|
Právě je 202 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 121015311 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9
Vloženo Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 09:14:02 CET Vložil: reformovany |
Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9
Sk 13,48b ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.
J 12, 32 A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všecky k sobě,
Nejprve připomeňme odkaz na minulou kapitolu: Zaplatil Kristus za hříchy všech lidí? Uplatňuje Bůh princip dvojího trestu? P_8
Nyní se pojďme zabývat otázkou, kteří lidé vlasně uvěří Evangeliu. Jak vidíme z druhého úvodního verše, znovu se dostáváme ke slovu všechny (všecky). Nesmírně důležité je uvědomit si, k čemu nebo ke komu se slovo všechny vztahuje. Uveďme si ilustrační příklad. Řekne-li se například: „Do naší vesnice přišlo krupobití a pomlátilo všechny meruňky,“ je jasné, že slovo všechny se vztahuje na všechny meruňky v obci pomlácené při lokálním krupobití. Nikoliv na všechny meruňky na Moravě, natož na celém světě. Slyšíme-li otázku: „Očesal jsi všechny meruňky?, pak je patrně řeč o všech meruňkách v určité zahradě nebo sadu. Nikoliv o všech meruňkách v obci.
Čteme-li tedy verš
J 12, 32 A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všecky k sobě,
potřebujeme si položit otázku: „Které všecky má Pán Ježíš na mysli?“ Nejedná se patrně o absolutně všechny lidi, protože víme, že je-li hlásáno Evangelium, tak mu zdaleka absolutně všichni lidé neuvěří. Kteří ale uvěří, je-li hlásáno Evangelium? Podívejme se, co nám říká Slovo Boží.
Sk 13,48 Když to pohané uslyšeli, radovali se a velebili slovo Páně; ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.
Uvěří ti, kteří byli vyvoleni k věčnému životu. Vyvolení totiž slyší Boží řeč.
J 8,47 Kdo je z Boha, slyší Boží řeč. Vy proto neslyšíte, že z Boha nejste.
Jasně vystupuje použití slova všichni z následujících veršů:
1 K 15,22 jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života. 15, 23 Každý v daném pořadí: první vstal Kristus, potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho.
V Kristu dojdou všichni života (1 K 15,22). Kteří všichni dojdou v Kristu života? Všichni, kdo jsou Jeho (1 K 15,23).
Na tomto místě bych znovu rád varoval před fatalismem, aby někdo nepodlehl dojmu, že ačkoliv chce, má cestu k Bohu zavřenou kvůli předurčení. Krásně nás od fatalismu vysvobozuje následující verš z Ezechiele.
Ez 18,23 Což si libuji v smrti svévolníka? je výrok Panovníka Hospodina. Zdalipak nechci, aby se odvrátil od svých cest a byl živ?
Necháš se napomenout tímto veršem? Toužíš se odvrátit od svých cest k Bohu? Pak ti nic nebrání !!! Uvědomuješ si, že jsi hříšník, který potřebuje lékaře? Pak tě Ježíš Kristus přišel pozvat !!!
Marek 2,17 Ježíš to uslyšel a řekl jim: "Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.
Přijď k Němu, On tě nevyžene ven jak slíbil. Věz ale, že patříš mezi vyvolené svévolníky a jen proto ti bylo dáno uvědomit si, že potřebuješ Ježíše Krista. Nevyvolení svévolníci budou sami sebe považovat za zdravé a spravedlivé. Před Bohem ovšem spravedliví nejsou a Pán Ježíš je pozvat nepřišel. Takže kde je nějaký fatalismus? Toužíš-li po odpuštění v Ježíši Kristu, jsi z počtu vyvolených !!! Vrhni se k Němu a On ti odpustí a daruje Ti život věčný. Kdo není z počtu vyvolených, ten naopak po pravém Bohu Bible nikdy nezatouží.
Někdo ovšem může namítnout, že Bůh chce spasit celý svět a argumentovat známým veršem.
J 3,16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
Výše jsme si však už vysvětlili, kteří jsou ti, kdo v Ježíše Krista uvěří. Jsou to ti, kteří jsou Jeho a které Pán Bůh vyvolil ještě před stvořením světa. Ozřejmuje nám to jiný verš z Janova Evangelia, ve kterém Ježíš Kristus neprosí za celý svět, ale za ty, které ze světa dostal od Otce.
J 17,9 Za ně prosím. Ne za svět prosím, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou tvoji;
Patříme-li mezi ty, které Otec dal Pánu Ježíši Kristu, byli jsme vyvoleni ze světa a svět nás bude nenávidět.
J 17,14 Dal jsem jim tvé slovo, ale svět k nim pojal nenávist, poněvadž nejsou ze světa, jako ani já nejsem ze světa.
A svět nemáme milovat ani my, jak je psáno.
1 J 2,15 Nemilujte svět ani to, co je ve světě. Miluje-li kdo svět, láska Otcova v něm není.
Nemilujme tedy svět a pamatujme si, že ne my jsme vyvolili Boha, ale Bůh vyvolil nás. Slovy Bible:
J 15,16 Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás, a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstalo; a Otec vám dá, oč byste ho prosili v mém jménu.
reformovaný
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 12:17:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Že je to jen Bůh, kdo povolává, probouzí k životu atd., že člověk je naprosto mrtvý pro své hříchy a ke svému obrácení ničím nepřispívá, to všechno je biblické a pravdivé. Ovšem to, co se z toho kalvinisté snaží mermomocí vydedukovat, totiž omezené smíření, je nebiblické a nepravdivé.
Zeptám se na jednu věc. Kde ve větě "Svůj život dávám za ovce" stojí psáno, že svůj život NEDÁVÁM dejme tomu za kozly?
Podobně: Koupil jsem rohlíky. Znamená to, že jsem koupil JENOM rohlíky? Že jsem nekoupil taky CHLEBA?
Nesnažme se prosím včíst do veršů něco, co tam není. Nevím o místě v Bibli, které by říkalo, že Ježíš NEzemřel za hříchy některých lidí.
Když si např. vezmu KONTEXT verše, který stojí v úvodu (Sk 13,48b): "ti pak, kteří byli vyvoleni k věčnému životu, uvěřili." (predestinace, jasně)
Ovšem omezené smíření? Verš 46: "poněvadž ho (Slovo o spáse v Kristu) odmítáte a soudíte sami sebe za nehodné věčného života..." Jinak řečeno, aby to slovo o spáse mohli odmítnout, a zbavit se tak věčného života, musí to slovo být platné i pro ně! A ten věčný život musí být i pro ně, aby se ho mohli zbavit, aby ho mohli být nehodni!
Kristus je smíření nejen za naše hříchy, ale za hříchy celého světa! (1 J 2,2)
luterán
www.luterani.cz |
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Libby v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 13:16:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musim se priznat, ze tento namet me velice rozrusuje a nemam v nem jasno at to studuji jak to studuji. Vadi mi totiz, ze by Buh nekoho vyvolil a nekoho zatratil. Kdyz me povolava a nejsem hodna, proc nemuze povolat i jine, vsechny? Jsou snad jini lide? Cim se lisi? A proc je udelal jine? A nebo je to nase konecne rozhodnuti, kterym odpovidame na jeho zavolani a jini lide na to nereaguji pozitivne? No ale zase prece tu reakci zpusobuje Buh, jak tady tvrdite. Tak v tom mam zmatek. Taky me udivuje tento odstavec ze Zjeveni 22:15, ktery pise: "A venku budou psi a carodejnici a smilnici a vrahove a modlari a kazdy, kdo ma rad a cini lez." Rika ze" budou venku" a ne ze nebudou existovat. Tak jak je to? |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 14:01:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Libby,
Písmo neříká, že, že ty, které Bůh NEvyvolil, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna, automaticky zatratí. Vždyť i v tisíciletém Království i na věčnosti budou pohanské národy ( ethnos ), které nebudou znovuzrozenými Božími dětmi. ( Mt 25,31-46 // Zj 2,26-27 // Zj 20,7-9 // Zj 21,24 // Zj 22,2 ). Dokonce tito lidé z národů do tohoto Království předběhnout mnohé Boží děti, které do něj za trest NEVSTOUPÍ ( Lk 14,16-24 // Mt 22,1-14 ). Židé i křesťané, kteří budou nehodní, do Království Krista na zemi nevstoupí a Král proto povolá "chudé, chromé, kulhavé a slepé",
což jsou milosrdní nevěřící z Mt 25,31-46.
Obecně platí, že Bůh je MNOHEM milosrdnější než my lidé. Zatímco drtivá většina protestantů by automaticky poslali každého, kdo třeba neslyšel nikdy v životě evangelium do zatracení, protože byl nevěřícím, pak Bůh pošle do věčného zatracení právě pouze ty, kteří buď evangelium vědomě odmítli ( nevěrní
ze Zj 21,8 ), a dále ty, jejichž celkový charakter odpovídá seznamu ve Zj 21,8 a Zj 22,15.
Nás věřící si Boží milost vyvolila k tomu, abychom jako KRÁLOVÉ vládli nad pohanskými národy. Někdo bude vládnout nad pěti městy, někdo nad deseti apod. Ale v těch městech nebudou znovuzrození lidé, ale lidé z národů, kteří také přišli ke spasení. Oni však nebudou mít věčný život jako my, i když nebudou umírat a budou žít věčně, protože listy ze stromu života, kterými se budou živit ( Zj 22,2 ), je bude udržovat zdravé a při životě. My budeme jíst OVOCE ze stomu života, oni jen LISTY.
Proto je ve skutečnosti pravých znovuzrozených Božích dětí tak málo ( odhaduji celosvětově tak 5% ), protože vládnoucí vrstva je vždycky jen nepatrným počtem z celkového množství populace.
Výraz "venku" znamená, že budou navěky mučeni v ohnivém jezeře. Intenzita těchto muk bude spravedlivě odstupňována podle míry a závažnosti hříchů.
Ahoj |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 16:22:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Libby, věřím, že s tím zápasíš, protože tady lidský rozum zůstává stát a musí uznat svou omezenost. Otázka "proč je spasen ten a jiný je zatracen?" totiž není jedna otázka, ale dvě:
Proč je spasen tento? Protože je z Boží milosti vyvolen uvěřit evangeliu.
Proč je jiný zatracen? Protože neuvěřil v evangelium.
Kalvinismus odpovídá na obě otázky, že důvod je v Bohu (jednoho vyvolil, druhého ne).
Arminianismus odpovídá, že v obou případech je důvod v člověku (jeden se rozhodl pro Boha, druhý ne).
Luteráni vidí dvě otázky a dvě odpovědi. Spasen jsem jen a pouze díky Bohu a Jeho milosti (není to mé rozhodnutí, ale Boží předurčení), zatracen jsem jen a pouze kvůli sobě a své nevíře (není to Boží odmítnutí, ale mé).
Jinak řečeno, od Boha jde všechno jen dobré, od člověka všechno jen zlé. Detaily jsou ukryté v Božím úradku. Jak Pavel v Řím 11 konstatuje: "Jak nesmírná je hloubka Božího bohatství, jeho moudrosti i vědění! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nevystopovatelné jeho cesty!" (v.33)
Jedno staré motto zní: "Nečiňme křesťanství rozumným, čiňme rozum křesťanským."
luterán |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 13:40:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Luteráne,
teď jsi to ty, kdo se snaží včíst do Písma něco, co tam není.
1Jan 2,2 zní v originále: "A On je oběť slitování za hříchy NAŠE, a netoliko za NAŠE, ale i za CELÝ SVĚT."
A nikoli "za hříchy celého světa", jak uvádíš.
Je také psáno: "Aj, Beránek Boží, kterýž snímá HŘÍCH světa." ( Jan 1,29 )
Ani zde se nepíše, že zemřel za HŘÍCHY celého světa, protože je velký rozdíl mezi pojmem HŘÍCH a HŘÍCHY. Hřích je zdroj hříchů. Hřích nejsou jednotlivé hříšné skutky - hříchy.
Viz. 3M 16. kap. o kozlu pro Hospodina ( za HŘÍCH ) a o kozlu Azazel ( za HŔÍCHY LIDU ).
Ahoj |
]
|
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 14:02:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Taky se jako Libby musím přiznat, že v tomhle tématu nemám jasno.... to ale neznamená, že neexistuje vysvětlení a že tohle biblické téma není důležité.
Karels
|
|
|
Pro Libby a Karla (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 14:39:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zdravim Vas Libby a Karle,
Verim, ze tohle tema je opravdu dulezite a povazuji predurceni za jadro Evangelia.
Faktem je, ze je to tema, ktere se tezko "stravuje." Mne to trvalo zhruba dva roky. Ona Bible predurceni jasne uci, ale nasi padle lidske prirozenosti se toto uceni velmi prici. Vrha totiz nasi pychu az do prachu zeme a naopak veskera slava patri pouze Bohu. V centru stoji Buh nikoliv clovek.
zdravi
reformovany |
|
|
Pro Luterana: Vidime to podobne (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 15:09:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim Luterane,
Verim, ze na otazku predurceni se divaji podobne kalviniste jako luterani.
Luteranum je jasne, ze poprit predurneni, ktere Bible jasne uci by znamenalo zaroven poprit vlastni jadro Evangelia, totiz ospravedlneni z pouhe milosti.
Na predurceni se tedy shodneme. Buh se rozhodl z celeho padleho lidstva vybrat cast, ktere daruje milost v Jezisi Kristu.
V otazce za koho zemrel Jezis Kristus chci byt radeji umirneny. Jen rikam, ze by Buh uplatnoval vlastne princip dvojiho trestu, kdyby trestal za hrichy nevyvolenych jak Krista, tak nevyvolene. Zabyva se tim minuly clanek P8
Zaplatil Kristus za hříchy všech lidí? Uplatňuje Bůh princip dvojího
trestu? P_8
To, ze neni zaplaceno za uplne vsechny hrichy vsech se mi zda jasne vysvitat z nasledujiciho verse:
Iz 35,10
Ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí. Přijdou na Sijón s plesáním a věčná radost bude na jejich hlavách. Dojdou veselí a radosti, na útěk se dají starosti a nářek.
Z tohoto verse vyplyva, ze pokud by Hospodin zaplatil za vsechny hrichy vsech lidi, pak by take vsichni byli spaseni. To bychom byli ovsem v universalismu a hlavne v rozporu s mnoha jinymi misty v Bibli.
v pokoji zdravi
reformovany
|
Re: Pro Luterana: Vidime to podobne (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pátek, 03. listopad 2006 @ 14:15:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ad dvojí trest.
S tím nemám problém. Umím si představit, že i když za mě Kristus trpěl trest, a já to přitom nevírou odmítnu, že si ten svůj trest nakonec ponesu sám (že tedy na mě "Boží hněv zůstává", J 3:36). Jinak řečeno, ty mé hříchy - díky mému odmítnutí odpuštění - znovu nabývají zatracující ortel.
Je ovšem pravda, že jsme omezeni tím, že se na všechno díváme v čase - u Boha, který je mimo čas, se to všechno prolíná...
Ad Iz 35,10
"Ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí. Přijdou na Sijón ..." - Z tohoto verse vyplyva, ze pokud by Hospodin zaplatil za vsechny hrichy vsech lidi, pak by take vsichni byli spaseni."
Nemyslím, že z tohoto verše plyne universalismus. Izajáš neříká "VŠICHNI ti, za něž Hospodin zaplatil". Čili pokud jen vyvolení budou spaseni a "přijdou na Sión" - srov. Žid 12:22 - bude stále platit, že "ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí."
luterán
www.luterani.cz |
]
|
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: ianka v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 22:24:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj reformovany. Osobne s tymto ucenim nesuhlasim. Ale spytam sa ta, co je teda myslene pod tymto slovom- Boh, ktory chce aby vsetci ludia boli spaseni a dosli k poznaniu pravdy? Co myslis, ze tam znamena to slovo, VSETCI?
Ty veris v Boha, ktory väcsinu svojho stvorenia predurcil do zatratenia? Lebo vieme, ze malo bude spasenych. A co toto slovo- Jeho milosrdenstvo sa rozprestiera nad celym Jeho stvorenim?
Na zaver mam takuto otazku. Ak hlasas evanjelium niekomu, a hovoris mu, ze Pan Jezis ho chce spasit, a zomrel za neho na krizi, aby mal odpustene hriechy, ako vies, ci je to clovek, ktoreho Boh predurcil na spasenie? Ako vies, ze to nie je niekto, koho urcil na zatratenie, a ty mu hovoris o Bozej milosti, a pritom je to klamstvo, lebo Boh ho urcil na zatratenie?
Mal by si mat zvlastne vedenie od Boha, aby si vedel, komu hovorit o spasenie a komu nie.
Lebo sa pise, ak svedcime o Bohu, ze vzkriesil Krista z mrtvych a nevzkriesil, nachadzame sa tu ako falosni svedkovia. Ako vies, komu co hovorit? |
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Libby v Pátek, 03. listopad 2006 @ 08:11:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslim si, ze mame sirit evangelium tomu, ke komu nas Svaty Duch vede. Pokud si ale nejsme jisti, zda nas vede Sv. Duch a chceme nekomu hovorit o Panu Jezisovi, tak tak cinme s dobrou vuli aby byl clovek spasen a konecne rozhodnuti nechavejme Bohu. Nemuzeme se mu plest do rozhodovani a nemuzeme se mu v tom rovnat (Bohu). Dochazim k nazoru, ze cloveka Buh vola, ale konecne rozhodnuti nechava Buh na jednotlivci, zda rekne ano, jsem hrisnik, potrebuji odpusteni, chci te Pane Jezisi milovat. Protoze kdyby za nas rozhodoval Buh, byli bychom vlastne biologicti roboti. Je to uzasna milost kdyz si uvedomim co mi Buh dal a opravdu si pred nim pripadam bezmocna. To se mi stava, kdyz Buh vyslysi nektere me modlitby a udela zazrak. Ten stav potom nemam moc rada, protoze si pripadam jako nula a i fyzicky jakasi slaba a jako vysusena. Nez se z toho vzpamatuju mi trva par tydnu. Ale to jsem odbocila. Moc dekuji vsem, kteri se k tomuto tematu vyjadrili a snazili se mi to vysvetlit. Zdravi Libby |
]
|
|
Re:pro Ianka: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 03. listopad 2006 @ 09:15:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim Te Ianko,
Vezmu to po poradku.
I
Ahoj reformovany. Osobne s tymto ucenim nesuhlasim.
R
Take jsem predestinaci nezastaval, ale priklonil jsem se k tomuto uceni pod tlakem Bible a ver mi, ze ten tlak sel proti me stare padle prirozenosti.
I
Ale spytam sa ta, co je teda myslene pod tymto slovom- Boh, ktory chce aby vsetci ludia boli spaseni a dosli k poznaniu pravdy? Co myslis, ze tam znamena to slovo, VSETCI?
R
Se slovem vsichni je treba zachazet velmi opatrne. Je treba vedet, k cemu se vztahuje. Snazim se to vysvetlit na ilustracnim prikladu v uvodu tohoto clanku.
Dalsi aspekt Tve otazky tkvi ve skutecnosti, ze muze byt rozdil mezi tim, co je v Bozim nemennem planu od vecnosti a tim co se Bohu libi v case. Tedy skutecnost, ze se Bohu libi aby vsichni dosli spasy (pokud by vsichni znamenalo absolutne vsichni a nikoliv jen vsichni vyvoleni v Kristu) neznamena, ze to tak ve svem planu urcil.
I
A co toto slovo- Jeho milosrdenstvo sa rozprestiera nad celym Jeho stvorenim?
R
Touto otazkou se zabyval clanek ktery najdes pod oznacenim P4 - "Proc je ve svete tak malo zla?"
I
Na zaver mam takuto otazku. Ak hlasas evanjelium niekomu, a hovoris mu, ze Pan Jezis ho chce spasit, a zomrel za neho na krizi, aby mal odpustene hriechy, ako vies, ci je to clovek, ktoreho Boh predurcil na spasenie? Ako vies, ze to nie je niekto, koho urcil na zatratenie, a ty mu hovoris o Bozej milosti, a pritom je to klamstvo, lebo Boh ho urcil na zatratenie?
R
Evangelium mame zvestovat vsem bez rozdilu, protoze my nevime, kdo je z poctu vyvolenych. Ti kteri jsou vyvoleni uveri. Jak odpoved dostal skoro pred 2000 tis. let clovek na otazku "co mam delat abych byl spasen?" Ver v Pana Jezise Krista a budes spasen ! Kdyz toto kazeme je to pravda? Je ! Ale opravdu uveri jen ti, kteri jsou vyvoleni k vecnemu zivotu, jak rika Bible.
I
Mal by si mat zvlastne vedenie od Boha, aby si vedel, komu hovorit o spasenie a komu nie.
R
Ne.
I
Lebo sa pise, ak svedcime o Bohu, ze vzkriesil Krista z mrtvych a nevzkriesil, nachadzame sa tu ako falosni svedkovia. Ako vies, komu co
hovorit?
R
Evangelium mame hlasat vsemu stvoreni. Nasi veci je hlasat Evangelium. Bozi veci je, kdo Evangeliu uveri.
R
Jeste k otazce, zda verim v Boha, ktery vetsinu sveho stvoreni predurcil k zavrzeni.
Neznam presne pocty predurcenych k zavrzeni. Verim vsak v Boha Bible. A Bible jasne hovori o predurceni. To ze se toto uceni prici nasi lidske prirozenosti jeste neznamena, ze bychom meli zahodit Bibli a verit radeji v prijemneho buzka nasich vlastnich predstav.
V dalsim komentari uvadim radu odkazu ke studiu predurceni, kde naleznes mnohem podrobnejsi odpovedi na Tve otazky.
zdravi a hodne pozehnani pri studiu tohoto tematu preje
reformovany |
Re:pro Ianka: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pátek, 03. listopad 2006 @ 13:53:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivanka chtěla možná říct, že právě s tím kázáním evangelia může být problém, pokud neobsahuje nějakou objektivní, všechny lidi zahrnující zprávu. Pokud by samo evangelium omezovalo "pro koho je a pro koho ne", pak opravdu my nevíme, co komu kázat.
Jistě, ti předurčení uvěří, ale to své předurčení Bůh v čase realizuje právě prostřednictvím této objektivní, "globálně platné" dobré zprávy. Nebo-li, ta "vůně kadidla" je pro všechny totožná a stejně platná, přestože jedněm je "smrtonosnou vůní vedoucí k záhubě", a druhým vůní "životodárnou vedoucí k životu" (2 Kor 2:16).
luterán
www.luterani.cz |
]
|
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil ? a co dar milosti? (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 04. listopad 2006 @ 17:14:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nějak se mi nelíbí představa, že by Bůh tvořil lidi ke spáse a k nespáse.
To bychom nebyli z jednoho těsta.
Dost na tom, že se oddělují gayové a feministické lesby, ještě se tu budeme dělit na spasitelné a nespasitelné !!
Na obřezané (duchovně) a neobřezané.
Na nepolepšitelné a ty, kteří vše mají spočítané a dostanou se do Boží přízně, vlastně už jsou.
Není to pýcha převzatá ještě z doby povýšeneckého postoje Izraele, že oni jsou lepší (národ Boží) ?
Co se slibuje? ´Budete sedět na stolcích a soudit dvanáctero pokolení´.
Kdyby všichni uvěřili, nebylo by koho soudit.
Potřebuje věřící někoho soudit? K čemu, ne-li k pocitu, že je soudce? Není to jen pýcha nebo potřeba být zralejší než ostatní?
Mám-li být na stolci, musel bych mít někoho, kdo tam nebude.
Co když je to pýcha, která si žádá, aby někdo byl horší, aby bylo koho zavrhnout?
I Mojžíš jednou , když mu žalovali, že v táboře prorokují, řekl : ´kéž by všichni synové Izraelští prorokové byli ! ´. Neodděloval své schopnosti, aby se povyšoval.
Ale Hospodin nezavrhuje. Potenciálně jsou všichni na straně těch schopných spasení. Mechanismus v světě, kde se to nedaří je sice smutná věc, ale není to snad principiálně, aby se říkalo, že Hospodin tvoří jiný lid pro spásu a jiný pro (věčné) zatracení (jejichž skřípot zubů by mohli tak rádi slyšet takoví, co se povyšují, že jsou ´lepší´).
Celé mi to zavání hierarchickým systémem, kde není pán a sedlák, ale spasený a zavržený.
Pozor ! nejsme souzeni ? tak to by bylo dobře, a přitom dobře si dávejme pozor !!
Spíše se mi líbí případ deseti panene. My sami hleďme na to, abychom měli dostatek oleje a neopovrhujme druhými, že je chceme soudit.
Miro |
|
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Olin v Sobota, 04. listopad 2006 @ 17:40:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | //Na predurceni se tedy shodneme. Buh se rozhodl z celeho padleho lidstva vybrat cast, ktere daruje milost v Jezisi Kristu.
Pokud se na tomto shodnou tento reformovaný s tímto luteránem, velmi pravděpodobně by se s nimi mnoho jiných luteránů ani reformovaných neshodla. Natož ostatní křesťané! Já pak se s tímto absurdním výrokem jistě neztotožním.
A to budu - dá-li Pán a budu-li moci mluvit přes rýmu - zítra ráno kázat evangelium. Jinými slovy: církev jednotná nebude a nebude a nebude, což je koneckonců dobrá zpráva. Že, Pastýři?
Olin |
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: luteran v Sobota, 04. listopad 2006 @ 20:33:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Luteráni, včetně toho, který právě ťuká do klávesnice, věří v "gratia universalis" - tedy, že Boží milost je určená všem a stejná pro všechny, a zároveň v "sola gratia" - tedy, že jedině Boží milostí je padlý člověk spasen, bez svých zásluh, bez svého přičinění, bez svého rozhodnutí. Ač je to lidskému rozumu nepochopitelné, oboje vyznáváme a oboje učíme. To proto, že oboje poznáváme jako biblické pravdy.
luterán
www.luterani.cz |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Olin v Sobota, 04. listopad 2006 @ 20:44:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý luteráne,
tak to budete s ostatními luterány asi taky křesťany! Ostatně jako i váš praotec Luther.
Nicméně máme tady ještě jedenáct dalších kmenů lidu Božího, a někteří z nich bydlí až za Jordánem, a jiní zase neumí správně vyslovit šibboluther...
K lidu Božímu, tedy zatím, patříme i my, synové protce Dana, ačkoli jsme se svévolně přestěhovali.
Olin |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. listopad 2006 @ 12:29:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Oline,
máš na mysli praotce Dana Drápala? |
]
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Olin v Neděle, 05. listopad 2006 @ 16:02:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale nééé, to je jenom shoda jmen...
Samozřejmě mám na mysli biblického Dana, když jsme biblická církev.
Pokud ale podle te¨be nejsme biblická církev, může jít i o D.D.:-)
Olin |
]
|
|
Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série: (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 23:25:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série:
reformovaný |
|
|
Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 11. prosinec 2007 @ 15:01:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | ...Věz ale, že patříš mezi vyvolené svévolníky a jen proto ti bylo dáno uvědomit si, že potřebuješ Ježíše Krista. Nevyvolení svévolníci budou sami sebe považovat za zdravé a spravedlivé. Před Bohem ovšem spravedliví nejsou a Pán Ježíš je pozvat nepřišel. Takže kde je nějaký fatalismus? Toužíš-li po odpuštění v Ježíši Kristu, jsi z počtu vyvolených !!! Vrhni se k Němu a On ti odpustí a daruje Ti život věčný. Kdo není z počtu vyvolených, ten naopak po pravém Bohu Bible nikdy nezatouží....
Co plyne z tvého učení?
Svévolník pokud je vyvolen pro spásu pocítí potřebu Krista Svévolník pokud není vyvolen pro spásu tuto potřebu nepocítí a mysli si, že je spravedlivý. A co já, nemám žádnou potřebu hledat spasitele, nemám potřebu se nechat od něčeho zachránit, též se nemám poddat fatalismu?
Pokud mne Bůh nevyvolí, nebudu toužit po Kristu. Před posledním soudem budu čistý, protože jsem nemohl přijmout Krista, když Bůh ve mně touhu po Něm nevzbudil. Jediné co mi zbude, bude má hříšná podstata, za kterou ovšem nemohu, zdědil jsem ji po svých rodičích. Díky ni skončím v ohnivém jezeře, protože tam patřím. Díky Bohu za to, za Jeho hněv na mne (i když mi není jasné proč se tedy na mne hněvá) a za tvé podivné učení, z kterého, ať chceš nebo ne, vyplývá fatalismus i jiné podivnosti.
Další otázkou je, proč jedny Bůh vyvolí a druhé ne. Pokud je to např. z důvodu, že ten který člověk je svým charakterem blízky Bohu, zalíbí se Mu, On jej přitáhne ke Kristu tak by vyvolení bylo určováno charakterem člověka. Věta "spasení je z víry, ne ze skutku" by se potom měla upřesnit, vlastně změnit na "spasení je z víry, víra je Boží dar těm, jejichž charakter a z něho plynoucí skutky se Bohu líbí". A pokud to není z těchto důvodu tak asi hazi kostkou.
|
|
|
|
|