Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 09. duben 2007 @ 11:43:11 CEST | MALÝMI PYRAMIDKAMI K VELKÉ PYRAMIDĚ? ANEB PODOBNOST ČISTÉ NÁHODNÁ?
PROMISE KEEPERS
Spojnici mezi klíčovými muži a pracovníky oblasti (Field Ministry
staff), tvoří tzv. vyslanci, či zmocněnci (Ambassadors). Jejich úkolem
je představovat PK církvím daného společenství a vytipovávat klíčové
muže. “[Vyslanec] nese poselství Promise Keepers do své obce, nalézá
klíčové muže a podporuje smíření přes rasové a denominační hranice.
Brožurka pro kandidáty Ambassadors říká: “Protože Promise Keepers jsou
zavázáni stavět spojovací mosty, vyslanci se musí vyvarovat negativních
politických, věroučných a denominačních postřehů a diskusí.“ A dále, že
přehrady denominacionalismu je těžké strhnout, “tento proces trvá šest
měsíců až rok." Jakmile se jednou člověk již stane vyslancem,
nereprezentuje sám sebe, své “osobní postoje vycházející z doktrín",
ale představuje Promise Keepers a jejich poslání, a spolupracuje na
úkolu sjednotit muže.
Brožurka dále uvádí: “Některé otázky by neměly být zmiňovány: jistota
věčnosti (eternal security), dary Ducha svatého, křest, soužení před,
či soužení po (pre- tribulation or post- tribulation), svátosti a
ordinace." V květnu, roku 1995 bylo ustaveno celkem 10 840 klíčových
mužů a vyslanců. Cílovým místem uskutečňování vize jsou místní skupinky
mužů, zasvěcených vizi PK. Samotná skupinka, pod vedením klíčového
muže, se souhlasem pastora, spojena s ústředím PK skrze vyslance, se
učí principům zralého mužství. K podpoře této výuky byl např. zpracován
vyučující manuál (Study Guide) Roberta Hickse. Muži se zde mají sdílet
o svém mužství: „Naše kultura představuje mnoho zasvěcovacích obřadů
nebo uvedení v mužství, které jsou spojeny s penisem. S kterou z nich
máš zkušenost? Máš nějaký příběh ke sdílení s ostatními muži týkající
se těchto věcí?" [Dále je sestaven seznam těchto věcí jako:] "Chození
na nočníček a noční počůrávání, vývoj ochlupení na genitálu,
pornografie, první schůzka, svatební noc…”
PK věří, že každý muž musí být v učednickém vztahu. Tzn., že musí mít
někoho, kdo bude jeho rádcem (mentor) a mít někoho, komu on sám bude
rádcem. PK věří, že muž musí mít zkušenějšího rádce, kterému bude
vykazatelný v rozhodnutích, týkajících se jeho života (finance,sex,
vztah k Bohu) a zároveň se při tom učit, jak být rádcem muži mladšímu.
Tedy prakticky to, co již známe z Pastýřského hnutí, odkud si McCartney
patrně tyto principy odnesl. “Je nemožné pro muže naplnit příkazy
Písma, pokud nebude v signifikantním vztahu s ostatními muži." PK k
tomu říkají: “Máte ještě někoho dalšího kromě své ženy, s kým byste se
mohli sdílet o svých pokušeních a selháních?"
http://www.apologet.cz/?q=content/category/12-promise-keepers
KMS
Pro vznik regionální platformy je třeba získat nejdříve vedoucí, a až
potom celé sbory. "Důležité je prostě začít"" . Tedy: vůdce – sbor –
region. K této vizi je třeba: „pomáhat všemi způsoby k vzájemnému
porozumění i jednotě: a) formou velkých konferencí, b) duchovními
smlouvami“. Je zajímavé, že pojem „duchovní smlouva“ je termínem
užívaným v Princeho literatuře. Prince je např. vidí jako vazivo, jímž
jsou svázány kosti z různých „hřbitovů“. Jednotlivé sbory se tímto
postupem, jak níže připouští sám D. Drápal, dostávají pod „metodické
vedení“, neboť KMS se cítí povolána k „vedení části Božího lidu“.
Těžiště služebníků těchto zúčastněných sborů je pak KMS, která pořádá
vyučující semináře pro co nejširší počet křesťanů, kteří jsou pro
myšlenku takto pojaté jednoty stejným způsobem získáváni.
V informačním letáku, kde KMS představuje sama sebe, popisuje tuto
svoji činnost takto: „Jde o praktickou mezisborovou ekumenu, o ekumenu
zdola“. „Ekumenou zdola“ jsou v podstatě obcházeny oficiální autority
etablovaných církví, které by s tímto postupem nesouhlasily. Vypadá to
jako fikce nebo jako blouznění? Nechme proto promluvit samotnou KMS.
Vždyť jejím cílem je mimo jiné: "…naše společné, upřímné získávání
dalších sborů pro vizi KMS i pro členskou základnu a jejich kvalitní
zastoupení na ŠV KMS. Členové UžV KMS rozdělí členskou základnu ŠV KMS
podle regionů a zároveň se stanou jejich zástupci podle místa svého
vlastního působení. Členové ŠV KMS začnou aktivně spolupracovat na
přípravách jednotlivých drobných regionálních akcích, které budou
pomáhat k růstu a prosazování Božího království na daném místě (různé
akce, semináře a vzdělávací programy, evangelizační akce plošnějšího
charakteru, konference menšího typu, semináře o chvalách atd.) Sbory i
jednotlivci nadále porostou svým individuálním tempem a vývojem, ale
zároveň budou vyzrávat i k jednotě organizační a institucionální a tak
se KMS stane jakousi předsíní společného rodinného domova" . Činnost
pro regionálně jednotnou církev se neomezuje pouze na naši zemi. Evald
Rucký mluví o celém středoevropském regionu. Píše: „středoevropský
region čeká na probuzení“ . Vždyť: „Jedna z oblastí, na níž by se měli
podle něj začít podílet další, je regionální práce, kontakty
společenství a vedoucích z různých církví na regionální úrovni. Mluvil
o významu této práce a doložil ji na příkladu z Liberecka, kde se
kontakty dokonce rozšířily i přes hranice, do přilehlých oblastí Polska
a Německa“ .
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/14-apostolska-hnuti/id/23-charismaticka-cirkev-sjednoceni
KURZY ALFA
Jak uvedl Millar, jedním ze znaků dnešní doby, které Alfa vychází
vstříc, je ekumenismus. A to ne ledajaký. Ještě donedávna platné
anglikánské vyznání víry, podle něhož byl papež *****m, je
překonáno. Kurzům Alfa dnes papež žehná a jsou nástrojem ke sjednocení
církve, zejména katolíků a protestantů. V jednom dopise pražský
koordinátor kurzů uvedl skutečný důvod pořádání kurzů: „Světový trend
je sjednocovat skrze Alfu farnosti (sbory) a denominace ´v jeden hlas
církve´ v rámci města, později národa. Jen tak lidé mohou uvidět církev
silnou, srozumitelnou a aktuální.“ Česká charismaticko-katolická
delegace proto v Anglii nijak nezahálela a „povzbuzena tímto trendem,
se připojila k velké světové vizi, kterou mají pracovníci Alpha
International (asi 80 stálých zaměstnanců).“ Tyto akce v některých
národech vrcholí „tzv. ´pozvání národa na večeři´, podporovaná všemi
denominacemi, které se sjednocují v jeden hlas – společně se modlí a
akci připravují. Jde o jakési jednorázové zviditelnění a otevření
církve lidem kolem nás, takový „den otevřených dveří“. Zatím nejsme v
takové situaci, zjistili jsme ale, že míra úspěšnosti Alfy u nás
víceméně odpovídá stupni jejího rozvoje.“ Jednotná církev je tedy tím
nejdůležitějším, proč Alfa kurzy směřují napříč denominacemi. Jak uvádí
Janda vytýčenou strategii:
„V dějinách církve je to snad vůbec poprvé, kdy se všechny hlavní
proudy, ať už katolíci či protestanti, sjednotily na tak rozsáhlém
projektu, užívajíce materiály se stejným obsahem a formou. Jak je to
možné? Zaměřili se na to podstatné a základní.“ „Pokládáme za zásadní
udržet jednotu a společný krok všech kurzů Alfa vždy v jedné
denominaci, a také ve spolupráci denominací mezi sebou. Proto v pražské
kanceláři usilujeme o: vzájemné povzbuzení a výměnu zkušeností,
společné modlitby, společné plánování, postup a vize, společnou
propagaci.“ Tomáš Janda proto v dalším dopise již mluví o jedné „obecné
církvi“, vzniklé skrze Alfu a propojení Alfy se všemi ostatními
církevními aktivitami. Mezi cíle jeho kanceláře proto patří: „vytvoření
kvalitní celoplošné sítě několika desítek až stovek kurzů Alfa v Praze
a okolí, zviditelnění této naddenominační sítě (vlastně již celé obecné
církve) široké veřejnosti, souběžné propojování Alfy se všemi dalšími
církevními aktivitami a službami.“
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/2-kurzy-alfa/id/18-alfa-evangelium-bez-pokani
RESEMÉ
1) Vytýčení zástupné evangelizační vize "jednotou k probuzení" z paracírkevního centra
2) Prezentace této vize církvím a získávání vůdců pro ni
3) Vytvoření skupinek napříč denominacemi na základě vize
4) Získávání všech členů sborů do skupinkové sítě
5) Začleňování skupinek pod naddenominační, paracírkevní vedení
6) Vytýčení dalších bodů učení a jeho zažívání skrze skupinky
7) Přetavování všech dosavadních církevních struktur do učednické pyramidy
8) Získávání jednotné a jednotně vedené církve z paracírkevního centra
9) Kontroverze "kdo bude hlavní vůdce", kontroverze a rozpad hnutí
10) Založení nové učednické organizace a návrat do bodu "1"
|
] |
|