|
Právě je 587 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116701778 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 04. červen 2018 @ 19:23:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Lžeš, lžeš o tvých lžích, argumenty máš vylhané, logické smýšení mnohdy na úrovni idiota, lžeš o sobě, lžeš o Bohu. Jsi největší lhář na GS. Lhář mnohokràt usvědčený, lhář nepoučitelný, lhář bez svědomí, a s krátkou pamětí. Bogy, je hrozné že lžeš tak, že tomu ty sám věříš, a mnohem hroznější však je, že se na tvých lžích zjevuje zlo které v sobě nosíš. A to zlo které na křídlech lží sem vnášíš je velmi nechutné, až odporné! Toto všechno jsou moje diskusní poznatky o tobě, a nejenom moje. Pinokio, ty jsi takový zdejší prolhaný nechuťák.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2018 @ 11:58:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plemeno zmijí!
Apage satanas!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 06. červen 2018 @ 20:43:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prolhaný Pinokio, plemenem zmije nazývá Křtitel ty, kteří chtěli přijmout křest bez pokání, a to pouze obřadně. Což jsi ty! Několik diskutujících tě usvědčilo, že dodnes nevīš co to pokání vůbec je. Tvůj postoj ke křtu je ryze obřadný, bez pokání a bez vědomého přijetí Krista! Viz polití nekajících se a nevědomých mimin svěcenou vodou. Tak se totiž plemeno zmije rozmnožuje. Oko, je velmi snadné ti diskusně prokázat, že jsi to ty, koho lze nazvat plemen zmije. A všimni si modláři, že ti biblicky vysvětluji co to je plemeno zmije, a argumentuji tvými postoji k pokání a křtu a postoji Křtitele. A tobě ty patologický lháři? Tobě stačí jenom zlé a nijak nepodložené tvrzení, a vůči pravdě se oháníš satanem. To jsi to tedy dopracoval lháři prolhaný. Nalhal jsi tady toho již tolik, že každá tvoje lež tě rychle doběhne. A pro příště. Zjisti si co biblicky znamená- plemeno zmije, a nevkládej do tohoto biblického pojmu tvoje vlastní představy! Jak to ostatně velmi často děláš u mnoha jiných biblických pojmů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pátek, 08. červen 2018 @ 13:39:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oko.
Obdivuji tvou trpělivost se kterou se tu záměrně hluchým snažíš něco vysvětlit, je to marná snaha, navíc Myslivci a podobným to slouží leda k tomu aby mohli dát průchod své zlobě a urážkám. Podobní lidé nechtějí diskutovat, oni si jen potřebují dokazovat, že jsou lepší a protože to jinak neumějí, volí tuto formu. Podobné lidi je lépe ignorovat a jejich zlobu svěřovat Bohu a jeho milosrdenství.
Přeji Ti hezké letní dny a nechť se Ti daří v životě i tady. :-)
Nechť Tě Bůh naplní svým požehnáním a dá hojnost darů Ducha svatého.
H.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. červen 2018 @ 11:25:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo.
Od 5.7. od 17.00 až do 8.7. bude u nás na kopci duchovní obnova ("Duše Slovácka") - přednášky, modlitební setkání a pod.
Kdybys měl zájem, netřeba se nikde hlásit, nic platit - jenom přijet.
Staňa.
Možno se zúčastnit jakkoli - jen na chvilku, nebo na celé dny. Je to pod širým nebem, na trávě pod stromy nebo na lavičkách.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červen 2018 @ 09:01:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Já opravdu nemám žádný důvod o tobě lhát - když zde uvedu nějaké závěry z toho, jak na mě působíš, jsou to moje závěry, moje myšlenky a já si v nich nedělám patent na neomylnost.
To chápu. To dělají i babky na vesnici, když pomlouvají svoje sousedy. Nebo to dělá Česká televize. A mnozí další.
Je dobře, že si u tvých závěrů neděláš patent na omylnost - většina tvých závěrů o lidech, kteří nežijí vaše náboženství, je totiž zcela mylná.
Adekvátní svůj nesouhlas bys mohl doložit vhodnými argumenty, jaké bych mohl akceptovat - pouhé tvoje tvrzení, že o tobě lžu, není argument, není ničím, co by mohlo můj názor změnit.
To už jsem za léta diskuzí s tebou pochopil, že i když tě na tvé lži a pomluvy upozorním, lžeš a pomlouváš dále. A věřím ti, že tvé omyly a lži nevidíš, tak jako spoustu dalších věcí. Dělají to i tví kolegové z ŘKC (naštěstí ne všichni), dělají to tu podobně homosexuálové, voliči komunistů, někteří ateisti, kteří sem chodí štvát proti křesťanům a jejich víře Bohu.
Stando, to je tvoje věc, jak se chováš - jen tím, že stále dokola lžeš a pravda tě ani nezajímá, vypovídá o tvojí situaci, tvém životě.
"Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ, že lítost nad hříchem ničemu nepomůže"
a psal jsi to boldem a podrtženě, že to byla opravdu drzá lež, která je přesným opakem toho, co jsem tu mnohokrát o sobě psal a přesným opakem mého života?
Ale jak se stane, že při upozornění na tvou lež ještě přitvrdíš a napíšeš lež větší - když si údajně neděláš patent na neomylnost?
Když si vezmu naše poslední diskuze:
Porozuměl jsi, že lituji způsobeného zla?
Porozuměl jsi, že jsem tu nikdy nepsal, že nelitují způsobených hříchů?
(Jak ti mám dokazovat něco, co jsem zcela jistě neudělal? Jaké argumenty potřebuješ, abys přestal psát podobné lži o druhých?)
Pokud napíšeš: "Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ" tak bys snad ty měl dokazovat, že je takový tvůj výrok pravda - že bys například našel, že bych něco takového napsal alespoň jednou... (to by ses teda nahledal, asi jako když Ovčáček hledal Gentlmena)
Porozuměl jsi, že mne rodiče nepokřtili už jako miminko? (A že takový tvůj podivný nápad neodpovídá ani praxi ŘKC, ani dovolení v CIC?)
Porozuměl jsi, že jsem se nikdy nedal pokřtít podruhé, ale jen jednou?
Porozuměl jsi, že jsem jako křesťan neřešil platnost svátosti křtu ani jiných svátostí a ani k tomu nebyl důvod?
Porozuměl jsi, že jsem dílo Ducha svatého ve křtu nikdy neprohlásil za neplatné?
(A rozumíš tomu, co znamená slovo "křest" a jak moc se od "svátosti křtu" liší? Posílal jsem ti k tomu nějaká videa, ze kterých je to vidět na první pohled)
Rozumíš tomu, že jsem miminkovský křest nikdy neprohlásil za "pocákání"?
(Jak ti mám takové věci dokazovat? Já se můžu podívat do databáze a najít ve svých příspěvcích slovní základ "cák"- pár příspěvků o cákaní jsem našel, ale ani jeden ke svátosti křtu. Navíc vím, co píšu a znám ŘKC praxi, kde se lije voda na hlavičku - a za nás se hodně řešilo, že se musí lít a ne cákat či kropit)
Porozuměl jsi, že "nevěstkou" nenazýváme tu samou církev, ve které byli Petr a Pavel, ale "církev", která se chová přesně opačně, než křesťanská církev - tedy v horším případě vraždí a pronásleduje křesťany i židy a v lepším lže a pomlouvá v diskuzích?
Porozuměl jsi, že jsem nikde netvrdil, že by Petr o letnicích adresoval slova o pokání a o křtu všem lidem? A že jsi tedy oponoval statečně, urputně, ale zcela mimo téma a to jen tvým mylným závěrům a výkladům?
Porozuměl jsi, že nezapomínám, co jsme řekl a napsal, ale pamatuji si to, a to mnoho let zpět a stejně tak si pamatuji, co jsi napsal ty a další lidé v diskuzi?
Porozuměl jsi, že když tu "argumentuješ" proti mně, neargumentuješ tím, co já píšu, ale argumentuješ tvým nepochopením a tvými projekcemi tvého života do druhých?
Porozuměl jsi, že smyslu Izaijáš 53 rozumím opravdu velmi dobře, protože to byla dobrá zpráva, která mne přivedla k věčnému životu?
Když tě pochopím (jako třeba v písmenech ohledně správné formule při křtu), nemám problém svůj názor změnit.
Můj příspěvek opravdu nebyl o gramatice a vašich povrchních dohadech o formulích při křtu, ale o něčem dost jiném.
Ale rozumím, že ten příspěvek nepochopil. Psal jsi, že takové hlubší věci než dohady nad formulemi jsou mimo tvou realitu. To jsi opravdu nepochopil. Ale to nevadí.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2018 @ 12:39:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...""Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ, že lítost nad hříchem ničemu nepomůže""...
Samozřejmě mě v tomto ani trochu nezajímaly nějaké tvé pocity lítosti ze hříchů, ale napsal jsem toto v souvislosti s tvým naprosto odlišným postojem k pokání - zatímco já tvrdím, že
bez lítosti ze hříchů není opravdového pokání,
ty jsi tvrdil, že
lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí.
I když jsem ti dopodrobna vysvětlil, že tato lítost v pokání není jen záležitostí citovou, ale je také záležitostí rozhodnutí vůle svůj život změnit - stejně jsi zůstal "zakopán ve svých pozicích", samolibě zacyklen v bludném kruhu svého malého světa herezí.
..."Porozuměl jsi, že mne rodiče nepokřtili už jako miminko? (A že takový tvůj podivný nápad neodpovídá ani praxi ŘKC, ani dovolení v CIC?)"...
Už jsi zase v tomto zcela mimo realitu života.
Toho skutečného života, kde svátost křtu = pokřtění = nové narození z vody a z Ducha jako Bohem uznané dítě, jako křesťan. Kde svátost křtu = obléknutí Krista (Gal 3,27).
Takto jsi byl pokřtěn v římskokatolickém kostele už jako miminko. Zcela v souladu s praxí ŘKC.
V tomto skutečném životě přijmout platně svátost křtu znamená být pokřtěn, stát se křesťanem.
Ve tvém virtuálním světě "chytré horákyně" (oblečené - neoblečené) ty na jedné straně tvrdíš, že jsi přijal platně svátost tohoto křtu - ale zároveň tvrdíš, že jsi tehdy pokřtěn nebyl.
Tedy viděno mýma očima - úplné zmatení mysli.
..."Porozuměl jsi, že "nevěstkou" nenazýváme
tu samou církev, ve které byli Petr a Pavel, ale "církev", která se
chová přesně opačně, než křesťanská církev "...
Církev Kristova je ovšem jenom jedna! Tato církev se nijak "nechová opačně" - chovají se nějak jednotlivci, jednotlivé její údy - a to různě. Jedni se chovají svatě, jiní zase hříšně.
Apoštol Pavel tuto podobu církve předpověděl:
(Sk 20,28-29)
Dávejte pozor na sebe a na celé stádo, v
němž vás Duch Svatý ustanovil za strážce, abyste pásli Boží církev,
kterou si získal vlastní krví.
Já vím, že po mém odchodu k vám vejdou draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. červen 2018 @ 16:56:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ty jsi tvrdil, že lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí.
Stando, a ty se nestydíš takto drze lhát v diskuze? Takováto "lež" má být jako tvůj "argument" do diskuze?
Stando, chápu, že ti schází lítost a proto jsi zatím nedosáhl ani na pokání, ani na Boží odpuštění. Proto ti také chybí stud a takto nestoudně a drze lžeš a dáváš tak prakticky najevo to, o čem píšeš. A to je dobře, že se nepřetvařuješ.
Už jsi zase v tomto zcela mimo realitu života.
Jsem, díky Bohu, zcela mimo realitu života tvých lží, pomluv, kličkování, nestoudnosti a dalších věcí, které tu tak statečně a nepokrytě předvádíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červen 2018 @ 10:56:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." 1.) Nemůžeš nemít
lítost z toho, že jsi hříchem zarmoutil Boha! Pokud toho nelituješ,
chybí u tebe logicky správný synovský vztah k Bohu!
2.)
Nemůžeš nemít lítost, že jsi svým hříchem ublížil jiným lidem - pokud
ji nemáš, logicky nemáš správný vztah k lidem (jsou ti ukradení).
3.)
Nemůžeš nemít lítost, že jsi svým hříchem ublížil sobě, že jsi se v
životě hříchem ochudil, Bohu vzdálil - pokud ani toho nelituješ, logicky
nemáš správný vztah k sobě samému (nemiluješ ani sám sebe).
"...
Toníku, můžeš mi říci, se kterým z těchto bodů vlastně nesouhlasíš? No se všemi Stando!
..." ty jsi tvrdil, že lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí.
Stando, a ty se nestydíš takto drze lhát v diskuze? "...
Tato tvoje vlastní slova tě usvědčují z naprostého duchovního zmatení:
..." Na Lítost si nevzpomínám - nebyla potřeba. Pokud
tam Lítost byla, nedala o sobě moc vědět nebo byla proti ostatním
Pocitům tak bezmocná a slabá, že se jí nedalo všimnout.
Přesto to bylo pokání, skutečná změna smýšlení a změna života.... "... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. červen 2018 @ 20:32:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tato tvoje vlastní slova tě usvědčují z naprostého duchovního zmatení:
A tvoje slova tě zase usvědčují z toho, že jsi drzý lhář a že se místo tématu diskuze už jen navážíš do diskutujících.
Pokud bys měl něco k tématu diskuze a chtěl se obrátit od tvých lží k tomu, o čem si píšeme, tak klidně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. červen 2018 @ 11:33:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
..." ty jsi tvrdil, že lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí.
Stando, a ty se nestydíš takto drze lhát v diskuze? "...
Tato tvoje vlastní slova tě usvědčují z naprostého duchovního zmatení:
..." Na Lítost si nevzpomínám - nebyla potřeba. Pokud
tam Lítost byla, nedala o sobě moc vědět nebo byla proti ostatním
Pocitům tak bezmocná a slabá, že se jí nedalo všimnout.
Přesto to bylo pokání, skutečná změna smýšlení a změna života.... "... "...
Tohle jsou Toníku pro informaci tvoje vlastní slova - potvrzující pravdivost tohoto mého tvrzení:
" ty jsi tvrdil, že lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí.
"
Takže podle tebe to bylo pokání - ale na lítost si nevzpomínáš - nebyla prý potřeba. Až tak jsi ztratil soudnost, že pořád o mě opakovaně říkáš, že o tobě lžu?
V čem konkrétně v tomto? (ty jsi tvrdil, že lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí. )
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2018 @ 14:30:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to samozřejmě vím, že to byla další tvoje drzá lež, tvoje slova, ne moje.
Tehdy jsem ti tam psal:
A dodnes jsem na tom nemusel nic měnit, myslím si totéž a píšu stále dokola totéž.
Pokud sis ty při tvém zamotávání do tvých lží o mne vymyslel další lež ve stylu "lítost je v pokání zcela zbytečná a že s pokáním nijak nesouvisí." je na tobě, abys dokázal, že jsem kdy něco takového psal - a budeš to mít dost těžké, dokazovat něco, co není.
Já ti naopak mohu dokázat, že jsem tu mnohokrát psal, že lítost s pokáním souvisí. Ale ne tak, že by lítost měla moc/schopnost vyvolat pokání. To lítost opravdu neumí, na vyvolání pokání je lítost příliš slabá.
I kdybys měl lítost nad tím, jak tu drze a sprostě lžeš o lidech (jakože si ani nenaznačil lítost nad tvou soustavnou lží), stejně ti to k pokání nebude nic platné. Na to, aby ses od tvých drzých lží obrátil a činil pokání - a třeba ze zajímal, jaká je realita proti tvým lžím - bys potřeboval Boží milost. Ta totiž skutečně vede k pokání - na rozdíl od lítosti.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 09. červen 2018 @ 01:26:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Cizinče. Lítost má mnoho forem a důvodů. Nejčastěji špatných důvodů. Vrah ve vězení lituje ne pro soucit s obětí, lituje svého zločinu protože se octl ve vězení. Zloděj lituje svého činu ne proto že kradl, ale proto že byl přistižený. Usvědčený lhář lituje, že nelhal víc. V lítosti je vždy ohromný kus egoismu. Důkazem, že tomu tak je, je to, že poznaná pravda o nás samých je nám samým velmi nepříjemná. Špatnost která ublížila, nedovoluje litovat v pravdě. Pokánī je i změnou smýšlení, je poznáním pravdy a vysvobozením. Pokání začíná uviděním sebe sama očima Boha. Sestrou pokání je pokora. Lítost je následkem velké špatnosti. Život bez velkých nenapravitelných následků špatností= život bez lítosti. Lítost nikdy není osvobozující, je ubíjející, je nihilistická.
Před pokáním je lítost, při pokání se z lítosti stane pokora a po pokání se z pokory stane radost. Lidská lítost je zvrácená raďost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 08:25:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, je to tak.
Paradoxně tu o projevech lítosti píší lidé, kteří žádnou lítost ze zla a hříchu neprojevili. Píší jen teoreticky. Podle svých vlastních slov tedy ani pokání nepoznali. A i kdyby lítost projevili, stejně jim nejspíše bude zbývat k pokání a změně smýšlení ještě velký kus cesty.
Lítost znamená "pozdě". Situace, kdy už život člověk zvoral a nejde napravit. Lítost je přirozená reakce člověka, reakce kterou mají lidé věřící i nevěřící, hodní i zlí. Jen někteří lidé mají už tak ztvrdlé srdce, že lítost ani necítí,nejsou si jistí jak moc lítosti mají a jestli jejich lítost na odpuštění stačí a musí lítost sami vzbuzovat rozumem a rozhodnutím, což mají pak těžké v náboženství založeném na pocitech.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 11. červen 2018 @ 00:18:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý večer Cizinče.
Myslím si, že počátek lítosti je vždy v sebelítosti. Lítost je emocionální stav, který prožíváme indiuviduálně a naplno pouze v nás samých. Můžeme litovat toho komu jsme ublížili, ale nikdy nemůžeme naplno vnímat bolest ublíženého. Vżdy to bude naše bolest, kterou budeme vnímat, a tato interní bolest je iniciovaná sebestřednou sebelítostí. Litujeme zlého činu protože se v prvé řadě sebelitujeme. Dále jsem si všiml, že čím je lítost intenzivnější, tím kratší život má! Na tomto jepičím lítostném životě je postavené řk "pokání". Po krátkodobé intenzivní lítosti když lítost rychle pomine, je pro řk vše vyřešené- po vrata kostela, a jede se dál, porát dokola. Jak jsem psal, tak lítost považuji za zvrácenou radost. Při lítosti ze zlého činu, lítosti která přichází VŽDY pozdě, prožíváme lítost interně a iniciátorem lítosti je sebestředný egoismus a raněná pýcha. Při radosti z dobrého a požehnaného, radosti která velmi často přichází dopředu, prožíváme radost externě, a iniciátorem vzájemné radosti je vzájemné sdílení se v pravdě, přejícnost. Radost mám ne proto že ji mám já, mám ji proto, že ji má ten druhý. Radost je přenášena na křídlech Ducha, je to přímy přenos mezi lidskými duchovny. Ublížený o naši lítost nestojí, o sdílenou radost stojí každý. Lítost nám nedovoluje příliš proniknout do pocitů ublíženého, v radosti se dokážeme sdílet jako jedno tělo. Všiml jste si toho? Jak se ve sdílené radosti lidé duchovně prolínají? Stále mám co objevovat, a největší duchovní objevy jsem učinil tam, kde jsem to krásné a v Bohu sdílené pro všední samozřejmost neviděl. Nejlepší věci jsou zadarmo, a jsou nám často zahalené pláštěm obyčejné všednosti. Nic není samo sebou.
Myslivec
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 11. červen 2018 @ 14:02:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Myslivče.
Dobré čtení a myšlenky. Mám za to, že bude hodně pravdy na tom, že "iniciátorem lítosti je sebestředný egoismus a raněná pýcha". A snad se to nemusí ani vztahovat jen na zlé činy.
Připomnělo mi to jednu zkušenost. Svého času jsem přijal od Pána určité povolání. A v té době vše nasvědčovalo tomu, že bych jej měl prožívat s radostí. A opravdu to tak nějakou dobu bylo, i když některé věci nebyly vůbec snadné. Nicméně už na počátku jsem poměrně jasně vnímal Boží hlas, který zněl ve smyslu: "může se stát, že se tvá pomoc nakonec obrátí pro tobě" - to ukazovalo na vývoj událostí, který jsem si v té době vůbec nebyl schopen představit a ani teoreticky připustit. To slovo od Pána pokračovalo: "jdeš přesto do toho? Pokud ano, pak toho nikdy nesmíš litovat".
Není podstatný ten kontext, ani to, že to zklamání a zranění, které jsem si na počátku nedokázal vůbec představit, později opravdu přicházelo a já měl stále na paměti to, že nikdy nesmím svého rozhodnutí litovat, jakkoliv mohu být zraněný, zklamaný, či nespravedlivě obviňovaný - to hlavní, co po mne Pán chtěl, bylo to, že nikdy nesmím svého rozhodnutí podstoupit dané povolání litovat. Jiné přiměřené pocity dané situaci jsem prožívat zřejmě mohl a taky nejednou prožíval, ale litovat jsem nelitoval nikdy a ani nemohl. Teď se mi to připomnělo v souvislosti s diskuzemi o litování, a taky v souvislosti s tím, že jsi litování v podstatě postavil mezi negativní sobestředné emoce - a já tak vlastně zpětně pochopil, proč se mne Pán zeptal zrovna takto. Je to sice trochu obráceně (nejde o zlý čin na mé straně), ale princip je myslím podobný. Nemusíme přece vždy litovat jenom toho, co jsme učinili zlého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 11. červen 2018 @ 14:14:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží Slovo k tématu - 2K 7:8-12 Ačkoliv jsem vás ve svém dopise zarmoutil, nelituji toho - třebaže jsem toho i litoval -, neboť vidím, že vás onen dopis -- byť i nakrátko - zarmoutil. Teď se raduji ne proto, že jste byli zarmouceni, ale proto, že jste byli zarmouceni ku pokání. Byli jste zarmouceni podle Boha, takže jste od nás v ničem neutrpěli škodu. Zármutek, který je podle Boha, působí pokání k záchraně, jehož nelze litovat, kdežto zármutek světa působí smrt. Hle, co u vás vypůsobilo právě to, že jste se zarmoutili podle Boha: jaké zaujetí, jakou obranu, jaké rozhořčení, jaký strach, jakou touhu, jakou horlivost, jaké potrestání. Ve všem jste prokázali, že jste v té věci čistí. I když jsem vám napsal, nebylo to kvůli tomu, kdo ublížil, ani kvůli tomu, komu bylo ublíženo, ale proto, aby se u vás projevilo vaše zaujetí pro nás před Bohem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 11. červen 2018 @ 17:15:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》Mám za to, že bude hodně pravdy na tom, že "iniciátorem lítosti je sebestředný egoismus a raněná pýcha". A snad se to nemusí ani vztahovat jen na zlé činy《 Pane wolleku, tak tohle prohlášení, že: "iniciátorem lítosti je sebestředmý egoismus a zraněná pýcha", mám už dost za hranou. Čtu tady tu diskuzi "bez lítosti není odpuštění" už nějakou tu dobu, zajisté s nevolí, a nechtěl jsem se do Vašich sporů nijak míchat. Ale zde jste překročil hranici a odsunul jste lítost někam k absolutismu zla. Snad bychom mohli vyjít z toho, že na mnohých místech Písma je psáno o Bohu, že lituje a jindy, že ne a také z toho, že se sltovává a jindy zase ne. Nemyslím, že byste měl za to, že za lítostí Boha stojí Jeho egocentrismus a Jeho zraněná pýcha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 11. červen 2018 @ 17:49:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Pane wolleku, tak tohle prohlášení, že: "iniciátorem lítosti je sebestředmý egoismus a zraněná pýcha", mám už dost za hranou
Ano, pohybujeme se dost na tenkém ledě, jsem si toho vědom. Pro vás tato část diskuze jistě určena nebyla. Když jsem odepisoval, byl jsem si vědom například mých oblíbených veršů o Bohu:
Gen 6:6 (Hospodin) Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.
Num 23:19 Bůh není člověk, aby lhal, ani lidský syn, aby litoval. Zdali řekne, a neučiní, promluví, a nedodrží?
Promiň, ale toto není na diskuzi s lidmi, co neznají Krista a jejich vnitřní svět se točí kolem nich samotných. Nezastávám tady žádné vyhraněné názory, a mnohokrát jsme tady psali, že svých zlých činů litujeme. Podstata je však někde jinde. V případě mého svědectví jsem to opravdu takto prožil, a nikdy jsem moc nepřemýšlel proč. Ale když už jsem se rozhodl pro určitou službu, tak už toho nikdy nesmím litovat, i kdyby se to stokrát a velmi nespravedlivě obrátilo proti mne.
Máš-li k tomu nějaké osobní svědectví nebo zkušenost, tak budu rád. Pokud to má zase za cíl stočit do nějakých osobních potyček a soudů, tak děkuji, nechci. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 12. červen 2018 @ 01:56:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozor na šalomáka motáka votáka! Motá do sebe lítost lidskou a lítost Boha!! Lítost lídská je o selhání člověka! Lítost Boha je lítost tvořitele zla!
Bůh nelituje proto, že selhal, Bůh lituje, že stvořil co selhalo!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 12. červen 2018 @ 03:02:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesněji vyjádřeno: Bůh nelituje proto, že selhal, Bůh lituje, že stvořil to, co pak selhalo.
Bůh tvořitel zla, viz Izajáš.
Toto je výklad v pravdě Ducha. Bůh Stvořitel se stává nedobrovolným tvořitelem zla v okamžiku, kdy se jeho první anděl, Jím stvořená bytost postavila proti Němu. On tuto bytost stvořil, On nese pro svojí vlastní boží spravedlnost za své stvoření odpovědnost. A protože tuto stvořitelskou odpovědnost nese, a protože je spravedlivý ke všem stejně, a tu samou spravedlnost uplatňuje ponejvíce Sám k Sobě, tak právě tato Jeho odpovědnost dovoluje dočasnou existenci zla. Dočasnou existenci zla pro výstražnou a nevyhnutelnou konfrontaci dobra se zlem, pro poučení všech, andělů i lidí, bytostí kteří se poučit chtějí nechat, aby všichni viděli následky zla. Nikdo, nikde, nikdy nebude moci Boha obvinit ztoho, že stvořil bytost, která uvrhla svět do záhuby! On sám jako odpovědný Stvořitel přišel na tento svět, ponížil se, a sám na Sobě okusil konfrontaci zla a dobra. Náš Stvořitel byl a je s námi na jedné lodi. Byl potupený a bestiálně zavražděný od těch co On Sám stvořil. Podal tím absolutní důkaz o své dokonalé spravedlnosti, ze které sám Sebe nevyčlenil. Z pohledu dokonalé boží spravedlnosti proto neexistuje námitka, že Bůh svou stvořitelskou odpovědnost nenese, či je by ji snad přenesl na někoho jiného. Bůh nezahubil první lidi upadnuvší do hříchu pro svou stvořitelskoiu odpovědnost za ně. Princip boží milosti je v boží stvořitelské odpovědnosti za své svedené tvory. Člověk je naštestí "pouze" svedený, a proto kdyby Bůh nedal lidstvu spasnou šanci, nebyl by spravedlivý..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 12. červen 2018 @ 19:22:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》Když jsem odepisoval, byl jsem si vědom například mých oblíbených veršů o Bohu:
Gen 6:6 (Hospodin) Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.
Num 23:19 Bůh není člověk, aby lhal, ani lidský syn, aby litoval. Zdali řekne, a neučiní, promluví, a nedodrží? 《
Pane wolleku. Uvedl jste zde dva verše Tory. Začal bych nimi s otázkami na Vás. Postačí mi, prosím, krátké odpovědi.
1. Zdají se Vám ty dva verše protiřečící si navzájem? V čem?
2. Bůh není člověk. Nezdá se Vám, že by bylo takové konstatování faktu v tom Bileámově výroku nadbytečné, kdyby nešlo o jinou podstatnou věc, která je nám tím výrokem sdělena?
Pro jistotu, že nemím tvrdit, že by šlo o falešný výrok jistě falešného proroka, (falešného charakteru, ne to že by to nebyl, ač pohan, Boží prorok), zmiňuji, že obdobný výrok pronesl také Samuel (1S 15:29). Dále ani nemíním tvrdit, že každý člověk lže, když něco vyřkne a potom neučiní, co řekl. A ani nemíním tvrdit, že každý člověk lituje to, co říká, protože ani nechce, aby se tak stalo - variabilně, syn člověka = prorok (Bileám), když nechce, aby se naplnilo to, co od Boha sděluje.
3. Co myslíte, že je nám v tom výroku, uvedeném v Nu 23:19 (1S 15:29) řečeno o Bohu a to v souvislosti s jinými Písmy, ve kterých je zřetelně napsáno, že Bůh litoval svého zamýšleného zla nebo dobra, která vyřkl směrem k někomu, a neučinil to?
4. Znáte ze svého života, jako otce dětí nebo dítěte rodičů, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, litovali svého vyřčeného trestu nebo odměny a neučinili to, co řekli? Jindy zase, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, odložili svou odměnu nebo trest s tím, že to nakonec úplně zrušili nebo i naplnili? Jindy zase, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, ačkoliv prosilo o odpuštění, svůj trest nezrušili a ani neodložili, a nelitovali toho?
Jen Vás také prosím o diskuzi bez těch slovních potyček a osobních výpadů, kterými se to tady jen hemží. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 12. červen 2018 @ 22:48:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //1. Zdají se Vám ty dva verše protiřečící si navzájem? V čem?
Pokud jde o zdání, tak ano. V čem? Z pohledu formální výrokové logiky.
2. Bůh není člověk. Nezdá se Vám, že by bylo takové konstatování faktu v tom Bileámově výroku nadbytečné, kdyby nešlo o jinou podstatnou věc, která je nám tím výrokem sdělena?
Nepřemýšlel jsem nad kontextem, tak nemám žádný názor.
Nezabýval jsem se tím, abych mohl odpovědět na úrovni, kterou bych si býval přál. Musel bych jít to různých překladů, případně originálních jazyků. Ve skutečnosti si nemyslím, že jsou vyjádření Písma v rozporu, ale vždy existuje rozumné vysvětlení. Osobně si nemyslím, že by Bůh kdy něčeho opravdu litoval. Spíše věřím, že to vyjadřuje jeho postoj, a je vyjádřený lidským jazykem, tak, aby Bůh své postoje alespoň částečně přiblížil Bohu skrze vyjádření lidem známými emocemi. Více jsem to opravdu nestudoval a nerad se vyjadřuji k něčemu, pokud k tomu nemám patřičné znalosti, pokud jsem to patřičně nestudoval a pokud jsem to ani nediskutoval s jinými křesťany. Třeba se diskuze o tom rozvine a začnu se tím zabývat více. V tuto chvíli nemám časový prostor, ale chtěl bych na všechny otázky odpovědět, podle aktuální situace.
4. Znáte ze svého života, jako otce dětí nebo dítěte rodičů, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, litovali svého vyřčeného trestu nebo odměny a neučinili to, co řekli? Jindy zase, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, odložili svou odměnu nebo trest s tím, že to nakonec úplně zrušili nebo i naplnili? Jindy zase, že by za nějaké situace, podle toho, jak se zachovalo jejich dítě, ačkoliv prosilo o odpuštění, svůj trest nezrušili a ani neodložili, a nelitovali toho?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 12. červen 2018 @ 23:56:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě takový malý dodatek k pojmu lítost:
Díval jsem se do velkého biblického slovníku. A ten mne v rejstříku pojmu 'lítost' navedl na 'soucit'. Když jsem si tedy vyhledal soucit, tak jsem našel jen poznámku 'viz slitování'. A když jsem tedy konečně pod heslem 'slitování' našel nějaký smysluplný text, tak jsem se dověděl, že 'slitování', 'lítost' a 'milosrdenství' (jimiž se překládají dva originální výrazy SZ-ní plus několik NZ-ních) jsou v podstatě synonyma.
To mne jen utvrzuje v tom, že dělat třeba na základě ekumenického překladu nějaké velké závěry by bylo značně unáhlené. A pro nějaké fundovanější závěry, měly-li by mít nějaký smysl a hodnotu, by to chtělo jít podstatně více do hloubky. V tomto smyslu si určitě nemyslím, že by ty verše, co občas rád zmíním, byly v rozporu z hlediska smyslu Písma. Ovšem chtělo by co nejlépe pochopit kontext a především možné významy a překlady dotyčných pasáží. Reálně si myslím, že se tím moc lidí, a to ani řadových překladatelů, až tak do hloubky nezabývá, když lítost a milosrdenství lze považovat za synonymum...
Diskuzi jsem zatím bral spíše jako sdílení osobních postojů a zkušeností, na základě toho, jak těm slovům rozumíme v češtině. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. červen 2018 @ 08:52:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Wollku.
Mám podobnou zkušenost.
Vždycky "rostu", když v církvi slyším svědectví ve stylu: Neučil jsem se, kašlal jsem na to, ale pak jsem se pomodlil, a dostal jsem přesně tu otázku, co jsem uměl. (A já si říkám: Snad se ten člověk bude tak kvalitně a urputně modlit i ve chvíli, kdy bude lidem opravovat auto, seřizovat soustruh, prodávat pojištění či cokoliv dalšího, co se pořádně ve škole nenaučil ... ;-)
Bylo jednou období, kdy mne naproti tomu Bůh učil poslouchat i v běžných věcech. A tehdy mi řekl úplně jednoduchou věc: Budeš mne poslouchat, i když utrpíš škodu? I když všechno navenek půjde "špatně"? A opravdu mne vedl do věcí, které "dopadly navenek špatně", utrpěl jsem škodu a někdo jiný měl z toho zisk - a to i nečestný. Normálně, přirozeně, "po svém", bych toho litoval - Boží výchova byla ale právě v tom, abych neposuzoval věci podle toho, jestli dopadly "dobře" a "se ziskem", nebo jakoby "špatně", ale podle toho, jestli jsem Boha poslechl nebo ne, řídil se tím, co mi řekl.
Na Bohu a litování je nejlepší právě to, že když člověk žije s Bohem, litovat nemusí. Dneska jsem i rád, když moje děti neprojdou zkouškou z analýzy nebo algebry, protože vím, že se to pak opravdu naučí - tím spíše, než kdyby prošly napoprvé. A nelituji toho. Ony ještě jo, ale povzbuzuji je, že není potřeba litovat.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 12. červen 2018 @ 11:37:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
Děkuji Ti za sdílení.
Ano, je to velká Boží milost, když můžeme rozpoznat a poslechnout Boží hlas, i když následky takového 'usposlechnutí' se z pohledu světského, tělesného člověka mohou (docela pochopitelně) jevit jako škoda, či ztráta. Vnímám to tak, že právě v takových situacích nás Pán vychovává, učí, a pokud tu výchovu můžeme skutečně prožít jako Boží milost, Boží vedení ve svém nitru a duchu, pak nás to Pánu může velmi přiblížit - a to bych považoval za mnohem cennější než veškeré ty teoretické ztráty, ať již hmotné, nebo nespravedlnost, pomluvy, zneužívání apod. Bůh sám pak tomu ovoci, které jsme poslušností zasévali, jednou vzrůst dát může, a zřejmě dá, i když to nemusíme vždy vidět.
Svět náboženství jistě neznám tak zblízka jako Ty, oko nebo Myslivec. Nicméně mnohé náboženské prvky jsou přítomné i mezi nekatolickými křesťany, a myslím, že na této úrovni jsem se s nimi docela setkával, i když možná mají trochu jinou formu. Ostatně ten typ svědectví, ze kterého "rosteš", jsem zažil také dost - a právě taková svědectví mne nikdy Pánu nepřibližovala :-(.
wollek |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. červen 2018 @ 08:52:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslím si, že počátek lítosti je vždy v sebelítosti. Lítost je emocionální stav, který prožíváme indiuviduálně a naplno pouze v nás samých. Můžeme litovat toho komu jsme ublížili, ale nikdy nemůžeme naplno vnímat bolest ublíženého. Vżdy to bude naše bolest, kterou budeme vnímat, a tato interní bolest je iniciovaná sebestřednou sebelítostí. Litujeme zlého činu protože se v prvé řadě sebelitujeme. Dále jsem si všiml, že čím je lítost intenzivnější, tím kratší život má!
Nevím, zda je počátek lítosti v sebelítosti, možné to je.
Jinak souhlasím a vnímám pojem "lítost" i lítost samotnou podobně. I v CML je lítost definovaná podobně jako pocit. A pocity už jsou takové, že čím intenzivněji trvají, tím kratší jsou. U lítosti ale záleží hodně na temperamentu člověka: Přeci jen u melancholika je té lítosti o poznání více a delší, než například u flegmatika.
Pokání se od prchavých pocitů soběstřednosti liší právě ve vztahu k druhým lidem - protože při pokání dá Bůh často člověku prožít naplno to, co se stalo ublíženému. Pokání je na rozdíl od svátostí (které vedou k soběstřednosti) zaměřené k druhým, k jejich vnímání a řešení vztahů.
Lítost jako takovou ale nevnímám negativně. Negativní je Lítost jen ve chvíli, kdy je na všechno sama - to je pak životu extrémně nebezpečná paní.
Na tomto jepičím lítostném životě je postavené řk "pokání". Po krátkodobé intenzivní lítosti když lítost rychle pomine, je pro řk vše vyřešené- po vrata kostela, a jede se dál, porát dokola.
Pak možná i drobná lítost oklame člověka tak, že si myslí, že je vše vyřešené?
Pro mne to ani po intenzivní lítosti vyřešené nebylo: I po celém kompletním kolečku svátosti smíření jsem si uvědomoval, že nic ohledně hříchu vyřešené není a že hřích je pořád se mnou. A uvědomoval jsem si to i po dvacátém kolečku. Asi mi dal přeci jen Pán Bůh více rozumu a analytických schopností, než pocitů (a že jsem těch pocitů měl na rozdávání).
Tehdy jsem ještě nevěděl, že kdo hřeší, je otrokem hříchu a k vysvobození musí přijít někdo silnější, kdo přepere otrokáře a otroka mu uloupí. Myslel jsem si tím ŘK pomatením, že si já svobodně vybírám hřích a že si potřebuji přestat svobodně hřích vybírat. Ale opět: To jsem si myslel jen nějakou dobu, po několika letech "svobodného" vybírání hříchu mi došlo, že je někde chyba a to dost vážná a hlavně systematická. Jen jsem ještě nevěděl kde.
Lítost nám nedovoluje příliš proniknout do pocitů ublíženého, v radosti se dokážeme sdílet jako jedno tělo. Všiml jste si toho? Jak se ve sdílené radosti lidé duchovně prolínají?
Lítost ani k něčemu takovému neslouží.
Lítost je single pocit, není zaměřen na sdílení či společenství lidí. Lítostí člověk může proniknout do pocitů melancholika, ale s obětí zlého činu a jejími pocity to nic moc nemá.
Nejlepší věci jsou zadarmo, a jsou nám často zahalené pláštěm obyčejné všednosti.
Přesně tak - i o tom jsme tu s okem diskutovali, když tu otevřeně prezentoval svůj postoj "co nic nestojí, za nic nestojí". Tehdy jsem mu také psal, že to nejcennější, co v životě mám, nejdražší, čeho si nejvíce vážím, jsem dostal zadarmo. A i když to mám zadarmo, je mi to nejvzácnější.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 12. červen 2018 @ 21:54:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj:)
Lítost nám nedovoluje příliš proniknout do pocitů ublíženého, v radosti se dokážeme sdílet jako jedno tělo. Všiml jste si toho? Jak se ve sdílené radosti lidé duchovně prolínají?
Lítost ani k něčemu takovému neslouží.
Lítost je single pocit, není zaměřen na sdílení či společenství lidí. Lítostí člověk může proniknout do pocitů melancholika, ale s obětí zlého činu a jejími pocity to nic moc nemá.
Do pocitů jiných pomáhá pronikat empatie, důležitá je emoční inteligence - vyznat se v sobě, i v jiných, zkušenosti jsou důležité. Emoce moc nepomáhají, spíš mohou oklamat. Když terapeut má pomoci klientovi, musí hlavně myslet na toho člověka. Respektovat a všímat si jeho emocí, jeho prožívání. Sám sebe musí "odstřihnout". Taky proto procházejí výcvikem, aby se dobře naučili znát sebe a své emoce, a jednat pak s rozumem, ne pod vlivem svých vlastních pocitů. Cílem je pomoc druhému, ne vlastní prožitky.
Při sdílení s blízkými a přáteli, je to přece jen trochu jinak. Tam už i profesionál se emocím prostě neubrání. A proto, pokud jde opravdu o něco vážného, o něco, co potřebuje intervenci, je velmi dobré pozvat nestranného, nezainteresovaného citově.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2018 @ 09:46:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lítosti bývají různé.
Já zde (v souvislosti s pokáním) hovořil o jistém druhu lítosti ze spáchaných hříchů, o zkourmouceném srdci hříšníka, o "zármutku podle Boha".
To není žádný jen nějaký citový "singel" pocit, to je také racionální poznání pravdy o sobě i rozumem i srdcem (za vydatné podpory Duchem svatým) a z tohoto pramenící rozhodnutí vůle život změnit - obrátit se k Bohu.
Bez této lítosti vycházející ze zkourmouceného srdce hříšníka není žádné pokání opravdové, pravdivé, skutečné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 13. červen 2018 @ 20:31:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Tady je takové pokání, obrácení:- Když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme dělat, bratří?“
- 38Petr jim odpověděl: „Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.
- 39Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem daleko široko, které si povolá Pán, náš Bůh.“
- 40A ještě mnoha jinými slovy je Petr zapřísahal a napomínal: „Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!“
- 41Ti, kteří přijali jeho slovo, byli pokřtěni a přidalo se k nim toho dne na tři tisíce lidí.
- 42Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se.
V tom "zasažení srdce " bylo nejspíš prožito hodně emocí. Pravděpodobně i lítost. Ale taky radost, nadšení, úleva....byla to chvíle, kdy je zasáhla Boží láska a odpuštění. Poznání milosti. Ale dělat z jedné emoce jednu nejdůležitější, zásadní, platnou pro všechny, to není moudré. V takových chvílích jedná Duch, a ten "si vane kudy chce"....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 13:39:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ale hovořil o zármutku podle Boha, o zkroušeném srdci při uvědomění si zla z vlastních hříchů - tedy nikoli jen o emocích, ale také o vnitřním rozhodnutí vůle to všechno změnit, napravit. To je ta lítost, která pak vede k odpuštění hříchů.
(Žl 41,19) Obětí Bohu je zkroušený duch, zkroušeným, zdrceným srdcem, Bože, nepohrdáš.
(Iz 57,15) ... neboť takto mluví ten, jenž je vznešený a vyvýšený, jehož sídlo je věčné
a jehož jméno je svaté. „Jsem vznešený a svatý ve svém sídle, ale jsem
se zkormouceným a zkrušeným člověkem, abych oživil ducha zkrušených,
abych oživil zkormoucená srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 13. červen 2018 @ 12:36:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak Meduňko. Jde vidět, že víš o čem píšeš. Empatie plus EQ kombinovaná s IQ. Toť tvůj správný vhled do problematiky popsaný ve tvém komentáři. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. červen 2018 @ 23:09:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Do pocitů jiných pomáhá pronikat empatie, důležitá je emoční inteligence - vyznat se v sobě, i v jiných, zkušenosti jsou důležité. Emoce moc nepomáhají, spíš mohou oklamat.
Ahoj.
Přesně tak.
Empatie, soucit s druhými, schopnost vcítění, to jsou vztahové emoce mezi dvěma (více) lidmi. Jsou to city, které má člověk a které pomáhají budovat vztahy, sbližují lidi. V tom se liší city mezi lidmi od po-vrchních po-citů, zaměřených soběstředně. City zaměřené na vztahy jsou charakteristické pro život s Bohem, soběstředné pocity zaměřené na jejich nositele a honění za nimi jsou klasickou udičkou různých náboženství ( i to jsem popisoval ve svém článku, kde jsem rozebíral rozdíl mezi pocity a změnou života)
Emoční inteligence je důležitá - často to ale bývá tak, že čím ví je IQ tím víc chybí EQ. A to není nic proti ničemu - rozebrat věci rozumem bez vcítění je často mnohem větší pomocí tomu druhému. I když většina lidí se chce spíše řídit pocity a pocity se řídí.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. červen 2018 @ 09:00:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tato tvoje vlastní slova tě usvědčují z naprostého duchovního zmatení:
..." Na Lítost si nevzpomínám - nebyla potřeba.
Pokud
tam Lítost byla, nedala o sobě moc vědět nebo byla proti ostatním
Pocitům tak bezmocná a slabá, že se jí nedalo všimnout.
Přesto to bylo pokání, skutečná změna smýšlení a změna života....
Také já stále tvrdím to stejné:
Bez lítosti nad způsobeným zlem není odpuštění hříchů, bez lítosti se nemůže jednat o skutečné pokání a obrácení, o skutečnou změnu života....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 08:51:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tato tvoje vlastní slova tě usvědčují z naprostého duchovního zmatení:
Stando, a napíšeš někdy co je pro tebe na mých slovech za zmatení?
Bez lítosti nad způsobeným zlem není odpuštění hříchů, bez lítosti se nemůže jednat o skutečné pokání a obrácení, o skutečnou změnu života....
Ano, vaši situaci chápu a rozumím, o čem stále dokola píšeš a tvé příspěvky o tom svědčí online. Proto také, když se zeptáme na pokání, je odpovědí jen mlčení.
Chápu, že se vám to tak z vašeho pohledu jeví a že to skutečně žijete. A že se vám tak ve vašich očích jeví i Bůh, že si i do něj projektujete vaši situaci a vaše postoje ( i o tom se píše v křesťanském učení).
Znám vesnické římskokatolické prostředí do morku kostí, i dnes mám velmi blízké zprávy z prostředí založeném na těchto postojích a určitě vám není co závidět, to je opravdu tvrdý svět bez lítosti, přesně jak popisuješ. A pokud vám to prostředí vyhovuje a chcete v tomto žít, určitě vás Bůh neznásilní, jak jsi psal.
Ta Boží milost a Boží dobrota vede k pokání - ke změně života, kdy už člověk nedělá zlo, nedělá hříchy, protože Bůh zbaví hřích člověka, vysvobodí ho z toho hříchu. Zla a hříchu, který člověk neudělá, už není potřeba litovat - když člověk to zlo a hřích už nedělá. A to je mnohem lepší a pročišťuje to vztahy mnohem lépe, než různé pocity.
Žil jsem Stando oboje a mohu to posoudit, porovnat.
Pokud si myslíš, že je lepší to vaše a dál budeš žít to, co žiješ, je to tvoje věc. A snad jednou alespoň vzbudíš lítost nad tím kvantem lží, které jsi při svém útěku od tématu diskuze navymýšlel o diskutujících a možná se dostaneš i ke skutečnému pokání a místo tvých projekcí, lží a pomluv si zjistíš, co žijí lidé mimo ŘKC, mimo vaše prostředí.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2018 @ 10:44:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."to je opravdu tvrdý svět bez lítosti, přesně jak popisuješ."...
Tento tvrdý svět bez lítosti zde naopak evidentně popisuješ a hájíš ty sám.
Ani tolik si neuvědomuješ?
...." "....
Já naopak tvrdím, že i v každém tomto pokání, které jsi jako příklady vybral z Písma, byl obsažen i prvek lítosti nad spáchanými hříchyl
Nejsem to já, kdo zde ve své zvrácenosti stále tvrdošíjně prezentuje jakési pokání bez lítosti ze spáchaných hříchů a zcela proti zdravému rozumu pak argumentuje zvráceně, že nespáchaných hříchů přece netřeba litovat - a proč by vlastně mělo? Co je to za hloupý nápad?
Ale spáchaných hříchů třeba litovat - protože to jsou věci, které jsme v životě opravdu pokazili - a pokud nám na životě záleží, nemůže nám to být jedno.
..."Proto také, když se zeptáme na pokání, je odpovědí jen mlčení."...
Vždyť toto je znovu od tebe očividná lež!
Ohledně pokání já zde vždycky zastával konzistentní postoj, že Je zapotřebí :
1.) Zkoumat své nitro spolu s Duchem svatým a poznat své hříchy - tedy zpytovat svědomí. 2.) k takto poznaným hříchům třeba zaujmout adekvátní postoj srdce - lítost nad zkaženými věcmi v životě 3.) vnitřní obrácení - opravdové předsevzetí, že budu žít nadále svůj život s Bohem 4.) Vyznání hříchů Bohu i církvi ve svátostné zpovědi 5.) Své nové úmysly naplnit skutky dalším životem s Bohem (dostiučinění).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 10. červen 2018 @ 10:56:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Já naopak tvrdím, že i v každém tomto pokání, které jsi jako příklady vybral z Písma, byl obsažen i prvek lítosti nad spáchanými hříchyl
Dobře, tvrdíš to Ty.
No a? To jako Tvé tvrzení má větší autoritu než Písmo Svaté?
Dále cituji:
Nejsem to já, kdo zde ve své zvrácenosti stále tvrdošíjně prezentuje jakési pokání bez lítosti ze spáchaných hříchů a zcela proti zdravému rozumu pak argumentuje zvráceně, že nespáchaných hříchů přece netřeba litovat - a proč by vlastně mělo? Co je to za hloupý nápad?
Mohl bys prosím ty tučně zvýrazněné pojmy obhájit konkrétními důkazy, upravňující tě k takovým tvrzením? Máš k tomu ještě jiný argument než to, že to tvrdíš Ty, bez ohledu na to, co tvrdí Písmo?
Mimochodem, ty své body 1) až 5) jsi vzal odkud? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 15:06:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tento tvrdý svět bez lítosti zde naopak evidentně popisuješ a hájíš ty sám. Ani tolik si neuvědomuješ?
Stando, dokud tvé lži z tvého vistuálního světa nenapíšeš klávesnicí do diskuze, tak si je neuvědomuji. Když pak tvoje drzé a sprosté lži o mne napíšeš, tak si je uvědomím okamžitě - vždyť to, co o mne píšeš, je většinou opak toho, co žiji a dělám. Za celou dobu ses při tvém psaní o mne trfil jenom jednou, jinak to byly samé projekce vašeho římskokatolického prostředí, výmysly z tvého viruálního světa, nebo přímo drzé lži a pomluvy, jako je tato další tvoje pomluva.
To opravdu neumíš nic jiného, než začít tvé příspěvky další a další lží nebo pomluvou?
Stando, já jsem Toník, píšu tu pod nickem Cizinec.
Jestli tu je v diskuzích někdo, kdo tu o lítosti napsal snad více než Oko a Jaela dohromady, byl to právě nic Cizinec. A ten nick to psal proto, že píše ze světa ve kterém je hojné jak lítosti, tak pokání.
Zkus se zamyslet logicky: Proč by Cizinec hájil váš svět? Na váš svět se vás ptám, reaguji na to, co píšeš.
Nejsem to já, kdo zde ve své zvrácenosti stále tvrdošíjně prezentuje jakési pokání bez lítosti ze spáchaných hříchů a zcela proti zdravému rozumu pak argumentuje zvráceně, že nespáchaných hříchů přece netřeba litovat - a proč by vlastně mělo? Co je to za hloupý nápad?
To je nápad apoštola Pavla. Pokud je pro tebe takový nápad proti "zdravému" rozumu, tak by stálo zato se podívat na ten "zdravý" rozum.
Ohledně pokání já zde vždycky zastával konzistentní postoj, že Je zapotřebí :
1.) Zkoumat své nitro spolu s Duchem svatým a poznat své hříchy - tedy zpytovat svědomí. 2.) k takto poznaným hříchům třeba zaujmout adekvátní postoj srdce - lítost nad zkaženými věcmi v životě 3.) vnitřní obrácení - opravdové předsevzetí, že budu žít nadále svůj život s Bohem 4.) Vyznání hříchů Bohu i církvi ve svátostné zpovědi 5.) Své nové úmysly naplnit skutky dalším životem s Bohem (dostiučinění).
Ano, často tu píšeš o naučených frázích, o vymytí mozku, zmatení herezemi a podobně. Díky za praktickou ukázku.
Když se ptáme my na pokání, neptáme se na toto vaše zmatení. Ptáme se na změnu života. Změna života je například když lhář a pomlouvač lže, pak nastane chvíle, kdy si uvědomí svou lež (obvykle tak, že je konfrontován Boží mocí s realitou), zhrozí se, svou lež opustí. To je pokání. Ta změna života. Pak takový člověk i lituje všeho zlého, co způsobil a pokud to jde, napraví to zlé, nebo se alespoň omluví.
Lhář, který pokání nezná, při konfrontaci s realitou ještě přitvrdí a přidá další a další lež, až se do svých lží zamotá - bez jakéhokoliv projevu lítosti.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2018 @ 14:51:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť když jsme přišli do Makedonie,
nezakusili jsme žádnou tělesnou úlevu, ale ve všem jsme byli sužováni;
zvenčí boje, zevnitř strachy. 6Ale Bůh, který potěšuje sklíčené, potěšil i nás příchodem Titovým. 7A
nejen jeho příchodem, ale i tím potěšením, které měl on z vás; takže
když nám vypravoval o vaší touze, o vašem nářku a o vaší horlivosti pro
mne, velice jsem se zaradoval. 8Ačkoliv
jsem vás ve svém dopise zarmoutil, nelituji toho -- třebaže jsem toho i
litoval --, neboť vidím, že vás onen dopis -- byť i nakrátko --
zarmoutil. 9Teď
se raduji ne proto, že jste byli zarmouceni, ale proto, že jste byli
zarmouceni ku pokání. Byli jste zarmouceni podle Boha, takže jste od nás
v ničem neutrpěli škodu. 10Zármutek, který je podle Boha, působí pokání k záchraně, jehož nelze litovat, kdežto zármutek světa působí smrt. 11Hle,
co u vás vypůsobilo právě to, že jste se zarmoutili podle Boha: jaké
zaujetí, jakou obranu, jaké rozhořčení, jaký strach, jakou touhu, jakou
horlivost, jaké potrestání. Ve všem jste prokázali, že jste v té věci
čistí. 12I
když jsem vám napsal, nebylo to kvůli tomu, kdo ublížil, ani kvůli
tomu, komu bylo ublíženo, ale proto, aby se u vás projevilo vaše zaujetí
pro nás před Bohem. 13Tím jsme povzbuzeni.....
V Korintě byl apoštol od někoho veřejně potupen (2 Kor 2,1) - kdyby tam přišel moc brzy, musel by trestat. Proto nejdříve poslal kárný dopis .....
V Korintě to však vzali s polepšením vážně a apoštol z toho má nyní radost.
Pokání k záchraně je věcí dobrou, Bohu milou - takového pokání netřeba litovat, i když Pavlovo pokárání přineslo Korinťanům dočasně zármutek - ve výsledku je totiž člověku prospěšné.
"Hle,
co u vás vypůsobilo právě to, že jste se zarmoutili podle Boha!"
Pokání totiž třeba činit právě se srdcem zkroušeným lítostí ze způsobeného zla = zarmoucení podle Boha.
Žádná skutečná změna života bez srdce zkroušeného právě touto lítostí není ve skutečnosti možná. To lítost ze hříchů způsobuje ono zhrození, rozhodnutí život změnit ....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2018 @ 19:42:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokání totiž třeba činit právě se srdcem zkroušeným lítostí ze způsobeného zla = zarmoucení podle Boha. Žádná skutečná změna života bez srdce zkroušeného právě touto lítostí není ve skutečnosti možná. To lítost ze hříchů způsobuje ono zhrození, rozhodnutí život změnit ....
A stalo se to opravdu někdy v tvém životě?
Pokud ano, kdy a v čem?
Už tě lítost ze hříchů někdy v něčem dovedla k rozhodnutí změnit život?
A stalo se to rozhodnutí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2018 @ 09:36:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo neprožil, skutečnou lítost z jím způsobeného zla hříchem (to je to zarmoucení podle Boha), vůbec neprožil skutečné pokání ze svých hříchů. Nemohl prožít.
Až tak jednoduché to je.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. červen 2018 @ 23:09:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kdo neprožil, skutečnou lítost z jím způsobeného zla hříchem (to je to zarmoucení podle Boha), vůbec neprožil skutečné pokání ze svých hříchů. Nemohl prožít. Až tak jednoduché to je.
Díky za odpověď na moje otázky a za autentické svědectví z tvého života. Myslel jsem si to z toho, jak se zde chováš zde a co píšeš. Díky, že jsi to otevřeně napsal, vážím si tvojí odvahy a upřímnosti.
|
]
|
|
|
|