|
Právě je 565 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Mikim Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116854726 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 13. listopad 2013 @ 21:29:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko si neuvědomuje, že reformace vznikla z toho důvodu, že katolická církev nežila podle Pána Ježíše. Stala se spíše zločineckou organizací. Tak špatnou, že reformace byla Božím zásahem do tohoto nemocného těla, které Krista v ničem nepřipomínalo a zdá se, že to platí dodnes. Vždyť ještě nedávno její věřící a duchovní vraždili lidi jiného vyznání a dodnes je tu někteří hájí. Katolicismus a fašismus měly asi hodně blízko. Fašismus vznikl v katolických zemích. A katolické země udržovaly fašismus ještě dlouho po válce. Pomáhaly válečným zločincům na svobodu . V Chorvatsku mají na svědomí snad milion lidí. A jejich kardinála, který to věděl a nic nedělal, dokonce svatořečili. Na obranu tohoto katolického zla je tu odborník martino. Oko jako katolický silně věřící bude vždy svoji organizaci a její metody hájit. Není divu. Vyrůstal v tom a je to smysl jeho života. Ti katolíci v Chorvatsku si to mysleli také a jak to dopadlo. Kde byl Kristus ?
Naštěstí se občas najdou mezi nimi i střízliví věřící. A ne všichni katoličtí věřící jsou špatní
To je jediné jejich štěstí. Se špínou ve své organizaci se neumí však vypořádat. Třeba nový papež bude mít Ducha Božího a zachrání ji. Zatím některá jeho kázání nebyla tak špatná. Ale já po zkušenostech, které mám, tomu nevěřím.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 08:36:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto jsem v podstatě napsal v r.2010: Katolická církev vyznává při každé bohoslužbě, že ji Bůh neustále obnovuje a děkuje za to.
Začíná to pokáním, očištěním jednotlivců. (Zhřešili jsme proti tobě, ukaž nám, Pane, své milosrdenství a dej nám svou spásu). Pane, smiluj se nad námi (Kyrie eleison).
Pak teprve následuje bohoslužba slova (vyznání víry, četba a výklad Písma, přímluvy) a pak bohoslužba oběti.
V eucharistické modlitbě se obnovujeme jako jednotlivci i jako společenství církve: Neboť
toto je veliké jeho dílo a je to velikonoční tajemství: slavně nás
vysvobodil z otroctví hříchu a smrti a učinil z nás svůj vyvolený národ,
královské kněžstvo, tvé vlastnictví a tvůj svatý lid a vyvedl nás z
temnot do tvého podivuhodného světla, abychom všude hlásali tvé veliké
skutky.... ...skrze svého Syna, našeho Pána, Ježíše Krista, mocí Ducha svatého všemu dáváš život, všechno posvěcuješ a ustavičně si shromažďuješ lid, aby od východu až na západ byla tvému jménu přinášena oběť čistá...
V průběhu historie nacházíme mnoho příkladů obnovy, formace církve. Obnova
je protikladem entropie, protikladem úpadku. Pokud člověk duchovně
neroste, duchovně zakrňuje, upadá. Stačí k tomu nedělat nic.
V
době úpadku papežství se prosadila formace a návrat k evangeliu z
opatství Cluny, návrat k myšlenkám křesťanské chudoby (sv. František a
žebravé řády obecně), následně myšlenka akademické svobody na
univerzitách (Tomáš Akvinský) a z něj následně respekt svobody svědomí
každého člověka.
I reformace vyrostla z touhy po očištění, touhy
po obnově z morálního úpadku. I otcové reformace stáli pře volbou:
obnovit stávající církev (formovat církev), nebo provést reformaci -
odtržení a rozkol. Všichni dobře víme, co zvolili i jaké ovoce to
přineslo.
Dneska jsou tisíce reformovaných církví po celém světě a stále vznikají nové, jako houby po dešti - a otec rozdělení - diabol, se jen raduje. Všichni tvrdí: my
jsme ti praví - a všichni ostatní jste heretici, nerozumíte evangeliu -
říkají věřící z nově se zrodivších církví. Vy jste se odchýlili od
apoštolů, my máme pravé poznání. A tisíce variant víry v evangelium
zamořuje svět a zašlapává lásku mezi křesťany.
Je totiž rozdíl formovat církev či reformovat. Sochař formuje sochu k dokonalosti tím, že odebírá přebytečný materiál. Reformuje však tak, že z kamene vytesá docela něco jiného, že hlínu prohněte a použije na něco jiného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 22:06:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko si neuvědomuje, že reformace vznikla z toho důvodu, že katolická církev nežila podle Pána Ježíše.
Tohle je trochu jinak.
Věci ve světě fungují tak, že to, co zaseješ, to také sklidíš. Co je v genetických základech, to také vyroste a dědí se.
Když je v základech rozkol a vymýšlení nových učení, roste rozkol a vymýšlení nových učení. Když je v základech rozvod a nadřazenost nad jinými, rostou rozvody a nadřazenost nad jinými. Když je v základech panování jedněch nad druhými, roste a předává se panování jedněch nad druhými. Když je v základech dohadování nad slovíčky a chytání za ně, roste a předává se to, co je v základech. Když je v kořenech podvod, klam a krádež, sklidí se velká úroda podvodu a klamu.
Protestanti tedy za to štěpení do určité míry nemohou, jen zdědili to, co si přinesli.
Když je pak v kořenech život, moc, láska, radost, pokoj, roste a předává se život, moc, láska, radost a pokoj.
Člověk nemůže žít podle Ježíše když má v základech sama sebe, starost o sama sebe, boj o záchranu sama sebe a vlastní Snahu a Její zásluhy. Ze sobectví nemůže nikdy vyrůst láska.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 23:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Re: Ze sobectví nemůže nikdy vyrůst láska.
říká ten, jež sám sebe ustanovil za rovna Apoštolům a zakládá si na své "autokefalitě" ve smyslu: "sám sobě Kéfou - tj. Petrem".. no jo.. jak se říká: "zase promluvili ti praví apoštolové"...
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 07:39:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Stando, já se počítám i k Jednotě Bratrské, která má svůj počátek v 15 století v Českém království, počítám se i k Jeruzalémské církvi, která má svůj počátek v prvním století v Jeruzalémě a počítám se i k Abrahamovi, jehož víra má svůj počátek v Mezopotámii před více než třemi tisíci lety. "...
Ahoj Toníku. Myslíš si, že úplně stejný pohled na prožívání své víry nebude mít kde kdo, třeba i jehovista? I ten se bude hlásit k návaznosti na Kristovu církev.
Proto jsem napsal: "Existuje řada seznamů typických znaků evangelikalismu:
např. svrchovanost Písma, výsostné postavení Krista, panství Ducha
svatého, nezbytnost obrácení, priorita evangelizace, důležitost
společenství nebo konverzionismus (důraz na obrácení), aktivismus,
biblicismus, krucicentrismus (důraz na Kristův kříž). Evangelikální hnutí však není jasně ohraničeno ani věroučně, ani církevně".
V podstatě se k takovým typickým znakům hlásím taky (až na tu svrchovanost Písma - protože realitou je, že lidé význam stejného Písma vnímají různě, podle předporozumění své víry) a domnívám se, že většina těchto znaků (zdravě chápaných) jsou dokonce naprosto nezbytné pro opravdový život z víry každého z nás..
Evangelikální hnutí však není ohraničeno věroučně. Tedy různé skupiny evangelikálů praktikují každá svoji specifickou víru - a protože máte svoje kořeny i v puritánství a metodismu, snadno může některá skupina sklouznout i k nezdravým extrémům. O nějaké jednotě církve ve víře se u vás nedá vůbec mluvit. Spíš jednotlivá shromáždění ovlivňují jeho vůdčí osobnosti.
Z těch věcí, kterým věříte (odvoláváš se na "staré dobré učení"), není však samotná Bible (tu mají i jehovisté a budou se na ni ve své víře odvolávat podobně jako ty), ale spíš její specifické chápání významu jednotlivých míst podle předporozumění určité skupiny evangelikálů. A toto předporozumění už není "staré a dobré učení", vykrystalizovalo se do dnešní podoby až během posledních pár století.
Je jenom jeden správný způsob jak rozumět Bibli. A ten se předává v církvi kontinuálně od Krista a apoštolů, z generace na generaci. Je to učení katolické církve. Jeho typickým rysem je to, že splňuje pravidla víry (regula fidei) - že tedy význam jednoho místa v Písmu je vždycky doplňován jinými místy v Písmu - a co je zvlášť důležité - nikdy není v rozporu s významem jiného místa v Písmu.
Když bys např. převzal Kristovo tvrzení - vytržené z kontextu, aniž bys porozuměl, co významově tím Kristus říká - že "tělo nic neznamená," popíráš tímto vytržením z původního smyslu úlohu lidského těla v dějinách spásy. A takto se naše porozumění jednotlivým místům v Písmu liší od počátku.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 08:02:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslíš si, že úplně stejný pohled na prožívání své víry nebude mít kde kdo, třeba i jehovista? I ten se bude hlásit k návaznosti na Kristovu církev.
Myslím, že ne, Stando.
Ani jehovista, ani římský katolík.
Jehovisté i římští katolíci mají jiné rozlišení toho, ke komu patří, ke komu se hlásí, než my.
Evangelikální hnutí však není ohraničeno věroučně.
No, tak tím se od toho tvého evangelikálního hnutí celkem dost lišíme, protože věroučně jsme ohraničeni a dost jednoznačně.
A mohu-li ti dát dobrou radu: Když něčemu nerozumíš a nemáš o tom dostatek informací, je lepší se zeptat. Ale i ty doměnky, co píšeš, o tobě něco vypovídají, je zajímavé vidět tvé uvažování. Vím, že když jsem byl v ŘKC, vyučovali nás "o těch druhých" stejné falešné informace jako učí dnes vás.
V jednom máš jistě pravdu:
A ten se předává v církvi kontinuálně od Krista a apoštolů, z generace na generaci.
Jen si špatně vykládáš to, co se to vlastně předává: Nepředávají se nějaké výklady, které je třeba jednou za padesát let nově přepsat aby už to nebylo "myšlení středověku", ale předává se v církvi nový život, který je v Ježíši Kristu a předává se v církvi moc k záchraně v Ježíši.
Podle toho života a té moci se také církev pozná: Tam, kde lidé přechází ze smrti k životu, z otroctví hříchu do svobody, tam je církev Ježíše. Tam, kde je nový život i moc k záchraně jen virtuálně v hlavách lidí a v realitě jsou stále v otroctví hříchu pod vládou Smrti, církev Ježíše Krista není.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 08:23:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je jenom jeden správný způsob jak rozumět Bibli. A ten se předává v církvi kontinuálně od Krista a apoštolů, z generace na generaci. Je to učení katolické církve. Jeho typickým rysem je to, že splňuje pravidla víry (regula fidei) - že tedy význam jednoho místa v Písmu je vždycky doplňován jinými místy v Písmu - a co je zvlášť důležité - nikdy není v rozporu s významem jiného místa v Písmu.
To je divné. Proč katolíci vraždili např. v Chorvatsku? Proč jim tak byl sympatický fašismus? Co to tedy se předávalo, když to mělo takové projevy? Asi se předávalo něco jiného, než učí Kristus. Proč Vatikán pomáhal největším zločincům ? Dodnes jasně tyto projevy neodsoudila a někteří tady se k tomu hrdě hlásí. Učení katolické církve je zlo!!!!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 08:46:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To je divné. Proč katolíci vraždili např. v Chorvatsku?"...
Vyjadřuješ se zmateně. Když mluvím o učení katolické církve, proč nekritizuješ to učení? V čem konkrétně podporuje zlo, kde navádí ke zločinům? V čem inklinuje k fašismu? Snad papežskou encyklikou, která jej odsuzuje jako zločinnou ideologii?
Jak si tě mám vážit, jak tě vůbec brát vážně, když mluvíš takové nesmysly?
Je nás katolíků přes miliardu. Očekáváš, že v takovém množství se nenajdou zločinci? Kdybych měl povinnost odsuzovat zločin každého katolíka, event. se od něj i distancovat, nemohl bych v životě dělat nic jiného a stále bych to nestihl. Nemluvě o tom, že bych to musel nejdříve prošetřit a mít jistotu, jak se to stalo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 10:17:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není zmatenost. To je smutek nad tím, co katolicí páchali a ještě větší smutek nad tím, jak se k těmto zločinům staví. Stavíš se snad k tomu jako martino ? K čemu encyklika, když tato církev pak ukrývá ve Vatikánů největší zločince. K čemu je učení církve, které neumí zločiny odsoudit i lidsky a přiznat se, moc nám to mrzí. Řekl to zde snad nějaký katolík ? Naopka to tady někteří hájí. A papež prohlásí toho, kdo proti tomu nic neudělal za blahoslaveného, ačkoliv byl žádán, aby ještě počkal, než se vše vyjasní. Pravoslavní věřící si jistě myslí něco jiného. Učení, které lidi nevede k dobru, je njespíše špatné. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 19:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."K čemu encyklika, když tato církev pak ukrývá ve Vatikánů největší zločince. "...
Dokaž konkrétně který zločinec se ukrýval ve Vatikánu a kdy to bylo. Bavme se o skutečných faktech, nikoli o bulvární propagandě.
..."K čemu je učení církve, které neumí zločiny odsoudit i lidsky a přiznat se, moc nám to mrzí. Řekl to zde snad nějaký katolík?"...
Papežové, jako jediní ze všech představitelů církví, se opakovaně omluvili za zločiny spáchané katolíky. Jako jediní - i když nemuseli. Závažným zločinem se totiž katolík sám automaticky vyděluje ze společenství církve. Stává se odlomenou ratolestí. Závažným zločinem je už třeba spoluúčast na potratu, vražda a pod. Takový člověk už nemá společenství s ŘKC, vztahuje se na něj anathema.
Domníváš se, že věřící z ostatních církví byli snad andělé, že se mezi nimi nevyskytli stejní zločinci? A jmenuj mi jediného představitele pravoslavné církve (či protestantské církve) kteří veřejně vystoupili a omluvili se za zločiny svých oveček. Mimo papeže já neznám už žádného jiného, kdo by toto udělal!
Historicky jen v německy mluvících protestantských zemích bylo ve středověku upáleno přes 100 000 lidí! Španělská inkvizice se svými několika stovkami je podle nich úplná popelka. Poslední čarodějnice byla upálena r. 1787 v protestantském kantonu Glarus ve Švýcarsku. Který protestant se za to kdy omluvil?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 15. listopad 2013 @ 10:20:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsi stejný jako martino, Zklamal si. Těch zločinců ukrytých ve Vatikánu byly stovky. Pochybují, že lžou filmové dokumenty.K dokumentům ve Vatikánu přístup nikdo nemá. Mrtví v Chorvatsku Ti nic neříkají? Ne, nemá smysl s Tebou hovořit. Jste fanatici katolické organizace, která ukrývala zločince a tím se přidala na stranu fašistů. A chceš-li mne udat za to jako martino, můžeš. Byl bych rád, aby se to medializovalo a ukázala se pravda. Já nejsem posera a klidně se budu za pravdu bít. V televizi mám plno známých. Pak budeš muset zpochybnit filmové historické dokumenty, které jsou na inetrnetu i na TV, i v tisku. Nebyl jsem komunista a dnes po zkušenostech s vámi podobnými musím konstatovat, že měli kus pravdy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozdělu (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 15. listopad 2013 @ 10:25:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A pak hlavné posilou je mi Pán Ježíš, které jste svým chtěli pošpinit. Věřím, že mi dá v tomto boji sílu. |
]
|
|
|
|