Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 342, komentářů celkem: 430045, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 550 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116781685
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. únor 2020 @ 10:28:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha.

  To chápu, Stando. Souhlas. Jistě.

  A to někdo dělá u vás v ŘKC? Máš takové svědectví, zažil jsi to, že by u vás v ŘKC někdo děkoval, že ho Bůh učinil lepším, než jiné lidi?

  Napiš, z jaké vaší zkušenosti to píšeš, o čem to píšeš. Nějaký průmět vašich postojů?

  Myslím, že ani v ŘKC jsem takové chování nezažil, nemám tu zkušenost, že by někdo děkoval, že ho Bůh učinil lepším, než jiné lidi. Musíš tedy žít v dost divném prostředí, kde jsou lidé ještě trošku více namyšlení a nadřazení, než jsme tehdy v ŘKC byli my.

  Předpokládám, Stando, že sis zase do Milky promítl vaše postoje ve stylu "my jsme v ŘKC, takže jsme lepší, než ostatní". 

  Zkus se milky zeptat, jestli uvažuje tak nesmyslně, jako vy, jestli by jí napadl postoj "Bůh mne učinil lepším, než jiné lidi zde".



Milka říká: "Jsme spravedliví, protože nám byla milostí darovaná!"

  Ano, to říká. A říká to dobře. Díky Bohu za ten dar. 

  A taky psala "A za to děkujeme a jsme vděčni Bohu a tomu, kdo nám ten život v milosti a z milosti dal.

  A ty jsi napsal "velmi dobrý postřeh" na komentář k Milce "Tedy dost špatná pokora a poníženost.". 

  Tak mne zajímá: 

  Proč jsi psal na ten velmi zlý a převrácený postoj slova "Velmi dobrý postřeh"?
  
  Když někdo děkuje za milost v Ježíši, je za to vděčný Bohu, je to pro tebe "dost špatná pokora a poníženost"?

  Proč?




  A teď k tomu nejdůležitějšímu, Stando. 

  Jak by se řeklo docela kardinálnímu. Ke tvé otázce.


A já se tedy ptám: "Proč Bůh neučinil takto spravedlivými už všechny lidi?"


  Když už se ptáš, tak já se tě tedy taky ptám: 


Jak jsi ty, Stando, přišel na to, že Bůh neučinil takto spravedlivými už všechny lidi?


  Stando, tohle je extrémně důležité. 

  Zkus dát stranou všelijaké půtky a lidská učení, výklady, sugesce, a přečíst si, co k tomu tématu říká apoštol, co k tomu říká křesťanské učení [obohu.cz], popis reality života a základní postoj křesťana k tomu, co se stalo s Adamem a co udělal Ježíš:


Když jsme ještě byli bezmocní, zemřel Kristus v určený čas za bezbožné. Sotva kdo podstoupí smrt za spravedlivého, i když za dobrého by se snad někdo i odvážil zemřít. Bůh však projevuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní. 

Tím spíše tedy nyní, když jsme byli ospravedlněni jeho krví, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu. Jestliže jsme jako nepřátelé byli usmířeni s Bohem smrtí jeho Syna, tím spíše jako usmíření budeme zachráněni jeho životem. 

A nejen to, chlubíme se také Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, skrze něhož jsme nyní přijali usmíření. 

Proto jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili

Do Zákona hřích byl ve světě, ale nezapočítává se, když není Zákon. Přesto smrt vládla od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo nezhřešili podobným přestoupením jako Adam; ten je předobrazem toho budoucího. 

Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho člověka, Ježíše Krista. 

A s darem tomu není tak jako s tím, co přišlo skrze jednoho člověka, který zhřešil. 

Rozsudek nad jedním proviněním přinesl odsouzení, kdežto dar milosti z mnohých provinění vedl k ospravedlnění. Jestliže proviněním jednoho člověka smrt vládla skrze toho jednoho, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout v životě skrze toho jednoho, Ježíše Krista. 

A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. 

Jako se skrze neposlušnost jednoho člověka mnozí stali hříšnými, tak se také skrze poslušnost jednoho stanou mnozí spravedlivými.



  Tomu, že srze Adama přešel do světa hřích a smrt, na všechny lidi, tomu snad věříš - psal jsi to tu vícekrát. Je to tak? To je i reálná zkušenost života, stačí se rozhlédnout.

  Ale to nebylo všechno, co se stalo.

   Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. 

  A to "všechny lidi", to jsou skutečně všichni lidé. Tedy i Milka, Cizinec, Oko, Willy, ...

  Ten rozdíl není v tom, že by některé lidi učinil Bůh "lepšími" a jiné "horšími". 

  Ten rozdíl je v tom, že někteří lidé přijali, co Bůh v Kristu udělal (udělal pro všechny) a žijí to, Bohu za tu milost děkují, jsou vděční a pro jiné je to "sugesce", "dost špatná pokora a poníženost" či co dalšího.

  Ještě jednou: Ten rozdíl tedy není v tom, co Bůh pro všechny lidi udělal.

  Ten rozdíl je v tom, jak se lidé staví k tomu, co Bůh v Kristu udělal, zda přijímají spravedlnost, která v Kristu přešla na všechny lidi

  A ta spravedlnost v Kristu, kterou lidé přijímají, to není nějaká virtuální teoretická záležitost, ale veskrze praktická, reálná věc do života. 

  Ale to už je zase na jinou diskuzi. Teď jde o to, abys porozuměl, že  "Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. "


  Toník

 


| Nadřazený

Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Pondělí, 24. únor 2020 @ 20:53:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha.

To souhlasím že  takové uvažování je pyšné. Je v tom i pohrdání jinými.

Kdo tady psal, že byl učiněn lepším než jiní lidé zde? 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy