Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, od (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. květen 2015 @ 11:32:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když napíšeš, že Bůh hříchy nedovoluje, neschvaluje, zakazuje, že hřích není Boží vůle - budu s tebou naprosto souhlasit.
Přesto nezavírám oči před skutečností tohoto reálného světa, ve kterém Bůh, jako absolutní Pán nade vším, co se ve vesmíru děje, dovoluje lidem hřešit. Dává jim i k tomu svobodu a prostor. Lidé si mohou sami zvolit, zda zhřeší (proti Boží vůli, proti tomu, co si Bůh přeje a proti tomu, co je pro užitek člověka) či vykonají opačné dobro.
Toto je popis skutečného, reálného stavu věcí - popis situace, která panuje všude ve světě, jak mezi křesťany, tak mezi pohany.
Svoboda zhřešit vůbec ještě neznamená, že budu hřešit - ale je nutnou součástí druhé půlky - svobody nehřešit. Je součástí svobody zvolit si místo hříchu opačné dobro. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 08:38:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toto je popis skutečného, reálného stavu věcí - popis situace, která panuje všude ve světě, jak mezi křesťany, tak mezi pohany
Ne, Stando. To je popis převráceného stavu věcí, tak jak se ti otočil ve tvé "svobodě hřešit" a její obhajobě. Mezi křesťany takovou převrácenost nenajdeš. Dokonce ani v ŘKC jsem nikdy neslyšel myšlenky, do kterých se ti tvoje umíněnost v tomto tématu převrátila.
Mezi bezbožníky ve světě samozřejmě ano: Tam je mnoho takových jako ty, kteří si "svobodu" nedokáží představit bez hříchu.
Skutečnost je taková, že Bůh hřích jasně zakázal a že za hřích následuje trest a že ke svobodě není hřích potřeba. Hřích není svoboda, ale defekt svobody od Boha, zneužití svobody, porušení svobody, kterou Bůh dal.
Přesto nezavírám oči před skutečností tohoto reálného světa, ve kterém Bůh, jako absolutní Pán nade vším, co se ve vesmíru děje, dovoluje lidem hřešit. Dává jim i k tomu svobodu a prostor. Lidé si mohou sami zvolit, zda zhřeší (proti Boží vůli, proti tomu, co si Bůh přeje a proti tomu, co je pro užitek člověka) či vykonají opačné dobro.
Stando, znovu stejná otázka: Pokud ti tvůj Bůh dovoluje hřešit, bude tě za hřích, který uděláš a který ti dovolil, soudit? Když třeba zhřešíš hříchem, který ti Bůh dovolil, nestačíš si dojít ke zpovědi ani hřích dostatečně olitovat a zemřeš: Bude tě Bůh za ten hřích, co ti dovolil, soudit na tom soudu na který po smrti půjdeš? |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - země z (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 23. květen 2015 @ 14:01:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pojem "svobodně hřešit" NEEXISTUJE Oko! Pokud se tvoje svoboda rozhodné pro hřích, je to v prvé řadě zrada na svobodě samé, která se zradou mění v otroctví, a až otroctví v tobě přijme hřích. Hřešíš jako zrádce a otrok, vazal zla! Zrada na lidské vůli, je odtržením lidské vůle od vůle boží a zničením svobody! Hřích je otrockým naplněním vůle ducha zla! Svoboda božího dítěte, a to právě pro zachování a neztracení vlastní svobody- jakýkoliv hřích odmítá! Hřích se totiž nepáchá ve svobodě božích dětí, páchá se v neposlušnosti a odloučenosti od Boha. ZA HŘÍCHEM U PRVNÍCH LIDÍ NEBYLA ŽÁDNÁ SVOBODA HŘEŠIT! BYLA TO NEPOSLUŠNOST!! Zapamatuj si to Oko!
Svoboda a hřích jsou dva zcela neslučitelné duchovní pojmy. Jsou to dva duchovní pojmy. Jeden z těch duchovních pojmů je věčný, a druhý časný a jednou navěky zanikne. Jak tedy můžeš Oko věčnou duchovní hodnotu- svobodu vůbec spojovat s něčím takovým jako je hřích?! Kdybys měl Ducha pravdy, bylo by ti taková duchovní neslučitelnost okamžitě jasná. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - země z (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. květen 2015 @ 08:01:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je mi tě líto. Co budeš dělat v nebi, pokud se tam dostaneš? Budeš se celou dobu pálit, že nemáš 100% svobodu, ale jen 50%?
To určitě. To ti tu píšu celou dobu.
Opět mnoho slov, aby ses vyhnul jednoduché otázce na tvůj svět. Ani už jsem nečekal, že odpovíš.
Ve tvé hlavě, Stando. To jistě chápu.
Za co pak bude Bůh toho člověka soudit, když mu "dovolil", aby to udělal? Bude soudit člověka za to, co mu "dovolil"?
Proč se té jednoduché otázce vyhýbáš jak čert kříži?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - země z (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 25. květen 2015 @ 19:28:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj(te),no vidím to já spíše takto:až na základě toho, co činím, vím, komu sloužím ...Činím-li hřích, tedy poslouchám hřích a zjišťuji, že jsem jeho služebníkem.Činím-li spravedlnost, tedy poslouchám Spravedlnost, a zjišťuji, že jsem služebníkem spravedlnosti.Když činím hřích, tedy jsem svoboden od spravedlnosti, a naopak činím-li spravedlnost, tehdy jsem svoboden od hříchu.Nejde ani tak o to zda jsem svoboden si vybrat mezi hříchem a spravedlností, ale od čeho jsem svobodný.Svoboda není o volbě, co já budu činit a co ne, ale o tom, od čeho jsem byl osvobozen, abych to činil.Tak jsme byli osvobozeni od hříchu, abychom se stali služebníky (otroky) spravedlnosti.Do té doby jsme však byli otroky hříchu, a(bychom) činili hřích.Pokud tedy činím hřích, ještě nejsem svobodný (od hříchu), ale jsem svobodný od spravedlnosti.Jestli činím spravedlnost, tedy jsem svobodný od hříchu, ale jsem zavázán k činění spravedlnosti, a tedy jsem jejím služebníkem.Cítím-li se být svobodný zhřešit, pak jsem svodný nikoliv od hříchu, ale od spravedlnosti, kterou nejsem vázán, a naopak - jsem-li vázán spravedlností, tedy jsem svobodný od hříchu, a můžu činit ve svobodě spravedlnost.Člověk nějak omezený, může se cítit svobodný jen daných v mezích. Jsem-li tedy vázán spravedlností - mohu být svobodný (od hříchu) je potud, pokud činím spravedlnost. Jsem-li nesvůj při činění dobra, pak nejsem svobodný k činění spravedlnosti, ale zla. Jsem-li tzv. nesvůj při činění zla, pak asi zjišťuji, že jsem vázán spravedlností ....Pokud se v tom ztrácíte :o), nemějte mi to za zlé. Jde o to, zbavit se představy, že jsem svobodný sám v sobě. Svobodu od hříchu nám vydobyl Kristus, nevydobyli jsme si ji my sami. A Kristus nás také učinil služebníky spravedlnosti. Jde možná o to, v čem se cítím být OK - v mezích které z těch služebností, cítím se být dobře, a která z těch služebností mé srdce nyní více připoutává. Ale více než to - vždy svoboda znamená být od něčeho osvobozen. Jsem-li svobodný - pak vždy od něčeho k něčemu - buď od hříchu k činění spravedlnosti, nebo od spravedlnosti k činění hříchu.Proto si myslím, že svoboda výběru, je klamem. Protože pokud si vyberu, že "svobodně" zhřeším, pak si to nevybírám, ale dělám to, čeho jsem už dávno otrokem a dělám to, co si žádá ten, koho já poslouchám. Ať poslechnu toho či Toho, vždy se dávám do služby - nečiním, co chci já, ale co chce pán či Pán.Ježíš, řekl, že nás již nenazývá služebníky (otroky), protože služebník neví, co činí jeho pán. Jsme jeho přáteli, protože nám oznámil vše, co slyšel od Otce. No jestli tedy jsem svobodný činit zlo, tedy jsem Jeho nepřítelem a nikoliv přítelem... Zrádcem, chcete-li ... podobný Jidáši. A Jidáš ho zradil, protože do něj vstoupil satan. Lepší být otrokem hříchu, než být Jeho zrádcem... Ať se tedy ta "svobodná volba" nestává zradou.Kdo tedy umí činit dobré (byl osvobozen od hříchu k činění spravedlnosti) a nečiní, má hřích (neposlušnosti či zrady).Ale abych nemoralizoval - nepsal bych to, kdybych nebyl plný toho zápasu a nebyl sám zrádcem. Bohu dík za jeho milost, dokud na ni hřešit nebudu. Poznávám na tom, co činím, komu zrovna více patřím. Nejsem ten vítězný, pokud mi vítězství není Bohem dáno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů - ze (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. květen 2015 @ 07:51:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Tele.
Neztrácím se v tom, co píšeš, je ti dobře rozumět.
Požehnaný Pán, Bůh Izraele, protože navštívil a vykoupil svůj lid a vzbudil nám roh záchrany v domě Davida, svého služebníka, jak mluvil skrze ústa svých svatých proroků od pradávna, zachránil nás od našich nepřátel a z rukou všech, kteří nás nenávidí, aby prokázal milosrdenství našim otcům a rozpomenul se na svou svatou smlouvu, na přísahu, kterou se zavázal našemu otci Abrahamovi, že nám dá, abychom vysvobozeni z rukou našich nepřátel mu beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti před ním po všechny své dny.
Svobody si člověk váží nejvíc, když vyjde z otroctví, z porobení. Pak také dobře a do hloubky chápe, co je svoboda, v čem je svoboda.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hříchů (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 26. květen 2015 @ 08:52:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky, no :o) Přeci jen je lepší Písmo, než kdejaké vysvětlování.
Pán Ježíš nám to také pěkně řekl: "Pojďte ke mně všichni, kteří těžce pracujete a jste přetíženi, a já vám dám odpočinek. Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorný v srdci; a naleznete odpočinutí svým duším. Vždyť mé jho je příjemné a mé břemeno je lehké.“
Už to tak je, že teprve až člověku začne být jho hříchu nepříjemné a jeho břemeno jemu těžké, až se upracuje a přetíží v námaze, teprve pak hledá pomoc u Boha. Ale musí to tak být. Musíme si uvědomit v "kom" a v čem je hřích, a že nemůžeme zvítězit, obstát proti hříchu a tak se stát spravedlivými. Musíme se znovunarodit z Ducha. Není totiž spravedlivý, kdo nečiní spravedlnost, a naopak. A toto jho Ježíšovo je příjemné a Jeho břemeno netíží. Ale to, jestli je příjemné či lehké poznávám až poté, co poznám, jak moc se sám namáhám a že to nezvládám. Ale jak jsem už psal - je to dobře, že se přepracujeme a přetížíme - jen jestli se toto nestává chloubou a pýchou našeho života.
Je třeba prohrát a zemřít sama sobě, abychom vstali k novému životu, který je z Boha. Je to naprosto nutné a nezbytné! Teprve pak přijmeme tu Ježíšovu nabídku a přijdeme za ním a vezmeme na sebe Jeho jho a břemeno a začneme se učit tichosti a pokoře, a nalezneme odpočinutí od své upracovanosti, námahy a přetížení, pro sebeospravedlnění a vysvobození.
Nicméně, mám za to, že je naprosto nutné si projít tou zkouškou sebeklamu ve vlastní vítězství. Tedy - je to má zkušenost. Může mít někdo třeba jinou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z hří (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. květen 2015 @ 08:58:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | . Ale musí to tak být. ... Tedy - je to má zkušenost. Může mít někdo třeba jinou.
No, právě. Asi to tak být nemusí. Já mám taky zkušenost stejnou, že jsem hledal Boha až ve chvíli, kdy jsem byl na dně a svůj přetěžký boj prohrával a k prohře úplné nebylo daleko.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvobození z (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 28. květen 2015 @ 16:25:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tondo, o čem jsi mi odepsal je pravda. Já ale psal o těch, kteří Ježíše už přijali. Jestli máš za takového Standu, nebo někoho jiného, nechám na Tobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvoboze (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. květen 2015 @ 18:25:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já psal taky o těch, kteří Ježíše přijali.
I v písmu je třeba Marie Magdaléna, posedlá démony či ten, se kterým byla legie, lidé slepí, trápení démony po léta a na dně, které Pán Ježíš vysvobodil a přijal.
Ale taky tam je pár rybářů, jeden celník, jeden člen velerady a spousta dalších lidí, které Pán Ježíš povolal a oni ho přijali i když se jim nic tak hrozného nedělo.
Není tedy nutně nutné aby člověk ryl rypákem v zemi mezi prasaty k tomu, aby se obrátil k Bohu a poznal pokání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvo (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. květen 2015 @ 22:48:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | spousta dalších lidí, které Pán Ježíš povolal a oni ho přijali i když se jim nic tak hrozného nedělo.
No jasně, třeba Petr. Ten také přijal Ježíše jako svého mistra v pohodě. A v pohodě s ním žil asi tři roky. Do té doby než Ježíše zapřel. Pak už zas tak v pohodě nebyl.
Kdo nepozná hlubiny svého hříchu, jeho kořeny, ten zas až tak moc Ježíše nepoznal. Komu se málo odpouští, málo miluje. To není o tom, jak veliké hříchy byly spáchány, ale o tom, jak moc si připouštím svou hříšnost před Bohem, jak moc znám skutečnou hloubku své zaměřenosti na sebe. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 29. květen 2015 @ 06:15:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To není o tom, jak veliké hříchy byly spáchány, ale o tom, jak moc si připouštím svou hříšnost před Bohem, jak moc znám skutečnou hloubku své zaměřenosti na sebe.
Ano, tak tomu rozumím. To je vnitřní poznání hříchu, situace člověka, které dává Bůh když ze hříchu usvědčuje. |
]
|
|