že se něco stalo a to něco je pro mne, tebe... důkaz/důvod, že objekt víry je reálný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 08. červen 2010 @ 22:24:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží víra v Boha a Boží "věci" není víra, že se něco stane, nýbrž víra, že Někdo/něco je, i když to není vidět. Je to, jak správně doplnil Cizinec víra Slovu. Bůh něco říká, já tomu věřím a fakt, že tomu věřím, je podstata a důkaz existence té které "věci". To, že Bůh jaksi navíc dělá takové věci, aby mou víru potvrdil, aby mne ujistil, že věří správně, to je. řekl bych, takový bonus. Věřil bych v Jehi existenci, i kdyby nic nedělal. Ale díky Bohu, že nejen mluví, ale i koná. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 09. červen 2010 @ 19:16:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím, že část verše Žid 11.1 ("víra jest důkaz/potvrzení/důvod neviditelných skutečnosti") mi asi zůstane tajemstvím. Mám však neodbytný pocit, že v tom nejsem sám :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 21:07:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je možné a velmi pravděpodobné, Karle. Svým způsobem je to tak dobře, takže se tím nemusíš trápit.:-)
w.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 09. červen 2010 @ 21:38:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo, ale ten pisatel Židům tomu nejspíš rozuměl, pokud nejde o chybu v přepisu/překladu, vysvětlení určitě existuje. Necháme to uzrát, možná z toho něco vyraší :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 21:45:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen.:-) |
]
|
|
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 09:19:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj
Tentokrát vzácně s Willym souhlasím.
Jen bych to doplnil. Víra není jen o věcech vědět, ale také věci poznat vlastní zkušeností. Skutečnost, kterou rozum nebere, skutečně prožít. Jen tak se přesvědčíš, že tato skutečnost existuje, že je pravdou.
Až tedy lze mluvit o skutečné víře, když je osvědčena zkušeností, vlastním zážitkem. Alespoň u mě to tak bylo.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. červen 2010 @ 11:07:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Jo, tak za mne odpověl Willy.
Já chápu víru hodně podobně, jako snss, který tu nedávno psal o víře ve fyzikální zákony. Existuje třeba přitažlivost. Nevidíš jí, nemůžeš si na ní šáhnout, vědci léta a léta zkoumají jak vlastně funguje a co jí způsobuje a ne a ne na to přijít. Nanejvýš dokážou popsat její vnější chování. Většina lidí "na přitažlivost" věří a chovají se podle té svojí víry, která byla od mala cvičená, přesto, že přitažlivost nikdy v životě neviděli. To je tedy běžná víra, který je stejná.
V různých náboženstvích je hlavním parametrem to, jestli člověk věří a to jak moc věří. Když jsem byl třeba v ŘKC, tak hlavní otázka, kterou lidé řeší a kterou dělí společnost na dva tábory, je: Jsi věřící? Ano: jsi v pořádku. Ne: Jsi mimo. O to, komu a co člověk věří, nijak moc nejde, dokud se s tím nesdílí. Hlavní je, že "je věřící", sedí ve správném kostele a dělá správné skutky.
Pak je tu víra Boží. Ta je podobná, ale jejím jádrem není víra sama a její síla, ale
slovo, nebo také jinak Slovo s velkým S. U Boží víry je hlavním parametrem to, komu a co člověk věří. To jak moc tomu věří je parametr nepodstatný. Stačí malinká víra Slovu na to, aby se děly velké věci.
No a tahle víra, víra Slovu je podstatou věcí, které ještě nejsou vidět.
Takovou Boží víru měl Bůh. řekl Slovo a tím slovem byly učineny světy a všechno, co je kolem nás a co teď vidíme, i to, co nevidíme. A když se vědci začnou hrabat dole v tom, z čeho je to všechno kolem nás uděláno, tak se trochu diví (a nejvíc se diví materialisti), protože čím jdou níž a hloub, tím méně reality a něčeho pevného, čeho by se mohli chytnout a vyzkoumat, nacházejí.
Ten zbytek 11 kapitoly popisuje pak účinky téhle víry. Třeba když se narodil Izák, stalo se to takovou vírou. On se nenarodil "přirozeně", podle zákonů našeho světa, narodil se ženě, které se děti běžně nerodí.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. červen 2010 @ 19:32:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Cizinče, díky za odpověď. K příkladu přitažlivosti: není to tak úplně pravda, že ji "nevidím". Máme smysly a díky ním víme, že přitažlivost existuje. Nemusím věřit, že přitažlivost existuje, vím to. Nevznáším se nad zemi. Ohledně definice toho o co vlastně v případě přitažlivosti jde, mi ovšem nezbývá než věřit fundovanějším.
.....Stačí malinká víra Slovu na to, aby se děly velké
věci. No a tahle víra, víra Slovu je podstatou věcí, které
ještě nejsou vidět. .........
Jo to bych bral, pokud je to ovšem podáno tak, že víra je podstatou těch věci, které teprve díky víře vzniknou, které zatím neexistuji. Vzhledem k příkladum navazujícího textu (výjimkou je třetí verš), by toto mohlo být částečným vysvětlením první poloviny prvního verše. Ale co s druhou polovinou: "víra jest důkaz/potvrzení/důvod neviditelných skutečnosti". Jak to vidíš ty?
Karel
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 08:45:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Rozumím tomu v kontextu těch veršů, které následují, kde Pavel vysvětluje, jak funguje svět.
Základním způsobem, jak může člověk přijmout věci od Boha je to, že Bohu věří. Jinde jsem vysvětloval, že "víra" není složitá, definoval bych víru jako "přijetí něčího slova jako pravdivého a spolehnutí se na něj".
V poslední době jsem trochu studoval dějiny a ekonomiku. Tam je docela zajímavá věc: Když se podíváš na cokoliv, co mezi lidmi vzniklo, stojí ty věci na víře.
Když chce třeba člověk postavit dům, tak je to proto, že z nějakého důvodu "věří že postavit dům je možné". Napřed si rozmyslí svoji situaci, najde prostředky na stavbu toho domu (vezme úspory, půjčí si z budoucnosti a pod.), najde pozemek a najde někoho, kdo dům umí postavit a uzavře s ním smlouvu o stavbě. V tu chvíli už je v podstatě jasné, že ten dům bude existovat a pravděpodobnost, že nebude, je velmi nízká. Jen ta víra v zaběhnuté věci, schopnost jednoho financovat a druhého postavit a vzájemná smlouva je potvrzením toho, že ten dům se objeví a bude existovat. Když ten dům za pár měsíců stojí, je to celé výsledkem víry, která stála na začátku. Jednotlivé kroky, "skutky" (financování, pozemek, smlouva, stavba...) už jsou pak "jen" důsledkem víry v zaběhnutý stav věcí a realizací té víry.
Když se podíváš trochu podrobněji do základů některých obrovských i malých firem (třeba GE) nebo obrovských staveb či organizací nebo dokonce říší, byla na jejich začátku opět víra. Ta "víra" pak způsobila "skutky", které vedly k realizaci dané věci - postavení stavby, založení firmy, shromáždění lidí. Ta víra je důvodem existence věcí, které ještě nejsou vidět.
Stejně funguje víra Bohu.
Přímo proti Božím principům jsou pak třeba některá přírodní náboženství, například komunismus. Jeho představou bylo to, že "jádrem" věcí je materiál a jádrem duchovních věcí je práce. "Víra" a "Vize" lidí pro ně byla nepodstatná, podružná. Po mnoha desítkách let těžké až otrocké práce bez víry a jasné víze se ten systém na různých místech propracoval až k hladomorům, bídě a mnohaleté zaostalosti a nakonec totálnímu úpadku a rozpadu.
Přímo proti Božím principům víry byl také postaven tridentský koncil, který byl svolán natruc křesťanům tak, aby se vůči nim co nejvíce a nejradikálněji vymezil. Dobře to ukazuje třeba Kánon 14: Jestliže
kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn,
protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že
nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který
věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou
důvěrou; ať je proklet.
Boží víra je tedy potvrzením věcí, které nejsou vidět. I tady na fóru máš několik lidí, kterým se na základě víry změnil život, prožili, co to znamená "starý život" a jaká je změna v tom, když bible mluví o "novém stvoření" či "vnitřním člověku, který se každý den obnovuje". I na základě téhle změny je důvěra ve slovo, které nám dal Bůh. Důvěra, že Bůh to slovo nedal jen tak do větru a že si za ním stojí. Třeba:
Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života.
Rozdíl proti běžně zaběhnutým lidským vztahům a slovům a proti Božímu slovu je ten, je Boží slovo je o poznání jistější, neklame, tak jako je tomu někdy u lidí.
Toník
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:08:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku
Díky za odpověď. Tu první část už chápu stejně jako jsi to popsal v příkladu stavby domu. K druhé části verše "víra jest důkaz neviditelných skutečnosti" mi podal vysvětlení Mikael. Lze prý překládat takto: "Víra jest dokazování neviditelných skutečnosti". Takhle mi je tento verš pochopitelnější. Ten kánon 14 z Tridentského koncilu stále platí? Zda se mi, že to jde proti základnímu poselství křesťanství, aspoň jak jej chápu já. Pokud je platný a lide jej uznávají, řekl bych, že jde o jiné náboženství než je křesťanství.
Karel
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:31:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochopitelně, že platí. Kdy už si konečně uvědomíte, že jste to vy, kdo jste tím jiným náboženstvím než křesťanstvím.
Každý, kdo si usmyslí, že se mu odpustil hřích, který právě spáchal...a to pouze tím, že si usmyslel, že se mu odpustil, není křesťan, ale pošetilec, namyšlenec a pokrytec. Hřích je pak naprosto nadbytečné slovo. Stačí hřešit jako o život a fanaticky věřit, že jsou mi mé hříchy odpuštěny. Tohle chcete dát na roveň křesťanství???? Jděte se vycpat. Křesťanům je odpuštěn hřích proto, že ho litují a prosí Boha, aby jim ho odpustil. Ježíš nezemřel za naše hříchy proto, aby nám hříchy odpustil a prominul, ale aby nás ze hříchu vykoupil. K jeho smírčí oběti se musíme aktivně přihlásit.
A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích, ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:00:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, nemusíš se hned čertit :-) Možná jsem naivní člověk, ale já měl za to, že když uvěříš Bohu, že ti odpustil tvé hříchy, uvěříš v hloubi srdce, tak tato víra s tebou něco udělá. Řekl bych, že si v prvé řadě zamiluješ tohoto Boha a pokud někoho miluješ, nechceš jej zklamat, zarmoutit. Proč bych potom páchal sebevraždu, hřešil, vždyť by to zarmoutilo milovanou bytost. Pokud někdo hřeší jako o život a zároveň věří, že se mu jeho hříchy automatický mažou, tak je něco s jeho vírou špatně.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:06:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, jestli se mohu zeptat. Díky čemu jsi spasen?
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:22:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, že jsme se shodli, že na takové víře je něco špatně. Tak ještě ji přestat zmatečně hlásat.
Jsem spasen skrze Ježíše. Ale ta spása není spásou statickou, je jako záchranným kruhem, kterého se nesmím pustit. Naše spása jako stav oslaveného člověka započíná už zde na zemi a vrcholí a dochází plnosti u Boha v nebi. Někdy mi připadá, že vy spásu nechápete dialogicky jako kladnou odpověď člověka na Ježíšovo klepání u jeho prahu a jako životní proces, ale jako jednou provždy rozhodlou věc o nás bez nás, na kterou už není třeba myslet a dbát, jen z ní teď těžit a užívat si ji. Tak aspoň vaše slova znějí.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 21:05:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď. Zdá se mi, že máš alergii na "jednou přijmu Bohem nabízenou spásu, už nikdy o ni nepřijdu". Nevím kde jsi ji získal, řekl bych, že je oprávněná. Já bych to viděl takto: Přijímám Bohem nabízenou spásu, jsem spasen, odmítám, nejsem spasen. To, že jsem ji jednou od boha přijal, ještě neznamená, že ji nemohu někdy v budoucnosti z různých důvodu odmítnout. P.S. Mi přijde zmatečný ten kánon č. 14.
|
]
Jak správně spáchat sebevraždu a jít do nebe - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 22:51:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a
jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích,
ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete
rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
No, byl by tu lepší postup a jistější, a taky správný podle nauky té Jediné pravé "Církve". Vezmeš si nějaký jed, který tě spolehlivě zabije, ale až za chvíli, nějaký pomalý jed. Pak si zavoláš kněze, budeš toho upřímně litovat a vyzpovídáš se, on ti dá rozhřešení, budeš v milosti posvěcující, přijmeš eucharisti a plnomocné odpustky a můžeš jít rovnou do nebe, ani očistec nebude potřeba, ne?
Proč to vlastně neuděláš, jestli věříš učení ŘKC a chceš se dostat do nebe?
Křesťané nemusí páchat sebevraždu aby se dostali do nebe. Mohou být v nebi před trůnem milosti každý den, ráno i večer a když budou chtít, tak i v poledne a o půlnoci. Nemají žádnou zábranu, která by jim bránila přijít do nebe - a tou zábranou rozhodně není pár uhlovodíků prolitých trochou hádvěo.
|
]
|
|
|
|