|
Právě je 527 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116844717 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 09. červenec 2019 @ 21:31:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bogare, v církvi Krista jenom ten koho si vyvolil Kristus!! Kristus vidí do srdce!
Bogare, ty tvoje sarkastické poznámky, že gratuluješ k takové čisté církvi jsou tak nesmírně ubohé, že je mi až líto.
Poučím tě. Každý pastýř ví, že vlk do stáda ovcí nepatří, nikdy nepatřil, ani patřit nebude. Když pochopíš toto, pochopíš to správně celé.
Ty sis zase vzal do hlavy hloupost, že vlci a koukol patří do církve Krista! Nepatří Bogare, a nikdy nepatřili ani patřit nebudou. Netahej špínu z vykřičeného domu u římské nevěstky do čisté a svaté církve, nevěsty Krista! |
| NadřazenýRe: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:08:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, dotaz na bývalého zajatce, Pole jest církev, to je opravdu učení ŘKC? Já vím, že to učil Luther, ale netušil jsem, že to je "jen" dědictví. Nebo Oko ve své horlivosti přestřelil a ŘKC to neučí? (pouze žije). To je takový historický dotaz. j. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 07:59:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se ale ptáš na katolické učení zběha z církve,
který má pochopitelně mnoho věcí ohledně katolické věrouky popletených, zkreslených?
Že je pole i církev, je přímým učením Ježíše Krista - jak by to tedy mohlo nebýt v katolické věrouce?
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:37:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Se těžce pleteš Bogare, já jsem od řkc nezběhl.
Bogare, nejsi mi schopný ani oponovat ve znalostí biblických i znalostí řk uċení! Konkretizovat moje údajně zkreslené a popletené znalosti nedokážeš! Za to já ano, a ve tvém případě to dělám PROKAZATELNĚ dost často. Popleteně a zmateně se zde vyjadřuješ ty! Jako třeba naposledy v "kauze tajemství" kdy jsi uváděl na obhajobu svých hloupých tvrzení biblické verše, které tě z hlouposti přímo usvědčovaly. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:46:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je nemožné barvoslepému vysvětlovat barvy duhy.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 12. červenec 2019 @ 00:24:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, to máš pravdu, a právě proto ti ty barvoslepče nikdo ze zdejších diskutujících nedokáže vysvětlit čistou barvu pravdy! |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 12. červenec 2019 @ 00:27:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, to máš pravdu, a právě proto ti ty barvoslepče nikdo ze zdejších diskutujících nedokáže vysvětlit čistou barvu pravdy! |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Středa, 10. červenec 2019 @ 16:16:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím tě Oko, tak to máme jinou Bibli nebo jiného Krista.
Když tedy podle ŘKC a jejího Krista má být koukol v církvi a je to normální stav, proč tady ten koukol ta církev trhala a házela ven, aby byl spálen a proč nečekala na anděly? Před pár dny jsme měli jedno výročí, kdy ŘKC trhla z církve a podle tvého výkladu je to v rozporu s přímým učením Krista. Tomu nerozumím.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 13:16:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko.
V zásadě všichni jsme hříšníci - jsme jen hříšníky s hříchy různě závažnými. Jsou hříchy všední, které sice nejsou úplně neškodné, ale nezbavují nás milosti posvěcující - nezbavují nás důvěrného napojení na Krista. A jsou hříchy závažné, hříchy způsobující duchovní smrt - zpřetrhávající důvěrný vztah s Bohem. Člověk v tomto stavu by Krista přijímal nehodně (svatokrádežně) - ke svému odsouzení.
To se dá vyčíst i z Písma.
Zvláštní kategorií těžkých hříchů zůstává hřích veřejný: je jím např. život v konkubinátu, či homosexuálním svazku. Je jím také veřejné hlásání herezí - pokud byl člověk na ně upozorněn a přesto zůstal zatvrzelým, církev takového ve shodě s Písmem vylučovala ze svého středu.
Starověk i středověk byl na hereze zvlášť citlivý - z prosté lidové logiky, že kdo svede do herezí, připraví člověka o věčnou spásu a to je přece horší, než vražda! Trest upálením za veřejné šíření herezí zavedl císař Bedřich někdy v 11. století pro celou Evropu a bylo to historicky vždy záležitostí světského práva. Tato praxe vydržela dobrých pět století! Katolická církev neměla nikdy ve svém kanonickém právu žádný trest smrti a nikdy ho nevykonávala!
Snad víš, že po celý středověk bylo trestní právo duplicitní - Bylo právo církevní, které se zabývalo pouze zločiny lidí z duchovního stavu (duchovní osoby nepodléhaly panovníkovi) - bylo i právo světské, které řešilo zločiny všech ostatních. Pokud byla církev nucena pro hereze či zločiny duchovní osoby zasáhnout, jen takového vyloučila ze svých řad - a tím se automaticky dostal pod právo světské.
Když Hus odmítl odvolat, církev ho byla nucena prohlásit heretikem - zbavila ho jako kněze ochrany církve a vydala ho tím světskému právu - ovšem historicky je také pravdou, že ho vydala zároveň se žádostí, aby bylo ušetřeno Husova života.
Na události historie třeba hledět očima tehdejšího myšlení, tehdejší mentality - nikoli je vytrhnout z kontextu tehdejších událostí a posuzovat optikou dnešní doby.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 13:27:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
///Když Hus odmítl odvolat, církev ho byla nucena prohlásit heretikem///
To je omyl. Církev měla možnost uznat Husovy argumenty, vrátit se k Božímu slovu, k Ježíši Kristu, a činit pokání z pobloudění a hříchů. Ovšem hloubka hříšné zatvrzelosti to delegátům koncilu neumožnila. Takže ke svým hříchům přidali ještě vraždu. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 13:59:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hus zcela prokazatelně hlásal veřejně Wicklefovy bludy (už tehdy byly církví za bludy označené)
- v červenci r. 1410 na Karlově univerzitě např. zorganizoval veřejné přednášky Wickleffových děl - sám vystoupil na téma Wicklefova spisu "Trinitate" (O Boží Trojici).
Pokud chceš hodnotit historii, měl by ses s ní nejdříve lépe seznámit!
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 14:11:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ovšem bludy nejsou to, co katolická církev, sama bludařská, označí za bludy. To je dobré mít na paměti.
Můžeš říct za které "bludy" byl Hus upálen ? |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 14:15:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylo to něco kolem 30 bodů, nastuduj si to! Třeba u Palackého.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 14:21:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Napiš aspoň 2 nebo 3 nejvýraznější. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 12. červenec 2019 @ 00:36:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nenapíše ani jeden! |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. červenec 2019 @ 08:04:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč mám podporovat tvoji lenost a servírovat ti to jako na talíři?
Jsou to obecně dostupné informace!
Pokud nemáš k dispozici Palackého, zkus třeba historika Sedláka:
http://librinostri.catholica.cz/download/SedlakHusText-150dpi.pdf
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. červenec 2019 @ 23:27:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Rosmano.
To obvinění není tak úplně napoprvé snadné najít, když nevíš, co hledat, navíc někteří "historici" (z jedné nejmenované "církve") ta obvinění překládají hodně po svém.
Kdysi si dal s překladem práci ssns a na GS je dal jako 2 články ( 1 [granosalis.cz] a 2 [granosalis.cz]). Pak např. na wikisource.
Tonik |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. červenec 2019 @ 23:35:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Díky Toníku, podívám se na to.
Mě jen trochu překvapuje, jak katolíci (i oko například) jsou velmi rychli říct něco na způsob "Hus zcela prokazatelně hlásal veřejně Wicklefovy bludy", ale nejsou s to aspoň 2 ty bludy uvést. Přijde mi, že nemají o nich páru.. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. červenec 2019 @ 14:02:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wycliffovy bludy ?
Ne oko. Wycliff měl pravdu a pranýřoval katolické bludy a smutné a hrozivé ovoce odklonu od Písma.
Např.:
V traktátu De veritate sacre Scripture (1378) zdůrazňuje, že Písmo svaté je neomylný pramen učení Kristova, je to stěžejní norma, kterou je třeba poměřovat církev, tradici, koncily i papeže.
V traktátu De ecclesia (1378) píše, že církev nepředstavují papež a duchovenstvo, nýbrž tvoří ji vyvolení Boží, jejichž hlavou je Kristus. Jestliže papež a preláti svým životem ukazují, že nepatří k vyvoleným Božím, nemohou duchovně vést církev Kristovu, ale jsou sborem satanovým. Viklef zde odmítá i odpustky, odpouštět hříšníku může jen Bůh, nikoliv kněz. V traktátu De potestate papae (asi 1379) odmítá božský původ papežství. Papež, který není opravdovým následovníkem Krista, je Antikrist. V traktátu De apostasia (asi 1379) tvrdí, že z církve Boží není možno člověka vyobcovat a člověk ji nemůže ani opustit, ledaže by to byla vůle Boží.
V traktátu De eucharistia (asi 1379) vyslovil Viklef pochybnosti o dogmatu transsubstanciace (přepodstatnění), tj. o učení, že při mešní oběti dochází k přeměně chleba a vína v pravé tělo a krev Ježíše Krista, a to takovým způsobem, že po proměňování zůstávají vnímatelné vlastnosti chleba a vína (barva, chuť, vůně), ale podstata chleba a vína je nahrazena podstatou těla a krve Kristovy. [pozn. 1] Viklef vystoupil proti tomuto ztotožnění chleba ( hostie) s Kristovým tělem, chtěl se vrátit k duchovnějšímu chápání eucharistie, jaké dle něho bylo v církvi prvotní. Hrozil se představy, že kněz „dělá tělo Boží" nebo že věřící mohou tělo Kristovo drtit zuby. Viklef věřil, že chléb a víno zůstanou i po pronesení konsekračních slov zachovány (tzv. remanence) a Kristus je v hostii přítomen svátostně a duchovně („jako duše v těle"). |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. červenec 2019 @ 22:57:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Viklef věřil, že chléb a víno zůstanou i po pronesení konsekračních slov zachovány (tzv. remanence) a Kristus je v hostii přítomen svátostně a duchovně („jako duše v těle").
Ahoj Rosmano.
Tuto věc právě Jan Hus nezastával, protože byl pravověrný římský katolík. Nezastával tedy remanenci. Obvinění z remanence bylo jedno z mnoha falešných a lživých obvinění, které proti němu jeho nepřátelé falešně vznesli a Hus se proti tomu obvinění bránil - marně, samozřejmě, protože ve vražedném politickém procesu šlo o to ho odstranit.
Toník |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. červenec 2019 @ 23:28:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, to jsem nevěděl. Vím, že se Hus dost inspiroval Wycliffem a to mu také bylo zazlíváno. Kostnický koncil také v březnu nebo dubnu 1415 prohlásil Wycliffa za kacíře a nařídil, aby jeho tělesné zůstatky byly exhumovány a spáleny. Což se po 13 letech skutečně provedlo. Prohlášení Wycliffa kacířem dost předznamenalo Husovy další vyhlídky na koncilu.
Jinak to co jsem se o Wycliffovi v rychlosti dočetl, mi přijde jako pravdivé, dobrá snaha napravit katolické bludy. Možná ne všechno, ale nevím, protože tak důkladně jeho učení neznám |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. červenec 2019 @ 23:04:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hus zcela prokazatelně hlásal veřejně Wicklefovy bludy (už tehdy byly církví za bludy označené)
- v červenci r. 1410 na Karlově univerzitě např. zorganizoval veřejné přednášky Wickleffových děl - sám vystoupil na téma Wicklefova spisu "Trinitate" (O Boží Trojici).
Pokud chceš hodnotit historii, Stando, měl by ses s ní nejdříve lépe seznámit!
Hus samozřejmě veřejně nehlásal Viklifovy bludy.
Snad alespoň tolik bys mohl vědět, že přednášky či distputace na vysoké škole o nějakém tématu jsou něco dost jiného, než veřejné hlásání v kostele, na ulici a podobně. Školu už tehdy měly samostatný status a akademická debata na nich se brala jako něco jiného, než vyučování v církvi či na veřejnosti.
To, že Husovi nepřátelé lživě Husa obviňovali z takových věcí - a někteří ty jejich lži dodnes opakují - neříká nic o Husovi a jeho učení, ale vypovídá to o to více o tvůrcích a šiřitelích podobných lží a pomluv a jejich neznalosti historie či spíše účelové zaujatosti.
Toník |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. červenec 2019 @ 14:19:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přečetl jsem všechno o Husovi od Palackého i od Sedláka.
Nikdo nic lepšího, obsáhlejšího a úplnějšího z řad historiků nevydal.
Hus byl stejně jako Wicklef stoupencem výstředního realismu.
Husův "Výklad víry" a "Postilla" jsou vlastně svým obsahem přímým přetlumočením Wicklefových spisů.
Úrovní teologickou stojí však mnohem níže, než např. skvělá díla, která tehdy vydal Tomáš Štítný ze Štítného.
Hus byl vysvěcen na kněze někdy kolem r. 1400 a zastával úřad kazatelský. Zachovalo se jeho tehdejší kázání ze 3. neděle po Zjevení Páně, kde tři důvody, proč Kristus zakázal malomocným mluvit o svém uzdravení byly opsány z nedělní Postily Wicklefovy.
Třeba si uvědomit souvislosti - Hus nebyl osamocený, Wicklefa hájila v Čechách celá skupina (Stanislav ze Znojma, Jakoubek ze Stříbra, Jeroným pražský a další. Např. traktát Jakoubkův z r. 1408 již zcela hájí blud remanence.
Hus sám v tomto období napsal traktát "De corpore Christi", kde tvrdí: "Dlužno neoblomě učiti, kázati a držeti, že Kristus jest chléb!" - dodává, že to ovšem není chléb obyčejný, ale nadpodstatný.
Tímto traktátem se osvědčil Hus opravdu hlavou vicklefistů. Tyto názory jsou celé převzaté z většího traktátu Wicklefova "De eucharistia", kterým Wicklef a jeho spojenci dokazovali remanenční nauku. Hus se tímto přidal jako jejich spojenec, o když sám otázce, zda v eucharistii zůstává podstata chleba se opatrně vyhnul.
S Wicklefem se Hus také vyslovuje shodně proti řeholím. Hus nesprávně - v rozporu s katolickým učením učí, že hříšníkům dobré skutky nic neprospívají a naopak predestinovaným prospívají i jejich hříchy.
V r. 1410 na Boží tělo se Hus svým kázáním znovu přihlásil k remanenčnímu bludu:
"A já pravím, že je Bůh - a a že je chléb posvěcení, protože vidíš bělost a okrouhlost, cítíš vůni chleba a lámání slyšíš ...."
..."přednášky či distputace na vysoké škole o nějakém
tématu jsou něco dost jiného, než veřejné hlásání v kostele, na ulici a
podobně. Školu už tehdy měly samostatný status a akademická debata na
nich se brala jako něco jiného"...
V tomto konkrétním případě se ale jednalo hlavně o demonstraci vůči arcibiskupovi (odveta za jeho pálení Wicklefových spisů)- K žádné disputaci po těchto přednáškách tudíž nedošlo, protože nebylo oponentů- z katolické strany byla tato demonstrace inorována. Nesouviselo to tudíž s akademickou svobodou, ale byla to akce ryze politická.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 15. červenec 2019 @ 12:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Remanence není blud.
Blud je transsubstanciace. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. červenec 2019 @ 18:45:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přečetl jsem všechno o Husovi od Palackého i od Sedláka.
To je asi jako kdybych napsal: "Přečetl jsem si všechno o Okovi od Noname i od Myslivce. Nikdo tu podrobněji o Oku nepsal."
Stando, zvlášť ten Sedláka stojí za to - už jen úvod jeho knihy si stačí přečíst, aby člověk věděl, o co jde.
Přečetl sis něco od Husa?
Přečetl sis nějaké Husovo kázání? Přečetl sis nějaký Husův dopis? Přečetl sis nějakou Husovu knihu?
Pokud ano, co konkrétně v nich bylo za bludy proti učení ŘKC?
Husův "Výklad víry" a "Postilla" jsou vlastně svým obsahem přímým přetlumočením Wicklefových spisů.
Četl jsi je?
Co konkrétně v nich bylo za bludy proti učení ŘKC?
Četl jsi je?
Co konkrétně v nich bylo za bludy proti učení ŘKC?
A to je pro ŘKC nějaký problém, "blud"?
"A já pravím, že je Bůh - a a že je chléb posvěcení, protože vidíš bělost a okrouhlost, cítíš vůni chleba a lámání slyšíš ...."
Toto je pro vás tedy ten "blud"? Je to proto, že hostie je bez chuti a bez vůně? Nenapadlo tě, že tehdy možná voněla jako chleba?
Když se tedy popíše skutečná realita, je to pro vás "blud"? Proto tolik píšete o virtuálním světě a sugescích?
Stando, víš ty vůbec, co to je "blud remanence"? To opravdu není o vůni, chuti či lámání, o materiálních věcech. A k remanenci se Hus jasně vyjádřil že jí neučil, nezastával.
Nesouviselo to tudíž s akademickou svobodou, ale byla to akce ryze politická.
A to tak označil kdo? Sedlák, nebo Palacký? Nebo ty?
Toník |
]
|
|
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:03:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Oko, překvapil jsi, myslel jsem, že tento výklad mají jen luteráni a ejhle i katolíci. Zkus si přečíst jak Pán pokračuje, přesně naopak než pokračovala ŘKC v dějinách. Pán říká, že pole je svět a ve světě to máme nechat být růst společně. Že nemáme upalovat heretiky. Že to máme nechat andělům, ale Pán nikde neříká, že pole je církev. To říkal Luther a novinka ... a katolíci. Pole jest svět, církev není svět. Je ve světě, ale není světem. V církvi máme naopak koukol trhat a dávat jej do světa, nepálit, vytrhnout a nechat růst ve světě. Pavel používá termín vydat satanu (světu). A to ne k upálení jak činila ŘKC, ale k naději k pokání a návratu z pole (světa) do církve.
Pravda, hodná a pravá ŘKC nikdy neupalovala, ta vydala jen do světa a ten zlý svět to vždy učinil. ŘKC ronila krokodýlí slzy, ale ten zlý svět to dělal. Je škoda, že žádný farář svoje ovečky (ty co upalovaly) neučil, že na poli nemáme upalovat. že to máme nechat andělům. Nebo dokonce neučil lutherovu herezi, že pole je církev, jak nyní ty píšeš. To by pak ta hodná církev nikoho tomu zlému světu nevydávala. Dělali jste to nějak špatně.
A teď vážně, RKC opravdu věří, že pole jest církev? Nebo jsi se jen upsal anebo je to tvůj osobní názor? Luther to učil a jeho žáci to žijí do dnešního dne, ale nevěděl jsem, že jde o katolické dědictví. Nebo je to jen tvůj překlep?
Poznávacím znamením pravé církve je to, že se tam koukoli nedaří a že si koukol roste ve světě, nikoliv v církvi. Ale máš Oko pravdu, že v ŘKC se koukolu docela daří, pouze je smutné to považovat za církev. Pán Ježíš to za církev nepovažoval, pole jest svět, nikoliv církev.
jirka
|
| NadřazenýRe: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:13:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko, pro upřesnění na jednom místě apoštol Pavel píše církvi Boží, která je v Korintu (1K 3:9) toto: Neboť jsme Boží spolupracovníci; vy jste Boží pole, Boží stavba. Ale je fakt, že říká Boží pole, nejen pole = svět. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:23:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, jinde je Boží pole církví, ale podobenství o koukoli je o jiném světě. Tak věřím. Víš Willy, přiznávám, že to vůbec nechápu, jde o podobenství, které Pán vyloží, aby nedošlo k pochybnostem, a lidi jsou takoví borci, že i přímo Pánem vyložené podobenství převrátí. Jak pak mohou chápat podobenství přímo nevyložená. To mi hlava nebere.
Proč věřím, že v podobenství o koukoli neplatí pole je církev? To by popíralo jiná slova Krista, například o kázni ... to by Pán nemohl napsat, ať je vám jako pohan a celník. Prostě už je vně. A Pán říká, lidi vně neupalujte. A borci co vykládají podobenství pole je církev navíc neměli problém heretiky nechat vytrhnout ze světa. Prostě to převrátili. Z církve netrhat, ale ze světa ano. Pán říká přitom pravý opak a pro méně chápavé to i vyložil, aby nezůstalo jen u podobenství. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:31:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Máš pravdu, jinde je Boží pole církví, ale podobenství o koukoli je o jiném světě. Tak věřím."...
Není to ode mne myšleno jako urážka - jen prostý fakt. Já tě skutečně vidím jako heretika, zmateného různými omyly lidských výkladů Písma.
..."Pole je svět"....
My křesťané sice nejsme z tohoto světa, ale žijeme v tomto světě. Alespoň zatím nikdo nemůže tvrdit opak!
A jsme pořád hříšníci - i když proti hříchům v našem životě bojujeme a činíme z nich pokání - stejně úplně bez hříchu není z nás nikdo.
My věříme, že křesťané dosud žijící své pozemské životy tvoří část církve putující - křesťané v nebi u Krista pak tvoří církev vítěznou.
Křesťané, kteří třeba zemřeli náhlou smrtí a nestačili se očistit pro nebe, pak tvoří část církve trpící (očišťující se pro nebe).
Tato část církve putující v tomto světě je součástí Božího pole, na kterém roste nejenom pšenice, ale i plevel. Je to Pán (hospodář tohoto pole) který v podobenství říká: Nevytrhávejte plevel - pošlapali byste přitom i obilí - nechte všechno růst společně až do žně! Pak se to vytřídí.... Boží pole vůbec neznamená, že vedle obilí nemůže vyrůstat i plevel! My všichni lidé rosteme na tomto jednom velkém Božím poli, kterému říkáme svět. A naše skutky o nás prozrazují, zda patříme k plevelu, nebo ke pšenici - poznáte je po ovoci!
(1 Kor 3,6-13) Já jsem zasadil, Apollos zalil, ale Bůh dával růst. [obohu.cz]Tedy ani ten, kdo sází, ani ten, kdo zalévá, nejsou něčím zvláštním, ale Bůh, který dává růst. [obohu.cz]Ten, kdo sází, i ten, kdo zalévá, jsou jedno, každý však dostane svou vlastní mzdu podle své námahy. [obohu.cz]Neboť jsme Boží spolupracovníci; vy jste Boží pole, Boží stavba. [obohu.cz]Podle
Boží milosti, která mi byla dána, jsem jako moudrý stavitel položil
základ a jiný na něm staví. Každý ať si dává pozor, jak na něm staví. [obohu.cz]Neboť nikdo nemůže položit jiný základ nežli ten, který je již položen, a tím je Ježíš Kristus. [obohu.cz]Jestliže někdo na tomto základě staví ze zlata, stříbra, drahých kamenů, dřeva, sena nebo slámy, [obohu.cz]dílo každého se stane zjevným........
Bůh dává růst jak tomu člověku v církvi, tak i tomu druhému mimo církev.
Z katolického učení:
(KKC §827) „Kristus byl ‘svatý, nevinný, neposkvrněný’, nepoznal hřích a přišel jen
usmířit hříchy lidu: v církvi však jsou i hříšníci; je zároveň svatá i
stále potřebuje očišťování a jde trvale cestou pokání a obnovy.“ Všichni
členové církve, včetně jejích služebníků, musí uznávat, že jsou
hříšníci. Ve všech je ještě až do konce časů smíšen plevel hříchu s
dobrým zrnem evangelia. Církev tedy shromažďuje hříšníky, dotčené
Kristovou spásou a nacházející se stále na cestě k posvěcení: „Církev
je svatá, i když má v sobě hříšníky, protože sama nemá jiný život než
život milosti: její členové se posvěcují tím, že žijí z jejího života;
jestliže se od jejího života odkloní, upadají do hříchů a zmatků, které
znemožňují působení její svatosti. Z toho důvodu církev trpí a dělá
pokání za tyto hříchy — má však moc uzdravit z nich své děti Kristovou
krví a darem Ducha svatého.“
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:53:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele "křesťane" když nejsi z tohoto světa a koukol řadíš do církve Krista, tak ze kterého světa je koukol, ateisti, satanisti a jiní nepřátelé Boha. Ty je máš ve své "církvy krista". To jako ten tvůj oplatkový kristus nedokáže rozpoznat kdo je jeho a kdo proti němu? A pro příště! Heretik jsi ty, a to už jenom proto, že praktikuješ modloslužbu! Ve způsobu jakým slovo Boha překrucuješ, tě lze kvalifikovat jako božího nepřítele. Na tvou obhajobu lze říct, že pro tvou pomýlenost o tom zatím nevíš. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:38:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ať ti Pán oplatí podle tvých skutků!
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:08:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko je řk učením poblázněný. Ptal ses na to zda řk učí zda církev je pole. Pochop, že řkc učí takovým způsobem, že o červené karkulce můžeš tvrdit, že je modrá. Můžeš překroutit a obrátit cokoliv. No, a když se k tomu přidá řk nadřazenost- my jsme jediná a pravá církev, my máme pravdu a ostatní jsou odpadlíci a heretici, tak výsledek zde ukázkově demonstruje Oko. Je to nadřazenost a zvrácenost! Pobláznění katolíci v Okovê věku si myslí, že ze své zasloužilé nadřazené pozice mohou vydávat za pravdu kdejakou blbost! Ostatně tak to v řkc chodí, vyžaduje se nekritické přijímání kdejakého nesmyslu, a argumentem je- ty jsi na to příliš hloupý abys tomu mohl rozumět. A toto na nás zde nadřazeně Oko zkouší, neb v tom on celý život žije. |
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:50:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ať ti Pán odplatí podle tvých skutků!
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 12. červenec 2019 @ 00:34:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji. V to doufám. Vyznávám v pravdě Ducha svatého, že Ježíš Kristus je můj Spasitel a Pán. Ať Ti Pán Ježíš Kristus dá poznat osvobozující pravdu v Duchu svatém. V modlitbě v Ducha svatého- myslivec. |
]
|
|
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:40:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Gratuluji ti k takové církvi! :-)
Díky, gratulace je na místě.
A jsi si opravdu si jistý?
Ano, samozřejmě.
Vidíš všem do srdce?
Ne. Proč by?
Apoštol Pavel o té skutečné Kristově církvi tvrdí ovšem pravý opak:
Kdyby snad někde apoštol Pavel mluvil o Kristově církvi "pravý opak", tak by snad od tebe bylo dobré, abys ten "pravý opak" uvedl, ne? Jinak jsou takovéhle tvé tučné podtržené texty jen mlácení prázdné slámy a ztráta času.
Já totiž vím, že po mém odchodu mezi vás vstoupí draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo.
Stando, i na GS chodí draví vlci, uvažují ve všem zle jak o Bohu, tak o lidech, útočí, pomlouvají, nadávají do hlupáků... Ale ani jeden z nich není v církvi Ježíše Krista. Stejně tak jako draví vlci, kteří se kdekoliv na světě snaží vetřít mezi křesťany.
To, že někdo chodí mezi křesťany neznamená, že je křesťanem. Tak jako když někdo chodí do pekárny, neznamená, že se stane rohlíkem i kdyby mezi rohlíky chodil denně.
Jen pro pořádek, Stando: I do církve Pána Ježíše můžou vstoupit draví vlci. Jen takový "dravý vlk" musí projít tou "úzkou branou", narodit se znovu. Dostat to nové srdce. Pak už ale není "dravým vlkem" - jako například jeden člověk, apoštol Pavel. Který před tím, než vstoupil do církve, také nešetřil Kristovo stádo.
Poznávajícím znamením skutečné církve Kristovy je právě ta skutečnost, že v ní roste obilí společně s plevelem až do času žně.
Ale to vůbec ne: Z takové "církve kristovy" obilí dřív nebo později uteče nebo je vyvrženo samovolně a od takové "církve" se drží co nejdál to jen jde. A od takového "krista" a jeho "církve" se i normální slušní lidé drží co nejdále.
Toník |
| NadřazenýRe: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 10:32:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Gratuluji ti k takové církvi! :-)
Díky, gratulace je na místě.
A jsi si opravdu si jistý?
Ano, samozřejmě.
Vidíš všem do srdce?
Ne. Proč by?
Protože abys rozlišil "Dravého vlka v rouše beránčím ", musel bys mu právě vidět až do srdce. Jinak to nepoznáš dříve než bude pozdě, než se on projeví ve své podstatě a sežere tě.
..." Ale ani jeden z nich není v církvi Ježíše
Krista. Stejně tak jako draví vlci, kteří se kdekoliv na světě snaží
vetřít mezi křesťany.
To, že někdo chodí mezi křesťany neznamená, že je křesťanem. "...
Křesťanem se člověk stává pouze mimořádnou milostí Boha pro Kristovy zásluha a to ve křtu, kdy mocí Ducha svatého oblékne Krista. Jsou křesťané dobří a jsou také křesťané špatní.
Vy heretici to máte jasné: u vás máte jen ty dobré - pokud se jeden z vás v praxi projeví jako špatný, prohlásíte, že u vás ve skutečnosti vlastně nikdy nebyl (i kdyby předtím zastával významné místo mezi vašimi staršími) a v tomto svém sebeklamu žijete a je vám dobře.
Ale je to podobný nesmysl, jako kdyby apoštolové po Letnicích tvrdili, že Jidáš vlastně nikdy apoštolem nebyl.
Že i když si ho Kristus vyvolil, i když mu dal moc uzdravovat a vymítat zlé duchy (Mt 10,1-4) - i když chodil s apoštoly, nikdy nebyl apoštolem.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 12. červenec 2019 @ 00:58:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bogare, Jidáš nikdy nebyl apoštol. Do seslání Ducha svatého byli všichni učedníci Krista. Po seslaní Ducha svatého, kdy už byl Jidáš po smrti, se z učedníků Krista stali apoštolové, tedy boží poslové a hlasatelé evangelia! Kristus si vybral dvanáct uċedníků, jako BUDOUCÍ apoštoly. Zkouškou prošlo jedenáct z nich. Jidáš není zrádný apoštol, Jidáš je zrádný Kristův učedník! Na Jidáše Duch svatý nesestoupil, Jidáš nikdy nebyl hlasatelem evangelia! Ježíš si vyvolil dvanáct učedníků, ale z těch dvanácti vyvolených Kristem Duch svatý uschopnil jedenáct. O dvanáctém učedníkovi rozhodlo losování, a ten byl Duchem svatým uschopněný za apoštola. Železná logika!
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. červenec 2019 @ 07:58:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jidáš nikdy nebyl apoštol...."...
Mt 10,1-8) Zavolal si svých dvanáct učedníků a dal
jim pravomoc nad nečistými duchy, aby je vyháněli a aby uzdravovali
každou nemoc i každou slabost.
[obohu.cz]Jména těch dvanácti apoštolů jsou tato: první Šimon zvaný Petr, jeho bratr Ondřej, Jakub Zebedeův a jeho bratr Jan, [obohu.cz]Filip, Bartoloměj, Tomáš, celník Matouš, Jakub Alfeův, Tadeáš, [obohu.cz]Šimon Kananejský a Juda Iškariotský, který ho pak zradil.
[obohu.cz]Těchto dvanáct Ježíš poslal, když jim předtím nařídil: „Nechoďte na cestu pohanů a do samařského města nevstupujte; [obohu.cz]ale jděte raději k zahynulým ovcím z domu Izraele. [obohu.cz]Cestou hlásejte: ‚ Přiblížilo se království Nebes.‘ [obohu.cz]Uzdravujte nemocné, probouzejte mrtvé, očišťujte malomocné, vyhánějte démony — zadarmo jste přijali, zadarmo dejte.
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. červenec 2019 @ 11:44:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protože abys rozlišil "Dravého vlka v rouše beránčím ", musel bys mu právě vidět až do srdce. Jinak to nepoznáš dříve než bude pozdě, než se on projeví ve své podstatě a sežere tě.
Ale vůbec ne, Stando! Jak jsi na takový nesmysl přišel? To sis vymyslel z čeho? To jen opakuješ ten náboženský nesmysl, co nám v ŘKC cpali do hlavy, nebo máš pro to nějaký reálný podklad?Dobrý člověk vynáší z dobrého pokladu svého srdce dobré a zlý člověk vynáší ze zlého pokladu svého srdce zlé; neboť jeho ústa mluví z přebytku srdce.
A klávesnice taky.
Tak je to se všemi: I s vlky a ovečkami. Že se vlk navenek tváří, že to nedělá, nepomůže k tomu, aby to nedělal. Stejně ze svého pokladu vynáší to zlé.
Vždyť i ty jsi zde v diskuzi rozpoznal zlé lidi: Viděl jsi jim snad do srdce?
Samozřejmě se někdy člověk může splést, vlk se může maskovat lépe, nanést na sebe víc nátěru z křesťanských slov a skutků. Může se stát, že oklame lidi na delší dobu - i mně se to stalo. Tedy ne tak, že bych nepoznal, že ten člověk není křesťanem, ale že jsem nepoznal, jak moc je ten člověk zlý a jak moc má touhu a potřebu škodit.
Myslím, že tohle je jeden z důvodů, proč Pán Ježíš říká: Buďte obezřetní. A ne nadarmo.
Křesťanem se člověk stává pouze mimořádnou milostí Boha pro Kristovy zásluha a to ve křtu, kdy mocí Ducha svatého oblékne Krista.
Nesmysl. Výmysl. Nereálné. Virtuální svět - váš svět sugescí, kdy píšete o něčem, co neznáte, nezažili jste, tak domýšlíte, co není.
Nikdy v životě jsem neslyšel, že by se někdo stal křesťanem ve křtu - ani jedno jediné svědectví, jeden jediný důkaz. A to jsem slyšel stovky svědectví o tom kdy a jak se stal někdo křesťanem.
Jsou křesťané dobří a jsou také křesťané špatní.
Opět nesmysl, vycházející z neznalosti reality [obohu.cz]: Nikdo není dobrý, jen Jeden.
Stando, uvádíš spoustu nesmyslných, nepravdivých tvrzení a uvádíš je bez jediného důkazu: Naopak důkazy jsou proti tvým tvrzením
Jak jsi hezky napsal: "Že je člověk iracionální poznáme podle toho, že u něho trvale panuje absence důkazů o všem, co tvrdí."
Vy heretici to máte jasné: u vás máte jen ty dobré - pokud se jeden z vás v praxi projeví jako špatný, prohlásíte, že u vás ve skutečnosti vlastně nikdy nebyl (i kdyby předtím zastával významné místo mezi vašimi staršími) a v tomto svém sebeklamu žijete a je vám dobře.
Stando, vedle si srdceryvně stěžuješ, jak ti lidi ubližují, ale ty sám děláš totéž. Píšeš mi osobní příspěvek, ale na tebe typicky: nesmyslně, mimo mísu, lživě. Píšeš jen a jen projekci vašeho uvažování, popisuješ římskokatolickou praxi a drze jí připisuješ mně, i když víš, že v ŘKC dávno nejsem.
Chápu, že tak vy heretici uvažujete - my takto neuvažujeme.
Pokud by tě zajímalo, jak uvažujeme my, tak se místo domýšlení ŘKC praxe druhým zeptej.
Já to to určitě rád napíšu.
Ale je to podobný nesmysl, jako kdyby apoštolové po Letnicích tvrdili, že Jidáš vlastně nikdy apoštolem nebyl.
Ano, vaše uvažování je podobný nesmysl.
Jidáš hlavně nikdy nebyl křesťanem - nedožil se chvíle, když se na zemi objevili první křesťané, když se narodila znovu Magdalena, Petr, Kleofáš a potom další učedníci.
Toník
|
]
Re: Víra v Ježíše sjednocuje a tvoří JEDINOU pravou Svatou církev (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. červenec 2019 @ 10:54:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křesťanem se člověk stává pouze
mimořádnou milostí Boha pro Kristovy zásluha a to ve křtu, kdy mocí
Ducha svatého oblékne Krista.
Nesmysl. Výmysl. Nereálné. Virtuální svět - váš svět sugescí, kdy píšete
o něčem, co neznáte, nezažili jste, tak domýšlíte, co není. "...
Je to moje víra, nikomu ji nenutím.
..."Vy heretici to máte jasné: u vás máte jen ty
dobré - pokud se jeden z vás v praxi projeví jako špatný, prohlásíte, že
u vás ve skutečnosti vlastně nikdy nebyl (i kdyby předtím zastával
významné místo mezi vašimi staršími) a v tomto svém sebeklamu žijete a
je vám dobře."...
Nemyslel jsem to jako osobní urážku, promiň! Věříš evidentně odlišně ode mne, z mého pohledu v omylech (herezích). Musím si najít jiné slovo (obrat), které tak neuráží.
..."Jidáš hlavně nikdy nebyl křesťanem ..."...
Osoba Jidáše (a jeho konec) je kontroverzní a je důvodem k mnoha otázkám. O Jidáši každopádně Písmo svědčí, že nedílně patřil mezi Ježíšovy apoštoly, že byl Kristem vyvolen mezi apoštoly.
|
]
|
|
|
|