|
Právě je 553 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116733350 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu Kristova oběť? (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 08:08:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | A proč zase děláš to o čem jsem tě požádal abys nedělal? Tebe to asi baví hrát mi nervach viď? Položil dotazy tady máš odpověď:
Proč Daniken hledá podporu ve svém myšlení čí "zkoumání" pravdu v Písmu netuším. O jeho "výzkumy" se nezajímám.
Proč jednoduše neřeknou: Tak a tak to je, protože to říkáme my, my jsme autorita a my máme pravdu?
Vždyť oni to tak říkají ku příkladu: ty: svými "svědectvími" nebo Willy se svým Tož tak, Helena a Didymos se svým pojetí jednosobního Boha a tak dále.
K čemu potřebují křesťanské svaté písmo a svoje "důkazy" z něj, pokud se bláhově domnívají, že jsou autoritou nad ním?
Nevím, k čemu potřebuješ Písmo to si odpověz sám. Vždyť ty se považuješ, že řkc katolíci pořád vězí v bludech, ve lžích, v herezi či modlářství.
Pokud jsi ovšem myslel otázky na katolíky či pravoslavné tak si to měl rovnou napsat. Protože o nich by se nedalo říct že neuznávají autoritu Písma svatého.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu Kristova ob (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 16:27:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku
Proč Daniken hledal v písmu mimozemšťany je známé, ta to jsem se neptal. Neptal jsem se na Willyho, helenu či Dydimose, kteří uznávají písmo svaté jako autoritu nad sebou a podle toho se chovají.
Pokud nevíš, k čemu křesťané potřebují písmo, zkus se jich zeptat, rádi ti odpovědí. Sám sobě si na to odpovídat nepotřebuju a ani jsem se na to neptal. Já vím, k čemu je křesťanům písmo.
Já už se nepovažuju za součást ŘKC, to bys snad z mých příspěvků mohl vědět. I když vím, že podle ŘKC učení nejde "přestat být ŘK".
Ptal jsem se na lidi, kteří se domnívají, že oni a jejich společnost jsou autoritou nad křesťanskými písmy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu Kristov (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 17:41:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ptal jsem se na lidi, kteří se domnívají, že oni a jejich společnost jsou autoritou nad křesťanskými písmy.
Ano o nich sem ti odpověděl. Považují tebe a další kteří tvrdíte, že jste autoritou nad Písmem. Toto píšeš mimo vůči mému příspěvku: Pokud nevíš, k čemu křesťané potřebují písmo,
zkus se jich zeptat, rádi ti odpovědí. Sám sobě si na to odpovídat
nepotřebuju a ani jsem se na to neptal. Já vím, k čemu je křesťanům
písmo.
Mám spoustu křesťanů kolem sebe a neboj se kdykoliv kdy chci tak se je zeptám. To, že ty řimskokatolíky, řeckokatoliky, pravoslavné nepovažuješ za křesťany, s tím nic v plánu dělat nemám. To že ty nevidíš ba si ne vnímal jakou autoritu Písmo pro ně má, je tvůj problém. Nač já bych měl řešit proti tvé vůli.
Dovolíš tedy taky jednu otázku. Jak Písmo prezentuje Boha jako jedno osobní jsoucno (to co je) či jako trojosobové jsoucno? Protože jsou tady dvě skupiny a obě dvě vycházejí z Písma a obě dvě jsou přesvědčený, že oni mají pravdu a ta druhá se buď plete nebo lže.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu Kri (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. březen 2012 @ 00:05:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano o nich sem ti odpověděl. Považují tebe a další kteří tvrdíte, že jste autoritou nad Písmem.
No, Kjubiku, těžko rozumět, co tím myslíš. Já už ale opravdu v ŘKC nejsem a nejsem ani papež. Nevzpomínám si, že bych kdy napsal nebo vyjádřil něco byť jen vzdáleného tomu, že bych byl autoritou nad Písmem. Zato jsem tu asi 100x psal o tom, že písmo je autoritou nad námi. Takže tvůj pohled je tvůj problém.
Dovolíš tedy taky jednu otázku. Jak Písmo
prezentuje Boha jako jedno osobní jsoucno (to co je) či jako trojosobové
jsoucno? Protože jsou tady dvě skupiny a obě dvě vycházejí z Písma a
obě dvě jsou přesvědčený, že oni mají pravdu a ta druhá se buď plete
nebo lže.
Písmo se lidskými (s)myšlenkami příliš nezabývá, Kjubiku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 09. březen 2012 @ 21:56:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A říkám ti, že snad jseš řk (římskokatolík, řeckokatolík)? Kde ti něco takového předhazují, nikde. Ano nikde jsi přímo netvrdil, že jseš autoritou nad Písmem. Nepřímo jsi to tvrdil víckrát, ale žel bude problém si to přiznát.
Písmo se lidskými (s)myšlenkami příliš nezabývá, Kjubiku. Cizinče neumíš číst či se vyhýbáš odpovědí? Nikde jsem se ve své otázce neptál na lidský názor na Boha ani na lidské myšlenky či smyšlenky. Ptál jsem se jaky ve své podstatě je Bůh či to je jedna osoba či tři. Ty místo abys ozřejmil jak to apoštolové viděli od počátku uhýbáš odpovědí úplně mimo misu. Opakují tedy otázku: Jaký je Bůh: jedna osoba či tři? Pokud na ni nechceš odpovidát, tak prostě řekni, že ji považuješ za moc soukromou či, že prostě odpověď nechceš poskytovát, než skutečnost Boha nazyvát pouze lidskou (s)myšlenkou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro s (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. březen 2012 @ 23:37:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, Kjubiku, nikde jsem ani nepřímo netvrdil, že jsem autoritou nad písmem, to sis vymyslel ve svém poblouznění, naopak jsem mnohokrát psal, že písmo posloucháme a mnohokrát jsem psal v čem konkrétně posloucháme písmo.
Číst umím, Kjubiku. Ptal ses: "Jak Písmo prezentuje Boha jako jedno osobní jsoucno (to co je) či jako trojosobové jsoucno? " a já ti odpověděl: "Písmo se lidskými (s)myšlenkami příliš nezabývá, Kjubiku."
Ve své otázce si se ptal na lidské smyšlenky a jak je písmo prezentuje. Písmo je neprezentuje, protože to, co si lidé vymysleli a snažili se to každý dokázat písmem, se písma nijak netýká.
Chceš li tedy přesnou odpověď na tvojí otázku "Jak Písmo prezentuje Boha jako jedno osobní jsoucno (to co je) či jako trojosobové jsoucno? ", tak zde je:
Hloupé a pošetilé otázky odmítej; víš, že plodí hádky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám p (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 09:07:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím Cizinče, že své postavení nehodláš měnit. Kjubik je pro tebe poblouzněný a basta. Neptal jsem se na lidské (s)myšlenky, ikdyž se mně snažíš do tehle role či postavení zakomponovat. Lidská (s)myšlenka by to byla kdybych se ptal jak to vidí vaše církev, či vaše společenství, či ty sám. Já naproti tomu se ptám přímo na Boha. Nebo chceš říct, že je úplně jedno jaký Bůh je? Protože tvé odpovědí, tomu nasvědčují. Nebo může být jěště jedná možnost: ty se ptáš vždycky správně a moudře a když se zeptá Kjubik nebo jiný katolík tak jsou to pošetilé a hloupé otázky. Nebo prostě nechceš odpovědět a tak se vyhýbáš odpovědi a dáváš odpovědi mimo mísu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 10:23:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, ty se na něco zeptáš: "Jak Písmo prezentuje Boha jako jedno osobní jsoucno (to co je) či jako trojosobové jsoucno? " a já ti odpověděl: "Písmo se lidskými (s)myšlenkami příliš nezabývá, Kjubiku."
Ptal ses Kjubiku na nějakou lidskou smyšlenku ("jedno osobní jsoucno" a "trojosobové jsoucno" jsou lidské smyšlenky, ale asi si to nebudeš ochoten přiznat) a já ti odpověděl: Písmo se k lidským smyšlenkám příliš nevyjadřuje. A k téhle lidské smyšlence se nevyjadřuje, Není divu, vznikla o pořádký kus později než písmo.
K vašim hádkám nad lidskými smyšlenkami se písmo vyjadřuje jasně a to jsem ti taky napsal, apoštol píše: "Hloupé a pošetilé otázky odmítej; víš, že plodí hádky.".
Jestli si myslíš, že se zapojím do vašich lidských hádek nad vašimi smyšlenkami, tak se pleteš. K tomu nemám důvod a své postavení nehodlám měnit.
Jaký je Bůh mi naopak jedno není, na tom mi hodně záleží, je to podle mne velmi důležité. "Jaký je Bůh" je také jádrem mého poznání. K tomu "jaký je Bůh" se písmo vyjadřuje velmi otevřeně a jasně.
To klidně mohu napsat.
Bůh je živý. Bůh je duch. Bůh je jeden. Bůh je láska. Bůh je světlo a není v něm žádná tma. Bůh je stravující oheň, žárlivě milující Bůh. Je věrný, zachovávající smlouvu, je pravdomluvný a hodný důvěry. Je Bůh bohů a Pán pánů, veliký, mocný a hrozný Bůh, nade všechny bohy, nestranný a neúplatný. Bůh nesnáší provinění a hříchy. Bůh je milostivý a soucitný, je nesmírně milosrdný. Bůh je spravedlivý ve všech svých skutcích.
Bůh je mocný a v srdci rozhodný, není váhavý, je ve své moci vznešený. Bůh je skála, pevný, nepohnutelný, nikdy se nemění.
Bůh je trpělivý, laskavý, nezávidí, nevychloubá se ani nepovyšuje, není hrubý a nehledá svůj prospěch, není vznětlivý a nepočítá křivdy, není škodolibý, ale raduje se z pravdy. Všechno snáší, všemu věří, vždycky doufá, všechno vydrží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesta (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 11:49:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče pořád odbíháš od tématu a mluvíš o něčem jiném. Neptal jsem se na charakteristiku Boha. Neptál jsem se ani či hádky to jsou či od koho nejsou. Ptal jsem jaký je Bůh sám o sobě? Je to jedna osoba či tři osoby? Je to bytost jednoosobová či nikoliv? Nejde mi o hádky. Buď chlap a konečně odpověz na tu jednu otázku. Položil jsem ti tu jednu. Ve svých příspěvcích vyciťují, že dle tvého názoru jsi konečně našel pravdu. Tak věřím, že se nebudeš stydět a odpověď svojí bez problémů poskytneš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 14:11:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku, ptal ses:
"Já naproti tomu se ptám přímo na Boha. Nebo chceš říct, že je úplně jedno jaký Bůh je? Protože tvé odpovědí, tomu nasvědčují."
Pokud se ptáš přímo na Boha, jaký je Bůh sám o sobě, jaká je jeho podstata, tak na to ti rád odpovím, protože k tomu jaký je Bůh a kým Bůh je se bible vyjadřuje velmi podrobně a vlastně celé křesťanské písmo svaté je o tom, jaký Bůh je. Boha jsem poznal a mohu osobně dosvědčit, že to, jak je v písmu svatém vyjádřen jeho charakter, podstata, to jaký je, odpovídá velmi přesně mé životní zkušenosti s ním.
Za pravdu se nestydím a bez problémů poskytnu odpověď.
Pokud se ptáš na lidské smyšlenky a všelijaké lidské hádky o Bohu sloužící jen k rozdělení (například jednoosobní či tříosobní jsoucno a podobně), tak do toho se vám plést nebudu, to je vaše virtuální realita. Užijte si jí.
Písmo se k tématu lidských dohadů a pošetilých otázek také vyjadřuje, jak jsem ti napsal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 15:58:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kolikrát ti mám psát, že se na lidské (s)myšlenky neptám. Neptám se jestli pro muslimy je jednoosbový Bůh či katolíci věří v trojedinného Boha, či apoštolská církev či třeba jehovisté věří v trojosobového Boha či nikoliv. Na žádné shromažďovaní či společenství jsem se neptal jak tomu věří či nevěří. Proč tam pořád taháš nějaké lidi a jejich víru, vždyť o tom se nebavíme.
Můžeš tedy odpovědět nebo stále budeš hrát blbého? Napsal jsem hrát blbého protože věřím, že blbý nejsi pouze odmítáš dát odpověď a luvíš o nečem jiném než jsem ti položil otázku.
Děkují, že aspoň jsi mi odpoveděl, že Bůh jak existuje je pro tebe virtuální realita. Vybízíš zde až se tě lidí ptají a když se tě zeptájí tak odpovědí neposkytuješ. Nejseš asi férový chlap za jakého jsem tě považovál. Doufám, že se pletu a konečně už poskytneš odpověď.
Pokud se ptáš přímo na Boha, jaký je Bůh sám o sobě, jaká je jeho podstata. Ano na to se ptám. Je Bůh trojosobový či jednosobový? Neptám se něco kde stáčí vzít do ruku biblickou konkordanci a ji přepsat. Tady je vysvětleno co to podstata je. Nestyď se tedy za právdu a sem z ní.
PS. Bůh virtuální realitou není.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 10. březen 2012 @ 21:02:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku, nechápeš, že Boha nemůžeš zaškatulkovat, označit, plně pochopit? Toník se ti to znaží vysvětlit, že nedá na žádné lidské poučky, protože nedokážou obsáhnout plnou pravdu. Víš, že se jednou budeš zodpovídat za každé plané a prázdné slovo? Bible nám odkrývá dost z Boží podstaty na to, aby jsme v Kristu mohli Boha milovat. Je mi jasné, že u řk se takto neuvažuje. Např.Boží příkazy na kamenných deskách se vám nehodily k úchylným modlářským praktikám, tak jste je upravili. Jedná snad takhle křesťan, nebo je to pohanská praxe, vymodelovat si boha, podle svých zvráceností a klanět se mu? Kjubíku, řkc má ke křesťanství vzdálenost 17 století a pořád narůstá. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 23:00:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Studente ty jseš, ale mluvka. Vůbec v otázce jestli je Bůh jedna osoba či nikoliv nestojím o nějaké lidské poučky,myšlenky, konstrukty či cokoliv jiného původu lidského. Proč mi i ty to předhazuješ, že to chci, když vím a jasně říkám, že o to nestojím.
nedá na žádné lidské poučky, protože nedokážou obsáhnout plnou pravdu.
Zajisté proto nádoba nikdy nebude hrnčířem. Proč ku příkladu Vlasik dokáže tvrdit, že Bůh je jedna osoba a Willy, že Bůh je trojedinný? Obě dvě skupiny tvrdí, že jejich víra nestojí na lidských výmyslech a přece se liší. Je snad Bůh i jedna osoba i zároveň společenství Tři osob? Nebo se jen někdo plete a raději se v tom nevrtát a raději si zaukazovát na řeckokatoliky, římskokatoliky i pravoslavné jak jsou to hrozní modláři. Pozor aby nás neušpinili svým nečistým chovaním.
Proč řešíš řk když jejich víru vůbec neznáš. Dobře jsi pro sebe napsal, že za plané a prázdna slova se budeš jednou zodpovídat. I ty i já. Ani Cizinec, ani ty, jste nebyli schopni vysvětlit, proč to jaký Bůh skutečně je v podstatě do počtu osob Božích jsou jen lidské povidáčky a není to dotknutí skutečné Boží podstaty jak to vidím já.
|
]
Třeba si zaukazovat na modlářství Kjubíku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 11. březen 2012 @ 09:50:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu Kjubíku. Raději se v osobě Boha nevrtej a raději se zaměř na to, jestli tam u vás nejste hrozní modláři
|
]
Re: Třeba si zaukazovat na modlářství Kjubíku (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 11. březen 2012 @ 15:49:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když je třeba tak si za ukazuj. Třeba tahkle: Pane podívej se jak ti katolíci jsou nehorázní modláří, kdežto já jsem již tvou očištěn a jsem již bez hříchu. :-)
Když myslíš, že křesťan by neměl vědět jaký je Bůh, tak opravdu v tom nevrtej. Já věřím, že křesťan by to měl vědět.
|
]
Re: Re: Třeba si zaukazovat na modlářství Kjubíku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 11. březen 2012 @ 18:03:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --- Když myslíš, že křesťan by neměl vědět jaký je Bůh, tak opravdu v tom nevrtej. Já věřím, že křesťan by to měl vědět. ---
Tak v tom vrtej. Ale s těmi, kteří v tom rádi budou vrtat s tebou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 11. březen 2012 @ 09:55:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku, katolické náboženství znám dost na to, abych poznal, že to je len náboženství, snaha Bohu se zalíbit a na základě těchto výplodů nemocných myslí, být jednou někdy, možná spasen. Když pochopíte někteří z katolíků, kdo je Bůh, tak vám taky možná dojde, že z vlastního úsilí spasen nikdo nebude a to ani náhodou. Pokus se uvažovat Božími nároky na člověka, ne opačně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 11. březen 2012 @ 15:44:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ujištují tě, že neznáš. Znaš pouze jeho karikaturu, která tady převladá na GS. Jseš jedním z nich co karikaturují a podávají o něm falešný obraz.
|
]
Karikatura řkc (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 11. březen 2012 @ 17:58:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo vám za to může Kjubíku, že tady na GS prezentujete pouze karikaturu římského katolicismu. Musíš poprosit oka, betmu, pounicka, Jaelu, aby zde prezentovali nikoliv karikaturu řkc, ale pravý její obraz. Anebo tak udělej sám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 11. březen 2012 @ 18:25:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ujišťuji tě, že římský katolicismus a řkc znám většinou jen od místních řk a jako takové jsou mi coby křesťanu a Božímu dítěti/synu naprosto odporné a cizí jako něco, co nemá s živým Bohem, s Kristem Ježíšem a Duchem Svatým vůbec, ale skutečně vůbec nic společného. Obávám se, že ať už je obraz řk a řkc, který zde předkládají místní řk, falešný nebo pravý, karikatura nebo pravdivá ilustrace, nezmění to skutečnost, kterou vnímá Bůh a skrze Jeho Ducha i ti, kteří jsou Jeho. Zdůrazňuji, že to, co tu píšu, se týká ř-katolicismu coby mrtvého náboženství a řkc coby zločinecké organizace a největší sekty na světě, nikoli však římských katolíků, mezi nimiž, jak věřím, jsou i znovuzrození věřící-křesťané - několik jich znám, a těch mnoha svedených lidských duší, které, alespoň některé, uposlechnou Božího volání a z tohoto Babylona vyjdou. Co bude s těmi miliony matrikových řk, kteří nikdy Bohu neuvěřili, nevěří a neuvěří, kteří byli oklamáni anebo klamali sami sebe, ví Bůh. Tož tak. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestačí nám pro spásu Kristova oběť? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. březen 2012 @ 07:58:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Písmo je zapsanou součástí učení církve (neúplnou - některé věci zapsány nebyly, ale přechovávají a předávají se kontinuálně v žití církve).
Katolíci uznávají autoritu Písma, protože uznávají autoritu církve, která toto Písmo správným způsobem vykládá.
Tedy vykládá smysl Písma živě předávanou tradicí apoštolů - nikoli způsobem vlastních domyšleností, jako Dëniken nebo protestanté.
|
| NadřazenýSouhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Vaszti v Středa, 07. březen 2012 @ 08:09:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím. Je třeba uznat autoritu Písem, a ta vede k autoritě církve, která Písmo svaté vykládá správným způsobem. Amen.
|
]
Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 16:05:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Souhlasím. Mám úplně stejnou zkušenost.
Jen je potřeba si uvědomit to, co jsem psal. Pokud nás odmala učili, že autoritou nad písmem je člověk, který si pro sebe určí co je či není písmo a který vykládá, co vlastně které písmo znamená, není pak jednoduché přijmout jako autoritu písmo, začít ho poslouchat a opustit všechny ty lidské výklady a domyšlenky.
|
]
Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 07:52:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud nás odmala učili, že autoritou nad písmem je
člověk, který si pro sebe určí co je či není písmo a který vykládá, co
vlastně které písmo znamená"...
A kdo tě Toníku učil takové nesmysly? To se mi ani nechce věřit. Ve které jsi to byl sektě?
Autoritou nad Písmem vůbec není člověk, ale společenství křesťanů v Kristu - církev.
Z tohoto společenství církve mocí Ducha svatého také vyšla všechna Písma nového zákona
a sama katolická církev také stanovila závazný kánon Nového zákona, který přece i vy ctíte.
I vy ctíte rozhodnutí katolické církve, učiněné pod vlivem Ducha svatého r.396 na sněmu v africkém Hyppo Regiu, která písma jsou Božím slovem a která nikoli.
Ovšem postavit si Písmo na piedestal místo živého Boha je stejným omylem (a modloslužbou), jako si myslet, že autoritou nad písmem může být člověk. A k tomuto poslednímu svádí právě princip "sola scriptura," kdy se sám člověk pasuje do role vykladače smyslu Písma.
|
]
Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 22:08:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Sola scriptura je právě princip ve kterém se věci nepoměřují výklady, ale písmem.
K tomu zbytku komentáře si zkus přečíst heslo "Bible, Boží slovo" na serveru víra.cz. Bůh není jako člověk. Stojí si za svým slovem. To slovo stojí zato brát jako normu. I nad církví.
|
]
Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 09. březen 2012 @ 21:06:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Sola scriptura je právě princip ve kterém se věci nepoměřují výklady, ale písmem."...
Věci se nikdy nepoměřují jen tak samy ze sebe.
V principu sola scriptura je poměřuje jednotlivý člověk (utváří výklad smyslu jednoho místa), který se snaží Písmu porozumět nikoli jaksi "Písmem," ale pomocí už známých výkladů jiných míst Písma.
Proto je na světě tolik sekt a herezí. Různé výklady jednotlivých míst dávají nové kombinace podob víry. Proto zde někteří např. věří v jednoho jedoosobového Boha a jiní v jednoho Boha ve třech osobách.
Co je to za bezduchý alibismus, že se věci poměřují Písmem a nikoli jeho výklady? Jak, jakým způsobem poměřuješ Písmem v praxi, když každý psaný text výklad nutně potřebuje? To i teda vysvětli!
Vždyť se nedokážeme shodnout ani na tak jasně napsané ( a svědčené Kristem a apoštoly) pravosti Kristova těla a krve ve víně a chlebu! Tak jakým způsobem chceš poměřovat Písmem bez výkladů?
Církev nese břemeno hlásání evangelia, nese i odpovědnost předávat poklad víry. Církev má učitelské poslání od Ducha svatého a jen tak je možno Písmo pravdivě vykládat.
Snad jsem to napsal srozumitelně, jak to všechno bylo. Co bylo napřed a co vzniklo jako následek.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. březen 2012 @ 23:29:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, tady zřejmě platí totéž co o jiných na Granu: Pokud cizí víře nerozumíš, tak to nedávej zbytečně tak ostentantivně najevo a něco si o principu Sola Scriptura alespoň přečti.
Proč si myslíš, že křesťanská církev stanovila kánon písma?
Už jsem ti psal, že základní rozdíl je v přístupu k písmu. Pokud si lidé písmo vykládají, tak se samozřejmě nad výklady neshodnou, protože výklady jsou nad písmem, dávají textu jiný smysl (viz ten klasický příklad se skálou na které stojí církev).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 10. březen 2012 @ 08:10:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud si lidé písmo vykládají"...
A jak jinak bez výkladu je možno Písmo pravdivě porozumět?
A když Filip přiběhl, uslyšel ho, jak čte proroka Izaiáše, a
řekl: "Rozumíš snad tomu, co čteš?"
A on řekl: "Jak bych mohl? Jedině, kdyby mě někdo vedl." A
prosil Filipa, aby nastoupil a posadil se k němu. Proto nám Kristus nenapsal knihu, ale vychoval apoštoly a poslal je do světa hlásat evangelium. Živé slovo, hlásané živými lidmi. Boží slovo je totiž zároveň činem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. březen 2012 @ 10:29:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, někteří lidé dodnes nedědí, že Izáijáš je o Ježíši a myslí si, že je to "starý zákon". Jak by mohli rozumět písmu, když jim ho ještě nikdo neotevřel, jako Filip tomu Etiopanovi? Může člověk, který stále ještě nechápe, že Izáijáš je o Ježíši, rozumět písmu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 10. březen 2012 @ 20:23:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, neznovuzrozený Písmu nerozumí a oko tady pořád jenom dokazuje, jak na tom duchovně je. Oko odmítá v křesťanovi vidět Filipa, to nebyl apoštol, byl to klasický křesťan plný Ducha. Takže Písmo oka odhaluje, protože je to jedna z vlastností Božího Slova. Ten Etiopan měl odvahu v Krista uvěřit, protože v prvním století nebylo potřebné věřit v panenku marii, vlastní zásluhy a papeže, jak to propagují řk. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas s Okem (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 11. březen 2012 @ 10:47:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No, někteří lidé dodnes nevědí, že Izáijáš je o Ježíši a myslí si, že je to "starý zákon". "...
Celý Starý zákon, všechny jeho knihy jsou přípravou na Mesiáše. Nikoli jenom Izaiáš! Už Gn 3,15 je přislíbením Mesiáše - Krista.
Pokud bychom měli dělit knihy Písma podle toho, které jsou o Ježíši, bylo by úplně celé Písmo "Novým zákonem!"
Všechna písma Starého zákona byla ovšem napsána už v době před Kristem, před příchodem Mesiáše. Písma Nového zákona naopak napsala až katolická církev v době po roztržení chrámové opony (Mk 15,38). To je okamžik, kdy doba Starého zákona už skončila a začala doba zákona Nového.
|
]
|
|
|
|