Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 430094, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano
oko
Ekrazit

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116859062
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda začíná a působí v nás (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 05. duben 2019 @ 14:42:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Když se probírá nějaké téma, snažím se bavit k tomu tématu a neprobírat celý vesmír od velkého třesku a makro světa po bakterie, buňky, atomy a tachyony či sytony, od Adama až po Zjevení.

Docela irelevantní. Stačilo by, kdybys psával k věci a hlavně srozumitelně. Pak nebudu muset ani nic vysvětlovat, když se zeptám Tvým stylem, protože ho chci pochopit. Tím OT části končím, přehlížím a pokusím se věnovat tomu smysluplnému:

//Když se někdo například zeptá: "Jsi pro to, aby se kradlo za svoje, aby měl zloděj vždy povinnost nahradit škodu?" tak takový dotaz už nechápu jako "krást ano-ne?", ale chápu to jako zůžený dotaz na to "co dělat v případě krádeží se zloději a poškozenými". 

Tady už vidím mnohoznačnost. Jinými slovy, rozumím tomu tak, že pokud někdo krade za svoje, tak se s tím autor věty vyslovuje souhlas. A toto je to, o co mi jde o počátku.

//Je to srozumitelné?

Není a nevím už jak Ti to dát najevo.

//tak odpovídám v rámci toho tvého dotazu. A snažím se vyjádřit, že zákony světa, to, co si lidi ustanoví

To už však byla několikátá má i Tvá reakce na můj původní dotaz. Točil jsi, a já  tak byl nucen hledat konstrukty, jak Ti přiblížit mou původní otázku. A explicitně toto jsem zmiňoval mnohokrát. Já opravdu nebyl ten, koho zajímal vliv lidských zákonů. Mě zajímal postoj Bible z hlediska NZ. Jak jsem si takovou diskuzi představoval, se můžeš podívat, když jsem téma cizoložství v druhém manželství řešil na základě veršů Písma s LD. On nikam neuhýbal, psal docela jasně a diskuze měla smysl, třebaže on není křesťanem. Držel se právě toho tématu, které já jsem vybral, o které jsem se zajímal, a o kterém jsme diskutovali.

Je to srozumitelné?

//To je opravdu můj názor k tématu. 

No dobře. A neuměl bys to formulovat trochu jinak, třeba inspirován mými větami na téma zloděje? Myslím, aby bylo jasné, pro co vlastně jsi, protože tam vnímám jasnou vazbu, jak s maximální mírou svobody, tak s tím hříchem, co píšeš dále.

//Když se lidé baví o politice, zákonech, legalizaci něčeho, tak obvykle slovem "svoboda" myslí "není zakázáno", "není trest za danou věc".

To už jsem Ti taky psal, že to tak vůbec nevnímám. Často větší roli hraje třeba společenský tlak, očekávání okolí, a někdy to má větší sílu (k omezení osobní svobody) než zákon. Snad to nemusím znovu vysvětlovat, ať mi to ještě není někým vytýkáno (a nemyslím jen Tebe). Z mého pohledu toto vše omezuje svobodu taky. Proto bych třeba tu větu definoval jednoznačněji v tom smyslu, že jsem proti tomu, aby to a ono bylo zakázané zákonem. Navíc některé hříchy by měly být zakázané - i ta krádež přece. A to mi zase vytváří konflikt s Tvou maximální mírou, i s tím, že jsi s kradením za svoje souhlasil.

//Tak mu odpovídám na jeho myšlenku, o svobodě v sobě. To už je téma křesťanské, téma písma, života s Bohem. Do ní už spekulace o Islámu a politicích přímo nepatří: Nesouvisí s tím.

Rozumím, Toníku. Ale znovu opakuji, kritizuješ to, čeho jsi sám byl příčinou. Ale asi je marné a zbytečné to říkat stále dokola, když jsi to nepochopil doposud. 

Ostatní mnohdy OK, ale nemám důvod to komentovat. Vracíš se ke starým tématům a sporům, které jsem řešil a vyjadřoval se k nim v době, když byly aktuální a tehdy jsi tak jasně nereagoval. Spíše to na mne celé působí jako snaha zpětně vyvolat určitý dojem a trochu se rehabilitovat. Nesouvisí to moc s tím, co jsem psal dneska.

wollek


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy