Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: andulka v Středa, 03. srpen 2011 @ 11:14:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Plné odpuštění máme v pokání, ve víře v Ježíše Krista, že On na sebe naše hříchy vzal a očistil nás od nich. Tato cesta je přímá, pravdivá. Pokud ústy vyznáme Ježíše Krista za našeho Spasitele jsme spaseni. Podobné bludné učení od antikrista, které je popisováno v článku je lživé, rouhavé vůči ukřižovanému Ježíši, který za naše hříchy trpěl, byl mučen, nikdo nemá právo udělovat odpustky, pokud někdo čerpá z Písma svatého, odpuštění máme v Ježíši Kristu, to je "podmínkou" ke spáse, ne že se pomodlím-odrecituji to a to, zajdu ten den do kostela a je mi odpuštěno - v něčem... ?? Svatému Františkovi se nezjevil ten Ježíš, který byl ukřižován za všechny lidi, za jejich spásu, aby vírou v Něho a uvědomění si naší hříšnosti byli spaseni, On vše již dokonal, svatý František nemusel prosit o nějaké odpustky, odpuštění, usmíření s Bohem máme v Ježíši...Jenže někdo bude donekonečna věřit složité a klikaté cestě jak se dostat k Ježíši, ke spáse, bude žít podle bludného učení, než aby otevřeli Bibli a věřili jak děti, aby mohli vejít do Božího království... Ježíš Kristus tu byl za naše hříchy, zemřel taky kvůli tomu mučednickou smrtí tak Ho neurážejme tím, že věříme těmto ďáblovým zjevením. Věřme jak děti a přicházejme k Ježíši a v Něm hledejme všechno, jedině tak jsme v bezpečí a jdeme po té správné cestě. Pokud si někdo zvolí jinou cestu spásy, na konci té cesty bude stát a vítat ten, který také od pravého evangelia lidi svedl a svádí... A dobrá zpráva od Ježíše Krista je, že neodpouští plně jen 2.srpna, ale KDYKOLIV A KDEKOLIV, pokud v Něj uvěříme, běžte za tím co odpouští plně a naše hříchy již nepřipomíná a hlavně si nevahrazuje určitý den v roce ke spáse!!! |
Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 03. srpen 2011 @ 11:28:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bojujete s větrnými mlýny, andulko. Snad si někde přečtěte, co to ty odpustky vlastně jsou.
|
]
Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: andulka v Středa, 03. srpen 2011 @ 12:08:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | http://www.farnostlouka.cz/view.php?cisloclanku=2005052701 - přečetla jsem si např. tu na tomto odkazu pro připomnění a přesto znovu nesouhlasím s tímto učením, neshoduje se s učením Ježíše Krista, s Jeho obětí... Je to lživé a odvádí to od pravého evangelia, je mi to líto. Jsou to lidské zákony a dogmata, které oporu v Písmu nemají! Nechci jít touto cestou, má cesta je Ježíš, Jeho mocné jméno a tohleto je "MIMO" !!! Víte, ďábel dělá všechno proto, aby lidé nešli právě přes Ježíše a nehledali pravdu jenom v Něj a daří se mu to, je to strašně smutné a tragické. O to víc, že lidi více slyší na mnohaleté praktikování těchto podobných dogmat než na ukřižovaného Ježíše a Jeho evangelium...:-(
|
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 00:02:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Andulka,když ti katoličtí hajzlíci měli málo,vymysleli další tunel,odkoupit se z pekla do "očistce" a pak do nebe, za peníze! To je "katolícke evangelium". |
]
]
S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 14:31:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ŘKC neříká, že se můžeš z pekla nějak vykoupit do očistce. Zkusím ti to zjednodušeně objasnit:
V ŘKC existuje teorie dvou soudů. Když člověk umře, jde na ten první, kterému se říká soukromý. Tam se definitivně rozhodne o otázce spásy, tj. spasen či do pekla. Snad všichni spasení (jedinou mě známou vyjímkou v ŘKC teologii je Marie, ale už jsem četl i názor, že se totéž týká Jana Křtitele a možná, že se to říká i o pár svatých) jsou však stále jakoby pošpiněni hříchy (ale už odpuštěnými!) a tak jdou do očistce, kde si odpykávají tzv. časné tresty (odlišné od věčných trestů, které se týkají nespasených). Ale jsou už spaseni, někdy ŘKC říká, že jsou v milosti Boží. Pak přijde druhý soud, kde se vlastně potvrdí rozsudek soudu prvního s tím, že pak už bude očistec prázdný.
Není třeba se tím nějak zvlášť znepokojovat, protože je to jen jeden z dalších bludů odpadlého patriarchátu. |
]
Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 16:32:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Slávku. Docela mě překvapuje, jaké máš mezery.
..."jsou však stále jakoby pošpiněni hříchy (ale už odpuštěnými!) a tak jdou do očistce, kde si odpykávají tzv. časné tresty"...
Vypustit takovou pitomost! Jak bys mohl být pošpiněn odpuštěným hříchem? Časné tresty smazávají to, co jsi nestačil srovnat za života.
(Mt 5,23-26) A proto, když bys obětoval na oltáři svůj dar a tam si
vzpomněl, že tvůj bratr má něco proti tobě,
nech svůj dar tam před oltářem a jdi a nejprve se smiř se
svým bratrem a potom přijď a obětuj svůj dar.
Dohodni se se svým odpůrcem rychle, dokud jsi s ním na cestě,
aby tě tvůj odpůrce nevydal soudci a soudce zřízenci a byl bys
vsazen do vězení.
Amen, říkám ti: Rozhodně odtamtud nevyjdeš, dokud nevrátíš
poslední haléř." Očistec je oním "vězením," které však není nutné, pokud své záležitosti srovnáš už za života. Pokud někdo zemře v hříších, ale nemá hřích ke smrti, bude spasen, ale až se z těchto hříchů očistí. Pokud vím, tak i pravoslavní nutnost takovéto očišťování nijak nepopírají. Do nebe nic nečistého přece vejít nemůže.
Dva soudy vyplývají pouze z pohledu žijícího člověka, člověka v běhu času. A zkus si z Písma ověřit, že o obou "soudech" Písmo mluví docela zřetelně.
Ovšem z pohledu člověka, který překročil práh smrti a je na věčnosti, tak se tento "osobní" soud jaksi kryje se soudem na konci věků. Protože z pohledu věčnosti už čas nemá rozměr - je jen věčné bytí. Z pohledu věčnosti je tedy jenom jeden soud, druhý by byl přece zbytečný.
My žijící, toto rozumem neobsáhneme, z našeho pohledu tedy existuje jakési "mezidobí," čas mezi smrtí těla a vzkříšením na konci věků. I ti je biblicky doložitelné.
A co kdybys nám přiblížil, jak si tohle všechno vysvětluje odpadlý patriarchát pravoslavný?
|
]
Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 17:24:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, ty mi snad chceš tvrdit, že v očistci jsou ti odpouštěny nějaké hříchy? To snad ne. Laskavě se podívej na to, jak tu očistec popisujete. Je ti odpuštěno, nepůjdeš do vězení, ale naprav škodu. To je to, co nám tu pořád dokola opakujete. |
]
Tak trochu katechismu: (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 17:34:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abychom pochopili tuto nauku a tuto církevní praxi, je třeba si uvědomit, že hřích má dvojí následek. Těžký hřích nás zbavuje společenství s Bohem, a tím nás činí neschopnými dosáhnout věčného života; být zbaven věčného života se nazývá „věčný trest“ za hřích. Na druhé straně každý hřích, i všední, vyvolává zhoubné lpění na tvorech, které musí být očištěno, buď zde na zemi, nebo po smrti, ve stavu, jenž se nazývá očistec. Toto očišťování zbavuje toho, co se nazývá „časný trest“ za hřích. Tyto dva tresty nelze pojímat jako nějaký druh pomsty, kterou Bůh postihuje hříšníka zvenčí, nýbrž jako důsledky vyplývající ze samé podstaty hříchu. Obrácení, jež pochází z vroucí lásky, může dosáhnout naprostého očištění hříšníka, takže už nezůstává žádný trest. (1472)
Prostřednictvím odpustků mohou věřící získávat pro sebe, ale i pro duše v očistci prominutí časných trestů, následků hříchů. (1498)
Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco úplně jiného než trest zavržených. Církev formulovala nauku víry o očistci zvláště na florentském a tridentském sněmu. Církevní tradice mluví, s odvoláním na některé texty Písma, o očistném ohni: „Co se týká některých lehkých hříchů, je třeba věřit, že před posledním soudem je očistný oheň; vždyť ten, který je pravda, říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt 12,32). Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“ (1031) |
]
Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. srpen 2011 @ 08:09:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Oko, ty mi snad chceš tvrdit, že v očistci jsou ti odpouštěny nějaké hříchy? To snad ne."...
Kráčí si takhle docela dobrý křesťan po ulici a do nic netušícího uhodí blesk z čistého nebe. Nebo ho trefí meteorit.
Jak si s takovým křesťanem poradí odpadlý patriarchát východní?
Ve hříchu ke smrti nežil, do pekla nepůjde. Do nebe nemůže taky, má všední hříchy. Co teď s nimi?
Pán Ježíš přece mluví o dvojím odpuštění hříchů - v tomto věku a v budoucím věku (Mt 12,32)
Je správné, že upozorňujete na následky hříchu v souvislosti s posmrtným očišťováním - protože o ty následky jde především.
|
]
Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 05. srpen 2011 @ 22:59:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podívej, Stando, Církev Kristova svého času světu oznámila své základní vyznání. Říká se mu Nicejsko-cačihradské vyznání. Schizmatici a později i heretici ve Vatikánu se dobrovolně rozhodli pozměnit jej a oddělit se tak od té Církve. Ve svém minulém komentáři jsi se ptal na nějaký odpadlý východní patriarchát - který jsi myslel? Mně známé patriarcháty se drží výše uvedeného vyznání víry a rovněž tak tradice Církve Krista, aniž by ji účelově měnily či doplňovaly nějakými nesmysly. Je paradoxní, že mnozí z vás schizmatiků mají drzost tvrdit, že se toho vyznání také drží.
Jurisdikce biskupů nad člověkem obecně končí jeho úmrtím, protože v tom okamžiku je otázka "co s ním" jen a pouze v rukou Božích. Biskupové mohou rozpoznat svatost takového člověka a oznámit ji věřícím atp.
Poprosil bych jednoznačnou odpověď na otázku: jsou člověku v očistci odpouštěny nějaké hříchy? Byl jsem tu opakovaně poučen, že tomu tak není a že očistec slouží pouze k očištění od dosud nesmazaných důsledků hříchů.
Ačkoli bych jako univerzalista měl plesat nad tvým pochopením Mt 12,32. Upozorňuji tě však, že vlastní spekulaci vydáváš za slova Pána. Tam se totiž nepíše nic o tom, že někomu bude něco odpuštěno ve věku (světě), který přijde. Přečti si to pozorně. Pokud řeknu, že 100 Kč ti nedám ani dnes a ani zítra, jaksi to neznamená, že ti dám 50 Kč dnes nebo zítra. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. srpen 2011 @ 07:55:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Je paradoxní, že mnozí z vás schizmatiků mají drzost tvrdit, že se toho vyznání také drží."...
Nevím, zda je ti známo, ale když se slouží společná mše s pravoslavnými (ano, i to se stává při zvláštních příležiitostech) - a ohledem na pravoslavné se vyznává naše víra formou Nicejsko - cařihradského vyznání.
Není to tedy žádný výmysl, ani "drzost" od ŘKC, ale jak je zjevné, Nicejsko - cařihradské vyznání nikdo nikdy v ŘKC nezrušil a stále platí!
Je to starobylé vyznání prvotní církve, které je naprosto v pořádku a v souladu s učením ŘKC.
Naše nynější forma vyznání víry je stejná, nic v ní není se starobylým vyznáním v rozporu, jen je o trochu podrobnější. Odráží posun nynějšího člověka v poznání Boha.
Každý křesťan by si měl uvědomovat skutečnost, že poznání Boha je nedokonalé, ale že Duch svatý v církvi neustále působí. Že Bůh zjevuje skutečný smysl evangelia ("po kousíčkách" - jen kolik uneseme) každému, kdo s čistým srdcem vezme do ruky Písmo. Že z tohoto pohledu plný smysl evangelia bude pochopen až s posledním žijícím člověkem na zemi.
Budu ti vděčný, když konkrétně uvedeš, v čem má být mé nynější vyznání víry údajně "schizmatické" .
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 06. srpen 2011 @ 16:48:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K většině jsem se už vyjádřil už níže. Řekl bych, že se společnými bohoslužbami je/brzy bude útrum. Jistě začalo to protiprávní a zpupnou úpravou vyznání a my dnes vidíme, jak to skončilo. Mně se na vás latinících hrozně líbí, jak je vše u vás jen upřesnění. Jeden papež explicitně odporuje druhému, jeden neprávoplatný rádobyekumenický koncil druhému či dokonce koncilu ekumenickému a vše je jen upřesnění.
Já nijak nezpochybňuji, že naše poznání je částečné. Jenže pokud už si tak nějak myslíme, že Pán chtěl nějakou tu církev, pak asi věděl proč, ne? Pokud by latiníci svolali koncil, který by vyznání víry doplnil, pak by to bylo v pořádku. Vaše vyznání je samozřejmě schizmatické - vždyť bylo jedním z důvodů schizmatu. A ještě ke všemu je heretické, o čemž rozhodl, jak jistě víš, ekumenický sněm z roku 867 - žádné dodatky k vyznání víry! A jak dopadl Mikuláš, který koncil uznal jako právoplatný, jistě víš také. Takže to vaše filioque je projevem schizmatiků a heretiků. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. srpen 2011 @ 15:42:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Vaše vyznání je samozřejmě schizmatické - vždyť bylo jedním z důvodů schizmatu."...
O tom bych se rád bavil seriózně raději pod samostatným článkem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. srpen 2011 @ 08:20:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě k tvým otázkám.
Jediný Petr byl Kristem pověřen pást jeho stádo. To nelze nijak okecat. Až sám Petr pak pověřil skrze vkládání rukou mocí Ducha svatého podobnou službou pastýřů i ostatní apoštoly ( jak dokládá ve svém listu výzvou - 1 Pt 5,2, a jak svědčí i Pavel -Sk 20,28; - i na něj byly přece vloženy ruce!).
Pán slíbil, že pošle stádu Utěšitele, který bude neustále v církvi působit místo Krista. Z tohoto by snad mělo být jasné, že Petrovo stádo logicky nikdy nemůže být schizmatické, schizmatickými se mohou stát jen stáda ostatních apoštolů, pokud se oddělí od stáda Petrova - viditelného a zjevného základu církve Kristovy..
..."jsou člověku v očistci odpouštěny nějaké hříchy?"...
Jasná odpověď: většina křesťanů, když umírá, dostává milost vědomí o svém umírání a tedy i minimálně možnost účinné lítosti nad hříchy. V tomto případě jsou pro zásluhy Kristovy člověku odpuštěny všechny hříchy, dokonce i ty, které si neuvědomuje a člověk odchází před Pána bez tohoto břemene (v okamžiku smrti Bůh tuto milost nabízí dokonce i bez zpovědi a bez svátosti nemocných). Takovému člověku tedy zbývá už jen srovnat následky hříchů, připravit se v očistci tak, aby byl člověk schopen přijmout nabízenou milost a vstoupit do věčné slávy.
Někdy se ovšem stává, že člověk zemře nečekaně v hříších (třeba ve spánku). Pokud má hřích ke smrti, není mu pomoci. Pokud má však jen lehké všední hříchy, není jiné možnosti, jen se jich zbavit až po smrti. V tomto směru jsi se mé otázce vyhnul a vůbec na ni neodpověděl.
..."Pokud řeknu, že 100 Kč ti nedám ani dnes a ani zítra, jaksi to neznamená, že ti dám 50 Kč dnes nebo zítra."...
Nesporně to znamená však cosi docela jiného: znamená to možnost, že je ve tvé moci mě dnes nebo zítra dát nějaké peníze.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 06. srpen 2011 @ 16:30:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám takovou hloupou vlastnost, že se napřed snažím pochopit, co druhý vlastně říká, a až pak reagovat. To, že by v očistci mělo docházet k nějakému odpouštění hříchů je pro mě fakt novinka. Nemálo katolíků mě tu přesvědčovalo, že tomu tak není. Někteří z vás tedy očividně vůbec nechápou katolickou víru. Ty tedy předpokládáš možnost pokání ještě po smrti. Nebo snad budou ty hříchy odpuštěny bez pokání?
Stále čekám na to, který ten východní patriarchát myslíš. Zřejmě u mě předpokládáš znalost něčeho, co nevím. Obecně pravoslavný pohled je dobře vysvětlen zde a zde. Omlouvám se, že odpovídám odkazem, ale musel bych to skoro celé opsat - vlastními slovy bych to asi zamotal.
Ty mi chceš jako vážně tvrdit, že moje věta: nebudu Bůh ani v tomto a ani v příštím světě/věku, nějak implikuje, že jako říkám, že jednou Bohem budu? Zkus někdy číst Písmo, tj. to, co tam je, a bez toho, aniž bys tam mocí mermo viděl to, co ti někdo předžvýkal.
Já tu přece vůbec nemluvím o Petrovi. Sama Církev odsoudila i papeže jako heretika! Honorius I. byl koncily opakovaně odsouzen jako heretik a exkomunikován. Své bludy hlásal i ve svých apoštolských listech (Sergiovi I.). Pokud kdokoli (anděl, biskup, patriarcha hlásá bludy) nikdo ho přece nemá povinnost poslouchat, ne? Já nijak neupírám právo římského biskupa být první mezi rovnými patriarchy. Jediné v pravoslaví udržitelné tvrzení je: papež je heretik oddělený od Církve. V případě zájmu doporučuji tento článek. Pro papeže platí přesně to, co platilo pro Petra (Gal 2,11nn). Petr ze strachu začal měnit tradici Církve a byl napomenut. Totéž se stalo opakovaně snad všem papežům. Petr se podřídil Církvi a svůj "blud" očividně odvolal. Pokud totéž učiní dnešní papež, bude jistě mezi patriarchy vítán. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. srpen 2011 @ 09:53:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To, že by v očistci mělo docházet k nějakému odpouštění hříchů je pro mě fakt novinka."...
§1032 KKC
Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco
úplně jiného než trest zavržených. Církev formulovala nauku víry o
očistci zvláště na florentském a tridentském sněmu. Církevní tradice
mluví, s odvoláním na některé texty Písma, o očistném ohni: „Co se týká
některých lehkých hříchů, je třeba věřit, že před posledním soudem je
očistný oheň; vždyť ten, který je pravda, říká, že jestliže se někdo
rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v
budoucím (Mt 12,32). Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou
být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 07. srpen 2011 @ 12:14:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tento paragraf KKC znám - sám jsem ho tu myslím citoval - ale byl jsem tu opakovaně ujištěn, že se nejedná o odpuštění jakýchkoli hříchů. No nevadí, nemohu rozhodnout, kdo z vás katolíků má pravdu.
Leč koukám, že debatu považuješ již za uzavřenou;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. srpen 2011 @ 15:46:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže se nejedná o odpuštění jakýchkoli hříchů, ale o zbavení se hříchů lehkých (po smrti těla), takových, které samy ještě nevedou ke smrti.
I pravoslaví uznává jakýsi druh odpuštění těchto hříchů (po smrti těla), jen to nenazývají očistec.
|
]
Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 23:51:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co kdybys nám přiblížil, jak si tohle všechno vysvětluje odpadlý patriarchát pravoslavný?
Tohle by mne zajímalo: Když teda pravoslavní exkomunikovali římany v latinské herezi a ti zase exkomunikovali ty pravoslavné, kdo teda vlastně v církvi zůstal? Jsou všichni exkomunikovaní a církev je prázdná? Nebo zůstal v církvi ten, kdo stihnul toho druhého exkomunikovat jako první? Nebo zůstal ten silnější, přednější, prvnější? Nebo ten, koho bylo více?
|
]
Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. srpen 2011 @ 00:23:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Docela mě překvapuje, jaké máš mezery. Nechceš si třeba něco přečíst o očistci od nějakého římského katolíka, abys měl trochu představu, co je to očistec a odpustky?
Například:
Nauka o očistci působí obtíže katolíkům, kteří, aniž by si to možná uvědomovali, jsou ještě pod vlivem lidové „představivosti“, která - a to znovu zdůrazňujeme - nepatří k dogmatické nauce o očistci. ... Lidská osoba, i když umírá v Boží milosti, tedy ve víře, naději a lásce, a je tedy ve společenství s Kristem a v lásce Otcově, s sebou přesto nese zbytky skvrn, které v ní zanechaly těžké hříchy, i když byly odpuštěny prostřednictvím svátosti smíření.
Nebo:
"Nic poskvrněného nemůže být uvedeno do Pánovy přítomnosti." Tento princip se týká nejen smrtelných hříchů, ale také jemnějších
poskvrn, které poškozují vztah s Bohem a zůstávají i po smrti: lehké
hříchy a nebo zbytky a důsledky hříchů, jež zůstávají v člověku i po
jejich odpuštění. ... Různá lidská rozhodnutí determinovala další způsob života, myšlení a postoje tak, že zanechala nějaký otisk v lidském srdci....Může také jít i o člověka, který se ke konci svého života obrátil po
zlém životě ke Kristu. Jeho hříchy mu jsou odpuštěny, ale takový člověk
toho ve svém životě neudělal moc pozitivního. Člověk se musí očistit i z
nevykonaných činů či z neúplného naplnění svého poslání, které Bůh
každému člověku ve větší či menší míře dává.
nebo další odkazy:
Prekvapujúce tajomstvo duší v očistci Co dělají duše v očistci? Ako môžeme dušiam v očistci pomáhať? Utrpení a radosti očistce PRAVOST ZJEVENÍ A DUŠE V OČISTCI Očistec O očistci
|
]
Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. srpen 2011 @ 08:54:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S mými mezerami se to má asi takto:
Nelze od sebe oddělit hřích a jeho následky. Kráčí spolu ruku v ruce. Jak bys to chtěl udělat?
Každý hřích má své následky, každý nás nějakým způsobem vzdaluje od Boha. Následek hříchu ke smrti je smrt, věčné zavržení. S tím nelze po smrti už nic dělat. Mimo to přetrvávají následky i po vyznaném (za života) a odpuštěném hříchu ke smrti - určitý druh závislosti na hříchu. Podobně, jako alkoholik, který abstinuje, nebo jako člověk, který sice už zanechal promiskuitního chování, ale zbyla mu z dřívějšího způsobu života nějaká pohlavní nemoc - třeba kapavka, kterou nutno ještě vyléčit.
Následek hříchu lehkého nás sice sice neuddělí od Boha úplně, přece ale vytváří jistou překážku - zeď, kterou nutno zbořit.
Jedna věc je tedy odpuštění samotného hříchu, další věc je zahladit jeho následky. Očistec přichází ke slovu pouze v případě, že toto všechno nestačíme udělat už za života.
Pokud umíráme už s odpuštěnými hříchy a vyrovnanými následky za ně, jdeme rovnou za Kristem do nebe. Očistec by v takovém případě byl přece zbytečný!
|
]
Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. srpen 2011 @ 19:04:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud umíráme už s odpuštěnými hříchy a vyrovnanými následky za ně, jdeme rovnou za Kristem do nebe. Očistec by v takovém případě byl přece zbytečný!
Amen. Přesně tak.
A pokud člověk umírá s neodpuštěnými hříchy a nevyrovnanými následky za ně, jde na soud mrtvých. Očistec je v takovém případě také zbytečný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. srpen 2011 @ 21:27:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." pokud člověk umírá s neodpuštěnými hříchy a nevyrovnanými následky za ně"...
A co v případě, že sice má plno hříchů a nevyrovnaných následků, ale přesto nemá hřích ke smrti?
Ten tvůj "soud mrtvých" je také jen jedna z tvých fantazií, jeden z omylů. Je jen jeden soud, pro všechny lidi stejný. V tom je Boží spravedlnost, všichni se musíme postavit před Kristovu soudnou stolici. Bez výjimky.
Buď těmito "dveřmi" vstoupíme, nebo nevstoupíme. Jiný soud už nebude.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. srpen 2011 @ 23:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co v případě, že sice má plno hříchů a nevyrovnaných následků, ale přesto nemá hřích ke smrti?
Pak by si měl číst písmo a volat k Bohu aby mu dal milost k pokání.
Ten tvůj "soud mrtvých" je také jen jedna z tvých
fantazií, jeden z omylů. Je jen jeden soud, pro všechny lidi stejný. V
tom je Boží spravedlnost, všichni se musíme postavit před Kristovu
soudnou stolici. Bez výjimky.
Taky by sis měl číst písmo.
Buď těmito "dveřmi" vstoupíme, nebo nevstoupíme. Jiný soud už nebude.
Máte před sebou těžké rozhodnutí. Snad vám dá Bůh milost, abyste se rozhodli správně, oko.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. srpen 2011 @ 08:36:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "měl číst Písmo" není argument.
Měl bys mě upozornit, co konkrétního jsem v něm snad přehlédl. Nestačí totiž odkázat na Písmo, když jsi ho nepochopil. Nabízená milost není totiž automatická - má totiž podmínku, člověk ji musí být schopen adekvátním způsobem přijat. Bez pokání ti Bůh hříchy neodpustí.
..."Je jen jeden soud, pro všechny lidi stejný. V
tom je Boží spravedlnost, všichni se musíme postavit před Kristovu
soudnou stolici. Bez výjimky"...
Mohl bys zde uvést jediné místo z Písma, které by zřetelně vyvrátilo mé tvrzení? Kristův soud bude pro spravedlivé vysvobozením pro nebe, pro nespravedlivé pak záhubou věčnou.
Vyhnul ses přímé odpovědi na mou otázku: co když člověk bez hříchu ke smrti, avšak s hříchy všedními nečekaně zemře? Kdy a jakým způsobem mu budou tyto hříchy odpuštěny naprosto konkrétně? Máš o tom jasnou představu? Ušetři mě prosím, obecných frází o jistotě odpuštění hříchů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. srpen 2011 @ 09:18:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | co když člověk bez hříchu ke smrti, avšak s hříchy všedními nečekaně zemře? Kdy a jakým způsobem mu budou tyto hříchy odpuštěny naprosto konkrétně? Máš o tom jasnou představu? Ušetři mě prosím, obecných frází o jistotě odpuštění hříchů.
Pokud má člověk svobodu hřešit, je schopen napsat: "Ježíš za mě zemřel, jsem už spasen, Halelůja! A dál mohou žít ve svých hříších!" tak žije ve hříchu ke smrti. Potřebuje se pokořit před Bohem, uvěřit evangeliu o záchraně (od soudu a smrti) a vydat život Ježíši Kristu. Pak bude zapsán v knize života.
To je to, co ti schází, rozhodnutí, před kterým stále ještě stojíš, jestli přijmeš milost spasení nebo jí odmítneš. Ze srdce ti přeji, abys milost spasení přijal a vydal svůj život Kristu. Ještě je čas.
Pokud člověk přijme Krista Ježíše a vydá mu svůj život, Bůh mu hříchy odpustí a jeho život promění (to je to, co zatím neznáš). O tom jsme tu jasně psali mockrát. Třeba tady.
Pak bych ti ještě k tématu doporučil, aby ses zamyslel nad tím, jestli ta lidská bláznivá doměnka, že existuje nějaké taxativní vyjmenování hříchů jako porušení Desatera či Zákona které jsou smrtelné a jiné hříchy, které smrtelné nejsou (například když se někdo domnívá, že úcta sochám nevede ke smrti kdežto lež ano), je pravdivá a odpovídá písmu.
Proto jsem ti dal ten odkaz do našeho učení, to se týká tématu. Lépe než apoštol Pavel to vysvětlit nedokážu, přečti si to od něj.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. srpen 2011 @ 13:19:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Potřebuje se pokořit před Bohem, uvěřit evangeliu o záchraně a vydat život Ježíši Kristu."...
Pokud tohle udělá opravdově, nutně to vyvolá lítost nad dřívějšími hříchy. Nutně to vyvolá postoj pokání takového člověka. Pokání pak teprve vede k odpuštění hříchů. To je třeba si uvědomit.
Jen tak nějaké divadelní "vydání se " Ježíši hříchy ještě neodpouští - i když to mnozí rádi podnikají a libují si v tomto zvláštním náboženském entuniasmu.
A i když má už člověk hříchy odpuštěny, žádný z nás nedokáže trvale žít svůj další život už bez hříchu. Žít tak, aby už nikdy nezhřešil. Přestože má opravdový vztah s Bohem a dobrou vůli se hříchů vyvarovat. Život nikoho se žádným kouzlem nepromění tak, aby už vůbec nezhřešil.
Také ty, právě v tomto okamžiku, máš nějaké hříchy. Já nebudu hodnotit jejich závažnost, ovšem různá závažnost hříchů nepatří jaksi jen mezi nějaké moje domněnky, ale mezi naprosto základní učení církve (1 J 5,16-17). Neodpuštěný hřích ke smrti má prostě za následek věčnou smrt.
Proto se znovu vracím ke své otázce: co když člověk bez hříchu ke smrti, avšak s hříchy všedními nečekaně zemře? Kdy a jakým způsobem mu budou tyto hříchy odpuštěny naprosto konkrétně? Máš o tom jasnou představu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. srpen 2011 @ 22:35:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jen tak nějaké divadelní "vydání se " Ježíši
hříchy ještě neodpouští - i když to mnozí rádi podnikají a libují si v
tomto zvláštním náboženském entuniasmu.
Já jsem nepsal o tom, co znáš tam od vás (když se sejdou rodiče a kmotři s miminkem a hrají s panem farářem dívadlo pro babičku). Když jsem psal o pokoření před Bohem a vydání života Ježíši, psal jsem o něčem, co zatím zjevně neznáš - podle toho, co píšeš.
Neodpuštěný hřích ke smrti má prostě za následek věčnou smrt.
Amen, přesně tak tomu rozumím.
Co když člověk bez hříchu ke smrti, avšak s hříchy všedními nečekaně zemře? Kdy a jakým způsobem mu budou tyto hříchy odpuštěny naprosto konkrétně? Máš o tom jasnou představu?
My vedeme lidi ke Kristu. Ten hříchy odpouští, takže s nimi člověk nezemře.
Ti, co Ježíše Krista nepřijmou, žijí dál ve všedním hříchu a jdou na soud mrtvých podle mne nedopadnou dobře. Věřím, že jim Bůh v Kristu odpustil, ale pokud to nepřijali, nejsem schopen jejich situaci rozsoudit. Ale pokud někdo milost v Ježíši Kristu odmítne, nedopadne dobře, ten je už odsouzen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S odpustky je to jinak (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. srpen 2011 @ 16:24:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ten, kdo Krista neodmítá a přesto zhřeší maličkým proviněním a náhle zemře bez toho, aby činil pokání?
Co s takovým pak? Do nebe přímo ještě nemůže (není úplně čistý, já vinu, která ale není ke smrti) - a do pekla také nepatří.
|
]
Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 03. srpen 2011 @ 12:43:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plně souhlasím s andulkou. Jsem rád, že má v tomto jasno a vidí odpuštění jen v oběti Krista Ježíše! Odpustky spolu s očistcem jsou nebiblické a k Bohu rozhodně nevedou... |
]
Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. srpen 2011 @ 14:14:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vážený odsouzený,
jsme si vědomi toho, že jste spáchal vážný zločin krádeže. Tento zločin vám však s okamžitou platností zcela a úplně odpouštíme.
K výkonu trestu se dostavte dne 1.9.2011 do věznice Pankrác.
|
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: andulka v Středa, 03. srpen 2011 @ 14:23:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu si někdy někdo koleduje o podobný tvůj komentář...Musím uznat, že je to vlastně výstižné od začátku až do konce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: MartyR v Středa, 03. srpen 2011 @ 15:50:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Andulko,díky za ten odkaz.V podstatě jsem se dočetl,že pokud vykonám v určitém čase na určitém místě určité skutky,dosáhnu Boží přízně k odpuštění hříchů.To nemá s Božím odpuštěním skrze Kristovu oběť nic společného. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 00:12:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MartyR, vždyť je to tak jednoduché,potřebuješ dobré skutky,odpustky a na hrudi odznak-"VĚŘÍM V JEŽÍŠE". |
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 03. srpen 2011 @ 14:52:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi trefné, Toníku. Na druhou stranu je ale pravda, že vymyšlení očistce a následně odpustků bylo v té římskokatolické loterii spásy milosrdným tahem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. srpen 2011 @ 19:43:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ???
Si děláš legraci? Milosrdným tahem?
Vezmi si, proti čemu se tak bouří ti, co v tom hrouzném omylu doufají v očistec a co očekávají.
Když jsme se nedávno bavili, jestli mají ŘK stejného boha, jako křesťané, jmenoval jsem v diskuzi s okem několik věcí, které jsme s Ježíšem Kristem prožili. Všechny přešel mlčením, jen tu jednu okomentoval, v tom poznal rozdíl, "Nemyslím si, že nám Kristus ukazuje moc hříchu (ta je destruktivní)".
Přitom ŘK doufají, že právě a teprve v očistci nahlédnou jasně moc hříchu a co hřích způsobil. Nedávno, když tu ještě byl JMK, jsem na tohle téma psal s ním a on napsal: Očistec je konfrontace sebe sama se svým hříchem. A k tomu dochází podle
mě u soudu. Připodobnil bych to k obrazu Doriana Greye. Když nahlídneme
bez obalu svou vlastní hříšnost, bude to bolestivé.
Podobně se vyjadřují mnozí další.
Přitom to, co popisují doufající v očistec a co očekávají, je popis toho, co předchází křesťanské pokání, které člověk dělá, než se obrátí k Bohu! Tedy něco, o čem svědčí křesťané že se v jějich životě dávno stalo před tím, než přijali Krista: Byli natvrdo konfrontováni se svým hříchem, konfrontování se soudem, skutečností, že hřích je smrtelná věc a Bůh jim ukázal, jak zní rozsudek nad nimi. Když tuhle konfrontaci lidé zažijí - a zároveň slyší zprávu o stasení v Ježíši Kristu - tak se také ke Kristu obrací a stávají se křesťany.
Ale my jsme jako ŘK žili v tom hrozném omylu, že tahle situace nastane až po smrti těla, v očistci! Doufali jsme tedy, že zažijeme něco co vede k pokání ve chvíli, o které naprostá většina křesťanů tvrdí , že na pokání už je POZDĚ! (a podle mne správně, i když jsem se nad tím univerzalizmem zamýšlel)
Takže ten "milosrdný tah" opravdu nesdílím - to měl být asi nějaký drsný vtip či co? I když, jak jsem uvedl, když jsem začal studovat očistec a jeho praxi, dávala mi pak mnohem více smysl víra v Ježíše Krista, pokání z mrtvých skutků a záchrana k životu. Kéž by i jiné ŘK vedla ta šílená nauka a její bláznivost ke Kristu Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 05. srpen 2011 @ 23:09:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, nedělám. Sám jsi žil ve stavu, kdy jsi "věděl", že máš spoustu neodpuštěných hříchů. Nemohl jsi si být vůbec jistý tím, že mezi nimi nejsou nějaké závažné (tzv. hříchy k smrti). Díky Pánu jsi prohlédl a zjistil, jak se to se spásou má a dnes tak na celou věc pohlížíš jinak. Avšak v situaci, kdy hraješ loterii spásy, kdy jeden nikdy neví, jak na tom s odpuštěním a smazáním hříchů a jejich následků je, je milosrdné vymyslet nauku, která ti dává šanci jakési jistoty nabýt. Dovedeš si představit úlevu člověka, který neví, jak na tom je, když dostane glejt od církve, že vše už je OK, když zaplatil, přidal se k vojskům křížové výpravy atp.?
Když jsi svého času zjistil, jak se to má se spásou, odpuštěním, krevní smlouvou a pokáním, když jsi pochopil a viděl, jaká je skutečná moc a cena kříže, jistě jsi pocítil obrovskou radost a úlevu. Nedivil bych se, kdybys v slzách děkoval Pánu. A podobně osvobuzující účinek měl i blud o očistci a odpustcích pro ty, kteří žili v bludu ohledně spásy, pokání atd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. srpen 2011 @ 09:04:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No u mne to vůbec nebylo o nějakém prohlédnutí nebo pochopení.
Pokud jde o hříchy, tak já jsem se fakt domníval, že jsou hříchy odpuštěny lítostí skrze vyznání panu faráři, v tom problém nebyl. Byli jsme mnohokrát ujišťování, že jakmile vyznáš hříchy panu faráři a dá ti rozhřešení, tak je máš jistě odpuštěné. O tomhle jsem tedy nepochyboval.
Jen jsem celé to nedomyšlené učení domýšlel do konce. Třeba to učení o té grandiozní životní loterii o okamžik Smrti, která jediná má moc tě proměnit k přijetí spasení (té loterii já spíše říkám ruská ruleta). Když jsem se začal dozvídat o Bohu, jaký je, a jaká je důstojnost a svoboda člověka, tak mi začalo docházet, že není možné, že by tu ruskou ruletu vymyslel opravdový Bůh.
Stejně tak s těmi odpustky a zádušními mšemi. Už jsem tu psal o mojí babičce, která poslední léta ležela na posteli a jen se modlila. V okamžiku smrti přijala jak rozhřešení, tak plnomocné odpustky, byl u ní pan farář. To ale panu faráři nebránilo, aby přijímal peníze na náklady zádušních mší za babičku a nám to nebránilo v tom, abychom na ty náklady mší dávali.
Pan farář neřekl: Přijala přece plnomocné odpustky, už nemusíte dávat peníze na náklady mší za babičku. Naopak: ty peníze s radostí přijal a mše za ty náklady sloužil. V té chvíli jsem si uvědomil, že nejenomže nevěříme Ježíši Kristu, ale ani nevěříme vlastnímu vymyšlenému učení.
A to už ani nehovořím o Božím pokoji, který dává Ježíš a o depresi, kterou dává jiný bůh.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. srpen 2011 @ 20:42:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To ale panu faráři nebránilo, aby přijímal peníze na náklady zádušních mší za babičku"...
Říkat takhle polopravdu, je docela sprosté a nedůstojné křesťana, za kterého se považuješ.
Tak nám tedy sděl konkrétní obnos za zádušní mši, o který se jedná. Ať si každý udělá obrázek, o jak "závratnou sumu" se vlastně jedná!
Dobře říkáš, že je to na náklady provozu kostela. A co je na tom špatného?
Neplatíš přece za mši, platíš za náklady, které v kostele vznikají službou církve, kterou sis sám přál.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. srpen 2011 @ 22:05:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Neplatíš přece za mši, platíš za náklady, které v kostele vznikají službou církve, kterou sis sám přál.
Vážím si toho, že jsi zůstal v diskuzi, oko a neutekl jako ostatní od nepříjemného tématu. Ale neměl bys to přehánět s překrucováním.
Citové vymáhání u tématu zádušních mší je jedna z nejhorších manipulativních věcí, co může nějaká sekta vymyslet. Nějaký Parsifal Imanuel je proti tomuhle hadr.
Psal jsem snad, že jsme platili "za mši"? U nás se říkalo "dávat na mši", tady v diskuzích se do mě všichni pustili, že to není "na mši", jak to všichni chápali (včetně pana faráře), ale na náklady kostela.
Chápu, že platím náklady. To je jasné. Když jdu na nádraží a potřebuju někam jet, platím náklady zaměstnaců dráhy, energie, náklady na výstavbu tratě. Když si pustím počítač, platím náklady elektrárenské společnosti. A když někdo potřebuje dostat svého dědečka z časných trestů do nebe, platí náklady na mši.
Pokud jsou velké investice do infrastruktury - je potřeba například vyrábět chrámy, obrazy a zlatit sochy - tak jsou náklady na mše vysoké. Náklady také stoupají pokud je poptávka vysoká a nabídka nízká.
Dnes jste v jiné situaci, náklady na mše jsou nízké.
Na co jsou určeny peníze na náklady by sis měl přečíst od někoho, kdo tomu rozumí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. srpen 2011 @ 08:46:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaké citové vydírání? On tě někdo nutí dávat za zemřelého příbuzného sloužit zádušní mše? Pokud věříš, že je spasen, tak k čemu vlastně?
Já ti to vysvětlím. I v takovém případě dávám na mši k oslavě Boha. Je to má iniciativa a Bůh z ní pomůže tomu, kdo to nejvíc potřebuje. Třeba ho vůbec neznám.
..."Pokud jsou velké investice do infrastruktury - je
potřeba například vyrábět chrámy, obrazy a zlatit sochy - tak jsou
náklady na mše vysoké."...
Další tvá nepravdivá spekulace: Na velké investice, na opravy, se konají zvláštní sbírky. To se vůbec neplatí z intencí na mše.
"Ten, kdo tomu rozumí" ti to takhle také potvrdil. Tak si to hlavně přečti pozorně nejdřív ty sám.
A na topení v kostele ti nikdo nedá žádnou dotaci, to se prober!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. srpen 2011 @ 09:04:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když jsi svého času zjistil, jak se to má se
spásou, odpuštěním, krevní smlouvou a pokáním, když jsi pochopil a
viděl, jaká je skutečná moc a cena kříže, jistě jsi pocítil obrovskou
radost a úlevu.
No, to teda vůbec NE! Když jsem to zjistil, tak teprve začal
ten asi roční boj, jestli v Ježíše Krista uvěřím a přijmu jeho život,
nebo jestli budu dál věřit těm lidským výmyslům a naukám a hrát tu
ruskou ruletu. Ale ten rok jsem ještě zůstával u ruské rulety.
Naštěstí teda Smrt nezmáčkla ten kohoutek, ale moc nescházelo. Když
jsem byl na konci svého života a už nebylo co dál žít, mělo mnohem větší
smysl vydat život Kristu Ježíši, než čekat na Smrt.
A podobně osvobuzující účinek měl i blud o očistci a odpustcích pro ty, kteří žili v bludu ohledně spásy, pokání atd.
Lež nemá žádný osvobozující účinek. Člověk stejně v srdci ví, jak na tom je.
|
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: abolla v Středa, 03. srpen 2011 @ 15:31:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už tu zaznělo mockrát: odpustky a to vše kolem očistce se netýká odpuštění hříchů a spásy v Kristu. Ale prázdné sudy zase duní.
Logika příkladu je vadná. Kdybyste věděl, co jsou odpustky, musel byste svůj příklad formulovat následovně:
Vážený odsouzený,
byl jste odsouzen za přečin krádeže k trestu odnětí svobody v délce trvání 24 měsíců nepodmíněně. Byl jste však omilostněn prezidentem republiky. Výkon trestu tedy nenastupujete. 40.000,- Kč, které jste ukradl své nemohoucí staré sousedce, nevracejte. Stejně té staré krávě blbé k ničemu nejsou, jen na nich seděla, neměla Vás pouštět do bytu a když, tak si Vás měla líp ohlídat. Užijte si těch peněz co nejlíp, hrací automaty jsou všude kolem.
V úctě a s pozdravem "Jen tak dál"
podepsán ten a ten, soudce okresní soudu tam a tam.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 03. srpen 2011 @ 15:57:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Byl omilostněn Nejvyšším a těch 40.000 Kč zaplatil místo hříšníka Syn toho Nejvyššího. A zaplatil to komu? No přece opět tomu Nejvyššímu... Syn zaplatil náš dluh přímo svému Otci. A to je evangelium. Tak na co nějaké odpustky pro zkrácení pobytu v očistci? A na co vlastně očistec? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: abolla v Středa, 03. srpen 2011 @ 16:22:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápu, že mnoha nekatolíkům není jasný rozdíl mezi vina/hřích a škoda/dluh. Biblická terminologie může dokonce této nechápavosti nahrávat, protože dnes žijeme v trochu jiném právním vědomí. Ale to nám přece nebrání v přemýšlení, zvlášť když v běžném životě takhle přemýšlet dokážeme.
Nahradit škodu nelze někomu jinému než tomu, komu byla způsobena. Právně taky pokuta (peněžitý trest) a náhrada škody jsou něco diametrálně odlišného.
Pouze Bůh odpouští hříchy, ale kde jsou napraveny jejich pozemské důsledky? Kdyby Vás někdo okradl, jistě byste neměl nic proti tomu, aby zloděj, který se obrátil, byl omilostněn. Ze srdce mu odpustíte v každém případě, přesně podle evangelia. Ale kromě toho - Vy sám byste se domáhal vrácení věci či náhrady škody nebo ne? Předpokládám, že ano, protože tu věc potřebujete, peníze pro sebe na stáří, na školu pro děti, proč mají zůstat zloději. Předpokládám, že souhlasíte, že zloději zůstává povinnost kradené vrátit. A to ne státu nebo soudci, ale Vám, okradenému.
Podle katolíků: dokud je nevrátí, má povinnost je vrátit, jestliže nechce, co to svědčí o jeho obrácení?! Jestliže je vrátí, žádné další povinnosti, žádný očistec, protože zahladil pozemské důsledky svých hříchů. Jestliže je nemůže vrátit ... a teprve zde je místo pro diskusi mezi katolíky a nekatolíky o pozemské spravedlnosti, očistci, odpustcích.
Buď to nechápete, nebo to překrucujete. Opakuju: odpuštění hříchů je něco jiného než odpustky. Co jsou odpustky a na co je očistec, si, prosím, pořádně a pozorně přečtěte jinde.
Až na tomto fóru budou vědomosti a ochota diskutovat, pak se může diskutovat. Na toto téma jsem domluvil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 03. srpen 2011 @ 17:24:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abolla:
já nejsem v této oblasti tak nevědomý jak zřejmě předpokládáte. Přece veškeré hříchy co jsme kdy udělali (především jak jsme žili jako nevěřící) jsme napáchali vůči Bohu Otci, jako Stvořiteli všeho. A jemu to všechno za nás splatil, vrátil, učinil zadostiučinění Pán Ježíš Kristus - jeho oběť na kříži byla jediná pro Boha přijatelná! Tohle je evangelium a tak nepřidávejme k této dobré zprávě už nic lidského! V Bibli není o odpustcích vůbec ani zmínka. Pokud by byly ty papírky s pozlátkem nutné, tak by nás o tom určitě učila evangelia nebo epištoly a nebo byla by o nich zmínky ve Skutcích apoštolských. Nic takového tam není! Takže já nejsem povinen se něco naučit o očistci a odpustcích, ale vy katolíci jste povini se zamyslet, jestli je tohle učení v pořádku, když o tom nenajdeme zmínku v Bibli. Proč o tom nepíše apoštol Petr a Pavel? Z tohoto musíte vycházet...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 01:17:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápu,máš katolický pohled.Když máš svou Bibli,začti se do Ní,jako svobodný člověk,řiď se rozumem,né podvody! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 06:33:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu, že mnohým římským katolíkům není jasný rozdíl mezi vina/hřích, škoda/dluh a trest/výkon trestu. Snad si něco někdy o odpustcích přečtou.
A moc nerozumím, proč se tu stydí za pravou tradici ŘKC, staletí propagovanou, tolikrát zapsanou. Nebo že by maskovací manévry okolo odpustků a spojování se škodou/dluhem byly schválně?
Kdo ví...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. srpen 2011 @ 20:09:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | 40.000,- Kč, které jste ukradl své nemohoucí staré sousedce, nevracejte. Stejně té staré krávě blbé k ničemu nejsou, jen na nich seděla, neměla Vás pouštět do bytu a když, tak si Vás měla líp ohlídat. Užijte si těch peněz co nejlíp, hrací automaty jsou všude kolem.
No, Abollo, hezky jste ukázal, co ve vás vězí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 00:22:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | abolla,co to tady hraješ? Odpustky-zaplať za... |
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 03. srpen 2011 @ 16:27:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je chybný analogie, cizinče.
Vážený odsouzený,
jsme si vědomi
toho, že jste spáchal vážný zločin krádeže. Tento zločin vám však s
okamžitou platností zcela a úplně odpouštíme. Vraťte ukradené věci majiteli, jak jste se zavázal.
Takhle je to správně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. srpen 2011 @ 17:51:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, takhle to funguje v křesťanství, takhle Bůh vede lidi, kteří se obrátí skrze Krista Ježíše k Bohu.
O tom ale není článek. Ten zní takto:
Vážený odsouzený,
jsme si vědomi
toho, že jste spáchal vážný zločin krádeže. Tento zločin vám však s
okamžitou platností zcela a úplně odpouštíme. Dojděte si ke svaté zpovědi, svatému přijímání a pomodlete se na úmysl svatého otce a odpustíme vám i trest.
Prázdné zvony tu opět duní, jak výstižně někdo výše napsal. Jak souvisí "odpustky" a to, co jsi napsal, tu zatím nikdo nevysvětlil. Jak nahradí modlitba na úmysl papeže či pouť do Říma nebo náklady na tuto pouť věci ukradené majiteli?
Ono totiž "odpustky" s tím co píšeš, t.j. náhradou škody za hřích, nesouvisí nijak. Odpustky se totiž týkají časných trestů a očistce.
Snad si někde konečně přečtěte, co to ty odpustky vlastně jsou, jak kdy vznikly, jak, kdy a proč byl vymyšlen očistec. Nebo alespoň katechismus KKC.
Co znamená: Získat odpustky?
Získat odpustky znamená: Po odpuštění hříchů získat ještě odpuštění časných trestů, které zbývají za tyto hříchy.
Od koho má Církev moc udělovat odpustky?
Moc udělovat odpustky má Církev od Pána Ježíše, který řekl
apoštolům: „Cokoli rozvážete na zemi, bude rozvázáno i na nebi.“
(Mat. 18, 18)
Poklad Církve. – Jako u soudu lze se někdy
vyhnout trestu na svobodě složením určité částky peněz, tedy pokutou,
podobně je možné se vyhnout i Božím trestům, když je vyvážíme dobrými
skutky neboli za ně dostiučiníme, pokud ovšem Bůh takovou náhradu
přijme. Pán Ježíš svým utrpením dal takovou náhradu za naše hříchy i za
tresty za ně zasloužené, že lze jimi vyvážit hříchy i tresty všech lidí
na celém světě. K tomu přistupuje ještě dostiučinění Panny Marie,
mučedníků a jiných světců. Všechny tyto zásluhy jsou nevyčerpatelným
pokladem Církve. Správci tohoto pokladu jsou papež a biskupové a mohou z
něho přidělovat odpustky věřícím, aby nemuseli trpět všechny zasloužené
časné tresty za hříchy. Odpustky neruší Boží spravedlnost, protože při
nich Bůh dostává náhradou dostiučinění z pokladu Církve.
Odpustky plnomocné a neplnomocné. – Papež může
za nějaký dobrý skutek prominout časné tresty Boží úplně; to jsou
odpustky plnomocné. Skutečně získá plnomocné odpustky pouze ten, kdo
dosáhl odpuštění všech hříchů, i všedních, a k žádnému hříchu, ani
všednímu, nelne.
Jindy promíjí papež nebo biskup časné tresty Boží jen zčásti; to
jsou odpustky neplnomocné.* Označují se takto: Odpustky 40 dní, 100 dní,
7 let a podobně. To znamená: Za určitý dobrý skutek se odpouští tolik
časných trestů, kolik si jich dříve veřejný kajícník odpykal za 40 dní,
za 100 dní, za 7 let a podobně
Podmínky k získání odpustků. – K získání
odpustků je třeba, abychom byli v posvěcující milosti, abychom měli
úmysl: Chci odpustky získat a abych přesně vyplnil předepsané podmínky.
Ty podmínky bývají: Vykonat určitou pobožnost, přijmout svátosti, dát
příspěvek na zbožný účel. Které znáš modlitby odpustkové? Vyhledej si
takové modlitby ve své modlitební knize.
Získané odpustky je možné věnovat na způsob přímluvy duším v
očistci, aby jim Bůh prominul očistcové tresty. Kolik jich promine,
záleží na jeho milosrdenství. Je dobré hned při ranní modlitbě vzbudit
úmysl: Chci dnes získat všechny mně možné odpustky.
Dle současně platného odpustkového řádu, neplnomocné odpustky
udělují ještě jednou takovou míru odpuštění časného trestu, jaká byla
již získána samotným zbožným skutkem. (poznámka vydav.)
Když získáš odpustky, dosáhneš prominutí mnohých trestů
za hříchy, které by tě jinak stihly na světě nebo v očistci. Hleď proto
často získávat odpustky! Denně můžeš získat dosti snadno
alespoň odpustky neplnomocné, když jsi v milosti posvěcující a máš úmysl
odpustky získat. Tak například, když zbožně uděláš kříž se slovy: „Ve
jménu Otce i Syna i Ducha Svatého Amen“ získáváš odpustky 100 dní. Když
se při tom pokropíš svěcenou vodou, získáváš odpustky 300 dní. Za
vzájemný pozdrav: „Pochválen buď Ježíš Kristus…, Na věky. Amen“ je 300
dní odpustků. Za modlitbu: „Chválena a velebena budiž bez přestání
nejsvětější svátost oltářní“ je 300 dní odpustků. Za modlitbu: „Ježíši v
nejsvětější svátosti oltářní, smiluj se nad námi“ je také 300 dní
odpustků. Kdo jde kolem kostela nebo kaple, kde je nejsvětější svátost
oltářní a pozdraví ji nějakým zevním znamením, získává 100 dní odpustků.
Když slyšíš vyslovit jméno Boží nadarmo a na odčinění této urážky
zbožně alespoň v duchu řekneš: „Budiž jméno Páně pochváleno,“
získáš 500 dní odpustků. Sbírej horlivě klásky odpustků a jednou na
věčnosti budeš mít z toho bohatou sklizeň. Poznáš, jak veliký užitek ti
přinesly.
Hned po smrti přijde do nebe duše
toho, kdo zemřel v křestní nevinnosti, nebo kdo zemřel v milosti posvěcující a
už na zemi si vytrpěl časné tresty za hříchy, anebo se vykoupil z trestů
očistcových dobrými skutky a odpustky. Duše těch, kteří zemřeli v milosti
posvěcující, ale mají ještě trpět za hříchy, přijdou do nebe přes očistec.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 00:41:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, ta amorálnost,kterou trpíš,dá se léčit! |
]
Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 00:29:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A dostanete doživotí plus nekonečno na samotce Peklo! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: jarka316 v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 08:16:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abolla to přece napsal dobře. Co je na tom nepochopitelné. Zjednoduším to na minimum Studentebible :
Když mi ukradneš 100 korun, pak si to uvědomíš, vyznáš to a činíš pokání, následně poprosíš Boha o odpuštění tohoto hříchu, tak je Ti odpuštěno. Pokud, ale nechápeš, že je třeba mi těch 100 korun / i kdybych byla multimilionářka / s omluvou vrátit, pak ta diskuze vypadá tak jak vypadá. Toto je třeba pochopit - ne argumentovat tím, že Ti Ježíš na kříži odpustil všechny hříchy. j. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: andulka v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 09:43:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víte, pokud přijmu Ježíše do svého srdce jako Pána a žiju s Jeho Duchem, pokud bych někomu ukradla peníze v minulosti, moc dobře vím a mám potřebu ten obnos dotyčnému vrátit...Nepotřebuji k tomu, aby mě upomínaly nějaké odpustky... K tomuto všemu upomíná Duch svatý, který nás ponouká, abychom něco napravili. Nevím, ale myslím, že tu niko nepsal, že pokud nejsme katolíky, že nemáme potřebu něco napravit z minulosti, pokud tam něco takového je...? To je zas předsudků vůči nám "nekatolíkům", zas nám někdo podsouvá nesmysly a lži, závěry, kreré nejsou naše. Odpuštění, plné a naprosté je v Ježíši Kristu, když ale k tomu někdo potřebuje se ještě řídit podle lidského zákona, co si sami namysleli, tento způsob spásy, jde Ježíš bohužel stranou... ... marně vzýváte moje jméno, když žijete podle lidských zákonů a tradic.... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. srpen 2011 @ 08:59:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."pokud bych někomu ukradla peníze v minulosti, moc dobře vím a mám potřebu ten obnos dotyčnému vrátit..."...
A co když se mezitím dotyčný odstěhoval někde na Aljašku a nenajdeš ho, nebo co když mezitím jeden z vás zemře? Jak potom napravíš následek hříchu?
Jak vidím, tak pár vytržených zbožných frází ti ke spokojenosti úplně stačí ... :-((
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: andulka v Pátek, 05. srpen 2011 @ 10:20:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřím Oko, že odpuštění mám v Ježíši, že On vidí, že jsem nějaký hřích chtěla napravit, když někdo z nás zemře, mně na věčnosti by peníze už nechyběli a tomu druhému také ne... Neprosím za odpuštění pokrytecky, ale s opravdovou lítostí, důvěřuji Ježíši, On mě vede... Když už něco nejde napravit, což je u mnoha situací pravděpodobné, tak nejde, ale nebudu se tím mučit po celý zbytek života tu na zemi. Pravděpodobně má někdo zálibu se v hříchu šťourat jak dlouho a v obviňování se, ale od Boha to není. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. srpen 2011 @ 21:34:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když už něco nejde napravit, což je u mnoha situací pravděpodobné, tak nejde,"...
Jenže pokud chceš do nebe, s dluhy tam jít nemůžeš. Zde přece vůbec nejde o peníze, ale o hřích nespravedlnosti.
My, věřící katolíci, jsme si v takovém případě dovolili spoléhat na Boha, že skrze něho to napravit jde vždycky. Proto tedy očistec.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je získat (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Čtvrtek, 04. srpen 2011 @ 11:54:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jarka316:
je také důležité si definovat co znamená přesně těch "100 korun" a také v které době života člověka se ta krádež odehrává. Jinak to chápou lidé, kteří jsou vychováváni ve víře odmala a jinak lidé kteří uvěřili až někdy v dospělosti. Já se spíše zaměřím na tu druhou skupinu lidí, ke které patřím i já. Ta druhá skupina si ten okamžik uvěření totiž obvykle dobře pamatuje, bylo to v jejich životě něco zvláštního; říkají tomu nové narození, znovuzrození, přijetí Ježíše za svého Pána apod. Tedy tato skupina lidí rozlišuje život před obrácením a život po obrácení. A teď k těm odpustkům. Pokud se bavíš s tímto člověkem o odpustcích, tak je pravděpodobně chápat nebude a odmítne je. Když člověk uvěří, tak jsou mu odpuštěny jeho dosavadní hříchy, nebo spíše celý jeho dosavadní život jako bezbožníka. Pokud těch "100 korun" by mělo představovat celý náš život před uvěřením, tedy všechny naše hříchy, tak z Bible víme, že tento dluh byl zaplacen Pánem Ježíšem Kristem a to Otci, kterému jsme to vše dlužili. Pokud ale někde řekne, že máme i tak nějaké závazky z minula vůči těm, kterým jsme nějak ublížili, tak pak je třeba se zamyslet! Je jasné, že drtivou většinu hříchů už nanapravíme! Asi těžko vrah vrátí život své oběti, může se jen zpětně omluvit pozůstalým. Těžko zloděj vrátí nějaký milion, když ho poté utratil. Co třeba nelegální software který má člověk v počítači? Těžko smilník vrátí to vše co napáchal. A dále třeba hřích jako zabití nenarozeného dítěte, říká se tomu potrat. A ktomu hříchy jako hádky s rodiči, se sourozenci, apod. Pokud ale člověk ukradl nějaké peníze a krátce na to uvěřil a ty peníze ještě má, tak by je měl vrátit. Tedy věřím, že ho k tomu povede Duch svatý. Po uvěření se člověk může omluvit za to vše pouze některým lidem, protože ne vše si bude pamatovat, některá hádky a urážky jsou třeba staré 10-20 let a jak si na to člověk vzpomene? Po uvěření je možné, že si člověk pořídí do svého PC legální program, třeba programy zdarma. Já jsem třeba používal po uvěření ještě několik let nelegální kopii AutoCadu; až po těch letech jsem měl peníze na koupi ořezané verze za nějakých 35 tis. Kč :-)! A pokud bych měl nějaké závazky vůči výrobci tohoto programu, tak mám jako čerstvě věřící zajít za tou společností a vše jim vysvětlit? Třeba zavolají policii a začné trestní stíhání? A budu mít díky mému uvěření daleko více problémů než před tím. Já říkám, že takto to rozhodně není. Je pouze zlomek věcí, které můžeme takto zpětně napravit. Pokud ty ukradnuté peníze vrátím, tak je to vpořádku. S někým si to vyříkám a můžeme si odpustit. Tím, že člověk uvěřil a přijal Pána do svého života, tak je v tento okamžik za jeho dosavadním životem udělána Bohem tlustá čára. Dobře, pokud máš svědomí něco napravit, tak ano, je to vpořádku, ale napravíš jen nepatrný zlomek ze tvého hříšného života. Ještě krátce napíšu k hříchům které člověk udělá již jako věřící. Po uvěření samozřejmě padáš také do hříchu, ale díky tomu, že máš v sobě Ducha svatého a tvé hříšné přirozené tělo je ukřižováno spolu s Kristem a díky tomu že ve víře rosteš, tak těch hříchů, klopítnutí je podstatně méně a méně. Dalo by se říct, čím více se přibližuješ životu jako měl Ježíš, tím méně padáš do hříchu a sám žiješ svatější a svatější život, resp. nežiješ už ty, ale žije v tobě Kristus. To je ideální popis věřícího :-). A v takovém životě věřícího se nepředpokládá, že by ten člověk někomu ukradl peníze, pokud ano, musel by je vrátit, to je logické. Pokud by udělal něco většího a nebylo by v jeho schopnostech to napravit.... Např. když by se věřící nedopatřením opil, což se může stát a pak sedl za volant a způsobil dopravní nehodu kde by kromě škody na majetku přišli dva lidé o život. Bylo by to velmi smutné, kdyby tohle udělal věřící člověk, ale teoreticky se to může stát. Pokud by toho litoval a před Bohem to vše vyznal a prosil o odpuštění, tak mu Bůh odpustí. Ale logicky všichni víme, že pozemské zákony jsou jinak nastaveny a začlo by trestní stíhání a ten člověk by možná mohl napravit část peněžní škody, ale ty dva lidské životy už nevrátí. Takže ho čeká zcela jistě vězení. Vězení to aby byl vůči státu smazán tento trestný čin. Ale jak říkám, před Bohem má odpuštění, ale před státem má zadostiučinění jen skrze pokutu a vězení. A stále nějak nechápu význam odpustků. Každopádně jsem se rozepsal a o odpustcích jsem skoro nic neřekl. A je to tedy na tobě, aby jsi na tohle co jsem napsal nějak aplikovala ty odpustky a pokusila se to na těchto příkladech vysvětlit. A nebo třeba Abolla, kterému jsem tímto myslím docela vytvořil prostředí pro vysvětlení katolických odpustků a očistce :-)!
Radim
|
]
|
|