Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bez křtu není znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 09. květen 2009 @ 09:14:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
jen taková rada. Svoje přípěvky ti píšu, abych ti vysvětlil věci. Když si je budeš číst, nebudeš se pak muset ptát na věci, které jsem ti už vysvětloval. Vím že je to pro tebe těžké, ale zkus to. Dávám ti i odkazy do bible, abys to nemusel pracně hledat. O živé vodě, duchu svatém, křtu a znovuzrození jsem ti už napsal dost.
S těmi důvody křtu souhlasím i s tím, že skutečná h2o má velmi velkou souvislost se znovuzrozením. Křest ve vodě vyjadřuje tu neviditelnou skutečnost, která se s člověkem stala: že se člověk znovu narodil, že spolu s Kristem zemřel, byl pohřben a vzkříšen. Křest je symbolem té neviditelné skutečnosti. Ale pokud se ta neviditelná nestala, je vnější symbol velmi sporný a velmi matoucí pro všechny účastníky okolo - jak je vidět na mnoha příspěvcích těch, kteří mají stejnou víru jako ty.
Je to podobné, jako když se staneš inženýrem. Přijmou tě na školu, studuješ tam spoustu let, děláš cvičení, projdeš semináři, máš zkoušky a zápočty a pak přijde státní zkouška. To je jako znovuzrození. A pak dostaneš diplom. To je jako křest ve vodě.
A u nás běhá po světě hodně lidí, kteří mají diplom a titul a nemají tu podstatu a jeden z nich byl dokonce předsedou vlády. Diplom, který dostaneš bez těch let studia předtím a státní zkoušky je ti v praktickém životě nanic. Je důležitý jen pro lidi, kteří koukají na vnější, materialistické věci a nerozsuzují vnitřek. A stejné je to ze křtem a "křtem".
Pokud jde o ducha a duši, věci duchovní a duševní, tak si samozřejmě Ježíš dával pozor na to aby je rozlišil a evangelisti a apoštolové to dobře zapsali. Pro tebe by možná mohlo být zajímavé, že s tímhle rozlišením si dávala práci i Panna Maria: '... Tehdy Marie řekla: "Má duše velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli,
...'
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bez křtu není znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. květen 2009 @ 12:10:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kde jsou ty tvé odkazy z Bible?
Chceš opravovat výroky Pána Ježíše, který mluví o těle a duši? O dvou hlavních částech, vyjadřujících člověka! O kterých mluví už Genesis!
"Má duše velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli,
...'
Ty vidíš nějaký rozdíl mezi "velebením Pána" a mezi "jásáním v Bohu"? Já v tomto případě zásadní rozdíl nevidím, má to stejný smysl, vyjádřený různými slovy podle obyčeje východních národů, kteří tak zdůrazňují smysl a vyjadřují citový náboj.
Rozlišování na tělo, duši a ducha má svůj původ až v helénistické filozofii. Pavel tyto pojmy užívá, protože helénistickou filozofii znal.
..."Pokud jde o ducha a duši, věci duchovní a duševní, tak si samozřejmě Ježíš dával pozor na to aby je rozlišil"... Prosil bych příslušný odkaz, na základě kterého toto tvrdíš.
Písmo nám netvrdí, že voda křtu je jen symbol. To je tvůj omyl.
Písmo ji uvádí jako nutnou podmínku platnosti křtu, znovuzrození z vody a z Ducha. Má být znovuzrozena vodou křtu jak část viditelná (tělo), tak i živou vodou Ducha ta část neviditelná, duchovní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bez křtu není znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 10. květen 2009 @ 20:53:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vezmu to popořadě.
1. Odkazy na živou vodu pramenící k věčnému životu, která je nutná ke znovuzrození, jsou v příspevku výše.
2. Žádné výroky pána Ježíše neopravuju.
3. Křest není jen symbol neviditelné skutečnosti, s tím mohu souhlasit.
4. Písmo nic takového jako "platný křest" nezná. Písmo zná nové narození a křest. Lidi uvěří, obrátí se, přijmou věčný život, jsou pokřteni duchem svatým a jsou pokřtěni. Křest se prováděl ve vodě. To je křesťanská praxe od apoštolů po dnes. Spekulace a domyšlenky okolo jsou zajímavé k diskuzi, ke křesťanské praxi nijak.
Znovuzrození těla je blbost, "živá voda ducha" je zajímavý pojem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bez křtu není znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. květen 2009 @ 22:19:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Písmo nerozlišuje "znovuzrození" a "křest". Je to jedna a ta samá věc.
Člověk může být naplněn Duchem svatým, mluvit jazyky a pod. Ale údem Kristovým se stává až v okamžiku křtu. Uvěřit a pokřtít (Znovuzrodit se z vody a Ducha) jsou dvě různé věci (Mt 16,16; Sk 8,12; Sk 18,8). Uvěřit radostné zvěsti o Kristu a přijmout ji do svého srdce, ještě není znovuzrození. To nastává až skrze vodu a Ducha. Až pak jsme pokřtěni do Ježíšovy smrti (Ř 6,3). Až pak jsme oblékli Krista (Gal 3,27).
Já to teď zase pro změnu vezmu od konce....
..."Znovuzrození těla je blbost,....
Křtem se znovuzrodí i tělo křesťana. Stává se chrámem Ducha svatého (1. Kor 16,19).
Křtem se stává tělo i duch člověka Boží (1. Kor 16,20).
Naše těla jsou skrze Kristovo tělo umrtvena Zákonu, aby mohla nést ovoce Bohu (Ř 7,4)
Tělo pokřtěného se stává údem Kristovým!!! (1. Kor 6,15; Ef 5,30)
..."živá voda ducha" je zajímavý pojem"...
(J 4,11-14) Žena mu řekla: "Pane, nemáš ani, čím bys čerpal a studna je
hluboká. Odkud tedy máš tu živou vodu?
..... Ježíš jí odpověděl: "Každý, kdo pije tuto vodu, bude znovu
žíznit.
Kdo by se však napil té vody, kterou mu dám já, nebude
žíznit navěky, ale ta voda, kterou mu dám, se v něm stane
pramenem vody tryskající k věčnému životu." Máš snad dojem, že Ježíš zde hovoří o vodě - H2O, nebo o Duchu svatém?(J 7,37-39) Ve veliký poslední den toho svátku pak Ježíš stál a volal:
"Žízní-li kdo, pojď ke mně a pij!
Kdo věří ve mne, z jeho nitra potečou řeky živé vody, jak
praví Písmo."
A to řekl o Duchu, kterého měli přijmout věřící v něho;
neboť Duch Svatý ještě nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl
oslaven. Takže to není jen "zajímavý pojem", ale realita, jak říká Písmo.
|
]
|
|