Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 341, komentářů celkem: 430044, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116780043
přístupů od 17. 10. 2001

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Osobní hřích jako dílčí část viny lidstva. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 29. únor 2016 @ 14:18:47 CET
Ad) Kdyby tomu bylo jakkoli jinak, nemohlo by přece platit: … Neboť její hříchy dosáhly až k nebi a Bůh se rozpomněl na její nepravosti.

Stando, myslím, že jsem ti naprosto porozuměl. Právě proto jsem ve svém komentáři poukázal na problém sebespravedlnosti, která neodpouští viníkovi, ale usiluje o spravedlivé postižení viníka, a myslí si, že takto přivede viníka k pokání. Pokud by to mělo takto být, pak tedy všichni kdo mají skončit ve věčném soužení, nemohli by tam skončit rozhodně na věky, protože by se museli obrátit v pokání. To, co jsi mi ty popsal, že bys mě příště už nenakopnul, protože by tě to mnoho stálo, je sebestřemné jednání, které nevede k proměně osobnosti v pokání, ale k sebelítosti ze strachu před trestem. Někdo chce být jiný, ať ho to stojí, co stojí. Někdo jen proto, že ho to moc stojí. Jistě bys mě příště nenakopnul, abys nemusel příště hradit škodu, nebo být ve vězení, ale toto by z tebe dobrého člověka neudělalo.  A tak je i psáno: „A s darem tomu není tak jako s tím, co přišlo skrze jednoho člověka, který zhřešil. Rozsudek nad jedním proviněním přinesl odsouzení, kdežto dar milosti z mnohých provinění vedl k ospravedlnění.“ Naše myšlení, a proto také i naše výklady Písma, se zde opravdu zásadně rozcházejí.

Stando, nové hříchy připomínají ty staré hříchy a dávají zapomenout na spravedlivé milosrdné skutky, kdežto milosrdné spravedlivé skutky dávají zapomenout na předchozí hříchy. Nepravost, tedy probouzí vzpomínku na to, co bylo odpuštěno a zapomenuto, a probouzí hněv. Kdežto spravedlnost neustále dává zapomenout na to, co bylo odpuštěno. Je to docela jednoduché, Stando. Bůh si naše nepravosti nepřipomíná, ale my lidé svými hříchy dáváme Bohu vzpomenout na to, co nám jím bylo odpuštěno. Proto platí, že v Kristu nám byly Bohem odpuštěny veškeré naše hříchy a Bůh na ně nevzpomíná, ale pokud člověk nežije životem v pokání, sám Bohu připomíná své předchozí hříchy. Co tedy bylo odpuštěno, může být Bohem vzpomenuto, když pohrdneme jeho milostí. Je to podobné jako v tom podobenství o zlém služebníkovi, kterému pán odpustil celý jeho dluh, když viděl, že mu ten otrok nemá čím splatit dluh, a když jej prosil, aby mu posečkal se splacením dluhu. Pán mu neposečkal se splacením dluhu, ale celý dluh mu odpustil! A ten zlý otrok si na druhém služebníkovi, který mu byl stejně dlužen jako on pánu, a neměl čím svůj dluh vůči němu splatit, vymáhal „lidskou spravedlnost“, totiž zaplacení toho, co mu byl dlužen. Toto je ta lidská sebespravedlnost, domáhat se své spravedlnosti, aby byl nahrazen dluh. Ale Boží spravedlnost je jiná, odpouštějící vinu, hřích i trest. Ale pokud člověk nebude žít v této odpouštějící milosrdné spravedlnosti a bude hřešit, sám dá Bohu vzpomenout na své předchozí hříchy a na svůj dluh, a na posledním soudu ponese trest za svou nepravost. Bude souzen podle své vlastní sebespravedlnosti. Kdo nežije v odpuštění vůči druhým, připomíná Bohu i to, co mu už bylo dávno odpuštěno a na co Bůh zapomenul. Myslet si, že když Bůh v Kristu odpustil lidem všechny jejich hříchy a zapomenul na ně, ještě dříve než oni činili pokání, a že tedy si můžeme žít i nadále v hříchu, je zcestné a zvrácené a „virtuální“ myšlení, protože Bůh není počítač, z něhož vymažeš paměť. Kdo chce, aby jeho hříchy nebyly připomínány, musí žít svůj život v pokání, a tedy v odpuštění, kterého se mu dostalo, jinak časem připomene Bohu i své předchozí hříchy, jako by mu vůbec nikdy odpuštěno nebylo. Jakým soudem měřil, takovým bude souzen, a tak mu bude odměřeno. Jeho vlastní soud dopadne na jeho hlavu. Boha popouzet k hněvu, aby si vzpomenul, se nevyplácí. Jak se říká: „Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne.“

Zkus o tom někdy přemýšlet, že soudem, kterým poměřujeme a soudíme druhé, budeme sami poměřováni a souzeni. Budeme souzeni i podle svých vlastních slov. Budeme souzeni podle vlastního svědomí. Taková je Boží spravedlnost. Ale Kristus má čisté svědomí, ne jako velekněží, kteří každoročně přinášeli oběť v chrámu. Protože jejich svědomí nebylo očištěno od hříchu, každá další oběť za nové hříchy byla připomenutím těch hříchů spáchaných i před rokem a před léty … A kdyby už neměli vědomí hříchu, už by nebylo třeba znovu a znovu obětovat …. :o)

Tele


]

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy