Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. červenec 2012 @ 10:29:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Oko, když píšu o znovuzrození, nepíšu o "křtu" miminka, kdy se nic nemění, žádný zázrak se neděje a takto "znovuzrozené" nepoznáš od těch, kteří takto "znovuzrozeni" nebyli. Píšu o zázračné proměně, o Božím zásahu, při kterém Bůh mění srdce člověka. Vyndá srdce kamenné, plné hříchu a hradeb pekla a dá srdce masité, plné Boží milosti a odporu proti hříchu. Znovuzrození ze zázrak.
Když píšu o pokání, nepíšu o lítosti, vyznávání, rozhřešení a "pokání", laciných vnějších věcech, které v životě člověka nic nemění, člověku hřích zůstává a po "pokání" jde dál hřešit. Píšu o Boží milosti, Božím daru, o zázraku, kdy cizoložník po daru pokání už není cizoložník, náboženský vrah už není vrahem, lhář už není lhářem a závistník žehná a těší se z úspěchu druhých.
Ani znovuzrození, ani pokání není laciné. Byla za ně zaplecena nejvyšší cena, jaká kdy za co byla zaplacena.
To, že někdo tyto Boží dary nezná, minul je, žije v nějakém náboženském vztahu skrze vnější věci, sochy, obrazy, mnoho slov, virtuální "společenství" s lidmi, které nikdy neviděl a nepotkal a snaží se sám sobě i všem okolo dokazovat, že zázračný Boží dar znovuzrození a pokání neexistují na existenci těchto darů nic nemění.
Jen člověk, který žije ve lži, přichází o Boží požehnání.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 24. červenec 2012 @ 11:35:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červenec 2012 @ 20:32:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Píšu o Boží milosti, Božím daru, o zázraku, kdy cizoložník po daru pokání už není cizoložník"...
Jistě nám dokážeš své tvrzení podložit konkrétními místy Písma, že?
Za naše znovuzrození (obléknutí do Krista ve křtu) byla zaplacena ta nejvyšší cena - to je z Písma jasné. Ale kde se v Písmu mluví o daru pokání, za který byla zaplacena ta nejvyšší cena?
Takže bych prosil: "Kde, na kterých místech v Písmu se píše o pokání jako o Božím daru?"
Já si totiž až dodneška myslel, že pokání musí vyvěrat z lidského srdce právě jako svobodná lidská odpověď na Boží zavolání. Že pokání je lidské rozhodnutí!
Že pokání není darem, který jeden dostane a druhý nedostane.
To by ten druhý byl pěkně znevýhodněný oproti tomu prvnímu! Nedostaneš dar pokání, tak se nemůžeš kát z vlastních hříchů - dostaneš dar pokání a pak to ovšem už není tvoje lítost nad způsobeným zlem, ale Boží čarování, manipulace s člověkem!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 24. červenec 2012 @ 21:33:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --- Takže bych prosil: "Kde, na kterých místech v Písmu se píše o pokání jako o Božím daru?"---
Třeba tady: Sk 11, 18: Když to uslyšeli, utichli a vzdali slávu Bohu; a řekli: „Tedy i pohanům dal Bůh pokání k životu!
nebo: Žid 12,17: Neboť víte, že když později chtěl zdědit požehnání, i když je se slzami usilovně hledal, byl odmítnut, neboť nenalezl místo pro pokání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. červenec 2012 @ 11:14:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tedy i pohanům dal Bůh pokání k životu!"...
V tom máš pravdu.
Smysl darů od Boha ale vysvětluji v komentáři Toníkovi dole. Dar je obdržen ve svobodě lidské volby. Ti pohané se sami chtěli stát křestany, dali svůj svobodný souhlas se vzbuzenou touhou, kterou v nich vzkřísil Duch svatý. Jiní na tom samém místě třeba také pocítili stejnou touhu, ale odmítli ji.
Nebylo to obráceně, že by všichni obdrželi dar pokání a až tento dar je trpně, nějak bez jejich vědomí, bez jejich souhlasu změnil.
Smysl Sk 11,18 je v tomto: Tedy i pohanům dal Bůh, aby se obrátili a tak došli života.
Bůh pohanům otevřel dveře - nabídl možnost. V tom je smysl tohoto Božího daru.
Člověk sám se ale musí rozhodnout vejít. Stále ve svobodě vlastní volby. Protože lásku nejde opětovat jinak, než ve svobodě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. červenec 2012 @ 23:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč bych ti měl něco dokazovat z písma? K čemu by ti to bylo?
Když jsem ti psal o spasení z písma, byl to pro tebe jen "hrozný omyl" a "prázdná fráze". Když píšu z písma o tom, že Bůh nám dal, abychom mu sloužili ve svatosti a spravedlnosti po všechny dny našeho života, tak to pro tebe neexistuje a je to můj nepravdivý výmysl či cos to psal. Neexistuje pro tebe ani proměna člověka při přijetí spasení v Ježíši.
Pokud tě to zajímá, podívej se na svatého Pavla. On byl náboženský vrah, nesnášel křesťany, nenáviděl tu zprávu o spasení v Ježíši jako mnozí zde, křesťany pronásledoval, pomáhal vraždit, zavíral. Když pak Bůh zasáhl do jeho života a daroval mu pokání: Dokaž z písma, že s ním zůstávala jeho hříšná přirozenost a chtěl dál vraždit a musel se přemáhat, aby to nedělal! Nonsens.
Můj pohled na věc je takový: S pokáním je to jako se spasením či darem Ducha svatého a jinými Božími dary.
Dary od Boha dostávají všichni lidé. Někteří je s vděčností přijmou, jiní se jim vysmějí a pro další Boží dary neexistují - a dokonce si to chtějí dokazovat z písma.
Já nejsem vyjímka.
Pro mne dar nového života v Kristu také neexistoval, nevěřil jsem křesťanům, že může existovat v životě nějaká změna v sdrci, kterou způsobí Bůh v tom jménu. Až do chvíle, kdy jsem tu změnu zažil. Takže situaci lidí, pro které neexistuje znovuzrození a pokání a žijí ve vnějších náboženských náhražkách chápu celkem dobře - i když už je to pro mne přeci jen dost dávno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov pokoj (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. červenec 2012 @ 10:32:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proč bych ti měl něco dokazovat z písma? K čemu by ti to bylo?"...
Pokud něčemu věřím, pokud jsem o něčem přesvědčen, tak bych měl asi umět i zdůvodnit proč zrovna tak. Nebo mám v tomto na tebe příliš veliké nároky?
Pro mě je Písmo takovým etalonem správnosti víry.
"Spasení z písma" považuji skutečně za nesmysl. Spasit může jedině osoba Ježíš Kristus - nikdo jiný.
..."Bůh nám dal, abychom mu sloužili ve svatosti a spravedlnosti po všechny dny našeho života"...
Bůh nám dává dary. Tyto dary však má člověk možnost jak ve svobodě přijmout, tak i ve svobodě odmítnout. Jeden člověk dar přijme, jiný tento samý dar odmítne. Není to tak (jak popisuješ v případě pokání), že samotný dar tě hned změní a proto jsi schopen ho přijmout a trvale užívat. To by byla v princitu manipulace s člověkem a takhle Bůh nejedná. Taky by to bylo nespravedlivé vůči jinému, který by tento dar (který ho může změnit) vůbec nedostal.
Ani apoštol Pavel nebyl změněn bez svého souhlasu, bez své vůle. Setkal se s Kristem a sám z toho vyvodil příslušné důsledky pro další svůj život.
Ale pokud se spokojuješ s polovičatostí ve víře, nemusíš se vůbec obtěžovat přemýšlet nad takovými věcmi. Jsi už pohodlně spasen a basta. Není ti asi pomoci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Kristov p (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. červenec 2012 @ 23:12:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud něčemu věřím, pokud jsem o něčem přesvědčen, tak bych měl asi umět i zdůvodnit proč zrovna tak. Nebo mám v tomto na tebe příliš veliké nároky?
Na tohle jsem se oko neptal. Ptal jsem se k čemu by ti to bylo?
Když jsi třeba minule nevěděl, kde Bůh slibuje svatost a spravedlnost pro celý život a napsal jsem ti to z písma, pomohlo ti to nějak? Budeš už vědět, kde ten slib je a že Bůh svoje slovo dodrží, nebo až budeme psát příště o spasení v Ježíši Kristu, budeš to slovo o spasení z první kapitoly Lukáše ignorovat a spustíš zase svou opoziční gramodesk proti evangeliu?
Když ti napíšu něco z z bible, je to to k něčemu užitečné? Pomohlo ti, když ti Rosmano napsal, kde se v bibli píše o daru pokání? Budeš už teď vědět, že pokání je Boží dar, když jsi to do teď nevěděl a žil v omylu? nebo ti ta slova písma nijak nepomohla k tomu, abys pochopil, že pokání je Boží dar (i) pro pohany?
"Spasení z písma" považuji skutečně za nesmysl. Spasit může jedině osoba Ježíš Kristus - nikdo jiný.
Ano, všimnul jsem si, že máš problémy s funkčním čtením a porozuměním textu. To, co sis do mého příspěvku domyslel jsem nepsal. Zkus si ještě jednou přečíst, o čem jsem psal, reagoval jsem na tvůj příspěvek, kde jsi chtěl věci dokazovat z písma. O spasení v Ježíši jsem ti psal z písma mnoho míst, neřekl bych že by ti nějaké bylo k užitku a některá místa z písma jsi považoval za polopravdu nebo dokonce hrozný omyl.
Bůh nám dává dary.Tyto dary však má člověk možnost jak ve svobodě přijmout, tak i ve svobodě odmítnout. Jeden člověk dar přijme, jiný tento samý dar odmítne. Není to tak (jak popisuješ v případě pokání), že samotný dar tě hned změní a proto jsi schopen ho přijmout a trvale užívat.
Nevím, co sis zase vymyslel, že píšu. Tvůj problém je zřejmě v tom, že neumíš číst.
Napíšu ti to ještě jednou.
Bůh dává dary. Podle mého všem lidem. Někteří o těch darech něvědí, myslí si, že neexistují, někteří ty dary přijmou a někteří je odmítnou.
My jsme mezi těmi, kdo Boží dary přijali. Ze své svobodné vůle, rádi a s vděčností. Pokud jde o mne, tak když jsem Boží dary přijímal, Bůh mne nijak nemanipuloval a čekal na moje rozhodnutí. Dokud jsem jeho dary odmítal, žádné jsem neměl.
Rozumíš tomu? Nebo se ti to zase převrací do nepodoby?
O apoštolu Pavlovi si nejdřív něco přečti než budeš o něm psát nesmysly. Jeho příběh je v písmu dobře popsaný, v knize skutků a ve svých listech pak vysvětluje, jak se událost odehrála, jaká byla jeho vůle (šel zatýkat křesťany. Bůh ho zastavil proti jeho vůli).
S polovičatostí ve víře se nespokojím.
Kdyby to tak bylo, tak ještě dnes sedím v kostele a žiju náboženské náhražky, které jsem dlouhá léta žil. Právě proto, že mi nestačily náhražky a polovičatost, začal jsem hledat opravdové věci. V Ježíši Kristu jsem je přijal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Falosny pokoj a Krist (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. červenec 2012 @ 11:14:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku. Je s podivem, že mně vyčítáš jednání, které sám děláš. Jak vidět, některým zdaleka nestačí, že je Pavlův příběh tak dobře popsaný. Stejně něco nevidí...
..." jak se událost odehrála, jaká byla jeho vůle (šel zatýkat křesťany. Bůh ho zastavil proti jeho vůli)."...
Bůh sice Pavla zastavil proti jeho vůli, ale to vůbec není podstatné - Pavel ani v tu chvíli Boha neodmítl, ale svobodně přijal:
Sk 9,6) Řekl tedy s rozechvěním a bázní: "Pane, co chceš, abych
dělal?"
..."kde Bůh slibuje svatost a spravedlnost pro celý život ... My jsme se rozhodli být na té cestě, jít s Ježíšem. Pokud je proti tvojí vůli, aby se o tebe Bůh postaral, nepromítej prosím svoje postoje do druhých."...
Stále znovu tě upozorńuji na jeden tvůj velký kardinální omyl: Rozhodnutí následovat Krista není záležitostí jen jediného okamžiku a pak máš už vyhráno. Toto rozhodnutí je třeba potvrzovat svým životem až do smrti - a to pořád ve svobodě vlastních rozhodnutí, pořád v riziku selhat a zabloudit. Pořád v bojích, v pádech a selháních - stále znovu v potřebě se obnovovat a činit pokání z dalších nových hříchů.
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný. Je podmíněn vytrváním v dobrém, v našem opětování Boží lásky. Je tedy podmíněn lidským chováním a v něm jistotu nehledej. Moc dobře se zamysli nad zvýrazněnou větou!
(1 J 3,1-2) Pohleďte, jakou lásku nám dal Otec: abychom byli nazváni
Božími dětmi! Proto nás svět nezná, neboť nepoznal jeho.
Milovaní, teď jsme Boží děti, ale ještě se neukázalo, co
budeme. Víme však, že až se ukáže, budeme podobní jemu, neboť
ho uvidíme tak, jak je.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. červenec 2012 @ 22:09:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, pominu tvé křivé a převrácené hodnocení druhých dané sektou, ve které jsi uvězněn a nezkušeností s tématem, nemá smysl je komentovat.
Ale zajímalo by mne, v jaké situaci jsi ty sám a jak věci chápeš. Mohl bys prosím odpovědět na otázky k tématu Lukáš 1, 68 a následující?
Boží slib z první kapitoly Lukáše není
bezpodmínečný. Je podmíněn vytrváním v dobrém, v našem opětování Boží
lásky. Je tedy podmíněn lidským chováním a v něm jistotu nehledej.
Mohl bys mi tohle blíže vysvětlit, jak ty "podmínky" chápeš?
Jak dlouho musíš vytrvat v dobrém, aby Bůh naplnil svůj slib, o kterém Zachariáš mluví, do jaké doby musíš vytrvat?
Kde přesně jsou ty "podmínky" podle tebe popsané?
Podařilo se tobě už ty "podmínky" splnit, dal ti Bůh ten dar, a kterém Zachariáš mluví?
Pokud ti dal Bůh dal ten dar, přijal jsi ho, nebo jsi ho ještě nepřijal?
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. červenec 2012 @ 07:58:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dost dobře nerozumím, v čem jsem měl údajně být "křivý nebo převrácený". Jen jsem se s tě snažil upozornit na převrácenost tvoji (nebo snad omyl) - a to vysvětlováním, důkazy....
..."Jak dlouho musíš vytrvat v dobrém, aby Bůh naplnil svůj slib, o kterém Zachariáš mluví, do jaké doby musíš vytrvat?"...
Přistupuješ k problému obráceně, konzumním způsobem.
Boží slib se na každého křesťana vztahuje neustále od okamžiku obléknutí Krista ve křtu - po dobu, kdy vytrváváš v dobrém. To je výsadou Božích dětí - křesťanů v Kristu. Jakmile však zpřetrháš pouto s Bohem (hříchem smrtelným) - přestaneš rázem být svobodným od nepřátel a ruky těch, co tě nenávidí. Přestaneš Bohu sloužit ve svatosti a spravedlnosti.
Zásluhou Kristovy oběti můžeš však znovu ( vlastním pokáním) získat ztracenou svobodu (protože v odpuštění hříchů je poznání vlastní spásy), kdy nás pro naše pokání Boží milosrdenství znovu uvádí na cestu pokoje.
Představa jakéhosi "spaseného vyvoleného", kterého už dneska nemůže nic ohrozit od jeho věčnosti s Bohem, je představa falešná. Dokud žijeme, je naše věčné spasení stále ohrožitelné. Stále ještě běžíme závod, ve kterém si můžeme zlámat obě nohy. A kde pak zůstane náš věnec vítězství? Stále je proto na místě bdělost, vytrvalost a věrnost Božímu řádu. Touhy těla jsou totiž často docela opačné než touhy lidského ducha.
Znovu se vracíme k listu Římanům, druhé polovině sedmé kapitoly.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. červenec 2012 @ 16:44:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Několik dní jsem nemohl být na netu. Odpovídám se zpožděním i pod článkem "ztratená katolíčka ..."
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. červenec 2012 @ 21:27:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přistupuješ k problému obráceně, konzumním způsobem.
Snižuju se na úroveň tvého uvažování ve stylu "něco za něco" ;-) Já samozřejmě vím, že Boží dar je dar, vím, že ten dar jsme přijali a že ten dar není odměna za lidmi vymyšlené podmínky.
Snažím se pochopit tebe a tvůj výklad, proto se ptám.
Boží slib se na každého křesťana vztahuje neustále od okamžiku obléknutí Krista ve křtu - po dobu, kdy vytrváváš v dobrém.
Podle mne Boží slib platí pro každého člověka. Někteří Boží dar přijmou (těm říkáme křesťané), někteří odmítnou a někteří ho ignorují a místo Božího daru žijí lidmi vymyšlené náhražky náhražky.
Teď abych tě pochopil, jestli ti dobře rozumím: - Když vytrváš v dobrém, tak ti Bůh dá, abys po všechny své dny (po celý život) jemu sloužil ve svatosti a spravedlnosti. - Když nevytrváš v dobrém, tak ten slib pro tebe neplatí.
Nebo jak tedy rozumíš tomu, že Bůh slibuje dar "abychom vysvobozeni z rukou našich nepřátel mu beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti před ním po všechny své dny."?
Jak si vykládáš to "po všechny své dny" (v jiném překladu "po všechny dny svého života")?
Pro tebe ten slib tedy naplatí "po všechny dny tvého života", "po celý život" jako pro nás a někdy Bohu sloužíš a někdy ne, podle svojí svobody?
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. červenec 2012 @ 15:58:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen se divím, že člověk, který prožil polovinu svého života v římskokatolické církvi, má takový problém pochopit myšlení jiného římskokatolíka, pochopit jeho víru, jeho názory a pohledy.
..." Podle mne Boží slib platí pro každého člověka.
Někteří Boží dar přijmou (těm říkáme křesťané), někteří odmítnou a
někteří ho ignorují "...
Bůh nenabízí dar víry každému. Jsou i lidé, kteří v Božím plánu mají své místo jako lidé spravedliví, ale bez víry. I takové kristus spasí - po smrti.(Mt 25,34-46)
Boží slib platí jen pro účastníky Nové smlouvy, která se uzavírá ponořením do Krista ve křtu. Nová smlouva je uzavřena jednostranně se strany Boha, jenom Bůh se v ní zavazuje (oproti Staré smlouvě, která vyžadovala plnění z obou stran).
Nová smlouva je darem ze zásluh Krista a nám stačí ji hříšným životem nezahodit, ale žít s Bohem po všechny dny našeho života. Poznávat a naplňovat ve svém životě Boží vůli.
..." "po celý život" jako pro nás a někdy Bohu sloužíš a někdy ne, podle svojí svobody?"... Ano, přiznávám, že někdy Bohu sloužím a jindy posloužím podle svojí svobody třeba i sobě. Nazývám to hříchem a nejsem na to nikterak hrdý. Ale nedokážu Bohu sloužit nepřetržitě jak bych si přál, poněvadž moje přirozenost bude stále rozpolcena (Ř 7. kap.) a vím, že bude nutno vést boj touhami ducha proti touhám těla až do smrti. I když se jednotlivé touhy mění, princip rozpolcenosti každého člověka přetrvává jako následek dědičné viny stále.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 31. červenec 2012 @ 23:30:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, znám dobře skutkařské nevangelium "něco za něco" a náboženství zoufalého volání k Neposkvrněnému početí. Když tu občas na dané téma píšeš, rozumím ti, stejně jako dobře rozumím třeba Poutnickovi či Betmě, kteří tu o naší tehdejší víře otevřeně píší.
Kdybys napsal: "ten slib se na nás nevztahuje, protože svatost si musíme zasloužit vlastními skutky tak jako svatý František" tak bych tě chápal, protože by to byla stejná víra, jakou jsme žili. Pokud se tu maskuješ za proud slov a přetveřuješ, chápu tvé psaní už hůře.
A protože tě nechápu, tak se ptám.
Pro nás Platí:
"V Ježíší Kristu nám Bůh dal, abychom mu ve svatosti a spravedlnosti sloužili po celý život". To je Boží dar, který byl bezpodmínečný, svůj dar Bůh nikdy ničím nepodmiňoval. Když přišel Ježíš na zem, přišel bez podmínek a zemřel za nás aniž bychom splnili jakoukoliv podmínku. To je Boží dar, který jsme přijali.
Ty jsi psal, že "Boží slib z první kapitoly Lukáše je podmínečný". Zajímalo mne tedy, jaké sis vyrobil pro ten slib podmínky a jesli už jsi tebou vymyšlené podmínky splnil.
Nerozumím, jaké podmínky sis k tomu slibu vymyslel, proto jsem se ptal, abych tě pochopil.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. srpen 2012 @ 04:58:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."skutkařské nevangelium "něco za něco""...
Ahoj Toníku. Proč se s touto karikaturou křesťanství obracíš na mě? V čem jsem ti kdy dal důvod se domnívat, že cosi takového je má víra? Ze kterých mých slov jsi toto vyvodil?
Myslím, že bude docela problém zde doložit nějaká konkrétní moje slova, ze kterých by alespoň vzdáleně vyplynulo něco takového.
Svatost si ani nejde nijak zasloužit, to je logický nesmysl. Svatý František si svatost nijak nezasluhoval, on do ní dorostl životem s Bohem. Svatost člověka znamená podobnost Bohu. Jen Bůh je svatý. Ten začátek naší svatosti dostáváme jako dar, když ve křtu oblékáme Krista a Bůh nás za Kristovy zásluhy uznává také za Boží děti, za své dědice (Gal 3,27-29; Ř 8,14-17). Ve křtu nás Bůh ospravedlňuje a posvěcuje (přichází do lidského srdce), abychom mohli vůbec vykročit na tuto novou cestu svatosti (Tit 3,4-7). Vykročit v novosti života (Ř 6,3-4).
(1 Kor 6,9-11) Cožpak nevíte, že nespravedliví nebudou dědici Božího
království? Nemylte se! Smilníci ani modláři, cizoložníci,
zženštilí ani homosexuálové,
zloději ani lakomci, opilci, utrhači ani vydřiduchové
nebudou dědici Božího království.
A takoví jste někteří byli, ale jste omyti, nadto posvěceni,
ano, ospravedlněni jménem Pána Ježíše a Duchem našeho Boha!
Svatost člověka roste životem ve společenství s Bohem (v milosti posvěcující), kdy se lidské srdce postupně proměňuje do podoby srdce Kristova. Naše svatost roste úměrně tím, jak roste naše víra. Podle toho, jak se naše srdce proměňuje, mění se i citlivost na hřích, mění se i odolnost proti hříchům. Zvyšuje se imunita proti závažným hříchům a člověk na sobě objevuje nové hříchy, které dříve ani jako hříchy vůbec nevnímal.
... "Boží slib z první kapitoly Lukáše je podmínečný"...
Růst svatosti je tedy podmíněný společným životem člověka s Bohem. Svatost roste tím, že Bůh přebývá v srdci člověka. Člověk ho poslouchá a koná Boží vůli. Koná skutky, které pro něj nebeský Otec připravil. Smrtelný hřích svatost člověka naopak naprosto dusí - prakticky těžko hledat v takovém člověku podobnost s Bohem. I když i tam kdesi úplně vespod pod nánosem špíny v člověku stále doutná jiskérka tohoto Božího daru důstojnosti z Kristových zásluh. Protože Bůh své dary za života člověka nebere zpět. Jen člověk si Božích darů může nevážit a zahodit je, promrhat.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. srpen 2012 @ 22:58:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Toníku. Proč se s touto karikaturou
křesťanství obracíš na mě? V čem jsem ti kdy dal důvod se domnívat, že
cosi takového je má víra? Ze kterých mých slov jsi toto vyvodil?
Oko, pokud jsem tě špatně pochopil, tak se omlouvám.
na tebe se s touhle karikaturou obracím proto, že znám ŘKC učení a praxi, vím, že jsi ŘK a píšeš tu to, co jsme věřili. Prosím, vysvětli mi: Pokud tu píšeme, že jsme spaseni zadarmo, z milosti, ne za svoje skutky, proč tolik oponuješ? Proč neustále protestuješ proti spasení z milosti, bez zásluh? Proč píšeš, že spasení ve jménu Ježíše je hrozný omyl?
Svatost a spravedlonost PO CELÝ ŽIVOT, stejně jako pokání, které člověka zbaví hříchu či proměna srdce při novém narození jsou Boží dary. Milost. Dar je zadarmo. Dar není odměna za práci. To je výplata. Jako dar nedostáváme jen začátek svatosti (to by byl dost danajský dar), ale všechny dny našeho života.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 31. červenec 2012 @ 23:37:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nerozumíš, v čem je tvé hodnocení křivé a převrácené. Tak tedy:
"Stále znovu tě upozorńuji na jeden tvůj velký kardinální omyl: Rozhodnutí následovat Krista není záležitostí jen jediného okamžiku a pak máš už vyhráno."
To není můj omyl, oko. To je tvůj omyl. Tvoje převrácené hodnocení situace.
Rozhodnutí následovat Krista je jako každé jiné rozhodnutí: Rozhodnutí
vždy probíhá v jednom okamžiku Přesto, že rozhodování probíhá před tím okamžikem třeba i delší dobu.. To, že ty to rozhodnutí neznáš,
odmítáš vidět, vyhábáš se mu či cokoliv jiného nebo se teprve rozhoduješ a
ještě ses nerozhodnul neznamená, že rozhodnutí pro Ježíše neexistuje.
Podobně jako když nevíš, že pokání je Boží dar tak to neznamená, že
pokání neexistuje. Když nevíš, že Bůh změní při znovuzrození srdce
člověka a dá mu novou přirozenost čistou od hříchu, tak to neznamená, že to Bůh nedokáže nebo nedělá.
Čili tvoje nezkušenost a ideologická předpojatost neznamená, že
neexistuje rozhodnutí pro Krista. A mnozí, kteří to rozhodnutí udělali
jsou svědkem toho, že tvé tvrzení není pravdivé. I já jsem svědkem, že přijetí Krista je
záležitostí okamžiku. V mém životě jsem přijal Ježíše ve velmi
konkrétním okamžiku, který si dodnes pomatuji i po více než dvaceti
letech.
Po přijetí Ježíše zůstává boj, který už je vyhraný. Je vyhraný proto, že Ježíš už ten boj dávno vyhrál: Dávno zvítězil nad hříchem i nad smrtí. V tom boji podléháme Ježíši, naše životy jsou s Ježíšem pevně spojené a proto známe výsledek.
Ten, kdo žije stále pod zákonem hříchu a smrti v sedmé kapitole římanům a nedostal se ještě do desáté kapitoly a pro Ježíše se nerozhodl má samozřejmě život těžší a jeho výsledek nejistý. Pokud vám to takto vyhovuje, já vám to neberu, je to vaše věc, vaše rozhodnutí.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. srpen 2012 @ 13:40:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Po přijetí Ježíše zůstává boj, který už je vyhraný."...
Opět apeluji na logiku tvého myšlení.
Žádný boj, který dosud probíhá, není vyhraný ani prohraný. Tím, že vyhraješ jednu bitvu, jsi ještě nevyhrál válku. Probíhající boj má vždy otevřené všechny možnosti jak nakonec dopadne.
Dokud běžíš závod, je předčasné prohlašovat, že už jsi vyhrál (nebo dokonce že to za tebe vyhrál někdo jiný). Vždyť to bys pak vyhrál tento svůj závod dokonce podvodem! To je mylný a zvrácený výklad Písma.
Rozhodnutí následovat Krista v jednom okamžiku je vyhraná bitva právě teď. A co zítřejší boj, a co pozítří? V každém dalším okamžiku máš svobodu toto své rozhodnutí pro Krista znovu potvrdit, nebo také třeba slabostí těla toto své rozhodnutí hříchem zradit.
..."jako když nevíš, že pokání je Boží dar tak to neznamená, že
pokání neexistuje."...
Proč tak hanebně převracíš má slova? Kdy a kde jsem tvrdil, že pokání neexistuje?
Upozorňoval jsem na to, že pokání není jakýsi zázračný dar , který tě bez tvé vůle změní a tímto darem zatvrzelý hříšník ztratí svou zatvrzelost a učiní pokání z hříchů.
Že pokání je svobodnou lidskou odpovědí na působení Ducha v člověku, který vzbuzuje touhu po čistotě, vzbuzuje touhu po Bohu. A hřích je překážkou mezi člověkem a Bohem.
..."Když nevíš, že Bůh změní při znovuzrození srdce
člověka a dá mu novou přirozenost čistou od hříchu"...
Cožpak zde už roky netvrdím, že toto znovuzrození z vody a z Ducha (J 3,5) se děje právě ve křtu? Že ve křtu, obléknutím do Krista (Gal 3,27) jsou nám odpuštěny hříchy (Kol 2,9-14) a že pak už můžeme chodit v novosti života (Ř 6,3-4) jako Boží děti, jako dědici?
Toníku. Jestli si ty myslíš, že pro tebe je sedmá kapitola Římanům už přežitkem, tak to se ale hroózně hrozitánsky pleteš!
(J 3,2-3) Milovaní, teď jsme Boží děti, ale ještě se neukázalo, co
budeme. Víme však, že až se ukáže, budeme podobní jemu, neboť
ho uvidíme tak, jak je.
A každý, kdo v něm má tuto naději, očišťuje se, jako je čistý
on. Nikoli jedno očištění a basta, mám vyhráno - nýbrž stálého očišťování je třeba! Stálého pokání, stálého obracení se k Bohu.
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. srpen 2012 @ 22:27:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ."jako když nevíš, že pokání je Boží dar tak to neznamená, že
pokání neexistuje."...
Proč tak hanebně převracíš má slova? Kdy a kde jsem tvrdil, že pokání neexistuje?
Například výše, tvoje citace:
"Není takového pokání, které by tě zbavilo vlastní hříšné náklonnosti a ty zázrakem rázem přestaneš hřešit. "
nebo:
"Já si totiž až dodneška myslel, že pokání musí vyvěrat z lidského srdce právě jako svobodná lidská odpověď na Boží zavolání. Že pokání je lidské rozhodnutí! Že pokání není darem, který jeden dostane a druhý nedostane."
Co přesně jsem na tom, co jsi psal, překroutil?
Bůh dává dar pokání. Pokání je Boží zázrak. Pokáním se člověk zbaví otroctví hříchu. To znamená, že už nemá hříšnou náklonnost, hřích už mu nepanuje, jako před pokáním. Může svou energii místo hříchu věnovat něčemu jinému, užitečnějšímu.
Souhlasíš s tím, nebo jsi to nikdy nezažil a tím pádem to pro tebe neexistuje?
|
]
Boží slib z první kapitoly Lukáše není bezpodmínečný? - Re: Falosny pokoj a K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. srpen 2012 @ 22:35:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zas ta tvoje "Logika" ;-)
Žádný boj, který dosud probíhá, není vyhraný ani prohraný. Tím, že vyhraješ jednu bitvu, jsi ještě nevyhrál válku. Probíhající boj má vždy otevřené všechny možnosti jak nakonec dopadne.
No, tak to je tvůj velmi, velmi kardinální omyl.
Boj s hříchem a smrtí už JE vyhraný, dávno, v našem čase dva tisíce let, na věčnosti odjakživa. Není otázka, jak ten boj dopadne, jestli je vyhraný 4i prohraný (to víme moc dobře), ale na čí straně člověk stojí.
Pokud člověk stojí na straně vítěze, bojuje vyhraný boj. Pokud na straně temnoty, bojuje prohraný boj. Pokud neví, co jestli si má vybrat denní světlo nebo temnou noc a ještě se nerozhodl, má jistě otevřené obě možnosti, stále je čas milosti.
Dokud běžíš závod, je předčasné prohlašovat, že už jsi vyhrál
(nebo dokonce že to za tebe vyhrál někdo jiný). Vždyť to bys pak
vyhrál tento svůj závod dokonce podvodem! To je mylný a zvrácený výklad
Písma.
Oko.
Ježíš za mne zemřel. Byl za mne odsouzen, spolu se mnou pohřben. Bylo to za můj hřích. Ale Smrt ho neudržela, byl vzkříšen a jednou přijde čas a budeme vzkříšeni (nebo proměněni) spolu s ním. To se píše v písmu, oko. Nemusím k téhle základní křesťanské pravdě mít výklad.
Považuješ to za podvod?
Vidíš - a to, co ty považuješ za podvod, že Ježíš nesl naše hříchy, kvůli nám zemřel a zvítězil nad Smrtí je základ křesťanství.
|
]
|
|