|
Právě je 560 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116814571 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. červen 2022 @ 07:10:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Máš pravdu až na jeden detail - pokud jsou oprávněné pochyby, že materie darů chleba (chléb nemůže být třeba buchta) a vína (víno musí být skutečně jenom ze šťávy z hroznů a nikoli výsledkem procesů z chemické laboratoře, nebo jabčák, či víno šípkové) není v pořádku, je celá mše v každém takovém případě vždycky neplatná.
|
| NadřazenýPlatnost mše závislá na kvalitě vína. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 18. červen 2022 @ 14:06:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No tak se modláři konečně již dohodněte. Jednomu prý ruší jabčák v kalichu celou mši, a druhému jenom půlku, neb hostie jsou prý i přes to funkční.
:-)))))))) |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 20. červen 2022 @ 10:34:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko diskutuješ s tupci od Satana a jako vždy jim naběhneš....prostě máš napsat s takovými úvahami jděte do hajzlíčku pomatenci....a ty si zapiš, že o žádné materii nediskutujeme....to se týká např. stavu nouze když byli faráři ve vězení a sloužili tajně mše...jinak nápad s kostelníkem který poplete mešní víno s kofolou apd. je uvaha dementní....sakristie není bar ani skladiště nápojů...před mší svatou se kněz nebo kostelník nerozhoduje zda připraví zbytky chleba od svačin nebo zbytek buchty z nedělního odpoledne...ale vždy a všude po celém světě se používají hostie, které pečou v Církvi vždy nějaká řeholní společenství, takže zde je omyl v materii vyloučen a stejně tak pokud jde o mešní víno. Skladuje se vždy na stejném místě a i přesto při přípravě před mší svatou má každý kdo toto připravuje ke mši zkontrolovat. Diskuse je zbytečná jen je to krmivo pro sluhy Satana jako je Myslivec a Cizinec. |
]
Pohoršitelé. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 20. červen 2022 @ 10:51:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pohoršujete jeden druhého. Tvé vyjadřování Martino již překročilo meze "nekřesťanské" a lze jej definovat jako okultní. Ve tvém vyjadřování je nebývalé množství lží, pomluv, ohavné sprostoty prošpikované dovoláváním se satana, a z toho všeho je zřejmé, že uvažuješ v okultních sférách. Fuj! Styď se! |
]
|
|
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. červen 2022 @ 07:11:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Martino, to je mi jasné, že máte talent vše převrátit.
Nápad "Kdyby třeba kostelník či ministrant omylem do nádoby pro mešní víno nalil cokoli jiného, celá mše by byla neplatná." či "Když by si kostelník spletl víno třeba s jarovou vodou, nebo s rumem, tak by to kněz asi poznal po chuti." jsem nepsal já, ale uživatel oko.
Pokud potřebujete u těchto nápadů něco řešit s jejich autorem, můžete to oku napsat přímo, nemusíte k jeho nápadům psát přese mne.
Jinak pokud zde uvádíš příklad kněze platí, že to vyhlášení papeže platí tedy vstupuje v platnost dnem vyhlášení.
Pokud jde o to věroučné vyhlášení, tak to byla deklarace. (Ne)kněz, který z toho prohlášení zjistil, že není knězem a že by nebyla udělena svátost křtu, prodělal tu simulaci svátosti křtu dávno před vyhlášením kongregace na dané téma. A i v té době ta svátost nebyla platná.
Pravděpodobně nevíš proč tak bylo ze strany papeže učiněno.
Ale vím, Martino. Znám svátosti velmi dobře a osobně.
Cizinec. |
| NadřazenýRe: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 20. červen 2022 @ 10:45:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Pokud jde o to věroučné vyhlášení, tak to byla deklarace. (Ne)kněz, který z toho prohlášení zjistil, že není knězem a že by nebyla udělena svátost křtu, prodělal tu simulaci svátosti křtu dávno před vyhlášením kongregace na dané téma. A i v té době ta svátost nebyla platná.
martino
Cizinče, ta pohádka o nepokřtěném knězi je vážně idiotská. Kněz nic nezjistil, to je jen tvá myšlenková fixce na které sedíš jako moucha na bonbonu. Platnost křtu je daná na dodržení Kristova příkazu. Křtěte je ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého. To je základ, ale již od počátku měla Církev provázející tuto svátost texty, modlitbami atd. To co nyní papež zvolil je zabránění "lidové tvořivosti" protože Církev trvá i na jednotě liturgických a dalších textů. Než lidi přesvědčovat, aby tak nečinili, je lepší a výhodnější nařídit neplatnost takového konání a pak je zde jistota, že faráři přestanou ze své iniciativní "svatosti" měnit texty Církve. Nešťourej s v tom, když sám si odpadlík bez svátostí... |
]
536870912 falešných biskupů za tisíc let (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 20. červen 2022 @ 11:40:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A je to ještě horší Martino než si myslíš. Hypoteticky. Pokud by před 1000 lety jednomu řk biskupovy byla svátost udělená neplatně a nepřišlo se na to. Vznikla by v řk posloupnosti další posloupnost neplatně udělovaných svátostí, která by geometrickou řadu eliminovala ty pravé posloupníky, až by je nakonec v průběhu času eliminovala úplně a primární posloupnost by zcela zanikla.
Kdyby jeden nebiskup každých 33 let nevysvětil pouze dva další nebiskupy a ti po za dalších 33 let další dva a tak dál a dál. Je to vlastně binární číslo. 000000000000000000000000000001 1 2 4, 8 16 32, 64 128 254, 512 1024 2048, 4096 8192 16384, 32768 65536 131072, 262144 524288 1048576, 2097152 4194304 8388608, 16777216 33554432 67108864, 134217728 268435456, 536870912.
536 870 912! milionů nebiskupů za tisíc let vznikne z jednoho nebiskupa který své nebiskupství předá dvěma dalším a ti pak každých 33 let dalším dvěma dalším.
A kdo zaručí, že v ŘKC nebyl nikdy biskup vysvěcený neplatně?
Zde je seznam vzdoropapežů. Zde.
Pravděpodobnost, se v ŘKC vyskytl nebiskup hraničí s jistou, už k velkému počtu vzdoropapežů. A to co POUZE JEDEN nebiskup učiní v geometrické řadě v apoštolské posloupnosti je zřejmé. Dnes je evidováno cca 5500 řk biskupů. Anebo spíše nebiskupů?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. červen 2022 @ 12:54:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Navíc - až na výjimky, jsou biskupové v katolické i pravoslavné církvi svěceni nikoli snad jediným biskupem, ale společenstvím všech okolních biskupů. Taková je skutečná praxe katolické církve. A navíc, vždycky se tak děje s vědomím apoštolského stolce v Římě.
Tím společným svěcením biskupů (skrze vkládání rukou všech biskupů - jednoho po druhém) je zároveň zaručeno i veřejné povědomí o legitimnosti svěcení tohoto nového biskupa.
Žádný biskup nemůže být vysvěcen bez souhlasu a vědomí papežského stolce.
Tedy tyto výplody nepraktikujících odpadlíků o knězi - neknězi, o biskupovi - nebiskupovi, o svátosti - nesvátosti .... toto jsou všechno jenom důsledky jejich života, kdy si jejich zjitřená fantazie omlouvá těmito výplody, naprosto odtrženými od skutečnosti, svoji zradu na katolické církvi. Takto si oblbují vlastní svědomí, které jim vyčítá zradu ....
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 20. červen 2022 @ 17:33:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Žádný biskup nemůže být vysvěcen bez souhlasu a vědomí papežského stolce.
martino
oko a proč by nemohl? Znáš "mexické fakulty" jeden biskup v době pronásledování obdrží od papeže povolení světit kněze a biskupy na základě jeho osobního rozhodnutí s povinností, že musí zajistit přu první příležitosti seznam jmen pro papeže, který následně ad post udělí souhlas. Tak byli u nás vysvěceni biskupové Tomášek, Matoušek, nebo Hnilica a další co následně opustili tajně republiku a další, to bylo v 50 letech nebo další po roce 1968. Jistě víš, že arcibiskup Lefebvre dokonce proti vůli papeže vysvětil 4 nové biskupy, kteří tím, že přijali nedovolené svěcení byli exkomunikováni, ale byli i platně vysvěcenými biskupy, které do Církve přijal následně Benedikt XVI. Nezaměňuj nedovolené svěcení za neplatné. Svěcení bylo platné, ale nedovolené, což má za následek vždy exkomunikaci. |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. červen 2022 @ 07:26:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, a o tom to je! Já se přece nebavil o platnosti či neplatnosti svěcení! Ve výjimečných případech pronásledování církve může jistě světit i jeden biskup. Ale vždycky to musí být potvrzeno svatým stolcem v Římě - tedy světí s vědomím papeže. Proto jsem napsal "až na výjimky"!
Hovořil jsem o běžné praxi církve v normálních podmínkách - zde se sejde vždycky společenství biskupů v dané oblasti a společně vysvětí nového biskupa. Takže nějaké fantaskní spekulace heretiků prý o neplatně vysvěceném biskupovi jsou opravdu jenom ukázkou jejich vnitřní rozpolcenosti a pocházejí nikoli z reality, ale ze říše jejich snů.
Když totiž někdo hledá důvody, jak něco odmítnout - odůvodnit si nějak svoji zradu na Kristu, najde si je. I kdyby byly nevím jak hloupé.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. červen 2022 @ 07:50:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, Martino.
Tak to byste měl také řešit s autory té informace, pod článkem je kontakt, podobně jako nápady na záměnu mešního vína byste měl řešit s okem. To není na mne.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. červen 2022 @ 11:06:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže je teoreticky možné, že by i k něčemu takovému mohlo dojít, jako že je z nějakého závažného důvodu neplatný křest. . Pokud zde však nebyl zlý úmysl, nic tak hrozného se nestalo, co nejde napravit.
Pokud není úplná jistota, řeší se toto běžně způsobem; "Podmíněně pokřtít, podmíněně vyzpovídat. "
Jsme lidé, děláme chyby a pochyby v lidském jednání mohou nastat.
Pokud byl první křest skutečně platný, platí pak ona zpověď - pokud byl první křest neplatný, platí křest provedený nyní správnou formou.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. červen 2022 @ 08:10:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jistěže je teoreticky možné, že by i k něčemu takovému mohlo dojít, jako že je z nějakého závažného důvodu neplatný křest. . Pokud zde však nebyl zlý úmysl, nic tak hrozného se nestalo, co nejde napravit.
Pokud tedy někomu nebyla udělena platná svátost křtu, ani biřmování, ani kněžství a ten člověk se snažil vysluhovat svátosti po tři roky, než zjistil, že není ani křesťan, natož aby byl knězem, tak pro tebe "se nic tak hrozného nestalo", Stando?
Pokud není úplná jistota, řeší se toto běžně způsobem; "Podmíněně pokřtít, podmíněně vyzpovídat. "
To nebyl tento případ, protože ten člověk měl videozáznam svátosti křtu. Věděl tedy, že formule u svátosti křtu byla špatná. Měl tedy jistotu, že svátost křtu je neplatná a že tedy není ani knězem.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červen 2022 @ 12:19:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepíšu ke konkrétnímu případu, protože ani jeden z nás tu nezná skutečné a závažné podrobnosti.
Že kněz měl videozáznam svého křtu? Opravdu?
Moc bych tomu nevěřil.
V kolika letech měl být vysvěcen? Jak dlouho pak měl být knězem ? A jak dlouho existují videozáznamy?
Nějak mi to nevychází ....
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. červen 2022 @ 07:22:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, to jsem si všiml, že ani jeden z vás tu nezná skutečné a závažné podrobnosti - a přitom jsem vám oběma dával odkaz, kde se podrobnosti jasně popisují! Mohli jste se s nimi seznámit.
Nebylo by lepší, kdybyste se nejdříve seznámili s tématem a podrobnostmi a až pak se k němu vyjadřovali? ;-)
Že kněz měl videozáznam svého křtu? Opravdu?
Ne, to ne. To se tam nepíše.
Měl videozáznam neplatné svátosti křtu. Tedy simulace.
Proč?
V kolika letech měl být vysvěcen? Jak dlouho pak měl být knězem ?
Tři roky.
Tři roky vysluhoval (ne)svátosti a nikdo to nepoznal - ani on sám, ani ti, kdo dostávali (ne)rozhřešení, (ne)svátost nemocných či (ne)eucharistii.
A kdyby takto vysluhoval dále až do smrti, taky by to nikdo nepoznal. Tak jako ty nepoznáš platnou či neplatnou eucharistii. Tak, jako jsem jí nepoznal já.
Protože mezi platnou a neplatnou eucharistií není rozdíl, který by přijímající poznal.
O tom jsou právě svátosti - kdo zná svátosti osobně, zná i tuto jejich vlastnost.
A jak dlouho existují videozáznamy?
No, asi stopadesát let. V USA jsou široce dostupné elektronické záznamy zhruba od poloviny sedmdesátých let, takže asi padesát let. Filmové asi od poloviny dvacátých let, takže asi sto let.
A Amíci si často natáčeli všechny významné události.
Jestli tedy nebyl starší než devadesát let, klidně záznam z té simulace svátosti křtu mohl existovat.
Nějak mi to nevychází ....
Snad proto, že ses neseznámil s těmi podrobnostmi?
Tonik
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. červen 2022 @ 08:55:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Protože mezi platnou a neplatnou eucharistií není rozdíl, který by přijímající poznal.
O tom jsou právě svátosti - kdo zná svátosti osobně, zná i tuto jejich vlastnost. "...
Kdo zná svátosti opravdu osobně - osobně myslím nikoli teoreticky, ale dlouhodobým působením v životě sám na sobě - tak moc dobře ví, jak obrovskou mají pro člověka cenu. Vždyť jsou přímo výslednicí Ježíšovy oběti, čerpají z Ježíšových zásluh (výdobytků) pro člověka.
A tyto svátosti nabízí Pán Ježíš křesťanům v katolické církvi.
Vůbec zde nerozhoduje jedna přijatá či nepřijatá svátost! Exces se spekualcemi o platnosti či neplatnosti. Rozhoduje celkové směřování člověka v životě způsobem, aby byl lidský život životem svátostným (pravidelně mít účast na svátostech) - životem v důvěrném společenství s Bohem už v tomto našem pozemském bytí..
Bůh totiž nikam nespěchá - ten má času dost! A jde mu přitom o skutečnou proměnu člověka, ke které člověk musí svým svátostným životem dozrát časem - která se nestane přes noc!
Čáry, máry, fuk - a je zde dokonalý křesťan? Kde to žiješ, v jakých představách se to utápíš?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. červen 2022 @ 08:41:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Čáry máry fuk, dokonalý křesťan, kde žiješ, v jakých představách se utápíš - to už píšeš jen a jen sám za sebe, z tvého světa, viď.
Tak trochu tu sděluješ, v jakých představách se utápíš. A čáry máry fuk? to hodně souvisí se svátostmi. Materie, formule, úmysl, svěcení - a je tu svátost, která má obrovskou cenu. Ale nikdo tu svátost nerozpozná.
Kristova láska nás váže, když jsme usoudili toto: Protože jeden zemřel za všechny, tedy všichni zemřeli. A on zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, nežili už sami sobě, nýbrž tomu, kdo za ně zemřel a vstal z mrtvých. A tak od nynějška nikoho neznáme podle těla. Ačkoli jsme i znali Krista podle těla, nyní ho již takto neznáme.
Proto je-li kdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci pominuly, hle, je tu všechno nové. A to všechno je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a dal nám službu smíření.
Neboť Bůh byl v Kristu, když smiřoval svět se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření. Jsme tedy Kristovi vyslanci a Bůh jako by vás skrze nás vyzýval. Na místě Kristově prosíme: Smiřte se s Bohem. Toho, který hřích nepoznal, za nás učinil hříchem, abychom se my v něm stali Boží spravedlností.
To je Stando to Slovo, které změnilo můj život. Vaše čárymáryfuk u toho nebyly - ani nebyly potřeba.
Kdo zná svátosti opravdu osobně - osobně myslím nikoli teoreticky, ale dlouhodobým působením v životě sám na sobě - tak moc dobře ví, jak obrovskou mají pro člověka cenu.
Stando, a tři roky, to už je dlouhodobě, nebo to je krátkodobé?
Když byl ten (ne)kněz tři roky (ne)vysvěcený a vysluhoval (ne)svátosti a nikdo to nepoznal, ani on sám, ani ti, co jim (ne)vysluhoval svátosti, tak to je dostatečná ukázka toho, co jsou to svátosti.
Vždyť jsou přímo výslednicí Ježíšovy oběti, čerpají z Ježíšových zásluh (výdobytků) pro člověka.
S Ježíšem svátosti nesouvisí. Ježíš nedělal žádné svátosti. Ani ty vaše čárymáryfuk dokonalé křesťany. Ani představy, ve kterých se utápíš a sám za sebe o tom píšeš.
Ježíš věnoval svůj život lidem a kudy chodil, dobře činil. Uzdravoval nemocné, vysvobozoval posedlé, vracel zrak slepým, křísil mrtvé, ... A nakonec položil svůj vlastní život za nás.
Nic z toho svátosti neumí.
Vůbec zde nerozhoduje jedna přijatá či nepřijatá svátost! Exces se spekualcemi o platnosti či neplatnosti.
To jsi napsal naprosto přesně.
Proto jsem ti také dal příklad s tím (ne)knězem, co byl tři roky (ne)vysvěcený a vysluhoval (ne)svátosti a nikdo to nepoznal.
A jde mu přitom o skutečnou proměnu člověka, ke které člověk musí svým svátostným životem dozrát časem - která se nestane přes noc!
A ty jsi k té skutečné proměně už dozrál?
Nebo tě to ještě čeká dozrát?
To, jak tu víc a víc píšeš o hříchu a hřešení, to je už ta proměna, nebo to píšeš proto, že tě ta správná proměna teprve čeká?
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. červen 2022 @ 14:24:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Když byl ten (ne)kněz tři roky (ne)vysvěcený a
vysluhoval (ne)svátosti a nikdo to nepoznal, ani on sám, ani ti, co jim
(ne)vysluhoval svátosti, tak to je dostatečná ukázka toho, co jsou to
svátosti."...
Nechci zbytečně sklouzávat do spekulací - ani nevím, jaké je v tomto vlastně stanovisko církve, ale znám praxi v katolické církvi. Žádný novokněz nedostane hned svoji farnost, kde by byl sám. praxe je taková, že bývá přidělen knězi do některé větší farnosti ajko pomocník - jako kaplan. Minimálně na rok, nebo i více. Takže ve farnosti se střídají - slouží střídavě oba dva. Takže i kydby to ankrásně nebylo platné, pořád není farnost zcela bez eucharistie.
..."A ty jsi k té skutečné proměně už dozrál? Nebo tě to ještě čeká dozrát?"...
Toníku,
těmito věcmi se netrápím, to nechávám na "vyšší inštanci" Kristova posmrtného soudu.
..."To, jak tu víc a víc píšeš o hříchu a hřešení, to je už ta proměna, nebo to píšeš proto, že tě ta správná proměna teprve čeká?"... A nemůže to být třeba jen proto, že mně hříchy jen čím dál víc vadí?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. červen 2022 @ 07:15:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Takže i kydby to ankrásně nebylo platné, pořád není farnost zcela bez eucharistie.
No, jen pokud děkanovi taky nebyla platně udělena svátost křtu...
O to ale nejde, Stando - jde o to, že ten člověk nebyl platně vysvěceným knězem, simuloval po ti roky svátosti a nikdo to nepoznal - ani on sám (nedělal to schválně, úmyslně), ani lidé okolo něj.
A o tom jsou svátosti. Kdo svátosti osobně zná, ví to.
těmito věcmi se netrápím, to nechávám na "vyšší inštanci" Kristova posmrtného soudu.
To jsem se Stando neptal, jestli se tím trápíš, nebo ne.
Ptal jsem se, jestli si už dozrál ke skutečné proměně člověka, která se nestane přes noc, nebo ne.
A nemůže to být třeba jen proto, že mně hříchy jen čím dál víc vadí?
A před tím ti tedy tvoje hříchy tolik nevadily?
Přistupoval jsi ke svátostem a nevadily ti tolik tvoje hříchy, teď ti vadí víc?
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. červen 2022 @ 13:08:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já svátosti vnímám jako plody z rajského "stromu života", jako pokrm nutný člověku k životu věčnému.
Svátosti si nevymyslela církev, svátosti ustanovil sám Pán Ježíš (např. dechl na apoštoly svého Ducha a pověřil je službou odpouštěet hříchy (J 20,21-23). Ale to bych se tu už opakoval....
..."Přistupoval jsi ke svátostem a nevadily ti tolik tvoje hříchy, teď ti vadí víc?"...
Každý křesťan ve svém vztahu s Bohem žije jen na jisté duchovní úrovni (kterou může životem zlepšovat - či naoapk duchovně dál upadat).
Jsou lidé, u kterých je citlivost na hřích velice malá - přirozeně páchají mnoho různých hříchů, na které jsou životem navyklí a považují to za běžnou normu.
Někteří třeba využijí každou příležitost sebrat cizí majetek, aniž by přemýšleli, že tím někoho poškodí, ublíží.
Jsou však i lidé, kteří jsou životem s Bohem na každý hřích už daleko citlivější. Když člověk žije život trvale s Bohem (pravidelná modlitba, svátosti, častá návštěva bohoslužeb) - těm Duch svatý dál ukazuje i další nové hříchy, které ani oni dříve za hřích vůbec nepokládali. Nepřemýšleli nad tím. Dneska to ovšem už vidí jako hřích, jako špatnost.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červen 2022 @ 07:13:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, svátosti si nevymyslela ani církev, ani je neustanovil Pán Ježíš.
Pán Ježíš kudy chodil, tudy činil dobře - uzdravoval, vysvobozoval, zachraňoval, křísil mrtvé, odpouštěl, vyučoval a nakonec za nás položil život a byl vzkříšen. Žádnou svátost u toho nepotřeboval. A tak je to dodnes.
Svátosti jsou potřeba vymyslet tam, kde chybí to, co dělal a dělá Ježíš.
Jsou však i lidé, kteří jsou životem s Bohem na každý hřích už daleko citlivější. Když člověk žije život trvale s Bohem (pravidelná modlitba, svátosti, častá návštěva bohoslužeb) - těm Duch svatý dál ukazuje i další nové hříchy, které ani oni dříve za hřích vůbec nepokládali. Nepřemýšleli nad tím. Dneska to ovšem už vidí jako hřích, jako špatnost.
Takže ty jsi tedy celou tu dobu nežil trvale život s Bohem (pravidelná modlitba, svátosti, častá návštěva bohoslužeb), takže jsi nad tím nepřemýšlel a neviděl ty hříchy a dnes to máš jinak?
Čím a kdy tedy konkrétně se to u tebe změnilo?
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2022 @ 07:22:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Žádnou svátost u toho nepotřeboval. "...
Když Pán Ježíš uzdravoval, nepoužíval u toho také někdy viditelná znamení Boží milosti? Třeba bláto ze slin pro uzdravení slepce?
Vždyť uzdravoval nejenom neviditelnou lidksou duši, ale i jeho viditelné tělo!
..."Svátosti jsou potřeba vymyslet tam, kde chybí to, co dělal a dělá Ježíš."...
Existence každé svátosti (každé Kristem ustanovené služby církve) má vždycky svoji oporu v Písmu.
křest - Mt 28,19; biřmování - Sk 19,6; svátost oltářní (eucharistie) - L 22,19; svátost pokání (zpověď) - J 20,21-23; pomazání nemocných - J 5,14; svátost kněžství - Ef 2,20; svátost manželství - Mt 19,4-6;
..."Takže ty jsi tedy celou tu dobu nežil trvale život s Bohem (pravidelná modlitba, svátosti, častá návštěva bohoslužeb), ..."...
Žil, i nežil ... Hloubka opravdového vztahu je věcí hodně relativní a těžko změřitelná. Těžko definovatelná. Záleží na dispozici každého člověkla, jak hluboko a opravdově dokáže odpovídat na Boží lásku. Jak velké lásky je sám schopen.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2022 @ 07:59:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Když Pán Ježíš uzdravoval, nepoužíval u toho také někdy viditelná znamení Boží milosti?
Řekl bych, že ne, Stando. Že to nebylo potřeba.
Protože ta Boží milost byla s Ježíšem a byla viditelná, i pro lidi, co nevidí správně srdcem - třeba ten člověk, co byl pomazaný blátem, tomu se otevřely oči, viděl. Viděli tu Boží milost i sousedé a další lidé.
Existence každé svátosti (každé Kristem ustanovené služby církve) má vždycky svoji oporu v Písmu.
Já vím.
A taky existence mimozemšťanů - Ez 1,4
To je oblečená i neoblečená, jak jsi psal dříve?
Hloubka opravdového vztahu je věcí hodně relativní a těžko změřitelná. Těžko definovatelná. Záleží na dispozici každého člověkla, jak hluboko a opravdově dokáže odpovídat na Boží lásku. Jak velké lásky je sám schopen.
Stando, jestli dobře chápu tedy tvé psaní - ty jsi tedy žil svátostný život, chodil jsi ke zpovědi, přijímání, šel jsi i k biřmování, ale byl jsi při tom hloupý, lákala tě pozlátka světa, povrchní. A s tím svátosti a svátostný život teda dlouhá léta nic nedělaly. Až do té událost s traktorem, kdy se něco změnilo.
Rozumím ti dobře?
Nebo bylo něco jiného, co změnilo tvé postoje?
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2022 @ 20:12:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červen 2022 @ 12:53:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podíval jsem se na ten tvůj odkaz.
Vypadá to pravdivě. Asi by bylo přinejmenším zajímavé zjistit, jak se pak neplatně udělené svátosti řešily prakticky. Nejsem v tomto zrovna kovaný, ale vím, že některé svátosti lze za jistých podmínek "antidatovat" i zpětně.
Např. v některých případech manželství, kdy se manželství zplatní nikoli na současné datum obřadu, ale od doby, kdy spolu jako manželé žili.
V případě přijímání eucharistie - pokud by věřící i přijali v nevědomosti jen obyčejný chléb, Bůh i toto jistě dokáže zhodnotit a Kristus přijde do jejich srdci alespoň duchovně a zbytek nahradí svou milostí.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. červen 2022 @ 08:13:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Asi by bylo přinejmenším zajímavé zjistit, jak se pak neplatně udělené svátosti řešily prakticky.
Tak svátost křtu ten (ne)kněz uděloval platně, svátost biřmování nejspíše neuděloval a na ostatních svátostech není co řešit.
To, že uděloval neplatně rozhřešení, svátost nemocných či eucharistii stejně nikdo nepoznal.
Jinak jsem se pro zajímavost podíval na záznamy svátostí křtů na youtube a hned druhý záznam je podle všeho simulace, záznam z neplatné svátosti křtu, protože kněz svévolně pozměnil předepsanou formuli. O tom se ale ta dívka na videu nejspíše nikdy nedozví, že jí nebyla platně udělena svátost křtu a ani tak podle kongregace pro nauku víry není křesťanka.
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. červen 2022 @ 08:39:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, já ten křest zhlédl a neviděl jsem na něm nic závadného.
(Jméno křtěnce). Já Vás křtím ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého ...
Toto tam zaznělo u každého jednotlivého křtu naprosto jasně. Žádná svévolná změna. V čem jtedy ty tu svévolnou změnu spatřuješ konkrétně?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. červen 2022 @ 08:52:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Toníku, já ten křest zhlédl a neviděl jsem na něm nic závadného.
Stando, o křest nešlo, šlo o svátost křtu, křtu se to ani nepodobalo.
A o svátost křtu zřejmě taky nešlo, zřejmě šlo jen o neplatnou svátost, tedy simulaci svátosti.
(Jméno křtěnce). Já Vás křtím ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého ... Toto tam zaznělo u každého jednotlivého křtu naprosto jasně.
Přesně tak, Stando. Přesně to tam v tom videu zaznělo.
To ale není správná formule.
V čem tedy ty tu svévolnou změnu spatřuješ konkrétně?
Svátost křtu uděluje jeden člověk jednomu člověku. Ne více lidí jednomu člověku, nebo jeden člověk více lidem.
I když se uděluje svátost křtu více lidem, je předepsaná stejná formule, nemůže si jí kněz modifikovat podle situace.
Správná formule je:
„(Jméno), já tě křtím ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého.“
"já vás křtím", "my tě křtíme", "my vás křtíme" a podobná kreativita kněží je nepřípustná. O tom právě bylo to rozhodnutí kongregace pro nauku víry.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. červen 2022 @ 14:14:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Svátost křtu uděluje jeden člověk jednomu člověku."...
Přesně tak.
Já Vás křtím - to je vykání, v českém jazyce přípustné. (miminkám tykáme, dospělým ale vykáme).
Kvůli jen oslovení (vykání) nemůže být křest neplatným.
Nejedná se o množné číslo, jedná se pořád o jednotné číslo! Smysl křtu zůstává stejný.
Křest je onou svátostí, kterou ustanovil Kristus pro všechny své následovníky.
Nejsou zde dvě věci;
1.) křest 2.) svátost křtu
To jsi si jenom tak sesumíroval ve svojí hlavě. Křest, správně provedený, je svátostí, iniciační svátostí, ze které se narodí nový člověk - dítě Boží.
Křtít je pak možno v podstatě dvěma způsoby;
1.) ponořením do vody. 2.) trojím litím vody na hlavu křtěnce.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. červen 2022 @ 07:26:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Já Vás křtím - to je vykání, v českém jazyce přípustné. (miminkám tykáme, dospělým ale vykáme).
Kvůli jen oslovení (vykání) nemůže být křest neplatným.
Nejedná se o množné číslo, jedná se pořád o jednotné číslo! Smysl křtu zůstává stejný.
To je Stando tvůj názor.
Názor Kongregace pro nauku víry je ten, že svátost křtu udělovaná pozměněnými svátostnými formulemi je neplatná. Ale to už je na jinou diskuzi. I když i o tom jsou svátosti - že kromě materie musí být přesná formulace, aby to čárymáryfuk, co o něm sám za sebe píšeš, fungovalo.
Křest je onou svátostí, kterou ustanovil Kristus pro všechny své následovníky.
Určitě.
Svátosti si ustanovil Kristus=ŘKC, jsou pozdějšího data, souvisí až se vznikem a vývojem ŘKC.
Proto taky o svátostech není v písmu žádná zmíňka, o svátostech nemluví ani proroci, ani apoštolové, ani Pán Ježíš Kristus.
Udělovat svátost křtu je možné různými způsoby, důležitá je materie, formule a úmysl dělat to, co dělá ŘKC. Pokud je svátost křtu udělena neplatně (tedy to nebyla svátost, ale simulace), tak to stejně nikdo nepozná, protože život lidí, kterým byla udělena svátost křtu se v ničem neliší od života lidí, kterým svátost křtu udělena nebyla. Není tedy jak to poznat, že člověku byla či nebyla udělena svátost křtu.
V tom je dost velký rozdíl od lidí, kteří se narodili z Boha a dali se pokřtít - protože to je v jejich životě hodně poznat, že mají život od Boha a starý život světa ukončili.
Nejsou zde dvě věci;
1.) křest 2.) svátost křtu
Na tom videu Stando nebyla zřejmě 𝓪𝓷𝓲 𝓳𝓮𝓭𝓷𝓪 věc.
Křest tam nebyl zcela jistě, na videu nikoho nekřtili.
Svátost křtu tam také nebyla, protože tam chyběla správná formule.
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. červen 2022 @ 09:46:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kánon 854: Křest nechť se uděluje buď ponořením nebo litím vody podle předpisů biskupské konfe-
rence.
Kánon 863: O křtu dospělých, alespoň těch, kteří dosáhli 14 let, ať je informován diecézní biskup, aby, jestliže to uzná za vhodné, mohl sám křest udělit.
Kánon 864: Pokřtěn může být každý dosud nepo- křtěný člověk a jen člověk.
Kánon 865: 1: Aby mohl být pokřtěn dospělý, musí projevit vůli přijmout křest, být dostatečně poučen o pravdách víry a křesťanských povinnostech a v době katechumenátu se prakticky osvědčit v křesťanském životě. Ať je mu také připomenuto, aby litoval svých hříchů. 2: Dospělý, který se nachází v nebezpečí smrti, může být pokřtěn, když má alespoň nějaké po- znání o hlavních pravdách víry a jakýmkoliv způ- sobem projeví svůj úmysl přijmout křest a slíbí, že bude zachovávat přikázání křesťanského ná- boženství.
Kánon 868: 1: K dovolenému udělení křtu dítěte se žádá: 1. souhlas rodičů nebo alespoň jednoho z nich či souhlas těch, kdo rodiče před zákonem zastupu- jí, 2. odůvodněná naděje, že dítě bude vychováváno v katolickém náboženství; není-li tu naprosto tako- vé naděje, nechť se křest odloží ve shodě s předpisy partikulárního práva a rodičům se sdělí důvod odkladu.
Snad je z tohoto i pro tebe, Toníku, jasně patrné, že bez víry nelze v římsko-katolické církvi křtít vůbec.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. červen 2022 @ 08:56:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak sis Stando otevřel konečně CIC. Mohl by sis tam taky najít, kdo může udělovat svátost nemocných.
Snad je z tohoto i pro tebe, Toníku, jasně patrné, že bez víry nelze v římsko-katolické církvi křtít vůbec.
Stando, mě je dokonce jasné, že v ŘKC se vůbec nekřtí. To jsem ti psal, že ŘKC opustila praxi křtu ve středoveku. Klidně je možné, že v ŘKC nelze křtít vůbec, jak píšeš. To ale nevím - nás ještě učili, že v ŘKC je možné lidi křtít. Nevím, jak to máte teď.
Svátost křtu je možné v ŘKC udělovat bez víry těch, kterým se uděluje a ve valné většině se to v ŘKC dělá. A taková svátost křtu je platná.
A i o tom jsou svátosti.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. červen 2022 @ 12:41:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak jsem ti ocitoval - kodex kanonického práva jasně stanovuje, že bez víry nelze člověka pokřtít.
V případě, že zde není záruka výchovy ve víře, kodex jasně přikazuje křest odložit do doby, než tako záruka bude.
To neokecáš žádnými svými pomluvami, že se to tak snad v praxi dělá.
Kánon 998: Pomazání nemocných, kterým církev doporučuje trpícímu a oslavenému Kristu nebez- pečně nemocné věřící, aby jim ulehčil a je uzdra- vil, uděluje se mazáním olejem a pronášením
slov předepsaných liturgickými knihami.
Kánon 999: Kromě biskupa mohou olej užívaný pomazání nemocných posvětit (benedikovat):
1. kdo jsou mocí práva postaveni na roveň diecéz- nímu biskupu, 2. v případě nutnosti každý kněz, avšak jen při udě- lování této svátosti.
Z tohoto jasně vyplývá nadřazenost služby biskupa nad službou kněze (která ze služby biskupa až následně vychází).
Kánon 1003: 1: Pomazání nemocných udílí platně kněz a jedině kněz.
Znamená to ve smyslu, že svátost nemocných nemůže platně udělovat už ani jáhen, ani laik (třeba akolita) v církvi.
Neznamená to ovšem , že svátost nemocných nemůže snad udělovat vůbec nikdo mimo kněze - že snad ani sám biskup nemůže udělit svátost nemocných - je samozřejmé, že služba biskupa je výše postavená nad službu kněze (a že také posvátný olej pro tuto svátost světí biskup a kněží si ho od něj převezmou).
2: Povinnost a právo udělovat svátost nemocných mají všichni kněží, kterým je svěřena péče o du- še věřících svěřených jejich pastýřské péči. Z ro- zumného důvodu může i každý jiný kněz udělo- vat svátost nemocných alespoň s předpokláda- ným souhlasem kněze, o němž je výše. 3: Každý kněz může s sebou nosit posvěcený olej (který ovšem posvětil biskup!), aby v případě nutnosti mohl udělit pomazání nemocných.
Zkus tyto věci chápat v kontextu toho, jak jsem ti nastínil, že všechny svátosti do církve proudí skrze osobu biskupa. Ten pak může ze své svrchovanosti určit podmínky, kterou svátost může udělit i kněz, či v případě křtu v nouzi úplně každý člověk. Tyto podmínky stanovila církev hned na počátku a jsou stále všeobecně platné.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červen 2022 @ 07:55:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jak jsem ti ocitoval - kodex kanonického práva jasně stanovuje, že bez víry nelze člověka pokřtít.
??????
Kde Stando? Tady v diskuzi jsi citoval CIC, kde se píše o "poučení o pravdách víry" nebo "alespoň nějaké po- znání o hlavních pravdách víry".
Chápu, že to neokecáš snad nějakými pomluvami, že se to v praxi tak dělá.
Já ti psal stále ke tvé poměrně základní neznalosti svátostí a základního nepochopení, co jsou to vlastně svátosti- tedy k platnosti svátosti křtu, k tématu článku. Svátost křtu v ŘKC je platná, když je přítomna správná formule, materie a úmysl. Víra aktérů u svátosti není k platnosti křtu potřeba.
Když bude pan doktor ateista rodit dítě kamaráda, o kterém ví, že je katolík a že by si jeho rodina přála, aby miminku byla udělena svátost křtu a bude to vypadat, že miminko je na tom špatně a ten ateista tomu miminku o své vůli udělí svátost křtu správnou formulí, materií a úmyslem, svátost bude platná. Víra těch lidí k platnosti potřeba nebude. Je jedno, jakou mají či nemají víru.
Kánon 1003: 1: Pomazání nemocných udílí platně kněz a jedině kněz.
Tak sis Stando konečně otevřel CIC a našel sis tam, kdo udílí platně pomazání nemocných.
Když sis teď našel směrnice ŘKC k tématu, víš už, kdo pouze může udělovat svátost nemocných?
Porozuměl jsi, v čem ses spletl v tom tvém tučném a podtrženém psaní?
Když už sis tedy našel, kdo udílí platně pomazání nemocných, rozumíš, že tvůj nápad " Pokud by svátost nemocných uděloval ten samý kněz, ovšem bez povolení biskupa, svátost by byla udělena neplatně." nebyl pravdivý?
Znamená to ve smyslu, že svátost nemocných nemůže platně udělovat už ani jáhen, ani laik (třeba akolita) v církvi.
To naprosto přesně znamená.
Neznamená to ovšem , že svátost nemocných nemůže snad udělovat vůbec nikdo mimo kněze - že snad ani sám biskup nemůže udělit svátost nemocných - je samozřejmé, že služba biskupa je výše postavená nad službu kněze
A tohle už Stando ukazuje na tvou hodně, hodně základní neznalost ŘKC náboženství.
Že ty Stando nevíš, že biskup je také kněz?
Nebo proč píšeš takové divné věci? Jak tě napadlo, "že snad ani sám biskup nemůže udělit svátost nemocných" když je v CIC jasně napsané, že "pomazání nemocných udílí platně kněz a jedině kněz"?
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2022 @ 13:24:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Že ty Stando nevíš, že biskup je také kněz?"...
To tedy opravdu nevím.
Biskup je daleko více, než kněz. Než se stal biskupem, zpravidla dneska mívá po nějakou dobu i kněžské svěcení - ale nemuselo tomu tak nutně být vždycky.
Když zvoliil např. Martina V. papežem, neměl ani kněžské svěcení a hned přijal svěcení biskupské!
Biskup je v církvi pastýřem Kristova stáda - kněží a jáhni jsou jen jeho prodloužené ruky - jeho pomocníky.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. červenec 2022 @ 06:58:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Aha.
V ŘKC je to tak, že jsou tři stupně kněžského svěcení [www.liturgie.cz] a biskup, to je kněz, který má tzv. "plnost svátosti kněžství". Jáhen pak má 1. stupeň, tzv. jáhenské svěcení, ale jáhen ještě není kněz.
Pokud je tedy v CIC napsané "Pomazání nemocných udílí platně kněz a jedině kněz" tak se to nevztahuje na jáhna, protože ten ještě není kněz.
Kněží a biskupové jsou kněží, takže ti platně udílí svátost nemocných.
Biskup je daleko více, než kněz.
Ne, Stando. Není.
Píše se tam, Stando, že 2. vatikánský koncil učí, že „biskupským svěcením se uděluje plnost svátosti kněžství, které se i v liturgických zvyklostech církve i u svatých otců nazývá nejvyšším kněžstvím a plnosti posvátné služby“.
Není to tedy tak, že Biskup by byl více než kněz.
Biskup je ten pravý, plný kněz. Ten, kdo byl jen vysvěcen na kněze, ten je jen něco jako "půl knězem", kněží nedosáhli vrcholu kněžství, tak, jako biskupové. Kněz nemůže třeba kněžství předat platně dál, chybí mu moc udělovat svátost kněžství.
Než se stal biskupem, zpravidla dneska mívá po nějakou dobu i kněžské svěcení - ale nemuselo tomu tak nutně být vždycky.
To je zase od tebe hodně divné psaní, Stando.
Biskupským svěcením se uděluje plnost svátosti kněžství, opravňující světit jáhny a kněze.
Biskup má tedy vždy kněžské svěcení.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2022 @ 14:22:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Biskup má tedy vždy kněžské svěcení. "...
Já ale netvrdím, že nemá.
V případě zvolení Martina V. papežem, byl také urychleně yvsvěcen nejdříve na kněze, poté hned na biskupa....
Biskup už ale není kněz (ve smyslu výkonu své funkce coby pomocník biskupa) - je už daleko více, než ti, co mají jen kněžské svěcení - zjednodušeně je jejich nadřízeným, je ve své diecézi pastýřem . farář je podobně pastýřem (pastýřem malé části pastýřova stáda) jen ve své farnosti.
..."Ten, kdo byl jen vysvěcen na kněze, ten je jen něco jako "půl knězem","...
Kdo byl jednou vysvěcen na kněze - ten je knězem. Z hlediska funkce kněze v církvi plnoprávným knězem. Neexistuje nic, jako "půlkněz". Svátost kněžství má více různých stupňů.
Kněz je pomocník biskupa s jistými pravomocemi kněžské služby - dříve taky diakon.
Ono těch mezistupňů svátosti kněžství je ještě o tochu víc - ale to nemá smysl s tebou rozebírat.
Svátost kněžství má tedy své jednotlivé stupně s jasně danými pravomocemi pro službu (Je to podjáhen, jáhen, kněz, biskup) - ten nejvyšší stupeň v církvi je pochopitelně biskup.
Mimo to se pak rozlišují i další tituly nikoli už z pohledu svěcení, ale z pohledu zastávání jistého úřadu v církvi; např., pomocný biskup, arcibiskup, kardinál, papež - tito všichni jsou už prostě jenom biskupové. Z pohledu jejich svěcení jsou si úplně rovni.).
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2022 @ 07:22:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Já ale netvrdím, že nemá.
Takže už rozumíš, že biskup je kněz? Že biskup má plnost kněžství?
V případě zvolení Martina V. papežem, byl také urychleně yvsvěcen nejdříve na kněze, poté hned na biskupa....
Aha. Takže v sobotu je to jinak, než ve čtvrtek, kdy jsi psal: " Když zvoliil např. Martina V. papežem, neměl ani kněžské svěcení a hned přijal svěcení biskupské!"?
Ono těch mezistupňů svátosti kněžství je ještě o tochu víc - ale to nemá smysl s tebou rozebírat.
To určitě nemá smysl s tebou Stando probírat. Hlavně proto, že se to vůbec netýká tématu. Téma jsou svátosti a u nich to, že v CIC je jasně napsané:
Snad jsi tedy porozuměl, že tvůj tučně a podtrženě psaný nápad "Svátost nemocných může udělovat pouze biskup" byl nepravdivý a snad už víš, že biskup je kněz, který má plnost kněžství a tedy platně udílí svátost nemocných, když je kněz, stejně jako ten, co je vysvěcen na kněze.
O víc ohledně tématu svátostí nešlo. To, že je biskup nadřízený kněze se tématu svátostí a jejich platnosti či platného udílení netýká.
Kdo byl jednou vysvěcen na kněze - ten je knězem. Z hlediska funkce kněze v církvi plnoprávným knězem. Neexistuje nic, jako "půlkněz". Svátost kněžství má více různých stupňů.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2022 @ 08:05:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stále odmítáš porozumět, že svátost kněžství má různé stupně, z nichž jenom jeden činí z jáhna kněze?
Že další stupeň svěcení učiní z kněze zase už biskupa?
Odmítáš porozumět, že tím svěcením biskup už není kněz, že je z moci svého úřadu více, než kněz. Že je pastýřem už celé diecéze?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2022 @ 08:32:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stále odmítáš porozumět, že svátost kněžství má různé stupně, z nichž jenom jeden činí z jáhna kněze?
Ne.
Že další stupeň svěcení učiní z kněze zase už biskupa?
Odmítáš porozumět, že tím svěcením biskup už není kněz, že je z moci svého úřadu více, než kněz. Že je pastýřem už celé diecéze?
Tvoje omyly vidět neodmítám, jen tě na ně upozorňuju, Stando.
Když se tváříš jako ŘK, bylo by myslím vhodné, aby ses alespoň s ŘK učením seznámil.
Ale tvoje věc.
Toník
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2022 @ 20:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když zvolili Martina V. papežem, měl jenom jáhenské svěcení. Kněžské svěcení přijal zároveň i se svěcením biskupským.
Knězem byl tedy jen pár minut a hned se stal biskupem.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. červenec 2022 @ 07:26:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když zvolili Martina V. papežem, měl jenom jáhenské svěcení. Kněžské svěcení přijal zároveň i se svěcením biskupským.
Knězem byl tedy jen pár minut a hned se stal biskupem.
Jak to tedy bylo? Přijal ta svěcení zároveň, nebo nejdřív přijal kněžské svěcení, pak byl pár minut knězem a pak přijal biskupské svěcení a byl biskupem?
Když jsi tu tedy psal s vykřičníkem toto:
Když zvoliil např. Martina V. papežem, neměl ani kněžské svěcení a hned přijal svěcení biskupské!
Tak to ses spletl?
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. červenec 2022 @ 06:28:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku - do Kostnické katedrály vešel jáhen - z Kostnické katedrály už vyšel biskup.
Hledáš na tom hnidy? Nejsou.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. červenec 2022 @ 08:13:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Hledáš na tom hnidy?
Ne, Stando. Hnidy a jejich hledání budou zase něco z tvého světa.
Ptám se tě k tématu, které jsi ty sám přinesl. Neznám to téma. Předpokládal jsem naivně, že odpovíš.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červenec 2022 @ 20:23:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stáváš se tu, Toníku, tak trochu hnidopichem.
Úporná snaha - jen abys měl ty pravdu.
Kněžské svěcení jáhna na papeže se konalo současně v tom samém shromáždění biskupů - v ten samý den, na tom samém místě.
Obřad pak měl tuto podobu:
Nejdříve biskupové udělili jáhnovi druhý stupeň svátosti kněžství (skrze vkládání rukou), hned potom i třetí stupeň této svátosti (znovu skrze vkládání rukou).
Do katedrály vešel jáhen - z katedrály pak vyšel hootvý biskup.
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. červenec 2022 @ 08:38:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozumím, Stando, že se tu stáváš hnidopichem a nejen trochu. Úporná snaha - jen abys měl ty pravdu. Obřad pak měl tuto podobu:
Nejdříve biskupové udělili jáhnovi druhý stupeň svátosti kněžství (skrze vkládání rukou), hned potom i třetí stupeň této svátosti (znovu skrze vkládání rukou).
Díky, že jsi odpověděl k tématu.
Když tedy obdržel biskupské svěcení, byl už knězem. To jsem chtěl vědět, jak to bylo.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2022 @ 07:32:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svátost kněžství je jenom jedna - má však své jednotlivé stupně úrovně "pastýřství". (stručně: jáhen, kněz, biskup). Rozlišujeme tedy svátost kněžství (v různých stupních), kde jedním ze stupňů je svěcení na kněze.
A tak, jako ani jáhen není knězem (i když už přijal jistý stupeň svátosti svěcení kněžstva, tak ani biskup už není knězem, i když jediný má svátost kněžství v plnosti).
Tvoje tvrzení, že každý biskup je zároveň i knězem je podobně zavádějící, jako když bys říkal o generálovi, že je zároveň i svobodníkem, destátníkem, četařem....
|
]
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červenec 2022 @ 06:36:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, a nedalo by se stejně tak říci, že každý biskup je zároveň i jáhnem?
Jestliže by se to říci nedalo - proč pak ne?
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. červenec 2022 @ 08:06:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Zajímavá otázka. To nevím. Ale vím určitě, že ta otázka se platnosti svátostí netýká.
Určitě je každý biskup kněz - biskup je knězem, který má plnost kněžství. Kněz je knězem, který ještě plnost kněžství nedosáhl.
Toník |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 21. červen 2022 @ 16:42:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, Církev uznává tři tkaz. křty které jsou podle Církevní autority platné. Křest vodou, křest touhy a křest krve. Křest vodu je jasný. Křest krve platí pro potracené děti a křest touhy platí pro každého kdo touží být pokřtěn a není mu to již umožněno. Např. někdo je zraněn a umírá, někdo leží v zákopech nebo na nemocničním lůžku atd. nevím na jakém základě byl křest prohlášen za neplatný, ale asi tam byla zase nějaká lidová tvořivost, těžko hodnotit...proč to video neplatného křtu nezveřejní? Pak bychom věděli více.... |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. červen 2022 @ 08:20:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zajímavě jste váš omyl zamluvil, Martino. No, vaše věc.
nevím na jakém základě byl křest prohlášen za neplatný, ale asi tam byla zase nějaká lidová tvořivost, těžko hodnotit..
Jde o to, že svátost křtu udělovaná pozměněnými svátostnými formulemi je neplatná. Jinak řečeno - vůbec to není svátost křtu, jen simulace. Nebyla konkrétně uvedena ta špatná formule, ale je pravděpodobné, že šlo o kreativitu ve stylu „ My tě křtíme ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého“. Což je vysvětleno v souvisejícím článku.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 22. červen 2022 @ 15:57:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče ty máš na hlavě másla až hrůza, ale věnuješ se jen a jen katolickým tématům, kde vyhledáváš kdejakou kauzu, jen abys ve smé malosti uzavřené sekty evangelíků vyšel z jejich stínu na světlo a protože s tebou nikdo nediskutuje ani místní evangelíci, pokud tu jsou tak hledáš za terč katolického oka. Vyndej si trám ze svého oka a pak sleduji třísky u druhého, jinak skončíš jako místní hajný zde na GS. |
]
Re: Něco málo o svátostech. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. červen 2022 @ 18:39:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Martino, chápu, že máte na hlavě másla až hrůza, ale věnujete se jen a jen katolickým tématům, kde vyhledáváte kdejakou kauzu, jen abyste ve své malosti uzavřené sekty evangelíků vyšel z jejich stínu na světlo a protože s vámi nikdo nediskutuje ani místní evangelíci. Ani nevím, že by tu nějací evangelíci z těch vašich sekt byli. Snad si jednou ujasníte, kam jste to dezertoval a co tam máte u evangelíků za guru, že vám tam u těch vašich evangelíků toleruje touhu po konkubínách a útěku od manželsky, či co jste tu ještě popisoval.
Vyndejte si trám ze svého oka a nemusíte pak vůbec sledovat třísky u druhého, jinak skončíte jako jiní trollové. Vy jste tak tedy už skončil.
K tématu diskuze už nic nemáte, Martino? Téma byly svátosti a jejich platnost či neplatnost.
Psal jste zde:
|
]
|
|
|
|