Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedů (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 08:45:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hřích není Boží vůlí, ale přesto i k provedení hříchu ti musí Bůh poskytnout dostatečný prostor svobody, jinak hřích spáchat ani nemůžeš. I zlo ze hříchu se tedy děje jen s Božím dopuštěním.
Bůh, i když se zlem vnitřně nesouhlasí, dovolí marnotratnému synu odejít z domu do ciziny a vyplatí mu na jeho žádost i jeho díl dědictví, aby ho mohl prohýřit s nevěstkami.
Kdyby Bůh chtěl, majetek nevyplatí a nebylo by za co hýřit.
O tomto je dar lidské svobody, co pořád nemůžeš jaksi pochopit.
Bůh nestojí o poslušné otroky, kteří plní jeho zákazy a příkazy, ale usiluje o vzájemný plnohodnotný vztah lásky, ve kterém je mi sice všechno povoleno, ale já z lásky nezvolím vůbec nic, co by mě mohlo zotročit.
Největším přikázáním křesťana tak zůstává láska. Miluj a dělej co chceš! Když budeš věrný Lásce, nezhřešíš. Protože žiješ v opačném dobru a hřích se tě už netýká. K takovému stavu máme v životě dorůst, takovýto stav je zapotřebí pro život na věčnosti. Nikoli poslušnost otroka dodržující Zákon a přikázání, ale hořící srdce, kterému se hřích protiví. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 22. květen 2015 @ 17:26:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh, i když se zlem vnitřně nesouhlasí, dovolí marnotratnému synu odejít z domu do ciziny a vyplatí mu na jeho žádost i jeho díl dědictví, aby ho mohl prohýřit s nevěstkami.
Stando, koukám, že už na jednoduché otázky neodpovíš, nevadí.
Obdivuju tvoji domýšlivost. Z čeho sis takovouhle hloupost vymyslel, z čeho sis to "vyložil"? Podle tvého života, nebo podle toho, jak u vás zachází otcové se syny či jak tvůj otec zacházel s tebou?
U vás v rodinách dávají otcové peníze synům na to, aby mohli prohýřit s prostitutkami? Tobě tvůj otec něco takového dovolil nebo tys něco takového dovolil svým synům?
U nás ano, najdou se takoví otcové, kteří dají synům peníze na prostitutku a dovolí jim to. Ale lidé, kteří to dělají jsou převrácení, ne normální.
Co kdyby ten otec z podobenství byl taky celkem normální a ty peníze dal svému synovi na to, na co normální otcové svým synům peníze dávají? Například na to, aby si ten syn koupil dům, pole, aby měl rodinu... Nebo aby si zařídil dílnu, koupil nářadí... Nebo aby nakoupil zboží, začal obchodovat ... Nebo cokoliv jiného z bezpočtu možností?
Nenapadlo by tě třeba při tvém "výkladu" písma něco takového - v našich krajích - normálnějšího?
O tomto je dar lidské svobody, co pořád nemůžeš jaksi pochopit.
O tom samozřejmě dar lidské svobody není. Kdyby ten otec peníze nevyplatil, mohl by ten syn svou zpropadenou "svobodu hřešit" realizovat docela jinak.
Dar lidské svobody chápu moc dobře, Stando. To, že neuvažuji v tvých intencích a v tom, do čeho se tobě svoboda převrací, neznamená, že ten dar nechápu.
To, čemu ty říkáš "svoboda" bych nazval zneužití svobody, defekt svobody.
Dar lidské svobody a jeho využití je radostná, dobrá záležitost, potěšení, požehnání, obrovská milost. V tom se liší od hříchu a všeho, co s tím souvisí.
Největším přikázáním křesťana tak zůstává láska. Miluj a dělej co chceš! Když budeš věrný Lásce, nezhřešíš. Protože žiješ v opačném dobru a hřích se tě už netýká. K takovému stavu máme v životě dorůst, takovýto stav je zapotřebí pro život na věčnosti. Nikoli poslušnost otroka dodržující Zákon a přikázání, ale hořící srdce, kterému se hřích protiví.
Určitě. To je dobře, že to víš.
A už jsi do toho stavu dorostl? Změnil ses dostatečně tvými skutky, kterými rosteš, mají skutky, které děláš pro tvůj vlastní růst nějaký úspěch?
A jestli jsi zatím nedorostl, když se podíváš na svůj život: Stihneš to? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 22. květen 2015 @ 18:00:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je až nepochopitelné, jak dokážeš ve své zvrácené mysli každý můj argument převrátit "ad absurdum"
..."Například na to, aby si ten syn koupil dům, pole, aby měl rodinu... Nebo aby si zařídil dílnu, koupil nářadí... Nebo aby nakoupil zboží, začal obchodovat ... Nebo cokoliv jiného z bezpočtu možností?"...
My však od Krista víme, že z bezpočtu těchto možností zvolil ten nezdárný syn ve své svobodě právě tu možnost špatnou, zvolil hřích.
A to ti celou tu dobu vysvětluji - že otec tím, že ho pustil do světa, že mu dovolil odejít z domu a vyplatil mu dědický díl majetku, mu tím otevřel úplně všechny možnosti - včetně toho, zvolit si hřích. O tom je lidská svoboda i odpovědnost člověka za svůj život. Je svoboda volby zvolit si hřích a je i stejná svoboda volby zvolit si opačné dobro. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzep (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. květen 2015 @ 07:31:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je až nepochopitelné, jak dokážeš ve své zvrácené mysli každý můj argument převrátit "ad absurdum"
To je Stando tím, že považuju za "normální" když otec svým dětem nedovolí hřešit a když otec svým dětem dá peníze třeba na koupi domu nebo bytu. "Převrácené" je pro mne to, když otec svým dětem hřešit dovolí a když dá svým dětem peníze aby je mohli prohýřit s prostitutkami.
Považuji za "normální" když otec vychovává své děti slovem a za "převrácené" když otec vychovává své děti úrazy a nemocemi.
Ty to máš naopak než já, takže je pro tebe logicky "převrácené" to, jak uvažuji já.
Jinak k tvým "argumentům": To, když si ze tvého způsobu uvažování domyslíš nějakou hrůzu do příběhů písma je "argument" jen pro tebe, nebo maximálně pro lidi, kteří smýšlí stejně jako ty. Tvůj "argument" nezmění nic na tom, že hřích Bůh lidem jasně, otevřeně, přímočaře zakázal a že tento zákaz je ve stovkách míst písma přímo zapsaný.
My však od Krista víme, že z bezpočtu těchto možností zvolil ten nezdárný syn ve své svobodě právě tu možnost špatnou, zvolil hřích.
Ano, zvolil špatnou možnost: Hřích. Něco, co je zakázaného. To mi vysvětlovat nemusíš, to je v písmu napsané. Místo svobody si zvolil otroctví, bídu, ponížení. A dovolím si domyslet do písma to, co zase znám z našeho způsobu uvažovíní: Zvolil si hřích a jeho bídu přes to, že věděl, že otec by mu takovou věc jasně zakázal.
To pro mne není "normální", "dovolené", ale je to pro mne "nenormální".
Navíc ten příběh písma, který si ty převracíš ke tvé vlastní škodě, není určen pro lidi, co se snaží ze hříchu spasit vlastními skutky a horko těžko změnit vlastní snahou svoje srdce, ze kterého vychází kdejaké svinstvo a radši se nevyjadřují k tomu, jak se jim to prakticky daří.
Ten příběh byl řečen a zaznamenán pro lidi ve stejné situaci otroctví hříchu a jeho bídě a prokletí, v jaké byl ten syn, kteří "přijdou sami k sobě" a vědí, že nemají co by dali, kteří jsou na dně. Je to naděje pro ně, že je cesta k návratu: Bůh, který dává všechno, navrací lidi do stavu před hříchem, nikomu nestraní ať už je člověk v jakéchce situaci.
A to ti celou tu dobu vysvětluji - že otec tím, že ho pustil do světa, že mu dovolil odejít z domu a vyplatil mu dědický díl majetku, mu tím otevřel úplně všechny možnosti - včetně toho, zvolit si hřích.
Ano, celou dobu mi vysvětluješ, jakou převrácenost máš v hlavě a co vše jsi schopen si domyslet, abys svůj nápad se "svobodou hřešit" obhájil. Když se tě ptám z čeho tvoje převrácené uvažování pochází, na realitu tvého života, jestli ti taky táta dovoloval hřešit či ti dal peníze na to abys je mohl rozházet s prostitutkami, tak neodpovíš, odmlčíš se.
Možnost zvolit hřích vůbec nesouvisí s tím, co udělal ten otec: Ten syn mohl tu vaši zpropadenou "svobodu hřešit" využít klidně doma, krást ze společného a chodit za prostitutkami. Ďábel taky zhřešil, když byl v nebi. Pak byl svržen. "Možnost" hřešit měl tedy ten syn u sebe stále i v otcově domě. Kdybys měl znalost východního způsobu uvažování (jako že si myslím že tohle bys mohl vědět), tak už jen vyslovit ta slova mladšího syna ‚Otče, dej mi díl majetku, který na mne připadá.‘ za života otce je drzost a hřích, něco jako "tati, nechci čekat až umřeš". Na to aby ten syn hřešil tedy nepotřeboval ani peníze, ani odchod z otcova domu.
O tom ale lidská svoboda rozhodně není. O tom je lidská "svoboda" převrácených lidí, zločinců, homosexuálů, závistivců, zvrhlíků a podobných, kteří svou "svobodu" obhajují podobně urputně jako ty a dokonce se jí snaží uzákonit.
Lidská svoboda je v tom, že člověk nedělá to, co je zakázané, ale dělá to, co je dovolené.
V případě Božích věcí a života s Bohem je lidská svoboda v tom, že člověk dělá cokoliv co Bůh dovolil, s klidným srdcem, čistým svědomím, s radostí, pokojem.
Je svoboda volby zvolit si hřích a je i stejná svoboda volby zvolit si opačné dobro.
Zvolit hřích a zlo a zvolit to, co je dobré a dovolené jsou nesrovnatelné možnosti, nejsou to stejné volby. Pro mne je převrácené tyto možnosti klást na stejnou úroveň.
Mít manželku a mít milenku či chodit za prostitutkama jsou nesrovantelné volby. Pracovat a mít radost a užitek z práce a naproti tomu závidět a krást jsou nesrovnatelné volby. Ctít své rodiče, navštěvovat je, mít je rád, starat se o ně a naproti tomu je nenávidět, strčit je do DD a brát jejich důchod jsou naprosto nesrovnatelné volby.
K tomuhle vašemu způsobu uvažování a "vybírání si dobra a zla" jsem ti už před lety napsal článek " Svoboda nebo otroctví". |
]
|
|