Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ondřej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16063, komentáře < 7 dní: 311, komentářů celkem: 388046, adminů: 60, uživatelů: 5024  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 36 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100
martino
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers
·Výsledky Sjezdu delegátù BJB v Brnì 6.11.2021
·Kazatel Pavel Mrázek byl zvolen vedoucím Odboru mládeže BJB
·Od 1.11.2021 dochází ke zmìnì epidemiologických opatøení na církevních akcích

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106546242
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9
Vloženo Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 10:14:02 CET Vložil: reformovany

Ekumenismus
Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9


Sk 13,48b
ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.

J 12, 32
A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všecky k sobě



Nejprve připomeňme odkaz na minulou kapitolu: Zaplatil Kristus za hříchy všech lidí? Uplatňuje Bůh princip dvojího trestu? P_8

Nyní se pojďme zabývat otázkou, kteří lidé vlasně uvěří Evangeliu. Jak vidíme z druhého úvodního verše, znovu se dostáváme ke slovu všechny (všecky). Nesmírně důležité je uvědomit si, k čemu nebo ke komu se slovo všechny vztahuje. Uveďme si ilustrační příklad. Řekne-li se například: „Do naší vesnice přišlo krupobití a pomlátilo všechny meruňky,“ je jasné, že slovo všechny se vztahuje na všechny meruňky v obci pomlácené při lokálním krupobití. Nikoliv na všechny meruňky na Moravě, natož na celém světě. Slyšíme-li otázku: „Očesal jsi všechny meruňky?, pak je patrně řeč o všech meruňkách v určité zahradě nebo sadu. Nikoliv o všech meruňkách v obci.

Čteme-li tedy verš


J 12, 32
A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všecky k sobě,

potřebujeme si položit otázku: „Které všecky má Pán Ježíš na mysli?“ Nejedná se patrně o absolutně všechny lidi, protože víme, že je-li hlásáno Evangelium, tak mu zdaleka absolutně všichni lidé neuvěří. Kteří ale uvěří, je-li hlásáno Evangelium? Podívejme se, co nám říká Slovo Boží.

Sk 13,48
Když to pohané uslyšeli, radovali se a velebili slovo Páně; ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.

Uvěří ti, kteří byli vyvoleni k věčnému životu. Vyvolení totiž slyší Boží řeč.

J 8,47
Kdo je z Boha, slyší Boží řeč. Vy proto neslyšíte, že z Boha nejste.

Jasně vystupuje použití slova všichni z následujících veršů:

1 K
15,22 jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života.
15, 23 Každý v daném pořadí: první vstal Kristus, potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho.

V Kristu dojdou všichni života (1 K 15,22). Kteří všichni dojdou v Kristu života? Všichni, kdo jsou Jeho (1 K 15,23).

Na tomto místě bych znovu rád varoval před fatalismem, aby někdo nepodlehl dojmu, že ačkoliv chce, má cestu k Bohu zavřenou kvůli předurčení. Krásně nás od fatalismu vysvobozuje následující verš z Ezechiele.

Ez 18,23
Což si libuji v smrti svévolníka? je výrok Panovníka Hospodina. Zdalipak nechci, aby se odvrátil od svých cest a byl živ?

Necháš se napomenout tímto veršem? Toužíš se odvrátit od svých cest k Bohu? Pak ti nic nebrání !!! Uvědomuješ si, že jsi hříšník, který potřebuje lékaře? Pak tě Ježíš Kristus přišel pozvat !!!

Marek 2,17
Ježíš to uslyšel a řekl jim: "Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.

Přijď k Němu, On tě nevyžene ven jak slíbil. Věz ale, že patříš mezi vyvolené svévolníky a jen proto ti bylo dáno uvědomit si, že potřebuješ Ježíše Krista. Nevyvolení svévolníci budou sami sebe považovat za zdravé a spravedlivé. Před Bohem ovšem spravedliví nejsou a Pán Ježíš je pozvat nepřišel. Takže kde je nějaký fatalismus? Toužíš-li po odpuštění v Ježíši Kristu, jsi z počtu vyvolených !!! Vrhni se k Němu a On ti odpustí a daruje Ti život věčný. Kdo není z počtu vyvolených, ten naopak po pravém Bohu Bible nikdy nezatouží.

Někdo ovšem může namítnout, že Bůh chce spasit celý svět a argumentovat známým veršem.

J 3,16
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

Výše jsme si však už vysvětlili, kteří jsou ti, kdo v Ježíše Krista uvěří. Jsou to ti, kteří jsou Jeho a které Pán Bůh vyvolil ještě před stvořením světa. Ozřejmuje nám to jiný verš z Janova Evangelia, ve kterém Ježíš Kristus neprosí za celý svět, ale za ty, které ze světa dostal od Otce.

J 17,9
Za ně prosím. Ne za svět prosím, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou tvoji;

Patříme-li mezi ty, které Otec dal Pánu Ježíši Kristu, byli jsme vyvoleni ze světa a svět nás bude nenávidět.

J 17,14
Dal jsem jim tvé slovo, ale svět k nim pojal nenávist, poněvadž nejsou ze světa, jako ani já nejsem ze světa.

A svět nemáme milovat ani my, jak je psáno.

1 J 2,15
Nemilujte svět ani to, co je ve světě. Miluje-li kdo svět, láska Otcova v něm není.

Nemilujme tedy svět a pamatujme si, že ne my jsme vyvolili Boha, ale Bůh vyvolil nás. Slovy Bible:

J 15,16
Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás, a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstalo; a Otec vám dá, oč byste ho prosili v mém jménu.


Pro pokračování do další kapitoly stačí kliknout na následující odkaz: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10





Odkazy na všechny dosavadní kapitoly o předurčení:



reformovaný



"Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 13:17:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že je to jen Bůh, kdo povolává, probouzí k životu atd., že člověk je naprosto mrtvý pro své hříchy a ke svému obrácení ničím nepřispívá, to všechno je biblické a pravdivé. Ovšem to, co se z toho kalvinisté snaží mermomocí vydedukovat, totiž omezené smíření, je nebiblické a nepravdivé.

Zeptám se na jednu věc. Kde ve větě "Svůj život dávám za ovce" stojí psáno, že svůj život NEDÁVÁM dejme tomu za kozly?
Podobně: Koupil jsem rohlíky. Znamená to, že jsem koupil JENOM rohlíky? Že jsem nekoupil taky CHLEBA?

Nesnažme se prosím včíst do veršů něco, co tam není. Nevím o místě v Bibli, které by říkalo, že Ježíš NEzemřel za hříchy některých lidí.

Když si např. vezmu KONTEXT verše, který stojí v úvodu (Sk 13,48b): "ti pak, kteří byli vyvoleni k věčnému životu, uvěřili." (predestinace, jasně)
Ovšem omezené smíření? Verš 46: "poněvadž ho (Slovo o spáse v Kristu) odmítáte a soudíte sami sebe za nehodné věčného života..." Jinak řečeno, aby to slovo o spáse mohli odmítnout, a zbavit se tak věčného života, musí to slovo být platné i pro ně! A ten věčný život musí být i pro ně, aby se ho mohli zbavit, aby ho mohli být nehodni!

Kristus je smíření nejen za naše hříchy, ale za hříchy celého světa! (1 J 2,2)

luterán
www.luterani.cz



Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 15:02:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky se jako Libby musím přiznat, že v tomhle tématu nemám jasno.... to ale neznamená, že neexistuje vysvětlení a že tohle biblické téma není důležité.

Karels



Pro Libby a Karla (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 15:39:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravim Vas Libby a Karle,

Verim, ze tohle tema je opravdu dulezite a povazuji predurceni za jadro Evangelia.

Faktem je, ze je to tema, ktere se tezko "stravuje." Mne to trvalo zhruba dva roky. Ona Bible predurceni jasne uci, ale nasi padle lidske prirozenosti se toto uceni velmi prici. Vrha totiz nasi pychu az do prachu zeme a naopak veskera slava patri pouze Bohu. V centru stoji Buh nikoliv clovek.

zdravi
reformovany



Pro Luterana: Vidime to podobne (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 16:09:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Luterane, Verim, ze na otazku predurceni se divaji podobne kalviniste jako luterani. Luteranum je jasne, ze poprit predurneni, ktere Bible jasne uci by znamenalo zaroven poprit vlastni jadro Evangelia, totiz ospravedlneni z pouhe milosti. Na predurceni se tedy shodneme. Buh se rozhodl z celeho padleho lidstva vybrat cast, ktere daruje milost v Jezisi Kristu. V otazce za koho zemrel Jezis Kristus chci byt radeji umirneny. Jen rikam, ze by Buh uplatnoval vlastne princip dvojiho trestu, kdyby trestal za hrichy nevyvolenych jak Krista, tak nevyvolene. Zabyva se tim minuly clanek P8 Zaplatil Kristus za hříchy všech lidí? Uplatňuje Bůh princip dvojího trestu? P_8 To, ze neni zaplaceno za uplne vsechny hrichy vsech se mi zda jasne vysvitat z nasledujiciho verse: Iz 35,10
Ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí. Přijdou na Sijón s plesáním a věčná radost bude na jejich hlavách. Dojdou veselí a radosti, na útěk se dají starosti a nářek. Z tohoto verse vyplyva, ze pokud by Hospodin zaplatil za vsechny hrichy vsech lidi, pak by take vsichni byli spaseni. To bychom byli ovsem v universalismu a hlavne v rozporu s mnoha jinymi misty v Bibli. v pokoji zdravi reformovany



Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 23:24:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovany. Osobne s tymto ucenim nesuhlasim. Ale spytam sa ta, co je teda myslene pod tymto slovom- Boh, ktory chce aby vsetci ludia boli spaseni a dosli k poznaniu pravdy? Co myslis, ze tam znamena to slovo, VSETCI?
Ty veris v Boha, ktory väcsinu svojho stvorenia predurcil do zatratenia? Lebo vieme, ze malo bude spasenych. A co toto slovo- Jeho milosrdenstvo sa rozprestiera nad celym Jeho stvorenim?
Na zaver mam takuto otazku. Ak hlasas evanjelium niekomu, a hovoris mu, ze Pan Jezis ho chce spasit, a zomrel za neho na krizi, aby mal odpustene hriechy, ako vies, ci je to clovek, ktoreho Boh predurcil na spasenie? Ako vies, ze to nie je niekto, koho urcil na zatratenie, a ty mu hovoris o Bozej milosti, a pritom je to klamstvo, lebo Boh ho urcil na zatratenie?

Mal by si mat zvlastne vedenie od Boha, aby si vedel, komu hovorit o spasenie a komu nie.

Lebo sa pise, ak svedcime o Bohu, ze vzkriesil Krista z mrtvych a nevzkriesil, nachadzame sa tu ako falosni svedkovia. Ako vies, komu co hovorit?



Re:pro Ianka: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 03. listopad 2006 @ 10:15:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Te Ianko,

Vezmu to po poradku.

I

Ahoj reformovany. Osobne s tymto ucenim nesuhlasim.

R
Take jsem predestinaci nezastaval, ale priklonil jsem se k tomuto uceni pod tlakem Bible a ver mi, ze ten tlak sel proti me stare padle prirozenosti.

I
Ale spytam sa ta, co je teda myslene pod tymto slovom- Boh, ktory chce aby vsetci ludia boli spaseni a dosli k poznaniu pravdy? Co myslis, ze tam znamena to slovo, VSETCI?

R
Se slovem vsichni je treba zachazet velmi opatrne. Je treba vedet, k cemu se vztahuje. Snazim se to vysvetlit na ilustracnim prikladu v uvodu tohoto clanku.

Dalsi aspekt Tve otazky tkvi ve skutecnosti, ze muze byt rozdil mezi tim, co je v Bozim nemennem planu od vecnosti a tim co se Bohu libi v case. Tedy skutecnost, ze se Bohu libi aby vsichni dosli spasy (pokud by vsichni znamenalo absolutne vsichni a nikoliv jen vsichni vyvoleni v Kristu) neznamena, ze to tak ve svem planu urcil.

I
A co toto slovo- Jeho milosrdenstvo sa rozprestiera nad celym Jeho stvorenim?

R
Touto otazkou se zabyval clanek ktery najdes pod oznacenim P4 - "Proc je ve svete tak malo zla?"

I
Na zaver mam takuto otazku. Ak hlasas evanjelium niekomu, a hovoris mu, ze Pan Jezis ho chce spasit, a zomrel za neho na krizi, aby mal odpustene hriechy, ako vies, ci je to clovek, ktoreho Boh predurcil na spasenie? Ako vies, ze to nie je niekto, koho urcil na zatratenie, a ty mu hovoris o Bozej milosti, a pritom je to klamstvo, lebo Boh ho urcil na zatratenie?

R
Evangelium mame zvestovat vsem bez rozdilu, protoze my nevime, kdo je z poctu vyvolenych. Ti kteri jsou vyvoleni uveri. Jak odpoved dostal skoro pred 2000 tis. let clovek na otazku "co mam delat abych byl spasen?" Ver v Pana Jezise Krista a budes spasen ! Kdyz toto kazeme je to pravda? Je ! Ale opravdu uveri jen ti, kteri jsou vyvoleni k vecnemu zivotu, jak rika Bible.

I
Mal by si mat zvlastne vedenie od Boha, aby si vedel, komu hovorit o spasenie a komu nie.

R
Ne.

I
Lebo sa pise, ak svedcime o Bohu, ze vzkriesil Krista z mrtvych a nevzkriesil, nachadzame sa tu ako falosni svedkovia. Ako vies, komu co
hovorit?

R
Evangelium mame hlasat vsemu stvoreni. Nasi veci je hlasat Evangelium. Bozi veci je, kdo Evangeliu uveri.

R
Jeste k otazce, zda verim v Boha, ktery vetsinu sveho stvoreni predurcil k zavrzeni.

Neznam presne pocty predurcenych k zavrzeni. Verim vsak v Boha Bible. A Bible jasne hovori o predurceni. To ze se toto uceni prici nasi lidske prirozenosti jeste neznamena, ze bychom meli zahodit Bibli a verit radeji v prijemneho buzka nasich vlastnich predstav.

V dalsim komentari uvadim radu odkazu ke studiu predurceni, kde naleznes mnohem podrobnejsi odpovedi na Tve otazky.

zdravi a hodne pozehnani pri studiu tohoto tematu preje

reformovany



Odkazy ke studiu predestinace (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 03. listopad 2006 @ 10:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkazy ke studiu predestinace O zkaženosti člověka Svrchovanost Boha a základní myšlenka předurčení Kalvinismus versus arminianismus Podvojné předurčení? Omezené smíření Účinné povolání Duchem Vytrvalost svatých Evangelium a predestinace Co věříme o pěti bodech kalvinismu - Stanovisko pastorů sboru Bethlehem Baptist Church Pozehnane studium preje reformovany



Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil ? a co dar milosti? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 04. listopad 2006 @ 18:14:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak se mi nelíbí představa, že by Bůh tvořil lidi ke spáse a k nespáse.
To bychom nebyli z jednoho těsta.
Dost na tom, že se oddělují gayové a feministické lesby, ještě se tu budeme dělit na spasitelné a nespasitelné !!
Na obřezané (duchovně) a neobřezané.
Na nepolepšitelné a ty, kteří vše mají spočítané a dostanou se do Boží přízně, vlastně už jsou.
Není to pýcha převzatá ještě z doby povýšeneckého postoje Izraele, že oni jsou lepší (národ Boží) ?
Co se slibuje? ´Budete sedět na stolcích a soudit dvanáctero pokolení´.
Kdyby všichni uvěřili, nebylo by koho soudit.
Potřebuje věřící někoho soudit? K čemu, ne-li k pocitu, že je soudce? Není to jen pýcha nebo potřeba být zralejší než ostatní?
Mám-li být na stolci, musel bych mít někoho, kdo tam nebude.
Co když je to pýcha, která si žádá, aby někdo byl horší, aby bylo koho zavrhnout?
I Mojžíš jednou , když mu žalovali, že v táboře prorokují, řekl : ´kéž by všichni synové Izraelští prorokové byli ! ´. Neodděloval své schopnosti, aby se povyšoval.
Ale Hospodin nezavrhuje. Potenciálně jsou všichni na straně těch schopných spasení. Mechanismus v světě, kde se to nedaří je sice smutná věc, ale není to snad principiálně, aby se říkalo, že Hospodin tvoří jiný lid pro spásu a jiný pro (věčné) zatracení (jejichž skřípot zubů by mohli tak rádi slyšet takoví, co se povyšují, že jsou ´lepší´).
Celé mi to zavání hierarchickým systémem, kde není pán a sedlák, ale spasený a zavržený.
Pozor ! nejsme souzeni ? tak to by bylo dobře, a přitom dobře si dávejme pozor !!
Spíše se mi líbí případ deseti panene. My sami hleďme na to, abychom měli dostatek oleje a neopovrhujme druhými, že je chceme soudit.
Miro



Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 04. listopad 2006 @ 18:40:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Na predurceni se tedy shodneme. Buh se rozhodl z celeho padleho lidstva vybrat cast, ktere daruje milost v Jezisi Kristu.

Pokud se na tomto shodnou tento reformovaný s tímto luteránem, velmi pravděpodobně by se s nimi mnoho jiných luteránů ani reformovaných neshodla. Natož ostatní křesťané! Já pak se s tímto absurdním výrokem jistě neztotožním.

A to budu - dá-li Pán a budu-li moci mluvit přes rýmu - zítra ráno kázat evangelium. Jinými slovy: církev jednotná nebude a nebude a nebude, což je koneckonců dobrá zpráva. Že, Pastýři?

Olin



Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 17. srpen 2007 @ 00:25:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série:












reformovaný



Re: Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 11. prosinec 2007 @ 16:01:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
...Věz ale, že patříš mezi vyvolené svévolníky a jen proto ti bylo dáno uvědomit si, že potřebuješ Ježíše Krista. Nevyvolení svévolníci budou sami sebe považovat za zdravé a spravedlivé. Před Bohem ovšem spravedliví nejsou a Pán Ježíš je pozvat nepřišel. Takže kde je nějaký fatalismus? Toužíš-li po odpuštění v Ježíši Kristu, jsi z počtu vyvolených !!! Vrhni se k Němu a On ti odpustí a daruje Ti život věčný. Kdo není z počtu vyvolených, ten naopak po pravém Bohu Bible nikdy nezatouží....

Co plyne z tvého učení?

Svévolník pokud je vyvolen pro spásu pocítí potřebu Krista
Svévolník pokud není vyvolen pro spásu tuto potřebu nepocítí a mysli si, že je spravedlivý.
A co já, nemám žádnou potřebu hledat spasitele, nemám potřebu se nechat od něčeho zachránit, též se nemám poddat fatalismu?

Pokud mne Bůh nevyvolí, nebudu toužit po Kristu. Před posledním soudem budu čistý, protože jsem nemohl přijmout Krista, když Bůh ve mně touhu po Něm nevzbudil. Jediné co mi zbude, bude má hříšná podstata, za kterou ovšem nemohu, zdědil jsem ji po svých rodičích. Díky ni skončím v ohnivém jezeře, protože tam patřím. Díky Bohu za to, za Jeho hněv na mne (i když mi není jasné proč se tedy na mne hněvá) a za tvé podivné učení, z kterého, ať chceš nebo ne, vyplývá fatalismus i jiné podivnosti.

Další otázkou je, proč jedny Bůh vyvolí a druhé ne. Pokud je to např. z důvodu, že ten který člověk je svým charakterem blízky Bohu, zalíbí se Mu, On jej přitáhne ke Kristu tak by vyvolení bylo určováno charakterem člověka. Věta "spasení je z víry, ne ze skutku" by se potom měla upřesnit, vlastně změnit na "spasení je z víry, víra je Boží dar těm, jejichž charakter a z něho plynoucí skutky se Bohu líbí". A pokud to není z těchto důvodu tak asi hazi kostkou.




Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy