|
Právě je 567 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116893772 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. srpen 2018 @ 09:26:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ...""Vírou jsme spaseni" I zde by mne zajímalo, jaký konkrétní a praktický význam přikládají slovu "víra".
Vírou nejsme ani spaseni, ani ospravedlněni, ani vysvobozeni ani nic podobného.
Spaseni, ospravedlněni, vysvobozeni jsme byli Pánem Ježíšem. On nás spasil, ospravedlnil, vysvobodil.
Vírou jsme pak přijali to, co Pán Ježíš udělal pro nás - i spasení, ospravedlnění, vysvobození. "...
Takže ve skutečnosti a v praxi - vírou jsme byli spaseni (zachráněni) - vírou jsme se stali Božími dětmi. Bez víry nelze křtít - bez víry se nelze líbit Pánu.
..."Spasení je začátek vztahu s Bohem - spasení znamená, že člověk slyší a poslouchá Boha. "...
Ta to první část platí bezezbytku. Jednou zachráněn Bohem pro život v novosti - navždycky zachráněn.
Ta druhá část (spasení znamená, že člověk slyší a poslouchá Boha) ovšem neustále závisí na lidském rozhodnutí, na lidské vytrvalosti ve vztahu.
A ta není ani zdaleka dokonalá, stoprocentní.
Děláme v životě chyby ve vztahu s Bohem, hřešíme. Ne vždycky Boha slyšíme, ne vždycky poslechneme. Ale znovu se v pokání k Bohu vracíme. Učíme se žít s Bohem - a říkáme tomu "Pánova výchova".
Spasení Bohem nedělá z člověka dokonalého křesťana, ale otevírá cestu s Boží pomocí o takovou dokonalost usilovat. Stále totiž i spasenému zůstává ta jeho stará cesta o dokonalost neusilovat - a mnozí ji i využívají. Ke své škodě.
Jiní ale kráčejí cestou křesťanské dokonalosti a využívají k tomu mimořádné dary, které Kristus připravil jen pro křesťany v jeho církvi - svátosti.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. srpen 2018 @ 23:29:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže ve skutečnosti a v praxi - vírou jsme byli spaseni (zachráněni) - vírou jsme se stali Božími dětmi.
A nebyli jste nedávno spaseni svátostí křtu miminek?
Bez víry nelze křtít - bez víry se nelze líbit Pánu.
Dost odvážné tvrzení na římského katolíka.
Řešíš nějak situaci v ŘKC, kde se běžně udílí svátost křtu bez víry?
Stále totiž i spasenému zůstává ta jeho stará cesta o dokonalost neusilovat - a mnozí ji i využívají. Ke své škodě.
A proč těm vašim "spaseným vírou" zůstává ta stará cesta a nedají se pokřtít, tak jako to dělají křesťané?
Proč tu "starou cestu" neuzavřou?
Proč si takoví "spasení vírou" nechávají "zadní vrátka" na starou cestu?
Je to takto "spaseným vírou" k něčemu užitečné?
Jiní ale kráčejí cestou křesťanské dokonalosti a využívají k tomu mimořádné dary, které Kristus připravil jen pro křesťany v jeho církvi - svátosti.
Takové neznám, nepotkal jsem, nemám takovou zkušenost ani jsem neslyšel od nikoho svědectví o tom, že by svátosti vedly ke křesťanské dokonalosti. Mnohem častěji jsem zažil to, že svátosti vedou přesně k tomu, co i zde na GS předvádí několik římských katolíků prakticky a online.
Se svátostmi mám sám osobní zkušenost a ke křesťanství, Kristu ani ke svatosti mi svátosti nepomohly jinak, vzhledem ke křesťanství byl účinek svátostí nula.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. srpen 2018 @ 09:40:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zase jen ukázka tvé neznalosti učení římskokatolické církve: Bez víry nelze křtít - to víra přivádí ke křtu.
U člověka mentálně schopného je tedy podmínkou jeho osobní víra - u lidí mentálně (dočasně, nebo i trvale) neschopných osobní víry je podmínkou víra jejich poručníků - tedy těch lidí, kteří se o člověka mentálně neschopného ve všech směrech starají a nesou za něho odpovědnost. Závisí na nich totiž přežití toho neschopného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. srpen 2018 @ 08:49:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase jen ukázka tvé neznalosti učení římskokatolické církve: Bez víry nelze křtít - to víra přivádí ke křtu.
Stando, to tučně a podtrženě ale není ukázka mé neznalosti učení římskokatolické církve. Já samozřejmě na rozdíl od tebe vím, že jsou situace, ve kterých učení římskokatolické církve dovoluje udílet svátost křtu bez víry.
Na ukázku tvých neznalostí učení římskokatolické církve jsem se neptal.
Píšeš tu:
Bez víry nelze křtít - to víra přivádí ke křtu.
Píšeš to tučně a podtrženě. A ta věta zjevně nijak nesouvisí s křesťanstvím (v křesťanství by nikoho nenapadlo křtít nevěřící) ale je to zjevně reakce na praxi ŘKC (už jen proto, že jinou praxi neznáš, těžko tedy můžeš reagovat na něco jiného, než na to, co děláte vy v ŘKC).
Pokud takto reaguješ na vaši praxi v ŘKC, tak se ptám: Pokud takto statečně anonymně bojuješ na internetu proti běžné praxi ŘKC, máš také odvahu řešit praxi ŘKC v reálu? Řekl bys panu faráři, který udílí svátost křtu miminku, jehož rodiče jsou ateisti, a které ke svátosti křtu miminka nepřivedla víra, ale společenský nátlak okolí, že "Bez víry nelze křtít - to víra přivádí ke křtu"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. srpen 2018 @ 12:11:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To "tučně podtržené" mělo svůj vývoj: Nejdříve jsem reagoval na tato tvoje slova:
" Vírou nejsme ani spaseni, ani ospravedlněni, ani vysvobozeni ani nic podobného.
Spaseni, ospravedlněni, vysvobozeni jsme byli Pánem Ježíšem. On nás spasil, ospravedlnil, vysvobodil.
Vírou jsme pak přijali to, co Pán Ježíš udělal pro nás - i spasení, ospravedlnění, vysvobození. " takto:
Na toto už bylo třeba ono tučně podtržené - a jak vidno, ani to nestačilo:
Ty zjevně na rozdíl ode mne nevíš, že v římskokatolické církvi bez víry opravdu nelze křtít.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. srpen 2018 @ 07:17:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty zjevně na rozdíl ode mne nevíš, že v římskokatolické církvi bez víry opravdu nelze křtít.
Stando, vím, že kromě toho, že se lidi z ŘKC naváží neustále do křesťanů také projevujete také i naprosto základní neznalost ŘKC učení. Pokud by tě téma zajímalo a chtěl ses v ŘKC učení poučit, tak máš ŘKC učení k danému tématu praxe svátosti křtu například zde.
Pokud by sis ho přečetl, věděl bys, že jsou situace, ve kterých ŘKC dovoluje udělovat svátost křtu bez víry. Říká se tomu "případ nutnosti". Při výuce teologie jsme probírali i konkrétní situace, kde k takovému udělení svátosti křtu bez víry může dojít, a to jak platně, tak dovoleně.
Tvé neznalosti i naprosto základní praxe a učení ŘKC se ale můj dotaz netýkal.
Pokud jsi to psal mne, jako odpověď na můj příspěvek, tak to bylo tvé psané zcela nadbytečné - podobně, jako jsi výše nesmyslně psal mnoho nadbytečných příspěvků milce k Abrahamovi. Moje víra mne přivedla ke křtu. V tom se liší od ostatních podivných "vír", které člověka nikdy ke křtu nedovedou a často dokonce i křtu brání. V křesťanství by nenapadlo nikoho křtít lidi bez víry, lidi, kteří nejsou křesťany, nevěří Pánu Ježíši a nepřijali ho.
Pokud jsi reagoval statečnou opozicí na vaši situaci v ŘKC, kde se běžně udílí svátost křtu bez víry aktérů, tak mám jednoduchý dotaz: Pokud se tak statečně a odvážně naprosto anonymně v internetové diskuzi vzpíráš ŘKC praxi udílení svátostí křtu bez víry, řešíš nějak prakticky situaci v ŘKC?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. srpen 2018 @ 10:23:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když si dovolím upřímně a otevřeně říci svůj názor na konkrétní "nuance" tvé víry, doložím argumenty, v čem spočívá tvůj omyl - tak se do tebe prý podle tvého mínění navážím!
Nedotknutelný, ješitný a sebestředný!
Mé výhrady nikdy nebyly útokem proti tvé osobě, vždycky z mé strany rozebíraly a vysvětlovaly podstatu tvých omylů.
..." Moje víra mne přivedla ke křtu. "...
Podstata tohoto tvého omylu tkví v nesprávné interpretaci Písma (např. Mk 16,16) - ty jsi totiž již pokřtěný byl - už jako miminko - a k tomuto křtu tě dovedla víra tvých rodičů. Už tehdy jsi se stal dítětem Božím a jako dítě Boží už po celý čas vyrůstal.
Bez víry nelze křtít!
KKC §1256 Řádným služebníkem křtu je biskup a kněz, v latinské církvi i jáhen. V
případě nutnosti může s užitím trinitární křestní formule křtít každý, i
nepokřtěný, jen když má požadovaný úmysl. Požadovaný úmysl je: chtít
konat to, co koná církev, když křtí. Církev spatřuje důvod pro tuto
možnost ve všeobecné spásné Boží vůli a v nezbytnosti křtu pro spásu.
Víra je ke spáse nezbytná. Sám Pán to tvrdí: „Kdo uvěří a dá se pokřtít,
bude spasen; kdo však neuvěří, bude zavržen“ (Mk 16,16).
Víra znamená souhlas s Božím slovem.
Toto platí pro všechny lidi, mentálně víry už schopné. Nikdo v ŘKC nepokřtí člověka, který nevěří, ač mu nic nebrání věřit.
Pro lidi mentálně víry neschopné platí, že za ně (jako i ve všech ostatních rolích v životě) rozhodují lidé, kteří se o ně starají - mají tu přirozenou povinnost. Do této skupiny patří i miminka a jejich rodiče. To oni vyjadřují svůj souhlas s Božím slovem (za ty nesvéprávné), které pak ve křtu znovuzrozuje i mentálně neschopného člověka.
..."Říká se tomu "případ nutnosti"....
Když se nevěřící člověk ocitne na prahu smrti a jeho vědomí už není schopno vědomé víry (např, upadl už do kómatu) - a tehdy se dostává do té skupiny lidí závislých na pomoci jiných - a je tedy ho možno pokřtít úplně stejně pro víru toho, kdo křtí. Motivací zde je záchrana lidské duše. V případě nutnosti může křtít každý, s podmínkou, že míní konat to, co
koná církev, a že lije vodu na hlavu kandidáta se slovy: „Já tě křtím ve
jménu Otce i Syna i Ducha svatého.“ Motivací křtu tedy vždycky musí být víra = souhlas s Božím slovem.
Křest je první a hlavní svátostí pro odpuštění hříchů, protože nás
spojuje s Kristem, jenž „byl vydán na smrt pro naše hříchy a vstal z
mrtvých pro naše ospravedlnění“ (Řím 4,25), abychom mohli „i my žít
novým životem“ (Řím 6,4). Z křtitelnice se rodí jediný Boží lid Nové smlouvy, který překonává
všechny přirozené či lidské hranice národů, kultur, ras a pohlaví: „My
všichni jsme byli pokřtěni jedním Duchem v jedno tělo“ (1 Kor 12,13).
..." Pokud jsi reagoval statečnou opozicí na vaši situaci v ŘKC, kde se běžně udílí svátost křtu bez víry aktérů... "...
Tímto jsem vysvětlil a dokázal nesmyslnost tvého tvrzení o křtech bez víry. "Aktér" křtu nemusí být totiž jenom křtěnec s osobní vírou, ale v případě mentální neschopnosti vědomé víry může "aktérství" v otázce víry přivádějící ke křtu převzít jiná zodpovědná osoba vírou svojí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 21. srpen 2018 @ 14:00:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Tímto jsem vysvětlil a dokázal nesmyslnost tvého tvrzení o křtech bez víry. "Aktér" křtu nemusí být totiž jenom křtěnec s osobní vírou, ale v případě mentální neschopnosti vědomé víry může "aktérství" v otázce víry přivádějící ke křtu převzít jiná zodpovědná osoba vírou svojí.
Myslivec: Modláři, vůbec nic jsi nevysvětlil ani nedokázal. Vyzkoušej si tu tvoji "logiku" stará Blažková v praxi. Vezmi si mimino a běž do autoškoly, aby mu vystavily řidičský průkaz, a že odpovědnost přebíráš na sebe. No a pak mimino posaď do auta ať jede. Když už bude mít ten řidičák, který pro něho "určitě rádi dají". Anebo víš co. Zkus to rovnou s vysokoškolským diplomem. Jsi přece borec, ty se můžeš zaručit za to, že mimino bude jednou projektovat a stavět mosty.
Uvědom si, že SOUHLAS s božím slovem je nepřenositelný, nezastupitelný. Nemůže za tebe, ani za nikoho jiného někdo jiný SOUHLASIT! Výjimkou je, pokud bys měl "papíry na hlavičku". Jenže naprostá většina mimin nejsou retardi, budou to plně samostatní jedinci a mají plné právo se v dospělosti rozhodnout za sebe samé, a ne aby za ně někdo ideologicky zmanipulovaný v tak důležitých otázkách rozhodoval!
Kdybych měl tu pravomoc, tak jakékoliv stranické rozhodování o členské ideologické příslušnosti nevědomého dítěte bych postavil mimo zákon!!
Vychovat dítě tak, aby svůj vztah s Bohem jednou v dospělosti našlo je jedna věc, a uvrhnout ho od mala do chřtánu nějaké totalitní ideologie je věc druhá! Prosím tyto dvě věci neplést!
Způsob který zde popisuješ, je způsobem výroby malých straníků. Komunističtí rodiče svou ratolest od plínek zasvětí pod vedení té "správné a pokrokové" strany. (jiskra, pionýr, svazák, komunista). A už to frčí. Od mala se malému komouškovi vtloukají do hlavy zásady marxismu leninismu a za dvacet let je další kripl na světě. A že jich zde bylo, a dodnes je. A přesto jsem znal komunisty od plínek, za které se rodiče zaručili, že je přivedou do té "správné" strany, ale oni se v dospělosti komunismu zřekli. Pro komanče to byl zrádce a odpadlík, pro boží lid vítěz. To co se zde Oko snažíš popisovat, je navlas stejné. Padlá římská nevěstka si vychovává členskou základnu stejně jako jiné totalitní organizace, a stejně se chová k těm co ji opustí! Úplně stejně Oko! Jsi členem totalitní "jedinné a správné" organizace, která ti v dětství vymyla mozek. A víš co se stane když se potká mozek vymytý katolicismem, a mozek vymytý komunismem? Jdou si oba dva po krku!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. srpen 2018 @ 18:19:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když si dovolím upřímně a otevřeně říci svůj názor na konkrétní "nuance" tvé víry, doložím argumenty, v čem spočívá tvůj omyl - tak se do tebe prý podle tvého mínění navážím!
Já vím, Stando. Ta tvoje "svoboda lhát", "svoboda" hřešit, které se nemůžeš zbavit, tak musíš v každém příspěvku ukázat další novou a novou lež. To je tvoje věc, co tu předvádíš.
Mé výhrady nikdy nebyly útokem proti tvé osobě, vždycky z mé strany rozebíraly a vysvětlovaly podstatu tvých omylů.
Ale vůbec ne - to, co rozebíráš, se mne nijak netýká, jsou to tvoje omyly, výmysly. Právě proto se tě ptám na to, co ty píšeš.
Podstata tohoto tvého omylu tkví v nesprávné interpretaci Písma (např. Mk 16,16) - ty jsi totiž již pokřtěný byl - už jako miminko - a k tomuto křtu tě dovedla víra tvých rodičů. Už tehdy jsi se stal dítětem Božím a jako dítě Boží už po celý čas vyrůstal.
Toto určitě není můj omyl.
Stando, uvažuj: Kdybych byl pokřtěn, určitě by si to někdo pamatoval, nebo by to bylo zaznamenané a kdybych se stal Božím dítětem, určitě bych o tom věděl.
V případě nutnosti může křtít každý, s podmínkou, že míní konat to, co koná církev, a že lije vodu na hlavu kandidáta se slovy: „Já tě křtím ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého.“
Takže už sis snad zjistil, že v ŘKC je udělení svátosti křtu bez víry aktérů v určitých případech dovoleno? Doplnil sis mezery ve vzdělání ohledně ŘKC učení a CIC?
Ale zpět od tvých motanic a omylů k dotazu, který jsem ti dával.
Křesťanům tohle psát nemusíš, ty by ani nenapadlo křtít někoho "bez víry".
To jsou jen vaše nápady a opozice proti vašemu světu. Proč tedy tyto vaše podivné nápady píšeš na křesťanský server? Proti čemu tak statečně bojuješ, když ne proti praxi v ŘKC, kde se běžně udílí svátost křtu bez víry aktérů? Pokud se tak statečně a odvážně naprosto anonymně v internetové diskuzi vzpíráš ŘKC praxi udílení svátostí křtu bez víry, řešíš nějak prakticky tuto situaci v ŘKC?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. srpen 2018 @ 12:44:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Mé výhrady nikdy nebyly útokem proti tvé osobě, vždycky z mé strany rozebíraly a vysvětlovaly podstatu tvých omylů.
Ale vůbec ne - to, co rozebíráš, se mne nijak netýká, jsou to tvoje omyly, výmysly..... "...
Tvoje konkrétní omyly:
..."Stando, uvažuj: Kdybych byl pokřtěn, určitě by si to někdo pamatoval, nebo by to bylo zaznamenané ...."...
Pamatují si to určitě tví rodiče a kmotři - a záznam o tvém křtu je ve farní matrice.
..."Takže už sis snad zjistil, že v ŘKC je udělení svátosti křtu bez víry aktérů v určitých případech dovoleno?"...
Nepotřeboval jsem si doplňovat nic.
Poslouchej pozorněji: Jen víra přivádí ke křtu! Nikdy jsem netvrdil, že to musí být jen výhradně víra křtěnce (pouze v případě, že je rozumově svéprávný) - v jiných případech může člověka nesvéprávného přivést ke křtu víra toho, kdo za něj převzal odpovědnost a stará se o něho. Ale víra při křtu musí být přítomna vždycky!
Znovu ti vysvětluji: "Bez víry nelze křtít!"
..."a kdybych se stal Božím dítětem, určitě bych o tom věděl."...
Pokud jsi se stal Božím dítětem jako nesvéprávný (jako miminko), je přirozené, že si to nepamatuješ. Bylo úlohou tvých rodičů a kmotrů tě ve víře vychovat a sdělit ti, že jsi se ve křtu stal Božím dítětem a co z toho pro tebe plyne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 07:26:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nepotřeboval jsem si doplňovat nic.
Tak se o dané téma zajímej, pokud tě zajímá, jak je to fakticky v ŘKC.
Poslouchej pozorněji: Jen víra přivádí ke křtu! Ale víra při křtu musí být přítomna vždycky!
U křtu určitě. To mi nemusíš psát. Když jsme se nechali pokřtít, bylo to právě pro víru tomu Slovu.
V tom se situace v ŘKC a svátosti křtu miminek podstatně liší - kromě toho, že to není křest (a konkrétní argumenty k tématu i jak vypadá křest jsem ti psal) tak v ŘKC k naprosté většině udílení svátosti křtu nepřivádí lidi víra, ale společenské konvence, nátlak okolí.
Kromě toho, v ŘKC jsou i povolené situace, ve kterých se dovoleně udílí svátost křtu aniž by byla přítomna víra aktérů a taková svátost je platná. ŘKC pro platnost svátosti křtu nepožaduje víru, ale úmysl činit to, co činí ŘKC.
Někdy už si k danému tématu zjisti učení ŘKC a přečti si to CIC, případně se poptej lidí okolo, co je dovedlo ke svátosti křtu miminka, ať ti nemusím praxi, učení a kanonické právo vysvětlovat a řešit tady s tebou věci zjevné.
I když - když se vzpíráš v takto zjevných a známých věcech učení ŘKC a její praxe a ukazuješ tady tvou základní neznalost v těchto věcech, ukazuje to na to, co jsi asi za "katolíka".
Znovu ti vysvětluji: "Bez víry nelze křtít!"
No a já ti znovu říkám: Tohle nám křesťanům, nemusíš psát. Nikoho z nás by nenapadlo křtít nevěřící, lidi, kteří nepřijali Pána Ježíše, nevěří jeho slovu.
A znovu se ptám: Pokud se tak statečně a odvážně naprosto anonymně v internetové diskuzi vzpíráš ŘKC praxi udílení svátostí křtu bez víry, řešíš nějak prakticky situaci v ŘKC?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 08:34:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zkus někdy opustit tyto své demagogické manýry a argumentuj pouze věcně. Já ti dal příklady našeho učení přímo z katolického katechismu.
Nemohu přece odpovídat za kdejakého "Frantu Cibulku" ze Zlámané Lhoty a zkoumat jeho motivaci či vzdělání ve víře! Učení katolické církve je v tomto naprosto jasné.
A kdo je takto v katolické církvi pokřtěn, je pokřtěn platně. To ty zde řešíš platnost či neplatnost takového křtu! ( kromě toho, že to není křest ....) - jako jsi musel kdysi řešit tuto platnost či neplatnost křtu u své osoby.
..."Někdy už si k danému tématu zjisti učení ŘKC a přečti si to CIC,"...
Vždyť jsem ti citoval přímo z katechismu, že bez víry nelze křtít!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 15:02:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 18:01:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zkus někdy opustit tyto své demagogické manýry a argumentuj pouze věcně.
Co přesně je na tom, co jsem napsal, "demagogický manýr"?
Já ti dal příklady našeho učení přímo z katolického katechismu.
A já ti dal zase odkaz na CIC, kde sis mohl přečíst co ŘKC ke svátosti křtu vyžaduje a v jakých situacích nevyžaduje ke svátosti křtu víru aktérů.
Nemohu přece odpovídat za kdejakého "Frantu Cibulku" ze Zlámané Lhoty a zkoumat jeho motivaci či vzdělání ve víře!
To po tobě nikdo nechtěl.
Učení katolické církve je v tomto naprosto jasné.
Určitě. A už sis ho zjistil? Zeptal ses nějakého teologa či faráře, zda ŘKC vždy vyžaduje při svátosti křtu víru?
Poptal ses po okolí na faktickou praxi udílení svátosti křtu a důvody, které lidi vedou k tomu, aby nechali svým dětem svátost křtu udělit?
Já vím, Stando. Zase ta tvoje "svoboda hřešit", "svoboda lhát". To už zase nemáš jiný "argument", než tvé lži?
Vždyť jsem ti citoval přímo z katechismu, že bez víry nelze křtít!
Kde?
Ty jsi citoval KKC §1256, kde se samozřejmě také uvádí daná výjimka, kdy ŘKC víru nevyžaduje.
Stando, je nějaký důvod, proč ses zamotal i u takto jednoduché věci, známé snad každému, kdo se zajímal o učení okolo svátosti křtu? Je nějaký důvod, proč ses zabejčil v neznalosti i u takto jasných věcí?
A je nějaký důvod, abys tu takto veřejně dával najevo kromě základní neznalosti ŘKC učení i tvou neznalost praxe v ŘKC?
Když se tě člověk zeptá: "Už jsi se znovuzrodil?" tak je to pro tebe motanina?
Jejej, vůbec nic! Jak tě napadlo zpochybňování?
To je zase nějaká projekce vašeho chování?
Vždyť jsem ti říkal křesťanskou praxi: Slyšet evangelium, uvěřit evangeliu, přijmout Ježíše, dát se pokřtít. Nic složitého, stejná praxe od počátku křesťanství dodnes. Žádné vaše motaniny se zpochybňováním, svátostmi a platnostmi u víry Bohu nejsou potřeba.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. srpen 2018 @ 20:16:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kdo to podle tebe má být, ten "aktér"?
Celou tu doby ti vysvětluji, v čem se mýlíš - zatím marně.
Vždycky u křtu musí být nějaký aktér s vírou - jinak by nikoho ani nenapadlo křtít.
Pokud je křtěnec mentálně schopný osobní víry - je jeho víra podmínkou pro udělení svátosti křtu (katechumen se v ŘKC na křest připravuje minimálně rok!).
Pokud ale křtěnec není mentálně schopen osobní víry (dočasně nebo trvale), zastupuje ho při jeho křtu v otázce víry jeho poručník (zpravidla rodiče, kmotři). V tom případě na sebe berou závazek, že pokud se křtěnec stane někdy mentálně schopný osobní víry, musí jej v katolické víře vychovávat.
A tak i tebe , když jsi začal rozum brát, rodiče jistě také vedli k víře v Boha. Že se u tebe pak cosi "pokazilo" a začal jsi mít deprese, to je jiná věc. To nejsem jen tak schopen posoudit, kde byla příčina.
..." Ty jsi citoval KKC §1256, kde se samozřejmě také uvádí daná výjimka, kdy ŘKC víru nevyžaduje."...
Nepochopil jsi: Dám příklad: Dítě onemocní nebezpečnou infekční chorobou, takže mimo lékařského personálu k němu nikdo nesmí. Ani rodiče. A je reálné nebezpečí smrti dítěte. Lékař je nevěřící ateista, ale rodiče jej přesto pověří, aby jejich dítě pokřtil. Náležitě ho poučí, jak to má udělat. V takovém případě je dítě stejně platně pokřtěno, jako kdekoliv jinde. Ti "aktéři s vírou" jsou pak v tomto případě rodiče, nikoli dítě, nikoli lékař.
Jak vidíš, víra se v ŘKC vyžaduje vždycky.
..." Zeptal ses nějakého teologa či faráře, zda ŘKC vždy vyžaduje při svátosti křtu víru?
Poptal ses po okolí na faktickou praxi udílení svátosti křtu a důvody,
které lidi vedou k tomu, aby nechali svým dětem svátost křtu udělit?"...
Pochop, že já, na rozdíl od tebe, žiji v ŘKC nepřetržitě celý život a důvěrně znám situaci v církvi - žiji ji - netřeba mi se nikoho ptát.
..." Když se tě člověk zeptá: "Už jsi se znovuzrodil?" tak je to pro tebe motanina?"...
My, v ŘKC, používáme výraz: "Narodit se znovu z vody a z Ducha svatého". Když jsem přišel mezi vás, musil jsem si zvykat na trochu odlišné výrazy, které používáte, abych se vůbec orientoval, o čem že to vlastně mluvíte. Protože "např. tvoje varianta "znovuzrození" nemá s novým narozením z vody a z Ducha svatého ve křtu vůbec nic společného. Pak neznalý člověk tápe, o čem že je vlastně řeč co za znovuzrození, kde není přítomno znamení křestní vody. To je z hlediska křesťanského učení zcela nemožné!.
Ani tvé výklady, že u tvého znovuzrození byla přítomna tzv. "živá voda" nemohu brát vážně. Protože to je jen jiný výraz pro Ducha svatého. Zatímco Ježíš hovoří o novém narození z vody a z Ducha svatého - nikoli z živé vody = z Ducha svatého. Proto tyhle názory nazývám herezí. Není to osobní, nemohu jinak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 07:35:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pamatují si to určitě tví rodiče a kmotři - a záznam o tvém křtu je ve farní matrice.
Leda tak ve tvém virtuálním světě, kde si můžeš vymyslet cokoliv.
Jak řekl tvůj přítel, co se chová podobně, jako ty: Kecy nemají cenu.
Těžko může existovat záznam o něčem, co se nestalo a těžko si to mohou pamatovat lidi.
Zato v reálném světě existuje ve farní kronice záznam o docela normální ŘKC svátosti křtu, která probíhala naprosto přesně jako svátosti křtu v ŘKC probíhají, a v reálném světě existují docela normální jasné a ostré fotografie té svátost a z nich je zjevné, že to žádný křest ve vodě není.
Pokud jsi se stal Božím dítětem jako nesvéprávný (jako miminko), je přirozené, že si to nepamatuješ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 09:08:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když víš, že kecy nemají cenu, tak proč je tady hned zase používáš?
Na fotografii může být tak akorát zjevné, že se nejedná o žádné potápění pod vodu. Ale křest ve vodě to je. To podstatné, co se ve křtu děje, nezachytíš na žádné fotografii.
Překvapuje mě tvoje povrchnost.
Voda křtu je znamením působení Ducha svatého - znamením nového narození.
A tvrdit (bez jakéhokoli důkazu), že lidé nekřtí svá miminka proto, že věří Bohu a chtějí, aby se i ony staly co nejdříve znovuzrozenými Božími dětmi, nýbrž z jakýchsi "společenských konvencí" - Jsi naprosto mimo, zdeformovaný v myšlení bludnými naukami!
..."
Stando, když se
opravdu stane člověk Božím dítětem, tak to ví. Nikdo mu to nemusí říkat.
A taky se pozná, že je Božím dítětem, a to poměrně snadno.... "...
Chápeš totiž věci z úplně jiné strany - obráceně.
Není to tak, že když se staneš Božím dítětem, dostaneš snad neomylnost nehřešit, ale žít svatě. To není poznávacím znamením!
Když ale Boží dítě také žije jako Boží dítě - až tehdy je to poznávacím znamením! (1 J 3,10 - na které se odvoláváš).
Když Boží dítě nežije jako Boží dítě, není to znamením, že se snad Božím dítětem nestal - ale pouze to ukazuje, že toto Boží dítě nežije podle svého nového stavu.
To je realita skutečného světa, ve kterém žijeme - v kontrastu s tou vaší vybájenou realitou virtuální.
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. srpen 2018 @ 01:22:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nestíháš chápat šalomáku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 24. srpen 2018 @ 07:22:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přiznávám se, pane myslivče, nestíhám chápat. :))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 19:26:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když víš, že kecy nemají cenu, tak proč je tady hned zase používáš?
CO přesně z toho, co píšu, jsou pro tebe "kecy"?
Na fotografii může být tak akorát zjevné, že se nejedná o žádné potápění pod vodu. Ale křest ve vodě to je.
Stando, na fotografiích (jasných důkazech) je zjevné, že nejenže nejde o nějaké vaše potápění pod vodu, ale také je na fotografiích zjevné, že nejde o křest ve vodě. To byla svátost jako se běžně dělá v ŘKC: Tedy lidi normálně stáli na dlažbě v kostele a miminko bylo zabalené v peřince. Tvoje povídačky a výmysly jsou tedy nepravdivé. Ve vodě pak miminko umyli až večer. K tomu ale fotodokumentaci nemám.
V ŘKC se totiž na rozdíl od pravoslaví miminka ve vodě nekřtí.
Překvapuje mě tvoje povrchnost. Voda křtu je znamením působení Ducha svatého - znamením nového narození.
Mně tvoje povrchnost nepřekvapuje - je součástí náboženství, které jsme žili. S povrchním vysvobozením ve stylu "působí Duch svatý, jen se to nijak neprojevuje" jsem se nespokojil, díky Bohu a začal téma podrobně a do hloubky zkoumat. Což mne také přivedlo ke křesťanskému učení a k tomu, abych ho bral v této věci vážně.
A tvrdit (bez jakéhokoli důkazu), že lidé nekřtí svá miminka proto, že věří Bohu a chtějí, aby se i ony staly co nejdříve znovuzrozenými Božími dětmi, nýbrž z jakýchsi "společenských konvencí" - Jsi naprosto mimo, zdeformovaný v myšlení bludnými naukami!
No, tak to bez důkazů netvrď a máš tvůj problém vyřešen. Nic víc než lež a útok už jako "argument" nemáš?
Chápeš totiž věci z úplně jiné strany - obráceně.
Určitě.
Není to tak, že když se staneš Božím dítětem, dostaneš snad neomylnost nehřešit, ale žít svatě. To není poznávacím znamením!
To jsem rád, že chápeš, že to s Božími není podle tvých výmyslů.
Když ale Boží dítě také žije jako Boží dítě - až tehdy je to poznávacím znamením! (1 J 3,10 - na které se odvoláváš).
Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože v něm zůstává Boží símě; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. 10Podle toho se poznají děti Boží a děti Ďáblovy: žádný, kdo nečiní spravedlnost a kdo nemiluje svého bratra, není z Boha.
Tak to učí apoštol a učí to pravdivě.
To je realita skutečného světa, ve kterém žijeme - v kontrastu s tou vaší vybájenou realitou virtuální.
To chápu, že je to vaše realita. A také chápu, že to, co žijeme my, je pro tebe jen virtuální, žes to nezažil.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. srpen 2018 @ 13:51:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Také zde záleží, jak správně rozumět významu tohoto textu.
Opravdu nemůžeš hřešit? Opravdu jsi nyní bez i toho nejmenšího hříchu?
- Tak tomuto já zase říkám VIRTUÁLNÍ SVĚT! Tedy svět nepravdivý - cosi, co se odehrává pouze ve tvé mysli,, ve tvých představách - ale ve skutečnosti tomu takto vůbec není.
Boží Syn přišel, aby ďáblově činnosti udělal konec. Žádný, kdo se narodil z Boha, nedopouští se hříchu, neboť v něm zůstává Boží životní síla; nemůže páchat hříchy, protože se narodil z Boha.
Naše podobnost s Bohem je měřítkem a znakem našeho Božího synovství. Milostí Boží (posvěcující) jsme účastni Boží přirozenosti ( Tak jako nám jeho božská moc darovala všechno, co patří k
životu a zbožnosti, skrze poznání Toho, který nás povolal svou
slávou a ctností,
čímž nám byla darována veliká a drahá zaslíbení, abyste se
díky nim stali účastníky božské přirozenosti, když jste unikli
zkáze, která ve světě panuje skrze žádosti. - 2 Pt 1,3-4), stáváme se Božími dětmi (přijatými za vlastní). A není to pouhé jméno - vyjadřuje to, co skutečně jsme. Je to dar nebeského Otce.
Kdo v něm zůstává, nehřeší (nedopouští se hříchu).
Tím se nechce říci, že věřící, spojený s Kristem, snad už nikdy nezhřeší! Smysl těchto slov je tento: Těžký hřích je neslučitelný s božím dětstvím.. Proto čím více křesťan prožívá své spojení s Bohem, tím více se hříchu vyhýbá. Teprve v nebi, až naše spojení s Bohem bude úplné a dokonalé, už nikdy nezhřešíme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. srpen 2018 @ 21:31:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh ve svém slově JASNĚ říká, že ten kdo se v Něm narodil hřích NEČINÍ, a taky uvádí důvod proč, jelikož v něm zůstává boží símě, a katolicismem zpitomělý Oko to co Bůh řekl popírá, a jako důvod uvádí svojil nevyřešenou hříšnost a neodstranitelné sklony ke zlu!
Vzpouzíš se Oko božímu slovu, a argumentem ti je tvoje vlastní hříšná marnost! To je taktika božího nepřítele. Když věčný žalobce nemá nárok na nebe, ať ho tedy nemá nikdo! Když nějaký SB je nepolepšitelný hříšník, s neřešitelnými sklony ke zlu, tak ať jsou všichni stejní jako Oko. Mno Oko! Tohle ze tvé strany již není boj proti božím svědkům. Ty Oko již bojuješ proti božímu slovu. A to je jistý znak vzpoury, a temného ducha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 08:09:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, to co píšeš, ale nejsou mé omyly: Nesouvisí už s mým životem. Nesouvisí tvé omyly ani s písmem.
To jsou vaše motanice.
V našem učení je napsané:
Mk 16:16 : CSP Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen.
Sk 2:38 : CSP Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého.
Sk 2:41 : CSP Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni a toho dne bylo přidáno asi tři tisíce duší.
Sk 8:12 : CSP Když však uvěřili Filipovi, který jim zvěstoval evangelium o Božím království a o jménu Ježíše Krista, dávali se pokřtít muži i ženy.
Sk 8:13 : CSP Dokonce sám Šimon uvěřil, byl pokřtěn a držel se Filipa. Když viděl, jak se dějí veliká znamení a mocné činy, velmi nad tím žasl.
Sk 8:38 : CSP Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil.
Sk 9:18 : CSP A hned jako by mu s očí spadly šupiny, zase viděl, vstal a byl pokřtěn.
Sk 10:48 : CSP A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista. Potom ho poprosili, aby s nimi zůstal několik dní.
Sk 16:33 : CSP I ujal se jich v tu noční hodinu, vymyl jim rány a hned se dal pokřtít on i všichni jeho domácí.
Sk 18:8 : CSP Představený synagogy Krispus s celým svým domem uvěřil Pánu; také mnozí Korinťané, kteří poslouchali, přistupovali k víře a dávali se křtít.
Sk 19:5 : CSP Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.
Sk 22:16 : CSP A proč nyní váháš? Vstaň, dej se pokřtít a smyj své hříchy vzývaje jeho jméno.‘“
Žádné vaše motaniny. Žádné svátosti. Žádná miminka. Žádné platnosti a neplatnosti. Žádné výklady. Žádné křivolaké cestičky.
Slyšeli, uvěřili, přijali, dali se pokřtít. Jednoduché, přímé, jasné, jednoznačné.
To byl a je i můj život - nesouvisí nijak s tvými výmysly.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 09:24:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvé omyly jsou v zásadě dvojího druhu: 1.) Omyly o tom, jak doopravdy věříme my. 2.) Omyly ve tvé vlastní víře pokřivující podstatu křesťanského učení.
Povytrhávat věty z Písma bez náležitého pochopení jejich původního smyslu je typické pro všechny heretiky.
Svátost je všechno to, co ustanovil Kristus pro křesťany a v čem působí výhradně Duch svatý. Proto i křest je svátost. Působí v něm Bůh.
První křesťané "Slyšeli, uvěřili, přijali, dali se pokřtít. Jednoduché, přímé, jasné, jednoznačné."
- Mnozí se dali už tehdy pokřtít i se svými dětmi - byl pokřtěn celý dům - a děti jejich dětí byly mnohdy také křtěny už jako miminka. Křest je působení Boží - a Bůh nemusí čekat, že člověk uvěří, až z toho "bude mít rozum"!
Bůh koná, kdy sám uzná za vhodné.
A protože Bůh chce, aby byli všichni lidé spaseni - a protože křesťané vědí, že novým narozením ve křtu člověk získává nové občanství v nebi a stává se tak do značné míry "chráněnou osobou" před útoky zlých duchů - proto věřící rodiče nosí svá miminka ke křtu!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 14:38:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Svátost je všechno to, co ustanovil Kristus pro křesťany a v čem působí výhradně Duch svatý. Proto i křest je svátost. Působí v něm Bůh.
Myslivec: Svátosti jsou podvod Oko! Římskokatolické svátosti jsou nefunkční parodie na to co ustanovil Kristus! Kristus nepůsobí ve svátostech, Kristus působí NEOMEZENĚ v Duchu svatém a to okamžitě a kdekoliv! Řk svátosti jsou lidským uzurpátorským výmyslem, ve kterých se "někdo" snaží ZPROSTŘEDKOVÁVAT to, co dát nikdy nemůže, MARNĚ zprostředkovávat to, co Kristus jediný Prostředník dává přímo a osobně. Řk svátosti tě dodnes nezbavili zlých sklonů, ani ti nedali jistotu spásy. A tak ti zbývá jenom fantazírovat a lhát o tom, jak by to JEDNOU mohlo být, a čekat, čekat a čekat na konec, který u tebe není vůbec jistý. Naletěl jsi Oko! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. srpen 2018 @ 08:00:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | 1.) Omyly o tom, jak doopravdy věříme my.
Proč tedy nereaguješ na ty omyly "jak věříte vy"?
Jak věříš ty vím jen z tvých příspěvků, z toho, co píšeš.
Je fakt, že často píšeš věci různě - když jsme se například bavili o znovuzrození učedníků, tak jednou sis vymyslel, že se znovuzrodili pozváním Ježíše, jindy jsi zase napsal omyl že se znovuzrodili při smrti a vzkříšení Ježíše, jindy si psal správně, že se znovuzrodili při setkání se vzkříšeným Ježíšem, když lámal chléb. Když napíšeš tři takto různé věci, nevím, co zrovna věříš teď, jestli tvé dva omyly, co jsi tu psal, nebo zda víš správně, kdy se učedníci znovuzrodili. Snad alespoň budeš rozumět, že když se učedníci a apoštolové znovuzrodili, že u toho nebyla žádná H₂O - když už sis vymyslel, že nebyli nikdy pokřtěni.
Je těžké porozumět, jak doopravdy věříš ty, když píšeš věci různě a na otázky pak často neodpovídáš.
2.) Omyly ve tvé vlastní víře pokřivující podstatu křesťanského učení.
A proč tedy něco k těm omylům v mé víře nenapíšeš?
Povytrhávat věty z Písma bez náležitého pochopení jejich původního smyslu je typické pro všechny heretiky.
To chápu. To jsi předvedl ve svém příspěvku výše. Upozorňoval jsem na to, že místa, která jsi vytrhl z našeho učení, mají svůj kontext - Například před 2 Kor 1, 10 je. 2 Kor 1, 9 a mezi těmi větami je středník, protože spolu souvisí. Podobně tě na to upozorňoval k danému příspěvku Rosmano a upozorňoval tě na kontext míst, které jsi vytrhl.
Mnozí se dali už tehdy pokřtít i se svými dětmi - byl pokřtěn celý dům - a děti jejich dětí byly mnohdy také křtěny už jako miminka.
O učednících Ježíše a apoštolech sis vymyslel, že nebyli nikdy pokřtěni, zato o miminkách sis zase vymyslel, že je mnohdy křtili.
Vymýšlet si samozřejmě můžete co chcete - to už je vaše věc.
A protože Bůh chce, aby byli všichni lidé spaseni - a protože křesťané vědí, že novým narozením ve křtu člověk získává nové občanství v nebi a stává se tak do značné míry "chráněnou osobou" před útoky zlých duchů - proto věřící rodiče nosí svá miminka ke křtu!
Ano, samozřejmě. Konečně něco k tématu, o kterém se bavíme.
To jsem ti psal, že spousta svátostí křtu v ŘKC je udělena bez víry, pro tyto pověry. Speciálně například cikáni nechávají udělovat svátost křtu svým miminkům právě pro tuto pověru, že si představují, že svátostí křtu miminek je miminko chráněno před útoky zlých duchů.
No, tato pověra není pravda - právě když jsme si povídali s cikánskými dětmi, jednoznačně zdaleka nejvíc svědčily o útocích zlých duchů - bez ohledu na to, že jim byla udělena svátost křtu. Zdaleka více, než například děti docela normálních ateistů, kterým svátost křtu udělena nebyla.
Proto jsem se tě ptal: Když se tu tak statečně anonymně v křesťanské diskuzi vymezuješ vůči ŘKC praxi udílení svátosti křtu bez víry, řešíš nějak tu praxi udílení svátosti křtu v ŘKC? Ozýváš se, když pan farář udílí svátost křtu dítěti nějakých ateistů nebo jiných nevěřících?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. srpen 2018 @ 12:46:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Je fakt, že často píšeš věci různě - když jsme se
například bavili o znovuzrození učedníků, tak jednou sis vymyslel, že se
znovuzrodili pozváním Ježíše, jindy jsi zase napsal omyl že se
znovuzrodili při smrti a vzkříšení Ježíše, jindy si psal správně, že se
znovuzrodili při setkání se vzkříšeným Ježíšem, když lámal chléb. Když
napíšeš tři takto různé věci, nevím, co zrovna věříš teď, jestli tvé dva
omyly, co jsi tu psal, nebo zda víš správně, kdy se učedníci
znovuzrodili. Snad alespoň budeš rozumět, že když se učedníci a
apoštolové znovuzrodili, že u toho nebyla žádná H₂O - když už sis
vymyslel, že nebyli nikdy pokřtěni."...
Toníku, fakt je, že znovuzrození Ježíšových učedníků byl procesem, rozloženým v čase. Tak tomu rozumím já.
Jejich nové narození bylo dokonáno setkáním se vzkříšeným Ježíšem - ale začalo už dávno předtím - Ježíšovým pozváním (vyvolením) za učedníky - které oni přijali. Víme, že Kristus povolal i některé další lidi, kteří ale jeho pozvání odmítli - např. onen bohatý mládenec z Písma. Učedníci tedy poznali Krista, žili s ním kus svého života. Prožili s ním na vlastní kůži události jeho umučení a smrti (i když ve strachu za zavřenými dveřmi - přesto v duchu s trpícím Kristem) - dočkali se radosti ze vzkříšení. Byli vzkříšeni spolu s Kristem - připraveni být pak naplněni Duchem svatým o Letnicích.
Tohle všechno - umučení, smrt i vzkříšení - do tohle všeho je katechumen ponořen ve křtu tajemným způsobem - mocí Ducha svatého (Kol 2). Tedy každý pokřtěný získává osobní účast na těchto událostech Kristovy smrti a vzkříšení - a to je princip nového narození, které vykonal Bůh na základě víry ve spasitelnou moc Ježíše Krista..
Znamení křestní vody ustanovil až Pán Ježíš jako rovnocennou náhradu pro další generace křesťanů, kteří už nemají tu možnost se setkat s Kristem ve smrtelném těle, přijat jeho pozvání ke společnému životu, prožít s ním jeho smrt a pohřeb, prožít nesmírnou radost z jeho vzkříšení ....
Tohle všechno s námi udělal Duch svatý v jednom jediném okamžiku křtu a každý z nás tak má (darem od Ducha svatého) přímou osobní účast na Kristu, na jeho smrti i vzkříšení.
Veřejně k dispozici na internetu jsou různé překlady Bible. Není tam ovšem už to, jak tyto psané věci ty osobně chápeš, když je čteš - v jakém smyslu ji rozumíš. I jehovisté mají stejnou bibli, ale psanému textu rozumí často docela jinak. Kristus podle nich není Bůh, ale jen Bohem "povýšený" člověk.
..."O učednících Ježíše a
apoštolech sis vymyslel, že nebyli nikdy pokřtěni, zato o miminkách sis
zase vymyslel, že je mnohdy křtili."...
Pokud křest v principu znamená prožít spolu s Kristem jeho smrt a vzkříšení - oni to přirozeně prožili přímo - my, další generace pouze skrze moc Ducha svatého ve křtu. Znamení vody křtu "vyprovokuje" Boží obdarování nového narození - nadpřirozeným způsobem získáváme účast na Kristově smrti a vzkříšení - protože přirozeně to už nejde.
(Srov. Kor 1,9-10 - Jeruzalémská Bible) Skutečně, v nitru jsme nad sebou
vyslovili rozsudek smrti, abychom se naučili nespoléhat na sebe samé,
nýbrž na Boha, který křísí mrtvé. Právě On nás osvobodil od takové smrti a osvobodí nás od ní; v něm máme naději, že nás od ní opět osvobodí.
Apoštol měl v Efesu mimořádné úspěchy, ale to vzbudilo tím větší nenávist u odpůrců, která vyvrcholila bouří stříbrotepců, při které málo scházelo a Pavel by přišel o život. V tom, že byl zachráněn, vidí zřejmý důkaz Boží přízně. Nezapomíná však připomenout, že za svoje vysvobození děkuje i modlitbám věřících ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 23. srpen 2018 @ 14:59:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak jest - zrovna včera jsem četl 2. kapitolu Skutků. |
]
|
|
Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 17. srpen 2018 @ 11:49:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | I Vám děkuji, pane Cizinče, za odpovědi. Jednu otázku k tomu občanství Pokud byste tedy získal občanství v NSR a byl tam doma, obdržel byste tím i německou národnost? Pokud byste se tedy přestěhoval do NSR, ponechal byste si zvyklosti a tradice svých českých předků, anebo převzal zvyklosti a tradice Němců? V Božím lidu - znamená pro Vás jeden národ nebo lid z mnoha národů? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. srpen 2018 @ 23:13:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jednu otázku k tomu občanství Pokud byste tedy získal občanství v NSR a byl tam doma, obdržel byste tím i německou národnost?
To nevím, takové podrobnosti neznám, ani nevím, zda se národnost v NSR řešila.
Předpokládám, že ne.
V Božím lidu jsem se nestal Židem, ani se jím nestanu a není potřeba, abych se Židem stal. Jsem stále Čech (byť s poněkud nečeským příjmením, které spíše patří právě do Božího lidu).
Pokud byste se tedy přestěhoval do NSR, ponechal byste si zvyklosti a tradice svých českých předků, anebo převzal zvyklosti a tradice Němců?
Nejspíše jak - které. Některé české zvyky jsou dobré, jiné zase moc ne.
Pokud jde o přechod z pohanství do Božího lidu, tak hodně zvyků a tradic jsem opustil, některé nebylo třeba opouštět. Například se nemyji studenou vodou ráno v potoce na vánoce a nedávám posvěcená dřívka za dveře. Taky pracuji šest dní a odpočívám den sedmý. Na druhou stranu vychovávám svoje děti ve věrnosti, poctivosti, jako to dělali moje rodiče.
To by chtělo brát zvyk po zvyku.
V Božím lidu - znamená pro Vás jeden národ nebo lid z mnoha národů?
|
]
Re: Re: Re: Re: Spása je ze Židů (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 18. srpen 2018 @ 15:14:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji Vám, pane Cizinče, i za tyto Vaše odpovědi. |
]
|
|
|
|