Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 430083, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 565 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116854726
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 21:29:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko si neuvědomuje, že reformace vznikla z toho důvodu, že katolická církev nežila podle Pána Ježíše. Stala se spíše zločineckou organizací. Tak špatnou, že reformace byla Božím zásahem do tohoto nemocného těla, které Krista v ničem nepřipomínalo a zdá se, že to platí dodnes. Vždyť ještě nedávno její věřící a duchovní vraždili lidi jiného vyznání a dodnes je tu někteří hájí. Katolicismus a fašismus měly asi hodně blízko. Fašismus vznikl v katolických zemích. A katolické země udržovaly fašismus ještě dlouho po válce. Pomáhaly válečným zločincům na svobodu . V Chorvatsku mají na svědomí snad milion lidí. A jejich kardinála, který to věděl a nic nedělal, dokonce svatořečili. Na obranu tohoto katolického zla je tu odborník martino. Oko jako katolický silně věřící bude vždy svoji organizaci a její metody  hájit. Není divu. Vyrůstal v tom a je to smysl jeho života. Ti katolíci v Chorvatsku si to mysleli také a jak to dopadlo. Kde byl Kristus ?

Naštěstí se občas najdou mezi nimi i střízliví věřící. A ne všichni katoličtí věřící jsou špatní

To je jediné jejich štěstí.  Se špínou ve své organizaci se neumí však vypořádat. Třeba nový papež bude mít Ducha Božího a zachrání ji. Zatím některá jeho kázání nebyla tak špatná. Ale já po zkušenostech, které mám, tomu nevěřím.



| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 07:39:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Stando, já se počítám i k Jednotě Bratrské, která má 
svůj počátek v 15 století v Českém království, počítám 
se i k Jeruzalémské církvi, která má svůj počátek 
v prvním století v Jeruzalémě a počítám se 
i k Abrahamovi, jehož víra má svůj počátek 
v Mezopotámii před více než třemi tisíci lety. "...


Ahoj Toníku.
Myslíš si, že úplně stejný pohled na prožívání své víry nebude mít kde kdo, třeba i jehovista? I ten se bude hlásit k návaznosti na Kristovu církev.

Proto jsem napsal: "Existuje řada seznamů typických znaků evangelikalismu: např. svrchovanost Písma, výsostné postavení Krista,  panství Ducha svatého, nezbytnost obrácení, priorita evangelizace, důležitost společenství  nebo  konverzionismus (důraz na obrácení),  aktivismus,  biblicismus,  krucicentrismus (důraz na Kristův kříž).
Evangelikální hnutí však není jasně ohraničeno ani věroučně, ani církevně
".

V podstatě se k takovým typickým znakům hlásím taky (až na tu svrchovanost Písma - protože realitou
je, že lidé význam stejného Písma vnímají různě, podle předporozumění své víry) a domnívám se, že většina těchto znaků (zdravě chápaných) jsou dokonce naprosto nezbytné pro opravdový život z víry každého z nás..

Evangelikální hnutí však není ohraničeno věroučně. Tedy různé skupiny evangelikálů praktikují každá svoji specifickou víru - a protože máte svoje kořeny i v puritánství a metodismu, snadno může některá skupina sklouznout i k nezdravým extrémům.  O nějaké jednotě církve ve víře se u vás nedá vůbec mluvit. Spíš jednotlivá shromáždění ovlivňují jeho vůdčí osobnosti.

Z těch věcí, kterým věříte (odvoláváš se na "staré dobré učení"), není však samotná Bible (tu mají i jehovisté a budou se na ni ve své víře odvolávat podobně jako ty), ale spíš její specifické chápání významu jednotlivých míst podle předporozumění určité skupiny evangelikálů. A toto předporozumění už není "staré a dobré učení", vykrystalizovalo se do dnešní podoby až během posledních pár století.

Je jenom jeden správný způsob jak rozumět Bibli. A ten se předává v církvi kontinuálně od Krista a apoštolů, z generace na generaci. Je to učení katolické církve. Jeho typickým rysem je to, že splňuje pravidla víry (regula fidei) - že tedy význam jednoho místa v Písmu je vždycky doplňován jinými místy v Písmu - a co je zvlášť důležité - nikdy není v rozporu s významem jiného místa v Písmu.


Když
bys např. převzal Kristovo tvrzení - vytržené z kontextu, aniž bys porozuměl, co významově tím Kristus říká - že "tělo nic neznamená," popíráš tímto vytržením z původního smyslu úlohu lidského těla v dějinách spásy.
A takto se naše porozumění jednotlivým místům v Písmu liší od počátku.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy