Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak (vy)řešit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. červenec 2014 @ 12:08:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Ve vašem virtuálním světě, kdy si každý do textu
písma doplňuje co se mu zrovna hodí a čte v něm, co tam není, "vykládá"
si ten text místo toho, aby mu věřil"...
V tom našem "virtuálním světě" je realitou, že každý zákon má svou výkladovou vyhlášku, kde je rozveden smysl zákona tak, aby nemohl být zneužit, aby nemohl být vysvětlován proti záměru zákonodárců. Tak tomu je v tomto světě skutečném.
Je realitou - tedy nikoli virtualitou - že všichni zde máme za základ víry stejnou Bibli a přesto je na tomto světě obrovské množství a mutací různých vír. To nelze nijak popřít. Nelze tedy ani popřít, že samotný text Písma k pochopení jeho smyslu nestačí, že je zapotřebí texty přiblížit skrze učení Krista a církve. Už apoštolové - dokonce i farizeové a saduceové znali texty Písma zpaměti - stejně však skutečnému smyslu o Ježíši Kristu neporozuměli. Farizeové to nepochopili nikdy, apoštoly to musel Ježíš naučit, vysvětlit!
..."chápu to tak, že Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí
Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval
všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním"...
I zde potřeba chápat slova "všechny, kteří trpěli pod mocí ďábla" v omezeném rozsahu. Ježíš jistě neuzdravil všechny lidi obecně, ale uzdravoval na svých cestách pouze ty, se kterými se setkal. A na druhé straně také nechal uschnout fíkovník! Proč ten neuzdravil, aby nesl ovoce?
..."Když napíšu kus písma, tak tím tedy napíšu přesně to, co myslím."...
To je tedy možné, ale aby to druhý pochopil a vnímal stejně jako ty, musíš ten kus místa podrobněji vysvětlit (výkladová vyhláška k zákonu). Samotné znění zákona obvykle připouští více odlišných porozumění smyslu. Když třeba řeknu: "Ježíš nás spasil" - vůbec tím neříkám, že bych snad už byl v nebi, nebo že se už jen pro toto spasení Kristem všichni do nebe také dostaneme. Znamená to pouze, že jsme byli ponořením do Krista ve křtu uschopněni pro pozemský život Božích dětí v docela nové kvalitě žití s Bohem a že se nám otevřela možnost vůbec být jednou po smrti spasen a dostat se do nebe k Bohu. Tedy samotná věta "Ježíš nás spasil" připouští více různých významů, ale jen jedno pochopení je správné. Proto je výklad nezbytný.
..."Zajímá mne, cos pochopil jinak"... Nepochopil jsem to jinak, než Petr zamýšlel. Ježíš uzdravoval jen všechny nemocné, se kterými se osobně setkal. Ty, se kterými se nesetkal, většinou neuzdravil. Až na několik výjimek, kdy se jiní lidé za ně přimluvili.
Jaký by asi v tobě nastal zmatek, kdyby
ti lékař rázem oznámil tuto diagnózu - a ty ses usiloval přijmout
uzdravení - a ono pořád nic? Přes veškerou léčbu by se časem postupně
objevily metastázy? Co když je v Božím záměru, abys právě ty na rakovinu
předčasně zemřel? To by byl zmatek v duši, co?
Jak říkám, Stando: Nesnaž se ze svého převráceného srdce vnutit tvé
vlastní myšlenky druhému, který žije a uvažuje jinak, než ty. V čem mají být mé myšlenky převrácené konkrétně? Že uvažuješ jinak než já, to je zjevné. To ty jsi hovořil o jakémsi přijmutí uzdravení od Ježíše: " ale vzepře se té nemoci či démonu (tak, jak to učí Ježíš či apoštolové) a přijme uzdravení nebo vysvobození"... Já hovořím o skutečné realitě života, když uzdravení nepřichází, naopak nemoc se přes veškerou snahu lékařů i pacienta zhoršuje. A ptám se, kde o tom jakémsi "přijmutí uzdravení" učí Ježíš a apoštolové konkrétně. Jistěže mě to zajímá! Když bych se sám do takové situace dostal, bylo by moc užitečné znát "fígl", jak se dá přijmout uzdravení.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak (vy)ř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. červenec 2014 @ 06:30:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V tom našem "virtuálním světě" je realitou, že každý zákon má svou výkladovou vyhlášku...
Stando, chápu, že stále žijete pod zákonem a i svědectví o životě, smrti a vzkříšení Ježíše Krista je v tom vašem světě "zákon", ke kterému potřebujete vykladače, protože mu sami nerozumíte.
Jen je otázka, jestli jste si při stavu svého srdce vybrali toho správného vykladače.
Je realitou - tedy nikoli virtualitou - že všichni zde máme za základ víry stejnou Bibli a přesto je na tomto světě obrovské množství a mutací různých vír. To nelze nijak popřít.
To už jsme řešili, Stando. Pokud máte jako základ víry stejnou bibli, do které si domýšlíte co v ní není a nevěříte a nežijete co v ní je, tak samozřejmě záleží na tom, co vám zrovna kdo do bible domyslí. Nám tam třeba domysleli že máme nemoci a posedlosti nést, vám tam domysleli že se jim máte vzepřít. Vám tam domyslí papeže, jinému zas věrného otroka a ještě jinému zase moona.
Už apoštolové - dokonce i farizeové a saduceové znali texty Písma zpaměti - ... Farizeové to nepochopili nikdy, apoštoly to musel Ježíš naučit, vysvětlit!
Snad ti tedy diskuze zde byly k něčemu užitečné.
Svým učedníkům (mezi kterými byli i jeho apoštolové) seslal Ježíš svého svatého Ducha a "otevřel jim písma". Písmo je učil tak, že žil co o něm bylo napsáno. Farizeové žili pod zákonem a vykládali si písmo jak se jim hodilo, byli v podobné situaci jako vy ve vašem světě, ale některým z nich dal Ježíš také svého Ducha. Například Saulovi z Tarsu. Toho Ježíš osobně ve fyzickém těle nic neučil a přesto má Saul stejné evangelium jako všichni ostatní, kdo přijali stejného Ducha.
I zde potřeba chápat slova "všechny, kteří trpěli pod mocí ďábla" v omezeném rozsahu. Ježíš jistě neuzdravil všechny lidi obecně, ale uzdravoval na svých cestách pouze ty, se kterými se setkal.
No, to snad chápe každý, kdo si někdy přečetl písmo. V písmu je velmi podrobně popsané, co Ježíš dělal, jaká byla jeho úloha, práce, kterou dělal podle písma. Pánův Duch byl na něm, protože ho pomazal, aby zvěstoval evangelium chudým, poslal ho vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu a vyhlásit vítaný Pánův rok.
A na druhé straně také nechal uschnout fíkovník! Proč ten neuzdravil, aby nesl ovoce?
A když chtěl Jonáš pozorovat Ninive, jak ho Bůh ničí, představ si Stando, nechal Bůh dokonce červa aby sežral list, pod který se schoval!
A teď vážně a k jádru věci, Stando.
Já jsem byl ten zdeptaný, kterému Ježíš zvěstoval vysvobození. Když jsem kdysi vycházel z náboženství Okamžiku Smrti a pana Náhle, kteří společně rozhodovali o mém životě, z náboženství soch obrazů a pověr, byly tohle první věci, které mne Bůh učil, když mne jako otec vychovával (tak jak normální otcové vychovávají své děti - tím, že ke mne mluvil).
A měl jsem tehdy písmo a tak jako ty hledal místo, kde by Ježíš dal někomu přijímat a nést nemoc nebo posedlost za druhé, jak nás to naši popletení vykladači "zákona" učili. A kupodivu: Žádné takové místo v písmu není. Naopak je jich tam mnoho, které potvrzují to jasné slovo "naše nemoci na sebe vzal".
Koukám, že i ty si hledal a jediné, co jsi našel, byl uschlý fíkovník.
Snad ti tedy to hledání bylo k užitku jako tehdy mně.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak ( (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. červenec 2014 @ 11:09:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." že apoštolové měli texty Písma a velmi dobře je znali, řídili se podle nich a že už nevěříš tomu nesmyslu že "cirkev neměla na začátku žádné písmo jen tradici","...
Nejenom apoštolové znali texty Písma, ale také všichni ostatní z vyvoleného národa - dnešní judaisté. A jak víš, dnešním judaistům je k ničemu znát texty Písma, pokud jim správně nerozumí - podobně jako jejich otcové. Po tři roky Pán vyučoval učedníky smyslu Písem - a ani tak tomu neporozuměli dříve, než ve světle událostí, které nastaly. I potom musel Ježíš učedníkům jdoucím do Emauz ještě vysvětlovat smysl Písem.
Apoštolové v živoucí církvi předávali a vysvětlovali (lidem znalým Písma) pravý smysl textů (Sk 6,2-4).
Přece není možné, abys natolik rezignoval na zdravý rozum, abys toto nepochopil a neuznal.
Sám si můžeš číst Písmo do "aleluja", můžeš si nalhávat, jak ti jej Duch svatý osvěcuje, však bez církve, která jediná předává pravý smysl textů Písma - která učí pravý význam, ti to bude úplně na nic.
..." Například Saulovi z Tarsu. Toho Ježíš osobně ve
fyzickém těle nic neučil a přesto má Saul stejné evangelium jako všichni
ostatní, kdo přijali stejného Ducha."... Pavel dostal
mimořádný dar Ducha svatého, aby ony čtyři evangelia překlenul jedním
křesťanským učením a zašel v něm teologicky mnohem hlouběji a dále, než
ona čtyři evangelia.
Ujišťuji tě, že Boží zjevení je Saulem už uzavřeno. On sám přece hovoří toto: "A Bůh ustanovil v církvi některé takto: za prvé apoštoly,
za druhé proroky, za třetí učitele, potom zázraky, potom dary
uzdravování, potom pomoci, vedení, rozličné druhy
jazyků. Jsou snad všichni apoštolové? Jsou snad všichni proroci?
Jsou snad všichni učitelé? Činí snad všichni zázraky? Mají snad všichni dary uzdravování? Mluví snad všichni
jazyky? Vykládají snad všichni? Mějte však horlivou touhu po lepších darech a já vám ukážu
ještě mnohem vyšší cestu:
"
... A měl jsem tehdy písmo a tak jako ty hledal
místo, kde by Ježíš dal někomu přijímat a nést nemoc nebo posedlost za
druhé, jak nás to naši popletení vykladači "zákona" učili. A kupodivu:
Žádné takové místo v písmu není(???). Naopak je jich tam mnoho, které
potvrzují to jasné slovo "naše nemoci na sebe vzal"....
Opravdu rezignace na zdravý rozum! V jediném výroku si významově protiřečíš, v jediném výroku máš hned i odpověď na svou námitku: Cožpak křesťané nemají ve svém životě následovat vzoru Krista? Jestliže Kristus svým utrpením zachránil mnohé, neměli bychom my se svým utrpením činit totéž? Jak nás to učí i apoštol Pavel? Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým
tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo,
jímž je církev.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. červenec 2014 @ 07:27:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Sám si můžeš číst Písmo do "aleluja", můžeš si nalhávat, jak ti jej Duch svatý osvěcuje, však bez církve, která jediná předává pravý smysl textů Písma - která učí pravý význam, ti to bude úplně na nic.
Stando, můžu, ale nemusím a nikdy jsem to nedělal.
Jinak mám opačnou zkušenost, než píšeš. Bez církve, která nese evangelium a moc Ducha svatého mi nebylo písmo svaté nanic. I tehdy jsem z písma bral poučení pro život, řídil jsem se některými jeho radami, které jsem měl ve své moci a ty rady mi byly k užitku. Stejně tak v historii bylo mnoho lidí, kteří se řídili písmem a bylo jim to k užitku, nebylo jim to nanic. I dnes jsou lidé, kteří nemají tak převrácené srdce, že by nerozuměli ani slovům Ježíše a nepochopili, co Ježíš dělal.
Bez církve mi písmo bylo nanic ke spasení. Četl jsem místa písma, která se týkala spasení ("Bůh nám dá, abychom mu sloužili ve svatosti a spravedlnosti po všechny dny svého života", "vyleje svého Ducha na každé tělo" a podobně) a těm místům jsem nerozuměl, protože jsem je bez církve nežil. Byla to pro mne mrtvá litera.
Pavel dostal mimořádný dar Ducha svatého, aby ony čtyři evangelia překlenul jedním křesťanským učením a zašel v něm teologicky mnohem hlouběji a dále, než ona čtyři evangelia.
Dar Ducha svatého je mimořádný ve vašem světě, v tom světě, ve kterém jsem kdysi žil i já, ve světě bez církve, pod zákonem, kde si lidé písmo různě vykládají místo toho, aby žili co se v něm píše.
V církvi je pak dar Ducha svatého řádný.
Ujišťuji tě, že Bůh mluví ke svým dětem i dnes, docela stejně, jako před dvěma tisíci lety.
Co se týče učení, nemluví nějaké novinky tak, jako je to u vás, kdy jste neznali ekumenismus a vraždili jste se navzájem a teď se tváříte, že to neexistovalo a hrajete masku bratříčků a sestřiček, protože je to pro vás "nové poznání", stejně jako dnes už nemáte odpustky sto dnů, protože to je myšlení středověku.
Pokud jde o učení, připomíná Duch svatý v církvi lidem všechno, co Bůh řekl. Ale už to není tak, že je to Boží slovo jen "mrtvá litera" jako pro lidi, kteří tohle neznají a musí sí písmo připomínat sami sobě, ale Duch svatý to Boží slovo připomíná tak, že to slovo obživne v srdci člověka a stane se tomu člověku. Stane se tak, že vyroste z toho srdce jako semínko. Je jedno, co je nad srdcem, na povrchu.
Cožpak křesťané nemají ve svém životě následovat vzoru Krista? Jestliže Kristus svým utrpením zachránil mnohé, neměli bychom my se svým utrpením činit totéž?
Ptáš se, abys znal odpověď? A přečteš si jí, budeš jí brát vážně?
Ne, Stando. Neměli. Ani my, ani vy.
Ani my ani vy nejsme spasitelé světa, nejsme ani svoji spasitelé. Nejsi spasitel světa ani když si to ty namlouváš nebo ti to do tvé hlavy natloukli ve tvé sektě.
Je Jeden, kdo nesl hřích a utrpení světa. To je Ježíš Kristus.
Jak nás to učí i apoštol Pavel? Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.
Ano, a vaši vykladači vám to ve vašich hlavách převrátí tak, že apoštol Pavel nesl rakovinu do pokladu ŘKC.
Zkus si ale někdy přečíst, co skutečně dělal apoštol Pavel. Apoštol Pavel dělal to, co jiní křesťané: Nesl zvěst Ježíše Krista. Na svém těle nesl rány od biče, kterým ho poctili římané a díry od kamení, kterým ho poctili jeho bývalí "bratři". A to kvůli tomu, že nesl evangelium Ježíše Krista. Zprávu o Bohu v těle, který nesl naše nemoci a naše bolesti, jehož ranami jsme uzdraveni.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. červenec 2014 @ 10:48:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dar Ducha svatého je mimořádný ve vašem světě,
v tom světě, ve kterém jsem kdysi žil i já, ve světě bez církve, pod
zákonem, kde si lidé písmo různě vykládají místo toho, aby žili co se v
něm píše. V církvi je pak dar Ducha svatého řádný."...
Zase ve svatém nadšení dost dobře nevíš, co mluvíš.
V církvi jsou DARY Ducha svatého rozličného druhu a rozličné intenzity.
Dar Ducha svatého zapsat Boží slovo byl za celou dobu trvání lidstva darem jen pro několik málo jedinců - a je tedy z celého spektra darů Ducha svatého darem docela mimořádným, který dneska už nemá nikdo z lidí. Lidstvo jej už totiž nepotřebuje, protože Boží zjevení v Písmu je už uzavřeno. Zbývá už jen toto Boží slovo našimi životy naplnit, realizovat.
Ve středověku jste se vy opravdu vzájemně vraždit nemohli - z jednoduchého důvodu: vaše církev tehdy ještě neexistovala, ještě byla "na houbách".
..."A přečteš si jí, budeš jí brát vážně?"... Beru ji sice vážně coby tvůj osobitý názor - ale nemohu s ním souhlasit, protože je mylný.
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev. Toto stále platí pro nás, pro všechny křesťany. Zde zůstala nezodpovězena moje otázka o smyslu apoštolova onemocnění (Gal 4,13). Tímto jej nepostihli jeho "bývalí bratři".. Zcela jsi totiž pominul rozměr, kdy nemoc může být pro člověka formou zkoušky či příležitostí vykonat nějaký Boží záměr.
Kristovými ranami jsme byli uzdraveni poprvé ve křtu, obmyti Kristovou krví z hříchů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červenec 2014 @ 07:01:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase ve svatém nadšení dost dobře nevíš, co mluvíš.
Ach jo, Stando. Podle sebe nesuď ostatní. To, že ty nevíš, o čem mluvím neznamená, že to nevím já. Píšu stále o stejném tématu, jako výše.
Dar Ducha svatého, který působí, že člověk rozumí písmu, dal Bůh všem svým dětem. Není to tedy dar mimořádný, ale je to dar normální.
Teď třeba máme v církvi jednoho poláka asi v mém věku. Čtyřicet let poslouchal písmo a občas ho četl, ale nerozuměl mu, protože mu to písmo bylo cizí. Bylo cizí jeho životu. Před krátkou dobou se stal Božím dítětem a písmo už není jeho životu cizí, najednou žije to, co je v písmu. Teď si čte písmo stále, kdykoliv může. Ne proto, že by mu to někdo nařídil, ale proto, že mu rozumí a že to písmo mluví konkrétně do jeho života, přináší pravdu, která vysvobozuje.
A to je docela řádný Boží dar, podle kterého se Boží děti celkem spolehlivě poznají.
Zcela jsi totiž pominul rozměr, kdy nemoc může být pro člověka formou zkoušky či příležitostí vykonat nějaký Boží záměr.
Stando, nepominul. Znám římskokatolické učení v této věci, jen s ním nesouhlasím a nevěřím mu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. červenec 2014 @ 09:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Dar Ducha svatého, který působí, že člověk rozumí
písmu, dal Bůh všem svým dětem. Není to tedy dar mimořádný, ale je to
dar normální."...
Až ten Polák posune křesťanskou teologii o takový kus dopředu jako apoštol Pavel, bude to pak také dar mimořádný. Stále mě fascinuje, jak málo rozumíte úloze bible. Vždyť mimo ni nemáte už nic jiného o co se opřít! Jak neuvíznout ve vlastním světě autosugesce. A tak málo o ní víte!
V podstatě jsou dva hlavní přístupy k Bibli:
Objektivní. V Bibli je zakotveno celé křesťanské učení, které se životem církve předává nezkresleně dalším generacím. To je to Ježíšovo "otevírání Písma" - pochopit skutečný smysl textů a nezkresleně je v církvi předávat následovníkům. Křesťanské učení je stejné před dvěma tisíci lety jako dnes - jenom se rozvíjí do hloubky. Z tohoto pohledu člověk jen vírou přejímá starobylé učení církve o Kristu Spasiteli, přejímá ono Ježíšovo "otevírání písem" skrze učení církve. Abys mohl žít to, co je v Písmu, musí tě někdo vyučit, musíš textům správně porozumět. To je učitelská úloha církve. Pokud však takový člověk obdrží od Ducha svatého charisma učitele, může jednotlivec toto učení církve dále prohloubit, obohatit o nové pohledy a zkušenosti s Bohem i pro ostatní křesťany. Takové charisma je darem zcela mimořádným, který nedostávají všichni křesťané, ale jen málo vyvolených. Apoštol Pavel patřil mezi ně.
Subjektivní. Rozjímáním nad texty Bible Boží slovo ožívá a Bůh promlouvá do naprosto konkrétních situací života jednotlivců, takže zde člověk poznává Boží vůli aby ji pak mohl naplňovat. Žije svůj život s Bohem a podřizuje se mu ve všem. To je řádný dar, který má Duch svatý připraven úplně pro každého člověka. Stačí být k tomuto daru disponován - přistupovat k textům s náležitou úctou a pokorou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak (vy)ř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. červenec 2014 @ 08:02:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
V čem mají být mé myšlenky převrácené konkrétně?
Ty máš boha, který sesílá nemoci a těmi tě "vychovává" a jehož záměrem v klidu může být abys ty umřel na rakovinu. Uvažuješ tedy podle boha, pod kterým žiješ. Toho boha dobře znám a jeho myšlení je převrácené k Bohu, kterého máme my. Proto tomu bohu také říkáme Vzpurník, Odpůrce.
Pokud máš boha, jehož záměrem je abys zemřel na rakovinu, pak je poněkud nelogické, abys měl zmatek v duši. Měl bys logicky přijmout záměr toho boha a podřídit se mu a ne se mu vzpírat.
A ještě nelogičtější je tvůj postoj vkládat lidem, kteří nemají takového boha a s vděkem od něj utekli k Bohu, který má docela jiné záměry.
Jestlis docela nevypadl z reality, tak abys měl trochu představu jak absudrní a převrácený je tvůj postoj a tvůj "bůh" pro mne, tak si představ, že bys měl třeba na zemi otce - řekněme například tebe - a ten otec by měl záměr aby jeho dítě, třeba tvůj syn - nebo dcera - zemřel na rakovinu. Dokážeš si představit, že bys měl takový záměr o svém synu, dceří?
Připadá ti to "normální"?
Možná snad ano a je pro tebe taková věc po letech pod tvým bohem "normální" a snad i dokonce máš takový záměr, pak už jsi docela mimo realitu, kterou žijí skutečně normální lidé.
Pokud by ti takový záměr nepřipadal normální, tak by ti snad tahle představa mohla pomoci pochopit, co mi na vašem bohu (kdysi našem společném bohu) připadá převrácené konkrétně.
A ptám se, kde o tom jakémsi "přijmutí uzdravení" učí Ježíš a apoštolové konkrétně. Jistěže mě to zajímá! Když bych se sám do takové situace dostal, bylo by moc užitečné znát "fígl", jak se dá přijmout uzdravení.
Jejej! K tomu samozřejmě můžu pomoci a velmi rád. Tohle je totiž přesně věc, kvůli které nám Bůh dal svoje slovo, věc, kvůli které máme popsaných tolik případů uzdravení a velmi podrobně popsané prokletí hříchu, zákona a smrti a vysvobození z něj.
Kdybys v písmu přestal marně hledat místo, ve kterém Ježíš někomu poslal nemoc aby ho tím vychoval a začal vidět ty desítky a desítky míst, kdy Ježíš lidi uzdravoval nebo se podíval na místa písma kde dokonce Ježíš uzdravil všechny, bylo by ti to v této věci k užitku.
Boží dary se přijímají vírou. Víra je něco jako ruka v materiálním světě, neco, co se natáhne k Bohu a říká "přijímám".
Není to nějakou "obecnou vírou", že člověk jen tak "věří", nebo ve smyslu "věřím že bůh existuje", ale je to vírou v Boží slovo, tím, že člověk věří tomu Božímu slovu. A ta víra pochází z toho slova. Když si ho člověk čte, bere ho vážně, věří, že je pravdivé a že Bůh není lhář, přijímá to slovo do srdce, vzniká víra tomu slovu.
Dokonce i tehdy, když má člověk ještě srdce docela kamenné, pod prokletím hříchu a zákona. Protože Boží slovo je silné, mocné a ostré, proniká až na rozhraní rozumu a srdce, až na místo, které je potřeba odměkčit od výuky boha, jehož záměrem je aby člověk umřel, nejlépe na rakovinu.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak ( (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. červenec 2014 @ 11:45:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já mám Boha, bez jehož svolení (dopuštění) se nemůže v mém životě udát vůbec nic. Všechny události v mém životě se dějí jen podle tohoto Božího scénáře. Od výhry v loterii, přes narození miminka - až po nemoc, úraz či smrt.
Opravdu nemůžu onemocnět, aniž by o tom Bůh nevěděl, aniž by to neschválil. Ani chřipkou, natož pak třeba rakovinou. Ani vlas mi nespadne z hlavy bez Boží vůle.
Je tedy zjevné (protože stále jsou lidé nemocní rakovinou), že Bůh o každé takové nemoci ví a že ten člověk onemocněl z různého důvodu proto, protože Bůh to tak dovolil.
..."ty jsi hovořil o jakémsi přijmutí uzdravení od Ježíše: "ale vzepře se té nemoci či démonu (tak, jak to učí Ježíš či apoštolové) a přijme uzdravení nebo vysvobození"...
Už potřetí se tě ptám na skutečnou realitu dnešního života, kdy nemocný se vzepře své nemoci ze všech sil, prosí Boha o uzdravení - přesto uzdravení nepřichází, naopak nemoc se přes veškerou snahu lékařů i pacienta dále zhoršuje.
A ptám se, kde o takové jistotě jakéhosi "přijmutí uzdravení" učí Ježíš a apoštolové konkrétně. Pomohu ti: Neučí o tom naprosto nikde.
Naopak, učí nás přijmout v důvěře Boží režii událostí našeho života - i když z krátkodobého lidského pohledu se nám to zrovna jeví jako neštěstí.
Spolu s Jobem říkám: "Bůh dal, Bůh vzal, budiž jméno Páně pochváleno."
..."a ten otec by měl záměr aby jeho dítě, třeba
tvůj syn - nebo dcera - zemřel na rakovinu. Dokážeš si představit, že
bys měl takový záměr o svém synu, dceří? Připadá ti to "normální"? "...
Bůh ovšem není jako otec pozemský, který si nevidí dál, než na špičku nosu. Bůh si zavolá někoho předčasně třeba proto, že kdyby jej nechal žít déle, tak ten člověk by upadl do hříchu ke smrti a ztratil by svou věčnost s Bohem. Z pohledu Boha je v takovém případě předčasná smrt pro člověka ziskem. Ani nemoc a umírání nejsou záležitostí jen toho jednoho konkrétního člověka, ale podílejí se na tom i všichni ostatní členové přirozeného společenství rodiny, přátelé, církevní obec. Jedna událost má tedy mnohý dopad na všechny. A zde nastupuje křesťanský postoj nabídnout Bohu (po vzoru Krista) své utrpení nemoci ku prospěchu ostatních.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červenec 2014 @ 07:15:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A ptám se, kde o takové jistotě jakéhosi "přijmutí uzdravení" učí Ježíš a apoštolové konkrétně. Pomohu ti: Neučí o tom naprosto nikde.
To je dobře, že jsi na to přišel. Také věřím, že věci, které se vyhlíhly ve fantazii tvé hlavy, Ježíš neučí.
Bůh ovšem není jako otec pozemský, který si nevidí dál, než na špičku nosu. Bůh si zavolá někoho předčasně třeba proto, že kdyby jej nechal žít déle, tak ten člověk by upadl do hříchu ke smrti a ztratil by svou věčnost s Bohem.
A přes všechno to strašlivé zacházení není jasné, jestli svou věčnost s Bohem ztratíte či neztratíte. Existuje totiž někdo ještě silnější a strašnější než váš bůh, někdo, kdo vašemu bohu dokáže zabránit v jeho strašlivém díle: A to jste vy sami.
Kdybych zůstal žít pod tím vaším bohem a nezachránil mne tehdy Ježíš z temnoty hříchu a blízkosti smrti v nemoci, kterou mne vychovával váš bůh, ani bych žádnou věčnost s Bohem neměl, Stando.
Proč s vámi takto váš bůh zachází? Nerespektuje vaši svobodu hřešit?
Náš Bůh také není jako pozemští otcové. Je o pořádný kus lepší. Ale přirovnání k pozemským otcům dáváme právě proto, že je nejbližší tomu, co lidé znají, aby se zamysleli. Když přišel Ježíš na zem zjevit Boha, přišel Boha ukázat právě jako otce, právě z tohoto důvodu.
A zde nastupuje křesťanský postoj nabídnout Bohu (po vzoru Krista) své utrpení nemoci ku prospěchu ostatních.
Stando, a prosím tě, jak konkrétně nabízíš své utrpení ku prospěchu ostatních, pokud to neděláš tak, jak jsem tehdy pochopil ŘKC učení já, když jsem ho pochopil špatně?
Nemoc a umírání určitě není záležitost jednoho člověka. Většinou. Kolem bývá mnoho lidí, kteří tomu nemocnému pomáhají, jeho nemoc nesou, povzbuzují ho, modlí se za něj. To je pro mne křesťanský postoj.
Toník |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. srpen 2014 @ 09:24:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, Stando. V tvé hlavě. Tvoje domýšlivost je zajímavá. Níže se tě na to ptám, docela by mne zajímalo, co sis všechno ve své hlavě domyslel.
O 'jistotě jakéhosi "přijmutí uzdravení"' jsem opravdu nepsal já.
Já psal o konkrétní situaci, kdy se člověk vzepře nemoci a přijme uzdravení (nejen vírou od Boha, ale třeba i operací od lékaře či skrze léky) a o tom, že takovou situaci nepovažuji za vzepření se proti Bohu, ale za vzepření se původci nemoci. Je jedno, zda ten člověk je "věřící" křesťan nebo "věřící" bezbožník, nebo úplně "nevěřící" v Boha či "neznající" Boha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 00:21:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já psal o konkrétní situaci, kdy se člověk vzepře
nemoci a přijme uzdravení (nejen vírou od Boha, ale třeba i operací od
lékaře či skrze léky) a o tom, že takovou situaci nepovažuji za vzepření
se proti Bohu, ale za vzepření se původci nemoci. Je jedno, zda ten
člověk je "věřící" křesťan nebo "věřící" bezbožník, nebo úplně
"nevěřící" v Boha či "neznající" Boha.
Ahoj Cizinče a můžeš konkretně popsat jak takové vzepření nemoci jde praktický udělat a přijmout uzdravení? Mám jednu kamarádku, super děvče, ale už to pomalu bude půl roku co měla nádor v ruce a po různých operacích, vyšetřeních, modlitba jeji za uzdravení, modlitba za ni od její mamky i zbytku rodiny, přátel, kamarádu i lidí co jí praktický neznají konečné uzdravení stále nepřichází? A spíše odpověď na ty modlitby přichází spíše v malých věcech, že není ji třeba přes den špatně, léky nemají nepříznivé vedlejší účinky, je optimistická naladěná i přes svůj těžký zdravotní stav, je i dostatečně aktivní nakolik ji její nemoc dovolí, a jinak. Ale konečně uzdravení stále není a nepřichází. Na druhou stranu bych řekl, že i když předtím měl vztah k Bohu a ke svým blízkým velmi hluboký (čí naplněný), tak nyní bych řekl, že je ještě hlubší a v lidech probouzí (nebo snad Bůh skrze ni) více než když byla zdravá. Jak má praktický udělat to vzepření nemoci a přijmutí uzdravení, které nepřichází?
Ptám se proto, že bych to rád věděl. Je to kamarádka, které si hodně vážím a hodně pro mne znamená. To co Bůh (možná jen můj a ne tvůj, nevím) mi skrze ni dal poznat a to co jsem společně s ní přežít jsou chvíle, které změnily můj žívot čí je prostě nezapomenu, protože jsou ve mně hluboce zakořeně a věřím, že Pán v mých těžkých chvílích poslal do cesty.
Myslíš, že je možné aby původce této nemocí (asi Satan podle tebe) dokázal způsobit přes tuto nemoc ještě větší blízko k Bohu než byla předtím?
Jak bys poradil té kamarádce jak má se vzepřít nemoci a přijmout uzdravení?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 09:02:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak bys poradil té kamarádce jak má se vzepřít nemoci a přijmout uzdravení?
Kjubiku, já asi nijak. Jsem v těchto věcech dost nesmělý, nejsem ani Bůh, ani vševědoucí a nemám příliš odvahu mluvit do života jiných lidí abych jim radil v takto těžkých situacích. V takové chvíli se já osobně za ně modlím (k Bohu) a za sebe se tek modlím (k Bohu) abych věděl, co mám dělat v té situaci já.
Radu mám v takové situaci jedinou: Ptát se Boha, protože on je vševědoucí a ví i to, co já nevím.
Můžeš konkretně popsat jak takové vzepření nemoci jde praktický udělat a přijmout uzdravení?
Určitě můžu popsat obecné principy nebo i konkrétní svědectví, která jsem slyšel od lidí, kteří byli nebo nebyli uzdraveni a mohu poskytnou i svoje svědectví.
Od Boha jde přijmout uzdravení vírou.
Ale není to jen tak ledajakou vírou.
Někteří lidé věří, že Bůh existuje. Víra, "že je jeden Bůh" je mrtvá víra a ke změně života není užitečná, nevytvoří ten skutek, který vede ke k uzdravení. I ďábel věří, že Bůh je a je mu to málo platné.
Někteří lidé věří, že je jejich bůh vychovává nemocí k nějakému účelu. Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu věří.
Někteří lidé věří, že je jejich bůh chce nemocí zabít aby se jim nestalo ještě něco z jejich pohledu horšího. Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu věří.
Někteří lidé věří, že mají nést nemoc jako trest za hřích. Buď jim někdo řekl, že ve svém minulém životě hřešili a teď nesou trest za tento svůj život nebo jim někdo řekl, že musí nést trest za svůj hřích nebo za hřích někoho jiného a oni tomu slovu věří. Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu věří.
V našem učení je napsané:
Bez víry však není možné se mu zalíbit, protože ten, kdo přichází k Bohu, musí uvěřit, že Bůh je a že odplácí těm, kdo ho usilovně hledají.
Víra "že Bůh je" je sama o sobě mrtvá, není k ničemu užitečná. Ale když člověk uvěří nejen, že Bůh je, ale také tomu, že Bůh odplácí těm, kteří ho usilovně hledají, je to víra, která má moc změnit svět a změnit situaci, ve které se člověk nachází.
Popisoval jsem tu situaci jedné maminky, která věděla, že Bůh je, ale i když byla v pojmech mnoha "nevěřící", tak přijala od Boha uzdravení nemoci pro svého syna, který v tu chvíli už nemohl udělat vůbec nic. Protože věřila, že Bůh dává odplatu těm, kteří ho pilně hledají.
Občas tu píšu můj příběh, kdy jsem věřil hned několika převráceným věcem výše, které nevedou k uzdravení, včetně toho, že Bůh je. Dělo se mi to, čemu jsem věřil a "víra že Bůh je" mi nebyla moc platná, natož k uzdravení. Ale přišli za mnou křesťané a přinesli mi slovo, které způsobilo jinou víru: Právě tu víru, že Bůh dává odměnu těm, kteří ho pilně hledají, že uzdravuje, vysvobozuje a že dokonce nesl moje bolesti a nemoci a že on byl potrestán místo mne, pro můj pokoj. A to slovo víry způsobilo ještě jinou věc: Jistotu, že Bůh je větší než nemoc, že stojí na mojí straně proti nemoci a že uzdravení přijde dřív nebo později, tedy jistotu uzdravení. Tuhle jistotu jsem nutně potřeboval v té chvíli těžké nemoci abych přežil alespoň ze dne na den.
Podobných příkladů a svědectví znám mnoho, ale nebudu prodlužovat příspěvek.
Myslíš, že je možné aby původce této nemocí (asi Satan podle tebe) dokázal způsobit přes tuto nemoc ještě větší blízko k Bohu než byla předtím?
To jsem psal v jiných místech tady.
Myslím si, že těžké chvíle a extrémní situace ukazují, co je uvnitř člověka, vynášejí ven na světlo věci, které jsou jinak skryté.
..modlitba jeji za uzdravení, modlitba za ni od její mamky i zbytku rodiny, přátel, kamarádu i lidí co jí praktický neznají konečné uzdravení stále nepřichází?
Kjubiku, pro zajímavost, ke komu a co se ti lidé modlí?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 10:16:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiň Cizinče, ale domnívám se, že kamarádce přisuzuješ víru, kterou nevěří. Nemyslím si to proto, že bych musel byt v opozici vůči tomu co píšeš ale domnívám se tak na základě toho co píšeš.
Někteří lidé věří, že Bůh existuje. Víra, "že
je jeden Bůh" je mrtvá víra a ke změně života není užitečná, nevytvoří
ten skutek, který vede ke k uzdravení. I ďábel věří, že Bůh je a je mu
to málo platné. Někteří lidé věří, že je
jejich bůh vychovává nemocí k nějakému účelu. Taková víra také nevede k
uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu věří. Někteří lidé věří, že je jejich bůh chce nemocí zabít aby se jim
nestalo ještě něco z jejich pohledu horšího. Taková víra také nevede k
uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu věří. Někteří lidé věří, že mají nést nemoc jako trest za hřích. Buď jim
někdo řekl, že ve svém minulém životě hřešili a teď nesou trest za tento
svůj život nebo jim někdo řekl, že musí nést trest za svůj hřích nebo
za hřích někoho jiného a oni tomu slovu věří.
Domnívám se na to základě těchto tvých slov. Tato slova jako by říkala: Kjubiku, je možné tvá kamarádka věří v nějakého jediného Boha, kamarádka věří v Ježíše Krista, a Ježíši Kristu. Také si nemyslím, že by věřila že Bůh vychovává k nějakému účelu a přitom toužila po uzdravení. Také si nemyslím, že by věřila, že ji Bůh chce zabít. Domnívám se, tak na základě toho jak vidím jak chce žít a žije s nadšením pro život i přesto, že má ho teď hodně těžký. Také si nemyslím, že bere to jako trest za hřích. Opět spousty věci mi ukazují, že to není pravda.
Kjubiku, já asi nijak. Jsem v těchto věcech dost
nesmělý, nejsem ani Bůh, ani vševědoucí a nemám příliš odvahu mluvit do
života jiných lidí abych jim radil v takto těžkých situacích. V takové
chvíli se já osobně za ně modlím (k Bohu) a za sebe se tek modlím (k
Bohu) abych věděl, co mám dělat v té situaci já. Proč, si neodpověděl konkretně? Ano, Bůh uzdravuje. Ale člověk by se měl vzepřít nemoci a přijmout uzdravení, nebo ne? Ptám se konkretně jak se toto dělá? Kromě víry v Boha (Ježíše Krista), který přináší uzdravení. Nebo mám tvým slovům rozumět tak, že tvoje modlitba je vzepření se nemoci a přijmutí uzdravení kdežto když to dělají jiní tak už to není, protože tyto děláš správně a oni nikoliv?
Kjubiku, pro zajímavost, ke komu a co se ti lidé modlí? Cizinče pro tvojí zajímavost, modlí se za ni nespočet lidí. Vím, že část co se za ní modlí jsou za hranicemi tohoto státu a nepatří ani k její rodině. U její rodiny mi přijde nepatřičné přijít a vytasit s otázkou tak co ke čemu se modlíte a co se modlíte pro svojí dceru/sestru? Mužů říct pouze těch s kterými jsem byl a jsem ve styku, že modlili se k Ježíši Kristu o dar uzdravení pro tu kamarádku. Bylo to společenství Galilea, které se schází každý týden, kromě letních prázdnin. Společenství mládeže především před Prázdninami s Bohem, a toto společenství mládeže s účastníky Prázdnin s Bohem po dobu Prázdnin s Bohem. Což bylo asi 65 lidi.
Víš, dovolil jsem se zamyslet zda mne tvůj příspěvek povzbudil a čí bych to poslal té kamarádce jako povzbuzení a návod jak se skutečně vzepřít nemoci a přijmout uzdravení. A došlo mi, že spíše by ji to nepovzbudilo ani trošku. A tvůj příspěvek mne nepovzbudil, spíše zranil. Čekal jsem on tebe nějakou konkretní radu jak se vymanit z těžké nemoci, čí alespoň povzbuzení ale marně. Ještě štěstí že je Bůh, Ježíš Kristus a ten mi a té kamarádce dovoluje vidět dál.
Vím, že věří, že s ní Bůh je pořad a že stojí na její straně. Nemusí mi to říkat, je to na ní zkratka poznat jak žije a funguje a co dosvědčuje ve svém životě,
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 19:09:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Promiň Cizinče, ale domnívám se, že kamarádce přisuzuješ víru, kterou nevěří. ...Domnívám se na to základě těchto tvých slov.
Dobrý den, Kjubiku. To se ani nedivím. Jsem zvyklý, že se lidé uvažující jako vy takto domnívají různé věci z toho, co sami žijí a jak sami uvažují.
Jak bys poradil té kamarádce jak má se vzepřít nemoci a přijmout uzdravení? Proč, si neodpověděl konkretně?
Konkrétně jsem neodpověděl proto, že nejsem Bůh, ale jsem člověk, neznám tedy odpovědi na otázky, které by lidé měli pokládat Bohu a ne druhým lidem.
Ale člověk by se měl vzepřít nemoci a přijmout uzdravení, nebo ne?
Ano, měl.
Ptám se konkretně jak se toto dělá?
Znám dva konkrétní způsoby, kterými se to dělá.
1. Vírou Bohu, jeho slovu, jeho dílu a vyznáním toho slova a zařízením se podle něj. 2. Vírou lékařům, jejich technice, jejich práci a odevzdáním se do jejich rukou.
Nebo mám tvým slovům rozumět tak, že tvoje modlitba je vzepření se nemoci a přijmutí uzdravení kdežto když to dělají jiní tak už to není, protože tyto děláš správně a oni nikoliv?
Můžete se, Kjubiku, domnívat cokoliv chcete a rozumět mým slovům jakkoliv chcete.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 20:00:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče ty máš asi problém přijmout odpovědnost za to co lidem sděluješ. Přisuzuješ jiným víru, kterou nemají a pak to ještě proti nim obrátíš a použiješ. Je mi z tebe smutno, že toto své jednání nevidíš. Proč vidíš opět chybu jen na mé straně?
Na mé straně chyba byla také. Neměl jsem na tebe obracet s prosbou o pomoc. Domníval jsem, že ten který píše o to, že je třeba vzpírání se nemocí a přijmutí uzdravení, dá i praktický návod jak se to dělá. Když sám říká, že je to aktem člověka. Marně jsem uvěřil slovům Cizince.
Odpověděl jsem ti na tvojí otázku, čekal jsem, že se odpovíš také čí se aspoň omluvíš za to, že kamarádce přisuzuješ ji cizí víru. Místo toho jsem jen sklidil, že si údajně o tobě vymýšlím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 07:25:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, Kjubiku.
Za to, co lidem sděluji, rád ponesu odpovědnost. V tomto případě to byla jednoduchá myšlenka že člověk, který se vzepře nemoci a přijme uzdravení se nevzpírá Bohu, ale původci nemoci.
Rád ponesu i odpovědnost za další myšlenky, které sděluji já, například, že víra ve stylu "věřím že je jeden bůh" je mrtvá a nenese skutky, které mění život. Ponesu i odpovědnost za myšlenku že lidem se děje to, čemu věří a co vyznávají. A za další myšlenky, které sděluji já.
Za to, co si nad mojí jednoduchou myšlenkou z převráceného srdce ve své hlavě vyfantazírují lidé, kteří mají ve zvyku vymýšlet si věci, které nejsou pravda, a domýšlet si do textu co nikdo nepsal, odpovědnost nenesu.
Nepřisuzuji cizím lidem víru, kterou nemají a o vaší kamarádce jsem nic nepsal, jelikož o ní nic nevím, pouze to, co bylo ve vašem příspěvku. Vzhledem k tomu, co všechno jste si dokázal vymyslet o mne nevím ani, co je v příspěvků o vaší kamarádce pravda a co jen fantazie.
A nemyslím si ani, že tu odpovědnost nesou plně ti lidé s bujnou fantazií. Tu odpovědnost nesou spíše ti, kteří je učí takto převráceně přemýšlet.
„Není možné, aby nepřišla pohoršení, běda však tomu, skrze koho přicházejí. 2Pro toho by bylo lépe, kdyby mu přivázali na krk mlýnský kámen a uvrhli ho do moře, než aby pohoršil jednoho z těchto maličkých.“
Vždycky znovu a znovu mne překvapí, jak vztekle a vzpurně reagují náboženští fanatici na to, když se píše o uzdravení, o přijetí uzdravení a o nemocných. I když by nemělo: Když se ke mně dostala ta zpráva o uzdravení v Ježíši, reagoval jsem podobně.
Cizinec. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. srpen 2014 @ 09:27:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jednoduchá myšlenka že člověk, který se vzepře nemoci a přijme uzdravení se nevzpírá Bohu, ale původci nemoci."...
A co když je původcem nemoci sám Bůh a nikoli satan či následek hříšného života (jako v případě slepoty apoštola Pavla) a nemoc zde slouží jako výchovný prostředek Božího plánu? Jako příležitost ke službě lásky od ostatních, jako příležitost k růstu ve víře a pokoře službu přijímat?
Pak se sám pochopitelně dostáváš do logického rozporu. Alespoň v tomto našem reálném světě.
Jak už jsem napsal, křesťan by měl přijmout i nemoc jako výzvu k boji, utrpení a námahu - jako cvičiště k dokonalosti pro nebe a odpoutání od svodů tohoto světa. (1 Kor 9,25) Každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý; oni proto, aby dostali pomíjivý věnec, my však nepomíjivý...
Přijmout nemoc jako Boží scénář naučit se používat modlitbu i za nemocné či jinak potřebné jako mocnou sílu (Ř 15,30). Také modlitba samotného nemocného a trpícího, obětovaná za jiné lidi, má v Božích očích nesmírnou váhu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 19:49:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co když je původcem nemoci sám Bůh a nikoli satan či následek hříšného života (jako v případě slepoty apoštola Pavla) a nemoc zde slouží jako výchovný prostředek Božího plánu? Jako příležitost ke službě lásky od ostatních, jako příležitost k růstu ve víře a pokoře službu přijímat?
Pak se sám pochopitelně dostáváš do logického rozporu. Alespoň v tomto našem reálném světě.
To jistě, Stando! Ve vašem "reálném světě", který se vytrvale usídlil v tvé hlavě, se docela jistě dostávám do rozporu. A když mi ten rozpor co máš ve svojí hlavě i napíšeš, tak se mohu dovědět zase něco nového.
V našem světě, který je zatím tvé hlavě cizí, to bylo takto:
Ananiáš odešel, vstoupil do domu, kde byl Saul, vložil na něho ruce a řekl: „Bratře Saule, Pán, Ježíš, který se ti ukázal na cestě, kterou jsi sem šel, mě poslal, abys opět viděl a byl naplněn Duchem Svatým.“
A hned jako by mu s očí spadly šupiny, zase viděl, vstal a byl pokřtěn.
Z nějakého důvodu nedostal Saul příležitost sloužit svou slepotou druhým lidem. A za to jsem rád, protože kdyby tou slepotou sloužil dalším, měli bychom místo radostné zprávy dnes bezpočet listů skutkařského nevangelia. A jeho bratři nedostali příležitost pro jinou službu, než službu uzdravení.
Také modlitba samotného nemocného a trpícího, obětovaná za jiné lidi, má v Božích očích nesmírnou váhu.
A modlitba zdravého a netrpícího nemá v Božích očích nesmírnou váhu?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. srpen 2014 @ 12:11:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A hned jako by mu s očí spadly šupiny, zase viděl, vstal a byl pokřtěn.... V tom našem reálné světě tomuto předcházelo nejdříve ono Saulovo oslepnutí, jehož příčinou byla také Boží moc...
..."Z nějakého důvodu nedostal Saul příležitost sloužit svou slepotou druhým lidem."...
Z nějakého důvodu Bůh Saula dočasně postihl slepotou. Určitě k Saulovu užitku i k užitku nás všech. Bůh nedělá takové věci jenom tak - bezdůvodně. Snad byla ta slepota Saulovi užitečná proto, aby lépe prohlédl duchovníma očima a nic jej nerozptylovalo.
..." A modlitba zdravého a netrpícího nemá v Božích očích nesmírnou váhu?"...
Modlitba zdravého a netrpícího je jako dar od bohatého člověka. Modlitba nemocného a trpícího, který navíc neprosí za sebe, ale za druhé - je jako desetník do chrámové pokladnice od chudé vdovy, která tím dala úplně všechno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. srpen 2014 @ 18:05:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Z nějakého důvodu Bůh Saula dočasně postihl slepotou. Určitě k Saulovu užitku i k užitku nás všech. Bůh nedělá takové věci jenom tak - bezdůvodně. Snad byla ta slepota Saulovi užitečná proto, aby lépe prohlédl duchovníma očima a nic jej nerozptylovalo.
Snad. A nebo taky ne.
K mému příspěvku a světu: Ananiáš, který přinesl Saulovi uzdravení, se tím nevzpíral Bohu, ale plnil Boží vůli.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 18:10:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, to sis zase o mně něco vymyslel nebo odpovídáš někomu jinému a ne mně. Jelikož čtu příspěvky v kontextu tak bych předpokládal, že když se já zeptám na konkretní událost, tak mi cizinec opět odpoví konkretně a ne obecně. Nebo když napíšu něco od víře konkretního člověka, cizinec mi neodpoví obecně, že někteří věří tak a tak (obecně o lidech) ale spíše bude se snažit odpovědět konkretně. Není toto zásada, které by jsme se měli držet. Nechceš například toto samé, co já nyní požadují po tobě, co ty chceš po oku?
Pokud budeš přesvědčen, že já mám potřebu vkládat do tvých příspěvku něco co tobě je jasné tak jseš na omylu. Nedělám to a nemám to zapotřebí dělat. Nikdo mně neučí převraceně smýšlet, ani já sám převraceně nesmýšlím.
Nereagují ani vztekle ani vzpurně, když se píše o uzdravení. Ptal jsem konkretně jak udělat to vzepření se nemocí, aby následně mohl přijmout to uzdravení, odpovědí jsem nedočkal. Opět stejný problém otázka na konkretní záležitost odpověď jen hodně obecná. Jakoby svět byl složen jen z obecných skutečností a konkretní skutečností byly velmi potlačený.
Píšeš bereš i odpovědnost i za tato tvá slova:
Od Boha jde přijmout uzdravení vírou. Ale není to jen tak ledajakou vírou. Někteří lidé věří, že Bůh existuje. Víra, "že je jeden Bůh" je mrtvá
víra a ke změně života není užitečná, nevytvoří ten skutek, který vede
ke k uzdravení. I ďábel věří, že Bůh je a je mu to málo platné. Někteří lidé věří, že je jejich bůh vychovává nemocí k nějakému účelu.
Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem se děje to, čemu
věří. Někteří lidé věří, že je jejich bůh
chce nemocí zabít aby se jim nestalo ještě něco z jejich pohledu
horšího. Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem se děje
to, čemu věří. Někteří lidé věří, že mají
nést nemoc jako trest za hřích. Buď jim někdo řekl, že ve svém minulém
životě hřešili a teď nesou trest za tento svůj život nebo jim někdo
řekl, že musí nést trest za svůj hřích nebo za hřích někoho jiného a oni
tomu slovu věří. Taková víra také nevede k uzdravení, protože těm lidem
se děje to, čemu věří. Jako odpověď člověku, který se ptá konkretně a místo toho dostane obecné poučky o některých lidech?
Pokud nechceš přijmout jako pravdivé to, co jsem ti psal o té mé kamarádce tak nepřijmi. Nikdo tě nenutí, ale pak se třeba nediv, když ti někdo nebude chtít odpovídat na tvoje dotazy. Nač by potom měl, když je pravděpodobnost, že Cizinec to uzná za nepravdivé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 19:12:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku, omlouvám se, že nejsem Bůh ani nejsem vševědoucí a neodpověděl jsem tedy konkrétně na vaši konkrétní otázku, na kterou neznám odpověď. Byla to moje chyba.
Zkuste tedy prosím zapomenout i na mé konkrétní obecné rady jak se lze vzepřít nemoci a přijmout uzdravení, jako bych je nepsal. Nepatřily vám a napsal jsem vám je omylem.
Hezký den Cizinec. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 22:14:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkuste tedy prosím zapomenout i na mé konkrétní
obecné rady jak se lze vzepřít nemoci a přijmout uzdravení, jako bych je
nepsal. Nepatřily vám a napsal jsem vám je omylem.
Žádné konkretní rady jak se vzepřít nemoci jak se lze vzepřít nemoci a přijmout uzdravení jsem od vás Cizinče, neobdržel. Takže mi nemohli ani patřit ani jste je nenapsal a tudíž je nemohu ani zapomenout. A měl jsem za to, že aspoň víte jsou rady buď konkretní nebo obecné, neexistuje kočkopes obecná konkretní rada. Obecný a konkretní jsou vzájemnými opaky jestli nás češtináři netahají za nos.
Kjubiku, omlouvám se, že nejsem Bůh ani nejsem
vševědoucí a neodpověděl jsem tedy konkrétně na vaši konkrétní otázku,
na kterou neznám odpověď. Byla to moje chyba.
Nikdo po Vás Cizinče nechtěl, aby jste byl b(B)ohem ani aby jste byl vševědoucí. Dál jsem jen jednu otázku a na tu jsem chtěl vědět odpověď a tu jsem od Vás nedostal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. srpen 2014 @ 07:16:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, Kjubiku.
Dál jsem jen jednu otázku a na tu jsem chtěl vědět odpověď a tu jsem od Vás nedostal.
Nedal jste mi jen jednu otázku, ale více.
Na ty otázky, na které jsem věděl odpověď, jsem vám odpověď napsal, pokud vás zajímá, přečtete si ji prosím v mém příspěvku výše. Pokud byste něčem z mé odpovědi nerozuměl a zajímalo by vás to a nechtěl jste si domýšlet co v mém příspěvku není, rád vám vysvětlím, co jsem myslel tím, co jsem napsal, pokud se zeptáte a budu vědět, na co se ptáte.
Na otázku, na kterou odpověď neznám jsem vám neodpověděl a zkuste se nějak smířit s faktem, že ode mne nedostanete odpověď, kterou neznám, že můžete dostat jen odpovědi na otázky, na které znám odpověď.
Žádné konkretní rady jak se vzepřít nemoci jak se lze vzepřít nemoci a přijmout uzdravení jsem od vás Cizinče, neobdržel.
Pravděpodobně se zasekly někde mezi stránkou internetu a vámi. Pokud by vás ještě zajímala moje praktická a konkrétní zkušenost s tématem a chtěl jste si ji přečíst, je popsaná v mém dalším příspěvku.
Hezký den
Cizinec. |
]
|
|